Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Red Dead Redemption

956 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Red Dead Redemption (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8,51 (56) Inga priser
Red Dead Redemption - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 7,94 (15) Inga priser
Red Dead Redemption: Undead Nightmare (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,89 (8) Inga priser
4 relaterade trådar

#851

Postad 07 juni 2010 - 14:48

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Jäklar nu frestas man med alla svarta streck här :P Har nog fått slutet spoilat lite här och där nu vare sig jag ville eller inte... Det är nog som Andi_one säger att med tiden så kommer mer detaljer fram. Är nära slutet själv nu iaf.

#852

Postad 07 juni 2010 - 19:36

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Halleluja! Äntligen fick jag tag i spelet. Beställde först en gång, sedan en till gång och bägge bröt sina utlovade leveransdatum. Då tog jag till den lokala handlaren som hade spelet hemma och jag har sedan igår kväll myst runt i spelet och mestadels jagat.

Mycket fint spel, även om jag bitvis hoppats på mer av grafiken (PS3 versionen). Hade inte skadat med lite mer anti-alias. Lite bökigt att hitta sikte på djuren också, trots att de springer rakt framför en. Annars är jag rätt nöjd. Riktigt bra stämning i spelet.

Nä nu är det dags att ta på sig cowboybootsen igen! Howdy!

#853

Postad 12 juni 2010 - 14:25

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0
Shit, råkade precis ut för en bugg som gör att jag inte kommer vidare i storyn!

Spoiler


Har någon varit med om detta och hur åtgärdar man det?

#854

Postad 12 juni 2010 - 14:34

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

  • 2 805 inlägg
  • 0
Har du provat att göra uppdraget igen?

#855

Postad 12 juni 2010 - 14:39

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

  • 2 160 inlägg
  • 0
Alltså, nu har jag letat i flera fysiska butiker, men spelet finns inte nånstans...
Däremot finns Xbox-versionen i varenda j*vla affär. Är det ingen som köper Xbox-spel längre eller finns det färre kopior av PS3-versionen?

#856

Postad 12 juni 2010 - 14:51

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

  • 1 330 inlägg
  • 0

Har du provat att göra uppdraget igen?


Jo, jag har provat 2 gånger. Första gången hände det igår och nu andra gången idag så det är separata speltillfällen också, dvs systemet är omstartat så det kan bara vara en spelbugg tycker jag.

Sjukligt irri eftersom spelet är så grymt bra och nu kommer jag inte vidare? Fifaan...

Känd bugg? Jag testade googla lite men har inte hittat någon info.

EDIT: Efter lite mer googlande så verkar man bara behöva vänta på att det släpper efter ca 1-3 minuter.

Redigerat av bjornsva, 12 juni 2010 - 15:03.


#857

Postad 12 juni 2010 - 16:34

CBR
  • CBR
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Jo, jag har provat 2 gånger. Första gången hände det igår och nu andra gången idag så det är separata speltillfällen också, dvs systemet är omstartat så det kan bara vara en spelbugg tycker jag.

Sjukligt irri eftersom spelet är så grymt bra och nu kommer jag inte vidare? Fifaan...

Känd bugg? Jag testade googla lite men har inte hittat någon info.

EDIT: Efter lite mer googlande så verkar man bara behöva vänta på att det släpper efter ca 1-3 minuter.

Jag hade samma problem, men som du skriver så är det bara att vänta på att det släpper.

#858

Postad 12 juni 2010 - 17:30

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0

Alltså, nu har jag letat i flera fysiska butiker, men spelet finns inte nånstans...
Däremot finns Xbox-versionen i varenda j*vla affär. Är det ingen som köper Xbox-spel längre eller finns det färre kopior av PS3-versionen?


dom flesta kör chippade så behöver inte köpa.. snåla ######r.

#859

Postad 14 juni 2010 - 05:29

jarre008
  • jarre008
  • Beroende

  • 1 166 inlägg
  • 0

Jag hade samma problem, men som du skriver så är det bara att vänta på att det släpper.


Japp

#860

Postad 15 juni 2010 - 07:28

Zugar
  • Zugar
  • Lärjunge

  • 495 inlägg
  • 0
Jag lirar ibland och har headset nick Zugar

#861

Postad 15 juni 2010 - 10:07

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0
Några tips för att gå vinnande ur "Liars dice"? Ett sidouppdrag i Thieves Landing går ju ut på att vinna i tärningsspelet men eländet kostar ju massa klöver (200 dollars) varje gång så pengarna försvinner fort.

#862

Postad 15 juni 2010 - 10:11

CBR
  • CBR
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Några tips för att gå vinnande ur "Liars dice"? Ett sidouppdrag i Thieves Landing går ju ut på att vinna i tärningsspelet men eländet kostar ju massa klöver (200 dollars) varje gång så pengarna försvinner fort.

Satt och spelade en del Liars Dice i just Thieves Landing igår och lyckades ta den trohpyn (vinnna utan att förlora någon tärning). Enklast för mig var att alltid satsa på "rätt" antal, dvs hade jag 3 6:or satsade jag på 3st. Nästan alltid var det någon som trodde jag bluffade. Så sluta ljuga :D

#863

Postad 15 juni 2010 - 10:23

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Se framförallt till att bara möta 1 person!
Eller nu kanske du mena o bara vinna skiten?
De är ganska enkelt, ta de lugnt bara som sagt o få de andra att tro att du bluffar.
Men om du e ute efter trophien att vinna utan att förlora en enda tärning
så leta upp ett bord där de bara sitter en kille vid!

#864

Postad 15 juni 2010 - 10:46

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0
den trophyn tog jag andra gången jag lirade liars dice mot två st. :D men det är klart det är lättare mot en pers. men som sagt spela schysst och dom andra åker dit på sina "syningar".

#865

Postad 15 juni 2010 - 11:02

perperub
  • perperub
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0

Satt och spelade en del Liars Dice i just Thieves Landing igår och lyckades ta den trohpyn (vinnna utan att förlora någon tärning). Enklast för mig var att alltid satsa på "rätt" antal, dvs hade jag 3 6:or satsade jag på 3st. Nästan alltid var det någon som trodde jag bluffade. Så sluta ljuga :D

Tack för tipset! Måste testas! :D

#866

Postad 15 juni 2010 - 11:47

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Några tips för att gå vinnande ur "Liars dice"? Ett sidouppdrag i Thieves Landing går ju ut på att vinna i tärningsspelet men eländet kostar ju massa klöver (200 dollars) varje gång så pengarna försvinner fort.


Gör en save alldeles före innan du tänker lira sen om du förlorar så ladda ifrån den och försök igen.

#867

Postad 15 juni 2010 - 12:59

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0
Men det e ju fuuuuusk :)

Alrajt, jag får väl sluta fuska. Går ju åt pipan även när jag försöker fula i poker :D

#868

Postad 16 juni 2010 - 09:43

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Alrajt, jag får väl sluta fuska. Går ju åt pipan även när jag försöker fula i poker :D


Ja kan vara trixigt att inte rycka förmycket i L-spaken för att centrera pilen. Men är ju lättast att göra det en gång i början sen bara "byta ut" kort som man får på hand.

#869

Postad 16 juni 2010 - 22:29

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0
Någon som skulle vilja hjälpa mig med vad jag tror är en bugg i slutet av spelet:

Spoiler


#870

Postad 17 juni 2010 - 07:41

CBR
  • CBR
  • Användare

  • 237 inlägg
  • 0

Någon som skulle vilja hjälpa mig med vad jag tror är en bugg i slutet av spelet:

Spoiler

Spoiler

Redigerat av CBR, 17 juni 2010 - 07:41.


#871

Postad 17 juni 2010 - 08:32

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Hoppas webhallen får fingrarna ur snart och skickar mitt spel, beställde det i Måndags och det är fortfarande "Under Behandling" då jag loggar in på webhallen. Men det kanske står så tills det landar i min brevlåda?

Ska bli kul att leka cowboy iaf!

#872

Postad 17 juni 2010 - 09:16

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

  • 1 828 inlägg
  • 0
Vad spenderar ni alla era pengar på? Har jag missat nått kul? Sitter på nära 5000 dollars som bränner i fickan.

#873

Postad 17 juni 2010 - 09:26

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Spoiler


Tack!
Spoiler


#874

Postad 17 juni 2010 - 14:19

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Vad spenderar ni alla era pengar på? Har jag missat nått kul? Sitter på nära 5000 dollars som bränner i fickan.


