Förstår inte redigt varför vi inte klarade längre igår, det kändes osm om vi hade allt under kontroll. men helt plötsligt var alla döda? jja och min mic dog också
Sony PlayStation 3 (PS3) 2008 80GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(383)
|
Inga priser | |
Call of Duty: World at War (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(22)
|
Inga priser |
Postad 03 December 2008 - 19:02
Förstår inte redigt varför vi inte klarade längre igår, det kändes osm om vi hade allt under kontroll. men helt plötsligt var alla döda? jja och min mic dog också
Postad 03 December 2008 - 19:03
Postad 03 December 2008 - 20:57
Nån som vet om de har tänkt sig att fixa laggandet online nån gång? Börjar bli riktigt trist.
Postad 03 December 2008 - 23:42
Ligger helt klart nåt i det!
Vi kanske ska utse 1,2,3,4 revivare, så man vet att så fort en är nere så är det dags att springa, lika så för täckaren?Blir krångligt. men det hade ju varit skitbra om man vetat direkt när nån dör vilken som ska reviva och vilken som ska täcka.
Några förslag?
Återigen så utgår jag ifrån en högre nivå samt att alla har raygun.
Allt annat är bara slarv och klanteri!
Ngt sånt tror jag är de bästa sättet. Men idag funkade det ganska bra iom att vi kollade så det fanns täckning innan. Nytt rekord å allt
Postad 04 December 2008 - 08:09
wow 29 sidor om ett spel som inte ens utannonserats.
Va? Vi spelar det ju hela tiden. Vadå inte utannonserats?
Postad 04 December 2008 - 08:19
Va? Vi spelar det ju hela tiden. Vadå inte utannonserats?
har då inte sett/läst om ett spel med namnet Call of Duty 5 varken ute på marknaden eller inte. däremot verkar många ta fel och kalla Call of duty: World at war för det..
Postad 04 December 2008 - 08:46
jag har me en kod, men jag vet inte hur jag ska göra för att låsa upp den... jag registrerade koden, laddade hem en lite fil och installerade. men sen är det stopp, vapnet är inte upplåst!!
Vapnet är upplåst under klassen "rifelman". Du kan dock inte sätta in det i en egen klass vilket är lite dåligt.
Postad 04 December 2008 - 13:23
Level 24 samt att jag(!) hade 1100kills!
Fan vad vi samarbetade bra, alla hade raygun och vi slösade väl i princip ingenting i onödan med den, hela tiden nån med mycket ammo som kunde hålla dörren!
Även kul spel med Morlock, l2ickard och Evil rodge på natten oxå!
Vi kom till level 22 trots en del missöden samt att morlock aldrig fick sin raygun.
Att tänka på för er som är "nya" på Zombie:
Man kan bygga med ryggen mot, samt skjuta och ladda vapen samtidigt som man bygger.
När man dör helt, så kommer man tillbaka i nästa nivå, dock med ENBART pistol så om man måste välja mellan två så revivar man den med bäst vapen. I vissa lägen så kan det vara det bästa valet att strunta i att reviva och avsluta nivån istället. Bättre att en mister sina vapen än att ev. alla dör.
ALLA måste se till att få raygun. När man kommit upp en bit i nivå så blir det väldigt fel och stressigt att köpa vapen mitt i kriget, ett sätt att lösa detta är att man behåller en zombie vid liv i slutet på rundan och antingen bygger ut han, eller springer omkring och "leker" med han, då kan de som behöver köpa köpa köpa tills man får raygunnen. Har man mycket poäng så kan man köpa alla vapen man får för att spara tid (så man slipper vänta på att det man inte ville ha ska försvinna), ett bra andravapen är en av LMG:erna. Sen när alla är klara sätta man en kula i huvet på han... hehe
Jag klantade mig ju igår den enda gången vi försökte hålla zombin vid liv och dog, men då är det igentligen bara för en att locka till sig honom, leda bort honom (inte till lådan dock) sen låta den andre reviva mig.
Två måste HELA tiden hålla fönsterna och väggen, 1 håller dörren med hjälp av en som tar ev. inslinkare samt vid högre nivå samtigt får bygga igen väggen. (ett problem med att köpa vapen mitt i är att inslinkarna drar åt båda hållen då, dvs. både mot lådan och in i rummet)
När en sitter välplacerad med raygunnen framför dörren så är det rent slöseri på ammo för andra att stå och skjuta i dörren, samt att man "stör" och blockar varandra hela tiden, för många kockar... Tillhör själv dom som stod och "bålade"(akerren uttryck
Vill man jaga kills oxå får man säga till att man vill byta med dörrhållaren samt att man måste ha raygun (vid nivå 13-14 och uppåt).
Dörrhållare måste försöka raportera hela tiden när han laddar samt om nån slinker in, dock ska dörrhållaren ignorera inslinkaren och förlita sig på andremannen. Förödelsen kan bli total om dörrhållaren får för siga att börja jaga den som slank in, för då VÄLLER dom in genom dörren sen är det stor risk att det är slut. Även om det innebär att dörrhållaren "dör" så får han inte helst inte vika av från dörren med siktet. Dör han så har han ändå relativt många raygunskott så han kan fortsätta att skjuta mot dörren samtidigt som han blir revivad.
När det är instakill så låter man först och främst de som behöver poäng för att jaga Raygunnen skjuta zombisarna, dock inte till överdrift så att man riskerar allt. Vid instakill så ska raygunnen användas så lite som möjligt.
Hoppas att ni inte tycker jag är helt dum i huvudet och tycker jag är en jä vla besserwisser som bossar omkring när jag skriver ner "regler", men man måste köra organiserat för att komma lååångt!
Förresten, tyckte ni det var kul med zombie?
Redigerat av Dr. Death, 04 December 2008 - 13:29.
Postad 04 December 2008 - 13:44
Postad 04 December 2008 - 16:41
det är bra med lite riktlinjer det jag behöver jobba på ärKul spel igår Akerren, Evil rodge och hippo!
Level 24 samt att jag(!) hade 1100kills!(brukar ju oftast ligga sist då jag inte brukar hålla dörren)
Fan vad vi samarbetade bra, alla hade raygun och vi slösade väl i princip ingenting i onödan med den, hela tiden nån med mycket ammo som kunde hålla dörren!
Även kul spel med Morlock, l2ickard och Evil rodge på natten oxå!
Vi kom till level 22 trots en del missöden samt att morlock aldrig fick sin raygun.
Att tänka på för er som är "nya" på Zombie:
Man kan bygga med ryggen mot, samt skjuta och ladda vapen samtidigt som man bygger.
När man dör helt, så kommer man tillbaka i nästa nivå, dock med ENBART pistol så om man måste välja mellan två så revivar man den med bäst vapen. I vissa lägen så kan det vara det bästa valet att strunta i att reviva och avsluta nivån istället. Bättre att en mister sina vapen än att ev. alla dör.
ALLA måste se till att få raygun. När man kommit upp en bit i nivå så blir det väldigt fel och stressigt att köpa vapen mitt i kriget, ett sätt att lösa detta är att man behåller en zombie vid liv i slutet på rundan och antingen bygger ut han, eller springer omkring och "leker" med han, då kan de som behöver köpa köpa köpa tills man får raygunnen. Har man mycket poäng så kan man köpa alla vapen man får för att spara tid (så man slipper vänta på att det man inte ville ha ska försvinna), ett bra andravapen är en av LMG:erna. Sen när alla är klara sätta man en kula i huvet på han... hehe
Jag klantade mig ju igår den enda gången vi försökte hålla zombin vid liv och dog, men då är det igentligen bara för en att locka till sig honom, leda bort honom (inte till lådan dock) sen låta den andre reviva mig.
