Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 April 2023 - 10:33

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0

Du skall väl inte behöva ”döda” appen för att komma ur den.

Det skrev jag väl inte?

Bara ett sätt till att komma ur att prova om man inte lyckas på annat sätt.

Postad 30 April 2023 - 16:43

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Både ir via CEC och bt funkar med långtryck här . Kan det vara din tv som inte stöder långtryck via CEC?

Postad 30 April 2023 - 17:52

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0

Både ir via CEC och bt funkar med långtryck här . Kan det vara din tv som inte stöder långtryck via CEC?

Jag använder en egen app som fjärr med inlagda irkoder för Apple TV och den stöder inte ”långtryck”. När jag försökte med apples egen fjärr via IPad fungerade inte det heller. Efter ett tryckande hot och dit kommer man plötsligt till hemskärmen. Förstår inte, varför Allente inte kan använda en standardlösning, som fungerar för alla andra appar.

Postad 01 May 2023 - 10:52

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Den nya Allente-appen i ATV verkar ha tappat all programinfo i kanalvalsmenyn (programguiden), dvs det går inte att se vilka program som pågår förrän man är inne i kanalen. Så var det inte inledningsvis.  

Postad 01 May 2023 - 17:02

Nisse46
  • Nisse46
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Dubbelkolla så att du inte har HDMI-styrning aktivt på 5270 och OP:n. Tänker att det kan ju vara en orsak till både power on och kanalbyte.

Fixat

Fjärrkontrollen går ner i viloläge och behöver väckas med lite extra tryck på fjärren.

OP-boxen kan styras med både IR och blåtand, IR-koderna är samma som till 5720-boxen så det är därför det det händer saker i båda boxarna.

Väldigt nödvändig "finess" att ha IR när man äntligen kommit ifrån den ålderdomliga tekniken. Jag får öppna boxen och knipsa IR-dioden.

Koderna i den "gamla" Ir-fjärren klarar inte av allt man behöver för att köra OP helt ut.

TACK för svaren!

Ingen som har mina problem med WIFI?

Kommer det uppdateringar av mjukvaran till boxen eller är projektet skrotat?

Postad 01 May 2023 - 17:21

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 479 inlägg
  • 0

Om boxen tex blir strömlös så tappar den Blåtands kopplingen med fjärren och det tar en liten stund innan den blir sammankopplat på nytt, under tiden så går den på IR. Det kommer upp en liten ruta i nedkant där det stå "Fjärrkontroll ansluten" när den är ihopkopplad igen.

Knipsar du IR-funktionen så kan du inte styra boxen under tiden.

Postad 01 May 2023 - 20:17

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0

Om boxen tex blir strömlös så tappar den Blåtands kopplingen med fjärren och det tar en liten stund innan den blir sammankopplat på nytt, under tiden så går den på IR. Det kommer upp en liten ruta i nedkant där det stå "Fjärrkontroll ansluten" när den är ihopkopplad igen.
Knipsar du IR-funktionen så kan du inte styra boxen under tiden.

Det är väl bara att sätta en liten tejpbit över IR ögat så är du av med IR.

Postad 01 May 2023 - 21:30

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

redan i går så stog det klart att Nascar racet skulle köras i dag måndag

https://www.allente.se/tv-guide/ på denna sida var det uppdaterat

men i min allente1 box där finns inte med

Inte ens när racet var slut

finns det ingen samordning /samkörning av dessa ?

när kommer ni fixa så man kan spela in ett helt race men regn fördröjningar på flera timmar?

NI har se från början

Jag saknar se till det är slut (vilket bland med åska och regn) tar många (6-9 timmar)

på viasat tiden hade man man i alla fall en manuell inspelning

jag valde kanal, jag valde sedan hur många minuter 999

som det är nu måste jag spela in alla små program (så att ett  race kan bli 10-15 program

vad är sedan felkod M037?

Sven Åke

Redigerat av storbacken29, 01 May 2023 - 21:32.

Postad 02 May 2023 - 12:10

annicaa1
  • annicaa1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Hej

Om du trycker på "Pause" först, då kan du spola i program som du ser i efterhand.