Har något sånt jag med,
Spoiler
.

Redigerat av HenkeEdge, 17 juni 2010 - 14:21.


#875

Postad 17 juni 2010 - 15:37

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

  • 1 833 inlägg
  • 0

Har något sånt jag med,

Spoiler
.


Spoiler


#876

Postad 17 juni 2010 - 16:54

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Spoiler


Spoiler

Redigerat av HenkeEdge, 17 juni 2010 - 16:54.


#877

Postad 22 juni 2010 - 21:04

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

  • 558 inlägg
  • 0
Nu har jag provat köra lite online med en polare osv. Vi spelade i typ 20-40 minuter eller något, rätt smärtfritt, någon mindre bugg osv bara. Men sedan utan förvarning så blev jag osynlig för polaren, han såg bara min åsna.
En liten stund senare blev han osynlig för mig, men jag synlig för honom. Sedan efter en kort stund fick jag följande meddelande, "connection issue due to other players", och efter det så provade jag starta om spelet och vi hoppade in i flera olika free roams, men varje gång fick jag samma problem, och jag fick dem direkt jag skulle teleportera till honom då han var posse-leader. Hände även ett par gånger då vi inte var i samma free roam..

Någon som känner igen problemet?

#878

Postad 22 juni 2010 - 21:15

uberking
  • uberking
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Nu har jag provat köra lite online med en polare osv. Vi spelade i typ 20-40 minuter eller något, rätt smärtfritt, någon mindre bugg osv bara. Men sedan utan förvarning så blev jag osynlig för polaren, han såg bara min åsna.
En liten stund senare blev han osynlig för mig, men jag synlig för honom. Sedan efter en kort stund fick jag följande meddelande, "connection issue due to other players", och efter det så provade jag starta om spelet och vi hoppade in i flera olika free roams, men varje gång fick jag samma problem, och jag fick dem direkt jag skulle teleportera till honom då han var posse-leader. Hände även ett par gånger då vi inte var i samma free roam..

Någon som känner igen problemet?


Jag och min polare har exakt samma problem :/ Ngn som vet vad felet är?

#879

Postad 23 juni 2010 - 13:38

snav
  • snav
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Vet inte om ngn har postat detta redan:
http://www.rockstarg...ailable.article

#880

Postad 24 juni 2010 - 20:13

userapan
  • userapan
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man jagar osv online? Får bara upp goldrush o allt de andra. Eller är det bara att köra free roam och skjuta lite?

Btw var spelet på tok för kort, nu är inte singelplay någe roligt längre "/

#881

Postad 26 juni 2010 - 05:41

FireSpirit
  • FireSpirit
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man jagar osv online? Får bara upp goldrush o allt de andra. Eller är det bara att köra free roam och skjuta lite?

Btw var spelet på tok för kort, nu är inte singelplay någe roligt längre "/


Om du vill jaga och sådant så är det "Free Roam" som gäller :P

#882

Postad 07 juli 2010 - 08:04

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

  • 515 inlägg
  • 0
Jag har precis börjat spela online och har några frågor angående xp poäng.
Jag har kört några goldrush och fått ökad xp och stigit i rang.

Är det bara i free roam som man får tillgång till karaktären/vapen och annat som man låser upp eller får man nytta av detta när man kör de andra spelalternativen?

Bör jag fortsätta med multiplayer lägena istället för att göra uppdragen i free roam för att öka på sin XP lite snabbare?

#883

Postad 08 juli 2010 - 20:59

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Jag klarade SP-delen häromdagen så nu är det väl snart dags att ge sig på MP. Det är lätt ett av de bästa spelen jag lirat på PS3. Verkar lovande, men lite dyrt kanske, med nytt DLC som kommer:

Länk

Today, we are proud to announce plans for an ongoing series of downloadable content for Red Dead Redemption.

Four packs of add-on downloadable content will be released for PlayStation Network and Xbox LIVE over the next few months, starting with the ‘Legends and Killers’ Pack at the beginning of August and culminating with the Red Dead Redemption ‘Undead Nightmare’ Pack this fall. These packs follow the recent release of the Free ‘Outlaws to The End’ Co-Op Mission Pack, which is available now on PlayStation Network and Xbox LIVE.

The upcoming downloadable content includes:

Legends and Killers Pack (Releasing beginning of August 2010)
New active map locations, characters and more:
9 New Multiplayer map locations — more than doubling the amount of territories in the Multiplayer Competitive modes
8 New Multiplayer characters— play as characters from Red Dead Revolver
Introducing a new projectile weapon: the Tomahawk, with corresponding Challenges for single player and multiplayer
New Achievements/Trophies
Pricing: $9.99 (PlayStation Network), 800 Microsoft Points (Xbox LIVE)

Liars and Cheats Pack
New Competitive Modes, Multiplayer Mini-games in Free Roam, and more:
‘Attack and Defend’ Multiplayer Competitive Mode and Challenges
New Multiplayer Horse Races complete with mounted combat
Play as the heroes and villains of Red Dead Redemption as well as 8 additional multiplayer characters
Multiplayer versions of Liars Dice and Poker from the single-player game
Introducing a new weapon: the Explosive Rifle, with associated Challenges available in single-player and multiplayer
New Achievements/Trophies
Release date TBC
Pricing: $9.99 (PlayStation Network), 800 Microsoft Points (Xbox LIVE)

Free Roam Pack
Delve deeper into the world of Red Dead Redemption with new Modes, Challenges and Gang Hideouts to discover:
Additional Free Roam Challenges
New action areas and defensive placements
Posse Scoring / Posse Leaderboards
New ‘anti-griefing’ measures in Free Roam
Release date and pricing TBC

Undead Nightmare Pack
Ghost towns and cemeteries come alive in a West gone horribly wrong:
Brand new single player adventure, Challenges and quests
8 New Multiplayer Zombie characters
Additional animals unleashed in the world
New Dynamic events
More details to follow...
Release date TBC
Pricing: $9.99 (PlayStation Network), 800 Microsoft Points (Xbox LIVE)


Redigerat av Unregisteredc9faabc2, 08 juli 2010 - 21:03.


#884

Postad 12 juli 2010 - 18:02

userapan
  • userapan
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Jag klarade SP-delen häromdagen så nu är det väl snart dags att ge sig på MP. Det är lätt ett av de bästa spelen jag lirat på PS3. Verkar lovande, men lite dyrt kanske, med nytt DLC som kommer:


Ser lovande ut, men frågan om det är värt det? 30-40 $ ? Billigare att köpa nytt spel då ju :S

#885

Postad 15 juli 2010 - 10:55

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0
Någon mer som har hiskeliga problem med ljudnivån på ps3an när ni spelar red dead?

Min låter som ett jetplan, kan ha något med att hela sverige är överhettat också iofs men förbannat störande. Den har aldrig låtit så här mycket någonsin förut.

#886

Postad 16 juli 2010 - 18:44

Bellander
  • Bellander
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Någon som vill boosta lite online trophies? Lägg till mig isåfall på PSN. ID: Eetfuk

/Danne

#887

Postad 17 juli 2010 - 00:46

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

  • 1 058 inlägg
  • 0

Någon som vill boosta lite online trophies? Lägg till mig isåfall på PSN. ID: Eetfuk

/Danne


Addad.

#888

Postad 19 juli 2010 - 13:06

babbi2
  • babbi2
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jag har precis börjat spela online och har några frågor angående xp poäng.
Jag har kört några goldrush och fått ökad xp och stigit i rang.

Är det bara i free roam som man får tillgång till karaktären/vapen och annat som man låser upp eller får man nytta av detta när man kör de andra spelalternativen?

Bör jag fortsätta med multiplayer lägena istället för att göra uppdragen i free roam för att öka på sin XP lite snabbare?


Det absolut bästa sättet att få snabba xp är att avinstallera spelet sen installera om det men INTE ladda ner några uppdateringar (bry dig inte om att du loggas ut ur PSN). Sen startar du singelplayer trycker på start och börjar spela LAN du kan då spela free roam och få online xp, men inga av dina kompisar kan vara med och spela. Anledningen till att det blir bäst så är för att med den senaste uppdateringen som R* la till så minskade xp för alla hideouts.
Sen kan du ladda ner uppdateringen när du tkr att du kommit tillräckligt högt i rank och börja spela som vanligt igen.

