Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 November 2014 - 18:00

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 1
Köpte alla tre.

Postad 30 November 2014 - 09:33

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Tjena boys!
Tänkte bli lite mer aktiv i mitt dödande igen och därav köpt ett Xbox One. :ph34r:
Till frågorna, för det första är jag så jävla trött på Microsofts loginsystem. Nu har jag 3 olika MS-konton, en till Xbox 360, en till Skype och en till Windows 8(detta är även min privata). Man kan väl inte merga dessa på ett snyggt sätt, utan får leva med 3 konton eller börja spamma invites till alla så dom addar ens nya, men då förlorar man alla sina Achievements(inte hela världen, men ändå).

Fråga 1: Iom att jag använder min en ny privat(äger domän), känns det kanske vettigast att lägga alla nya köp på denna istället för det äldre jag använde på X360. Nu har jag en kod till Sunset Overdrive och tänkt köpa Titanfall via Xbox Live, kan jag lägga dessa på min nya mail, ladda ned dom till mitt X1, sedan spela med mitt äldre konto(som även ha guld)?

Fråga 2: Jag vet att det är mycket snack angående $$$ och bytande av location, kan jag köpa "dollar" på Amazon och använda på svenska butiken? Jag kanske ska akta mig från att låsa ett kreditkort på kontot, för att då blir jag låst till en viss region eller hur funkar det?

Redigerat av Really, 30 November 2014 - 09:34.

Postad 30 November 2014 - 09:56

ppr74
  • ppr74
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

för det första är jag så jävla trött på Microsofts loginsystem. Nu har jag 3 olika MS-konton, en till Xbox 360, en till Skype och en till Windows 8(detta är även min privata).

Varför har du tre olika då? Tycker det är perfekt att man kan använda samma login överallt.

Man kan väl inte merga dessa på ett snyggt sätt

Jag tror det går om man kontaktar supporten.

Fråga 1: Iom att jag använder min en ny privat(äger domän), känns det kanske vettigast att lägga alla nya köp på denna istället för det äldre jag använde på X360. Nu har jag en kod till Sunset Overdrive och tänkt köpa Titanfall via Xbox Live, kan jag lägga dessa på min nya mail, ladda ned dom till mitt X1, sedan spela med mitt äldre konto(som även ha guld)?

Tolkar det som att din nya inte är en Microsoft-mejl och det funkar väl inte med deras tjänster?

Fråga 2: Jag vet att det är mycket snack angående $$$ och bytande av location, kan jag köpa "dollar" på Amazon och använda på svenska butiken? Jag kanske ska akta mig från att låsa ett kreditkort på kontot, för att då blir jag låst till en viss region eller hur funkar det?

Köper du dollar så måste du lösa in dem i US butiken. Kreditkort fungerar numera bara inom EU enligt inlägg jag läst. Det fungerar inte i US butiken i alla fall.

Postad 30 November 2014 - 10:40

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
En dum fråga! One är inte bakåtkompatibel eller? Funderar på en för grabben i julklapp, men surt som fan om man ska behöva köpa alla nya spel.

En dum fråga! One är inte bakåtkompatibel eller? Funderar på en för grabben i julklapp, men surt som fan om man ska köpa alla nya spel.

Postad 30 November 2014 - 11:03

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Varför har du tre olika då? Tycker det är perfekt att man kan använda samma login överallt.

En gammal email, en ny mail där jag äger domänen(slipper man all reklam, spam etc) och en mail jag använt till MSN i 10-15 år.
Självklart skulle jag vilja slå ihop allt till en enda mail(konto)

Jag tror det går om man kontaktar supporten.

Okej, ska ta och kolla upp det. Tycker det är löjligt att man på sitt konto, kan ändra email där nyhetsbrev etc ska skickas, men inte ändra email på kontot.

Tolkar det som att din nya inte är en Microsoft-mejl och det funkar väl inte med deras tjänster?

Jodå, man kan ha vilket domän på sin email som helst. =)

Köper du dollar så måste du lösa in dem i US butiken. Kreditkort fungerar numera bara inom EU enligt inlägg jag läst. Det fungerar inte i US butiken i alla fall.

Mkay. =)

Postad 30 November 2014 - 13:46

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

En dum fråga! One är inte bakåtkompatibel eller? Funderar på en för grabben i julklapp, men surt som fan om man ska behöva köpa alla nya spel.

Nej, One är inte bakåtkompatibel.

Postad 02 December 2014 - 21:58

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Testat mig fram till enklaste metoden att handla i US store utan tax :)
Köper US gift cards direkt i Microsoft's nya app Digital Gift Cards och får koderna via mail efter max en minut (0% tax, samma Mastercard med US adress som jag använt tidigare). Sen är det bara att lösa in dem (länk i mailet) och handla direkt i konsolens store (US region), eller via SmartGlass :D
Ingen VPN, proxy eller liknande behövs.

Postad 04 December 2014 - 00:02

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Köper US gift cards direkt i Microsoft's nya app Digital Gift Cards och får koderna via mail efter max en minut (0% tax, samma Mastercard med US adress som jag använt tidigare). Sen är det bara att lösa in dem (länk i mailet) och handla direkt i konsolens store (US region), eller via SmartGlass :D
Ingen VPN, proxy eller liknande behövs.

Finns den till Android?

Postad 07 December 2014 - 20:51

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Skönt att slippa skaffa hund för att köpa spel. :ph34r:

Postad 09 December 2014 - 10:25

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Är det någon som brukar köpa Xbox One-spel online, alltså digitala koder? Finns det någon retailer som är biligare än Xbox Live som funkar även om boxen inte är inställd på USA? Eller rättare sagt, jag har angett USA som adress bla bla bla men det funkar f*n inte ändå..

Postad 09 December 2014 - 10:27

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Är det någon som brukar köpa Xbox One-spel online, alltså digitala koder? Finns det någon retailer som är biligare än Xbox Live som funkar även om boxen inte är inställd på USA? Eller rättare sagt, jag har angett USA som adress bla bla bla men det funkar f*n inte ändå..

Digitala koder är i valuta,så köper du $ måste du va i region us för att nyttja den, samma fäller för £/€ osv.

Postad 15 December 2014 - 12:10

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Hej!

En fråga, har någon testat att få igång USB-tv-tunern i Sverige genom att byta region? Här hemma funderar vi på att byta ut den gamla boxern som fungerar halvdåligt och köpa in en xbox one som kan användas till både spel och tv och film. Vi kollar endast på boxers gratisutbud så den där tunern passar ju bra.

Dessutom, nån som vet hur subtitles fungerar för teletext? Finns det någon "genväg" till det och/eller möjlighet att sätta default beteende?

/S

Postad 16 December 2014 - 16:27

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Text-tv finns nog knappast implementerat då det är skrotat i Storbritannien sedan länge. DVB-textning gissar jag stöds, men det har vi inte mycket glädje av här.

Redigerat av Zacabeb, 16 December 2014 - 16:29.

Postad 17 December 2014 - 13:25

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Text-tv finns nog knappast implementerat då det är skrotat i Storbritannien sedan länge. DVB-textning gissar jag stöds, men det har vi inte mycket glädje av här.

Fel av mig, vi använder inte det gamla systemet för text-tv utan det var DVB-text jag syftade på som vi använder dagligen då vi av vissa skäl behöver ha volymen ganska lågt vissa tider. Perfekt att dra fram texten då...

Funderar på en lösning bestående av xbox one + tv tuner för svenska gratiskanaler samt netflix och hulu+ för underhållning, och sen unotelly eller nån annan dns-tjänst. Det borde fixa biffen.

Verkar som om några i Australien har försökt få igång tunern genom att köra vpn och mickla med postnummer och regionsinställnngar, men det har inte lyckats något vidare. Bara att be en bön för att MS får tummen ur och släpper denna mottagare fri även i Sverige (gissar att det blir en "nordic" release).

Microsoft har tagit många steg tillbaka mot vad man hade skapat i Windows Media Center. Det är som att de har glömt allt de gjort, backat bandet 10 år och börjat om på nytt. Lite intressant då jag har läst att vissa av de personer som jobbade i eHome-teamet gick över till xbox teamet.

S - den som lever får se...

Postad 17 December 2014 - 14:44

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3660 inlägg
  • 0

Fel av mig, vi använder inte det gamla systemet för text-tv utan det var DVB-text jag syftade på som vi använder dagligen då vi av vissa skäl behöver ha volymen ganska lågt vissa tider. Perfekt att dra fram texten då...

Funderar på en lösning bestående av xbox one + tv tuner för svenska gratiskanaler samt netflix och hulu+ för underhållning, och sen unotelly eller nån annan dns-tjänst. Det borde fixa biffen.

Verkar som om några i Australien har försökt få igång tunern genom att köra vpn och mickla med postnummer och regionsinställnngar, men det har inte lyckats något vidare. Bara att be en bön för att MS får tummen ur och släpper denna mottagare fri även i Sverige (gissar att det blir en "nordic" release).

Microsoft har tagit många steg tillbaka mot vad man hade skapat i Windows Media Center. Det är som att de har glömt allt de gjort, backat bandet 10 år och börjat om på nytt. Lite intressant då jag har läst att vissa av de personer som jobbade i eHome-teamet gick över till xbox teamet.

S - den som lever får se...

Dom har ju släppt mkv stöd både i Windows och Xbox one trodde aldrig den dan skulle komma....

Postad 25 December 2014 - 21:22

Fredamn76
  • Fredamn76
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kan någon ge mig en invite till xbox one beta?

Postad 29 December 2014 - 06:48

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Jag tänkte förlänga mitt Xbox live guld nu och köpa via amazon.com (jag har min xb1 inställd på USA). Men när jag ska köpa så står det att de inte levererar till Sverige och kan kan inte beställa.
Måste jag ange en fake adress till USA för att köpa? Känns lite olustigt.
Finns det andra bra metoder för att köpa Xbox live guld via USA?

Postad 29 December 2014 - 08:19

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Jag tänkte förlänga mitt Xbox live guld nu och köpa via amazon.com (jag har min xb1 inställd på USA). Men när jag ska köpa så står det att de inte levererar till Sverige och kan kan inte beställa.
Måste jag ange en fake adress till USA för att köpa? Känns lite olustigt.
Finns det andra bra metoder för att köpa Xbox live guld via USA?

http://www.cheapxboxlivecodes.com/ brukar jag köpa av.

Postad 29 December 2014 - 08:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

http://www.cheapxboxlivecodes.com/ brukar jag köpa av.

+1 köpt flera år där. 12+1 eller 2 månader för 320kr oftast. Vet ej dealsen nu dock.

Postad 29 December 2014 - 08:29

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

+1 köpt flera år där. 12+1 eller 2 månader för 320kr oftast. Vet ej dealsen nu dock.

28.99pund för ett år vilket blir ung. 340:-

Postad 29 December 2014 - 08:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1

28.99pund för ett år vilket blir ung. 340:-

Det är fortfarande sjukt prisvärt. Med 599 på game som referens :-P

Postad 29 December 2014 - 10:21

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Själv köpte jag senast en kod från Spelbutiken för bara 328 kronor. Det står att den är till 360, men som alla vet är det samma abonnemang till båda maskinerna så det spelar ingen roll. https://www.spelbuti...download/A7W8X5

Postad 29 December 2014 - 10:23

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Det var ju också ett jäklit bra pris :)

Postad 29 December 2014 - 17:12

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Köpte detta förra året. Billigast då iaf och jag fick koden efter en halvtimme.

http://xboxliveuk76....UROPEUK-24.html

Redigerat av erlander, 29 December 2014 - 17:13.

Postad 30 December 2014 - 16:27

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Fint. Köpte 12 mån från Spelbutiken som tydligen hade skickat fel för när jag löste in den så blev det 13 mån. :D

Postad 31 December 2014 - 10:37

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Gällande tv-tunern, såg att den finns hos cdon.se är det gråimport det rör sig om, eller har MS äntligen fått tummen ur och uppdaterat svenska oneguide så att den blir kompatibel med tunern?

http://cdon.se/spel/...-tuner-28037189

Recensionerna blr man ju inte hjälpta av...

Kollade även på http://www.xbox.com/sv-SE/holiday och där finns den oxå med, men INTE på http://www.xbox.com/...one/accessories

Jag fattar nada...

Gott nytt år
/S

Redigerat av Unregistered8cb13de7, 31 December 2014 - 10:43.

Postad 31 December 2014 - 11:33

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Oneguiden provade jag genom min digitalbox från boxer med. Det funkade hyfsat. Men en del kanaler fanns inte med. Sen buggade den till och från. Har inte sett några nyheter om de gjort några förbättringar än. TV-tunern lär väl vara lika illa med antar jag.

Postad 01 January 2015 - 12:31

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Väldigt märkligt att MS gör reklam för ett tillbehör som över huvud taget inte fungerar i Sverige, på deras egna officiella svenska xbox-sida. Och de som beställer tunern från cdon, vad ska de då ha den till? SOm jag har förstått det är det ingen sm har fått det att fungera även även om man har manipulerat regioner eller kört med vpn. Om du har svenska som region händer ingent alls vid anslutning av tunern
och byter man till en region där den fungerar t.ex. tysklad hänger inte oneguide med om man sen byter tillbaka till sv-SE.
Kryptiskt. Förhoppningsvis är detta resultatet av någon uppdatering som inte är fullständig, kanske något som påbörjades under
helgdagarna och inte blev färdigt... annars kommer det nog att hagla in supportsamtal till
cdon och microsoft där folk undrar varför deras nyinköpta tv-tuner inte vill fungera.
Känns lite som när jag för evigheter sen köpte en USB-CI-modul från hauppuage. Höll på med den i flera dagar
men de krypterade kanalerna från boxer ville inte fungera, och modulens drivisar hängde sig
hela tiden. Fick till sist svar från Hauppuage "modulen är inte kompatibel med Boxer". Tjena...

Postad 01 January 2015 - 12:41

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Men cdon har ju leverans 02/15 på tunern. De kanske vet något vi ej vet ja. MS har 2 månader på sig att klämma ut en update isf.

Postad 01 January 2015 - 16:15

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Ngn mer än jag som har problem med packetloss?

Körde nätverkstest precis på boxen och fick upp 100% i packetloss.
Har legat på 0% innan. Ej ändrat ngt i router m.m.
Ingen siffra på pingen heller.
Enligt xbox live status så ska allt vara uppe o körs.

Postad 01 January 2015 - 19:48

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Ngn mer än jag som har problem med packetloss?

Körde nätverkstest precis på boxen och fick upp 100% i packetloss.
Har legat på 0% innan. Ej ändrat ngt i router m.m.
Ingen siffra på pingen heller.
Enligt xbox live status så ska allt vara uppe o körs.

Verkar bara påverka market osv inget spelrelaterat. Lirat bf4 utan problem med 100% pl i MS testet.

Postad 07 January 2015 - 12:16

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Tja!

Ska skicka in min konsol för reparation, chattade med Engelska supporten och har nu fått fraktsedlar och ska skicka iväg den. Men det står att den ska till Tyskland? Har han verkligen gjort rätt, eller finns det ingen reparationsenhet i Sverige?

Anledningen till att jag skickar iväg den är för att fläkten låter så jävla högt. Den har gjort det sedan start men har trott att det ska vara så. En polare fick en x1 i julklapp av sig själv =) Så tog med min hem till honom och ställde dom bredvid varandra och jämförde ljuden och det var sjuk skillnad.

Hur lång tid tog det för er som skickade iväg era konsoler? Är det något man ska tänka på innan man skickar in den? Nollställa den etc?

Postad 07 January 2015 - 12:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
360 skickades alltid till tyskland. 3 veckor har jag hört,men ärsäkert olika. Persobligen har jag bra skickat in en trasig hdd som de klassade trasig och sickade en ny.

Det sämsta med MS är företaget som hämtar xboxen. De brukar mest säga vi kommer mellan 08-16 samt lämnar det mellan 08-16. För.mig det är dhl. Det är ups som är mer service inriktade och ringer innan så man vet när de kommer, eller så var det tvärt om :-)

Redigerat av SKIBBE, 07 January 2015 - 12:21.

Postad 07 January 2015 - 12:24

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

360 skickades alltid till tyskland. 3 veckor har jag hört,men ärsäkert olika. Persobligen har jag bra skickat in en trasig hdd som de klassade trasig och sickade en ny.

Det sämsta med MS är företaget som hämtar xboxen. De brukar mest säga vi kommer mellan 08-16 samt lämnar det mellan 08-16. För.mig det är dhl. Det är ups som är mer service inriktade och ringer innan så man vet när de kommer, eller så var det tvärt om :-)

Fick faktiskt fraktsedlar från UPS så dom verkar ha bytt. Fyfan, tre veckor... låång tid..

Postad 07 January 2015 - 12:28

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Fick faktiskt fraktsedlar från UPS så dom verkar ha bytt. Fyfan, tre veckor... låång tid..

Borde ju gå snabbare. Ta inte minna 3 veckor som fakta :-) beror ju lite på hur snabbt den kommer på plats och hur mycket dom har att göra.

Postad 07 January 2015 - 12:43

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Borde ju gå snabbare. Ta inte minna 3 veckor som fakta :-) beror ju lite på hur snabbt den kommer på plats och hur mycket dom har att göra.

Hoppas på det =)

Men ska man nollställa den innan tycker du? VIll ju inte göra nått dumt så min preview beta försvinner.

Postad 07 January 2015 - 12:46

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Är inte prevview länkat till xbl profilen? Jag är ej med i beta. Men du borde väl alltid vara med i det. Eller är det låst på just din konsoll?

Postad 07 January 2015 - 12:49

maccswe
  • maccswe
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Är inte prevview länkat till xbl profilen? Jag är ej med i beta. Men du borde väl alltid vara med i det. Eller är det låst på just din konsoll?

Inte en susning, har för mig att serienumret på xboxen registrerades, men är osäker. Kanske någon annan som har koll här?

Postad 07 January 2015 - 16:34

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Om du har möjlighet så ange jobbadress så slipper du våndan med dhl/ups
Sen kan du höra dig för men att ange mobilnummer och/eller portkoder är alltid en fördel.

Postad 07 January 2015 - 20:13

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0
Har för mig att det tog typ en och en halv vecka att laga min gamla 360.

Postad 08 January 2015 - 18:20

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Har en fråga om delning av media från en windows 8 dator? Hur fungerar det att t.ex. på sin windows 8 dator gå in på t.ex. tv3play.se och börja kolla på något program där och sen i charms-menyn välja att dela bild och ljud till xbox one? Spelas innehållet upp där med bibehållen bildkvalitet?

/S

Postad 08 January 2015 - 18:32

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Har en fråga om delning av media från en windows 8 dator? Hur fungerar det att t.ex. på sin windows 8 dator gå in på t.ex. tv3play.se och börja kolla på något program där och sen i charms-menyn välja att dela bild och ljud till xbox one? Spelas innehållet upp där med bibehållen bildkvalitet?

/S

Charms menyn, är det skiten på sidan i win8?

Vad jag vet, ej testat så noga så kan du bara skicka video/ljud från speciella appar/program så video från tv3play eller nån annan site fungerar nog mindre bra. Men som sagt jag har ej försökt själv.

Man kan skicka eller "play to" om man högerklickar på mp3, mp4 mov mkv (dålig koll på om den skickar surround dock) även bilder går skicka den vägen. flacc fungerar ej.

Redigerat av SKIBBE, 08 January 2015 - 18:51.

Postad 10 January 2015 - 17:20

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Charms menyn, är det skiten på sidan i win8?

Vad jag vet, ej testat så noga så kan du bara skicka video/ljud från speciella appar/program så video från tv3play eller nån annan site fungerar nog mindre bra. Men som sagt jag har ej försökt själv.

Man kan skicka eller "play to" om man högerklickar på mp3, mp4 mov mkv (dålig koll på om den skickar surround dock) även bilder går skicka den vägen. flacc fungerar ej.

Den där "skiten på sidan" är en av de bästa navigeringsfunktioner jag sett på en surfplatta, förutsatt då att du kör win8 på en surfplatta. Kör du win8 på en vanlig pc med mus och tgb håller jag med om att den är enbart i vägen och borde inte ens finnas.