Mvh
Niklas

* Snabbspolning ett måste, som på alla andra appar . Trycka på paus och spola funkar dåligt,       väldigt oprecist och man ser inte var i programmet man är.

* Måste kunna markera avsnitt som sedda/ta bort från "fortsätt titta". Ligger ju kvar även om          man har tittat färdigt. Är det flera avsnitt så ser man även kommande program, även om dom   inte är släppta och "tittbara". Detta blir ju väldigt rörigt och oöverskådligt!

* Krävs även flera knapptryck för att börja titta på ett program.

* Veckoarkivet ligger kanalvis istället för programvis, och när man tittar är  väldigt lätt att hamna   på nästa program i  tablån eller live då oklart med betydelsen av fjärrkontrollens knappar.

* Screenshots av kanalerna istället för logga, omöjligt att veta vad som visas annars.

Tycker absolut ingenting blivit bättre, väldigt rörigt och framför allt inte alls användarvänligt!!

Redigerat av annicaa1, 02 May 2023 - 12:12.

Postad 02 May 2023 - 13:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Dåligt skulle jag säga , som det är nu är det omöjligt att snabbt få en överblick av vad som är på tv utan att starta en kanal och sen möjligtvis bläddra h/v i i listan

Hej

Nu har jag tagit all feedback vidare ang nya appen till Apple-TV, har ni mer feedback så skriva gärna här. Jag fick information om att i nästa uppdatering så ska man kunna se vad som visas på respektive kanal igen, dvs som det var tidigare.

Mvh

Niklas

Postad 02 May 2023 - 13:37

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0

Hej
Nu har jag tagit all feedback vidare ang nya appen till Apple-TV, har ni mer feedback så skriva gärna här. Jag fick information om att i nästa uppdatering så ska man kunna se vad som visas på respektive kanal igen, dvs som det var tidigare.
Mvh
Niklas

Att ni använder standard, i AppleTV appen att hemknappen är ett steg bakåt tills man når AppleTV startskärm. Tack!

Postad 02 May 2023 - 21:17

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Om du trycker på "Pause" först, då kan du spola i program som du ser i efterhand.

det fungerar ända tills något annat program börjar spelas in

för då krashar appen ofta

och då är allt borta

när jag tittar på något och rättvisans män börjar runt 15.00 (felkod 37 som jag inte har fått reda på vad det är)och då den kraschar då kraschar Allente appen också !

Jag önska jag hade min manuella inspelning

ja ja vet att det är ett steg tillbaka men tills vi får "Spela in hela racet"

man experimenterade ju med detta redan PÅ VHS tiden

så är det ju en nödlösning

eller i alla fall kunna lägga till tid extra i slutet på ett program

Sven Åke

Postad 04 May 2023 - 19:55

LeifIThor
  • LeifIThor
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har de senaste dagarna drabbats av att bildbortfall på mellan 2 till 5 sekunder. Alltså försvinner både ljud och bild under dessa sekunder. Har Allente 1-boxen och parabol. Någon annan som har upplevt detta?

Redigerat av LeifIThor, 04 May 2023 - 19:56.

Postad 04 May 2023 - 20:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag har de senaste dagarna drabbats av att bildbortfall på mellan 2 till 5 sekunder. Alltså försvinner både ljud och bild under dessa sekunder. Har Allente 1-boxen och parabol. Någon annan som har upplevt detta?

Hej

Skicka PM med kundnummer så kan vi kolla upp saken.

Mvh

Niklas

Postad 04 May 2023 - 21:35

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0

Hej
Mvh
Niklas

Japp nu funkar det igen. Men be dom fixa så man kan zappa med pilarna även om program infon ej hunnit försvinna . Otroligt störande att behöva vänta på varje kanal

Postad 05 May 2023 - 13:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hur går det med fortsätt titta i webos? Sen,när man startar appen så är volymen sinnessjukt högt uppvriden. Både på atv och webos. När kommer 5.1 till Skyshowtime?

Postad 05 May 2023 - 19:38

LeifIThor
  • LeifIThor
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har de senaste dagarna drabbats av att bildbortfall på mellan 2 till 5 sekunder. Alltså försvinner både ljud och bild under dessa sekunder. Har Allente 1-boxen och parabol. 

