Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *

1847 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 augusti 2007 - 20:38

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0

stämmer det att man inte kan skriva å,ä och ö med pennan på pekskärmen? Idioti på hög nivå... Hur svårt kan det vara att lägga till då?

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart går det att skriva å, ä, ö med pennan, allt står beskrivet i manualen.

<{POST_SNAPBACK}>

Usch, skäms :)

Stod ju på nästa sida. Sry!

Postad 27 augusti 2007 - 20:57

Unregistered29985
  • Unregistered29985
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Hur många får igång att strömma video från mobil.svt.se via wlan?
Är det ngn som vet om det är ett generellt problem detta eller är det typ ett klassiskt random bugg?

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar fint men din router måste ha stöd för RTSP för att det ska fungera.

<{POST_SNAPBACK}>

Så det är inte så enkelt alltså att bara öppna en port? På vilket sätt ter sig routern annorlunda gentemot t ex när man laddar ner en fil? Borde inte flaskhalsen ligga i mobilen och inte i routern då i routern det bara borde vara att tillåta att trafiken går igenom?

Tillägg:
Om jag testar en url-adress i t ex Quicktime på pc:n så funkar det utan problem, men jag antar att routern måste ha ett speciellt stöd för rtsp över wlan:et?

<{POST_SNAPBACK}>

Routern måste ha stöd för det protokoll som används, i detta fall RTSP. Hjälper inte att öppna brandväggen. Kolla om det finns någon uppdatering till din router som lägger till stöd. En av anledningarna till att jag kastade ut min DI-624+ och köpte en DGL-4300 istället. Stöd för RTSP kom dock först i en uppdatering ett år efter att den släpptes (för DGL-4300).

<{POST_SNAPBACK}>

Alltså ett speciellt rtsp-protokoll för just över wlan?
Det funkar ju att strömma via rtsp till pc:n borde väl funka via wlan också?

Postad 27 augusti 2007 - 21:34

chopper
  • chopper
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
quote=Mattan_x,Aug 23 2007, 19:52 ][quote name='bnfdfhfdghd' date='Aug 23 2007, 18:56 ']Hm, jag är verkligen jättenöjd med mobilen. Men fan, det här ###### skyddet från Skalshop blir jag galen på. Nu har jag förbrukat två stycken, så jag måste betala ett nytt kit. Men hur gör man egentligen, jag förstår inte instruktionen på baksidan. Skall den RÖDA-grejen vara uppåt eller?

Vet ni någon affär i Stockholm City som säljer skydd till display i butik?

Och ni alla som talar om TT, jag tvivlar på att alla äger det. Hur har ni gjort om ni inte äger det, eller hur gör man? Går det och ordna på något sätt? Vad är den största skillnaden gentemot WF, förutom att det är gratis?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Då måste du mena "P1 displayfilm"?

För att "Screen shield InvisibleSHIELD ™" går ju ganska lätt att sätta dit, annars kan man ju bara kolla på instruktions videon...

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Bifogad fil  P1iskydd.jpg   12,37K   4 Antal nerladdningar

Skyddsskal från http://www.skal-man.se täcker ju displayen samt resten av skalet på mobilen..då behöver man ju inte ha någon displayfilm som alltför ofta släpper efter ett tag...89:- klappat o klart direkt hem i brevlådan låter som hyfsad investering för en mobil som kostat över 4 lakan...:)

Redigerat av chopper, 27 augusti 2007 - 21:37.

Postad 27 augusti 2007 - 22:52

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0
täcker väl knappas displayen på en mobil med touchskärm? :)

Postad 27 augusti 2007 - 23:58

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Det enda chopper skriver om här i tråden (eller i hela forumet hittils) är skal-man och skalskydd och försöker få alla att tro att displayfilm släpper efter ett tag, vilket de inte alls gör...

Eget intresse tro? :)

Postad 28 augusti 2007 - 06:25

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Det enda chopper skriver om här i tråden (eller i hela forumet hittils) är skal-man och skalskydd och försöker få alla att tro att displayfilm släpper efter ett tag, vilket de inte alls gör...

