Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
4 år sedan |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 03 december 2010 - 18:37

Postad 03 december 2010 - 19:57
Har precis fått igenom min 3:e gratismånad....
Postad 03 december 2010 - 20:26
Konstigt jag spelar in den som serieinspelning (den som går på morgonen spelar jag in)Jag hade tänkt spela in julkalendern i år, i mina ögon en optimal/perfekt serie-inspelning. Men icke, det går ju bara att spela in avsnitten ett och ett! Fast det är väl egentligen i boxens fel utan den som skapar EPG-datat som inte taggat det rätt, eller!?
Postad 03 december 2010 - 20:51
JahaKonstigt jag spelar in den som serieinspelning (den som går på morgonen spelar jag in)

EDIT: Kollade på måndagens program (6/12) kl 07:15 och nu helt plötsligt funkar det. Antingen måste jag varit full tidigare eller så har det hänt nåt. Aja, sorry för att jag spamma lite här på forumet..
Redigerat av MiWa, 03 december 2010 - 21:00.
Postad 03 december 2010 - 21:06
Jag tittade på HD kanalen och jag får en symbol för serieinspelning dvs två överlappade ringar, trycker man en gång tänds vänstra ringen en gång till så tänds serieringen. Ytterligare en gång är avbrytJaha
Jag försöker spela in HD-versionen. Jag gör som så att jag öppnar EPG'n, ställer mig på julkalendern och tryck på REC-knappen. Då ändras texten från "Enkel inspelning" till "Avbryt inspelning" (motsv, minns inte exakt texten). Har nog aldrig sett att det står "Serieinspelning" istf "Enkel inspelning" om det nu är så man skall göra. Gör jag nåt fel eller?
Postad 03 december 2010 - 21:11
Rätt! Jag får samma sak (numera)...Jag tittade på HD kanalen och jag får en symbol för serieinspelning dvs två överlappade ringar, trycker man en gång tänds vänstra ringen en gång till så tänds serieringen. Ytterligare en gång är avbryt
Postad 04 december 2010 - 08:11
Igår gick fläkten på fullt fastän boxen hade stängts av, men den kanske har sådan reglering att fläkten pga värme även går i stand-by mode?
Det gick ett tag inte att "snabbspola" med piltangen, utan det var bara 10minuters hopp som gick att göra, detta löstes genom att starta om boxen.
Ganska mycket tappat ljud och pixlar vid uppspelning. Hjälpte något att göra paus/play
Postad 04 december 2010 - 09:43
Nä, har inte frågat på några veckor. Kan höra med honom i nästa veckaque? har du hört något från din kontakt på CD? Är något på G lr?
Postad 04 december 2010 - 10:53
Jag använder nu min Box som klocka. Bara att koppla ur parabolsladdarna, köra in marksänt, söka kanaler och sedan har man en klocka som alltid går exakt. Helt suveränt. Detta gillar jag bäst med denna box.
Postad 04 december 2010 - 11:50
Samma här. Mycket irriterand speciellt om det talade språket är svenska för då finns det ingen text att läsa... man missar hela ord då och då. Ofta är synken dålig i början av program (gäller inte bara TV4 HD) men efter nån minut har det ofta rättat till sig. Min fru har efter ett par år med denna boxen utvecklat en ängels tålamod och undrar numera direkt när nåt konstigt händer om det är en ny eller gammal bugg :-) Personligen väntar jag på att Boxer ska godkänna Humax nya T2 box så ska jag testa den och behålla bara Familjepaketet i väntan på att CD kanske till slut får fram en bra lösning. För om det inte vore för dessa boxproblem är ju CD toppen.När jag spelar in exempelvis House eller Maria Wern från TV4 HD, tappar inspelningen ljudet då och då. Visserligen bara mycket korta stunder men ganska ofta, vilket är synnerligen irriterande. Det är också vanligt att inspelningar (från alla kanaler) blir "pixliga" och därefter tappar synken. Det brukar lösa sig om man stänger av det inspelade programmet och sätter på det igen. Timeshift-buggen kommer och går. Hur jäkla svårt kan det vara att fixa en uppdatering som funkar?
Fick tidigare oktober betalningsfri pga mjukvaruproblemen, har nu skrivit till CD och begärt betalningsfritt för november (dvs kreditering av de 415 kr de redan dragit) samt december. Med tanke på de nya ljudproblemen är det ju värre nu än sept-okt.
Redigerat av kjellhugo, 04 december 2010 - 12:06.