#889

Postad 19 juli 2010 - 19:10

xdusty
  • xdusty
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Det går att få trophyn för level 50 offline på det sätt som babbi2 skrev, man behöver inte koppla upp sig för att få den. Om man nu är någonstans där man inte har internet :)

#890

Postad 19 juli 2010 - 21:48

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0
Är det bara jag som är trög eller hur får man igång gratis-Co-op'et? Måste man ha ett posse?

#891

Postad 20 juli 2010 - 11:13

Unregisteredc9faabc2
  • Unregisteredc9faabc2
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Någon mer som har hiskeliga problem med ljudnivån på ps3an när ni spelar red dead?

Min låter som ett jetplan, kan ha något med att hela sverige är överhettat också iofs men förbannat störande. Den har aldrig låtit så här mycket någonsin förut.

Jag har samma problem och det verkar bara vara när jag spelar RDR. Den brukar varva upp efter bara några minuter och låter som ett jetplan tills jag stänger av. Har den gamla 60-gigarn.

#892

Postad 20 juli 2010 - 18:05

babbi2
  • babbi2
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Är det bara jag som är trög eller hur får man igång gratis-Co-op'et? Måste man ha ett posse?


du startar ett free roam trycker på start och där finns en lista med co-op i, fast det kanske inte är det som är problemet?

Redigerat av babbi2, 20 juli 2010 - 18:11.


#893

Postad 21 juli 2010 - 09:31

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

  • 310 inlägg
  • 0

du startar ett free roam trycker på start och där finns en lista med co-op i, fast det kanske inte är det som är problemet?

Det var att komma just hit jag inte gjorde... Otålig som få men lyckades till slut. :P

#894

Postad 26 juli 2010 - 19:24

Unregisteredd15a8e53
  • Unregisteredd15a8e53
  • Användare

  • 203 inlägg
  • 0

Någon mer som har hiskeliga problem med ljudnivån på ps3an när ni spelar red dead?

Min låter som ett jetplan, kan ha något med att hela sverige är överhettat också iofs men förbannat störande. Den har aldrig låtit så här mycket någonsin förut.


Min lät som fasen först. Men nu när det blivit lite svalare ute så varvar den inte upp alls. Och jag har gammal 40GB PS3a.

#895

Postad 27 juli 2010 - 13:55

babbi2
  • babbi2
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
någon som vill boosta trophyn GO TEAM?
PSN: blattmann

#896

Postad 28 juli 2010 - 08:21

Unregistereda701611d
  • Unregistereda701611d
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Köpte spelet igår och lirade ett par timmar, riktigt roligt måste jag säga. Jag har inte börjat på Gay Tony heller så regniga dagar i höst känns räddade.

En fråga, hur ser jag vilka som är poliser på ett lätt sätt? Tycker det var svårt att särskjilja dom från vanliga gangsters?

#897

Postad 29 juli 2010 - 13:33

Bellander
  • Bellander
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

någon som vill boosta trophyn GO TEAM?
PSN: blattmann


Jag har lagt till dig. Vi måste bara se till att vara online samtidigt :)

PSN: EetFuk

Redigerat av Bellander, 29 juli 2010 - 13:36.


#898

Postad 29 juli 2010 - 19:13

babbi2
  • babbi2
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jag har lagt till dig. Vi måste bara se till att vara online samtidigt :)

PSN: EetFuk


Ja jag vet :D men vi behöver väl minst en till för den trophien?
asså jag brukar vara online antingen innan 12.00 och/eller runt 18:00 när e du online?

#899

Postad 30 juli 2010 - 07:58

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Köpte spelet igår och lirade ett par timmar, riktigt roligt måste jag säga. Jag har inte börjat på Gay Tony heller så regniga dagar i höst känns räddade.

En fråga, hur ser jag vilka som är poliser på ett lätt sätt? Tycker det var svårt att särskjilja dom från vanliga gangsters?


Fel spel.

#900

Postad 30 juli 2010 - 13:35

Bellander
  • Bellander
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0

Ja jag vet :) men vi behöver väl minst en till för den trophien?
asså jag brukar vara online antingen innan 12.00 och/eller runt 18:00 när e du online?


Jag har en polare som säkert är på. Jag är inne ganska varierande tider. Jobbar natt nu så det blir på kvällarna innan kl 22 denna veckan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-06-17 11:52:05
  • Ny fåtölj
    Kurben
    2024-06-17 11:48:52
  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.