Lg KU990 va tror ni om denna?
1146 svar till detta ämne
Postad 10 March 2008 - 22:34
jedifidde
-
jedifidde
-
Rookie
-
2 inlägg
Har precis köpt mig en Ku990.
Funderar lite på minneskort.
Står ju att det ska vara micrSD (max 2gb), men eftersom jag vill ha ett litet större kort i så funderar jag på om telefonen klarar av microSDHC????
Någon som har testat???
Var samma sak med Nokia N95, men det funkade galant med ett microSDHC.
Postad 10 March 2008 - 23:02
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Står ju att det ska vara micrSD (max 2gb), men eftersom jag vill ha ett litet större kort i så funderar jag på om telefonen klarar av microSDHC????
Använd sökfunktionen. Har skrivit om det minst 5 gånger.
Postad 11 March 2008 - 12:01
Joe The Man
-
Joe The Man
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har precis köpt mig en Ku990.
Funderar lite på minneskort. Står ju att det ska vara micrSD (max 2gb), men eftersom jag vill ha ett litet större kort i så funderar jag på om telefonen klarar av microSDHC????
Någon som har testat???
Var samma sak med Nokia N95, men det funkade galant med ett microSDHC.
Efter vad jag har läst så skall telefonen klara av större minnen 4GB/8GB (?) om mindre än 2GB är ledigt minne av den totala minnesmängden, dvs. telefonen klarar inte av att hantera mer än 2GB, men det fungerar så länge det inte finns mer än 2GB ledigt utrymme. För övrigt: Kolla gärna i mitt galleri, bilderna där är tagna med min KU990..
Postad 11 March 2008 - 19:27
Unregistered3ba3c618
-
Unregistered3ba3c618
-
Rookie
-
8 inlägg
Såg nyligen på ku990.co.uk forumet att svensken Niklas Casserstedt ska chatta och svara på frågor om LGs nya telefoner. Hoppas att ni passar på och frågar om Viewtyns brister, uppgraderingar, tv-kabeln och annat som de borde stå till svars för. Ni hittar chatten på www.mobil.se
Postad 11 March 2008 - 19:47
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Såg nyligen på ku990.co.uk forumet att svensken Niklas Casserstedt ska chatta och svara på frågor om LGs nya telefoner. Hoppas att ni passar på och frågar om Viewtyns brister, uppgraderingar, tv-kabeln och annat som de borde stå till svars för. Ni hittar chatten på www.mobil.se
La in en frågade angående Tv-ut kabeln och Angående Sidan det snackas om på ku990-sidan. Där du ska kunna köpa alla olika tillbehör till din viewty.
Postad 11 March 2008 - 20:19
hanky panky
-
hanky panky
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Har tidigare nämnt här att jag haft vissa problem med telefonen. Har nu haft den inne för reparation och fått tillbaka den idag. Vid inspelning av video kunde ljudet plötsligt försvinna (alltid olika långt in på inspelningen och i alla möjliga olika intällningar). Telefonen kunde också plötsligt stänga av sig helt över natten och gick bara att få igång igen genom att ta ut batteriet och starta om den.
På arbetsbeskrivningen från verkstan stod det bara kort att de uppgraderat mjukvaran och att den nu testats vara ok. Dock fick jag tillbaka telefonen precis som jag lämnade in den. Har inte lyckats spela in en film med komplett ljud en endaste gång trots flera försök och inställningar! Vet dock inte än om telefonen stänger av sig längre över natten...det återstår att se.
Tycker att det är så tråkigt att betala 140 kr i porto för att skicka in den, sedan vänta nästan 2 veckor på reparationen och få tillbaka den likadan. Måste nu gå igenom allt igen förmodligen för att de inte orkat titta närmare på den.
Är det någon som vet när man kan kräva pengarna tillbaka (eller ny vara)? Jag har köpt den på Megastore och de tar en hel vecka på sig att besvara mail från kundtjänst. Sedan ska man ansöka om en blankett som de ska fylla i som man sedan ska skicka iväg med telefonen till verkstan (Anovo Nordic AB) som när den är klar ska skicka den först till Megastore innan de skickar tillbaka den till kunden. Och Megastore har inget system där man kan följa paket på nätet utan du måste vänta på en postavi(!).
Ursäkta att jag är så negativ men både LG och Megastore retar gallfeber på mig....
du kanske har fått ett riktigt måndagsexemplar?  så var det med min SE w910. skickade in den och fick tillbaka den i samma skick... ska inte hanldla mobiler från felgiganten längre
Redigerat av hanky panky, 11 March 2008 - 20:58.
Postad 12 March 2008 - 07:43
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Har tidigare nämnt här att jag haft vissa problem med telefonen. Har nu haft den inne för reparation och fått tillbaka den idag. Vid inspelning av video kunde ljudet plötsligt försvinna (alltid olika långt in på inspelningen och i alla möjliga olika intällningar). Telefonen kunde också plötsligt stänga av sig helt över natten och gick bara att få igång igen genom att ta ut batteriet och starta om den.
På arbetsbeskrivningen från verkstan stod det bara kort att de uppgraderat mjukvaran och att den nu testats vara ok. Dock fick jag tillbaka telefonen precis som jag lämnade in den. Har inte lyckats spela in en film med komplett ljud en endaste gång trots flera försök och inställningar! Vet dock inte än om telefonen stänger av sig längre över natten...det återstår att se.
Tycker att det är så tråkigt att betala 140 kr i porto för att skicka in den, sedan vänta nästan 2 veckor på reparationen och få tillbaka den likadan. Måste nu gå igenom allt igen förmodligen för att de inte orkat titta närmare på den.
Är det någon som vet när man kan kräva pengarna tillbaka (eller ny vara)? Jag har köpt den på Megastore och de tar en hel vecka på sig att besvara mail från kundtjänst. Sedan ska man ansöka om en blankett som de ska fylla i som man sedan ska skicka iväg med telefonen till verkstan (Anovo Nordic AB) som när den är klar ska skicka den först till Megastore innan de skickar tillbaka den till kunden. Och Megastore har inget system där man kan följa paket på nätet utan du måste vänta på en postavi(!).
Ursäkta att jag är så negativ men både LG och Megastore retar gallfeber på mig....
Såna är dom, hade (ligger kvar hemma) en Nokia n70 som strulade, ett konstigt ljud i högtalaren när man pratar + att batteriet var kasst. Jag skickade in den och enda åtgärden "uppdaterade mjukvara". Tråkigt att vad man än skickar in för så uppdaterar dom bara mjukvaran verkar det som. Alla mina problem var kvar på den men jag orkade inte bry mig. Innan du skickar in den igen borde du ta reda på nåt tel nummer o berätta om dina problem och att du redan skickat in den en gång utan framgång.
Postad 12 March 2008 - 16:52
Unregistered3ba3c618
-
Unregistered3ba3c618
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack ska ni ha för att ni delar med er av era erfarenheter. Det är en viss tröst att man inte är ensam.
Jag har skickat en rejäl utskällning via mail med kopia till både verkstan och Magastore. Fick genast svar från verkstan (Megastore kommer väl att ta en vecka på sig som vanligt) som bad om ursäkt för att jag var missnöjd och erbjöd sig extra snabb service denna gång om jag bara skrev "backservice" på paketet. De lät ganska seriösa och välvilliga, ibland hjälper det att ilskna till
Lovar återkomma med hur det går, ska skicka iväg den imorgon.
Postad 12 March 2008 - 20:17
adde1337
-
adde1337
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej, har lite funderingar kring touchscreenen
Blir inte touchscreenen lätt kladdig om man "navigerar" med fingarna..?? Är det lätt att torka bort det?... eller måste man köpa en helt ny skyddsplast?
PS. Inget svar som " det beror på hur kladdig man är om fingarna" haha xD
Postad 13 March 2008 - 08:01
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Den blir snabbare än snabbt flötig, men har du tshirt eller tröja så gör du rent den på 5 sek  Jag köpte en ny skyddsplast på www.screenguard.se , funkade fin fint, den som medföljde extra med telefonen var ju rena skämtet..
Postad 13 March 2008 - 10:23
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Den blir snabbare än snabbt flötig, men har du tshirt eller tröja så gör du rent den på 5 sek Jag köpte en ny skyddsplast på www.screenguard.se , funkade fin fint, den som medföljde extra med telefonen var ju rena skämtet.. 
Jag har haft min jag fick med sen tre månader tillbaka och det funkar fint
Postad 13 March 2008 - 13:57
minmini
-
minmini
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Jag gick hem min viewty igår och har lekt med den lite. men det är ett par saker jag inte lyckas med :/
1. tankade en låt från 3 som jag ville använda som ringsignal men lyckades inte, fick fram meddelandet Ej tillåtet.
2. sen så krånglar vissa menyer för mig, kan inte alltid scrolla ner på skärmen, detta händer när det är en tunn sån scrollremsa, så jag får använda vridsaken på baksidan, vilket är sjukt störigt
3. jag har inga roliga spel lr teman på mobilen, någon som kan tipsa om hur jag kan fixa det?
vore super om nån kunde hjälpa mig så jag kan bli lika glad över min viewty som jag va när jag beställde den
tack o hej
Postad 13 March 2008 - 14:49
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hej
Jag gick hem min viewty igår och har lekt med den lite. men det är ett par saker jag inte lyckas med :/ 1. tankade en låt från 3 som jag ville använda som ringsignal men lyckades inte, fick fram meddelandet Ej tillåtet. 2. sen så krånglar vissa menyer för mig, kan inte alltid scrolla ner på skärmen, detta händer när det är en tunn sån scrollremsa, så jag får använda vridsaken på baksidan, vilket är sjukt störigt 3. jag har inga roliga spel lr teman på mobilen, någon som kan tipsa om hur jag kan fixa det?
vore super om nån kunde hjälpa mig så jag kan bli lika glad över min viewty som jag va när jag beställde den 
tack o hej
1. Inte telefonens fel utan snarare låten som är låst. 2. Menyerna krånglar inte.Så det ska vara i visa menyer så som mina bilder/mina ljud. 3. Har länkat till sidan hur många gånger som helst. Använd sökfunktionen så slipper man skriva allt om och om igen. http://www.ku990.co.uk/
Postad 13 March 2008 - 15:02
minmini
-
minmini
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej
Jag gick hem min viewty igår och har lekt med den lite. men det är ett par saker jag inte lyckas med :/ 1. tankade en låt från 3 som jag ville använda som ringsignal men lyckades inte, fick fram meddelandet Ej tillåtet. 2. sen så krånglar vissa menyer för mig, kan inte alltid scrolla ner på skärmen, detta händer när det är en tunn sån scrollremsa, så jag får använda vridsaken på baksidan, vilket är sjukt störigt 3. jag har inga roliga spel lr teman på mobilen, någon som kan tipsa om hur jag kan fixa det?
tack o hej
1. Inte telefonens fel utan snarare låten som är låst. 2. Menyerna krånglar inte.Så det ska vara i visa menyer så som mina bilder/mina ljud. 3. Har länkat till sidan hur många gånger som helst. Använd sökfunktionen så slipper man skriva allt om och om igen. http://www.ku990.co.uk/
Tack så jätte mkt för hjälpen! så om jag fattat rätt, så funkar det om jag för över egna låtar, men inte om jag köper dem?! check ok, ang menyerna, det är även så om jag går in i medelandemappen och ska välja nåt där. men det ska vara så lr? verkar dumt :/ ha det så bra!
Postad 13 March 2008 - 15:43
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Tack så jätte mkt för hjälpen! så om jag fattat rätt, så funkar det om jag för över egna låtar, men inte om jag köper dem?! check ok, ang menyerna, det är även så om jag går in i medelandemappen och ska välja nåt där. men det ska vara så lr? verkar dumt :/
ha det så bra!
Ska inte vara så när du har köpt den heller men det är nog inget direkt fel på telefonen  Ja det ska vara så varje gång du ser en flik vid sidan du kan bläddra med.
Postad 14 March 2008 - 13:33
Krank
-
Krank
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Efter en veckas pillande med tlf, och lusläsande av den här tråden, så letar jag fortfarande efter en funktion:
- har för mig att jag läst i den här tråden, att man kunde gå in på ett ställe i tlf för att ändra EQ-inställningar.
Stämmer det, eller har jag drömt det/läst på annat forum ?
Mvh,
Krank
Redigerat av Krank, 14 March 2008 - 15:07.
Postad 14 March 2008 - 16:20
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Efter en veckas pillande med tlf, och lusläsande av den här tråden, så letar jag fortfarande efter en funktion: - har för mig att jag läst i den här tråden, att man kunde gå in på ett ställe i tlf för att ändra EQ-inställningar. Stämmer det, eller har jag drömt det/läst på annat forum ?
Mvh, Krank
Stämmer tyvärr inte.
Postad 15 March 2008 - 16:32
Krank
-
Krank
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
O f-n, jaja tack för info iaf.
Postad 15 March 2008 - 17:38
adde1337
-
adde1337
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Det blev en viewty till slut   . Jag skulle gärna behöva några tips. Vad är det första man bör göra när man får telefonen ( Uppdateringar etc.)
Tack i förhand
Postad 17 March 2008 - 15:50
Biokillen
-
Biokillen
-
Användare
-
-
202 inlägg
Det blev en viewty till slut  . Jag skulle gärna behöva några tips. Vad är det första man bör göra när man får telefonen ( Uppdateringar etc.)
Tack i förhand
Allt som man kan göra finns nog i denna tråden samt Ku990 forumet =) Men vill du ha lite roliga teman så skulle jag börja med team manager. Då får du mängder med teman. Ta bara backup först om du vill återställa helt.
Postad 18 March 2008 - 15:41
Unregisteredd55ba413
-
Unregisteredd55ba413
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Någon som vet hur man får bort det töntiga ljudet när man knäpper kort?
Postad 18 March 2008 - 16:25
adde1337
-
adde1337
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vet inte :S:S:S, jag har inte hittat någonstans där man kan ta bort det :S
För övrigt =), fick min Viewty tillslut =) men är lite orolig
Mobilen låter lite när den stänger av kameran ( som ett knäpp med fingrarna, något liknande). Det låter så när jag stänger av kameran med "återgå" pilen :S, blir lite orolig
Och jag vet inte riktigt, är inte så nöjd med bilderna ( för att vara ärlig), jag trodde att det skulle bli bättre bilder..
Vilka Inställningar använder när ni tar kort på fester, Inomhus o liknande (utomhus ) =). skulle uppskatta det som fan, som sagt. är noob när det gäller inställningar :S
Och en Liiiiiten grej till =)=);D Kan man ha msn eller något dyliknande, och kostar det i så fall ( är man uppkopplad eller något), som sagt  . Nooob =)
Redigerat av adde1337, 18 March 2008 - 16:27.
Postad 18 March 2008 - 20:43
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Mobilen låter lite när den stänger av kameran ( som ett knäpp med fingrarna, något liknande). Det låter så när jag stänger av kameran med "återgå" pilen :S, blir lite orolig
Och jag vet inte riktigt, är inte så nöjd med bilderna ( för att vara ärlig), jag trodde att det skulle bli bättre bilder..
Vilka Inställningar använder när ni tar kort på fester, Inomhus o liknande (utomhus ) =). skulle uppskatta det som fan, som sagt. är noob när det gäller inställningar :S
Och en Liiiiiten grej till =)=);D Kan man ha msn eller något dyliknande, och kostar det i så fall ( är man uppkopplad eller något), som sagt . Nooob =)
Min kamera låter då sannerligen inte så, du borde kanske om du ids kolla upp det.. Själv har jag bara sänkt ISO till ISO200, i bra ljus. Annars släpper den in lite väl mycket ljus. Resten default. Är det mörkare, höj ISO, men det blir grynigt helt klart. msn funkar finfint, lirar Ebuddy själv. Man är ju ständigt uppkopplad, och information skickas & tas emot hela tiden. Så priset beror på vad operatören tar. Ex. tar Halebop betalt per MB som skickas/tas emot, alltså debiteras man ständigt pga de ständiga uppdateringarna (den kollar om nån skickat nåt till dig). Men däremot tror jag Telia har nån tjänst då man betalar per dag man brukar tjänsten, dvs kan man surfa (eller msn:a) oavbutet för samma pris. ex. google maps som finns i mobilen är svindyrt med Halebop, men skulle bli billigt med annan lösning hos operatören ;-)
Postad 18 March 2008 - 21:55
adde1337
-
adde1337
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ja, jag vet inte om jag har beskrivit tillräckligt bra. Detta händer bara någon gång. Jag vet inte om det är "vibreringen" som låter.. men när jag klickar på återgåknappen, så låter det som om kameran stänger av sig eller något.. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det.... Det är inte iaf knäpptyst när man klickar på återgåknappen  .... Detta hände efter att jag hade använt kameran, jag testade en gång bara o starta kameran o sen stänga av den, men det lät inte då..
Jag fick istället starta kameran och ta 1-2 kort, sedan klicka på återgåknappen, då hörde jag det ljudet..
Någon som har lust att testa?
EDIT: Testa o gå till ett tyst rum, så att ni hör allt..
En fråga till, När ni klickar på knappen (den ni tar kort med), låter er telefon lite när den håller på o fokuserar ( Autofocus måste vara på). Asså det låter inte mkt, det e pyttelite asså, man hör "tick " "tick" lite.
EDIT2: Hur går det till egentligen när telefon är uppladdad till full :S:S. Jag kan typ ladda min telefon utan att den "säger ifrån".
Redigerat av adde1337, 19 March 2008 - 16:33.
Postad 19 March 2008 - 16:57
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Ja, jag vet inte om jag har beskrivit tillräckligt bra. Detta händer bara någon gång. Jag vet inte om det är "vibreringen" som låter.. men när jag klickar på återgåknappen, så låter det som om kameran stänger av sig eller något.. jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det.... Det är inte iaf knäpptyst när man klickar på återgåknappen .... Detta hände efter att jag hade använt kameran, jag testade en gång bara o starta kameran o sen stänga av den, men det lät inte då..
Jag fick istället starta kameran och ta 1-2 kort, sedan klicka på återgåknappen, då hörde jag det ljudet..
Någon som har lust att testa?
EDIT: Testa o gå till ett tyst rum, så att ni hör allt..
En fråga till, När ni klickar på knappen (den ni tar kort med), låter er telefon lite när den håller på o fokuserar ( Autofocus måste vara på). Asså det låter inte mkt, det e pyttelite asså, man hör "tick " "tick" lite.
EDIT2: Hur går det till egentligen när telefon är uppladdad till full :S:S. Jag kan typ ladda min telefon utan att den "säger ifrån".
Låter ej när jag återgår till menyn, men klickar till pyttelite då den zoomat klart (autofocus) men knappast nåt att oroa sig för tror jag. När den är fulladdad, så slutar animeringen av batteriikonen :-)
Postad 19 March 2008 - 22:59
Krank
-
Krank
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
OK, beväpnad med ett nytt 8GB minneskort ska man nu ge sig ut i IT-mörkret igen....
Jag har tidigare blivit rekommenderad att använda FAT32, men burken jag sitter med nu kör NTFS.
Vad göra ? Eller bäst av allt; spelar det någon roll ?
Mvh,
Krank
Postad 20 March 2008 - 07:36
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
OK, beväpnad med ett nytt 8GB minneskort ska man nu ge sig ut i IT-mörkret igen.... Jag har tidigare blivit rekommenderad att använda FAT32, men burken jag sitter med nu kör NTFS. Vad göra ? Eller bäst av allt; spelar det någon roll ?
Mvh, Krank
FAT32 stödjer max 32GB, så att du har NTFS på datorn är inte så konstigt :-) Mitt kort var formaterat & klart när jag fick det, så har faktiskt inte tänkt det. Men skulle tro att FAT32 är att bruka, det brukar vara så iallafall ;-) Någon annan som testat?
Postad 20 March 2008 - 09:19
Krank
-
Krank
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Tack för det!
Har faktiskt inte kört in kortet än, så det kan ju faktiskt vara så att det är formaterat. Det är ett SanDisk MicroSDHC med medföljande kortläsare....
/Krank
Postad 20 March 2008 - 14:27
SEALen
-
SEALen
-
Användare
-
-
136 inlägg
Någon som vet hur man får bort det töntiga ljudet när man knäpper kort?
Tidigare i den här tråden tror jag det stod. Man byter visst ut några .wav filer i telefonen.
Postad 20 March 2008 - 14:46
SEALen
-
SEALen
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag har läst hela tråden (30 sidor.. puh..  ) men ingenstans har någon frågat om det jag nu vill ha svar på
Kan man använda Bluetooth för att surfa på Internet i telefonen?
Jag menar i brist på WLAN får man väl sätta upp Internet delning via BT i stället om det nu går. 10 meter räckvidd är förståss inte så grejt då den enligt spec bara kör v1.2 class 2.
Nåja, om vi struntar i räckvidd diskussionen och bara inriktar oss på om det är möjligt att konfa telefonen att köra inkommande internet via BT istället för 3G/GPRS är jag glad.
Postad 21 March 2008 - 10:50
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hej alla..
Jag är grymt sugen på denna telefon, och vad jag har läst så är ju de flesta nöjda..
Men jag är nyfiken ang. minnet.. Hur stor minneskort klarar telefonen? Läste någonstans att det var max 2 GB..
Stämmer det??
Ha det bra
/Fantomen
Postad 21 March 2008 - 11:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Hur stor minneskort klarar telefonen? /Fantomen
Använd sökfunktionen är du snäll så slipper man svara på samma fråga om och om igen.
Postad 21 March 2008 - 14:39
SEALen
-
SEALen
-
Användare
-
-
136 inlägg
Jag kan nu svara på min egen fråga ovan
Nej man kan inte använda BlueTooth till att surfa i mobilen... som modem för att surfa på t.ex. bärbar funkar dock ok via BT.
Synd bara det är så dyrt att surfa via 3G. Runt 20 kr per megabyte. Det är inte ens en laddning av Aftonbladet med den inbyggda läsaren.
Nu en annan fråga som jag inte lyckats svara på själv.
Kan man ställa volymen på alarmen? Jag kan inte hitta någon inställning för det i alla fall... de går av på max volym... inte så skönt på morgonen kanske...
Postad 21 March 2008 - 18:26
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
undrar oxå om det går ändra ljudet på larmet.. skiter ju nästan på sig när den e så hög
mvh benteboy
Postad 22 March 2008 - 12:22
SEALen
-
SEALen
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tydligen går larmets ljudnivå efter ringsignalnivån som är ställd i profilen man har aktiv.
Så jag skapade en Väcknings profil och ställde ner ringsignalnivån samt stängde av vibratorn. Nu skall jag bara komma ihåg att aktivera den då jag går och lägger mig också.
Det hade ju varit så lätt att slänga in en volym kontroll där i alarm inställningarna... varför gjorde man inte det?
Postad 22 March 2008 - 12:52
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Tänkte bara lägga in ett tips! http://www.ku990.co....read.php?t=3186Spel med touchscreen! Står dessutom om det är "äkta" touchscreen eller bara nedre raden så att säga.. ja många roliga spel iallafall! Glad Påsk!
Postad 22 March 2008 - 15:09
adde1337
-
adde1337
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hur höjer man ljudet på mobilen när man får ett meddelande.. jag tycker det låter lite lågt?
tack i förhand
Postad 22 March 2008 - 15:23
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hur stor minneskort klarar telefonen? /Fantomen Använd sökfunktionen är du snäll så slipper man svara på samma fråga om och om igen.
Så.. har jag gjort nu.. Undrar istället vad som menas med MicroSD HC? Klarar LG:n det?? / Fantomen
Postad 22 March 2008 - 15:33
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Undrar istället vad som menas med MicroSDHC? Klarar LG:n det?? / Fantomen
Ja om du fyller kortet i datorn först så det är 2gb eller mindre kvar.
Postad 22 March 2008 - 15:42
Fantomen81
-
Fantomen81
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Undrar istället vad som menas med MicroSDHC? Klarar LG:n det?? / Fantomen Ja om du fyller kortet i datorn först så det är 2gb eller mindre kvar.
OK.. Tackar.. Med vad menas med HC?? / Fantomen
Postad 22 March 2008 - 15:46
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
OK.. Tackar.. Med vad menas med HC?? / Fantomen
High Capacity. Alltså större kapacitet.
Postad 22 March 2008 - 19:41
dotnet
-
dotnet
-
Användare
-
-
141 inlägg
Fick min viewty i torsdags, vilken härlighet  Köpte ett 2Gb minneskort till och min fråga e ifall man kan göra så att bilderna som man tar m.m. kommer in på minneskortet direkt eller den använder först upp det inbyggda telefonminnet?
Postad 22 March 2008 - 20:13
Biokillen
-
Biokillen
-
Användare
-
-
202 inlägg
Fick min viewty i torsdags, vilken härlighet Köpte ett 2Gb minneskort till och min fråga e ifall man kan göra så att bilderna som man tar m.m. kommer in på minneskortet direkt eller den använder först upp det inbyggda telefonminnet?
Du kan välja det när du startar igång kameran. Längst nere till höger har du ett kugghjul. Tryck på det och sen på en liten ikon som ser ut som ett minneskort. Där kan du välja extern eller internt. Bara spara och sen är allt klart  Temat som jag länkar till nedan är bara så himla bra. Kommer en uppdatering på det strax också. Rekommenderas starkt. Man behöver nog registrera sig först, men det är gratis så bara att göra det http://www.ku990.co....read.php?t=3130
Postad 24 March 2008 - 00:41
dotnet
-
dotnet
-
Användare
-
-
141 inlägg
Och en Liiiiiten grej till =)=);D Kan man ha msn eller något dyliknande, och kostar det i så fall ( är man uppkopplad eller något), som sagt . Nooob =)
Händer samma sak med min. Är ett litet klickande precis innan fotot tas och sen ett litet klickande när man går tillbaka till menyn med hjälp av pilen. Det låter ju inte speciellt högt, e bara ett svagt klick. Är första gången jag hör det idag, det är väl inget att oroa sig för? Det är inget som stör märkvärt men vill ändå va på den säkra sidan o höra här ifall det e nåt som e fel ifall det.klickar.
Postad 24 March 2008 - 12:52
Biokillen
-
Biokillen
-
Användare
-
-
202 inlägg
Det ska ju vara ett klickande ljud om man ställt in det. Dvs som en liten markering att man tryckt på skärmen.
Ni har inte klantat till det så det är det ljudet ni hör
Hehe
Postad 24 March 2008 - 14:12
adde1337
-
adde1337
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Hej, en fråga angående SMS... när man skickar ett ganska långt sms, frågar mobilen: " skicka 2 sidig sms" eller något??, vad innebär det... får mottagaren två sms eller???
Postad 24 March 2008 - 14:46
Biokillen
-
Biokillen
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hej, en fråga angående SMS... när man skickar ett ganska långt sms, frågar mobilen: " skicka 2 sidig sms" eller något??, vad innebär det... får mottagaren två sms eller???
1 sms kan endast bestå av 160 tecken. Det de flesta telefoner gör är att då man skriver längre sms så kopplas de ihop till ett längre sms som kan bestå av max 3 x 160 tecken. Så det kommer fram som 1 enda sms till mottagaren men består egentligen av 3 st sms.
Postad 24 March 2008 - 20:23
Krank
-
Krank
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nu är nånting ruttet i Danmark..... Förde över ett antal filer via kortläsaren till minneskortet, "Flyttbar disk". Utmärkt, allt hunky dory. Tlf hittar två av dom, visserligen okonverterade och går ej att spela, men de hittas dock. Skulle bara använda minneskortet till att ta med mig filer. Problemet: En Xvid-fil och dess konverterade kopia hittas INTE. Provar att lägga dom i en mapp, t.ex Musik. Visst, tlf säger att jodå det ligger två filer i mappen. Öppnar mappen.... tomt. Tres interesting... Xvid-filen liknar i allt väsentligt de två andra filerna. Och varför skulle den INTE hitta den KONVERTERADE filen !? Det här börjar ju suga, speciellt eftersom mediespelarfunktionen var det som avgjorde valet.... Mvh, Krank
Postad 24 March 2008 - 20:44
Biokillen
-
Biokillen
-
Användare
-
-
202 inlägg
Använder du den bara för att "ta med dig filer" så hittar du ju allting i utforskaren.
Dvs du måste ju använda datorn för att se dem. Då det var det du beskrev ovan.
Vad du har för telefon har ju ingen betydelse om du bara använder kortet som lagringsplats.
Mvh
Edit:
Nu har nya iSlide släppts på KU990 forumet, ni måste bara testa den. Grymt, länk finns i tidigare inlägg.
Redigerat av Biokillen, 24 March 2008 - 21:29.
Postad 25 March 2008 - 08:39
Itzo
-
Itzo
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Temat som jag länkar till nedan är bara så himla bra. Kommer en uppdatering på det strax också. Rekommenderas starkt. Man behöver nog registrera sig först, men det är gratis så bara att göra det 
http://www.ku990.co....read.php?t=3130
Du överdrev inte, så skönt tema!! Sitter & leker med ikonerna hela tiden \o/ Dock en negativ grej är att jag kommer åt bakrunden hela tiden, vilket gör att den aningen sega laddningen av bakrunder börjar köras :-( extremt lätt att installera med TM :-)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|