Två måste HELA tiden hålla fönsterna och väggen, 1 håller dörren med hjälp av en som tar ev. inslinkare samt vid högre nivå samtigt får bygga igen väggen. (ett problem med att köpa vapen mitt i är att inslinkarna drar åt båda hållen då, dvs. både mot lådan och in i rummet)
När en sitter välplacerad med raygunnen framför dörren så är det rent slöseri på ammo för andra att stå och skjuta i dörren, samt att man "stör" och blockar varandra hela tiden, för många kockar... Tillhör själv dom som stod och "bålade"(akerren uttryck) med eldkastaren i dörren, men det resulterar till näst intill 0kills samt att man försvårar för dörrhållaren med raygunnen.
Vill man jaga kills oxå får man säga till att man vill byta med dörrhållaren samt att man måste ha raygun (vid nivå 13-14 och uppåt).
Dörrhållare måste försöka raportera hela tiden när han laddar samt om nån slinker in, dock ska dörrhållaren ignorera inslinkaren och förlita sig på andremannen. Förödelsen kan bli total om dörrhållaren får för siga att börja jaga den som slank in, för då VÄLLER dom in genom dörren sen är det stor risk att det är slut. Även om det innebär att dörrhållaren "dör" så får han inte helst inte vika av från dörren med siktet. Dör han så har han ändå relativt många raygunskott så han kan fortsätta att skjuta mot dörren samtidigt som han blir revivad.
När det är instakill så låter man först och främst de som behöver poäng för att jaga Raygunnen skjuta zombisarna, dock inte till överdrift så att man riskerar allt. Vid instakill så ska raygunnen användas så lite som möjligt.
Hoppas att ni inte tycker jag är helt dum i huvudet och tycker jag är en jä vla besserwisser som bossar omkring när jag skriver ner "regler", men man måste köra organiserat för att komma lååångt!![]()
Förresten, tyckte ni det var kul med zombie?
tillit till andramanen och inte jaga insmitare när
jag håller dörren. Och så var det soffan som var med på rekordrundan inte rodge
Postad 04 December 2008 - 18:45
Låser man upp trappen i vapenrummet och går längst in där så har jag för mig att det bara är ett fönster att hålla längst in sen blir det väl tre "korridorer" för var å en att hålla. Då borde det bli svårt för dom att smita in till oss om bara det funkar med laddningarna och max ammon. Men det kanske är bästa taktiken som vi har nu?
Vore skoj att se/veta vad de folket som kommit upp till level 40 nånting har för taktik. För jag fattar verkligen inte hur dom gjort!
Edit: A det var fusk alltså...dom ställer sig på ett sätt så inte zombisarna kan träffa dom!
http://www.youtube.c...h?v=tCkIh8zsf_Q
Redigerat av hippo6, 04 December 2008 - 18:51.
Postad 05 December 2008 - 10:42
Vapnet är upplåst under klassen "rifelman". Du kan dock inte sätta in det i en egen klass vilket är lite dåligt.
jaha, är det på det viset, tack för hjälpen
Postad 05 December 2008 - 12:18
det är bra med lite riktlinjer det jag behöver jobba på är
tillit till andramanen och inte jaga insmitare när
jag håller dörren. Och så var det soffan som var med på rekordrundan inte rodge
Jag är inte riktigt att lita på andreman än om jag ska hålla väggen samtidigt, måste träna på den positionen känner jag, dock känns det tryggt att ha dig vid väggen som andreman, du plockar ju oftast insmitarna INNAN jag hunnit larma!
Nä ikväll ska jag komma till level 153...
Redigerat av Dr. Death, 05 December 2008 - 12:55.
Postad 05 December 2008 - 12:29
det är ju skit tråkigt.
Postad 06 December 2008 - 01:17
Hade däremot inge problem alls med Heart of the reich som många verkar haft.
Så nu är det dags att ta tag i onlinedelen så behöver ni nån extra zombieslaktare så står jag till befogande.
Psn ID: Staafie
Postad 10 December 2008 - 00:11
Postad 10 December 2008 - 07:04
Level 27 känns inte omöjligt
Sen var det ju extra skönt att komma till ny rekord level OCH spöa Döden i kills!
Postad 10 December 2008 - 12:37
Stark jobbat av oss var det iaf. och som sagt bra (om än inte PERFEKT, tar på mig en del av det..) samarbete!
Ett misstag som vi gjorde (förutom när jag dog av sista zombien när jag precis fått upp min raygun ur lådan och därmed missade den och bidrog till att Hippo slog mitt rekord i kills
Nåt att tänka på nästa gång..
Nästa gång så får du ha ditt headset riktigt laddat Evil rodge, rätt viktigt i de högre levlarna.
Rätt roligt den gången då jag stod och köpte som fan för att få den LMG:n jag ville ha och fick en raygun och blev överlycklig för jag trodde att jag lyckats få TVÅ, men det visade sig att jag tydligen råkat byta bort min befintliga raygun utan att märka det, kunde gått illa det där...hehehe
Redigerat av Dr. Death, 10 December 2008 - 12:41.
Postad 10 December 2008 - 14:45
level 25 är rekord för mig,, kör ni med samma taktik som vi gör när jag är med när ni kommer upp i 26?
Postad 10 December 2008 - 17:23
mmmmmmmmmmm. hehe, 1271kills var det va?
![]()
Yes..hade nog blivit några till om inte NÅGON hade "snott" kills för mig när det var Insta kill!
Postad 10 December 2008 - 22:28
jag har haft jättesvårt att komma med på några invites.....funkade bättre på cod4 tiden..
Postad 11 December 2008 - 07:11
Postad 11 December 2008 - 08:04
Det blir inte samma action som att köra "vanlig" multiplayer från start.
Postad 11 December 2008 - 10:50
Det lite tråkiga med Zombie är att det tar ganska lång tid innan det börjar hända saker. Nu är jag inte så bra på det men de första 10 levlarna är ju enkla å tar ändå en del tid.
Håller helt med, 1-2 ggr är ok. Men spelar hellre mp, måste ju jaga prestige 10
Men kommer ju inte bli först dit då benny ligger sjukt långt före.
Postad 11 December 2008 - 13:36
Det lite tråkiga med Zombie är att det tar ganska lång tid innan det börjar hända saker. Nu är jag inte så bra på det men de första 10 levlarna är ju enkla å tar ändå en del tid.
Håller med om att det är lite segt att behöva börja från botten varje gång, skulle funnits så man kunde spara på tex. lev 10 eller liknande...
Sen är ju som sagt hela nöjet med zombie att spela ihop med ett sammansvetsat lag och köra benhårt med taktiker och samarbete med målet (som hippo sa) att ta sig längre och längre, diskutera vad som gick fel, vad som kan förbättras osv.
Känner i princip NOLL lust till att spela zombie online med randomsnubbar... Då spelar jag hellre MP!
Som jag ser det nu så består vårt lag av mig, akerren, andreassofus, hippo6, evil rodge och till viss del turbotomi(har inte spelat lika mycket med han, men det har gått bra på alla sätt de gånger jag gjort det)
Givetvis kan inte alla vara med samtidigt, men alla är likvärdiga!
Har även spelat med Noobs och kinghills vilket oxå skoj, men jag har inte samma samarbete med dom, har väl inte spelat tillräckligt med dom för det!
Sorry förresten att jag drog när spelet av någon anledning bröts vid level 11-12, men standard uppsättningen var på plats...
När man spelar med samma personer och med en bestämd taktik så blir man sällan överraskad av en zombie som står och tuggar på en helt plötsligt pga. brist på kommunikation och bestämda positioner!
Ang. action så ÖNSKAR jag att det vore samma action MP som det är i zombie när man kommit upp vid 15+, bara att hålla dörren så går avtryckar fingret nonstop tills man förlorat...
Zombie 4 ever!
de var värst,, level 26,, grattis till det,, varenda gång jag är med kommer vi aldrig så långt, undra vem det beror på då
level 25 är rekord för mig,, kör ni med samma taktik som vi gör när jag är med när ni kommer upp i 26?
Har inte med dig att göra!
Berodde väl mest på slump och tur (utöver våra utmärkta skills
Redigerat av Dr. Death, 11 December 2008 - 13:34.
Postad 11 December 2008 - 16:28
Postad 11 December 2008 - 18:17
Fasiken, ja skrattar än idag över när döden blev dödad av den sista Zombisen precis när han fick Raygunnen så han inte hinner ta den och ligger bredvid lådan å skriker "hjälp mig! jag vill ha min Raygun", då grät jag nästan av skratt
Postad 11 December 2008 - 19:48
Ett exempel (som jag nämn tidigare) är när man som dörrhållare släpper in zombies, då är det dels viktigt att rapportera samt ännu viktigare att inte avvika från dörren (svårt som fan att hålla det där alltid
Ang. när jag missade min raygun så var det INTE kul
Postad 12 December 2008 - 17:45
Kommer in i en match med 3 staplar men efter ett litet tag börjar connection interupted och jag har en stapel och sen blir jag utloggad från PSN. Hänt 110ggr idag, ville ta ut skiva och bryta den i 2 delar idag... lugnade dock mig och körde lite mirrors edge ist.
Postad 12 December 2008 - 22:55
Vilken ban-jävel är det man kan klara "swan dive"-challenge på?
Kines banan malkin? eller var den heter...
Finns ett torn ute i vattnet som jag kan klättra upp i, sen är det bara att kasta sig i
Startade om routern och provade spela igen, vart väldigt mycket bättre. Har inte startat om den sen jag köpte den i maj...
Postad 13 December 2008 - 00:25
Postad 13 December 2008 - 00:52
Är nojjig att det skulle vara fel på min nya ps3a, skulle inte förvåna mig, med sånt flyt jag brukar ha...
Postad 13 December 2008 - 13:14
Det lustigaste med den typen av lagg är att man antingen är i princip odödlig eller så kan man skjuta sig svettig på fi utan att för den skull fälla honom. Det skulle vara intressant att få reda på orsaken till detta fenomen.
Redigerat av BennySlyden, 13 December 2008 - 13:16.
Postad 13 December 2008 - 13:19
Postad 13 December 2008 - 15:08
Vilken ban-jävel är det man kan klara "swan dive"-challenge på?
Funkar även bra på "Castle"... upp på muren bara och hoppa ner i vattnet...!!
Postad 14 December 2008 - 17:13
Postad 14 December 2008 - 18:38
Har en kill streak på 15 som jag tangerat gång på gång. Mitt problem är att jag nästan alltid lyckas placera bombmattorna åt **** snett.
Har en känsla av att man stiger i level mycket snabbare här än i COD4?!
Postad 14 December 2008 - 20:43
jag tycker nästan de går segare att lvla ^^Antar man får gilla läget vad det gäller laggandet. Vissa kan man skjuta ner på fläcken med ett välriktat skott andra kan man springa efter flera meter & skjuta på som en galning utan resultat.
Har en kill streak på 15 som jag tangerat gång på gång. Mitt problem är att jag nästan alltid lyckas placera bombmattorna åt **** snett.
Har en känsla av att man stiger i level mycket snabbare här än i COD4?!
Postad 14 December 2008 - 21:04
Zombie som Hardcore men Core funkar också.
GT-Royal är min PSN, ni får gärna add a mig.
Postad 15 December 2008 - 22:09
Postad 15 December 2008 - 22:28
Postad 15 December 2008 - 22:33
Men har man tröttnat på 4an så köp ändå, för det mesta känns det som 4an fast med nya banor och vapen!
Postad 15 December 2008 - 22:44
steffelito på PSN
Postad 16 December 2008 - 02:30
vill inte säga något än för jag vill vara med när vi provar det..
Postad 16 December 2008 - 07:06
måste få prova en variant med er på zombie mode... akerren, döden och en till. tror att det kan bli riktigt j**** bra.
vill inte säga något än för jag vill vara med när vi provar det..
Ja vill va me ja vill va me ja vill va me
Postad 16 December 2008 - 08:59
ikväll tycker jag är ett bra förslagJa vill va me ja vill va me ja vill va me
Säg bara till vilken kväll isåfall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
.-*- Min Hembio Clan -*-.
1 film
45 bilder