![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 29 december 2008 - 03:08
Postad 29 december 2008 - 11:23
Jag hade tänkt att ta den på ett års avbetalning men betala av den på 2-3 månader.
Kollar man på Experts hemsida och slår ut den månadskostnad dom skriver på 12mån så kostar TVn nästan 1500:- mer. Hur kommer det sig? Är det så det fungerar? Jag är ny på det här med avbetalningar osv.
Postad 29 december 2008 - 11:35
Flytet i bilden på vanlig digital tv är skit om man kollar på t.ex. hockey, pucken hackar sig fram över isen. Min andra plasma (2år gammal) från LG har inte ett spår av detta fenomen. Annars super nöjd med bildkvaliteten, hd är kanon på dom flesta filmer. Uppskalad dvd är oxå riktigt bra om det är en bra källa som alltid.
Jag har då inte problem med att pucken släpar efter? På min burk ser det hur bra ut som helst.
Postad 29 december 2008 - 12:12
Redigerat av umehume, 29 december 2008 - 12:14.
Postad 29 december 2008 - 13:44
Flytet i bilden på vanlig digital tv är skit om man kollar på t.ex. hockey, pucken hackar sig fram över isen. Min andra plasma (2år gammal) från LG har inte ett spår av detta fenomen. Annars super nöjd med bildkvaliteten, hd är kanon på dom flesta filmer. Uppskalad dvd är oxå riktigt bra om det är en bra källa som alltid.
Du råkar inte ha sett på Junior VM inatt eftersom ditt inlägg var kl 3?, kan då meddela att på min crt tv hackade sig pucken fram, men jag antar att du även sett en annan sändning innan du ger skenet av att det är tv det är fel på och inte endast JVM, eller att du jämfört på en annan tv

Postad 29 december 2008 - 13:57
Du råkar inte ha sett på Junior VM inatt eftersom ditt inlägg var kl 3?, kan då meddela att på min crt tv hackade sig pucken fram, men jag antar att du även sett en annan sändning innan du ger skenet av att det är tv det är fel på och inte endast JVM, eller att du jämfört på en annan tv
Man ser det där oftare och oftare. Riktigt sunkigt.
Postad 29 december 2008 - 14:04
Man ser det där oftare och oftare. Riktigt sunkigt.
Om jag inte minns helt fel var det en hel del av denna varan under senaste hockey-VM pga dålig kvalite på sändningen. Det spekulerades i att kvaliten på sändningen medvetet hade sänkts så att folk istället skulle skaffa HD-sändningen som kostar mer pengar o därigenom ger högre vinst åt tv-bolagen. Hmm, eftersom dessa sändningar är från Canada så kanske det är problem med NTSC -> PAL konverteringen?
Postad 29 december 2008 - 16:52
Det är inte alls lika mycket på min andra plasma. Och sen är bilden på denna tv mycket "kantigare" i diagonala linjer på tvn...inte ett spår av sånt på min andra. Använder exakt samma källor på alla test. Det enda som faktist ser riktigt bra ut är HD film.Du råkar inte ha sett på Junior VM inatt eftersom ditt inlägg var kl 3?, kan då meddela att på min crt tv hackade sig pucken fram, men jag antar att du även sett en annan sändning innan du ger skenet av att det är tv det är fel på och inte endast JVM, eller att du jämfört på en annan tv
Redigerat av wilhelmrama, 29 december 2008 - 16:56.
Postad 29 december 2008 - 22:10
Du kör alltså enbart med den inbyggda digitalboxen och ingen extern? Digitala ljudutgången är ju inte för allt ljud från tv:n utan enbart från den inbyggda digitalboxen.Har nu gått och tittat på olika tv-apparater i två veckor och blir bara mer och mer konfunderad. Vad jag förstår så får man absolut mest för pengarna om man väljer px8 ? Men det stora frågetecknet för mig är att den inte har digital ljudutgång! Min hemmabioanläggning kan har endastdigitala ljudingångar på min gamla tv har jag löst det genom att koppla övergångfrån RCA till scart in i stereon. men då får jag inte 5.1 ljud dessutom måste jag dra ut sladdarna från tvn om jag inte vill ha stereon på. Är det någon som vet hur jag ska lösa detta problem på Px8? Om det det inte finns en bra lösning får jag nog spara ett halvår till och köpa en Sony w4500.
Innan jag skaffade digitalbox tog jag ut ljud från analog kabel-tv från den digitala ljudutgången på min hårdiskvideo.
Postad 02 januari 2009 - 11:59
Jag har iofs tänkt att köra digital-TV så fort jag får tag på en antenn, men ändå lite tråkigt.
Hur som helst, killen på Panasonic berättade att problemen med att koppla PC till HDMI beror på att TV:n följer HDMI-standard, medan en DVI-signal som konverteras till HDMI inte gör det. Det låter lite konstigt, men enligt honom skulle det bero på att en pinne i HDMI-kontakten ska skicka 0.3 volt, medan en dator med DVI skickar över 3 volt.
Han menade också att det finns en risk att man bränner HDMI-kontakten i TV:n, men det har åtminstone jag inte hört talas om tidigare.
Man kan tycka att det här är ett problem som inte borde få finnas. Kan hända att man kommer runt problemet om man använder en reciever med HDMI-switch, kanske..
Postad 02 januari 2009 - 15:40
Har ni några bra tips/råd som jag kan ha nytta av?
Postad 02 januari 2009 - 18:10
Nån som vet varför? Läste just det där med koppla pc till tvn.
Postad 03 januari 2009 - 08:31
Postad 03 januari 2009 - 10:43
Den klassiska frågan som typ varannan som köper en tv-apparat undrar över.Nån som vet hur man får PX8 att starta på en specifik ingång, tex hdmi, varje gång?
På de flesta Panasonic tv-apparater, innanför luckan på tv:n trycker man och håller inne V- samtidigt som man trycker ett par gånger på AV på fjärrkontrollen, då dyker det upp en "hemlig" meny som heter Hotel Mode. Ändra till Hotel Mode On så startar tv:n alltid på den kanalen du väljer på Initial Input.
Alla med externa digitalboxar vill såklart ändra så tv:n startar upp på den ingången man har boxen kopplad till så det är en stor miss av Panasonic att inte göra den här inställningen mer lättillgänglig.
Postad 03 januari 2009 - 11:17
Den klassiska frågan som typ varannan som köper en tv-apparat undrar över.
På de flesta Panasonic tv-apparater, innanför luckan på tv:n trycker man och håller inne V- samtidigt som man trycker ett par gånger på AV på fjärrkontrollen, då dyker det upp en "hemlig" meny som heter Hotel Mode. Ändra till Hotel Mode On så startar tv:n alltid på den kanalen du väljer på Initial Input.
Alla med externa digitalboxar vill såklart ändra så tv:n startar upp på den ingången man har boxen kopplad till så det är en stor miss av Panasonic att inte göra den här inställningen mer lättillgänglig.
Hade fixat det på nån gammal panna men glömt hur man gjorde. Tackar

Postad 04 januari 2009 - 00:11
Den klassiska frågan som typ varannan som köper en tv-apparat undrar över.
Tusen tack Chandler - Kanon!
Vet du om det finns det något liknande att göra med en Sony LCD?
Postad 04 januari 2009 - 00:21
Har ingen aning tyvärr. Det borde såklart finnas. Prova att ringa supporten. Jag ringde Panasonic support med frågor om min PVR och blev imponerad över hur bra koll dom hade på apparaten. Kanske har Sony något liknande?Tusen tack Chandler - Kanon!
Vet du om det finns det något liknande att göra med en Sony LCD?
Användaren heiko ställde samma fråga i tråden om Comhems HD-PVR men fick inget svar.
Postad 04 januari 2009 - 09:34
Om det är viktigt med digitalljud från tv:n (bara tv-sändningen då, förmodar jag?) kan du ju köpa en separat box för bara några hundringar. Alla andra anslutna källor kopplar du väl separat till förstärkaren? För övrigt har jag aldrig hör talas om en förstärkare helt utan analoga ingångar. Jag tycker det låter lite egendomligt.Har nu gått och tittat på olika tv-apparater i två veckor och blir bara mer och mer konfunderad. Vad jag förstår så får man absolut mest för pengarna om man väljer px8 ? Men det stora frågetecknet för mig är att den inte har digital ljudutgång! Min hemmabioanläggning kan har endastdigitala ljudingångar på min gamla tv har jag löst det genom att koppla övergångfrån RCA till scart in i stereon. men då får jag inte 5.1 ljud dessutom måste jag dra ut sladdarna från tvn om jag inte vill ha stereon på. Är det någon som vet hur jag ska lösa detta problem på Px8? Om det det inte finns en bra lösning får jag nog spara ett halvår till och köpa en Sony w4500.
Att koppla från rca till scart (eller tvärtom) ger ju inte heller digitalt ljud.
Postad 11 januari 2009 - 21:55
Har en dator som man kan se HD film med, kopplar den till TV:n
Datorn har ingen HDMI kontakt ut, utan DVI
Kör alltså DVI - HDMI sladd mellan dator och TV.
Ljudet från den bärbara försöker jag skicka separat till TV:n men då TVn frå HDMI sladd i sig tror den ju ljudet skall komma där med, kan man gå förbi det på något sätt?
Jag hittar ljudet under component i TV.
Alltså går det få ljud till TVn från datorn när tvn får bilden genom HDMI kontakt?
Postad 24 januari 2009 - 12:19
Postad 24 januari 2009 - 19:06
Postad 25 januari 2009 - 14:32
Börja med att köra ett riktigt tvättprogram. Kan behöva stå på i timmar för att bli bra.Jag har fått en inbränning på min px8, den kommer ifrån sidopanelen på höger sida av tv:n, jag får ej bort denna. Tv:n har inte stått på mer med denna funktion mer än vanligt och det konstiga är att det bara är på höger sida i bilden och inget som helst i vänster, jag har testat myrornas krig och hafr inte haft funktionen på på flera dagar men ändå så är det kvar utan någon som helst bättring. Jag har haft sidopanelen på den ljusaste gråa men ska nu testa i några dagar med den svarta och se om det försvinner. Nån annan som har nått förslag???
Postad 28 januari 2009 - 19:54
En kompis var förbi och tittade på lite film och han blev lite ledsen i ögat när han såg skillnaden i bildkvalité och svärta jämfört med sin egna budget LCD för 7000kr

Postad 29 januari 2009 - 09:18
Var på Panasonic Center Skanstull och frågade och de sa att modellen slutat tillverkas.Ingen som vet vad som hände med denna modell?
Fast den finns ju kvar på Panasonic´s officiella hemsida...?
/Magnus (lycklig ägare av en 50" px8)
Postad 29 januari 2009 - 09:28

Men slutar dom helt med 50" HD-Ready eller är det nån ny modell på gång?
Postad 30 januari 2009 - 00:45
Men så idag när jag lirade nhl 09 på xbox upplevde jag en sak som jag inte tänkt på förut.
isens kontrast skiftar lite hit och dit emellan åt.
Den blir alltså mörkare/ljusare på vissa ställen vid vissa tillfällen.
Någon som varit med om samma sak?
Eller ett problem som jag bara verkar ha på canal + och det är att hela bilden skiftar snabbt mot grön och sen tillbaka, inte mer än 1 sek.
Typ som att du lägger en grön hinna över hela bilden i en bråkdel av en sek.
har inte upplevt de på tvixen och inte någon annan kanal utan bara på canal + canalerna vid den här tiden på dygnet oftast.
Redigerat av Unregisteredc27b1e79, 30 januari 2009 - 01:19.
Postad 02 februari 2009 - 00:05
Upptäckte det idag, båda mina ingångar glappar kraftigt.
Postad 04 februari 2009 - 12:55
Joda, jag har hittat den, finns på både Siba och Onoff i Kalmar, pris 10995:-Har de slutat tillverka denna modell? Finns ju inte någonstans. Kommer det någon ny i samma prisklass? Någon som vet?
Tror faktiskt jag ska slå till på ett ex...
Postad 05 februari 2009 - 10:04
Joda, jag har hittat den, finns på både Siba och Onoff i Kalmar, pris 10995:-
Tror faktiskt jag ska slå till på ett ex...
Ja, jag förstår att det finns några enstaka exemplar kvar här och där! DEt verkar ingen som vet om den nu ska ersättas av en annan budget-modell dock......
Postad 05 februari 2009 - 13:29
C och X-serien kommer vara dom nya budgetmodellerna. Båda utan full-hdJa, jag förstår att det finns några enstaka exemplar kvar här och där! DEt verkar ingen som vet om den nu ska ersättas av en annan budget-modell dock......
https://www.minhembi...howtopic=225194
Postad 06 februari 2009 - 17:00
Ska man leta igenom alla butiker i närheten efter ett ex. eller ska man vänta tills de nya modellerna kommer och hoppas på att t.ex. 50PZ80 eller 81 sjunker massor i pris?!?!
Redigerat av zeldar, 06 februari 2009 - 17:02.
Postad 07 februari 2009 - 09:15
Hittar du en PX8EA (den senaste modellen) så köp den.
MVH En som jobbar med TV
Postad 07 mars 2009 - 11:33
Men min fråga var om ni tror att de gamla modellerna sjunker i pris så att man får råd att köpa en tv med bättre(?) kvalité som t.ex px80 eller 81.
Postad 08 mars 2009 - 11:26
Jag är super nöjd med den men kommit fram till att jag vill ha projektor

Postad 09 mars 2009 - 09:17
Någon som haft liknade problem och vet om det blir värre med tiden?
Postad 10 mars 2009 - 13:12
Hmm, i helgen så dök det upp 3 breda vertikala ränder i svart till vänster på min TV. Jag testade både analog och digital signal men det var ingen skillnad, dock försvann de efter kanske 5 minuter.
Haft min i snart 9 månader nu och inget sådant problem.
Postad 24 maj 2009 - 17:30
Kan det vara något som är galet på tvn så man måste lämna in den?
Ska försöka få det på bild så får ni se.
Postad 24 maj 2009 - 17:57
Någon mer än jag som har problem med att det är massa röda prickar pixlar uppe i högra hörnet på tvn som rör på sig på olika ställen?
Kan det vara något som är galet på tvn så man måste lämna in den?
Ska försöka få det på bild så får ni se.
Det är inget problem jag har, men jag har dock märkt att det blir inbränningar ganska lätt nu för tiden i TVn. Jo de försvinner ju, men ändå.
Förövrigt är jag nöjd.
Postad 24 maj 2009 - 18:14
Själv hade jag en 42" PX70 som fick smala vertikala ränder mitt i bilden. Började med ett menHmm, i helgen så dök det upp 3 breda vertikala ränder i svart till vänster på min TV. Jag testade både analog och digital signal men det var ingen skillnad, dock försvann de efter kanske 5 minuter.
fram till dom 4 veckorna de blev innan jag lämnade in den hann de bli inte mindre än 17 stycken.
Ränderna fanns alltid där, försvann aldrig utan blev bara fler och fler.
Panelbyte blev de på den, sålde den sen till syrran och köpte en 50" PX8.
Inga ränder på den än och ja hoppas jag slipper dom.
Postad 22 oktober 2009 - 08:11
Jag får smart card error när jag ska använda den på en nyligen köpt ca modul.
Postad 09 januari 2010 - 12:22
När man startar teven så låter det ju lite knäppande. Och det ljudet kan jag höra ibland när jag ska sova.. har flera gånger halvsovit och hört det där knäppljudet från teven och varit totalt säker på att teven startar. Typ att nu har playstationet startat teven.
Men den startar inte. Det blir bara det där ljudet. Varför? är det fler som märkt detta?
Postad 09 januari 2010 - 13:40
Är det någon mer än jag som hör det här ljudet som hörs när man startar den.
När man startar teven så låter det ju lite knäppande. Och det ljudet kan jag höra ibland när jag ska sova.. har flera gånger halvsovit och hört det där knäppljudet från teven och varit totalt säker på att teven startar. Typ att nu har playstationet startat teven.
Men den startar inte. Det blir bara det där ljudet. Varför? är det fler som märkt detta?
Chassit kanske expanderar av värmen? Lite knäppar här och där från teven med stora chassidelar är väl inte helt onaturligt.
Postad 09 januari 2010 - 14:59
Chassit kanske expanderar av värmen? Lite knäppar här och där från teven med stora chassidelar är väl inte helt onaturligt.
Ja men alltså, det är inte ljudet av chassit. Utan samma ljud som när du sätter igång teven.
Det blir ju ett klickande ljud och sedan blinkar lampan lite innan teven kommit igång.
Postad 09 januari 2010 - 15:04
Jag vet vad du menar, jag har upplevt samma sak. Det är ett distinkt ljud när TVn slås på, och ibland uppstår det ljudet utan anledning när TVn är avslagen (utan att något händer). Verkar inte vara någon fara dock, det har varit så ända sedan jag köpte den för ett år sedan.Ja men alltså, det är inte ljudet av chassit. Utan samma ljud som när du sätter igång teven.
Det blir ju ett klickande ljud och sedan blinkar lampan lite innan teven kommit igång.
Postad 10 januari 2010 - 20:33
Jag har också en PX8 och har hört det där klicket en gång också när TVn varit i standby. Det är väl reläerna man hör? Vet inte varför den gör/gjorde så men nåt mer än klicket har det inte blivit.Jag vet vad du menar, jag har upplevt samma sak. Det är ett distinkt ljud när TVn slås på, och ibland uppstår det ljudet utan anledning när TVn är avslagen (utan att något händer). Verkar inte vara någon fara dock, det har varit så ända sedan jag köpte den för ett år sedan.
Är förövrigt väldigt nöjd med TVn! Har haft den sen den kom ungefär och den har alltid funkat kalas!
Kör PS3, HTPC, ATV och det DTV utbud som finns gratis här (utan kort)
Postad 26 mars 2010 - 10:18
Jag hade precis som ett par andra problem med att TV:n tappade bort kanalminnet när jag körde HDMI från en dator, men OnOff var inte sugna på att göra något åt det. Så jag anmälde det hela till ARN.
Deras beslut blev att OnOff "genast" ska byta ut min TV. Det kanske kan vara positivt om det är någon annan som bråkat med försäljare om just det här problemet.
Postad 26 mars 2010 - 10:27
Däremot har det dyket upp ett par andra konstiga saker :
1. I bland blir bilden helt svart när man bytar kanal, det kan ta en väldig tid innan TV kanalen kommer fram, slår man hastigt över till en annan och sen tillbaka igen så kommer kanalen fram direkt.
2. Tvn startar om sig själv
3. Problem med att slå på TVn
Detta är dock fel som inträffar väldigt sällan, knappt 1 gång i månaden ens vilket gör det mer eller mindre meningslöst att skicka in till reperation.
Postad 28 mars 2010 - 10:26
Bra att du får en ny, men finns det nån ny att få, eller blir det modellen efter? Motsvarande pengar i butik, eller hur gör man?Jag tänkte bara passa på att nämna att jag i dag fick ett beslut från ARN angående min TH-50PX8 som jag köpte från OnOff.
Jag hade precis som ett par andra problem med att TV:n tappade bort kanalminnet när jag körde HDMI från en dator, men OnOff var inte sugna på att göra något åt det. Så jag anmälde det hela till ARN.
Deras beslut blev att OnOff "genast" ska byta ut min TV. Det kanske kan vara positivt om det är någon annan som bråkat med försäljare om just det här problemet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar