Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony DVD/HDD-inspelare 2007

897 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 januari 2009 - 14:56

Unregistered2346d1fb
  • Unregistered2346d1fb
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Det är en sony, man får sonys menyer och svenska, och inte pioneers med engelska och 'konstiga' menyer

Postad 02 januari 2009 - 15:13

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
tack var bara det jag undrade, eftersom sony UK bara verkar ha version 1,65 (sr07S165.mem )

Postad 02 januari 2009 - 19:22

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Ok testade den nu, verkar fungera bra. MEN den tog bort/ändrade regionsfriheten en del.
Innan var min maskin regionsfri OCH klarade även skivor med RCE. efter detta fungerar bara region 1 & 2 (skivor utan RCE)

RCE

Nu hade jag dock koderna kvar för att göra den reg fri i min multifjärr så det gick att ordna igen.

Postad 07 januari 2009 - 00:00

Unregisterede91917e5
  • Unregisterede91917e5
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är väldigt sugen på att köpa en HXD870 till min plasma-tv hemma. Har bara ett par frågor som jag gärna skulle vilja få svar på innan jag bestämmer mig fullt ut:

- Visst fungerar det så att jag kan (om jag nån gång tänkt göra det) ställa undan min digitalbox och stoppa in Boxerkortet med betalkanaler i spelaren och se tv-sändningarna genom den? Hade inte tänkt att använda inspelnings-eller pausfunktioner i någon större utsträckning utan är mest intresserad av att kunna spela in program de dagar jag inte är hemma...

- Min plasma-tv och förstärkare är av äldre modell och båda saknar HDMI-ingång(ja, jag vet men så är det). Om jag ska se en film på DVD:n så vill jag gärna kunna ha DTS-ljud på t.ex. hyr-dvd men eftersom HXDn inte har någon optisk utgång så verkar det inte vara möjligt. Har hört rykten om att det finns en adapter att köpa som kan lösa det problemet, är det nån som vet?

/ Danne

Postad 07 januari 2009 - 10:15

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
inga problem att spela in så som du önskar.

Har du ingen koaxial ingång på förstärkaren? det finns ju iaf Digital ljudutgång (koaxial) på dvdn.

Postad 08 januari 2009 - 20:38

populus
  • populus
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Det är en sony, man får sonys menyer och svenska, och inte pioneers med engelska och 'konstiga' menyer

Intressant, har en 870 (inköpt sept 2007) som är särskilt kinkig på att läsa DVD skapade med Pinnacle Studio. Har provat med flera bra märken på DVD-skivor, ändrat book type till DVD-ROM, minskat bitrate till 7000 kbit/s mm utan framgång. Antingen blir det can't play eller bara en svart meny. Min son har nyligen köpt en 780 (i princip samma som 870 men med analog mottagare) som dock klarar alla skivor vi testat. Det leder till följande frågor:

1/ Har jag fattat det rätt att denna firmware, 169, är en äkta sony och inget hack?

2/ Är man förlorad om man misslyckas med uppdateringen?

3/ I Brittiska forum nämns ofta att man får göra uppdateringen ända upp till 3 gånger innan allt går igenom. Någon som haft detta problem?

4/ Finns det några andra nackdelar med denna firmware?

5/ Och så förstås kan detta hjälpa mot mina problem med 870:n?

Postad 10 januari 2009 - 21:03

mahack
  • mahack
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har en RDR-HXD970 med version 1,64 (HW 435, SW 126). Allt fungerar klockrent förutom när jag ska bränna från hårddisk till dvd. Om jag spelat in ett program i widescreen och vid kopieringen ändrar till annat inspelningsläge blir inspelningen på dvdn i 4:3. Jag spelar alltid in i bästa kvalité. För att filmen sedan ska få plats på en skiva väljer ju spelaren en passande kvalité (ex (MN19) Undertiden den kopierar visas bilden korrekt i 16:9, men när man sedan spelar upp skivan blir bilden ihoptryckt till 4:3. Är det någon som har detta bekymmer och vet vad man kan göra åt det? Skivan blir ju helt oanvändbar.

MVH

Martin

Postad 12 januari 2009 - 15:04

GamePat
  • GamePat
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag har en RDR-HXD970 med version 1,64 (HW 435, SW 126). Allt fungerar klockrent förutom när jag ska bränna från hårddisk till dvd. Om jag spelat in ett program i widescreen och vid kopieringen ändrar till annat inspelningsläge blir inspelningen på dvdn i 4:3. Jag spelar alltid in i bästa kvalité. För att filmen sedan ska få plats på en skiva väljer ju spelaren en passande kvalité (ex (MN19) Undertiden den kopierar visas bilden korrekt i 16:9, men när man sedan spelar upp skivan blir bilden ihoptryckt till 4:3. Är det någon som har detta bekymmer och vet vad man kan göra åt det? Skivan blir ju helt oanvändbar.

MVH

Martin

Men man kan väl alltid ändra bildläget på TV:n eller hur?

Postad 31 januari 2009 - 12:17

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Elektronisk programguide (EPG) och svensk text på inspelningarna
När jag startar boxen kan jag bara välja program några timmar framåt. Efter ca 15 min finns ALLA synliga (1 dygn för betalkanaler och 1 vecka för fria kanaler).
Finns det andra som har samma problem med att man ofta måste vänta 15 min innan det går att programera inspelning. Mycket dumt när boxen startat varje heltimme och hämtar uppdateringar. Den borde ju då även hämta EPG.

När boxen var ny gjorde jag en inställning av textning eftersom det saknades text på vissa kanaler som INTE finns i Boxer MIX. Inställning: System menu - Grundinställingar - Inspelning - Textning - På.
Jag har inte märkt någon skillnad förän jag spelat in från kanal9 som ger svensk text på svenska program. Så nu har jag valt "Av" igen så att jag slipper text. Det verkar som om denna typ av text fungerar olika för olika kanaler. Någon som vet hur?

Postad 08 februari 2009 - 22:27

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Nån som har upplevt sämre bildkvalitet på boxerkanalerna efter uppdateringen till senaste firmware.

Postad 11 februari 2009 - 08:33

Nindae
  • Nindae
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag börjar oxå misstänka att vissa kanaler blivit sämre sedan uppdateringen. Speciellt 3:an och 5:an.

Postad 11 februari 2009 - 17:26

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
kan man nedgradera firmware, finns det firmwarefiler att hämta nånstans?

Postad 19 februari 2009 - 11:15

vanson
  • vanson
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Nån som har upplevt sämre bildkvalitet på boxerkanalerna efter uppdateringen till senaste firmware.

Jag märker ingen skillnad. TV3 och Kanal5 har alltid haft sämre bild än SVT:s kanaler på grund av låg bitrate

Postad 21 februari 2009 - 15:45

Tenga
  • Tenga
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej!

Jag äger en Sony 870 och den är verkligen klockren. Dock har jag ett underligt problem, jag flyttade för ett tag sen och efter flytten vill min spelare inte spela upp 5.1-ljud, på vare sig TV eller DVD-skivor. Den har alltid gjort det förut och inga problem med brända skivor eller något annat. Min spelare är inställd på exakt samma sätt som innan flytten (så flytten kan ju knappast påverka :)). Den spelar stereo på vad jag än stoppar i den, original-DVD inräknat. Kan det ha nåt med firmware-uppdateringarna att göra? Min uppdateras automatiskt, nästan varje dag.. Den är kopplad via HDMI till en reciever tillsammans med datorn och från datorn får jag ut surroundljud, så det är inget fel där.

MVH

Redigerat av Tenga, 21 februari 2009 - 15:46.

Postad 06 mars 2009 - 09:45

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Ytterligare ett test, gammalt iofs men inte redovisat här, där Sony går ut som solklar vinnare.
http://pcforalla.idg...2.1054/1.155454

Hur vi än vrider och vänder på det är Sonys bidrag testets bästa aktör. Som värst kan vi nämna en petitess som krånglet att manuellt flytta kanalpositioner.

Betyg 10/10 ;)

Postad 07 april 2009 - 17:49

R0BB
  • R0BB
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som har problem med en knasig EPG på sin HXD870? Sen vi gick över till sommartid visar EPG'n fel om jag trycker på "Guide" för att se översikten eller spela in osv.... Däremot när jag zappar mellan kanalerna och den lilla infon kommer upp om vad man tittar på så verkar det stämma,,,, skumt.
Självklart går klockan rätt på apparaten. Trodde först det var Boxer som skickade ut fel men upptäckte sen att min andra box visar rätt EPG. Vad har jag missat? Hur får jag den att visa rätt?

Postad 08 april 2009 - 23:53

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Klockinställningar -- sommartid ?

Har du använt dig av text-tv via Sonyn om inte prova trycka..på text-tv knappen.

Annars prova tryck OK på gulmarkera ruta "sommartid" och ställ klockan manuellt

Postad 09 april 2009 - 18:36

R0BB
  • R0BB
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tack för svaret men tyvärr....
Klockan står på Stockholm", Sommartid: På och går självklart rätt. Kollade just nu faktiskt och det är precis som jag var inne på i förra posten så att när jag zappar mellan kanalerna så stämmer infon som kommer upp om vad man tittar på. Går jag däremot in på "Guide" så är alla program en timme fel dvs. Rapport börjar 18:30, Aktuellt 20:00 osv....
Har varit i kontakt med både Boxer (som troligen inte går att skylla på då min andra box visar rätt) och Sony och ingen tycks riktigt förstå vad jag pratar om utan kommer med standardsvar som tex detta nedan.
Ställer nu mitt hopp till er här istället. Denna apparat är ju rätt vanlig så nån borde ha samma problem eller förslag på vad jag kan göra hoppas jag :wub:

Svar från Sony:

Hej Robert,

Tack för att du kontaktar Sony teknisk support.

Ni kan testa med en ny Enkel Inställning (under grundinställningar) men hjälper inte det så finns det ingen Ni kan göra.

Informationen om EPG skickas från broadcasten (tex, Boser/ComHem) via antennen och är ingenting som är justerbart på DVDn.

Med vänliga hälsningar

Annelie
Sony Support

Website: http://www.sony.se
Online support: http://support.sony-europe.com
Email support: [email protected]
Telefon support: 08 5854 5230 (mån-tors: 09.00-17.00, fre: 09.30-16.30)

Postad 09 april 2009 - 20:51

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jag kollade min inställning och hade faktist ställt tidzon på ( GMT+2:00 )

Och sommartid ( Av )

Alla mina tidsvisningar visar rätt tid, både Info samt EPG.

Postad 09 april 2009 - 22:15

R0BB
  • R0BB
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Tusen tack Latman! Jag ändrade till samma och nu visar den rätt :wub:
Skumt.... man tycker ju att Stockholm och sommartid På borde funka....

Postad 09 april 2009 - 22:31

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Tusen tack Latman! Jag ändrade till samma och nu visar den rätt :wub:
Skumt.... man tycker ju att Stockholm och sommartid På borde funka....

Då är det frid och fröjd..

Jag hade inbillat mig att jag hade valt sommartid, men så var det tydligen inte. Börjar nog bli lite senil.

Postad 02 maj 2009 - 12:44

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Jag har problem med DD 5.1 ljud från DVB-T sändningar.
Tidigare hade jag RDR-HXD870 inkopplad med coax till en reciever, och då fungerade det med DD5.1 ljud från DVB-T sändningar i de fall det sändes. T.ex. SVT Så ska det låta mm.
Nu har jag bytt reciever till en Sony ht-ss1300 och kopplat in dvd/hdd:n med HDMI till den.

Nu får jag inget DD 5.1 ljud till recievern helt plötsligt.
Från DVD-film funkar det med DTS och DD5.1, men inte från TV-sändningarna med den inbyggda digitalmottagaren.
Det gör ingen skillnad om jag ställer om till PCM heller, då kommer det bara 2 kanaligt stereoljud.
Kan den skicka flerkanaligt ljud som PCM alls tro?

I alla fall så söker jag svar, gärna från någon som har sin dvd inkopplad till reciever med HDMI.
Får ni DD 5.1 till recievern från dvd:n när SVT sänder det via marknätet?

Redigerat av JockeJ, 02 maj 2009 - 12:45.

Postad 04 maj 2009 - 12:53

ventilschimpans
  • ventilschimpans
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej,

Har inte kollat igenom tråden men har en fråga

Går det på en Sony RDR-HXD870 160GB att lägga upp en favorit list på kanaler blandade från den analoga och den digitala motagarna på samma lista?

/Pelle :)

Jag har läst hela tråden men inte hittat nåt exakt svar.
Kan man ha en lista som följande?:
SVT1 digital
SVT2 digital
TV3 analog
TV4 digital
Kanal5 analog
etc

Postad 11 maj 2009 - 07:32

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
*Bump*
Är det någon som har sin DVD/HDD inkopplad till reciever med HDMI?
Får ni Dolby Digital 5.1-ljud när t.ex SVT sänder det?

Hur göra?

Postad 12 maj 2009 - 06:54

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Fått ett svar från Sony support som inte var till någon hjälp.

Hej.

Jag har nyligen skaffat en reciever med HDMI-ingång som jag kopplat Sony RDR-HXD870 till och allt fungerar bra förutom en sak.
Recievern är Sony HT-SS1300.
Jag får inte Dolby Digital 5.1 in i recievern från DVB-T sändningar, t.ex. SVT de gånger de sänder det.
Förut hade jag DVD:n inkopplad med coax till eb annan reciever, och då fick jag DD5.1 på t.ex melodifestival mm.

Alltså, DVD Sony RDR-HXD 870 kopplad med HDMI in till Sony HT-SS1300, inget Dolby Digital 5.1-ljud från DVB-T sändningar. Jag får bara 2 kanligt ljud från TV-sändningar.

Så min fråga är hur jag får ut DD5.1 från DVD:n via HDMI in till recievern när SVT sänder ut sånt ljud?
Hur är inställningarna i så fall?

Tack på förhand.
Joakim

Och svaret:

Hej Joakim,

Ni kan börja med inställningarna på er RDR-HXD870. Under System meny -> Grundinställningar -> HDMI utgång -> Ljud utgång bör ni välja Bitstream prioritet. Om inte det hjälper så kan ni även prova de andra två inställningarna.
Se även till att Dolby Digital ut är ställd till "Dolby Digital" under Ljud Ut.

Med vänliga hälsningar

Tommy
Sony Support

Jag har provat inställningarna i fråga redan så jag skickade en tydligare fråga:

Hej.

Redan provat det.
Jag kan omformulera frågan:
Kan Sony RDR-HXD870 skicka Dolby Digital 5.1-ljud från DVB-T sändningar, ut via HDMI?

Fråga 2: Klarar Den att skicka flerkanaligt PCM-ljud, ut via HDMI?

Mvh
Joakim

Får se hur det går nu då. ¨
Jag har väl nästan gett upp hoppet att få ut DD5.1 från DVB-T sändningar via HDMI, och får väl koppla in en coax-kabel.
Det är ju Eurovision ikväll :)

Redigerat av JockeJ, 12 maj 2009 - 06:55.

Postad 18 maj 2009 - 15:35

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Sony jobbar vidare på frågan.

Hej Joakim,

Medans vi inväntar svar gällande 5.1 ljud via HDMI så tänkte vi skicka ut en HDMI kabel till er för att även testa med en Sony kabel.

Vilken adress kan vi skicka kabeln till?

Med vänliga hälsningar

Tommy
Sony Support

Man tackar, bara de inte ska ha den tillbaka :)

Postad 21 september 2009 - 02:16

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
"wrong smart card inserted"
visas på min skärm när jag vill titta på betalkanaler som t.ex. TV3. Men jag kan se TV4 och TV1, TV2 utan problem.
Igår kom och gick felet flera gånger men nu är det permanent fel. När det fungerade såg jag att kortet var uppdaterat t.o.m. 2009-11-01.

Beror felet på Boxer eller på Sony ??
Jag har tagit ut kortet och kortläsaren flera gånger utan att det hjälper.

Postad 23 september 2009 - 14:27

jwallin
  • jwallin
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Sony jobbar vidare på frågan.

Man tackar, bara de inte ska ha den tillbaka :rolleyes:

Jag dök på samma problem som du med 5.1 ljud via HDMI när jag skaffade min box. Efter mycket letande och frågor till Sony med konstiga svar lyckade jag hitta svaret. Jag kom över ett kretsschema över boxen och det visar sig att 5.1 ljudet från DVB-T mottagaren går direkt till COAX utgången. När det gäller DVDdelen så går ljudet från denna igenom den centrala kontrollen där det går att välja vilken utgång man vill har. Stereoljudet från mottagaren går in i samma centralenhet och kan därför komma ut via HDMI porten. Mottagaren har alltså två ljudutgångar där man av någon anledning har valt vid design att inte dra 5.1 tv-ljudet samma väg som resten.

Johan

Postad 21 januari 2010 - 18:53

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Hårddiskbyte...

Någon som har en service-fjärr att sälja ?

COMMANDER FOR SERVICE
Sony Part Number: J6090203A
Alternate Part numbers: J-6090-203-A

http://www.theyservi...?prod=J6090203A

Redigerat av Latman, 21 januari 2010 - 18:54.

Postad 22 januari 2010 - 09:04

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Hårddiskbyte...

Går ändå inte att sätta in större HD i den där, enl. uppg. från, tror jag det var, http://www.avforums.com/forums/

Kollade ang. en Pioneer, och de har samma grundchassi som Sony, bara olika 'finesser'.

Sök på antingen ditt modellnr eller på t ex 'change hard drive'.

Lär ska vara nån begränsning i BIOSet.

Redigerat av anderswillhelmsson, 22 januari 2010 - 09:04.

Postad 22 januari 2010 - 16:06

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Succesful Upgrade of HDD on RDR-HXD970

As i have mentioned in the past about upgrading the HDD on the X70 series of recorders.
Well today went out and purchased the RDR-HXD970 with 250Gb HDD, i had a 500GB Sata HDD lying around and placed it into the Drive bay. Turned the player on and came up with an error "E01"
Entered the service mode and pressed "ESC" followed by "P.Run" on the service remote and let it run its diagnostics. About 5 mins later diagnostics were finished and rebooted player, now says i have a 500GB drive with 218hours in SP mode.

Will try a 1TB drive if i can get hold of one tomorrow

http://www.avforums....rdr-hxd970.html

..............................

Bifogad fil(er)

Redigerat av Latman, 22 januari 2010 - 16:10.

Postad 23 januari 2010 - 11:19

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Kul att det går att fixa på Sony, men då kanske Pioneer har nåt annat i sitt BIOS - trots att det sägs att det ska vara samma Grund - som gör att det inte funkar att byta HDD i dem.

Men jag ska kolla med en servicetekniker.

Postad 23 januari 2010 - 23:04

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Borttaget

Redigerat av Latman, 22 september 2010 - 18:15.

Postad 24 januari 2010 - 08:08

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Vad händer med Pioneerspelare som under garantitiden fått sig en släng av trasighet...då beträffande hårddiskhaveri ?

Om det är som du påstår att HDD i Pion var omöjlig att byta ut...vad hände med de felande maskinerna då.

Jag påstår inget sånt, läs innantill.
Jag skrev bara att jag läst att man inte kunde byta till STÖRRE hdd pga begränsningar i BIOS.

Alt. 1. Inga maskiner från Pioneer går någonsin sönder. ( Inbyggt chip mot trasighet )

Alt. 2. Pioneer byter ut hårddisken och påstår att felet berodde på glappkontakt.

Alt. 3. Spelaren slängs på soptippen och ägaren till kaputtspelaren får en sprillans ny.

Alt. 4. Det finns ingen hårddisk i spelaren så fel kan ej uppstå.

Är du intresserad får du väl ringa Pioneer och fråga.

Redigerat av anderswillhelmsson, 24 januari 2010 - 08:11.

Postad 24 januari 2010 - 10:17

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Jag dök på samma problem som du med 5.1 ljud via HDMI när jag skaffade min box. Efter mycket letande och frågor till Sony med konstiga svar lyckade jag hitta svaret. Jag kom över ett kretsschema över boxen och det visar sig att 5.1 ljudet från DVB-T mottagaren går direkt till COAX utgången. När det gäller DVDdelen så går ljudet från denna igenom den centrala kontrollen där det går att välja vilken utgång man vill har. Stereoljudet från mottagaren går in i samma centralenhet och kan därför komma ut via HDMI porten. Mottagaren har alltså två ljudutgångar där man av någon anledning har valt vid design att inte dra 5.1 tv-ljudet samma väg som resten.

Johan

Ah, tack så mycket för svaret!
Jag prenumererar på tråden, men det här hade jag inte fått meddelande om....
Bättre sent än aldrig iaf :unsure:

Postad 26 januari 2010 - 23:42

farmorsapa
  • farmorsapa
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
är det någon som vet varför min titel-lista plötsligt blivit smalare, typ kvadratisk. Möjligen har jag fingrat på nån inställning men vet inte hur jag ska återställa det, snälla hjälp mig väldigt irriterande.
Har en spelare med firmware 1,62 och den har klyddat sen jag köpte den 2007, går det fortfarande att skicka in den och få en nyare variant, kostar det eller sony bjuder på det(garantin är slut sen länge ju), visste inte att fler hade detta problem, eller har haft, hittade denna länk av en slump. tv:ns mottagare fungerar klanderfritt... så antennen e ok. Tacksam för svar /P :)

Postad 27 januari 2010 - 08:18

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Har en spelare med firmware 1,62 och den har klyddat sen jag köpte den 2007, går det fortfarande att skicka in den och få en nyare variant, kostar det eller sony bjuder på det(garantin är slut sen länge ju), visste inte att fler

Om det inte finns färskare Firmware på Sonys sajt, så finns det nog åtminstone info om VAR du kan få tag på det om du söker på din Sony-modell (eller liknande modell som har samma Firmware) på sajten http://www.avforums.com/forums/

Pioneer, som har samma chassi som Sony, har ju Firmware på sin sajt, så då kan man ju lätt hämta hem det och uppdatera själv, de är uppe i v.1.68 för modeller från 2007.

Postad 10 februari 2010 - 00:18

vanson
  • vanson
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Ny officiell svensk firmware till RDR-HXD770, RDR-HXD870, RDR-HXD970 och RDR-HXD1070.
Klicka på länken för att hämta version 1.70.
http://support.sony-...;f=FW_DVDR_1.70

Postad 18 mars 2010 - 01:25

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hårddiskbyte...

COMMANDER FOR SERVICE
Sony Part Number: J6090203A
Alternate Part numbers: J-6090-203-A

http://www.theyservi...?prod=J6090203A

Beställde fjärren den 4 februari, den anlände igår. Kostnad med frakt hamnade på 21 USD ( 150 kr )

Skickades med "Standard Shipping" vilket borde medföra tolkningen roddbåt och motvind
eftersom frakten tog drygt fem veckor.

Postad 26 mars 2010 - 10:24

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Ny officiell svensk firmware till RDR-HXD770, RDR-HXD870, RDR-HXD970 och RDR-HXD1070.
Klicka på länken för att hämta version 1.70.
http://support.sony-...;f=FW_DVDR_1.70

Om man läser vad som åtgärdats till senaste FW så står att problem med kanaler som försvinner har fixats.
Jo, det har fixats till den milda grad att man inte blir av med kanaler som man vill hoppa över :) ..

Ställer in överhoppning av massvis av norska kanaler och svenska som jag intye abonnerar på men en del kommer ständigt tillbaka.

Postad 07 april 2010 - 13:30

Unregistered4325f859
  • Unregistered4325f859
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Om man läser vad som åtgärdats till senaste FW så står att problem med kanaler som försvinner har fixats.
Jo, det har fixats till den milda grad att man inte blir av med kanaler som man vill hoppa över ;) ..

Ställer in överhoppning av massvis av norska kanaler och svenska som jag intye abonnerar på men en del kommer ständigt tillbaka.

Jag har samma problem! (RDR-HXD995) När man stänger av spelaren försvinner alla ändringar man har gjort i kanallistan! Någon som har några idéer?

Postad 08 april 2010 - 07:11

Unregistered4325f859
  • Unregistered4325f859
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Jag har samma problem! (RDR-HXD995) När man stänger av spelaren försvinner alla ändringar man har gjort i kanallistan! Någon som har några idéer?

Jag lyckades fixa problemet! Jag återställde spelaren till fabriksinställningarna genom att sätta på spelaren och sedan hålla in "stop-knappen" och trycka på "på/av-knappen" på spelaren. Sen funkade det!

Postad 19 maj 2010 - 09:04

bjorka
  • bjorka
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Ni som har installerat den nya uppdateringen, hur blir det med det som är sparat på hårddisken, försvinner det också eller har man kvar inspelade filmer?

Till er som hade frysande bild innan ni uppdaterade, försvann det med den nya uppdateringen?

Postad 19 maj 2010 - 09:21

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Ni som har installerat den nya uppdateringen, hur blir det med det som är sparat på hårddisken, försvinner det också eller har man kvar inspelade filmer?

Uppdateringar av mjukvaran raderar inget redan inspelat.

Till er som hade frysande bild innan ni uppdaterade, försvann det med den nya uppdateringen?

Finns nu två andra trådar där liknande frågor ställs, en gång av dig. :)

https://www.minhembi...s...237253&st=0

https://www.minhembi...howtopic=253291

Redigerat av anderswillhelmsson, 19 maj 2010 - 09:22.

Postad 19 maj 2010 - 09:56

bjorka
  • bjorka
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Ser dock inte någonstans att någon egentligen har svarat på om de blivit av med frysningarna efter uppdateringen, dvs de som har klagat i någon av trådarna inklusive denna har inte sagt att det funkade efter det. Sedan bör du nog titta i andra tråden igen för jag valde ju att flytta frågan till denna tråd istället där allt var samlat, så min fråga finns inte i någon av de andra trådarna.

Postad 14 juni 2010 - 12:58

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Nej, jag får gå tillbaka till en tidigare FW.
Ständigt dessa nya kanaler och nu har spelaren börjat krångla med 4:3-16:9 inställningen.
Den byter, fladdrar, mellan formaten ibland oavsett vad ställer in.

Hoppas det löser sig med en återställning.

Postad 24 juni 2010 - 11:45

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Vilken röra..
Jag gick tillbaka till1.69, som jag aldrig har haft några problem med tidigare.
Då helt plötsligt så tappar den alla kanaler varje gåmg jag stänger av den :)

Åter till1.70, som nu fungerar utan att bråka om nya kanaler varje gång... :lol:

Postad 13 november 2010 - 16:35

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Har idag tagit mig tid att byta ut 160GB disken till en Hitachi disk på 1TB... två knapptryckningar på servicefjärren sedan var det klart förutom själva fysiska bytet av disken.

Ger mig 438 timmar i SP mode. Klart värt 399 kr och lite skruvande.
Servicefjärren kostade 150 kr med frakt.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Latman, 13 november 2010 - 16:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.