Då vårat xbox är ivägskickat på lagning testade jag att köra play to från helskärms internet explorer i windows 8 och startade ett klipp på tv3play. Video och ljud visades perfekt på en windows 7 dator i media player, dock stannade undertexterna kvar i plattan. Antar att xbox one har samma uppspelningsmöjligheter som en vanlig win7-dator, i så fall ska det inte vara några problem att navigera sitt content på surfplattan och sen svepa fram charmsmenyn och välja play to och sen xbox one, och njuta. Till och med media center-fjärrkontrollen fungerade utmärkt, och jag förutsätter att xbox ones mediafjärr fungerar på samma sätt.

Det är ju lite jobbigt att surfa med IE på xbox one, den klarar ju inte flash, och det finns i dagsläget ingen "magic remore" som man kan peka med, är inte speciellt kul att navigera med gamepaden...

/S

Postad 10 January 2015 - 17:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
Ahhh jag prövade aldrig IE då jag i princip aldrig använt den sen jag skaffa internet 97 :-P netscape>ff>opera>chrome

Hinner tyvärr ej pröva i afton, kom ur duschen precis och ska på teater :-)

Redigerat av SKIBBE, 10 January 2015 - 17:27.

Postad 12 January 2015 - 09:12

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Ahhh jag prövade aldrig IE då jag i princip aldrig använt den sen jag skaffa internet 97 :-P netscape>ff>opera>chrome

Hinner tyvärr ej pröva i afton, kom ur duschen precis och ska på teater :-)

Okej, en förutsättning är att man kör från "metro"-gränssnittet i windows 8... antingen med en videoapp (som det inte finns så många av) eller från IE.

Ska bli spännande att se hur det fungerar på xbox one. Då slipper vi vänta ihjäl oss på "play-appar" för de olika tv-kanalerna, utan kan använda valfri win8 surfplatta att browsa content. Lite som appletv+ipad+airplay...

/S

Postad 12 January 2015 - 10:08

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Tycker att appar till X1 ligger långt efter. Viaplay och Netflix finns men varför är det så svårt att få till HBO (fanns på 360) SVT, TV4 etc.
X1 har funnits i snart ett år och förstår inte vad problemet är? Det är ju trots allt "bara" en dator......

OT: Varför ä det såegt tt skriva oc bokstäver hoppas över???

Postad 12 January 2015 - 10:12

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Ja och jag skulle gärna se en förbättring med yotubeappen. Möjlighet b.la att kunna filtera sökningar till endast HD osv. Det är överlag väldigt rörigt att navigera emellanåt i menyerna. Synka bokmärken i explorer vore också önskvärt.

Postad 12 January 2015 - 10:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Ja och jag skulle gärna se en förbättring med yotubeappen. Möjlighet b.la att kunna filtera sökningar till endast HD osv. Det är överlag väldigt rörigt att navigera emellanåt i menyerna. Synka bokmärken i explorer vore också önskvärt.

Använda mobilen för att browsa gör jag oftast, går absolut snabbast. Kan även köa klipp där som jag inte tror går i appen, dvs söka nya klipp samtidigt som man kollar.

Postad 12 January 2015 - 11:07

Chrester
  • Chrester
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Det är klart, men tjusningen är att kunna navigera helt med boxen. Inte ha andra hjälpmedel vid sidan, Det faller lite då hela konceptet tycker jag.

Postad 13 January 2015 - 08:34

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Det är klart, men tjusningen är att kunna navigera helt med boxen. Inte ha andra hjälpmedel vid sidan, Det faller lite då hela konceptet tycker jag.

Ja helt klart är ju att finns det en app till boxen så är det ju önskvärt att den fungerar tillfredställande. När det gäller content som inte finns som t.ex. tv3play då är man ju hänvisad till "play to" eller liknande.

Vem har gjort youtube-appen, är det microsoft själva? Känns konstigt att de i så fall inte har lyckats bättre. Sen när det gäller detta med HD-content verkar det ju finnas olika filosofier hur det ska visas, ibland finns det ju menyval där t.ex. "HD-filmer", medans andra mindre lyckade visar både HD och SD i samma galleri, vilket förfular väldigt mycket.

/S

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.