Eget intresse tro? :)

<{POST_SNAPBACK}>

aha <_< har då aldrig vart med om att displayfilm släpper iaf.
men vill man sälja skal så är det kanske "bra" att smutskasta film. :o

Postad 28 augusti 2007 - 09:25

cbe
  • cbe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon som använder sin P1i tillsammans med Tele2 Fri Surf ?? Det går väl, eller har jag fattat helt fel? :) Känns ju väldigt billigt.

Postad 28 augusti 2007 - 11:32

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Ett tips till er som har P1i och Tre som operatör: inställningar för mms och e-post (3 mail) fungerar om de är till M600. Fick ett par mms idag som inte fungerade, hade dock inställningar för P990 - vilket visade sig då vara fel.

Jag söker svar på 3 frågor:

1. Vilken bilhållare rekommenderas? Jag funderar på en HCH-60 http://www.kjell.com...00000,114500000
Vad tror ni om denna?

2. Hur får man vissa javaspel att använda hela skärmen? Går detta? Jag har ett spel som bara visas i liten bild där huvuddelen av spelet sker utanför.

3. Söker fortfarande svar på huruvida UIQ2 spel fungerar på våra UIQ3 telefoner.

:)
Patrick

Redigerat av Unregistered930d77c0, 28 augusti 2007 - 11:32.

Postad 28 augusti 2007 - 11:56

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

2. Hur får man vissa javaspel att använda hela skärmen? Går detta? Jag har ett spel som bara visas i liten bild där huvuddelen av spelet sker utanför.

3. Söker fortfarande svar på huruvida UIQ2 spel fungerar på våra UIQ3 telefoner.
Patrick

<{POST_SNAPBACK}>

2. Spelen är gjorda för en viss upplösningen och då blir bilden liten, går inte att lösa.
3. Nej UIQ2-spel fungerar inte.

Postad 28 augusti 2007 - 12:36

otooja
  • otooja
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

1. Vilken bilhållare rekommenderas? Jag funderar på en HCH-60 http://www.kjell.com...00000,114500000
Vad tror ni om denna?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag satsade på en HCH-72 som är gjord för P1. Jag beställde från Megastore och fick den på posten idag. Jag lade order som förhandsbokning för nån vecka sedan och nu verkar den ha börjat levereras. Det fina med SE är att man behöver inte byta hela hållaren (när man byter telefon) utan man tar bara lös den delen som själva telefonen sätts fast i. Själva fästanordningen kan man låta sitta kvar. Jag hade tidigare p990 och HCH-64.

// Tomas

Postad 28 augusti 2007 - 12:39

Unregisteredcb98efd7
  • Unregisteredcb98efd7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Haft min P1 ett par veckor nu och är verkligen jättenöjd med nästan allt. :) Har inte haft någon smartphone innan utan bara en halvdåligt utnyttjad handdator.
Jag upplever det som lite bökigt att bläddra mellan de olika programmen, men det är väl förhoppningsvis en vanesak.
Nästa sak är ju iofs inte telefonen utan Wayfinder som jag tycker är lite väl simpelt ibland. De få gånger jag har använt det så är det nästan alltid nån plats som inte "finns" i W. Inte ens om jag hämtar koordinaterna på Eniro och lägger in dom i myWayfinder för att spara som en Favorit så funkar det. Programmet säger bara "okänd plats" eller nåt sånt.
Alla ni som pratar om TomTom; kan ni rekommendera nåt bra ställe att skaffa eller handla det och ungefär vad kostar det?
//T

Postad 28 augusti 2007 - 14:15

MrAddee
  • MrAddee
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!
Jag kör själv med denna hållare. Det som är bra med den är att den fungerar ihop med dom flesta SE telefoner. Jag hade tidigare en K750i och hållare designad bara för den. Hållare till M600 fungerar också till P1i.

/Adde

Postad 28 augusti 2007 - 14:19

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag såg att någon annan ställde frågan tidigare men hittade inget svar, men det kanske finns i de 29 föregående sidorna?

Jag kör Wayfinder nu, och även gjort det i min w880i
Vad är egentligen fördelen med TomTom i jämförelse, undantaget eventuell datatrafik (kör flatrate) och bättre karttäckning (har klarat mig bra med WF än så länge)
Är den lättare att använda i gränssnittet, sökfunktion, snabbhet, usability?

Ödmjukast

Postad 28 augusti 2007 - 15:03

chopper
  • chopper
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

täcker väl knappas displayen på en mobil med touchskärm?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

hmmm..just det :D blir ju lite svårt att använda touchscreenen då..men blir inte känslan sämre om det sitter ett displayskydd på när man använder touchscreenen? Någon opartisk med erfarenhet som inte är inblandad i skalshop, katsching eller skal-man som kan ge svar på det? verkar vara alltför många "färgade" kommentarer på sidan från diverse internetshoppar...vilket gör att vissa inlägg måste ses med skepsis..

Postad 28 augusti 2007 - 15:16

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

täcker väl knappas displayen på en mobil med touchskärm?  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

hmmm..just det :D blir ju lite svårt att använda touchscreenen då..men blir inte känslan sämre om det sitter ett displayskydd på när man använder touchscreenen? Någon opartisk med erfarenhet som inte är inblandad i skalshop, katsching eller skal-man som kan ge svar på det? verkar vara alltför många "färgade" kommentarer på sidan från diverse internetshoppar...vilket gör att vissa inlägg måste ses med skepsis..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köper alltid displayskydd till mina mobiltelefoner men P1:an är dock första med touchscreen. Jag märker ingen som helst skillnad med plastskyddet fastklistrat. Köpte från skalshop men brukar annars beställa från ebay.com som brukar vara billigast.

Postad 28 augusti 2007 - 15:42

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Varför ska man ha skalskydd? Jag förstår verkligen inte. Det enda du gör med ett skalskydd är att telefonen blir än större och du blir av med den ursprungliga designen. Visserligen kanske ett skalskydd kan skydda telefonen men detta tycker jag inte ska kunna få vara ett skäl då man bör vara kapabel till att ta hand om sina saker om man har råd att köpa dem för över fyra tusen kronor.

Postad 28 augusti 2007 - 15:47

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

hmmm..just det  :D  blir ju lite svårt att använda touchscreenen då..men blir inte känslan sämre om det sitter ett displayskydd på när man använder touchscreenen? Någon opartisk med erfarenhet som inte är inblandad i skalshop, katsching eller skal-man som kan ge svar på det? verkar vara alltför många "färgade" kommentarer på sidan från diverse internetshoppar...vilket gör att vissa inlägg måste ses med skepsis..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är grymt opartisk och kritisk! :D Att jag nämner en handlare gör inte att jag tycker den är bäst eller är inblandad i den, jag delar med mig av min erfarenhet och de har varit possitiva hittils.

Beroende på displayfilm så ändras känslan när man skriver, de finns de som gör det lite glattare och de som gör så att det blir lite "strävare" när man skriver beroende på tillverkare och modell. Sen föredrar alla självklart olika så man får pröva sig fram tills man hittar ett man tycker riktigt om.

Men att säga att de allt som oftast släpper efter ett tag är rent förtal! Och att Du talar om färgade kommentarer är lite roligt! Alla tre inläggen Du hittils skrivit på minhembio's forum nämner Skal-man? Det kallar jag färgad! ;)
Du är iofs ny på forumet och du har förmodligen mycket lång tid på dig att fylla forumet med andra intressanta frågor och svar på andra inlägg. ;)

Rätt off-topic kanske men ändå inget som bör tas i PM, enligt mig. :D

Postad 28 augusti 2007 - 15:51

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Sideline: Du svarade själv på din fråga? För att skydda produkten, vissa vill faktiskt göra det och det åker förmodligen på ett silikonskydd på min P1i när jag hittar ett som passar bra! Jag jobbar i en verkstad så det är ganska mycket damm/oljor/metallspån osv som man inte vill ha in i telefonen, då kan ett skalskydd av något slag vara en bra grej? De går ju faktiskt att ta av när man inte behöver använda dom? :D

Postad 28 augusti 2007 - 16:24

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

täcker väl knappas displayen på en mobil med touchskärm?   ;)

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag handlade mitt displayskydd på ebay ett exim standard, det som blir är att skärmen blir lite mörkare, det finns en lite dyrare variant som släpper igenom mer ljus, känslan tycker jag är den samma, möjligtn lite mer motstånd när man skriver men det är bara bra tycker jag

Postad 28 augusti 2007 - 16:42

Ziegler
  • Ziegler
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Frågan har kommit upp tidigare här på forumet men ingen har svarat så jag ställer frågan igen för det här är jätteviktigt för mig.

Om man har skapat undermappar till sin inbox i Exchange kommer mejlen i dessa mappar med vid synkningen med ActiveSync eller är det enbart Inboxen innehåll som blir synkad? Är ju ingen större vits med telefonen för min del om inte detta går. Det blir kaos i mejlboxen om jag inte har undermappar så de kan jag inte vara utan. Dock spelar det ingen roll om mapparna följer med till P1'an bara jag inte missar något viktigt mejl som med en regel flyttas till en undermapp.

Sitter med m600i :D som jag gärna vill uppgradera till något bättre.

Postad 28 augusti 2007 - 16:52

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Frågan har kommit upp tidigare här på forumet men ingen har svarat så jag ställer frågan igen för det här är jätteviktigt för mig.

Om man har skapat undermappar till sin inbox i Exchange kommer mejlen i dessa mappar med vid synkningen med ActiveSync eller är det enbart Inboxen innehåll som blir synkad? Är ju ingen större vits med telefonen för min del om inte detta går. Det blir kaos i mejlboxen om jag inte har undermappar så de kan jag inte vara utan. Dock spelar det ingen roll om mapparna följer med till P1'an bara jag inte missar något viktigt mejl som med en regel flyttas till en undermapp.

Sitter med m600i  :D  som jag gärna vill uppgradera till något bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

så här står det i faq för exchange

Q. Can I synchronize other folders in addition to the Inbox?
A. After you synchronize your Inbox for the first time, you can select other folders in your mailbox for synchronization. You can configure synchronization of your Inbox and other folders by using Exchange ActiveSync on your desktop or mobile device.

så det borde gå.

Postad 28 augusti 2007 - 19:26

Punisher
  • Punisher
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon som sitter på konverterad verision av gröna/terräng kartan så den fungerar ihop med trekbuddy ?

Eller är det någon som planerar att fixa? Jag skulle vilja ha Gröna kartan konverterad och klar för trekbuddy eller hjälp med konvertering.

Postad 28 augusti 2007 - 19:44

Unregistered5af3b41c
  • Unregistered5af3b41c
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag satsade på en HCH-72 som är gjord för P1. Jag beställde från Megastore och fick den på posten idag. Jag lade order som förhandsbokning för nån vecka sedan och nu verkar den ha börjat levereras. Det fina med SE är att man behöver inte byta hela hållaren (när man byter telefon) utan man tar bara lös den delen som själva telefonen sätts fast i. Själva fästanordningen kan man låta sitta kvar. Jag hade tidigare p990 och HCH-64.

// Tomas

<{POST_SNAPBACK}>

Låter ju smart men vart får man tag på fästanordningen som man inte behöver byta?

Postad 28 augusti 2007 - 20:15

stenofsweden
  • stenofsweden
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag såg att någon annan ställde frågan tidigare men hittade inget svar, men det kanske finns i de 29 föregående sidorna?

Vad är egentligen fördelen med TomTom i jämförelse, undantaget eventuell datatrafik (kör flatrate) och bättre karttäckning (har klarat mig bra med WF än så länge)

Ödmjukast

<{POST_SNAPBACK}>

Jag undrar samma sak, är det värt jobbet att byta om man har data unlimited?
Är TomTom "skönare" att använda?

Postad 28 augusti 2007 - 21:05

nednit
  • nednit
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Någon som använder sin P1i tillsammans med Tele2 Fri Surf ?? Det går väl, eller har jag fattat helt fel?  :D Känns ju väldigt billigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, jag tror inte att det går. Åtminstone var det beskedet jag fick från Tele2s kundservice för några veckor sedan. Om du vill ha datatrafik på samma simkort som vanliga telefonin kan du köpa 1000 MB/månad för 169 kr - lite konstigt att man får betala mer för mindre tillåten trafik men jag gissar att priserna kommer att falla inom snar framtid. Infon på Tele2s hemsida är väldigt knapphändig men jag vet att jag lyckades hitta något om detta efter mycket letande - och jag har skaffat ett sådant abonnemang.

På 3 verkar det fungera bättre och man ska kunna ha deras mobila bredband på samma kort som telefonin.

Postad 28 augusti 2007 - 21:13

stenofsweden
  • stenofsweden
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Någon som använder sin P1i tillsammans med Tele2 Fri Surf ?? Det går väl, eller har jag fattat helt fel?  :D Känns ju väldigt billigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, jag tror inte att det går. Åtminstone var det beskedet jag fick från Tele2s kundservice för några veckor sedan. Om du vill ha datatrafik på samma simkort som vanliga telefonin kan du köpa 1000 MB/månad för 169 kr - lite konstigt att man får betala mer för mindre tillåten trafik men jag gissar att priserna kommer att falla inom snar framtid. Infon på Tele2s hemsida är väldigt knapphändig men jag vet att jag lyckades hitta något om detta efter mycket letande - och jag har skaffat ett sådant abonnemang.

På 3 verkar det fungera bättre och man ska kunna ha deras mobila bredband på samma kort som telefonin.

<{POST_SNAPBACK}>

Funkar även bra på Telenor, jag kör unlimited data 159:- exkl. moms på mitt vanliga abonnemang, alltså inget speciellt datakort. Dock missar man möjligheten till turbo 3G eftersom inte telefonen stödjer detta.

Postad 28 augusti 2007 - 21:42

Ziegler
  • Ziegler
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Sitter med m600i  :D  som jag gärna vill uppgradera till något bättre.

<{POST_SNAPBACK}>

så här står det i faq för exchange

Q. Can I synchronize other folders in addition to the Inbox?
A. After you synchronize your Inbox for the first time, you can select other folders in your mailbox for synchronization. You can configure synchronization of your Inbox and other folders by using Exchange ActiveSync on your desktop or mobile device.

så det borde gå.

<{POST_SNAPBACK}>

Spännande! Det här låter ju verkligen lovande. Är det någon som kan prova detta och verifiera? ;)

Postad 28 augusti 2007 - 22:21

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Ödmjukast

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Känns som om P1i tråden håller på att bli stökig av saker som är mer och mer offtopic...
Kort svar iaf enligt min erfarenhet kopplad till just P1i. Rent generellt vad som är bättre/sämre mellan programvarorna hör nog hemma någon annanstans (kanske i en ny tråd?)

Fördel Wayfinder i P1i: Ingår när man köper P1i. Dvs inga extra kostnader i inköp av programvara

Nackdel Wayfinder i P1i: Löpande kostnader vid kartuppdateringar i drift om man inte utöver installationen manuellt laddar ner kartorna separat. För användare som vill ha det enkelt, användarvänligt och undvika onödiga trafikkostnader är detta en nackdel.

Fördel Tomtom i P1i: Känns enklare att jobba med i just P1i då touchdisplayen känns mer funktionsduglig i P1i än vad det gör med Wayfinder. Wayfinder blir lite väl plottrig i P1i tycker jag.

Nackdel TomTom i P1i: Programvaran kostar pengar utöver inköpet av mobiltelefonen.

Om intresset att diskutera just TomTom vs Wayfinder finns så vore det uppskattat om det skapades en separat tråd om detta :-) Det är ju inte P1i specifikt precis.....

Redigerat av hobbis, 28 augusti 2007 - 22:22.

Postad 28 augusti 2007 - 23:09

SurfárnH
  • SurfárnH
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ödmjukast

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Känns som om P1i tråden håller på att bli stökig av saker som är mer och mer offtopic...
Kort svar iaf enligt min erfarenhet kopplad till just P1i. Rent generellt vad som är bättre/sämre mellan programvarorna hör nog hemma någon annanstans (kanske i en ny tråd?)

Fördel Wayfinder i P1i: Ingår när man köper P1i. Dvs inga extra kostnader i inköp av programvara

Nackdel Wayfinder i P1i: Löpande kostnader vid kartuppdateringar i drift om man inte utöver installationen manuellt laddar ner kartorna separat. För användare som vill ha det enkelt, användarvänligt och undvika onödiga trafikkostnader är detta en nackdel.

Fördel Tomtom i P1i: Känns enklare att jobba med i just P1i då touchdisplayen känns mer funktionsduglig i P1i än vad det gör med Wayfinder. Wayfinder blir lite väl plottrig i P1i tycker jag.

Nackdel TomTom i P1i: Programvaran kostar pengar utöver inköpet av mobiltelefonen.

Om intresset att diskutera just TomTom vs Wayfinder finns så vore det uppskattat om det skapades en separat tråd om detta :-) Det är ju inte P1i specifikt precis.....

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med föregående talare! Tråden har blivit "för stor".

Postad 29 augusti 2007 - 08:29

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Japp, då var en beställning på telefonen gjord. Hoppas verkligen att man blir så nöjd som man trott. Sjukt overkill för mig egentligen med alla ingredienser men det ska bli kul. Satt i helgen och lekte med en M600i och kända att jag var tvungen att ha en P1i. Hoppas jag hinner få den i tid, särskilt det nya SIM-kortet då det nuvarande abonnemanget går ut på lördag (!) redan.

Postad 29 augusti 2007 - 13:37

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Är detta normalt?

Mobilen fulladdad
6 h senare är 52% batteri kvar.
15 min musiklyssnande.
24 min samtal.
4 h WLAN aktiverat, men ej anslutet.
Tele2 3G nät.

Postad 29 augusti 2007 - 15:18

bnfdfhfdghd
  • bnfdfhfdghd
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
När tror ni den första firmware-uppdateringen dyker upp för P1i? Vad behövs förbättra?

Postad 29 augusti 2007 - 15:30

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Är detta normalt?

Mobilen fulladdad
15 min musiklyssnande.
24 min samtal.
Tele2 3G nät.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det första uppladdningen är det inte alltför onormalt. Batterierna har en tendens att behöva ett par uppladdningar för att komma upp i full kapacitet.

Postad 29 augusti 2007 - 15:43

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Är detta normalt?

Mobilen fulladdad
15 min musiklyssnande.
24 min samtal.
Tele2 3G nät.

<{POST_SNAPBACK}>

Är det första uppladdningen är det inte alltför onormalt. Batterierna har en tendens att behöva ett par uppladdningar för att komma upp i full kapacitet.

<{POST_SNAPBACK}>

6:e eller 7:e laddningen är det. :)

Postad 29 augusti 2007 - 15:53

sideline
  • sideline
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

6:e eller 7:e laddningen är det. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Surt!

Kan det då vara så att det faktum att du har WLAN aktiverat som drar så mycket. När telefonen ligger och använder/söker 3G-nät drar den också en bra bit mer än GSM. Fortfarande är det dock lite snopet.

Kan inte se annat än att de är wlan som gör att den "torkar" ut lite väl snabbt.

Postad 29 augusti 2007 - 16:26

cbe
  • cbe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Men på en Nokia N95 så funkar det. Är det Turbo3G:n som gör skillnaden? Man kan ju få ett extra simkort till sin mobil av Tele2 om man vill när man har Tele2 Mobil Fri Surf. Dessutom är villkoren väldigt bra tycker jag. (typ 0kr/min till tele2 kunder). Jag pratade med kundtjänst igår och dom sa att jag inte behövde köpa modem iheller utan bara teckna, och binda 12 mån för 99kr/mån. Hade ju varit riktigt fint... :)

Postad 29 augusti 2007 - 16:47

tobiasen
  • tobiasen
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

När tror ni den första firmware-uppdateringen dyker upp för P1i? Vad behövs förbättra?

<{POST_SNAPBACK}>

Uppdaterade min P1:a idag och då hade det kommit en ny firmware. Tycker kameran ger bättre bilder nu även vid sämre ljus. Sen ser jag att ett stavfel är åtgärdat samt att klockan på "skrivbordet" nu är centrerad, tidigare var den till vänster. Utöver det känns menynavigeringen aningen snabbare.

Postad 29 augusti 2007 - 16:56

bnfdfhfdghd
  • bnfdfhfdghd
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Uppdaterade min P1:a idag och då hade det kommit en ny firmware. Tycker kameran ger bättre bilder nu även vid sämre ljus. Sen ser jag att ett stavfel är åtgärdat samt att klockan på "skrivbordet" nu är centrerad, tidigare var den till vänster. Utöver det känns menynavigeringen aningen snabbare.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad heter programmet som sköter uppdateringar? Finns det till OS X? Går det att ladda hem? (hittar ej skivan som hänge med)

Postad 29 augusti 2007 - 18:32

bnfdfhfdghd
  • bnfdfhfdghd
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Då jag gör en uppdatering på mobilen, skall jag ta ur batteriet då?

Postad 29 augusti 2007 - 18:35

c0ol
  • c0ol
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Ah då är det bara att vänta tills SE får igång deras program för uppdateringar på vista

Postad 29 augusti 2007 - 18:35

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlägg
  • 0
startar upp min efter uppdatering nu. Nån som har en bra lista på vad som är gjort?

Postad 29 augusti 2007 - 18:41

Traktorpojken
  • Traktorpojken
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har precis fått min nya P1a men det fattar inte hur man gör för att öppna luckan till minneskortet. Antagligen är jag bara trög men skulle uppskatta om någon kunde förklara för mig hur man gör.

Postad 29 augusti 2007 - 19:20

rauk84
  • rauk84
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man sparar/installerar certifikat? Jobbigt att godkänna dem varje gång :/

Postad 29 augusti 2007 - 19:46

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Är det någon här som vet hemsidan till M3 Video converter?

Letat som tusan men hittar inte.

Postad 29 augusti 2007 - 20:06

jouh
  • jouh
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Är det någon här som vet hemsidan till M3 Video converter?

Letat som tusan men hittar inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Du glömde söka i tråden ;)
http://mike.thedt.ne...8-Installer.exe

Redigerat av jouh, 29 augusti 2007 - 20:07.

Postad 29 augusti 2007 - 20:17

Robban58
  • Robban58
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hej!
Är det nån som vet om man kan få klocka på skärmen när skärmsläckaren är aktiverad, som det går på dom flesta andra SE-lurar?

Postad 29 augusti 2007 - 20:27

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Jag har precis fått min nya P1a men det fattar inte hur man gör för att öppna luckan till minneskortet. Antagligen är jag bara trög men skulle uppskatta om någon kunde förklara för mig hur man gör.

<{POST_SNAPBACK}>

peta in en nagel (eller annat lämpligt) vid kanten av skyddet till minneskortet. Det finns en liten urgröpning mellan @ knappen och minneskortsskyddet. Böj ut en bit och dra sedan rakt ut från telefonen, sen är det bara att pilla ut minnet. Skyddet sitter fast på ena sidan så du inte tappar bort skyddet oavsiktligt. Var varsam!!!

(Mycket pill blir det).

Postad 29 augusti 2007 - 20:33

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Någon som vet hur man sparar/installerar certifikat? Jobbigt att godkänna dem varje gång :/

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla i Kontrollpanelen -> Säkerhet -> Certifikathanteraren. Nu har inte jag några användarcertifikat så jag är osäker på hur funktionen fungerar, men det kan vara värt att kolla kanske?

Postad 29 augusti 2007 - 20:38

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Är detta normalt?

Mobilen fulladdad
15 min musiklyssnande.
24 min samtal.
Tele2 3G nät.

<{POST_SNAPBACK}>

låter inte alls normalt.
Kör oxå på tele2s 3G nät å wlan aktiverat hela tiden å lyssnar på musik ca 1 timme/dag å surfar via w-lan ca 20 min/dag å ca 15-30 min samtal/dag å batteriet laddar jag varannan natt. då är batteriet inte ens tomt.

Postad 29 augusti 2007 - 20:44

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Hej!
Är det nån som vet om man kan få klocka på skärmen när skärmsläckaren är aktiverad, som det går på dom flesta andra SE-lurar?

Jag har testat ClockSS. Det är inte någonperfekt lösning eftersom man låter ett program ta över telefonen istället för skärmsläckaren, så standby-tiden på telefonen borde troligen bli sämre, men jag märker ärligt talat ingen stor skillnad.

ClockSS finns på http://clockss.en.so...ymbian/download

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.