Nja det är en Mitsubishi Lancer '07och jag kör manuellt och växlar med lådan och det funkar, men kopplingen har ingen funktion.Eller är det så att du kör en bil som inte har manuella växlar???
Vissa bilar finns ju bara som auto, eller semi-auto med paddlar bakom ratten. (i verkligheten)
I så fall funkar inte kopplingen i spelet heller för dessa bilar! Och finns det ingen växelspak i bilen, så behöver ju inte gubben sitta och vifta med händerna heller!
Gran Turismo 5: Prologue
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 21 april 2008 - 12:12
Postad 21 april 2008 - 15:11
Nja det är en Mitsubishi Lancer '07och jag kör manuellt och växlar med lådan och det funkar, men kopplingen har ingen funktion.
Tror att den har någon typ av semi automatlåda, har för mig att det vart samma för mig...
/ Anders
Postad 21 april 2008 - 17:41
Är det Evo X så har den semi-automat.Nja det är en Mitsubishi Lancer '07och jag kör manuellt och växlar med lådan och det funkar, men kopplingen har ingen funktion.
Postad 26 april 2008 - 21:39
Vilken tänke du på? Det finns två stycken och det går att se i menyn vad som är nytt efter du uppgraderat.Kan nån svara på vad uppgraderingen gör?
Postad 30 april 2008 - 00:08
Bara jag som inte är riktigt så impad av grafiken? Klart det är snyggt, men sån extrem hype är väl att ta i? Är väl snarare känslan och spelet i sin helhet som är mest intressant.
Kör på HD-projje, och film-matrial är riktigt bra
Nää jag håller faktiskt med dig lite. Hade förvänta mig så mycket av grafiken att jag skulle se ett hårstrå över banan 100 meter bort på min, också HD-projje. Men på nåt sätt finns fortfarande det där "flimret" kvar när linjerna blir riktigt tunna så som bilarnas tak och staketen runt banorna och det förstör ganska mycket tycker jag. Men visst fan är det underbart välgjort och fint spel.
Fick hem min PS3a igår och självklart hade jag köpt Prologuen till plus en massa andra spel. Har suttit med Prologuen nu i typ 5 timmar och det blir bara roligare och roligare. Kommit upp till A klass nu och kört lite på nätet. Undrar dock om bilarna hoppar runt och gör massa konstiga svängar för er också online? Motståndarna flippar runt lite hur som helst när det kommer kurvor (nej, syftar inte på att man kan åka igenom andra osv.)...
Sen stör jag mig på att jag inte hittat menyn där man kan trimma bilen... Letat runt men måste fan va hjärndöd, någon vänlig själ som har lust att guida mig?

Nu ska det brännas däck!!!

Postad 30 april 2008 - 08:04
Håller med dig, det flimrar och är pixliga kanter, och jag tror inte det är PS3:ans eller tv:ns fel, utan det ligger i själva spelet. Det finns ju spel som hanterar detta snyggare.Nää jag håller faktiskt med dig lite. Hade förvänta mig så mycket av grafiken att jag skulle se ett hårstrå över banan 100 meter bort på min, också HD-projje. Men på nåt sätt finns fortfarande det där "flimret" kvar när linjerna blir riktigt tunna så som bilarnas tak och staketen runt banorna och det förstör ganska mycket tycker jag. Men visst fan är det underbart välgjort och fint spel.
Fick hem min PS3a igår och självklart hade jag köpt Prologuen till plus en massa andra spel. Har suttit med Prologuen nu i typ 5 timmar och det blir bara roligare och roligare. Kommit upp till A klass nu och kört lite på nätet. Undrar dock om bilarna hoppar runt och gör massa konstiga svängar för er också online? Motståndarna flippar runt lite hur som helst när det kommer kurvor (nej, syftar inte på att man kan åka igenom andra osv.)...
Sen stör jag mig på att jag inte hittat menyn där man kan trimma bilen... Letat runt men måste fan va hjärndöd, någon vänlig själ som har lust att guida mig?![]()
Det där med att online-motståndare hoppar lite hit och dit känner jag igen från andra spel, det beror väl på allas uppkopplingar. Du hoppar nog lite på de andras skärmar också!
Vet inte hur man trimmar... man måste kanske klara A-klassen först?
Postad 30 april 2008 - 09:11
Bättre fartkänsla har jag alldrig upplevt i något annat bilspel. Vindsuset och asfaltsljudet gör sitt oxå.
Lite få banor i Prologue men heldre det än att vänta tills fulla versionen kommer ut innan man får spela.
Postad 30 april 2008 - 19:42
Jag satsar på lägre vikt och mindre hästar + ökad camber fram och bak!
Någon som har F1 bilen än? JAg är uppe i 1 miljon nu tänkte skaffa F1 an ikväll

Postad 01 maj 2008 - 17:02
Hur gör jag?
Postad 01 maj 2008 - 17:42
Jag köpte spelet från PSN. nu sålde jag enheten till brorsan, och tog hit tjejens.
Hur gör jag?
Borde väl bara vara att logga på ditt befintliga konto på hennes maskin och ladda ner igen eller ? Borde finnas en sådan funktion ifall konsollen går sönder och mäste bytas ut eller ??
Dock så kommer inte din bror att kunna spela det eftersom bara en av er kan vara inloggade...
/ Anders
Postad 01 maj 2008 - 17:44
Postad 01 maj 2008 - 18:02
Hur blri det om brorsan försöker starta spelet hemma på min gamla? Måste han formatera, för det finns en del kul på hårddisken han gärna sparar
Postad 02 maj 2008 - 09:32
jepp. Gjorde en ny användare på hennes ps3, och tankade på nytt. funkade utmärkt.
Hur blri det om brorsan försöker starta spelet hemma på min gamla? Måste han formatera, för det finns en del kul på hårddisken han gärna sparar
Får att spela spel så måste man väl vara inloggad på kontot som köpte spelet i fråga.
Postad 03 maj 2008 - 13:18
Håller med dig, det flimrar och är pixliga kanter, och jag tror inte det är PS3:ans eller tv:ns fel, utan det ligger i själva spelet. Det finns ju spel som hanterar detta snyggare.
Det där med att online-motståndare hoppar lite hit och dit känner jag igen från andra spel, det beror väl på allas uppkopplingar. Du hoppar nog lite på de andras skärmar också!
Vet inte hur man trimmar... man måste kanske klara A-klassen först?
Tänkte bara säga att jag inte var så jätteimpad av grafiken heller till en början men ändrade skalningen i ps3an och tvingade ut enbart 720p (kört 1080i innan) och tyckte det blev betydligt bättre! Kan vara värt att testa om ni inte gjort det...
Postad 03 maj 2008 - 15:45
Sen stör jag mig på att jag inte hittat menyn där man kan trimma bilen... Letat runt men måste fan va hjärndöd, någon vänlig själ som har lust att guida mig?
![]()
Tjenare !
Det är först efter att du klarat A-licensen som du kommer till S-Klassen och där kan du trimma samtliga bilar. Det gör man med fördel precis innan du väljer "Start Race", menyn heter "Quick Tune"...
/Anders
Postad 04 maj 2008 - 12:45
Japp, har vunnit den. Jag går också på så låg vikt som möjligt.Någon som vunnit över black mask i F40 racet där man ska köra om 16 bilar på suzuka på ett varv? JAg hamnar konstant på runt 2,25 2,26 och Nr 1 på runt 2,23,6 alltså 2 a plats hela tiden har ni gjort någon speciell inställning på ferrarin?
Jag satsar på lägre vikt och mindre hästar + ökad camber fram och bak!
Någon som har F1 bilen än? JAg är uppe i 1 miljon nu tänkte skaffa F1 an ikväll
Du måste köra som ett jehu och satsa järnet i de första kurvorna.
Skall man kunna vinna skall du helst köra om 14e bilen i hårnålen.
Så att du ligger tvåa direkt efter hårnålen alltså.
Däremot tar jag inte guld på time trial på Eiger-banan.
Har guld i allt utom 2. En i B och en i A på Eiger.
Får väl nöta lite till på dessa...
Postad 16 maj 2008 - 20:20

680p racen klarade jag lätt med ford GT, men 630p och 700p får jag inte till. Lyckas som bäst köra upp mig till 10a.
Så frågan är vilken bil man ska köra på 630p och 700p? Vilka har ni lyckats bra med?
Jag har testat Ferrair F40 och Lotus Elise 111 (eller vad den heter) då datorbilarna som brukar vinna kör den bilen - men det går fortfarande inte.
Ska man satsa på låg vikt eller många hästar?
Postad 06 juni 2008 - 15:25
Är det någar här på forumet som anmält sig til GT Academy?
GT Academy
Mvh Mrpink
Japp, jag är med. Låg på 10:e plats igår ett tag :-)
Postad 06 juni 2008 - 16:49
Känns som att det inte går att köra mycket snabbare med en sixaxis, finns kanske 4-5 tiondelar att hämta.
Kör du med sixaxis eller har du ratt??
Postad 08 juni 2008 - 11:35
Då petade jag ner dig morse:) Jag ligger 8:a nu.
Känns som att det inte går att köra mycket snabbare med en sixaxis, finns kanske 4-5 tiondelar att hämta.
Kör du med sixaxis eller har du ratt??
Kör med sixaxis, du har rätt, är kämpigt att få ner tiderna nu... Funderar på att gräva fram min gamla Logitech ratt och göra ett försök, men det blir ju som att lära om sig igen. Får se vad jag gör...
Postad 08 juni 2008 - 16:47
Redigerat av VincentVegaSWE, 08 juni 2008 - 16:48.
Postad 09 juni 2008 - 09:28
Hoppas att man ska kunna kapa varvtiderna rätt ordentligt när man väl fått in känslan med den.
Skulle tro att Logitechs försäljning av rattar har ökat dramatiskt sen GT Academy drog igång.
Redigerat av Unregistered61268c5c, 09 juni 2008 - 09:31.
Postad 12 juni 2008 - 18:26
Thx
Hmm hur gör om då man glömmt pzword?
Kolla i "konto hantering" (tror jag det heter) på din ps3:a, jag har för mig att du kan få lösenordet mailat till dig.
Annars tror jag du kan byta lösen när du är inloggad på PSN.
Hoppas det löser sig
Postad 16 juni 2008 - 19:39
Postad 16 juni 2008 - 19:45
Prova logga in på e.x jänkarkonto.Har nog provat uppdatera 10-15 gånger trådlöst och 3-4 med kabel. Samma resultat kommer till knappt hälften sen avbryts det. Ingen som har en lösning ? Vill ju kunna lira lite online.
Postad 17 juni 2008 - 14:43
Postad 17 juni 2008 - 16:32
Postad 17 juni 2008 - 17:12
Jag kastade mig in i GT Academy i morse och lyckades med 1:23.394 som bästa varvtid, vilket gav mig en 11:e-plats just då. Får väl se om jag ska försöka slipa på den tiden eller om jag låter det vara.
Kommer fan inte under 1:24.293 låg iförrgår på en 36:e plats men gissar att jag nu ligger runt 50:e plats i rankningen.
Imorgon är väl sista dagen oxå eller ???
Postad 17 juni 2008 - 18:21
Hur skaffar man USA konto ? Kollade bara lite snabbt innan men kunde inte hitta det.
Du gör en ny användare och väljer U.S.A. Angående adress så går du in på nätet och söker upp en restaurang och tar deras adress. Jag bor på en taco bar i San Fransisco ^^
Postad 18 juni 2008 - 07:38
Kommer fan inte under 1:24.293 låg iförrgår på en 36:e plats men gissar att jag nu ligger runt 50:e plats i rankningen.
Imorgon är väl sista dagen oxå eller ???
Du har go tid på dig det håller på i sju veckor och vi är inne på tredje veckan.
Själv försöker jag köra en timme om dagen (fotbolls EM och sambon gör att det inte blir några längre pass).
Postad 18 juni 2008 - 16:46
Du har go tid på dig det håller på i sju veckor och vi är inne på tredje veckan.
Själv försöker jag köra en timme om dagen (fotbolls EM och sambon gör att det inte blir några längre pass).
Ahhh, fick för mig att det var tom den 18:e Juni, men ohhh va skönt...då kanske man kan plocka några fler tiondelar =)
Postad 18 juni 2008 - 22:55
Postad 19 juni 2008 - 08:12
Bästa tiden är 1.23,4nånting har spelat ca 1 timme totalt började idag. Hur går det för er andra? om man jämför till antal timmar spelande. föresten så kör jag sixaxis också...
De är en jätte bra tid med bara en timmes spelande. Jag nådde min bästa tid med sixaxis (1,23,1xx) efter många timmars nötande.
Kör nu med G25 och är nere på 1,21,8xx och det fins mycket tid att putsa bort på det varvet.
Så föresten på ett annat forum att det ska gå att köra under 1,22 med sixaxis men jag förstår inte hur.
Postad 19 juni 2008 - 08:53
Bifogad fil(er)
Postad 19 juni 2008 - 19:43
De är en jätte bra tid med bara en timmes spelande. Jag nådde min bästa tid med sixaxis (1,23,1xx) efter många timmars nötande.
Kör nu med G25 och är nere på 1,21,8xx och det fins mycket tid att putsa bort på det varvet.
Så föresten på ett annat forum att det ska gå att köra under 1,22 med sixaxis men jag förstår inte hur.
Postad 19 juni 2008 - 20:42
@MR_Pink: Jag tycker att du har en rätt bra tid redan!! Min målsättning just nu är att komma ner på en liknande tid (och förhoppningsvis gå förbi i rankingen)

Fråga 1: är det någon som har kört med en annan ratt innan G25, typ Driving force EX... är det någon större skillnad?
Fråga 2: är det nån som har koll om/var man kan se hur många som är med i GT academy än så länge (rankingen slutar ju på 100)?
Postad 20 juni 2008 - 06:55
Jag har aldrig provat G25, men bytte upp mig från Driving Force EX till en Driving Force Pro. Skillnaden är som natt och dag! Största skillnaden ligger förstås i att EX inte har mer än 200 grader mellan fulla rattutslag. Så skillnaden mellan G25 och Driving Force EX lär vara enorm.Tjenix...
@MR_Pink: Jag tycker att du har en rätt bra tid redan!! Min målsättning just nu är att komma ner på en liknande tid (och förhoppningsvis gå förbi i rankingen)
Fråga 1: är det någon som har kört med en annan ratt innan G25, typ Driving force EX... är det någon större skillnad?
Fråga 2: är det nån som har koll om/var man kan se hur många som är med i GT academy än så länge (rankingen slutar ju på 100)?
Postad 20 juni 2008 - 08:11
Tjenix...
Om det någon ska registera sig på GT academy kan den någon köra sitt första varv väldigt väldigt långsamt och hoppas man kommer sist så ser man hur många som är med.
Tror ni det skulle gå att göra ett Tyskt PSN konto och regga sig på GT academy? Jag är lite sugen på att komma åt deras repriser. Dom är sjukt snabba, kolla top 20 här
http://www.gtplanet....p...282&page=27
Postad 20 juni 2008 - 09:40
Jag har aldrig provat G25, men bytte upp mig från Driving Force EX till en Driving Force Pro. Skillnaden är som natt och dag! Största skillnaden ligger förstås i att EX inte har mer än 200 grader mellan fulla rattutslag. Så skillnaden mellan G25 och Driving Force EX lär vara enorm.
Har Pro paddlar på ratten för växling?
BTW är det du som har nick: Team_SWE1?
Postad 20 juni 2008 - 09:51
Kommer den också med en "i knät" adapter att sätta på om man inte vill/kan montera den fast?
Postad 20 juni 2008 - 10:59
Kollade in tråden... ser ut som om det definitivt är G25 som gäller...
Kommer den också med en "i knät" adapter att sätta på om man inte vill/kan montera den fast?
Det följer inte med några adaptrar.
Force feedback motorerna i G25:an är väldigt starka så det krävs någ att man monterar fast ratten i ett stadigt bord om man ska få nån kontroll på den, sen har du ju separat växelspak som blir lite svår att ha i knät också.
Föresten så lyckades jag att göra ett tyskt PSN konto och regga mig på gt academy så nu har jag sett att det går att köra ett varv på 1,20,192. ska se om jag kan packa i hop en fil och lägga upp några replays här.
Redigerat av Unregistered61268c5c, 20 juni 2008 - 11:02.
Postad 22 juni 2008 - 23:03
Nu har logitech sålt ytterligare en G25 tack vare GT academy

Svårt att vänja sig dock, är väldigt annorlunda att köra med den jämfört med DF EX!
Känns på vissa ställen mycket bättre.. men på andra mer svårkontrollerad, har än så länge tappat 0.4 sek på varvtiderna!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar