Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 juli 2008 - 20:03

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Om man inte har windows mediaplayer, hur gör man då för att lägga in låtar på diamonden? Eftersom att jag har mac så kör jag med itunes.

Jag kopplar in telefonen och väljer disk-drive, sen släpper jag ner de skivor jag vill ha på 4GB minnet under /content/music/ (du har mac och valde inte att köpa iphone :D).

Hoppas någon annan har en bättre lösning, lite meckigt att inte ha en playlist som synkas...

/Jörgen

Postad 16 juli 2008 - 20:44

dream_theater_
  • dream_theater_
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag kopplar in telefonen och väljer disk-drive, sen släpper jag ner de skivor jag vill ha på 4GB minnet under /content/music/ (du har mac och valde inte att köpa iphone :D).

Hoppas någon annan har en bättre lösning, lite meckigt att inte ha en playlist som synkas...

/Jörgen

Tack för tipset, får prova detta:) njaae jag vet, men jag tycker att iphone verkar lite kass:D och så är den så dyr med telia...

Postad 16 juli 2008 - 20:57

dream_theater_
  • dream_theater_
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Och en annan grej jag kom på nu. Alla kontakter jag hade på simkortet har liksom blivit förvrängda. Alla för och efternamn har bytt plats, samt att alla kontakter har antingen "/1" eller "/2" bakom sig. Varför blir det så och kan man ändra tillbaka på något smidigt sätt?

Postad 16 juli 2008 - 21:01

Unregistered964985b0
  • Unregistered964985b0
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tjena alla, har ett problem.

Jag kan inte få activesync att fungera. Jag kör vista och har installerat programet från "Kom igång" skivan. Men när jag kopplar in telefonen står det bara att jag måste installera programet från skivan. Startar jag programet i kontrollpanelen står det bara att den väntar på att telefonen skall anslutas.

Idé någon?

Postad 16 juli 2008 - 21:40

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Windows Mobile Device Center... Det kör du på Vista... ActiveSync e till för XP och är grymmt föråldrat.

BTW, måste starkt rekomendera denna ROM.

[Jul 13] Diamond Project Team Rom Release V2 finns på http://forum.xda-dev...ad.php?t=407572 instruktioner och dylikt finns på http://www.modmydiamond.info/

Väldigt mycket snabbare än den jag fick från Telenor. Så den svenska är gammal, Jag kör hellre en ny Engelsk ROM med nyaste av allt...

Postad 16 juli 2008 - 22:29

CBarrow
  • CBarrow
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Har provat kameran lite nu ikväll och måste säga att jag tycker den tar helt okej bilder för att vara en mobilkamera.

Bifogad fil(er)

Postad 16 juli 2008 - 22:30

Unregistered964985b0
  • Unregistered964985b0
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Vart får jag tag på Windows Mobile Device Center ?

Hittade det!

http://www.microsoft...ice-center.mspx

Redigerat av Unregistered964985b0, 16 juli 2008 - 22:35.

Postad 16 juli 2008 - 22:54

Unregistered964985b0
  • Unregistered964985b0
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan välja vilken map under kontakter som Outlook ska synca mot?

Fick igång Mobile Device center men den syncade mot fel mapp och nu har jag 400 mail kontakter men inte mina telefon kontakter som jag har sparade i en annan mapp. Lär bli en hard reset men inte förräns jag vet hur fan jag sparar mina favoriter som jag lagt in manuellt!

Någon som vet om man kan skapa mappar under "ALLA KONTAKTER" Typ Vänner/Jobb/Mat etc etc?

Redigerat av Unregistered964985b0, 16 juli 2008 - 22:59.

Postad 16 juli 2008 - 22:56

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
Ni som redan har köpt denna mobil skulle ni rekommendera den?

Postad 16 juli 2008 - 23:10

DigitalLove
  • DigitalLove
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hur lång tid ska man behöva klicka för att justera skärmen? Korset är på samma ställe hela tiden, uta att röra sig en tum.

Postad 16 juli 2008 - 23:14

Hadderaj
  • Hadderaj
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
skaffade mej en Diamond idag, således min första "smartphone".
märker nu att jag kanske skulle passat på innan :D
har noll koll på hur man gör installerar nya program m.m
har hittat en liten rolig Lightsaber app( http://www.youtube.c...h?v=lyKE8xGkUTc ) som jag vill leka lite med, problemet är att den vill ha .NET 3.5. och jag har inte en aning om hur man instalerar det.

Postad 16 juli 2008 - 23:25

DigitalLove
  • DigitalLove
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hur lång tid ska man behöva klicka för att justera skärmen? Korset är på samma ställe hela tiden, uta att röra sig en tum.

Någon? Börjar få tränningsvärk...

Postad 17 juli 2008 - 00:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Ska bara ta nån liten sekund åså flyttas korset....
Innan du gör nå annat gör en hard reset

Postad 17 juli 2008 - 00:26

DigitalLove
  • DigitalLove
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ska bara ta nån liten sekund åså flyttas korset....
Innan du gör nå annat gör en hard reset

Ursäkta, men hur gör man en hardreset, återkommer hela tiden till justera skärmen

Kan förflytta korset nu, men hur många lägen runt skärmen måste uppfyllas? Kan flytta korset till hören samt mitten.

Redigerat av DigitalLove, 17 juli 2008 - 00:44.

Postad 17 juli 2008 - 01:55

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Ni som redan har köpt denna mobil skulle ni rekommendera den?

Ja verkligen, mindre än halva priset jämfört med iPhone 3G och med dubbelt så mycket i den!!

Men några minus finns:

- Blir väldigt varm under samtal
- Väldigt mycket fingeravtryck
- Lite småbuggig och seg(går att förbättra betydligt utan ny ROM, men ännu mer med ny ROM)

Postad 17 juli 2008 - 04:26

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Ursäkta, men hur gör man en hardreset, återkommer hela tiden till justera skärmen

Kan förflytta korset nu, men hur många lägen runt skärmen måste uppfyllas? Kan flytta korset till hören samt mitten.

Haha xD Tror du menar Kalibrations rutan som kommer upp precis vid första starten. Du ska inte flytta korset, läs vad det står högst upp. Du ska bara trycka in på mitten av korset i typ 1 eller 2 sekunder. Sen flyttar den på sig till nästa position av sig själv. Då släpper du pennan och flyttar den till vart korset är nu och gör samma sak, tryck till i mitten av korset i runt 1 sekund, sen flyttar den sig igen, så gör du samma sak tills kalibrationen är färdig :D

Om det nu är så att den inte flyttar på sig så kanske du borde kolla din garanti...

Postad 17 juli 2008 - 04:31

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

- Lite småbuggig och seg(går att förbättra betydligt utan ny ROM, men ännu mer med ny ROM)

Tydligen så läcker våra svenska ROM's minne (Alla äldre gör det), vilket gör att efter du har haft på den i runt 10h så börjar minnet ligga på runt 89% använt RAM, då går det segt ska du veta. Går att fixxa med Advance Config programmet, men jag rekommenderar starkt att köra med någon nyare WWE (World Wide Edition, brukar dock bara vara engelska) ROM för att den uppgraderar inte bara ROMen utan oxo Radio delen på din mobil, nu menar jag inte radio som i eran radiospelare utan Radio delen som tar hand om 3g,gprs,gsm,wifi o allt annat trådlöst. Nyaste versionen är mildare mot batteriet samtidigt som den förstärker signalerna och gör mottagningen så mycket bättre...

Finns fler fördelar än nackdelar att uppdatera...

Postad 17 juli 2008 - 07:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Å sen är de ju väldigt kul att testa olika Rom :D

Gucci
Har du testat skandinavisk tastatur 5 ?
Fixar svenskt mjukvaru tangentbord på TyTn II å andra WM..

Kan ju va värt att testa iaf/Linus

Postad 17 juli 2008 - 07:45

cheGG
  • cheGG
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Gucci

Jag är också snubblande nära att testa denna nya ROM:en. Jag vill bara få det bekräftat att man kan chonga in svenskt tangetbord. Jag kör T9 visserligen, men det borde väl gälla även där?

Postad 17 juli 2008 - 07:47

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ja verkligen, mindre än halva priset jämfört med iPhone 3G och med dubbelt så mycket i den!!

Men några minus finns:

- Blir väldigt varm under samtal
- Väldigt mycket fingeravtryck

Ledsen, men jag kan inte låta bli att kommentera :), trodde iphonen hade dubbelt eller fyrdubbelt så mycket minne...
Det jag tycker är positivt med diamond:en är att skärmen har högre upplösning, samt att det är windows mobile... Plus att det verkar vara hur många moddare som helst som bygger egna varianter av rom´s till den!

Men prova en innan du köper, väldigt olika uppfattningar om vad man uppfattar som långsamt

Hmm, vet inte om jag har fel, men iphonen kostar 5400 inkl moms och diamonden typ 4800kr, tre som jag tycker är bäst på att subventionera/abbstruktur säljer dock bara diamond :D.

/Jörgen

Postad 17 juli 2008 - 07:54

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Ja det är roligt att prova olika roms, har dock bara hunnit testa "SwiftBL WWE Diamond ROM v2.0 [Based on ME WWE 1.93.456.2 ROM]", dels för att den ska likna original så mycket som möjligt och den är också riktigt snabb, sen så "slipper" man också alla extra grejer. På "Project Diamond" så ändras den första skärmen där det bukar stå "Touch Diamond" till "Project Diamond". (Har en kompis som gjort lite testande på andra med återgått till "SwiftBL".

För svenskt T9 så kör denna http://forum.xda-dev...ad.php?t=402121

Redigerat av Mr_Empa, 17 juli 2008 - 07:56.

Postad 17 juli 2008 - 07:55

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Gucci

Hmmm... har inte hört nått om att det ska funka till Diamond O_o Jag gillar o testa nya grejjer men inte grejjer som kanske strular till sig så att jag får Hard Reseta eller bricka min skönhet >_<

Postad 17 juli 2008 - 08:00

miwa60
  • miwa60
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
var ändrar jag inställningen för att stänga av skärmn så nabbt..just nu så släcker den ner väldigt fort.

Postad 17 juli 2008 - 08:15

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Som sagt så finns det ju en hel del olika ROM och ladda ner, men hur ofta brukar HTC själva lägga ut uppdateringar och vart hittar man dom? På HTC:s webplats eller? Där man loggar in på sitt konto?

Postad 17 juli 2008 - 08:44

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Windows Mobile Device Center... Det kör du på Vista... ActiveSync e till för XP och är grymmt föråldrat.

BTW, måste starkt rekomendera denna ROM.

[Jul 13] Diamond Project Team Rom Release V2 finns på http://forum.xda-dev...ad.php?t=407572 instruktioner och dylikt finns på http://www.modmydiamond.info/

Väldigt mycket snabbare än den jag fick från Telenor. Så den svenska är gammal, Jag kör hellre en ny Engelsk ROM med nyaste av allt...

Har du lyckats spara org rom? Kan ju vara bra att ha vid garantiärenden. Du är inte sugen på att börja jobba på en svensk motsv rom? :D

Postad 17 juli 2008 - 08:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Det är ju bara ett program..Bara avinstallera om det inte funkar

Finns svensk orginal rom redan...

http://forum.xda-dev...ght=swedish rom

Post 26

Redigerat av moparman, 17 juli 2008 - 08:49.

Postad 17 juli 2008 - 09:06

Plundberg
  • Plundberg
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hur mycket minne går det åt.
Kan ngn svara på det, räcker minnet till för att leka med GPS, olika ROM mm.

Är det som håller mig tillbaka från köp för tillfället.
Väger mellan F480 "Vanlig mobil" o Diamond med hela Windows prg värld.

Postad 17 juli 2008 - 10:44

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Söker fortfarande ett BRA gratisprogram för video till diamanten motsvarande Media Player Classic eller vlc.. Även ett bra codec pack typ k-lite eller motsvarande. Någon som har hittat något och kan rekommendera?

WMP som kommer förinstallerat klarar knappt av att spela upp någon av mina nerladdade filmer.. :D

Postad 17 juli 2008 - 10:45

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

var ändrar jag inställningen för att stänga av skärmn så nabbt..just nu så släcker den ner väldigt fort.

Start-> Inställningar-> System -> "Power" (Energi på svenska?) sedan fliken till höger.

Postad 17 juli 2008 - 10:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
simsthlm

Skickat ett PM till dig om en länk till en bra sida

Postad 17 juli 2008 - 11:10

Maete
  • Maete
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

simsthlm

Skickat ett PM till dig om en länk till en bra sida

Kan jag också få lite info om detta? Tack :)

Postad 17 juli 2008 - 11:13

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
CorePlayer ska ni ha... bäst ever... tar typ nästan alla video format. PM'a eran mail så får ni den.

Postad 17 juli 2008 - 11:16

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan kolla om det finns något nyare orginal ROM till sin mobil? Borde ju finnas någonstans? Har sett att det finns svensk rom som är nyare än den jag har, men släpper inte HTC själva den nya någonstans?

Postad 17 juli 2008 - 11:37

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Min animerade klocka har försvunnit på startskärmen, den som ser ut som ett blädderblock.
Nu finns det bara en vanlig digital klocka.
Någon som vet hur man gör för att få tillbaka den animerade och snyggare klockan?
Har gjort en hard reset och då kommer allt tillbaka för att nån dag senare bara försvinna igen.

Postad 17 juli 2008 - 11:40

figgeo
  • figgeo
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Min animerade klocka har försvunnit på startskärmen, den som ser ut som ett blädderblock.
Nu finns det bara en vanlig digital klocka.
Någon som vet hur man gör för att få tillbaka den animerade och snyggare klockan?
Har gjort en hard reset och då kommer allt tillbaka för att nån dag senare bara försvinna igen.

Du har bara bläddrat upp texten på startsidan. dra ner den igen så får du tillbaka den stora klockan... själv kör jag med den mindre då jag tycker att den är snyggare

Postad 17 juli 2008 - 11:42

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Du har bara bläddrat upp texten på startsidan. dra ner den igen så får du tillbaka den stora klockan... själv kör jag med den mindre då jag tycker att den är snyggare

Jaha, så lätt kan det vara :)
Tack för hjälpen!

Postad 17 juli 2008 - 12:11

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kan kolla om det finns något nyare orginal ROM till sin mobil? Borde ju finnas någonstans? Har sett att det finns svensk rom som är nyare än den jag har, men släpper inte HTC själva den nya någonstans?

Normalt ska de finnas under e-club http://www.htc.com/member/login.aspx men min erfarenhet är att de läcker ut mycket snabbare än de lägger upp dem själva, samt att alla versioner kanske inte är helt officiella.

/Jörgen

Postad 17 juli 2008 - 12:21

bodd
  • bodd
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig ?
Jag försöker få in tomtom 7 i min diamond men lyckas inte aktivera kartan till den .
Står att man ska gå in på tomtom när den är igång för devicenr osv.. Lite förvirrande beskrivning ??

Postad 17 juli 2008 - 12:26

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jag försöker få in tomtom 7 i min diamond men lyckas inte aktivera kartan till den .
Står att man ska gå in på tomtom när den är igång för devicenr osv.. Lite förvirrande beskrivning ??

Kommer jag inte ihåg fel så finns device-nummret i en textfil i roten på "Internal storage" och heter typ ttnavigator.

/Jörgen

edit: ttnavigator.bif heter den för mig, på 5:e raden har jag device-id

Redigerat av JorgenSt, 17 juli 2008 - 12:29.

Postad 17 juli 2008 - 12:33

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Ett enkelt sätt att se sitt devicenummer:
1. Starta TomTom
2. Tryck på stapeln för mottagning nere till höger i programmet
3. Klicka på versionsnumret som finns lite längre ner till höger
Nu ser du infon.

Redigerat av crest, 17 juli 2008 - 12:35.

Postad 17 juli 2008 - 13:33

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ok, en idiotfråga, hur vidarebefodrar man SMS/MMS ?

Redigerat av sektledaren, 17 juli 2008 - 13:34.

Postad 17 juli 2008 - 13:48

Fabian
  • Fabian
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Det finns tydligen ingen uppdate för Diamond på Htc:es hemsida. Blev medlem där men det fanns inget att hämta.
Man får väl avvakta ett par veckor.

Postad 17 juli 2008 - 13:59

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Ledsen, men jag kan inte låta bli att kommentera :D, trodde iphonen hade dubbelt eller fyrdubbelt så mycket minne...
Det jag tycker är positivt med diamond:en är att skärmen har högre upplösning, samt att det är windows mobile... Plus att det verkar vara hur många moddare som helst som bygger egna varianter av rom´s till den!

Men prova en innan du köper, väldigt olika uppfattningar om vad man uppfattar som långsamt

Hmm, vet inte om jag har fel, men iphonen kostar 5400 inkl moms och diamonden typ 4800kr, tre som jag tycker är bäst på att subventionera/abbstruktur säljer dock bara diamond :).

/Jörgen

Nu var det dubbelt så mycket "teknik" jag menade och inte lagringsutrymme. Även om Apple släppt SDK till iPhone nu så ligger de ljusår efter i antalet små andvändbara fina program som finns ute för WM telefoner.

Postad 17 juli 2008 - 14:06

Royael
  • Royael
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Den kostar 3400 kr med telenor 12 månader bindningstid med 99kr/månad abb (som man får ringa för), från deras hemsida. Billigaste jag hittat iaf.

Postad 17 juli 2008 - 14:24

simsthlm
  • simsthlm
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

CorePlayer ska ni ha... bäst ever... tar typ nästan alla video format. PM'a eran mail så får ni den.

Jag hittade CorePlayer 1.2.4 och har nu installerat det, men ingen av mina nerladdade filmer ville visa någon bild, bara ljud.. Måste man konvertera filerna eller installera någon codec för att få den att visa video också?

Postad 17 juli 2008 - 14:27

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Även om Apple släppt SDK till iPhone nu så ligger de ljusår efter i antalet små andvändbara fina program som finns ute för WM telefoner.

Tipsa gärna om bra program, skulle gärna använda diamond:en mer! (Försökte få ett program att fungera som delade ut internet över wlan, typ joikuspot, men det fungerade inte under 6.1 :) ). Min favorit är just nu oggsync...
/Jörgen

Redigerat av JorgenSt, 17 juli 2008 - 14:31.

Postad 17 juli 2008 - 14:43

Bikern
  • Bikern
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Tipsa gärna om bra program, skulle gärna använda diamond:en mer! (Försökte få ett program att fungera som delade ut internet över wlan, typ joikuspot, men det fungerade inte under 6.1 :) ). Min favorit är just nu oggsync...
/Jörgen

Svårt att tipsa när jag inte har den blekaste om dina användningsområden, eller intressen.

Dock gällande hålla koll på 3G, GPRS trafiken finns ett litet enkelt program som heter Smartphone GPRS Traffic Monitor det kostar $9,95 men är enkelt och inte lika detaljerat som SPB GPRS Monitor.
http://www.efficasof.../index_ppc.html

Men för er som vill kika in Spb GPRS Monitor så är länken:
http://www.spbsoftwa...gprsmonitor/?en

Redigerat av Bikern, 17 juli 2008 - 14:43.

Postad 17 juli 2008 - 15:09

sektledaren
  • sektledaren
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Ok, en idiotfråga, hur vidarebefodrar man SMS/MMS ?

Ingen som kan hjällpa mig det, har verkligen försökt men klarar det f-n inte.

Postad 17 juli 2008 - 15:49

JorgenSt
  • JorgenSt
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ingen som kan hjällpa mig det, har verkligen försökt men klarar det f-n inte.

Önskar jag kunde hjälpa, i normalfallet markerer man sms:et och håller in tills man kan välja "Forward" men det valet är utgråat för mig :).
/Jörgen

Postad 17 juli 2008 - 15:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
simsthlm

Du måste nog konvertera om filmen till skärmens upplösning...
Så brukar man oftast få göra..Inte många som klarar det annars..

Kan inte svära på hur de är till Diamond men

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.