Nu idag har jag mellan klockan 20.00 och 20.30 ett flertal, ca 10 bortfall av bild och ljud. Svart ruta alltså. Jag får det på såväl direkt tittande som under streaming, SVT Play, och det är mycket irriterande. Har varit inne i SVT Play-appen och rensat cache samt installerat om Allente-appen.

Postad 05 May 2023 - 19:51

Riksvag
  • Riksvag
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag har de senaste dagarna drabbats av att bildbortfall på mellan 2 till 5 sekunder. Alltså försvinner både ljud och bild under dessa sekunder. Har Allente 1-boxen och parabol. 

Nu idag har jag mellan klockan 20.00 och 20.30 ett flertal, ca 10 bortfall av bild och ljud. Svart ruta alltså. Jag får det på såväl direkt tittande som under streaming, SVT Play, och det är mycket irriterande. Har varit inne i SVT Play-appen och rensat cache samt installerat om Allente-appen.

Samma här när jag kollar på Samsung-appen

Redigerat av Riksvag, 06 May 2023 - 08:42.

Postad 09 May 2023 - 06:56

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

EPG via satellit är bristfällig. På lördag 15:00 visas en match på Discovery Extra 1, men den finns inte i tablån. Däremot finns matchen i One Place-boxen med vilka som spelar och allt. Den servicen har inte EPG från satelliten.

Ingen match upplagd på Discovery Extra 1 i  EPG trots att det finns en match på kanalen i kväll. Detta gäller  ADB PVR 5720 (500 gb-boxen). Däremot finns den i EPG i One Place-boxen.

Postad 09 May 2023 - 08:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Ingen match upplagd på Discovery Extra 1 i  EPG trots att det finns en match på kanalen i kväll. Detta gäller  ADB PVR 5720 (500 gb-boxen). Däremot finns den i EPG i One Place-boxen.

Hej

Ska undersöka saken.

Mvh
Niklas

Hur går det med fortsätt titta i webos? Sen,när man startar appen så är volymen sinnessjukt högt uppvriden. Både på atv och webos. När kommer 5.1 till Skyshowtime?

Hej

Det krävs att alla appar är på nya plattformen för att "Fortsätt titta" ska fungera. 5.1 har jag tyvärr ingen ny information om.
Vart är det du upplever att volymen är hög? Vid uppstart när loggan kommer upp?

Mvh
Niklas

Postad 09 May 2023 - 11:31

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Hej

Ska undersöka saken.

Mvh
Niklas

Hej

Det krävs att alla appar är på nya plattformen för att "Fortsätt titta" ska fungera. 5.1 har jag tyvärr ingen ny information om.
Vart är det du upplever att volymen är hög? Vid uppstart när loggan kommer upp?

Mvh
Niklas

Ja, är loggan kommer upp.Volymen är jättehög vid det tillfället.

Postad 09 May 2023 - 17:06

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Jag skriver under på att VOLYMEN ÄR ALLDELES FÖR HÖG VID UPPSTART.

Postad 09 May 2023 - 20:12

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Vad är Felkoden M037 för Allente 1 boxen ?

Får det varje dag på TV4 Guld Rättvisans män (Jack and the fat man)

Sven Åke

Postad 10 May 2023 - 09:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag skriver under på att VOLYMEN ÄR ALLDELES FÖR HÖG VID UPPSTART.

Hej

Ljudet kommer att justeras i nästa uppdatering av appen.

Mvh
Niklas

Vad är Felkoden M037 för Allente 1 boxen ?

Får det varje dag på TV4 Guld Rättvisans män (Jack and the fat man)

Sven Åke

Hej

M037 innebär att det något problem med anslutningen/kontakten mellan boxen och hårddisken / SD-kortet. Är det bara på det programmet du upplever problem? Har du en serieinspelning på det programmet? 

Mvh
Niklas

Postad 10 May 2023 - 17:15

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Allente har hamnat på efterkälken när det gäller HD!
Både Telia och Tele2 (Comhem) erbjuder nu dessa kanaler i HD
TV4 Film, TV4 Guld, TV4 Fakta, SF-Kanalen, MTV, Nickelodeon, Discovery Science och CNN

Postad 10 May 2023 - 19:28

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

M037 innebär att det något problem med anslutningen/kontakten mellan boxen och hårddisken / SD-kortet. Är det bara på det programmet du upplever problem? Har du en serieinspelning på det programmet? 

Ja det är bara på det programmet som jag har problem

edited

ja jag har serieinspelning på det

Sven Åke

Redigerat av storbacken29, 10 May 2023 - 20:07.

Postad 11 May 2023 - 17:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Idag försvann mina SVT kanaler helt plötsligt??

Postad 11 May 2023 - 18:28

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Idag försvann mina SVT kanaler helt plötsligt??

Hej

Vilken box och felmeddelande?

Mvh

Niklas

Postad 11 May 2023 - 18:37

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Allente1 står bara ingen signal hittades, uppdaterar listan, sedan svart ruta. Alla andra kanaler fungerar. Tror ni har mina uppgifter redan :-)

Postad 11 May 2023 - 19:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Allente1 står bara ingen signal hittades, uppdaterar listan, sedan svart ruta. Alla andra kanaler fungerar. Tror ni har mina uppgifter redan :-)

Hej

Prova Meny / Inställningar / Satellit / Automatisk konfiguration, skulle inte det fungera så krävs det rensa data.
Detta problem kommer bli löst i kommande mjukvara.

Mvh
Niklas

Postad 11 May 2023 - 19:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Har förskingrat min One Place fjärr. Är det 195:- för den också?

Postad 12 May 2023 - 18:14

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Allente har hamnat på efterkälken när det gäller HD!
Både Telia och Tele2 (Comhem) erbjuder nu dessa kanaler i HD
TV4 Film, TV4 Guld, TV4 Fakta, SF-Kanalen, MTV, Nickelodeon, Discovery Science och CNN

Wow!
Nu måste Allente haka på.. finns ingen anledning att ha parabol annars. 😬

Postad 12 May 2023 - 18:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Wow!
Nu måste Allente haka på.. finns ingen anledning att ha parabol annars.

SD ser ju hiskeligt ut på dagens stora tv-apparater. T.ex de regionala nyheterna på svt.

Postad 12 May 2023 - 18:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Kanske dags att gå ett steg vidare? Nu är det bara några fotbollsmatcher samt lite Red Bull som sänds på 4k. 

Postad 13 May 2023 - 12:37

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 1

Måste återuppta detta med SVT och 5.1-ljud i Allente 1-boxen.
Det bara går inte. Får endast ut PCM 2.0 (även om alla underliga Allente Support-trix genomförs, med kanal- o språkbyten).
Jag startade en tråd i Allente1-boxens Facebookgrupp och det finns fler med "problemet". Det funkar bra för övriga kanaler där det sänds i 5.1
Under inställningar / Teknisk Information / HDMI  visas PCM som ljudsignal för SVT (kanske förhandlat med kopplad hårdvara?)
SVT Play-appen via Allente 1-boxen/ TVn sänder inspelat material i 5.1, typ Eurovision.
Eftersom jag ofta ser "live"-TV funkar inte SVT Play då de enligt uppgift inte sänder Live-event i 5.1

Ska det komma ut DD 5.1 ur SVTs kanaler, eller 2-kanaligt?

Postad 13 May 2023 - 12:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det bara går inte. Får endast ut PCM 2.0 (även om alla underliga Allente Support-trix genomförs, med kanal- o språkbyten).
Jag startade en tråd i Allente1-boxens Facebookgrupp och det finns fler med "problemet". Det funkar bra för övriga kanaler där det sänds i 5.1
Under inställningar / Teknisk Information / HDMI  visas PCM som ljudsignal för SVT (kanske förhandlat med kopplad hårdvara?)
SVT Play-appen via Allente 1-boxen/ TVn sänder inspelat material i 5.1, typ Eurovision.
Eftersom jag ofta ser "live"-TV funkar inte SVT Play då de enligt uppgift inte sänder Live-event i 5.1

Är det 5.1 i de linjära sändnningarna brukar det lysa upp att programmet sänds i 5.1 i övre vänstra hörnet i några sekunder när sändningen startar

Postad 13 May 2023 - 14:20

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 1

Är det 5.1 i de linjära sändnningarna brukar det lysa upp att programmet sänds i 5.1 i övre vänstra hörnet i några sekunder när sändningen startar

Jodå, det är jag medveten om, problemet som jag har är att Allente-boxen inte skickar detta vidare (DD 5.1 / AC3) utan PCM 2.0.
Vad som skrivs på skärmen från SVT är bara vilken ljudkodning som skickas, sen vetetusan vad som händer inuti Allente-boxen. 
Dvs Allente-boxen tycker i alla fall att det ska skickas vidare PCM 2.0 från whatever leverantör som skickar SVT-signalerna. 
Borde inte vara svårt att få svar tycker jag vilken insignal Allente får in egentligen.
(med reservation att det är såhär jag noterat det, har fiber, direkt nätverk från mediaomvandlare till Allente 1- boxen)

Postad 16 May 2023 - 21:29

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Apparna suger verkligen böld nu,ingen markering vilka avsnitt man sett,inte fortsätt där slutade på filmerna, hackigt,ryckigt lång laddningstid,asfula ikoner ingen 5.1 på sky. Är Allente tillbaka på 90 talet?

Postad 17 May 2023 - 08:36

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 1

Jodå, det är jag medveten om, problemet som jag har är att Allente-boxen inte skickar detta vidare (DD 5.1 / AC3) utan PCM 2.0.
Vad som skrivs på skärmen från SVT är bara vilken ljudkodning som skickas, sen vetetusan vad som händer inuti Allente-boxen. 
Dvs Allente-boxen tycker i alla fall att det ska skickas vidare PCM 2.0 från whatever leverantör som skickar SVT-signalerna. 
Borde inte vara svårt att få svar tycker jag vilken insignal Allente får in egentligen.
(med reservation att det är såhär jag noterat det, har fiber, direkt nätverk från mediaomvandlare till Allente 1- boxen)

Ja, tidigare var problemet att boxen hängde kvar på PCM2.0 när utsändningen övergick till DD5.1. Det problemet kunde man lösa genom att byta kanal och tillbaka. Nu går det inte att få DD5.1 alls på SVT1/2 (men väl på andra kanaler).

Postad 19 May 2023 - 19:51

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Allente appen funkar ej här , samma för er ? Apple TV ..

Postad 19 May 2023 - 19:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 1

Allente appen funkar ej här , samma för er ? Apple TV ..

Hej

Min är igång just nu, vad upplever du för problem?

Mvh
Niklas

Hej

Vi är medvetna om det problemet, det kommer bli rättat i en ny mjukvara.

Mvh
Niklas

Postad 19 May 2023 - 20:58

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Funkar igen Niklas 👍

Postad 01 June 2023 - 19:47

Riksvag
  • Riksvag
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Verkar som om det har kommit en ny uppdatering av appen (Samsung TV). Hittills funkar allt perfekt, verkar som om många småbuggar är fixade. Dock fortfarande monstervolym på intro-loggan :D

Tack Allente!!

Postad 17 June 2023 - 16:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2527 inlägg
  • 0

Allente höjer priserna

Kanske dags att sänka priset på basic. Det är bara SVT, TV4 samt ett antal kommersiella kanaler som bara visar repriser hela tiden. Snart kan man i stället se på SVT, TV4 och Pluto i stället om man har bredband. Det blir billigare.

Redigerat av frollic, 19 June 2023 - 13:43.

Postad 19 June 2023 - 21:56

Riksvag
  • Riksvag
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Verkar som om det har kommit en ny uppdatering av appen (Samsung TV). Hittills funkar allt perfekt, verkar som om många småbuggar är fixade. Dock fortfarande monstervolym på intro-loggan :D

Tack Allente!!

I spoke too soon... Fortfarande lite att jobba på tror jag.

1) en-tre minuter efter att man bytt kanal så fryser bilden i ca 5 sekunder innan det kommer igång igen

2) det funkar inte så bra att time-shifta. Oftar frysningar, och när kanalen byter till nästa program i EPG så hoppar appen bort från timeshift och visar live. Jäkligt tråkigt vid sportsändningar när man snuvas på de sista 10 minuterna av matchen och får resultatet i nyllet.

3) Appen får ofta slut på minne, blir hackigt och fryser, slutar svara på fjärren. Händer minst ett par gånger per dag, och det enda som går att göra är total omstart av TV-n. 

4) Går inte att avsluta appen med långt tryck på back längre

5) Fjärrens ned och upp byter kanal, istället för att visa options. Det finns ju redan en kanalväxlingsfunktion i alla fjärrkontroller, så upp-ner kan gott vara shortcut till options som tidigare

6) Helt plötsligt går det inte att spola förbi reklam när man ser på tidigare sända program. Detta är ju verkligen otroligt jobbigt. Ser man live så kan man ju ändå se en annan kanal under tiden, men när man ser på ett tidigare sänt program är ju den möjligheten borta. Ofta fryser appen dessutom när man ser på reklamen på dessa program, svart i 20-30 sekunder. Och sen kommer det upp en ruta också, nere i högra hörnet: Reklam "3 av 27" kan det stå. Otroligt påfrestande.

Med det sagt är det numera lite förbättringar

1) enklare att timeshifta jämfört med tidigare: Bara tryck OK, sen riktningsknapparna.

2) Ja, det var väl allt

Postad 20 June 2023 - 07:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej

Vi har just nu en ett problem med att man får svart bild på Allente 1 boxen, vi jobbar på att lösa problemet.

Mvh

Niklas

Postad 20 June 2023 - 08:11

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
@niklas något nytt om Tvos appen och zappning med pil upp / ner ? På android tv kan man zappa direkt men på Tvos måste man vänta till gui försvinner vilket inte är bra

Postad 21 June 2023 - 21:30

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
TV4 , se från början , 22-nyheterna.
Kanske 10 frames /sekund. Ljud ok.
Samma på TV3 (se från början)
Startat om ”se från början” flera gånger.
Bättre efter omstart av box.
Längtar till bindningstidens utgång…

Redigerat av luma67, 21 June 2023 - 21:30.

Postad 22 June 2023 - 20:38

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0

Längtar till bindningstidens utgång…

Du behöver väl inte vänta? är väl bara att lösa ut skiten om du inte är nöjd? :)

Denna plattform kommer aldrig komma ur Alpha stadiet. Så många år nu och fortfarande odugligt för dyra pengar.

Postad 22 June 2023 - 21:11

luma67
  • luma67
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Du behöver väl inte vänta? är väl bara att lösa ut skiten om du inte är nöjd? :)

Denna plattform kommer aldrig komma ur Alpha stadiet. Så många år nu och fortfarande odugligt för dyra pengar.

He!
Lite min tanke kring stadiet... har själv påpekat barnsjukdomar och nivå på FB ang detta i Allente 1 Box - gruppen:
"Hur man med gott samvete kan lansera nåt (Allente 1) som i bästa fall kan klassas som att befinna sig på alfa-nivå är skrämmande"

Men gruppens "Om"-beskrivning är ngt annat :angry: :
Eftersom Allente1 boxen nu har kommit ur Beta-stadiet och säljs av Allente, så var det dags för en egen grupp för denna box. Här diskuterar vi problem, men ger också tips om hur vi bäst ska kunna använda våra boxar.

Signade för bra precis ett (1) år sedan, och hoppades att IPTV hade kommit längre, men det är tydligen väldigt svårt att hitta utvecklare/testare i branchen. Kan ju vara problem på produktägarsidan oxå. "Äkta" viljan att leverera top notch IPTV saknas helt klart.
Men med 1 år kvar i bindningstid kostar det skjortan att "lösa ut" geggan, däremot är man rätt sugen att helt enkelt skita i att betala för saker som inte funkar efter 1 år.
Vem kan överhuvudtaget påstå att man ska behöva betala för den nivå av tjänst som Allente levererar idag, speciellt om man varit med på 1 års resa utan förbättring. Känner bara till en kategori som har det svårare med leverans av tjänst: Tågtrafiken. Och för Allente  är det ändå till stor del bara  1:or och 0:or...
Vore bra att starta om med lite mer seriös tjänsteleverantör efter sommaren, återkommer...

10 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.