edit: Den nya gitarren är mer svårspelad ja, den känns inte lika exakt som GH2-gitarren. Knapparna är trögare och kräver er kraft att trycka in, bl.a.
Redigerat av fackamato, 17 December 2007 - 13:32.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 17 December 2007 - 13:32
Det finns en bugg i min gitarr, som är jävligt irriterande. Detta händer både i Guitar Hero II och III. Grejen är att när du håller ackordet gul-röd, och slår på strumbaren, så ser man den gröna knappen blinka till på TV:n precis när man slår (dvs så det blir ett trippelackord, grön-gul-röd), vilket gör att ALLA gul-röda ackord i båda spelen är OMÖJLIGA att ta med GH3-gitarren. Vad ska jag göra? Det är inget fel på kontakterna mellan kroppen och halsen, att trycka ner halsen hårdare mot kroppen gäller inte. Detta händer varje gång. Ett slags hårdvarufel. Saken är att jag köpte spelet via internet, från Webhallen.
edit: Den nya gitarren är mer svårspelad ja, den känns inte lika exakt som GH2-gitarren. Knapparna är trögare och kräver er kraft att trycka in, bl.a. Redigerat av fackamato, 17 December 2007 - 13:32. Postad 17 December 2007 - 13:52 Detta problem har jag läst att en hel del har på det stora WWW internätet. Activision eller RedOctane har inte gått ut med nåt officiellt. Vissa har löst det med att rengöra kontaktytorna mellan gitarrkroppen och halsen med isopropylalkohol eller nåt liknande. Prova med det. Isopropylalkohol kan man köpa på Apoteket och smakar vedervärdigt till sillen. -lk Postad 17 December 2007 - 13:54
Hur är det med "osynk" mellan ljud och "ackoranvisningarna" på skärmen? Läst en del om det, men otydligt om det bara gäller online eller även lokalt?
Redigerat av Unregistered40880, 17 December 2007 - 13:55. Postad 17 December 2007 - 14:04 Exakt den känslan jag får. Nu är jag kanske lite färgad av problemet med noten som bryts av när man tiltar gitarren men överlag är det så att jag skyller på Les Paul för varje felspelad not. Xplorer'n känns betydligt tajtare. -lk Postad 17 December 2007 - 14:09
HAN kan väl knappast rå för det? Postad 17 December 2007 - 14:43
Lite synd är det allt, i alla fall jag trodde den nya Les paulen skulle vara bättre på allt
Man glider inte lika lätt över knapparna är väl ett annat minus som jag kom på nu. Igår när jag spelade med LEs paulen så la den av mitt i långa noter utan att jag släppte noten eller kom åt strumbaren. Liknande problem som du lillkille förutom starpowern då. Redigerat av genstruktur, 17 December 2007 - 14:45. Postad 17 December 2007 - 15:25
Vilken låt är ansedd som svårast ?
Läst att många tycker raining blood är jobbig som faan Postad 17 December 2007 - 15:26 Öhhh ... vadå?`Insinuerar du att det var något förhastat av mig att skicka brev med urklippta tidningsbokstäver och voodoodockor till honom? -lk Postad 17 December 2007 - 15:33 Öhhh ... vadå?`Insinuerar du att det var något förhastat av mig att skicka brev med urklippta tidningsbokstäver och voodoodockor till honom? Liiite kanske Hur är det med osynket man hört talas om? Är det endast online eller offline med? Känns som en sådan grej jag skulle störa mig grymt på. Förutom att själva spelkontrollen verkar vara måndagsexemplar med fågelsjukan hos de flesta som köpt Postad 17 December 2007 - 16:21
Om jag köper guitar hero 3 till pc, funkar den medföljande gitarren problemfritt i Frets On Fire?
Mycket tacksam för svar Postad 17 December 2007 - 16:45
Tyckte jag också, men sen satte jag den. Nu är det Metallica - One som är omöjlig. Fast solo är det som jag dör på hela tiden, håller under 2 sekunder med starpower, typ.
Japp. Redigerat av fackamato, 17 December 2007 - 18:13. Postad 17 December 2007 - 17:43
tack för ditt svar. Får jag den vita eller den svarta xbox360 gitarren om jag beställer pc-versionen.
Postad 17 December 2007 - 18:08 Du menar inte Metallica, va? Postad 17 December 2007 - 18:13 Du menar inte Metallica, va? Jo, fast jag menar Metallica - One. Fast solo A där... heh Postad 17 December 2007 - 23:24 Jag tror jag upplevt det när jag aktiverar SP med "back" istället för att tilta, men det jag kör nästan alltid med tilt så det kan va så att jag råkar släppa fretknappen när jag trycker back eller nåt Det verkar ju helt klart vara fel på guran i allafall...kräv en ny. Klart du ska lämna tillbaka gitarren och kräva en ny, är flera som har samma fel har jag också hört och det är bara att lämna tillbaka tills man får en gura som funkar. Kalibrerar man ordentligt i spelet så tycker jag det är synk, är väl en låt jag tycker inte riktigt det stämmer men absolut inte överlag. Raining Blood är svårt under Mosh-partiet, med toksnabba pulloffs ett tag, klarar man sig förbi det är den inte så svår. Through the fire and flames räknas väl som svårast då främst under introt som man i princip måste lära sig tappa för att få FC på, finns väl några som klarar det med en hand. http://www.youtube.c...h?v=KUzNcheoY6U Sen är Devil went down to georgia riktigt apsvår också då det är hysteriska solon i mitten som aldrig verkar sluta, går lixom inte att ta sig över dom med lite starpower heller. Postad 18 December 2007 - 10:31
Fick snabbt svar av webhallen, de skicka fraktsedel
Få se hur det slutar. Postad 18 December 2007 - 13:58 Precis såhär blev det för mig med, körde hela karriärläget på Medium och gav mig fan på att använda långfinger för gul och lillfinger för blå, så det är hardwired nu.... Att behöva slajda sen gör det helt förvirrande, men det kommer sakta men säkert Hur gör ni andra? Har ni två "lägen" för handen, dvs: Pek: Grön Ring: Röd Lång: Gul Lill: Blå och läge 2: Pek: Röd Ring: Gul Lång: Blå Lill: Orange Eller freestylar ni hejvilt emellan vilket finger för vilken knapp!? Postad 18 December 2007 - 14:06 Precis såhär blev det för mig med, körde hela karriärläget på Medium och gav mig fan på att använda långfinger för gul och lillfinger för blå, så det är hardwired nu.... Två lägen, precis som du beskriver. Men ibland har jag märkt själv att jag freestyle:ar, och att det går bra, men oftast när man kommer på sig själv med nåt så tappar man koncentrationen och fail:ar Postad 18 December 2007 - 20:43
tänkte köpa GH 3 och är lite intresserad av GH 2 också.
finns det någon möjlighet att bara köpa GH 2 utan gitarr? Postad 18 December 2007 - 21:18
du får explorern, alltså den som är till 2:an Postad 19 December 2007 - 11:58 Jag kör som standard pekfingret på röd och flyttar bara till grön när den behövs. Ibland flyttar man även upp pekfingret mot gul om det är snabba solon högt upp.Precis såhär blev det för mig med, körde hela karriärläget på Medium och gav mig fan på att använda långfinger för gul och lillfinger för blå, så det är hardwired nu.... Postad 19 December 2007 - 12:21
Är det bara jag som har långfingret före ringfingret? Man bryter väl fingrarna om man har ring på röd och lång på gul Skulle vilja se era händer
Spoiler
Postad 19 December 2007 - 15:43 Ääääh man måste ju lira med lite stil, dessutom blir det för lätt om man mappar fingrarna 1:1 mot knapparna Postad 19 December 2007 - 17:41
Håller med. "Roligare" låtar att spela i 2an, och mycket bättre ljud. Fast online-delen i 3an är iofs en höjdare, så det kanske går på ett ut till slut Postad 20 December 2007 - 08:32
O jag tycker precis tvärtom
Mvh D Postad 20 December 2007 - 14:45
Nu har det kommit ut 3-4 nya packet som kostar mellan 200-500 points
Det har även kommit en ny gratislåt, kanske blir jag den förste som provar den här på forumet Postad 20 December 2007 - 15:08 Jag laddade ner gratis låten imorde vid 10 tiden.. har dock inte hunnit spela den än Postad 20 December 2007 - 15:27 Betyg av låten:Jag laddade ner gratis låten imorde vid 10 tiden.. har dock inte hunnit spela den än
Spoiler
Postad 20 December 2007 - 17:37
Vilka paket är det?
Jag är lat och orkar inte starta upp xboxen sen mitt rock band damp ner hemma Postad 20 December 2007 - 19:01
Någon fler än jag som har problem med att knapparna börjar kärva om man inte trycker mitt på dom? Tänkte skruva isär halsen och kanske rengöra lite, men mina torxnycklar verkar ha tagit julledigt...
Någon som tagit isär och vet om det överhuvudtaget hjälper? Postad 20 December 2007 - 23:41
Ere bara för mig magen vill vända sig ut och in på efter 3 låtar?
Spelade demot lite med kontroll och när jag stängde av så var det som att jag kollat på en spiral i 1 minut och sen kollade på handen + att jag fortfarande mår lite dåligt av alla färger som rör sig mot dig hela tiden. Men kul var det Postad 20 December 2007 - 23:52
Näää konstigt nog..
Brukar bli yr som f*n i vissa spel. Tror de var Prey senast..Kan ju ha varit för att det var så dåligt Postad 21 December 2007 - 01:44
När jag köpte 2an såg jag den där halsen och de färgade blopparna komma åkande mot mig när jag somnade på kvällarna
Postad 21 December 2007 - 08:31
Är det ingen som lyckas få synvillan att TVn och omgivningen åker sakta "uppåt" när man väl är klar med en riktigt lång låt... det känns helskumt... men jag antar att det är för man följer prickarna med en konstant hastighet och när det stannar sen är hjärnan fortfarande i "jag förljer prickar"-läget så den överkompenserar allt åt andra hållet
Postad 21 December 2007 - 08:36
Jodå, varje gång! Men det syns ju bara när man tittar stilla på en punkt (för mig iaf), och inget jag stör mig på efter jag spelat. Postad 21 December 2007 - 08:37
Nja yr har jag inte blivit. Däremot skavsår på fingrarna
Har även hänt att jag fått sån Guitar Hero abstinens på nätterna att jag varit nära o stig upp o spela Men annars mår jag bra Mvh D Postad 21 December 2007 - 09:48 http://www.guitarher...um_topics/24574 Visar lite nya låtar som kommer och paketen. Är riktigt bra att de släpper nya låtar. Postad 21 December 2007 - 12:28 Ja visst är det kul he he Postad 22 December 2007 - 20:09
Någon som vill köpa co-op ikväll?
adda diarrehampus Jämt när man ska spela vill inte folk Postad 22 December 2007 - 21:20
Dom kanske är rädd för att få magsjuka
(var bara tvungen diarrehampus) Postad 22 December 2007 - 21:29 Jag kan ta det, blivit kallad för gonorréhampus förut, tror det var av någon på forumet Postad 22 December 2007 - 22:43 Jag satt å lira med en polare första gången du frågade.. å tjejen andra gången. När hon tröttnat hade du gått offline. Det kommer fler tillfällen! Postad 22 December 2007 - 23:03 Jo visst.Jag satt å lira med en polare första gången du frågade.. å tjejen andra gången. När hon tröttnat hade du gått offline. Det kommer fler tillfällen! Har du tid ikväll, är uppvärmd Fatta vad man nailar hammerons och pulloffs nu Postad 23 December 2007 - 09:00
Ahhhh, GH3 night från 21 tills nu. Bra party vill jag lova! Men min trådlösa gura e det nog nåt fel på, lägger av mitt i långa noter och ibland fungerade inte grön. Får göra en utvärdering och skriva till cdon och klaga o se om det hjälper. Kul var det i alla fall!
OBS: dyngrak vid skrivandet Postad 23 December 2007 - 15:23
Jag hade riktigt svårt att somna in när jag körde GH3 igår. Snurrigt värre, jag tycker jag blir mer snurrig av 3:an än 2:an...Fast å andra sidan kan det va priten...
Redigerat av Ebola, 23 December 2007 - 15:40. Postad 23 December 2007 - 15:41
Hej! Fick skicka tillbaka två st gitarrer till CDON med samma problem. Blev trött efter att den andra inte funkade och beställde istället från en annan butik och fick en fungerande. Verkar vara problem med deras första leverans åtminstone. Mvh D Postad 23 December 2007 - 16:48
Jo verkar vara många det är fel på. Problemet är bara att jag köpte det när det kom, lite sent att klaga kanske? Ja ja får skriva till dem o se vad de säger. Postad 23 December 2007 - 18:58
Den nya jullåten "3 kings" som man kan tanka ner gratis till GH3 är riktigt soft tycker jag. Riktigt rolig att lira på Hard, med många spännande knappkombinationer, och inte bara upprepningar som resten av GH3-låtarna lider av.
Postad 25 December 2007 - 14:16 Ja den är rikitgt kul, och bra att träna HO & PO på Postad 25 December 2007 - 14:59
kan någon säga några enkla nybörjarlåtar? har snart klarat på easy men på medium är det lite klurigt
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |