Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uselt intresse för bluray?

1237 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Varför öker ej blueray? (574 medlem(mar) har röstat)

För det är dyrt

1. Det är sämre ljud o bild (6 röster [0.87%])

Procent av omröstning: 0.87%

2. Lättare att piratkopiera (33 röster [4.76%])

Procent av omröstning: 4.76%

3. För dålig urval av filmer, så jag väntar att köpa (128 röster [18.47%])

Procent av omröstning: 18.47%

4. Ren protest köper jag ej, för jag gillade HD DVD (34 röster [4.91%])

Procent av omröstning: 4.91%

5. Tekniken är ej mogen (61 röster [8.80%])

Procent av omröstning: 8.80%

6. För det är för dyrt (431 röster [62.19%])

Procent av omröstning: 62.19%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 31 October 2008 - 09:46

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0

Du missar steget LaserDisc, vilket de flesta Svenssons gjorde.
Blu-Ray är kanske dagens LD.

Nej

Postad 31 October 2008 - 09:53

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6892 inlägg
  • 0

Du missar steget LaserDisc, vilket de flesta Svenssons gjorde.
Blu-Ray är kanske dagens LD.

Nja Blu-Ray har redan gått om Laserdiscen i popularitet då BD spelare finns i alla TV butiker nu och filmer finns att få tag på de flesta butiker med filmutbud.
Blu-Ray ligger just nu i samma position som DVD gjorde runt 1999. För ett år sen var det iofs mer Laserdisc över Blu-Ray :D

Tyvärr blev Laserdiscen bara en nisch tack vare priserna på skivorna (minst 350-400 spänn och upp mot tusenlappen) och ingen möjlighet att kunna spela in, vilket svensson tyvärr MÅSTE kunna göra, men det fanns ett utbud med filmer på formatet som var iklass med DVD idag om inte mer :rolleyes:

Redigerat av Svante Skoog, 31 October 2008 - 09:59.

Postad 31 October 2008 - 10:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Och återigen dyker det upp stackare som väljer sin film efter antalet pixlar istället för innehåll... Finns filmen i båda formaten och man verkligen vill köpa filmen (hyra kan vi glömma) samt att har tillgång till en BD spelare är det endå ganska korkat att köpa DVD versionen vör att spara en 50-lapp.

Nu handlar det inte om att betala 50 spänn mer för EN film. När man köper filmer till sig själv och ungarna kan det ibland bli en i veckan och då blir den där 50-lappen i skillnad rätt mycket i längden. Då väljer jag att tills vidare köpa fler filmer istället. Dock kan jag tänka mig att betala för vissa av mina favoritfilmer på BD (tex LOTR), så om något år sitter väl jag också med en BD-spelare. Dock är det ju rimligt att fortsätta köpa tecknat på DVD åt ungarna.

Postad 31 October 2008 - 11:06

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Det tog mer än 2 år efter dvdns lansering innan man kunde köpa en dvdfilm mer än 50 spänn under släpp-pris som jämförelse, vill minnas att jag gav ca 200-250 spänn för en nysläppt dvdfilm för 10 år sen, men lönerna låg betydligt lägre då än vad de gör idag. och redan reas BD-film mer än 100 spänn under normalpris.

Tyvärr blev Laserdiscen bara en nisch tack vare priserna på skivorna (minst 350-400 spänn och upp mot tusenlappen) och ingen möjlighet att kunna spela in, vilket svensson tyvärr MÅSTE kunna göra, men det fanns ett utbud med filmer på formatet som var iklass med DVD idag om inte mer :rolleyes:

Svantes sista inlägg påminde mej om en annan intressant parallell mellan dvd och B.D....

DVD-formatet blev också dödsdömt redan från början...

...Man kunde ju inte spela in på dvd-skivor när dvd-formatet lanserades och därmed så ansåg många att dvd-formatet inte var VHS-formatets ersättare. Den absolut största fördelen med vhs enligt de flesta svenssons, var ju inte att kunna köpa filmer för att se vid eget valt tillfälle. Det som är orsaken än idag till varför VHS fortfarande finns i många hem och som också var en av de mest uppskattade möjligheterna VHS gav när formatet lanserades, var möjligheten att spela in!

Olyckskorparna kraxade högt när dvd-formatet lanserades just för att det gick ju inte att spela in på dvd. När väl denna möjligheten kom (drygt 10 år senare), så kraxade dom fortfarande för att det var på tok för dyrt att spela in på dvd, jämfört med VHS...

ÄNDÅ så har DVD-formatet blivit så etablerat så att praktiskt taget alla har en dvd-spelare.

Men det tog nästan 20 år för att nå dit...

Hur sjutton kan man tro att man kan göra en rättvis jämförelse med BD som inte har fått växa ostört i mer än 8 månader, med ett format som snart har 20 år på nacken...

Det talas mycket om nedladdning av film som efterträdare till de skivbaserade formaten och även om jag gärna ser en sådan utveckling så tror jag den utvecklingen precis har skjutits upp på obestämd tid....

Orsaken beror på de tekniska begränsningarna i den "digitala" infrastrukturen...

Det är fortfarande på tok för många människor som inte har tillgång till nödvändigt bandbredd för att nedladdning av riktigt stora filer ska bli realistiskt. Går det fortare att åka till närmaste bensinmack för att köpa en film, så är det inte riktigt lika intressant att ladda ner filmen ifrån nätet. Framförallt inte om den på nätet dessutom kommer att kosta ungefär lika mycket som det kostar att åka iväg till närmaste "film-försäljnings-ställe"...

För att nå den "stora massan" av konsumenter med nedladdnings-alternativet så krävs det en rejält utbyggnad av IT-infrastrukturen i fråga om bandbredd och denna utveckling har de senaste åren i det närmaste stannat upp helt...

Fram tills för 2 år sedan så ökade tillgänglig bandbredd för vanliga "surfare" i en jämn takt, men sedan filmbolagen satte igång sin hetsjakt på piratkopierat material så har antalet människor som laddar ner faktiskt minskat och i och med den minskade nedladdningen så har också efterfrågan för hög bandbredd minskat.

Jag har t.ex. en 10/10-uppkoppling som lätt kan uppgraderas till 100/100, men jag är inte överdrivet intresserad, för jag laddar inte längre ner filmer...

För vanligt surfande så är t.o.m. min nuvarande 10/10-uppkoppling en rejält overkill...

Jag skulle inte tacka nej till en snabbare uppkoppling, men jag är inte intresserad av att betala för den ökade bandbredden. Inte de priser den kostar idag iallafall...

Grejen är den att jag tror inte att jag är unik i detta avseendet. Ju mer intresseorganisationerna kan bromsa den illegala piratkopieringen och fildelningen, desto mindre blir efterfrågan för hög bandbredd.

Summa summarum blir att de lagliga nedladdnings-alternativ till skivbaserad filmdistribution, som säkerligen kommer i framtiden, kommer att dröja längre än väntat. Utvecklingen har stannat upp lite och ett sådant "avbräck" betyder i praktiken att B.D. kommer att få ännu mer tid på sej för att bli etablerat.

I den framtid jag tycker mej kunna se, så kommer nedladdnings-bara filmer att dyka upp ganska snart (och har redan dykt upp till viss del), men då pratar vi om material med betydligt sämre kvalite än det B.D. formatet medger. Det kan bli ett slags alternativ till video-uthyrnings butikerna, men det lär dröja innan det börjar svida i B.D. lägrets plånböcker...

Jag skulle gissa på att det kommer att dröja minst 10 år innan internet-distribuerad film kommer att "ta över" de skivbaserade filmformaten och även då så tror jag att de skivbaserade filmformaten kommer att leva gott i många år till. Ungefär som vinylen fortfarande gör idag....

Men det är bara vad jag tror...

Postad 31 October 2008 - 11:15

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Hur kan man börja jämföra HDTV+PVR-box med VoD eller BD!?!
Det är IMHO snarare ett bevis på avsaknade av "riktiga" VoD-alternativ om man börjar lyfta fram sådana saker i detta sammanhang.

Visst kan HDTV se riktigt bra ut. det är ingen tvekan om det, men det är fortfarande en bra bit kvar till BD när det gäller bildkvalitet. När det gäller ljudet är det utklassning. Sedan får man inget lull-lull (vilket iofs jag skiter mest i, för det mesta) i form av menyer, extramaterial osv.

Det som finns idag är lite (extremt begränsat) ppv-material, men det är som sagt TV och inte något annat. Ofta handlar det om pörr dessutom. Filmerna är inte på något sätt nya och det är inte billigare än att springa ner till närmsta mack och hyra filmen på BD. Så var är "köp en film för 50 spänn eftersom det blir så få mellanhänder"!?!
När man kommer till DRM så finns det idag lite exempel på sådana lösningar för ppv. Och det är inget man direkt kommer att gilla. Kan exempelvis handla om att man får köra filmen max tre gånger eller att man får titta på filmen max en gång och har man väl börjat spela upp den så måste man se klart den inom 24 timmar. Sedan är filen obrukbar. Najs! :rolleyes:
Och det kommer knappast bli färre liknande DRM i VoD-tjänster utan snarare fler. Som sagt, vissa bolag vågar knappt ge ut HD-filmer ens på BD...

