Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Navigon PNA7000T MN6 *

1378 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 November 2007 - 00:24

freno86
  • freno86
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Har nyss köpt en PNA 6000T och även en PNA 7000T med 2 GB kort och europakarta på bägge.
Är nöjd men lite besviken att man måste betala(Navigon) för senaste uppdateringen av fartkameror.
Har ju precis köpt dem och då borde det ju ingå uppdateringar i minst ett år.

Har läst att det finns möjlighet att ladda in gratisfiler istället, om jag fattat rätt så behövs ett Poi-Warner 3 program för att få in dem i Navigatorn, kommer jag fortsättningsvis att få svenskt tal efter detta?
När man lägger in gratisfilen raderas då den ordinarie hastighetskamerafilen?
Skulle också vilja ha in lite mer POI's, läggs dessa nya gratis POI's filer in vid sidan av de gamla?
Det verkar inte finna så värst mycket ledigt utrymme på 2 Gb kortet, kommer det då att funka att lägga in alla dessa gratisfiler eller behöver man köpa ett större kort?

Har läst att man kan använda PNA 7000T som filmvisare om man använder sig av Windows CE och Active sync.
Vad är Windows CE och Active sync och var skall det installeras och hur är det tänkt att användas?
Jag vet inte mycket om dessa program.
Jag har Laptop och Vanlig dator samt en Smartphone Motorola A925 allt med Bluetoothmöjlighet.

Tacksam för vägledning.

med poiwarner lägger du in "extra" pois, det betyder att de som är förinstallerade kommer fortfarande att visas, men du kan stäncka av dem om du vil, poi tar inte så stor plats så det räcker med dit minneskort, Windows CE är själva operativsystemet som navigatorn har, om du hårdstartar gpsen och håller in flagg knappen så ser du en grå list längst ner, då kommer startmenyn fram precis som på vilken windowsdator som helst. active sync använder du för att instalera pgrm på gpsen via t.ex en pc. släng iväg ett pm om du har mer frågor eller letar pgrm

Postad 02 November 2007 - 22:00

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Hej och tack för infon freno86,

Jag testade med hårdstart på min PNA 7000T, men
när jag håller inne flag(POIS)knappen så stannar uppstarten.

Är Active sync ett gratisprogram? Skall testa det tänkte jag och försöka
att få igång PNA 7000 som filmvisare.

Jag kan berätta att jag uppdaterat både 6000 och 7000 med nya software 6.2
PNA 7000T funkar bra men PNA 6000T blev väldigt buggig efter updaten.
Går ej att stänga av med mjukvaran efter detta, krysset är skuggat och när man använder avstängningsknappen
så släcks bara skärmen ned.

Jag var ute och körde idag med PNA 6000T och upptäckte en trevlig detalj i nya 6.2 softwaren, nämligen att man numera ser alla fartkameror längs vägen långt innan de dyker upp. De ligger som ikoner på vägen framför en, mycket bra. Tyvärr så syns även de kamerorna som är på fel sida vägen, men de ger inte samma varning när de väl dyker upp.
Sedan tycker jag att hastighetsindikeringen uppe i vänsterhörnet är väldigt långsam när den ändras
man hinner köra ganska långt innan den reagerar.

Körde också nya motorvägen mellan Trollhättan och Uddevalla och jag befann mig då mestadels på en åker utan vägavsnitt. Ideliga omräkningar som inte lyckades p.g.av att vägen är ombyggd.

Tycker det är trist att man inte kan få alla uppgraderingar gratis i åtminstone ett år.
Har man otur och kör mycket i ett område som är under ombyggnad så blir ju GPS:en
omordern direkt efter man köpt den.

Postad 03 November 2007 - 10:40

freno86
  • freno86
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Går ej att stänga av med mjukvaran efter detta, krysset är skuggat och när man använder avstängningsknappen

Jag var ute och körde idag med PNA 6000T och upptäckte en trevlig detalj i nya 6.2 softwaren, nämligen att man numera ser alla fartkameror längs vägen långt innan de dyker upp. De ligger som ikoner på vägen framför en, mycket bra. Tyvärr så syns även de kamerorna som är på fel sida vägen, men de ger inte samma varning när de väl dyker upp.
Sedan tycker jag att hastighetsindikeringen uppe i vänsterhörnet är väldigt långsam när den ändras

Körde också nya motorvägen mellan Trollhättan och Uddevalla och jag befann mig då mestadels på en åker utan vägavsnitt. Ideliga omräkningar som inte lyckades p.g.av att vägen är ombyggd.

Tycker det är trist att man inte kan få alla uppgraderingar gratis i åtminstone ett år.
Har man otur och kör mycket i ett område som är under ombyggnad så blir ju GPS:en

stämmer bra det att uppstarten stannar, men du ska se en grå list längst ner på skärmen som du kan trycka på. Active sync kan du tanka hem gratis från http://www.microsoft...nc/default.mspx ... när du trycker på avstängningsknappen så stängs den bara ner i viloläge, så att om du t.ex går in och käkar snabbt ska kunna komma igång igen. om du vill stänga av den helt får du använda dyg av X.et.

Postad 05 November 2007 - 17:16

olalid
  • olalid
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Är det förresten någon som vet om man kan få tag på kartor över Mexico?

Postad 05 November 2007 - 19:00

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
På alla bensin mackar i hela MEXICO säljs kartor över MEXICO :wub:

Postad 05 November 2007 - 20:49

kalle23456
  • kalle23456
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0

stämmer bra det att uppstarten stannar, men du ska se en grå list längst ner på skärmen som du kan trycka på. Active sync kan du tanka hem gratis från http://www.microsoft...nc/default.mspx ... när du trycker på avstängningsknappen så stängs den bara ner i viloläge, så att om du t.ex går in och käkar snabbt ska kunna komma igång igen. om du vill stänga av den helt får du använda dyg av X.et.

Mitt X på PNA 6000T går ej att trycka på efter uppgraderingen till 6.2
Krysset finns där men det är svagmarkerat och ej tryckbart.
Hur får man igång det?

Postad 05 November 2007 - 21:15

olalid
  • olalid
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

På alla bensin mackar i hela MEXICO säljs kartor över MEXICO :wub:

Jag antog här att alla skulle förstå att det är kartor till Navigon PNA7000T med tanke på vilken tråd jag skrev i... <_<

Postad 15 November 2007 - 15:40

RoPe
  • RoPe
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har varit mycket snack härinne om att NavTeq kartorna är sämre än Tele Atlas.
Då kan man ju titta på den test som kommer i M3 snart där några harkört runt nästan 400 i mil Sverige och jämfört kartorna från dessa två leverantörer.
Länk till sammanfattning av testet
Navteq vann 3 av 4 tester men båda är dåligt uppdaterade.

Postad 15 November 2007 - 20:03

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Båda uppdaterar 4 ggr om året men sen så köper olika tillverkare bara in 1 el 2 av dessa uppdateringar till sina GPSer

Postad 16 November 2007 - 09:22

MeanMachin
  • MeanMachin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej
Är ny här och har en fråga angående Navigon Fresh var ute och gjorde en backupp och laddade hem uppdateringar allt funkade OK men nu en tid efter tänkte jag göra om det loggade in på Navigon Fresh satte in kortet i kortläsaren då fick jag ett medelande om att mitt kort var låst tog utt kortet ändrade på Lock knappen men fick samma svar att den var låst är det någon som kan hjälpa mig med vad gör jag för fel. :angry:

Komm fram till att det var kortläsaren det var fel på

Redigerat av MeanMachin, 17 November 2007 - 00:36.

Postad 20 November 2007 - 17:26

MeanMachin
  • MeanMachin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej pege 63 eller Tomas C
har följ dej i forumet ävn den tyska forum.pocketnavigation.de när det gäller MN6ResourcesBinary.rar fråger och har laddat hem dessa och provat kul :)
nu har jag en fråga till dig på bilden finns en liten bil Bifogad fil  grschrift.jpg   33.57K   6 Antal nerladdningar
hur får man tag på den har du en [b]MN6ResourcesBinary.rar[/b där den finns med kan du å lägga upp den här

Tack för svar på förhand.

Redigerat av MeanMachin, 20 November 2007 - 17:43.

Postad 21 November 2007 - 20:37

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Bilen har text CAR_3D.png CAR_00.png osv, osv kolla i mappen MN6\Settings\Data\QVGA\, du hittar massor av ikoner på den tyska siten på olika bilmärken el andra fordon

Redigerat av pege63, 21 November 2007 - 20:54.

Postad 22 November 2007 - 12:55

MeanMachin
  • MeanMachin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
pege63

Bugar och tackar för hjälpen ska ut och kolla

MVH MeanMachin

Postad 25 November 2007 - 12:22

MeanMachin
  • MeanMachin
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
En fråga till den som vet när jag lagt in egna POIs företag med logga hur får jag den att synas i
Nytt resmål / Sök POI / restaurang / alla kategorier
hur gör man för att lägga till den där någon som vet ??
hoppas på hjälp från er

MVH MeanMachi ;)

Redigerat av MeanMachin, 25 November 2007 - 12:23.

Postad 25 November 2007 - 18:40

SpiderTheSwede
  • SpiderTheSwede
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Är det nån som uppdaterat sin PNA7000 med NET 2.0 för Windows CE?

Funderar på att lägga in GeoScout för Geocaching men det kräver NET 2.0

Postad 29 November 2007 - 17:05

IRQ
  • IRQ
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Har det inte varit så i tidigare versioner? Jag tycker nog att jag har så och jag har 6.1. Såklart att man vill se en POI (vilket en fartkamera är) även om den inte ligger precis på rutten.

Postad 29 November 2007 - 17:22

IRQ
  • IRQ
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

när du trycker på avstängningsknappen så stängs den bara ner i viloläge, så att om du t.ex går in och käkar snabbt ska kunna komma igång igen. om du vill stänga av den helt får du använda dyg av X.et.

Mitt X på PNA 6000T går ej att trycka på efter uppgraderingen till 6.2
Krysset finns där men det är svagmarkerat och ej tryckbart.
Hur får man igång det?

Gör det nåt att man inte har kvar krysset? Jag använder bara snabbstartläget. Dumt?

Postad 30 November 2007 - 16:31

IRQ
  • IRQ
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Börja med att ladda ner aygshell.dll och coredll från den här sidan, http://izemize.fw.hu/hpc.php
se om det hjälper. Det ska även finnas ett program som man kan köra som talar om vilka bibliotek som ett visst program använder

Jag stoppade in aygshell och coredll (från översta zip'en på sidan ovan) och då gick t.ex Notepad att starta, men Windows Explorer la av! Svårt att meka vidare om man inte kan browsa bland filerna... :( Så det blev en reboot & ominstallation. Hur gör ni?

Postad 06 December 2007 - 12:31

Mart24speed
  • Mart24speed
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min 7000 sedan i juni men har inte riktigt fått grepp om vilken körprofil som är lämpligast jag har mestadels kört med "bästa väg" och det har väl funkat hyffsat men igår så testade jag "snabb väg" och den gav lite, lite annorlunda vägval.... Vilken profil tycker ni funkar bäst?

Postad 07 December 2007 - 10:44

citgot
  • citgot
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Blir fundersam över kartmaterialet och hittar egentligen inga klara besked om det, inte ens i denna tråd. Eller rättare sagt så är de besked man får inte så upplyftande när det gäller kartuppdateringar från Navigon. Vill därför att någon klargör det jag förmodligen redan vet.

Jag har i min PNA7000t europe_MN62-kartorna, vilket jag tror är de senaste som finns.

Det går dock att köpa en version som heter europa_2007/08, vilken mostvarar europe_mn62 enligt Navigon. http://www.navigon.c...center/422/2808

Tittar man vidare kommer man snart till denna sida: http://www.navigon.c..._center/82/2394

Där framgår att även kartan 2006/07 motsvarar versionen europe_MN62. Min slutsats är således att det inte har skett någon uppdatering alls under det senaste året. Kan det verkligen stämma?

Mart24speed: Tycker att "bästa väg" gör tokiga vägval. Den tycker bl a att bästa valet från Hudiksvall och söderut inte går längs E4:an. Kör själv alltid på "snabbaste väg".

Redigerat av citgot, 07 December 2007 - 11:42.

Postad 08 December 2007 - 14:00

Roddden
  • Roddden
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!
Då jag ska koppla ihop min pna7000t med min pc står det att det inte går att verifiera vilken version av Microsoft ActiveSync som finns på din mobila enhet. Vad är det för fel.

GPSn har Windows CE version 5.0 och Activesync har verison 4.5.0.

Postad 10 December 2007 - 19:25

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 914 inlägg
  • 0
-Fick min Navigon 7000t idag, men den innehöll den äldre kartan "Europe_60.map"

Kan jag kopiera över min kamrats nyare "Europe_62.map" och hur ska jag gå till väga?

Tack på förhand för Edra råd och tips!

Postad 10 December 2007 - 20:30

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Det bör inte vara några problem. Spara undan original kartan på HD först bara, just in case.... :lol:

Postad 11 December 2007 - 09:12

Eidman
  • Eidman
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Vet någon ifall man har rätt att ångra köpet ifall man inte skulle få de senaste kartorna i sin GPS?

Postad 11 December 2007 - 13:49

freno86
  • freno86
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Vet någon ifall man har rätt att ångra köpet ifall man inte skulle få de senaste kartorna i sin GPS?

tror det kan vara svårt, finns väl egentligen ingenting som säger att du har rätt till de senaste kartorna vid köp. Men försöka kan du ju alltid göra.

Postad 16 December 2007 - 16:10

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag har tänkt köpa GPS och väljer mellan Navigon 7000T (2500kr)och Navigon 2100 (1700kr). Vilken tycker ni är bästa valet? Vilka förändringar har skett i gränssnittet/kartvyn/etc på 2100 som är en nyare modell och därmed bör ha lite "fräschare" kartvy.

En fördel med 2100 är att TMC-antennen är inbyggd i sladden, men hur störande är egentligen TMC-antennen på 7000T? Vilka ytterligare förbättringar har skett i hårdvaran/mjukvaran på de nyare Navigon-modellerna jämfört med 7000T? Går t.ex. navigeringen smidigare och mer flytande på 2100? Och vilka fördelar har 7000T som inte en budgetmodell som 2100 har?

De övergripande frågorna jag ställt ovan är bara en vägledning, jag är mest intresserad av argument för och emot respektive modell när de två modellerna ställs mot varanda. Jag är egentligen lite skeptisk till att lägga så mkt som 2500 kr på en GPS eftersom jag inte tror att jag kommer att använda den så mkt, detta talar för 2100-modellen men med tanke på hur mkt 7000T gått ner i pris det senaste halvåret så känns å andra sidan denna modell väldigt prisvärd. :-)

Jag är jättetacksam för alla åsikter! Tack!

// Mattias

Postad 17 December 2007 - 10:56

freno86
  • freno86
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Jag har tänkt köpa GPS och väljer mellan Navigon 7000T (2500kr)och Navigon 2100 (1700kr). Vilken tycker ni är bästa valet? Vilka förändringar har skett i gränssnittet/kartvyn/etc på 2100 som är en nyare modell och därmed bör ha lite "fräschare" kartvy.

En fördel med 2100 är att TMC-antennen är inbyggd i sladden, men hur störande är egentligen TMC-antennen på 7000T? Vilka ytterligare förbättringar har skett i hårdvaran/mjukvaran på de nyare Navigon-modellerna jämfört med 7000T? Går t.ex. navigeringen smidigare och mer flytande på 2100? Och vilka fördelar har 7000T som inte en budgetmodell som 2100 har?

De övergripande frågorna jag ställt ovan är bara en vägledning, jag är mest intresserad av argument för och emot respektive modell när de två modellerna ställs mot varanda. Jag är egentligen lite skeptisk till att lägga så mkt som 2500 kr på en GPS eftersom jag inte tror att jag kommer att använda den så mkt, detta talar för 2100-modellen men med tanke på hur mkt 7000T gått ner i pris det senaste halvåret så känns å andra sidan denna modell väldigt prisvärd. :-)

Jag är jättetacksam för alla åsikter! Tack!

// Mattias

Är inte helt insatt i 2100, men den stora grejen är väl storleken på skärmen, och en stor skärm gör hur mycket som helst när du navigerar, jag har inge problem med tmc sladden eftersom jag har fällt in den bakom konsollen i bilen så den inte syns, men pilligt va det speciellt på nya bilar där alting inte fästes på alt för smarta sät ibland =) angående hårdvaran så är det samma mellan nya 7110 och 7100 te så det är nog lite sämre hårdvara i 2100 skulle tippa på att det e som gammla 3000 serien, med mjukvaran så är det väl i princip den samma, det skulle vara om 2100 har reality view vilket enligt mig känns lite onödigt eftersom det bara finns vid stora avfarter och de är ju de som är lättast att hitta vart man ska svänga av någon stans=) jag hade kört en 7000te utan att tveka.

Redigerat av freno86, 17 December 2007 - 11:02.

Postad 17 December 2007 - 18:57

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
"angående hårdvaran så är det samma mellan nya 7110 och 7100"

Menar du att det är samma hårdvara/processor/osv i 7000T som i 7110 och 7100, eller hur menar du?

Jag är för övrigt väldigt nyfiken på hur stor skillnaden är i kartvyn mellan 7000T och 2100, men även jämfört med den nya 71-serien - t.ex gällande detaljrikedom, färg, kontrast och hur smidigt bilden flyter utan "hack". Nån som jämfört?

Postad 17 December 2007 - 23:19

Blackstar
  • Blackstar
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej alla!

Några nybörjarfråor! Har letat efter en gps till min far som fyller år. Igår så gjorde jag slag i saken och köpte en 7000T efter att jag har läst denna tråd och själv fastnat för den :D

Mina frågor är: Vi kommer att vara i Spanien på semester när han får den. Är det bara att trycka i minneskortet och köra eller måste man verifiera något via pc innan. Ligger fartkamerorna inlagda redan eller måste man fixa det via pc? (Kommer att bila ner och hem från flyget i Stockholm). Alltså, måste jag packa upp den och fixa lite med den för att den ska funka eller är det bara att sätta i kortet och köra!?

Tack på förhand!!

Postad 18 December 2007 - 22:01

freno86
  • freno86
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
MattiasN:

som jag fattat det är det samma hårdvara i dem, förutom att 7110/7100 har båtand och röststyrning, alla gpser "hackar" lite men det är varken något man stör sig på eller gör att du navigerar fel, inte enligt mig iaf, och jag skulle garanterat ta 7000t istället för 2100.

blackstar:

Den är bara tuta och köra, kamerorna ligger i från början du behöver bara aktivera dem från inställningsmenyn, det enda va ifall du skulle vilja uppdatera den med senaste mjukvaran för att få in lite flera kameror som kanske har flyttats eller så, men den e plug n play annars.

Postad 19 December 2007 - 10:07

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
freno86: Tack för vägledningen, det låter helt klart som 7000T är att föredra framför 2100. :-)

Men jag börjar faktiskt nojja lite nu gällande GPS-köp. Mest för att jag läst en del på nätet om Navigon 7000T och att en del upplever den som buggig med ouppdaterad karta. Då kanske det är bättre att vänta ett halvår/år och få en stabilare modell för runt 2000 kr. För om jag förstått det rätt så uppdateras väl inte längre programvaran till 7000T eftersom det är en utgående modell? Eller kan man installera nya versioner av Mobile Navigator även på 7000T när de släpps? Eller dessa programvaror riskerar att bli hackiga pga ev äldre hårdvara i 7000T?

Och viktigast av allt, hur är det med kartorna? Funkar kommande kartor som tillverkas för Navigon 71-serie även på programvaran på 7000T? Med andra ord; hur "framtidssäker" är man om man köper 7000T idag (när den är en utgående modell)?

// Mattias

Postad 19 December 2007 - 20:45

freno86
  • freno86
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

freno86: Tack för vägledningen, det låter helt klart som 7000T är att föredra framför 2100. :-)

Men jag börjar faktiskt nojja lite nu gällande GPS-köp. Mest för att jag läst en del på nätet om Navigon 7000T och att en del upplever den som buggig med ouppdaterad karta. Då kanske det är bättre att vänta ett halvår/år och få en stabilare modell för runt 2000 kr. För om jag förstått det rätt så uppdateras väl inte längre programvaran till 7000T eftersom det är en utgående modell? Eller kan man installera nya versioner av Mobile Navigator även på 7000T när de släpps? Eller dessa programvaror riskerar att bli hackiga pga ev äldre hårdvara i 7000T?

Och viktigast av allt, hur är det med kartorna? Funkar kommande kartor som tillverkas för Navigon 71-serie även på programvaran på 7000T? Med andra ord; hur "framtidssäker" är man om man köper 7000T idag (när den är en utgående modell)?

// Mattias

Oppdaterad karta beror på karttilverkarna å inte navigon, visst den kan va nån rondell här å där som inte finns med, men seriöst om det står på skylten att t.ex sthlm c e åt det hållet så svänger man av även om gpsen har en 200m omväg pga oupdaterad karta, sen är kartor ett problem för alla tillverkare. Jag personligen tycker inte den e speciellt buggig å då håller jag på att lägga in en massa skit på den som videospelare, hastighetsmätare mm, kartorna tror jag du kommer att kunna uppdatera framöver mjukvaran däremot tror jag kanske att det kan bli knivigare med, jag kör iofs 6,5 som är för 7110 på min 7000 och det funkar utan problem bara det att telefonknappen inte funkar, men jag har reality view på den som annars inte är standard, annars så räcker den ju att köra några år med den och sen köpa en ny med den senaste kartan som finns då.

Postad 20 December 2007 - 13:03

Blackstar
  • Blackstar
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
blackstar:

Den är bara tuta och köra, kamerorna ligger i från början du behöver bara aktivera dem från inställningsmenyn, det enda va ifall du skulle vilja uppdatera den med senaste mjukvaran för att få in lite flera kameror som kanske har flyttats eller så, men den e plug n play annars.
[/quote]

Tackar för det svaret!! :P Får uppdatera när han kommer hem......huvudsaken att den funkar direkt!!

Postad 20 December 2007 - 13:14

Thomas C
  • Thomas C
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Det var ett tag sedan man skrev något här inne , så jag bifogar 2st filer lagom till jul .

Bearbetade skins med 7110 utseende för TS7000T MN6.2 :

Storage card_7000 :
* För TS7000T med MN6.2
* Fungerande loggbok ihop med det nya utseendet.
* Inte fullt bearbetad till att likna 7110 , de gamla symbolerna är kvar .
* All inmatad text via knappsatsen är svart mot vit bakgrund
* Avståndsmarkeringen som stegas inför tex sväng är röd
* Pilarna för filbyte är röda och gröna och de för svängar är röda .
* Hastighetsmätaren på kartan är något större .

Storage card_7110 :
* För TS7000T med MN6.2
* Nästan fullt bearbetad till att likna 7110 , undantaget är tangentbordet som har det gamla utseendet kvar.
* Avståndsmarkeringen som stegas inför tex sväng är röd .

uppackning av zip-filerna beskriver var på storage card ni ska lägga in filerna .

OBS !
Som vanligt gäller att allt sker på egen risk och på eget ansvar .
Glöm inte att göra en backup på ert minneskort om ni vill göra dessa ändringar .

Bifogad fil(er)

Redigerat av Thomas C, 21 December 2007 - 10:22.

Postad 20 December 2007 - 13:35

MattiasN
  • MattiasN
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag köpte faktiskt en Navigon 7000T igår och testade den på väg till jobbet imorse. Det blev ett klart positivt första intryck, väldigt smidigt att komma igång, det enda som krävdes var ju kalibrering och språkval sedan hittades min kartposition ganska snabbt.

En sak jag funderar på är dock hur/var jag ska placera GPS:en eftersom jag har en liten Toyota Yaris med digital hastighetsmätarpanel som sitter snett åt höger från förarsätet sett, dvs där man (väl?) normalt placerar GPS:en. Jag tycker även att sugproppsanordningen är stor och ganska otymplig och ockuperar nästan halva min framruta. ;-)

Tomas C: Tack för at du lägger ut bra skins till 7000T, det uppskattas! Jag avvaktar dock ett par veckor med att mecka med min 7000T, åtminstone tills jag lärt mig använda dess vanliga funktioner. :-)

// Mattias

Redigerat av MattiasN, 20 December 2007 - 13:37.

Postad 21 December 2007 - 16:46

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Det var ett tag sedan man skrev något här inne , så jag bifogar 2st filer lagom till jul .

Storage card_7000 :
* För TS7000T med MN6.2

Storage card_7110 :
* För TS7000T med MN6.2
* Nästan fullt bearbetad till att likna 7110 , undantaget är tangentbordet som har det gamla utseendet kvar.

uppackning av zip-filerna beskriver var på storage card ni ska lägga in filerna .

OBS !
Glöm inte att göra en backup på ert minneskort om ni vill göra dessa ändringar .

Kan du inte lägga ut bilder som jag gjort på div situationer?

Postad 21 December 2007 - 23:14

Thomas C
  • Thomas C
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Storage card_7000 :
* För TS7000T med MN6.2

Storage card_7110 :
* För TS7000T med MN6.2

OBS !

Kan du inte lägga ut bilder som jag gjort på div situationer?

Hej !
Det får bli efter jul .
Rent generellt gäller följande :

7000 har de gamla ikonerna , layouten är svart med svarta knappar och att texten är vit .
Undantaget är knappsatsen som har original färgerna (annars låste sig loggboken) ,
samt att fälten där inmatad text är vita med svart text .

7110 har de nya ikonerna , layouten är svart med svarta knappar och att texten är vit .
Undataget är knappsatsen som har original färgerna ( annars låste sig loggboken ) .
En del fält där man matar in text visas texten vit .

För både 7000 och 7110 gäller att kartlayouten är original ( har kanske skickat med tomtom skin som level0 och level3 , minns ej ) . Filhänvisningspilarna är röd för ej rätt fil/filer och grön för lämplig fil/filer .
Kommande sväng med avståndsmarkeringen är röd (röda pilar) och fälten är svarta medan texten är vit .
för hastighet , ankomst och vägnamnsfälten är svarta med vit text .

bilder kommer nästa helg ...
Ett litet exempel så länge till 7110

Bifogad fil(er)

Redigerat av Thomas C, 21 December 2007 - 23:22.

Postad 22 December 2007 - 14:28

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Reality Wiew är ju inte med som i min layout
Annars har du denna som är hur grann som helst https://www.minhembi...s...6553&st=720

Redigerat av pege63, 22 December 2007 - 14:32.

Postad 22 December 2007 - 18:48

Thomas C
  • Thomas C
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Reality Wiew är ju inte med som i min layout
Annars har du denna som är hur grann som helst https://www.minhembi...s...6553&st=720

Hej igen !
Om loggboken låser sig när du försöker köra den med ditt omgjorda skin , så
kan jag tipsa om att använda original ini filerna för popup logbook och tangentbordet abc speller
samt använda original filerna för logbook och abc speller i bilderna widescreen innan du packar binary filen igen .

Det gjorde jag och då fick jag loggboken till att fungera :(

/ Thomas

Postad 22 December 2007 - 19:03

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Inget som låser sig hos mig iaf allt funkar som det skall och är nu som jag vill ha det

Postad 23 December 2007 - 09:07

Thomas C
  • Thomas C
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Inget som låser sig hos mig iaf allt funkar som det skall och är nu som jag vill ha det

Av någon anledning som jag inte begriper mig på så låser låser sig min loggbok när jag försöker öppna den
igen efter att ha aktiverat den när jag använder andra bearbetade filer som omfattar loggboken och
tangentbordet . Det enda som hjälper hittills är att jag använder mig av originalfilerna :(
Fungerade inte att ta bort excelfilen och tmp filen , låste sig iallafall ..
Är något som inte harmonerar i min maskin .

"Lånade" din gröna pil för "forsätt rakt fram i X meter"

Har hittat en Dialog_map.dat fil som ger större tecken för etapp km och total km .
Känner du till var i dialog_map och hur man skriver för att ändra så att arrival time får större tecken med ?

mvh
Thomas

Postad 23 December 2007 - 12:15

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Nej,
Efter att jag fått allt att funka som jag vill ha det så har jag inte rört ngt alls & det var ju ett tag sen, just nu kör jag med 6.5 & har då reality wiew åxå

Postad 24 December 2007 - 13:57

Thomas C
  • Thomas C
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Hej !
Någon som vet hur och var man ändrar i dialog_map.dat , så att man får större text för arrival time ?
Har programmet som man behöver för att öpnna dialog_map.dat , men sedan är det inte lika lätt längre .

Tacksam för lite hjälp ...
Har letat runt men inte lyckats hitta något som fungerar ..

Har en TS7000T med MN6.2

Mvh
Thomas

Nu är det jul :)

Postad 25 December 2007 - 20:43

Frazze007
  • Frazze007
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej.

Är det någon som vet varför det står " hittar ingen flyttbar media" när jag kör in minneskortet
i datan och försöker köra NAVIGON fresh, minneskortsläsaren fungerar i övrigt bra,
kör XP

Vad gör jag för fel? tips....

Med Vänlig Hälsning Frazze

Postad 27 December 2007 - 11:45

andyman
  • andyman
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Nej,
Efter att jag fått allt att funka som jag vill ha det så har jag inte rört ngt alls & det var ju ett tag sen, just nu kör jag med 6.5 & har då reality wiew åxå

Vart får man tag på 6.5?

Postad 27 December 2007 - 14:51

albpon
  • albpon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

hej.

Är det någon som vet varför det står " hittar ingen flyttbar media" när jag kör in minneskortet
i datan och försöker köra NAVIGON fresh, minneskortsläsaren fungerar i övrigt bra,
kör XP

Vad gör jag för fel? tips....

Med Vänlig Hälsning Frazze

Har precis samma problem. Hade dock inte tid att felsöka (trodde det var min dator det var fel på) och sedan har jag inte jobbat vidare med det. Om någon har en lösning på detta vore jag tacksam! :)

Mvh,
/Pontus

Postad 27 December 2007 - 14:56

albpon
  • albpon
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som kan ge mig info om följande:

1. Kan man stänga av "snap"-funktionaliteten, d.v.s. om man vill använda GPS:en utanför vägen?
2. Naturliga följdfrågan: kan man ladda en annan karta, t.ex. en friluftskarta till PNA7000TS?

Tack för svar!

/Pontus

Postad 01 January 2008 - 22:04

Unregisteredf01cd8dd
  • Unregisteredf01cd8dd
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Några frågor

1.Kan man använda MN6.5 och samtidigt använda WinCE för att kolla på filmklipp?
Hörde nämligen att avstängningsknappen på 6,5 hade försvunnit???

2.Vilket program ska man använda för att kolla på divx filmer?

3. Ni som har 6.5, använder ni nt2008 kartan?

4. Fungerar Realityview?

Postad 02 January 2008 - 13:43

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
JA
MED TCPMP The Core Pocket Media Player
JA
JA

Postad 02 January 2008 - 16:30

Unregisteredf01cd8dd
  • Unregisteredf01cd8dd
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

JA
MED TCPMP The Core Pocket Media Player
JA
JA

kewlt!

Allting fungerar perfekt nu!

Ni som kör med mn6.5.1, ni kan inte heller uppdatera till 6.5.2 via navigon fresh trots att den finns ute?

Växlingen mellan wince och mn6.5 är ju ganska jobbigt, finns det inget annat sätt?

Redigerat av Unregisteredf01cd8dd, 03 January 2008 - 21:46.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.