Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

W960i Sony Ericsson

1435 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 December 2007 - 14:22

drbrain
  • drbrain
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Sida med lite program/spel... många av dom kostar iofs pengar...
http://my-symbian.co...ndex7.php?cat=7

Postad 19 December 2007 - 18:38

kostekonomen
  • kostekonomen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Håller just nu på med att lägga in mina kontakter...och är tvungen att ta dem från mitt SIM-kort.

Men jag har ett problem...precis till höger om de nummer jag kopierat in direkt från SIM-kortet sitter ett a inom parentes, ungefär så här: 073XXXXXXX (a)

Hur får jag bort det och varför kom det dit över huvud taget?

Edit: Man kan ju lägga till flera mobilnummer, hemnummer etc...dessa har då (a) eller (h) efter sig som jag beskrivit oven. Är det bara jag eller vad står (a) resp. (h) för???

Redigerat av kostekonomen, 19 December 2007 - 19:30.

Postad 19 December 2007 - 19:37

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0

Håller just nu på med att lägga in mina kontakter...och är tvungen att ta dem från mitt SIM-kort.

Men jag har ett problem...precis till höger om de nummer jag kopierat in direkt från SIM-kortet sitter ett a inom parentes, ungefär så här: 073XXXXXXX (a)

Edit: Man kan ju lägga till flera mobilnummer, hemnummer etc...dessa har då (a) eller (h) efter sig som jag beskrivit oven. Är det bara jag eller vad står (a) resp. (h) för???

arbete och hem kanske, vild gissning

Postad 19 December 2007 - 21:14

kostekonomen
  • kostekonomen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

arbete och hem kanske, vild gissning

Postad 19 December 2007 - 21:33

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

När man surfar via wlan så undrar jag hur mycket fortare det går än när jag är ansluten via ett 3g?
Man märker skillnad hoppas jag?

Beror helt på hur bra kontakt du har med wlanet :P Men ja du märker skillnad.!

Postad 20 December 2007 - 07:08

Idge
  • Idge
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

När man surfar via wlan så undrar jag hur mycket fortare det går än när jag är ansluten via ett 3g?

Beror helt på hur bra kontakt du har med wlanet :D Men ja du märker skillnad.!

Lite synd att Wlan suger på tok för mkt batteri, känns som att tömmer batteriet på under 1-1.5 timme med Wlan igång :) Hoppas på strömsnålare Wlan på framtidens telefoner :P

Postad 20 December 2007 - 09:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Testade att ta hem ett program på 2meg över wlan..
Tog bara nåra sekunder :P

Postad 20 December 2007 - 14:00

hatchetharry
  • hatchetharry
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
jag har lite problem med mitt wlan... provade att ansluta igår o de gick helt utan problem, bara att skriva in lösenordet till routern o så anslöt den... men när jag går in på webb så händer det ingenting oavsett om jag försöker googla eller skriva in ny adress, typ www.aftonbladet.se

ngn som vet vad som kan va felet? är det jag som missat nåt??

Postad 20 December 2007 - 23:36

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Kolla i W960'an vilken IP adress du fått. Har du fått en "som-du-bör" få?
Jag fick ställa in min DI-524 (D Link) router så att den ger samma IP address varje gång till MAC adressen på min telefon, hade samma problem som du beskriver för det......vilket gör mig orolig hur det fungerar på öppna nät...tex MAX (Hamburger kedjan) öppna nät vilket jag tycker är trevligt...kolla epost och dra en burgare :)

Postad 21 December 2007 - 00:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Min P990 klarade vissa öppna nät men inte andra..var lite mysko..Men de kanske är fixat nu ?
Max funkade men inte McDonalds å inte leos lekland.

Postad 21 December 2007 - 00:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Min P990 klarade vissa öppna nät men inte andra..var lite mysko..Men de kanske är fixat nu ?
Max funkade men inte McDonalds å inte leos lekland.

De kanske bara kör med g. W960 har bara stöd för b.

Postad 21 December 2007 - 19:41

kostekonomen
  • kostekonomen
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Program på t.ex. allaboutsymbian.com som är kompatibla med W950, är dessa även kompatibla för W960?

Hur är det med program och så till P1, funkar dessa på W960?

Postad 21 December 2007 - 20:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja de funkar, iaf de som funkar på P1an.

Postad 23 December 2007 - 19:49

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Nu får ni hjälpa mig innan jag blir galen!
Jag har problem med mina mms. Telenor har skickat sms med inställningar och jag har med kundtjänstens hjälp försökt få igång skiten, men icke!
Alla mms jag skickar hamnar i utkorgen och alla mms jag tar emot hamnar i inkorgen och på ikonen syns det, förutom den gröna pilen, också en liten klocka. När jag klickar på meddelandet får jag till svar att "Det här meddelandet är inställtpå att skickas/tas emot vid xx:xx" och inget mer händer. När den angivna tiden är uppnådd sätts tiden fram til ett nytt klockslag och så fortsätter det. Telenor hävdar att detta beror på inställningar i telefonen, men med tanke på att SE verkar ha haft en pryo från mellanstadiet för att skriva instruktionsboken så får man inte så mycket svar där. Den ovan nämda ikonen finns inte ens med i hela instruktionsboken.
Enligt Telenor kan jag inte ta emot meddelanden förän jag skickat det första.

Postad 23 December 2007 - 19:59

Arvin
  • Arvin
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Beror helt på hur bra kontakt du har med wlanet :) Men ja du märker skillnad.!

För mig så fungerar det mycket snabbare med wlan och jag kör WPA-PSK tkip, inga problem än så länge.

Postad 23 December 2007 - 20:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Pelleponken
Har du mixtrat mycket själv med inställningar ?
hur som helst så skadar det nog inte att göra en backup åså nollställer du allt i telefonen.
Hard reset eller vad de kan tänkas heta..
Prova sen att ta hem inställningar från Telenor igen.
Eller skriv in dom manuelt.

Annars kan du försöka leta om det finns nån inställning för att skicka MMS vid vissa tider

Edit
har du testat att ta hem inställningar från SE hemsida ?

Redigerat av moparman, 23 December 2007 - 20:47.

Postad 23 December 2007 - 22:12

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Pelleponken
Har du mixtrat mycket själv med inställningar ?
hur som helst så skadar det nog inte att göra en backup åså nollställer du allt i telefonen.
Hard reset eller vad de kan tänkas heta..
Prova sen att ta hem inställningar från Telenor igen.
Eller skriv in dom manuelt.

Annars kan du försöka leta om det finns nån inställning för att skicka MMS vid vissa tider

Edit
har du testat att ta hem inställningar från SE hemsida ?

Jag har testat att mata in inställningarna manuellt från Telenors hemsida, jag har fått inställningarna skickade från kundtjänst och jag har skickat dom själv via både Telenor och SE. Samma resultat varje gång.
Telenors kundtjänst hade aldrig hört talas om detta tidigare.

Postad 23 December 2007 - 22:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du hittar inga inställningar för att skicka mms/sms vissa klockslag?
Har du testat att nollställa telefonen..Så den har fabriksinställningar?

Den kanske är trasig? har du pratat med SE support?

Har aldrig hört talas om ditt problem.

Om inget funkar så är ett hett tips att du surfar till my-symbian Och ställer din fråga där...

Finns riktigt kunniga personer där

Postad 24 December 2007 - 09:01

Zain_t
  • Zain_t
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Kan inte någon lägga upp de teman som följde med mobilen från början på typ piratebay eller var som helst?
Jag är inte den enda som gjort en totalåterställning o missat att säkerhetskopiera teman.
Hittar ingen lika snygg som den röda som fanns med från början. Vill haaaa den igen, känner mig inte hel utan den :´(
eller skicka till min mail? någon snäll? plz :)

Postad 24 December 2007 - 12:07

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Det löste sig till slut!
Det jag tror var problemet var att mobilen var instäld på GSM & 3G, men mitt SIM-kort är så otroligt gammalt (det står t.o.m Europolitan på det :) ) så det stöder inte 3G. Men när jag ställde om till enbart GSM så kunde jag aktivera GPRS och efter att ha tagit bort MMS-instälningarna, startat om mobilen, lagt till MMS-instälningarna igen (med Telenors konfig-SMS) och startat om igen så kunkade det gallant!
Kanske borde tipsa Telenors kundtjänst om det så dom vet hur dom ska hjälpa andra med samma problem... :)

God Jul på Er!

Postad 24 December 2007 - 14:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ahh..Jaja skönt att det löste sig :-)
Dags att fixa ett nytt sim kort kanske :)

Postad 24 December 2007 - 18:35

malm-
  • malm-
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
W960 finns inte på opera mini's hemsida... Man måste ju välja vilken SE modell man har. Vilken tog ni?
En snabb fråga till, hur skriver man åäö med pennan? jag har läst i manualen men det fungerar inte, fattar verkligen noll. Antingen blir ingenting eller så blir det \\.

EDIT: Jag har också problem med WLAN, jag är ansluten till mitt trådlösa nätverk men hur fan går man in på internet? Skitirriterande! Hjälp!

Tacksam för svar!

Redigerat av malm-, 24 December 2007 - 20:16.

Postad 24 December 2007 - 21:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Öppna webbläsaren :)

Postad 24 December 2007 - 22:58

Unregistered48c06cd1
  • Unregistered48c06cd1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Fått igång opera mini o co, första gången när jag skulle köra det så kom det en ruta som det stod fall jag ville tillåta något "MIDIE" sak, och jag tillät det första gången, och då fungerade allting perfekt.

Men sen andra gången när jag nekade det för alltid så kommer jag inte längre ut på internet med opera mini?
vad är detta "MIDIE" saken?

och en annan sak, när jag surfade med opera mini, går man genom nån slags proxy då? för jag får en *.mini.opera.com host

Postad 24 December 2007 - 23:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Opera mini är en java-app. Därför måste du godkänna att den ska få tillgång till internet varje gång.
Finns såvitt jag vet inget sätt att komma runt det. Om du valt neka alltid vet jag inte riktigt hur du ska kunna komma förbi det. Prova installera om Opera mini.

Postad 25 December 2007 - 00:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Yepp det är bara att installera om..Råkat välja neka alltid själv

Postad 25 December 2007 - 00:33

malm-
  • malm-
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Okej, har nu spenderat senaste timmen med att ta bort alla H, A, M och diverse skumma symobler ( /\()/# ) från mina kontakter. Synkroniserar med telefonen från datorn, använde outlook 2007, funkade skiten då? NEJ... Det står fortfarande /M, /H på alla kontakter, vad fan ska jag göra? :) .

Tacksam för hjälp

Postad 25 December 2007 - 01:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Låta bli att synka låter som en bra idé :)

Det måste vara outlook som har ngt skumt för sig för jag har tagit min adresslista från min P990. Lagt in den i adressboken i windows sen synkat den till min Iphone och det funkade bra. Så det är inte UIQ 3.0's vcard format det är fel på. Outlook använde jag dock inte.

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 December 2007 - 01:23.

Postad 25 December 2007 - 11:55

Zain_t
  • Zain_t
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Okej, har nu spenderat senaste timmen med att ta bort alla H, A, M och diverse skumma symobler ( /\()/# ) från mina kontakter. Synkroniserar med telefonen från datorn, använde outlook 2007, funkade skiten då? NEJ... Det står fortfarande /M, /H på alla kontakter, vad fan ska jag göra? :) .

Tacksam för hjälp

Det blir så för att mobilen läser av dina kontakter från simkortet, hellre än att läsa dem från telefonen.
Jag fick problem med att nästan inga kontakter visades med annat än telefonnummer när jag ringde.
Höll på att grejja o fixa med kontakterna - vissa syntes men de flesta inte (visade sig sen att bara nya kontakter visades, de som inte fanns på sim).
Totalåterställde mobilen men hade fortfarande samma problem. Så valde jag i kontakterna "visa mapp -> sim" o då visades ingenting alls o kontaktapplicationen hängde sig.
Till slut löste det sig av sig självt, venne fan varför men jag klagar inte. Fel på simkortet typ.
För att det inte skulle bli så igen så raderade jag alla kontakter ifrån sim, och sedan dess syns inte /M, /H osv längre.

Postad 25 December 2007 - 11:57

Unregistered48c06cd1
  • Unregistered48c06cd1
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
När jag ska spela mp4 filmer så tar det kanske 20sekunder, sen står det att den inte kunde öppna filen och fall jag skulle försöka igen..

använder "4U MP4 Video Converter" någon som vet vad som problemet kan vara?
eller man ska väl öppna dom i filhanteraren -> video ?

Redigerat av Unregistered48c06cd1, 25 December 2007 - 12:16.

Postad 25 December 2007 - 12:24

drbrain
  • drbrain
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Här finns DivX Playern. det funka dock inet vidare utan hackade rejält. Kanske går bättre om man packar om till 320x240. Men då kan man ju iofs köra till MP4 ocks som fungerar lika bra på telefonen.
http://www.divx.com/mobile

Postad 25 December 2007 - 14:01

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Här finns DivX Playern. det funka dock inet vidare utan hackade rejält. Kanske går bättre om man packar om till 320x240. Men då kan man ju iofs köra till MP4 ocks som fungerar lika bra på telefonen.
http://www.divx.com/mobile

Telefonen klarar ju divx? Varför inte ladda hem divxconverter och sen när du välljer vad du converterar till ta Home theater.Klicka på View list.Lägg till det du vill convertera och tryck på Modify.Där ställer du in screen resolution för skärmen och ändrar bitrate till ungefär 1000 så får man bra kvalite.Funkar för mig på min lg viewty iaf.
Divx converter är det enda som har fungerat problemfritt för mig.Kan ju vara tråkigt att see på mp4 på en ganska så stor skärm.

Postad 25 December 2007 - 15:03

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Har en snabb fråga, som jag gärna vill ha svar på.

Är W960 en mobil där det verkligen går snabbt att skriva sms på? Tänkte på att joghjulet är på vänster sida och om man vill ner i ens ordlista kanske det är bökigt?

(tänker när man skriver med siffersatsen)

Postad 25 December 2007 - 15:22

malm-
  • malm-
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

När jag ska spela mp4 filmer så tar det kanske 20sekunder, sen står det att den inte kunde öppna filen och fall jag skulle försöka igen..

använder "4U MP4 Video Converter" någon som vet vad som problemet kan vara?
eller man ska väl öppna dom i filhanteraren -> video ?

Prova ladda hem AoA Mp4 Converter, fungerar galant för mig! Det går dock inte att konvertera till 3gp utan enbart mp4. Just nu har jag torsk på tallin, 300, bröderna lejonhjärta och blades of glory på mobilen :)

Postad 25 December 2007 - 15:23

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Följer det med en pekpinne till telefonen? Och isåfall, kan man sticka in den i telefonen när man är klar med den?.. Jag har kollat på telefonen på google/bilder, men ser inget förvarings-hål för pekpinnen..

Är det sant att den klarar divx? :)

Är W960 en mobil där det verkligen går snabbt att skriva sms på? Tänkte på att joghjulet är på vänster sida och om man vill ner i ens ordlista kanske det är bökigt?

Bra fråga. vill också gärna ha svar på denna..

Redigerat av osiriz, 25 December 2007 - 15:26.

Postad 25 December 2007 - 15:54

malm-
  • malm-
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Följer det med en pekpinne till telefonen? Och isåfall, kan man sticka in den i telefonen när man är klar med den?.. Jag har kollat på telefonen på google/bilder, men ser inget förvarings-hål för pekpinnen..

Bra fråga. vill också gärna ha svar på denna..

Ja det följer med en pekpinne som man lätt stoppar ner i telefonens övre (vänstra) kant. Jag har inte haft mobilen så länge och håller på o vänja mig vid handskrift, så vet inte om det går fort o skriva med tangentbordet.

Postad 25 December 2007 - 16:00

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Det finns väl apps?Typ liknande divxplayer till mobilen.

Postad 25 December 2007 - 16:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Blir precis lika bra kvalitet m mpeg4
ja kan då inte se nån skillnad..Man måste ju ändå konvertera så

Postad 25 December 2007 - 18:14

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

ah ok :) låter bra..

en sista fråga bara.. märker telefonen när man vrider på den? Anpassar bilden automatiskt?.. alltså jag menar som w910i gör.

Postad 25 December 2007 - 18:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

ah ok :) låter bra..

en sista fråga bara.. märker telefonen när man vrider på den? Anpassar bilden automatiskt?.. alltså jag menar som w910i gör.

Nej. Det finns inget landscapestöd i UIQ 3.0. Finns inte heller ngn accelerometer som känner av vilket håll du håller telefonen.

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 December 2007 - 18:50.

Postad 25 December 2007 - 19:58

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tjena.

Haft min w960 i precis 24 timamr nu, och tycker den är rätt bra faktisk. Lite grejjor jag behöver vänja mig vid, men annars är den kanon.

Mina sista telefoner har varit: P800, P900, w800i, w950i, w880i, och nu alltså w960i.

Har dock lite frågor jag hoppas någon vettig person kan hjälpa mig med;

1)
Någon som har en bra lösning på detta med IP-telefoni? Kör idag Rixport80 hemma, och vill väldigt gärna kunna hitta på någon lösning som gör att jag kan få in den linan på w960i.

2)
När jag kör över wlan hemma, så loggar den av efter en viss tid, och går jag utav dörren, så måste jag berätta att jag är hemma igen för att den ska koppla upp sig igen. Finns det någon möjlighet att få telefonen lite mera på "alerten" så att den själv upptäcker när den är hemma (eller nära ngt annat wlan jag sagt den ska lita på)?

Och hur får jag den att stanna online hela tiden? (inte så viktigt nu, men viktigt om jag ska lyckas använda den med ip-telefoni)

Mkt tacksam för svar på detta!

Ha en fortfarande fin jul!!

Redigerat av n0ob, 25 December 2007 - 22:18.

Postad 26 December 2007 - 01:29

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Blir precis lika bra?? Nej det är en väldig kvalitesskillnad.Om jag kör en mp4 i fullskärm blir den väldigt suddig om inte grötig men med divx så får man ut väldigt många detaljer och bra skärpa.Borde lägga upp 2 musikvideos så ni får se skillnaden.
moparman, du som har 2,8'(?) Borde see en klar skillnad :)

Postad 26 December 2007 - 04:00

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Är de ingen här som har testat och kan ge kommentar på hur divx ser ut i w960i?

Det ska ju fungera yes?.. Med hjälp av divx spelaren för symbian os.. Ingen som testat?

Postad 26 December 2007 - 08:07

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

• 363 inlägg
  • 0

Blir precis lika bra?? Nej det är en väldig kvalitesskillnad.Om jag kör en mp4 i fullskärm blir den väldigt suddig om inte grötig men med divx så får man ut väldigt många detaljer och bra skärpa.Borde lägga upp 2 musikvideos så ni får se skillnaden.
moparman, du som har 2,8'(?) Borde see en klar skillnad :)

På så liten skärm som en mobil har så skulle jag säga att skillnaden är försumbar. Även om man har 2,8".

Postad 26 December 2007 - 09:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
*hummar* tjaa nog för att jag har glasögon men..
Om du har samma bitrate å fps,samma upplösning och samma film ser du verkligen stor skillnad då?
Eller klarar din lg av att köra okoverterad xvid/divx?

Börjar tro att du gjort fel..Mina filmer/serier är inte det minsta suddiga..
Testade köra okonverterad divx trailer och det såg bra ut men hackade av naturliga skäl :)
Men inte kunde jag se nån större skillnad i kvalitet...

Nu måste jag nog göra ett test till med heroes å se

Edit
testade Bourne identity trailer..Divx okonverterad direkt i min T2 .
18,4fps...Flyter rätt bra.Lite skavanker i bilden ibland..Tycker inte att det ser bättre ut.
Hinner inte kolla mpeg4 nu..Måste ut å åka bob :D

Edit2
Testat samma klipp,nu konverterat till telefonens upplösning å mpeg4
41,6 fps

Samma inställningar...Ser ingen större skillnad i bildkvalitet.

Redigerat av moparman, 26 December 2007 - 11:37.

Postad 26 December 2007 - 11:48

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

*hummar* tjaa nog för att jag har glasögon men..
Om du har samma bitrate å fps,samma upplösning och samma film ser du verkligen stor skillnad då?
Eller klarar din lg av att köra okoverterad xvid/divx?

Börjar tro att du gjort fel..Mina filmer/serier är inte det minsta suddiga..
Testade köra okonverterad divx trailer och det såg bra ut men hackade av naturliga skäl :)
Men inte kunde jag se nån större skillnad i kvalitet...

Nu måste jag nog göra ett test till med heroes å se

Edit
testade Bourne identity trailer..Divx okonverterad direkt i min T2 .
18,4fps...Flyter rätt bra.Lite skavanker i bilden ibland..Tycker inte att det ser bättre ut.
Hinner inte kolla mpeg4 nu..Måste ut å åka bob :lol:

Edit2
Testat samma klipp,nu konverterat till telefonens upplösning å mpeg4
41,6 fps

Samma inställningar...Ser ingen större skillnad i bildkvalitet.

Jag ser en väldig skillnad om jag ska vara ärlig.Det enda jag behöver ändra på mina divx/xvid filmer är upplösningen till 400x240.Har du testat använt divx converter och tagit på home theater?

Om man jämför med de divx jag får ut blir mp4 suddiga :D
men nu måste jag med åka.Ska till min 5åriga kusse och fira jul.
God jul.

Postad 26 December 2007 - 12:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nopp..Men jag ska testa när ja får tid :)

Postad 26 December 2007 - 19:22

n0ob
  • n0ob
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Tjena.

Mött på patrull här nu... Jag försöker kopla upp mig på mitt hemmanät (wifi), men den koplar inte upp sig, utan säger bara "Uppkopling mislyckades". Någon idé om vad som är fel?

Det enda jag gjort sedan i morse (då det funkade senast) var å deaktivera Wlan för att spara batteri. Har givetvis aktiverat det nu, och gjort en ny sökning. Men icke.... Mkt tacksam för hjälp!!

N0oben

Postad 26 December 2007 - 19:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ditt Wlan måste vara instället på b

Postad 26 December 2007 - 20:22

osiriz
  • osiriz
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Ok! Nu har jag köpt en w960i! :) Är helnöjd med den!.. Lite stor, men det är helt ok! Jag har stora byxfickor. :D

Kan redan det mesta i telefonen.. Men vilken är den optimala/bästa inställningen att använda när man ska konvertera sina videofiler (mpeg, avi, wmv osv) till mp4? .. Vilken upplösning, framerate, bitrate osv osv ska jag använda för att få bästa bildkvalite i mina mp4 filer? :D Jag använder Xilisoft MP4 Converter..

Tänkte först fixa in några mp4 filmer, sen ska jag ladda in en divxspelare och se hur bra mobilen klarar divx. :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.