Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kommande spel- Xbox 360

3515 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 augusti 2006 - 11:46

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Saints row fick 8.5 på ign

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju inte så dåligt... Måste läsa när jag kommer hem... Det testet som jag läste tyckte ju SR var bättre än GTA:SA, och är det sant så kommer jag ha sjukt kul med SR!!

Postad 29 augusti 2006 - 13:17

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

saints row var rätt kul men det är en ren kopia på GTA.

Du kommer ha mest kul med NHL 2007 om du gillar sportspel och tävla online i ligor etc etc.
NHL 2007 är det snyggaste sportspelet jag någonsin sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Bara att instämma. Ser helt underbart ut, samt väldigt väldigt kul med "back to basic" känslan. :)

Nya Madden ser också ut att kunna leverera. Kanske inte så många i just Sverige som köper detta spel, men vill personligen reka det om man gillar sportspel/lagidrott på konsolen. Otrolig känsla för spelet, och väldigt mycket fart gör att man inte kommer ha långtråkigt när man lirar detta spel. Sen är det ju i och för sig en fördel att gilla amr.fotboll... :blink:

Postad 29 augusti 2006 - 13:23

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

saints row var rätt kul men det är en ren kopia på GTA.

Du kommer ha mest kul med NHL 2007 om du gillar sportspel och tävla online i ligor etc etc.
NHL 2007 är det snyggaste sportspelet jag någonsin sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske är just att det är en kopia av GTA som gör att det blir kul... och är det några spel som bara maler på så är det väl NHL/FIFA-serierna... Jag tycker både NHL och FIFA är kul, inget snack om saken, men jag tror inte man ska strunta i Saints Row bara för att det är inspirerat av GTA, tvärtom...

Postad 29 augusti 2006 - 18:11

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0
Det verkar som att majoriteten kommer köpa Saints Row, så man kanske ska "go with the flow" ? ;P Men ja tycker att spelet verkar lite ljummet med tanke på att recensionen @ gamespot inte direkt höjde spelet till skyarna .. men men, om det är likt GTA:SA så är det inte direkt något negativt!

Å andra sidan verkar ju screensen på FIFA 07 ganska schyssta, men man vet ju att PES6 kommer bli svårslaget ... Samtidigt som att NHL 07 också verkar bli riktigt nice ...
Svårt val :)

Postad 29 augusti 2006 - 18:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Det verkar som att majoriteten kommer köpa Saints Row, så man kanske ska "go with the flow" ? ;P Men ja tycker att spelet verkar lite ljummet med tanke på att recensionen @ gamespot inte direkt höjde spelet till skyarna .. men men, om det är likt GTA:SA så är det inte direkt något negativt!

Vilken Gamespot recension :) ? Vad jag kan se har de inte skrivit någon ännu.

http://www.gameranki...ges2/928235.asp

Däremot har flera användare skrivit egna recensioner på Gamespot och de är allt annat än ljummna :wub:

http://www.gamespot....row/review.html

Edit: Burnout 5 utannonserades idag (en äkta nextgen version den här gången). Nu är det dags för öppen värld racing i Burnout.

Guildford, UK – August 29, 2006 – Buckle up and prepare to unleash automotive anarchy in the ultimate burner’s paradise. Electronic Arts (NASDAQ: ERTS) today announced that Burnout™ 5 is in development for the PlayStation®3 computer entertainment system and Xbox 360™ video game system from Microsoft®.

Burnout 5 gives players license to wreak havoc in Paradise City, the ultimate seamless racing battleground, with a massive infrastructure of traffic-heavy roads to abuse. Gone is the need to jump in and out of menus and aimlessly search for fun like many open world games; in Burnout 5, every inch of the world is built to deliver heart-stopping Burnout-style gameplay. Every intersection is a potential crash junction and every alleyway is an opportunity to rack up moving violations.

Of course, rules are made to be broken, and when gamers enter Paradise City, they’re assigned a Drivers License that quickly begins to amass a record of player’s most aggressive, reckless and destructive exploits behind the wheel. But it’s not the law that’s eyeing player’s progress … when gamers push things too hard they’ll be squaring off against the city’s most infamous burners, and these legends aren’t interested in who crosses the finish line first.

“Burnout 5 is a complete reinvention of the series, built from the ground up for the PlayStation 3 and Xbox 360,” said Alex Ward, director of game design at Criterion Games. “To create truly next-generation gameplay, we needed to create a truly next-generation game, from top to bottom.”

Burnout 5 also delivers the next level of speed and destruction, with brand new next-generation technology allowing gamers to literally rip their cars in half, in the most explosive pile-ups in the series’ history.

Burnout 5 will ship in 2007 under the EA™ brand and was developed by Criterion Games in Guildford, UK. For more information about the Burnout franchise, please visit www.electronicarts.co.uk or our press Web site at www.electronicarts.co.uk/press. For more information about Criterion Games, please visit http://www.criteriongames.com

360 och PS3.

Redigerat av Zoiler, 29 augusti 2006 - 18:26.

Postad 29 augusti 2006 - 18:58

Tool-AENIMA
  • Tool-AENIMA
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Hej någon som hört något om nhl 07 på 360 ang försvarsspelet på nhl 06 på xbox är det helt omöjligt att försvara sig går helt enkekt inte att spela ruskigt dåligt.

Postad 29 augusti 2006 - 22:13

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1 438 inlägg
  • 0
Hmm är det bara jag som blir lite orolig när jag hör om burnout 5´s "öppna" värld? Jag tänker direkt på test drive vilket jag inte gillar upplägget på där man kör runt o saker "händer" lite här o var. Vill hellre ha mina missions osv men jag hoppas de gör detta bra i slutändan.

De har inte misslyckats hittils så.

Postad 30 augusti 2006 - 06:30

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Ja wesslan, samma här, har lite svårt för öppna världar, tyckte tex att första need for speed underground va bäst, sen blev det så tillkrånglat, håll det enkelt säger jag.

Postad 30 augusti 2006 - 08:26

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2 199 inlägg
  • 0
Nu har webhallen skickat saints row, hoppas få det imorrn :)

8.3 på Gamespot "Saints Row may look like just another Grand Theft Auto rip-off, but the rare quality of its action and presentation make it stand tall on its own merits."

Redigerat av Unregistered710b3906, 30 augusti 2006 - 08:31.

Postad 30 augusti 2006 - 10:03

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Vilket upplägg är det på Saints Row egentligen?

Är det som GTA 3 eller GTA SA? Älskar GTA3 & VC men tyckte att SA var för mycket på nåt sätt. Hålla reda på flickvänner, springa på gym. Vara tvungen lära sig simma å sånt, det var inget för mig.

Postad 30 augusti 2006 - 11:28

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Vilket upplägg är det på Saints Row egentligen?

Är det som GTA 3 eller GTA SA?  Älskar GTA3 & VC men tyckte att SA var för mycket på nåt sätt. Hålla reda på flickvänner, springa på gym. Vara tvungen lära sig simma å sånt, det var inget för mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Det du ska göra nu är fixa den fetaste bilen med de mesta bling bling samt fixa så många hoes du bara kan. :)

Postad 30 augusti 2006 - 11:39

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0
SR kommer nog mest vara likt GTA SA.
Båda spelen har samma grundstomme.
Getto gäng, pimping asses and slapping bitches, och allt annat som hör
till en OGs vardag. :)

Har dock hört att gäng kultur grejen i SR inte alls är lika smart och "diskret" gjord som i SA,
utan mer klyschig och löjlig.

Postad 30 augusti 2006 - 12:04

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Tycker det är skönt att det är upplagt så på Saint Row. Jag och mina kollegor brukar alltid driva med varandra med hela den ghetto stilen. Så tar man bara det som parodi så lär man älska det.
Så ikväll/imorgon så lär jag bitchslappa en massa pensionärer och ragga upp en massa hoes samt skjuta en massa grisar(snutar). och vet ni vad? Det kommer bli skitkul! :)

Postad 30 augusti 2006 - 14:59

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0
:)

Postad 30 augusti 2006 - 17:19

Unregistered5697a427
  • Unregistered5697a427
  • Användare

• 166 inlägg
  • 0
Har de fixat flytet i spelet än? Demot var ju bedrövligt, är det ordnat nu kan det ju bli kul.... Hör av er så fort ni testat så vore det najs!

mvh Martin

Postad 30 augusti 2006 - 18:10

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0

Har de fixat flytet i spelet än? Demot var ju bedrövligt, är det ordnat nu kan det ju bli kul.... Hör av er så fort ni testat så vore det najs!

Jag kan ju inte svara 100%, eftersom jag inte spelat det själv.
Men enligt recensioner så ska bilduppdateringen ha fixats till sen demon

Postad 30 augusti 2006 - 18:40

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0

SR kommer nog mest vara likt GTA SA.
Båda spelen har samma grundstomme.
Getto gäng, pimping asses and slapping bitches, och allt annat som hör
till en OGs vardag. :)

Har dock hört att gäng kultur grejen i SR inte alls är lika smart och "diskret" gjord som i SA,
utan mer klyschig och löjlig.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det där känner jag till, vad jag undrade över var om man i Saints Row måste lära sig saker, som tex att simma innan man kan klara uppdragen. Körskola å sån skit eller är det bara att ta en bil å dra iväg?

Postad 30 augusti 2006 - 19:03

mackan-165
  • mackan-165
  • Användare

• 231 inlägg
  • 0

Vilken Gamespot recension :) ? Vad jag kan se har de inte skrivit någon ännu.

http://www.gameranki...ges2/928235.asp

Oj, förlåt, jag menade naturligvis Gamereactors recension ! :)

Postad 30 augusti 2006 - 20:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Wow, kolla in Stranglehold presentationen på GC. Häftiga grejer :)

http://www.youtube.c...o...uctoid.com/

Postad 30 augusti 2006 - 20:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Första recensionen av NHL 07 ute.

4,5 av 5 i Gamepro.

Redigerat av Zoiler, 30 augusti 2006 - 20:51.

Postad 30 augusti 2006 - 22:27

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Wow, kolla in Stranglehold presentationen på GC.

Missade du xboxyde versionen?

Har massor från GC nu; trevligt att se mer från Viva la Pinata, Half Life 2, Splinter Cell, etc..

Postad 31 augusti 2006 - 00:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Wow, kolla in Stranglehold presentationen på GC.

Missade du xboxyde versionen?

Har massor från GC nu; trevligt att se mer från Viva la Pinata, Half Life 2, Splinter Cell, etc..

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, kul att du nämde det iom att jag kommenterade spelet i inlägg nummer 2 i länken du angav :) . Inte ofta jag skriver där, men det händer on rare occasions.

Xboxydes filmsnutt är dock en trailer, presentationen jag postade är 5 minuter gameplay, dvs man får se en kille spela det och han skjuter sönder det mesta därinne och visar olika moves (glida omkring på bord och skjuta :) ). Man får t o m se en "boss" i slutet.

Spelet imponerar och kommer säkert avgudas av alla Hard Boiled fans :)

Edit: Viva la Pinata? Heter det så nu? Splinter Cell och HL2 var två av de mest imponerande spelen för 360 på GC, helt klart.

Redigerat av Zoiler, 31 augusti 2006 - 00:07.

Postad 31 augusti 2006 - 09:50

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6 702 inlägg
  • 0

Nej, kul att du nämde det iom att jag kommenterade spelet i inlägg nummer 2 i länken du angav  :D . Inte ofta jag skriver där, men det händer on rare occasions.

Faktiskt för mig att jag sett nån kommentar från dig där. Brukar iofs inte läsa kommentarerna. B)

Xboxydes filmsnutt är dock en trailer, presentationen jag postade är 5 minuter gameplay

Ah, nice. Såg bara början och tänkte 'vafan, detta såg jag ju i bättre kvalitet på xboxyde för ett par dagar sen'. Får kolla in det lite nogrannare. :)

Spelet imponerar och kommer säkert avgudas av alla Hard Boiled fans  :)

Hard Boiled FTW. Till skillnad från Verhoeven blev inte Woos flytt till Hollywood någon vidare hit. Iofs, Face/Off var ju inte SÅ dålig. Och Paycheck var rätt underhållande. Men de går inte att jämföra med pre-hollywood filmerna.

Edit: Viva la Pinata? Heter det så nu?

Ooops. Glöm 'la'. :)

Postad 31 augusti 2006 - 11:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Dead Rising är riktigt kul så jag måste tipsa om det. Sen dyker Test Drive Unlimited upp nästa månad samt Gears of War i november. Bägge 2 är givna köp.

Postad 31 augusti 2006 - 15:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Dead Rising är riktigt kul så jag måste tipsa om det. Sen dyker Test Drive Unlimited upp nästa månad samt Gears of War i november. Bägge 2 är givna köp.

<{POST_SNAPBACK}>

Apropå det så, eftersom Dead Rising verkar vara ute i EU nu (?) så är det väl nästan dags för någon att göra en Dead Rising tråd :lol: ?

TDU fick faktiskt en 8:a i hårda Edge, inte dåligt alls. Saints Row fick bara en 6:a i samma tidning.
-------------------
Här är ett till spel att se fram emot: Kane & Lynch från skaparna av Freedom Fighters:

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Sönderskjutna pelare är snart standard efter Black :)

Postad 31 augusti 2006 - 15:42

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0
Sitter nu med SR i handen.
Har bara spelat någon timme, så något större uttalande kan jag kanske inte göra.
Men skärmuppdateringen är iallafall fixad.
Även om det kan sega ner något när mycket händer.
Testa multiplayer lite och det var skoj.
Mest för att alla karaktärer är unika, så man känner igen folk.
Dock kan jag inte fatta varför det inte finns vanlig lag dödsmatch.
dom två lag match typerna som finns är alldeles för komplicerade för att spela
med gapiga "xbox-live fjortisar"

Kane & Lynch ser väldigt lovande ut.
Men jag ska försöka att inte få upp hoppet för mycket, då jag tycker att IO aldrig lyckas
få till sina spel riktigt.
Dom har alltid potential, men faller någonstans på mållinjen

Redigerat av Dolph_Lundgren, 31 augusti 2006 - 15:46.

Postad 31 augusti 2006 - 16:36

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0
Folk som ser fram emot phantasy star univers, tänk om.
Spelet har släppts i JP nu, och har fått bra kritik.
Men folk som väntar sig vacker fantasy musik kan ju leta vidare.
Här har ni ledmotivet....väldigt underhållande.
http://www.youtube.c...h?v=_2--upxzIPk

Postad 31 augusti 2006 - 16:56

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0

TDU fick faktiskt en 8:a i hårda Edge, inte dåligt alls. Saints Row fick bara en 6:a i samma tidning

Oj. Inte för att man ska dömma spel efter demon men jag hade nog trott på precis det omvända.

Nåväl. Måste ta tag i Table tennis nu innan alla spel kommer. Bokade Dead rising, Enchanted arms och NHL07 igår.

Postad 31 augusti 2006 - 17:12

Guwwic
  • Guwwic
  • Forumräv

• 700 inlägg
  • 0

Folk som ser fram emot phantasy star univers, tänk om.
Spelet har släppts i JP nu, och har fått bra kritik.
Men folk som väntar sig vacker fantasy musik kan ju leta vidare.
Här har ni ledmotivet....väldigt underhållande.
http://www.youtube.c...h?v=_2--upxzIPk

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för ###### musik i bakgrunden? :)

Tycker spelet ser oerhört B ut. Riktigt sunkig grafik, även om inte det är allt så vill man ju gärna se lite skillnad. Spelet ser ju ut som något Xbox-spel.

Postad 31 augusti 2006 - 17:20

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1 705 inlägg
  • 0

Apropå det så, eftersom Dead Rising verkar vara ute i EU nu (?) så är det väl nästan dags för någon att göra en Dead Rising tråd

Done! (plus några till)

Postad 31 augusti 2006 - 17:23

Unregistered24c8cfe3
  • Unregistered24c8cfe3
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag har Saints Row imorgon, vilket jag ser fram emot som ett tidfördriv ett tag. Det är ju en hel del titlar på gång, dock inget som jag ser fram emot sådär vansinigt (som tex Oblivion) utom Resident Evil 5. Ngn mer info på det?

Dead rising blir det väl, men det känns också mer som ett "visa för polarna-spel".

GoW CoD 3 och Brothers in arms: HH, lockar väl, kanske mest för att de ser så sanslöst snygga ut!

Postad 31 augusti 2006 - 17:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Apropå det så, eftersom Dead Rising verkar vara ute i EU nu (?) så är det väl nästan dags för någon att göra en Dead Rising tråd

Done! (plus några till)

<{POST_SNAPBACK}>

Härligt B) !

Tycker spelet ser oerhört B ut. Riktigt sunkig grafik, även om inte det är allt så vill man ju gärna se lite skillnad. Spelet ser ju ut som något Xbox-spel.

Nåja, det är väl att överdriva. Så bra ser det inte ut, det är ju ett Playstation 2 spel :lol: . Dolph visade det bara för att vi skulle höra themesongen.

Inte för att jag förväntar mig att 360 versionen blir jättemycket snyggare, men en viss förbättring kan man vänta sig. Spelet (ps2) fick 34/40 i Famitsu, om det nu säger något :) .

Ngn mer info på det?

Ingen vad jag läst.

Postad 01 september 2006 - 09:00

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

• 1 342 inlägg
  • 0
Änligen är det klart! Assassins Creed kommer till 360 och dessutom SAMTIDIGT som till PS3.

http://www.gamereact...fea135bc9b98e49

Postad 01 september 2006 - 09:07

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1 740 inlägg
  • 0
här har ni bilder från 360 versionen av Assassins Creed

Assassins Creed hos Xboxyde

Postad 01 september 2006 - 09:43

im_notfall
  • im_notfall
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
assasins creed.. det var inte oväntat men väldigt välkommet. :)

Postad 01 september 2006 - 10:00

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Assasins creed, man bugar och bockar :)
Demot till Just Cause, ******** i gatan här gäller det ju att hålla koll på saker och ting, det var ju supersnabbt, superstirrigt och supersnyggt, dom hinner säkert finslipa kontroll mm, den som lever får se.

Postad 01 september 2006 - 11:40

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Som sagt, inte särskilt oväntat med Assassins Creed, men välkommet! En anledning mindre att köpa PS3 :blink: Bara Sega som ska få tummarna loss och fixa VF5 nu så är saken biff.

Kolla Forza-trailern hos Xboxyde, det står en lite förklaring till allt som händer i den också, verkar ha lagt stor vikt på realistisk fysik och ännu mer realistiska skador, trevligt trevligt!

Postad 06 september 2006 - 18:05

Unregistered24038
  • Unregistered24038
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Kommer man kunna spela Gears of War Co-op, liknande Halo.

Postad 06 september 2006 - 19:39

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1 170 inlägg
  • 0
ja, hela spelet ska gå att spela co op

Postad 07 september 2006 - 15:54

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1 326 inlägg
  • 0
Om ni inte visste det så finns det ett NHL 07 demo uppe på Marketplace, ett shootout demo.

Postad 07 september 2006 - 18:20

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Efter vissa nyheter angående en konkurrerande spelkonsoll funderar jag på att under tiden investera i en x-box 360. Men vad jag har så svårt att förstå är den närmast totala avsaknaden av rollspel till 360. Tycker inte MS att sådana spel är viktiga eller är det bara action/sportspel som gäller?

Nu kommer Enchant Arm läste jag men några andra rpgs hittar jag inte... (och jag ser inte Kameo som ett rpg...)

Postad 07 september 2006 - 18:24

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Oblivion är väll ett rollspel vad jag förstått iallafall. Dock tycker jag att sånna spel suger hårt.

Sport å actionspel är mer min smak, men smaken är som baken, delad <_<

Postad 07 september 2006 - 21:00

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Själv så föredrara jag rollspel och tycker att actionspel och annat hjärndött snabbt blir tråkigt <_<

Men är det en genre som Xbox är dålig på så är det ju helt klart rpg. Till 360 finns typ bara Oblivion nu, men det kommer en del bra. Bioware gör har ju tex Mass Effect på gång och det ser riktigt grymt ut. Sedan så har vi Lost Odyssey och Blue Dragon (av skaparna av Final Fantasy och Chrono trigger), Dark Messiah, Fable 2... Kan inte kommer på något mer

Postad 07 september 2006 - 21:18

Unregistered4fd183bf
  • Unregistered4fd183bf
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0
Personligen ser jag Oblivion som en typ av interaktiv shooter i medeltidsmiljö...

Men visst, mycket bra är säkert på gång. Konstigt bara att maskinen har varit ute så väldigt länge men inte haft något bra rpg.

Är inte snittåldern för spelare typ 30 idag? Då fungerar inte wii-spel...

Postad 07 september 2006 - 21:54

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Om det är något spel som är ett rollspel så är det väl Oblivion, sen att rollspelsgenren blivit förvriden av massa Japanska killar med alldeles för stora svärd som går längs en förutbestämd väg och dödar fiender med överdrivna attacker så är det ett annat problem.

Rekommenderar Planescape: Torment till alla tappade själar där ute, om ni kan hitta det.

I ett rollspel ska du kunna gå DIN egen väg, göra vad DU vill, lösa problem på DITT sätt, utveckla DIN karaktär som DU vill. Precis vad man gör i Oblivion, om sen fightingsystemet och presentationen inte passar in på din bild av ett rollspel, så too bad.

Redigerat av Brainiac, 07 september 2006 - 21:55.

Postad 07 september 2006 - 22:08

catalyst7
  • catalyst7
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Ja precis, bara för att striderna i Oblivion inte består av klickande i menyer i hela tiden så är det inte en shooter. Jag är ganska säker på att Oblivion innehåller mycket mer alternativ vid karaktärsutvecklingen, många fler unika föremål, mycket mer att utforska och mer quests att göra än tex något FF-spel har gjort.

Personligen så har jag haft svårt för japanska spel då jag tycker att det förstör inlevelsen att spelet ofta växlar mellan vyer och stora delar av spelet går ut på att hitta saker i menyer. Sen är de ofta mer linjära än "western-rpg". Det är iaf erfarenheten av de spel som jag spelat. Men jag gillar ändå mana-serien.

Postad 08 september 2006 - 09:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Mm Planescape Torment....Det var ett riktigt bra spel det <_<

Tror dock inte att jag spelade klart det B)

Skulle va skönt att spela om det på en 360 ;)

Postad 08 september 2006 - 09:28

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Då har du ju missat vem The Trancendent One var <_< , tror jag har spelat igenom det spelet 5-10ggr, helt fantastisk story!

Redigerat av Brainiac, 08 september 2006 - 09:30.

Postad 08 september 2006 - 09:33

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Ny film/bilder på Call of Duty 3, både bilder på 360 och PS3. Filmen står det inte vad den är på, men eftersom versionerna är likvärdiga spelar det IMO ingen roll.

Om ni laddar hem HD-versionen får ni ha pulver i maskinen för att det ska flyta (1280x720@60fps).

Verkar faktiskt bli riktigt bra, fastän inte Infinity Ward ligger bakom. Full kalabalik hela tiden.

Postad 08 september 2006 - 15:16

Unregisteredae4b07cd
  • Unregisteredae4b07cd
  • Beroende

• 1 374 inlägg
  • 0
Köp KOTOR II till gamla Xboxen!
Håller verkligen, det spelet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.