Postad 04 december 2010 - 14:08
Köpte nyligen en begagnad box (pvr 101 alltså) och den fungerar bra förutom en grej...
På vissa kanaler, t ex tv3, tv4 och comedy central... Så tappar ljudet synken lite, ljudet kommer kanske 0.5 sekunder efter bilden, och sen kan det börja spraka i ljudet ibland... men detta försvinner ganska snabbt när man zappar lite, och har inte upplevt problemet på alla kanaler...
är det ett känt problem med en känd lösning?? eller är det nåt annat kanske...
mvh
Postad 04 december 2010 - 20:00
Verkar inte funka efter uppdateringen.
"spärra" är "grått" och går inte att välja.
Mvh
Fredrik
Postad 05 december 2010 - 11:51
FINNS DET INTE ALTERNATIVA BOXAR frågar jag detta formum?
Ser en hel del djupa diskussioner om tekniska saker som jag inte villl behöva engagera mig i, vill bara att det funkar. Jag köper mig gärna fri från strulet. Detta vill jag ha:
- Minst två mottagare
- Funka till Canal Digital utan strul
- HD naturligtvis
- inspelningsbar (intern och/eller extern)
- inget klydd för att få igång, bara att stoppa i kort och kablar
- (gärna också mediaspelarfunktion via nätverk, typ se filmer från NASen)
Ni, initierade forumdeltagare, har ni nåt bra svar? /Tack, P-H
Postad 05 december 2010 - 11:55
Vu+ Duo. Finns en tråd om den. Ett bra alternativ.Canal Digitals utbud är väl ok, men den där eländiga 101-PVRn har jag tröttnat på. Har haft den i två år och den var helsunkig i ett år innan de fick till en någorlunda fungerande mjukvara, sedan tog det knappt ett år förrän de sänker den totalt men en ny mjukvara.
FINNS DET INTE ALTERNATIVA BOXAR frågar jag detta formum?
Annars om du håller ut ett litet tag till finns en förhoppning om en uppdatering av boxen inom en snar framtid...kanske. Fick inget besked av min kontakt annat än att de kanske hade en klar.
Postad 05 december 2010 - 15:56
"- inget klydd för att få igång, bara att stoppa i kort och kablar"
Visst, förhopningsvis kommer det kanske "snart??" en ny mjukvara, men jag har inga som helst förhoppningar om att den fixar ens alla de mest akuta jättebuggarna. De som vilken vanlig användare som helst hade upptäckt efter 10 minuters bugg testande och som CD/Sagem totalt lyckats missat under utvecklingsfasen.
Sedan kommer det ju garanterat nya buggar med uppdateringen, det gör det ju alltid. Blir väl en ny lista med olika saker man måste tänka på varje gång man ska starta boxen, om man är så petig som jag, d.v.s. både vill ha ljud och bild när jag kollar på tv.
Postad 05 december 2010 - 16:32
Missade inspelningar skall tydligen botas av en fabriksåterställning. Får se hur det blir med den saken?!
Lite offtopicgnäll:
Deras kundtjänst är hopplöst dålig. Har problem med min basbox också (CDC 5050) och får olika svar beroende på vem jag snackar med. Den laddar inte EPG och enligt vissa på kundtjänst har den inte ens EPG trots att det står i manualen. Tjejen jag snackade med sist sa att " det känns ju som att den ska ha EPG"!!! Hur i **** känner man det???
Postad 05 december 2010 - 16:44
Jaha
Jag försöker spela in HD-versionen. Jag gör som så att jag öppnar EPG'n, ställer mig på julkalendern och tryck på REC-knappen. Då ändras texten från "Enkel inspelning" till "Avbryt inspelning" (motsv, minns inte exakt texten). Har nog aldrig sett att det står "Serieinspelning" istf "Enkel inspelning" om det nu är så man skall göra. Gör jag nåt fel eller?
EDIT: Kollade på måndagens program (6/12) kl 07:15 och nu helt plötsligt funkar det. Antingen måste jag varit full tidigare eller så har det hänt nåt. Aja, sorry för att jag spamma lite här på forumet..
Tror inte du var full. Råkade ut för samma fenomen för några dagar sedan.
Postad 05 december 2010 - 18:52
SedärjaTror inte du var full. Råkade ut för samma fenomen för några dagar sedan.

Postad 05 december 2010 - 22:05
OK, skall inte bli för mycket OT, men några tips (utan att kunna just den boxen):...Lite offtopicgnäll:
Har problem med min basbox också (CDC 5050) ... Den laddar inte EPG ..
Den skall ju tydligen hämta EPG (på kommando) om du trycker vit knapp, men det har du antagligen provat.
EPG sänds (numera) på frekvensen 10872 MHz. Det är samma som sänder t.ex. "VH1 Classic". Kontrollera om du får in den kanalen, (mellan kl 18-06) . Ställ dig på den kanalen och se om EPG kan laddas. (Om detta är lösningen kanske du hellre vill stå på på någon Discovery-kanal men de finns på flera frekvenser så välj den rätta.) Eftersom det finns ett kommando för att hämta in EPG, finns det kanske någon inställning av frekvens mm som måste ändras till den 'nya' frekvensen.
Postad 06 december 2010 - 09:07
Min box har nu även börjat att mixtra med bilden mitt under tittande. Bilden blir rosa/randig och får black-out en kort stund, därefter visar TV'n att det är 1080i helt plötsligt. Ibland står den kvar på 720P men med samma föregående flimmer och skit.
Postad 06 december 2010 - 09:29
Postad 06 december 2010 - 18:46
Programvara 0.5.6 (lanseras 2010-12-08)
Postad 06 december 2010 - 18:52
• Boxar med endast en kabel ansluten från microvågshuvudet kan ta emot alla kanaler
• När man vid pågående inspelning startar boxen från Standby läge får man bild direkt
• Boxen stänger inte längre av sig om man förnyar sin IP-adress
• Beställningsinformationen för PPV är tillbaka
• Boxen startar inte om då du ser en VOD-trailer
• Stoppade inspelningar fortsätter inte att spela in
Den rättar också några mindre buggar i VOD och inspelnings funktionen.
Hmm... Ingenting om "Mute-problemen" eller det osynkade ljudet som jag har alltså. Synd.
Länk
Redigerat av Unregistered1573, 06 december 2010 - 18:54.
Postad 06 december 2010 - 19:15
Postad 06 december 2010 - 20:00
När jag anmälde ljudproblemet (out of sync samt små ljudbitar försvinner) för CD fick jag följande svar: "Det du beskriver låter som det är ett signalrelaterat problem, beror vanligtvis på att signalen är för hög dvs signalen överstiger 67% på en av- eller båda kablarna ner till boxen. Det finns olika lämpliga åtgärder som vi erbjuder men vi skulle behöva göra en komplett felsökning tillsammans med dig telefonledes genom att du kontaktar vår support på tel 0770-33 22 11 då du befinner dig vid din box." Få se om jag orkar ringa supporten senare i kväll...Har också haft probelm med Maria Wern TV4HD (Inspelat), jävligt störigt. Även SVT HD har haft problem med ljudet, de första minuterna påjulkalendern nu den 3 eller 4 Dec. började med endast frontarna i en 5.1 uppsättning vilket resulterade i att dialogen försvann.
Postad 06 december 2010 - 20:18
Redigerat av Melmac, 06 december 2010 - 20:19.
Postad 06 december 2010 - 21:25
Melmac, det var precis vad jag tänkte så därför orkade jag inte ringa supporten idag. Kollade förresten signalstyrkan, har 65% på ettan och 67% på tvåan. 67 är förresten inte mer än 67 :-)@kjellhugo: Det är samma skitsnack de har dragit för mig. Signalen är precis så bra som den ska vara, det är tuner-problem alt. mjukvaru strul. De kommer säkert erbjuda dig en dämpningssats vilket är hål i huvet eftersom du kommer istället att ha problem varje gång det spöregnar, åskar eller srormar p.g.a. sämre signal.
Får väl dock ta mig i kragen och ringa imorgon kväll... bara för att se vad som händer.
Postad 06 december 2010 - 21:53
Snällt av dig att försöka hjälpa mig men det var mest meningen som gnäll över CD´s inkompetenta kundtjänst. Ska testa ditt förslag med VH1 classic. Detta nämnde CD ingenting om. Vet inte om man kan ställa in frekvens för inhämtande av EPG-data någonstans?!OK, skall inte bli för mycket OT, men några tips (utan att kunna just den boxen):
Den skall ju tydligen hämta EPG (på kommando) om du trycker vit knapp, men det har du antagligen provat.
EPG sänds (numera) på frekvensen 10872 MHz. Det är samma som sänder t.ex. "VH1 Classic". Kontrollera om du får in den kanalen, (mellan kl 18-06) . Ställ dig på den kanalen och se om EPG kan laddas. (Om detta är lösningen kanske du hellre vill stå på på någon Discovery-kanal men de finns på flera frekvenser så välj den rätta.) Eftersom det finns ett kommando för att hämta in EPG, finns det kanske någon inställning av frekvens mm som måste ändras till den 'nya' frekvensen.
Nu vågar jag inte mer OT i denna tråden!!

Postad 06 december 2010 - 23:13
Postad 07 december 2010 - 02:51
När jag kollar signalstyrka så vår jag 65% signalstyrka på antenn 1 och 69% på antenn 2. Det konstiga är att antenn 2 växlar mellan att ge signalstyrkan omdömet dålig respektive god signalstyrka, trots att det är oförändrat. Vad kan detta tyda på?
Postad 07 december 2010 - 06:59
OK, så inget enkelt alternativ till 101-boxen alltså?Vu+ Duo, är väl tyvärr inte bara att stoppa i kablarna och köra, vilket väl var vad som efterfrågades.
"- inget klydd för att få igång, bara att stoppa i kort och kablar"
Här kommer en annan fråga till er insatta:
ANG. VÄXLING MELLAN 1080i och 720p:
Min box har inget "auto"-läge, där den själv ställer om mellan de två beroende på vilken signal den får in. Dock betedde den gamla sw sig så att om man inte rörde inställningen själv så skiftade apparaten själv (720p för SVT + Dansk HD och 1080i på allt annat) men så fort man gjort en manuell ändring av hd-kvalitet så gick det inte att komma tillbaka till det där pseudo-autoläget. Nu i senaste sw har tydligen även den där pseudo-autoläget försvunnit?
(Dock var den tidigare sw också bedräglig eftersom ibland slog boxen om sig själv till 1080i och blev stående i meny-mode. Enda sättet då att få tillbaka pseudo-autoläget var en totat maskinreset.)
Känns detta igen? Finns det bot?
Postad 07 december 2010 - 14:01
Pinsamt av canal digital att inte ha mer att komma med efter att under 3 månader "gjort allt dom kan" för att lösa all den skit dom ställde till med genom att införa VOD. Istället för att ta ett steg tilbaka och fixa en box som går att använda till det vi en gång köpte den, nämligen att se på TV med bästa bild på marknaden, sattsar dom det lilla krut dom har på att lösa buggar för VOD.Nedan ser ni vilka problem den nya programvaran åtgärdar:
• Boxar med endast en kabel ansluten från microvågshuvudet kan ta emot alla kanaler
• När man vid pågående inspelning startar boxen från Standby läge får man bild direkt
• Boxen stänger inte längre av sig om man förnyar sin IP-adress
• Beställningsinformationen för PPV är tillbaka
• Boxen startar inte om då du ser en VOD-trailer
• Stoppade inspelningar fortsätter inte att spela in
Den rättar också några mindre buggar i VOD och inspelnings funktionen.
Hmm... Ingenting om "Mute-problemen" eller det osynkade ljudet som jag har alltså. Synd.
Länk
Och även jag upplevde stora problem med ljudet på TV4HDs Maria Wern. Har även tidigare märkt detta på svenska serier i TV4HD, när "Oskyldigt dömd" där Mikael Persbrandt ska spela den kontroversielle straffrättsprofessorn ...
hade jag ofta samma problem, vet inte om problemet är hos CD men dom borde ju försöka se till att det inte upprepas eftersom det är dom som levererar varan.
Postad 07 december 2010 - 14:46
Postad 07 december 2010 - 14:50
Finns det någon mail direkt? Eller måsta man gå via formuläret på deras hemsida?Dags att mail-bomba dem med frågor om alla andra buggar och TV4HD's ljudproblem.
Postad 07 december 2010 - 14:59
Har precis skrivit och frågat hur de egentligen prioriterar sina buggar med tanke på att många kanppt kan titta på TV medan de rättar till fel med VOD funktionen. Har också frågat om några av de vanligaste problemen har tänkt att bli löst med denna mjukvaran eller vi ska vänta ännu längre. (Mute, pixel/osync etc.)
Har även frågat angående ljudproblemen på TV4HD.
Får väl ett svar typ "Har du provat att byta batterier i fjärrkontrollen"? BAAAAAAHHHH!!!

Redigerat av Melmac, 07 december 2010 - 15:00.
Postad 07 december 2010 - 15:46
Dom har i princip inte fixat några av dom buggar vi diskuterar här, om man läser lite längre ner på sidan är dom buggar som vi lider av kvar

Problemlösningar för programvara 0.5.6
Här nedan följer ett antal lösningar på problem som kan uppstå vid tekniska uppdateringar i programvaran. Observera att flera av dem uppträder mindre frekvent om du regelbundet stänger av din box.
Inget ljud och det står Mute i displayen
Boxen har minimerat ljudet och man måste använda fjärrkontrollens volymknapp för att öka ljudet.
Boxen går in i första installationsläge och i displayen står det INIT
I flera fall har HDMI-ingången blivit inaktiverad. Det finns två olika tillfälliga lösningar som kan fungera för att aktivera HDMI-ingången.
Alternativ 1: Anslut en scartkabel och gå sedan in i menyn under Bildinställningar väljer man Videoutgång HD och spara inställningarna.
Alternativ 2: Om man inte har tillgång till en scartkabel kan man istället göra en fabriksåterställning genom att i snabb följd trycka in följande sekvens på fjärrkontrollen: Röd knapp, 3, 5, 3, Text-TV-knappen och 1. Boxen startar då om och man får göra en ny förstagångs installation.
Serieinspelning av avsnitt direkt efter varandra fungerar ej från standby läge
Då man vill göra en serieinspelning på en serie som sänder två avsnitt direkt efter varandra måste boxen vara påslagen (standby fungerar ej).
Det går sakta när när jag spolar
I den nya mjukvaran finns det tre spolningshastigheter. Det finns också en funktion som innebär att man kan hoppa i 10-minuters intervaller. Använd röd knapp för att hoppa bakåt eller grön knapp för att hoppa framåt.
Gröna streck i bilden
Detta är ett problem som är HDMI relaterat. Det kan hjälpa att starta om både den inspelningsbara HD-boxen och din TV. Prova också att dra ur HDMI-kabeln några sekunder och sedan sätta i den igen. Om man har flera HDMI-ingångar på TVn kan man prova att använda en annan.
EPG-informationen fylls inte på
Då man startar sin box så får man EPG-information för de kommande 6 dagarna. Problemet som uppstår innebär att EPG-informationen inte fylls på och att man därmed tillslut helt saknar information för kommande period. Lösningen på detta är att stänga av sin box regelbundet, gärna varje kväll.
Ny grafik och layout
Den nya mjukvaran har fått ny grafik och layout. Många tycker att förändringen är till det bättre men några har haft synpunkter på hur den skulle kunna förbättras ytterligare. Vi är tacksamma för alla åsikter och tar med oss dem i arbetet med framtida mjukvaror.
Vi har sedan lansering jobbat för att identifiera och åtgärda eventuella fel och kommer löpande att uppdatera med den senaste informationen. Om du har signalrelaterade problem eller andra frågor om den nya mjukvaran är du alltid välkommen att kontakta kundservice.
Postad 07 december 2010 - 17:34
Vi har sedan lansering jobbat för att identifiera och åtgärda eventuella fel
!Eventuella! fel skriver de under en 50 rader lång harang om hur man skall bete sig om man vill kunna se på tv.
CD har under hela utvecklingsarbetet av mjukvaran och inte heller under de månader sedan den första versionen släpptes, lyckats göra en mjukvara som startar boxen med ljudet på.
Det är så otroligt dåligt så det saknas förmodligen motstycke i världshistorien.
HDMI handskakningen är numera så instabil att man knappt tror det är sant, om man råkar få bild vid första start försöket.
Hur någon ej teknikkunnig människa någonsin kan få igång denna box, övergår mitt förstånd.
Postad 07 december 2010 - 17:42
Spelade in 2 st Beck filmer, den ena klippte ljudet vissa ord ibland.
Delen efter kom det lika mkt ljud som hade uteblivit i delen innan. Dvs nästan inget ljud alls.
Så den gick inte alls att se...
Postad 07 december 2010 - 18:36
Får bli att ringa till supporten och fråga vart jag ska stoppa upp boxen hos dem nånstans!
Nån som förresten har gjort ngt med boxen för att få detta med inspelningarna att bli bättre?
Postad 07 december 2010 - 19:18
[email protected]Finns det någon mail direkt? Eller måsta man gå via formuläret på deras hemsida?
XXX skrev till mig i förrgår att ljudet pixlar på TV4 HD för jag har för hög signalstyrka.....
Redigerat av BrittBastard, 19 november 2012 - 15:28.
Namnge ej personer
Postad 07 december 2010 - 19:48
[email protected]
XXX skrev till mig i förrgår att ljudet pixlar på TV4 HD för jag har för hög signalstyrka.....
konstigt att jag inte hade det problemet innan uppdateringen, helt plötsligt har boxen fått mycket bättre mottagning, och det när det är snömoln på himlen som blockerar signalen... det är en magisk box... eller så är XXX full av skit...
Redigerat av BrittBastard, 19 november 2012 - 15:29.
Namnge ej personer
Postad 07 december 2010 - 19:52
Nu har jag talat med supporten som bad mig göra en fabriksåterställning, spela in nya program och se om det funkar bättre. Spelar in Äntligen hemma och House nu i kväll så får vi se...konstigt att jag inte hade det problemet innan uppdateringen, helt plötsligt har boxen fått mycket bättre mottagning, och det när det är snömoln på himlen som blockerar signalen... det är en magisk box... eller så är XXX full av skit...
Redigerat av BrittBastard, 19 november 2012 - 15:29.
Namnge ej pesoner, namn bortplockat
Postad 07 december 2010 - 20:12
Jag har haft problem med SVT1HD. Det yttrar sig som "ryckig" eller "hackig" bild och ljud. Inte att det pixlar sig, som det brukar bli om signalen är för dålig eller liknande. Ibland finns varken bild eller ljud alls.
När jag kollar signalstyrka så vår jag 65% signalstyrka på antenn 1 och 69% på antenn 2. Det konstiga är att antenn 2 växlar mellan att ge signalstyrkan omdömet dålig respektive god signalstyrka, trots att det är oförändrat. Vad kan detta tyda på?
Kan bara säga att jag har precis samma problem. Men inte bara SVTHD utan också på C+HD och C+HD sport. Testade att växla kablar, men antenn 2 uppförde sig likadant ändå, så det borde inte vara kabelrelaterat.
/Martin
Postad 07 december 2010 - 20:51
Kan bara säga att jag har precis samma problem. Men inte bara SVTHD utan också på C+HD och C+HD sport. Testade att växla kablar, men antenn 2 uppförde sig likadant ändå, så det borde inte vara kabelrelaterat.
/Martin
Igår försvann några av barnkanalerna hos mig samt att det inte gick att pausa direktsändning. Startade om boxen och då fungerade den som vanligt igen. Startade i Mute, men det gör den väl var tredje uppstart...
Har även problem med att när jag spolar (3 pilar), så svarar den ibland inte när jag trycker på play igen. Väldigt irriterande.
Börjar man titta på en inspelning innan den är färdiginspelad, så visas inte tid kvar korrekt (NaN) visas (Not a Number). Ingen alvarlig bugg, men det är kanske en sådan man fixat till tillsamans med VOD buggar som jag inte är det minsta intresserad av...
Postad 07 december 2010 - 21:19
På kanaler med TextTv text, exempelevis C+ förutom HD-kanalen, ligger texten en aning sent, ur synk.
Också bråkade boxen under House. Först lila bild. Sedan svart bild var 30:e sekund. Testar att byta kanal och då hänger sig boxen på denna. Omstart via reset och den var med igen.
Dumma box. Missade dock bara cirka två minuter...
Postad 07 december 2010 - 22:38
Inspelningen av Äntligen hemma efter fabriksåterställningen funkade fint med ljud i synk och inga små avbrott i ljudet. Peppar peppar...Nu har jag talat med supporten som bad mig göra en fabriksåterställning, spela in nya program och se om det funkar bättre. Spelar in Äntligen hemma och House nu i kväll så får vi se...
Postad 07 december 2010 - 22:41
Postad 08 december 2010 - 00:16
[email protected]
Nä som jag sa i tråden om TiVo: Detta är boxen som gud glömde!!!!
Redigerat av BrittBastard, 19 november 2012 - 15:30.
Namnge ej personer
Postad 08 december 2010 - 02:21
Jag har även varit Comhemkund och hade då deras motsvarande box, så jag kan jämföra lite. Jag kan inte komma på nåt som är bättre eller ens lika bra med denna box, tyvärr. Bara en sån enkel sak som att spola eller förflytta markören på tidslinjen är ju ett h****ete . Med denna box kan man ju inte flytta markören steglöst utan måste hoppa i 10min steg.
Tyvärr tror jag att de kan hålla på och mickla med mjukvaran hur mycket de vill men de kommer troligtvis inte få den speciellt mycket bättre än den var när den var som minst dålig innan VoD-äventyret.
Blä!
Så nu känns det bättre.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar