Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

** Officiell tråd - Antec Fusion **

1389 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SilverStone Nightjar ST30NF 300W (Nätaggregat) 1 9,4 (14) Inga priser
Antec NSK2400 (Silver/Svart) (Chassin) 4 8,67 (8) Inga priser
Antec Fusion (Silver/Svart) (Chassin) 2 9,06 (30) Inga priser
Antec Fusion Black 430 (Svart) (Chassin) 3 8,78 (22) Inga priser
Antec Fusion 430 V2 (Silver/Svart) (Chassin) 3 8,61 (35) 1 798:-
Antec NSK2480 380W (Silver/Svart) (Chassin) 4 8,56 (26) Inga priser
Antec Fusion Remote (Silver/Svart) (Chassin) 5 8,15 (12) 1 690:-
Antec Fusion Remote Max (Svart) (Chassin) 5 7,25 (11) Inga priser
24 relaterade trådar
atx kort i antec fusion, gjort bortmig (5 inlägg) 13 år sedan
HTPC bygge - Bör jag ändra på något? (21 inlägg) 14 år sedan
Antec black LCD +Mediaportal (28 inlägg) 15 år sedan
Omvandla en Antec Fusion till Full ATX! (16 inlägg) 15 år sedan
Kommentarer till Tyst HTPC Quad core av demoniak (2 inlägg) 16 år sedan
Kommentarer till Tyst HTPC Quad core av demoniak (3 inlägg) 16 år sedan
Plockat ihop en HTPC, något som fattas? (21 inlägg) 16 år sedan
Antec NSK1480 vs Antec NSK2480 (9 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Antec Fusion 430 (4 inlägg) 16 år sedan
Nätdel i Antec 2480 (4 inlägg) 16 år sedan
Vad för HTPC`/Cube chassie? (7 inlägg) 16 år sedan
Antec Fusion v2 eller OrigenAE H6 (Silver) ? (5 inlägg) 16 år sedan
Passiv kylning till XFX GEFORCE 8800GT 512MB ? (2 inlägg) 16 år sedan
HTPC-bygge - Trasiga delar? :-/ (9 inlägg) 16 år sedan
5.1 utan förstärkare (1 inlägg) 16 år sedan
Klarar jag mig med 300W? (20 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på setup sökes (13 inlägg) 17 år sedan
Mitt inte så unika HTPC projekt.... (6 inlägg) 17 år sedan
Nätverket på min HTPC (3 inlägg) 17 år sedan
Antec fusion plats på sidan? (2 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
HTPC (11 inlägg) 17 år sedan
Ersätta Boxer-box (4 inlägg) 17 år sedan
HTPC-burk (11 inlägg) 18 år sedan

Postad 11 december 2007 - 13:25

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Bara ett litet tips: Nu har det kommit ut en ny version av drivrutiner för Blacks LCD. Kika på Antecs eller Soundgraphs hemsida.
Verkar fungera bra! Bl a så kan man nu lägga in valfria feeds.

Hur är egentligen bakgrundbelysningen på LCD:n? Efter att ha läst här verkar displayen lysa väldigt starkt blått och texten verkar svår att tyda oavsett kontrastinställning. Har den "nya" versionen av drivrutinerna åtgärdat detta problem?

From pictures I expected to see a blue display on a black background, but instead I see dark blue on light blue, it literally looks like the backlight is way too bright.

Det är ett litet trist område. Jag kan inte förstå vilken smaklös person som från början valde en blå display till en svart låda! Dom skulle vald den "svarta" belysningen istället för att få den stilren! Jag tycker dock att det går bra att läsa den blåa oxå. Den är visserligen lite svår att läsa i vinkel!

Postad 11 december 2007 - 13:36

joohn
  • joohn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag lyckas inte få VFD eller LCD(?) displayen att fungera. Har Antec Fusion Black V2.
Någon som kan ge en liten guide ;) Eller länka annanstans.

Tack

John

Postad 12 december 2007 - 19:54

hotstreak
  • hotstreak
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag lyckas inte få VFD eller LCD(?) displayen att fungera. Har Antec Fusion Black V2.
Någon som kan ge en liten guide :) Eller länka annanstans.

Tack

John

John!

Hoppas du får ordning på displayen. Funderar på exakt samma setup som du har. 3 frågor från mig till dig:

1. Hur upplever du ljudnivån från chassiet? Absolut viktigast för mig är att den är tyst. och då menar jag att man måste ha örat högst 25 cm ifrån för att höra att den är igång.

2. Har du något extra till kylning eller endast medföljande fläkt till cpu:n?

3. Fungerar hdmi-utgången bra att plocka ut endast bild (1360x768@60hz) ur tror du samtidigt som man tar ljudet via spdifen?

Tacksam för svar, ligger i startgroparna men har inte tryckt "beställ"...

Postad 13 december 2007 - 20:16

hmk1
  • hmk1
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Jag undrar om det går att tex ställa en dvd uppepå ett fusion chassie?
För luftens skull alltså.

Postad 14 december 2007 - 18:35

Bo Mellberg
  • Bo Mellberg
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Någon som kan ge en liten guide :P Eller länka annanstans.

Tack

John

John!

Hoppas du får ordning på displayen. Funderar på exakt samma setup som du har. 3 frågor från mig till dig:

1. Hur upplever du ljudnivån från chassiet? Absolut viktigast för mig är att den är tyst. och då menar jag att man måste ha örat högst 25 cm ifrån för att höra att den är igång.

3. Fungerar hdmi-utgången bra att plocka ut endast bild (1360x768@60hz) ur tror du samtidigt som man tar ljudet via spdifen?

Eftersom jag precis blivit klar med min låda passar jag på att svara.

1. Ljudnivån är klart hög med originalfläktar och PSU. Räkna med nya fläktar och helst ett nytt PSU. Då behöver du grena ut ström till LCD'n på något sätt eftersom original-PSU'n har extrasladdar till detta.

2. Som CPU-kylare kör jag en Scythe Ninja Mini. Behövs ingen CPU-fläkt. (E6750-processor).

3. Beror ju helt på moderkort. Jag kör med ett Gigabyte GA-G33M-S2H M-ATX själv och på det kan det vara problem att få ut annat än HD-upplösningar. Googla på DTD och moderkortets namn.

I övrigt kan jag nämna att jag monterat ur LCD'n eftersom den, i mitt tycke är värdelös. Dessutom kräver den 50+50 MB i installation vilket är helt horribelt. Nu har jag tryckt i min Microsoft-IR-mottagare istället. Om någon har tips på en bra, USB-ansluten, VFD eller OLP så tipsa gärna.

Postad 15 december 2007 - 12:28

hotstreak
  • hotstreak
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Någon som kan ge en liten guide :( Eller länka annanstans.

Tack

John

John!

1. Ljudnivån är klart hög med originalfläktar och PSU. Räkna med nya fläktar och helst ett nytt PSU. Då behöver du grena ut ström till LCD'n på något sätt eftersom original-PSU'n har extrasladdar till detta.

2. Som CPU-kylare kör jag en Scythe Ninja Mini. Behövs ingen CPU-fläkt. (E6750-processor).

3. Beror ju helt på moderkort. Jag kör med ett Gigabyte GA-G33M-S2H M-ATX själv och på det kan det vara problem att få ut annat än HD-upplösningar. Googla på DTD och moderkortets namn.

I övrigt kan jag nämna att jag monterat ur LCD'n eftersom den, i mitt tycke är värdelös. Dessutom kräver den 50+50 MB i installation vilket är helt horribelt. Nu har jag tryckt i min Microsoft-IR-mottagare istället. Om någon har tips på en bra, USB-ansluten, VFD eller OLP så tipsa gärna.

tack för svar Bosse!

Mycket oroväckande att PSU är högljutt. fläktarna kan man ju byta väldigt enkelt och billigt men om psu behöver åtgärdas försvinner ju nästan hela poängen med chassiet. Tack återigen för svaret. ska se mig om efter tystare alternativ, eftersom det är prio 1 för mig.

Postad 15 december 2007 - 17:54

Unregisteredc152235c
  • Unregisteredc152235c
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Hej,

Äntligen har jag köpt min Antec Fusion Black HTPC. Är inte alltför haj på datorer men lyckades iaf bygga ihop allt själv..

Problemet är att såfort jag kör igång en 720p film (.mkv) Så går det mellan 1sekund till några minuter innan datorn bara slockanar och startar om? Den har dock gjort en eller två sånna här tjuvnyp utan att jag har spelat upp film.

Ingen skillnad på VLC eller MPC.. Vanliga .avi går utmärkt i både MPC och VLC
Temperaturerna på Procsessorn och moderkortet är 20 respektive 30 ungefär.
Grafikortet som är ett Radeon ATI 2400HD XT är passivt kylt och känns varmt om man tar på det..

Har dom senaste drivrutinerna till allt, tror jag..

Vet att detta är en enormt svår fråga att svara på men nåt tips borde finnas? Har Windows nån fellogg som man kan titta i så man ser vad som hände precis innan?

Hur ska man felsöka ett sånt här problem?

// Mvh Marcus

Tillägg, vissa filmer i 720p fungerar? kan jag ah nåt codecproblem?

PS. Jag installerade drivrutinerna till skärmen som postades för nån sida sen.. funka kanon! Den tar tom med signal från min fjärr... DS

Redigerat av Unregisteredc152235c, 15 december 2007 - 18:20.

Postad 15 december 2007 - 19:58

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
någon mer än mig som har problem med att datorn ibland (rätt ofta) går ner i något form av standby läge så fort man tar i lådan?

Jag har testat att koppla ur rubbet i fronten, verkligen allt... T.o.m strömbrytaren, kör med en lös bredvid. Men ändå så går den i stand-by. Det jag menar är att skärmen slocknar och det inte går att göra något mer än att stänga av den...

Nån?

Postad 15 december 2007 - 20:08

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Någon som kan ge en liten guide :( Eller länka annanstans.

Tack

John

John!

tack för svar Bosse!

Mycket oroväckande att PSU är högljutt. fläktarna kan man ju byta väldigt enkelt och billigt men om psu behöver åtgärdas försvinner ju nästan hela poängen med chassiet. Tack återigen för svaret. ska se mig om efter tystare alternativ, eftersom det är prio 1 för mig.

Leta rätt på G-spot och kolla där om du har codec-problem. :D

Finns annars många trådar i ämnet x264, bara läsa och lära ;)

Postad 15 december 2007 - 22:47

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Belysningen på displayen är ju bara å stänga av inne i programmet,högljud tycker ja inte den är men beror ju iof på placering men jag hör den inte alls i min tv bänk fast ja pressar den med 1080 matriel,kylningen är perfekt som den är alldeles iskall fast ja pressar den hårt i det trånga utrymmet,cpu vid hd matriel ligger vid 40-55%.
Jag kör med dessa grejjer:Antec VERIS FUSION v.2 Media Center Case BLACK 430W mATX
ANTFUSIONBL
Samsung HD501LJ 500GB 7200rpm 16MB SATA2
SAMHD501LJ
Corsair Value Select VS2GBKIT667D2 2x1024MB Kit (tot. 2GB) DDR2 PC2-5300 667MHz CL5
2GBDDR2CVK66
Gigabyte GA-G33M-S2H iG33 4DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Audio VGA HDMI HDCP GB-LAN Socket775 mATX
GIGG33M-S2H
Intel Core 2 Duo E6550 2.33GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775
IE6550R
Fraktkostnader
FRAKT 1 135,20 169:- 135,20 169:-
Totalpris 5 685:-

Postad 15 december 2007 - 23:55

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
En fråga bara! Rymms ett 8800 gts i chassiet?

Postad 16 december 2007 - 07:49

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

Det "gamla" 8800GTS med 320MB minne rymdes. Om nya 8800GT/GTS gör det vet jag inte men troligtvis, ja. Vill minnas att det är diskuterat i tråden.

Ett tips bara, köp INTE ett 8800GTS 320/640MB...

Redigerat av dunde, 16 december 2007 - 07:50.

Postad 16 december 2007 - 11:24

hotstreak
  • hotstreak
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Belysningen på displayen är ju bara å stänga av inne i programmet,högljud tycker ja inte den är men beror ju iof på placering men jag hör den inte alls i min tv bänk fast ja pressar den med 1080 matriel,kylningen är perfekt som den är alldeles iskall fast ja pressar den hårt i det trånga utrymmet,cpu vid hd matriel ligger vid 40-55%.
Jag kör med dessa grejjer:Antec VERIS FUSION v.2 Media Center Case BLACK 430W mATX
ANTFUSIONBL
SAMHD501LJ
Corsair Value Select VS2GBKIT667D2 2x1024MB Kit (tot. 2GB) DDR2 PC2-5300 667MHz CL5
2GBDDR2CVK66
Gigabyte GA-G33M-S2H iG33 4DDR2-DIMM 2PCI 2PCIe SATA Audio VGA HDMI HDCP GB-LAN Socket775 mATX
GIGG33M-S2H
IE6550R
Fraktkostnader

ojojoj, nu blir det svårt...

Ni som har antec fusion med original-PSU hur upplever ni ljudnivån? Är det avgörande om man kyler cpu:n med medföljande fläkt eller passivt samt originalfläktarna i chassiet eller utbytta? Tänk att ni sitter i en soffa som står 2 meter från tv/hifi-möbeln och att antec lådan står öppet i möbeln (utan luckor stängda, etc.), att rummet i övrigt är helt tyst, hör man då att datorn är igång från sin plats i soffan? Om inte, hur nära måste man komma i ett knäpptyst rum för att höra datorn? Beror det på vilka och hur många hdd man har i tro?

Som ni förstår så är ljudnivån viktig för mig, vill ju köra burken 12 timmar om dan ungefär och som det är nu med min gamla miditower är det omöjligt utan att riskera den mentala hälsan... :lol: hoppas det klarnar lite efter detta... tack för hjälpen. Det är ju svårt att "provlyssna" chassiet i butik <_<

Postad 16 december 2007 - 12:00

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

ANTFUSIONBL
SAMHD501LJ
2GBDDR2CVK66
GIGG33M-S2H
IE6550R
Fraktkostnader

ojojoj, nu blir det svårt...

Ni som har antec fusion med original-PSU hur upplever ni ljudnivån? Är det avgörande om man kyler cpu:n med medföljande fläkt eller passivt samt originalfläktarna i chassiet eller utbytta? Tänk att ni sitter i en soffa som står 2 meter från tv/hifi-möbeln och att antec lådan står öppet i möbeln (utan luckor stängda, etc.), att rummet i övrigt är helt tyst, hör man då att datorn är igång från sin plats i soffan? Om inte, hur nära måste man komma i ett knäpptyst rum för att höra datorn? Beror det på vilka och hur många hdd man har i tro?

Som ni förstår så är ljudnivån viktig för mig, vill ju köra burken 12 timmar om dan ungefär och som det är nu med min gamla miditower är det omöjligt utan att riskera den mentala hälsan... :lol: hoppas det klarnar lite efter detta... tack för hjälpen. Det är ju svårt att "provlyssna" chassiet i butik <_<

Med chassifläktarna på lägsta fart, org. psu samt en zalman cpu-kylare så är det rätt tyst... Inte så man undrar om den är på eller ej, men inte heller så det stör. Ventilation och annat dyl. hemma låter på samma nivå...

Postad 16 december 2007 - 13:01

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Det "gamla" 8800GTS med 320MB minne rymdes. Om nya 8800GT/GTS gör det vet jag inte men troligtvis, ja. Vill minnas att det är diskuterat i tråden.

Ett tips bara, köp INTE ett 8800GTS 320/640MB...

Blir isf nya 8800gts 512MB

Postad 16 december 2007 - 16:37

Unregistered916d60e5
  • Unregistered916d60e5
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
När jag läser om att folk tycker att chassiet lämnar ifrån sig ett högt fläktljud så undrar jag om de är födda på en annan planet eller råkat ut för ett måndagsexemplar. Fusionlådan är knäpptyst i jämförelse med en "box" processorfläkt. Läs testerna som länkas på prisjakt, chassiet är erkännt tyst. Är du riktigt ljudkänslig ska du naturligtvis satsa på en fläktlös låda, allt är ju en fråga om att jämka det pris du vill betala med den prestanda du söker. Fusionlådan är mycket prisvärd enligt mig.

För en tyst låda rekomenderas att läsa denna tråden ordentligt (finns ju sökfunktion inom tråden).

Redigerat av Unregistered916d60e5, 16 december 2007 - 16:38.

Postad 17 december 2007 - 14:51

Unregistereda15623a8
  • Unregistereda15623a8
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ni som har bytt PSU till lådan: Hur beställer man adaptern man behöver till PSU:n? Hur lång tid tar den att få hem?

Ni som bara har bytt fläkten till det PSU som ingår: Vilken storlek är det på fläkten? Vad bytte ni till? Stor skillnad..?

Nån som har försökt montera hårddiskar i gummiband eller dylikt i fusionlådan? Tycker min samsung låter en hel del i lådan när den söker osv..

Update: har beställt adaptern via antecs webstore nu.

Redigerat av Unregistereda15623a8, 17 december 2007 - 15:43.

Postad 17 december 2007 - 15:47

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Ni som har bytt PSU till lådan: Hur beställer man adaptern man behöver till PSU:n? Hur lång tid tar den att få hem?

Ni som bara har bytt fläkten till det PSU som ingår: Vilken storlek är det på fläkten? Vad bytte ni till? Stor skillnad..?

Nån som har försökt montera hårddiskar i gummiband eller dylikt i fusionlådan? Tycker min samsung låter en hel del i lådan när den söker osv..

Det går bra att hänga upp hårddisken i gummiband, hade så själv ett tag, och ska hänga tillbaka den där igen... Blir ju nästan ljudlöst i jämförelse...

Postad 17 december 2007 - 16:02

Unregistereda15623a8
  • Unregistereda15623a8
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Var får man tag i gummiband?
Hur hängde du upp hdn i fusionlådan? Skulle va kul att se en bild om möjligt :blush:

Det går bra att hänga upp hårddisken i gummiband, hade så själv ett tag, och ska hänga tillbaka den där igen... Blir ju nästan ljudlöst i jämförelse...

Postad 17 december 2007 - 20:24

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

ovanför dvd´n satte jag den...
Jag använder en sådan här, monteras i en 5,25" plats...
http://www.webhallen...od.php?id=40331

Postad 17 december 2007 - 21:28

Unregistereda15623a8
  • Unregistereda15623a8
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ok tackar :D

ovanför dvd´n satte jag den...
Jag använder en sådan här, monteras i en 5,25" plats...
http://www.webhallen...od.php?id=40331

Postad 18 december 2007 - 08:38

riro
  • riro
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0

Har du några bilder på hur IR-mottagaren ser ut monterad?

(Gärna någon från insidan oxo)

Postad 18 december 2007 - 10:51

Zacce
  • Zacce
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag som många andra funderar på att bygga ihop en HTPC burk, skulle vara intressent med lite feedback och synpunkter på min konfiguration. Undrar oxå typ vilka spel den kommer att klara av.

Postad 18 december 2007 - 13:43

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Jag som många andra funderar på att bygga ihop en HTPC burk, skulle vara intressent med lite feedback och synpunkter på min konfiguration. Undrar oxå typ vilka spel den kommer att klara av.

Ser bra ut, personligen hade jag kört på ett

Postad 18 december 2007 - 13:56

Zacce
  • Zacce
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ok! fast den har väl inte tillräckligt med pci platser. Annars varför är den bättre?

Postad 18 december 2007 - 17:07

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Ok! fast den har väl inte tillräckligt med pci platser. Annars varför är den bättre?

Är nog mest en smaksak, men det ska tydligen gå bra att klocka med om man nu är intresserad av det, samt att det har S/PDIF så man slipper extern ljudkort för 7.1 ljud. Men som sagt en smaksak.

BTW.... Någon som vet vad maxhöjden är på det som rymms i lådan, alltså hur högt det max för vara utan att ta i chassiet. Hade nämligen tänkt köpa mig en Thermalright ultima-90 och den är 13.9cm hög. Någon som vet om den skulle rymmas?

Postad 18 december 2007 - 20:09

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

Ungefär som varför är en Porsche bättre än en Hyundai.

Postad 18 december 2007 - 20:54

Unregistered735fb370
  • Unregistered735fb370
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Appropå vad som får plats i lådan: jag vet inte om det har nämnts tidigare i tråden, men går det att klämma in ett Radeon HD3850 monterat på ett Asus P5E-Vm HDMI? Och hur funkar det med Radeon HD3850 på ett Asrock 4core1333-FullHD? Väldigt specifika frågor iofs, men någon därute kanske vet :lol:

Postad 18 december 2007 - 21:36

Unregistered64f1b668
  • Unregistered64f1b668
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

Appropå vad som får plats i lådan: jag vet inte om det har nämnts tidigare i tråden, men går det att klämma in ett Radeon HD3850 monterat på ett Asus P5E-Vm HDMI? Och hur funkar det med Radeon HD3850 på ett Asrock 4core1333-FullHD? Väldigt specifika frågor iofs, men någon därute kanske vet :lol:

Postad 18 december 2007 - 23:55

Zacce
  • Zacce
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ungefär som varför är en Porsche bättre än en Hyundai.

Ok! Så vad menar du? Är Asrock ett dåligt kort? Och varför är P5E kortet bättre?

Postad 19 december 2007 - 11:10

Frej
  • Frej
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
kändes som fel tråd för detta inlägg
flyttad till en egen tråd

Redigerat av Frej, 19 december 2007 - 12:36.

Postad 22 december 2007 - 22:09

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Precis införskaffat Antec Fusion V2 samt ett Asus P5E-VM HDMI. Har nästan lyckats få ihop det, men har en kabel som är märkt M/B PWR och GND som jag inte lyckats hitta någon plats för.Var? PLED+ o PLED- finns ledigt på en kontakt på mobo, vad e det till?
EDIT: Tydligen ska M/B PWR vara kopplad till mobo istället för den vanliga PWR som i sin tur kopplas direkt in i VFD om jag fattat det rätt.

Men vad är detta för kabel till höger??

Bifogad fil(er)

Redigerat av Danne, 23 december 2007 - 00:56.

Postad 23 december 2007 - 02:01

MGU
  • MGU
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Bör man byta ut de 120mm chassifläktarna som medföljer för att få lådan tyst? Drar de mycket luft på low? Jag hade tänkt att köra med passiv cpu-kylning, såsom scythe mini ninja.

Sen undrar jag om det finns nån låda man kan montera som gör att man kan sätta in hårddiskar på 5,25" platserna?

Postad 23 december 2007 - 02:22

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

Precis införskaffat Antec Fusion V2 samt ett Asus P5E-VM HDMI. Har nästan lyckats få ihop det, men har en kabel som är märkt M/B PWR och GND som jag inte lyckats hitta någon plats för.Var? PLED+ o PLED- finns ledigt på en kontakt på mobo, vad e det till?
EDIT: Tydligen ska M/B PWR vara kopplad till mobo istället för den vanliga PWR som i sin tur kopplas direkt in i VFD om jag fattat det rätt.

Men vad är detta för kabel till höger??

PowerLED. Brukar vara dioden som visar att burken är på.

Om du någon gång hade använt en 3,5" floppy så hade du vetat vad kontakten på bilden är till... Den är alltså att ge kräm till en floppy. Finns vissa andra perifera enheter som också kan drivas av den.

Postad 23 december 2007 - 06:42

Unregisteredb9c26555
  • Unregisteredb9c26555
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

@MGU: Jag satte in Noctuas 120mm fläktar som jag kör på lågvarv, tysta men drar ändå runt en hel del luft. För att sätta in disk ovanför DVDn använder jag http://www.webhallen...od.php?id=66428 men du kan också använda http://www.webhallen...od.php?id=40331.

@zalsson: Jag har inte mätt lådan men jag har en passiv Scythe Mini Ninja som precis passar i lådan. Det kyler kanonbra... (som ett alternativ till Thermalright :( )

@Zacce: Fundera på om Twinhans kort är rätt. Jag hade Twinhan 3040 och hade mycket problem med standby. Deras drivrutiner var inte anpassade för S3 (djup standby) och pajade till hela USB-bussen efter "resume". Funkade dock bra i S1 (lätt standby). Samma sak med Nova T-500 som jag returnerade samma dag jag fått det. Satte sedan i Terratec 2400i (som är PCI-E baserat) och det har funkat klockrent. Har dual-tuner men inte ngn CAM. Många använder också FloppyDTV, från http://www.digital-everywhere.com.

Postad 23 december 2007 - 11:31

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Ursäkta en dum nybörjarfråga. Men fattar jag saken rätt att både moderkortet och grafikkortet har HDMI-utgång? Om så är fallet, varför ha två? Behövs det extra grafikkortet?

Postad 23 december 2007 - 18:25

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Har nu lyckats starta datorn o det ser ut att fungera. Men kan inte starta med powerknappen frampå chassit utan bara med MCE fjärren. Men det är helt ok, dock så kan jag inte stänga av datorn med fjärren utan den startar bara om datorn då. Vad kan de va? Asus P5E-VM HDMI kortet har jag.

Postad 23 december 2007 - 18:41

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

Ursäkta en dum nybörjarfråga. Men fattar jag saken rätt att både moderkortet och grafikkortet har HDMI-utgång? Om så är fallet, varför ha två? Behövs det extra grafikkortet?

Nej, inte med det senare moderkortet. Om man inte vill spela lite mera avancerade spel.

Redigerat av dunde, 23 december 2007 - 18:58.

Postad 24 december 2007 - 12:08

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen lyckats få till det så jag kan sätta på och stänga av datorn med både fjärr och powerknappen. Har inte installerat windows ännu, men ska displayen lysa upp nåt innan det? Dedn ger inget tecken alls ifrån sig nu, men det kanske den inte gör förrän man installerat windows?

Postad 25 december 2007 - 07:56

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen lyckats få till det så jag kan sätta på och stänga av datorn med både fjärr och powerknappen. Har inte installerat windows ännu, men ska displayen lysa upp nåt innan det? Dedn ger inget tecken alls ifrån sig nu, men det kanske den inte gör förrän man installerat windows?

Toppen att få till det på själva julafton!

Zacce: Ska du använda två skärmar eftersom du har två HDMI-utgångar? Eller är det bara en extra?

OK jag spelar aldrig så då räcker en HDMI som finns på moderkortet, eller?

Postad 28 december 2007 - 00:07

burtil
  • burtil
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har också fått ihop en HTPC baserad på:

Chassi: Antec Fusion V2 Black
Moderkort: Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz
Minne: Kingston ValueR. DDR2 PC6400 2048MB
HD: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB
DVD: Samsung DVD-brännare SH-S203N SATA
TV-kort: Technotrend C-1500

Försöker installera mythbuntu på detta men har ett litet problem med displayen på chassit.
Display börjar lysa så fort jag slår på kraften med switchen på baksidan. Så trots att jag inte
har slagit på kraften med knappen på fronten (fläktar, CPU etc är inte igång) så lyser displayen.
Någon som vet om det ska vara så eller har jag kopplat något fel ?

Postad 28 december 2007 - 06:48

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Jag har också fått ihop en HTPC baserad på:

Chassi: Antec Fusion V2 Black
Moderkort: Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Processor: AMD Athlon 64 X2 4800+ 2.5GHz
Minne: Kingston ValueR. DDR2 PC6400 2048MB
HD: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB
DVD: Samsung DVD-brännare SH-S203N SATA
TV-kort: Technotrend C-1500

Försöker installera mythbuntu på detta men har ett litet problem med displayen på chassit.
Display börjar lysa så fort jag slår på kraften med switchen på baksidan. Så trots att jag inte
har slagit på kraften med knappen på fronten (fläktar, CPU etc är inte igång) så lyser displayen.
Någon som vet om det ska vara så eller har jag kopplat något fel ?

Du måste installera drivrutinerna för VFD! I programmet kan du senare ange när/hur displayen skall lysa!
Huruvida det finns drivrutiner för ubuntu vet jag inte...!

Postad 30 december 2007 - 15:51

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Vart finns drivrutinen för VFD att hämta? Fusion V2. Samt hur lyckas man installera drivrutinen, har inte funkat här riktigt

Postad 30 december 2007 - 18:25

muchcup
  • muchcup
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt mig en ny tvbänk ifrån mio, Wales heter den. Facken på bänken är prick 450mm breda.

Jag hade senare tänkt bygga mig en HTPC-dator och jag ville gärna köra ett antec fusion chassi. Nu såg jag att det chassiet är 445mm brett vilket ger mig 5(!!)mm på sidan där luften kan komma ut. Jag hade hoppats på att fläktarna gick ut bakåt istället för att på djupet har jag gott om plats.

Är det omöjligt att köra med detta chassi eller kan det fungera trots det lilla mellanrummet? TomSavini byggde en HTPC och han såg ut att ha ca 5cm luft på sidan av chassiet. Han hade ju helt okej temperaturer, 40° på CPUn vid 2 timmars tv-tittande.

Finns det något chassi som är smalare men fortfarande kan matcha antec fusion i pris, utseende och funktion?

Postad 30 december 2007 - 19:15

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Det är nog ingen bra ide att köra med antec fusion om du har 2,5 mm på vardera sida om chassit. Det suger in luft till PSUn på vänster sida och skickar ut varmluft på höger sida. Senså beror det självklart på vilka komponenter du kör och hur mkt värme dom producerar.

/Feducci

Postad 30 december 2007 - 23:21

burtil
  • burtil
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Vart finns drivrutinen för VFD att hämta? Fusion V2. Samt hur lyckas man installera drivrutinen, har inte funkat här riktigt

Har hittat denna sida för att få igång volymkontrollen. Där finns även en referens till displayen. Har dock inte provat själv ännu.
http://www.mythtv.or...on_Antec_Fusion

Postad 31 december 2007 - 00:03

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Antecs hemsida

Postad 31 december 2007 - 00:34

mefi
  • mefi
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har problem med att lcd-skärmen ibland inte verkar vara kopplat till programmet? Ex står bara tiden där, och inget annat, ibland blinkar massa bilder i bakgrunden också. Brukar lösa sig om man stänger av datorn helt (nätagget också) och rebootar.

Vet inte vad det beror på!

Postad 02 januari 2008 - 18:32

Unregistered651f0ba7
  • Unregistered651f0ba7
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej

Är det någon som har en Pyrotech byggd Fusion låda som skulle kunna ta en översiktsbild på hur dom har byggt ihop den?

Postad 04 januari 2008 - 11:10

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Tjena.

Jag har nyss köpt en Nitrogon NT01 V2.0

Undrar bara vilken cputemp ni fått med den? Vet att många kör den tillsammans med fusion chassifläktarna. Jag undrar om det innebär någon temperatursänkning om jag byter till NT01?

Just nu kör jag Minininjan och har en temp på 38 -42. Kör min cpu överklockad från 1,8 ghz till 2,3Ghz.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.