Sedan kan jag heller inte förstå denna "hets" mot, i detta fallet, BD. Vad händer om ni som så kategoriskt är emot BD INTE köper, hyr eller tar i BD ens med tång? Kommer ni drabbas av svår sjukdom eller går världen under?
Jag har en teori om detta och det kan liknas med vad Freud skulle kalla penis-avund.
Jag tror att det handlar om att man, av en eller annan anledning, inte kan eller vill betala vad det kostar.
Då blir man avundsjuk på de som kan eller vill betala och intar försvars-ställning och måste klaga, klanka ner, vända och vrida på siffror för att "bevisa" sin teori osv. Man bevisar egentligen mer för sig själv än vad man försöker bevisa för andra.
Min egen teori till "anti"-attityden.
För vad är det som är så svårt med att bara släppa det och låta de som kan eller vill betala för kvaliten få göra det utan att det måste klagas?

Postad 31 October 2008 - 11:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

"Bluray är snart gårdagens format"

http://www.e24.se/br...ikel_828255.e24

Det intressanta med att läsa på E24 och liknande sajter är att läsa kommentarerna. :rolleyes: Ger en hint om var "svensson" står lixom och hjälp alltså, främsta hotet mot BD och för den delen HD i allmänhet är nog folks okunskap. :D

Postad 31 October 2008 - 11:17

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Jaså kom DVD 1988?? annars håller jag med allt!!

Dock kanske vi ska strunta i att snegla på den svenska marknaden helt och hållet då den säger 0
dessvärre!!

Att Blu-Ray är här för att stanna som hemmavideo format är det inget tvivel om!!

Sen får de som vill ladda ner antingen om de är riktigt filmintresserade eller är av den
sorten att en film kan man se hur somhelst på vilken skit kvalle som helst eller varför inte
TV4:s lördagsfilm !!

Postad 31 October 2008 - 11:26

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

ÄNDÅ så har DVD-formatet blivit så etablerat så att praktiskt taget alla har en dvd-spelare.

Men det tog nästan 20 år för att nå dit...

Ett överlag bra inlägg Krasse, fast för sakens skull bör väl påpekas att DVD "bara" har 10 år på nacken i Europa (snart 13 i Japan). På marknaden vill säga.

edit: Henke hann före. :rolleyes:

Redigerat av B8, 31 October 2008 - 11:27.

Postad 31 October 2008 - 11:38

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en blurayspelare, men jag har bara en HD ready TV 40", jag antar att det ändå är en rätt stor skillnad mellan 720 x 576i och 1280 x 720p?

Häromveckan var jag nere på Movieline i Gbg och blev rätt imponerad över att de fläkt upp en stor hylla med bluray. För bara några månader sedan var det ganska blygsamt med en liten hylla men nu var det en hel vägg. :D Nu kunde man välja 3 filmer för 500 kr och sugen blev jag :rolleyes:

Så även om jag inte har full HD eller superhemmabioanläggningen är jag rätt sugen på en BR spelare för att få en kvalité som klart överstiger DVD.

Redigerat av Unregistered6df60672, 31 October 2008 - 11:41.

Postad 31 October 2008 - 12:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Vem bryr sig om Blu-ray dör ut eller ej? Jag köper filmer på det format som är bäst för stunden. Kommer det något bättre än Blu-ray så kommer jag gå över till det.

Just nu är det Blu-ray som ger bäst bild och bäst ljud. Därför är det en självklarhet att jag satsar på det. Jag är i alla fall supernöjd och jag tycker bara synd om alla olyckskorpar som velar hit och dit och är bekymrade om formatets livskraft. Njut idag och ta dagen som den kommer i morgon.

Det kostar lite att ligga på topp, på botten är det nästan gratis. Där kan fildelarna konsumera stulet risigt skräp bäst de vill. :rolleyes:

Postad 31 October 2008 - 12:37

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Jag funderar på att köpa en blurayspelare, men jag har bara en HD ready TV 40", jag antar att det ändå är en rätt stor skillnad mellan 720 x 576i och 1280 x 720p?
...
Så även om jag inte har full HD eller superhemmabioanläggningen är jag rätt sugen på en BR spelare för att få en kvalité som klart överstiger DVD.

Dags att folk sluta tänka i de där banorna. Dvs "måste man ha FullHD för att ha nytta av BD"-banorna. Svaret är FET-NEJ och den som säger nått annat ljuger eller har exakt 0 koll.

Med det sagt så slog du samtidigt huvuet på spiken med "...sugen på en BR spelare för att få en kvalité som klart överstiger DVD". :rolleyes: DET är det enda folk behöver veta, inte fundera på siffror hit och dit.

edit:
hassesolo>> "Vem bryr sig om Blu-ray dör ut eller ej?"
Du borde göra det. För du vet väl att om det kommer andra sätt att se film så kommer under samma dag alla dina BD-filmer explodera? Jag lovar, har läst det. På nätet.

:D

Redigerat av pacman, 31 October 2008 - 12:47.

Postad 31 October 2008 - 13:33

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Det intressanta med att läsa på E24 och liknande sajter är att läsa kommentarerna. :rolleyes: Ger en hint om var "svensson" står lixom och hjälp alltså, främsta hotet mot BD och för den delen HD i allmänhet är nog folks okunskap. :D

Precis min tanke .. Har precis läst några 100 inlägg på E24 ( där är 284 just nu )
De som talar emot BD har argument eller rättare sagt har inga argument.
De de har är Minst lika dumma som artikelförfattarens.
Tyvärr förekommer där BD förespråkare om inte heller har mycket mellan öronen
men man får trösta sig, med att de i alla fall har fattat att bruka BD

Maveric

Ps. Diskussionen fortsätter visst här https://www.minhembi...p;#entry2145721

Redigerat av Unregistered1103, 31 October 2008 - 13:37.

Postad 31 October 2008 - 13:45

Zamien
  • Zamien
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Och jämförelserna till DVD's genomslag fortsätter...

Menar ni på fullt allvar att situationen är motsvarande idag? Som jag själv har skrivit tidigare: fet kassett mot smidig disk, spola mot kapitelbyten, bara film mot film+extramateral+språkval+valfri undertexter, högre kvalitet på befintlig utrustning mot bättre bild på de flesta TV-apparater.
Är det ingen av de tunga BD. förespråkarna som tycker jämförelsen haltar?

Det är väl heller inget konstigt att BD-försäljningen är högre än DVD-försäljningen efter ett par år? På VHS-tiden hyrde 95% av alla konsumenter film. Att köpa film var extremt sällsynt. Nu har konsumenterna lärt sig att köpa filmer på ICA, på bensinmackar över nätet. Trodde ni BD skulle gå tillbaka i distributionsform? Varför skulle industrin backa 10 år i utveckling av försäljningskanaler?

Sen att folk skaffar HD-TV och då per automatik skulle bli intresserade av BD? Kom igen! Jag vet många DVD användare som inte ens köpt en RGB-scart till DVD spelaren!

BD kommer inte att försvinna i närtid det tror inte jag heller. Men det kommer aldrig en bli nära DVD i omfattning och marknadsteckning. Det är helt enkelt för lite nya fördelar för att motivera ett maktskifte.

Postad 31 October 2008 - 13:48

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Mav>> Hehe, ja vad säger du om den här snubben, "Robert"? :D

...Samma sak gäller tv kanalerna. Varför betala dyrt varje månad för HDTV, när jag kan få Boxer billigt med en vanlig antenn? I synnerhet som det nu börjar släppas boxar som kan skala upp på samma sätt som min DVD!

Tänkte på det först nu...lite kul att han kalla sig Robert. :rolleyes:

Redigerat av pacman, 31 October 2008 - 13:48.

Postad 31 October 2008 - 13:51

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0
alltså kommer nedladdning någonsin vinna över fysisk media? det finns ju MASSOR av affärer i världen som skulle tappa MILJARDER om dom inte fick sälja film. så BD/DVD/CD eller något nytt kommer inte försvinna i första taget.

Postad 31 October 2008 - 13:56

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

svensson har fortfarande tjock tv, o dom lite mer insatta har knappt fattat att det dom ser på deras nya HD-ready tv inte är HD.
det är långt kvar innan HD är något svensson har hemma.

Postad 31 October 2008 - 14:07

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

alltså kommer nedladdning någonsin vinna över fysisk media? det finns ju MASSOR av affärer i världen som skulle tappa MILJARDER om dom inte fick sälja film. så BD/DVD/CD eller något nytt kommer inte försvinna i första taget.

Jag tro det ärligt, kankse ej de närmaste 10 åren. Men intresset från filmbolagen är stort. De ser ett sätt att minska kostnaderna, öka kontrollen över filmerna. media skivan har kanske börjat bli föråldrad. Det lär behövas nytt till framtida "Ultra HD DVD" För att ens kunna tänka på den här tekniken ställs alltså helt nya krav på lagringsutrymme. En långfilm på två timmar skulle alltså ta upp strax över 23 terabyte data. Vad jag vet finns ej en skiva som klara det idag. Vad som finnes är minne som lär klara 500 tera byte. Fast den är i forskningstadiet. Den är stor som en ipod :rolleyes: .

Postad 31 October 2008 - 14:09

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Kan hålla med hassesolo, använder det format som passar bäst för stunden. DVD har väl funnits i lite drygt tio år, BD lite drygt två tror jag.

Däremot tror jag att nedladdningstjänster kommer det också med tiden. Kolla t ex Vudu , som redan erbjuder nedladdning av filmer i 1080p format. Jag testade själv om jag har tillräcklig "bredd" på linan för tjänsten o det hade jag även med slöa ADSL på ca 5Mbit. Tror det funkar så att man laddar ner filmen först o tittar sedan. Dock kan man bara få den tjänsten i USA, o man kan tydligen bara hyra filmer i HD, "köpa" dem (för lagring på gigantisk hårddisk) går bara i SD vad jag kan se.

XstreamHD är också en "nedladdningstjänst" där man kan ta emot filmer via satellit till en mediaserver i hemmet. En artikel på Engadget finns här. Inget som finns att använda ännu men väntas introduceras innan årets slut. 1080p o fullt HD ljud DTS HD MA utlovas. Nåt liknande kommer säkert till Europa snart nog.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 31 October 2008 - 14:11.

Postad 31 October 2008 - 14:19

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

Menar ni på fullt allvar att situationen är motsvarande idag? Som jag själv har skrivit tidigare: fet kassett mot smidig disk, spola mot kapitelbyten, bara film mot film+extramateral+språkval+valfri undertexter, högre kvalitet på befintlig utrustning mot bättre bild på de flesta TV-apparater.

Det är väl heller inget konstigt att BD-försäljningen är högre än DVD-försäljningen efter ett par år? På VHS-tiden hyrde 95% av alla konsumenter film. Att köpa film var extremt sällsynt. Nu har konsumenterna lärt sig att köpa filmer på ICA, på bensinmackar över nätet. Trodde ni BD skulle gå tillbaka i distributionsform? Varför skulle industrin backa 10 år i utveckling av försäljningskanaler?

Sen att folk skaffar HD-TV och då per automatik skulle bli intresserade av BD? Kom igen! Jag vet många DVD användare som inte ens köpt en RGB-scart till DVD spelaren!

BD kommer inte att försvinna i närtid det tror inte jag heller. Men det kommer aldrig en bli nära DVD i omfattning och marknadsteckning. Det är helt enkelt för lite nya fördelar för att motivera ett maktskifte.

Du är väl inte så intresserad av HD-bild och losslessljud egentligen? Stöd Blu-ray istället.

Postad 31 October 2008 - 14:22

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

XstreamHD är också en "nedladdningstjänst" där man kan ta emot filmer via satellit till en mediaserver i hemmet. En artikel på Engadget finns här. Inget som finns att använda ännu men väntas introduceras innan årets slut. 1080p o fullt HD ljud DTS HD MA utlovas. Nåt liknande kommer säkert till Europa snart nog.

Hur många har tillgång till linor som kan tanka ner en sån film på under 2 dagar? Ett DTS HD MA-spår tar ju runt 3-5Mbit enbart det. Sen lägg till låt säga 10Mbit för videon. DET om något är en nische-produkt iaf de kommande 5 åren.

Det är bara inse att HD-film på <10Mbit blir skräp.

Postad 31 October 2008 - 14:34

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
[quote name='Johan78' date='Oct 31 2008, 14:22 ' post='2145799'

[/quote]

De behöver det ej vara, det bara frågan om teknik. Det är ju en kodningsfråga. Visst ljud är bekymmer men inget säger det ej går att koda om det så att kan funka. Typ som MP3 tekniken, vilket tar bort ljud som ej hörbart för människoörat. NEJ jag sade ej de skulle använda samma teknik :rolleyes: Men allt är möjligt, även att få de funka med mindre än 10 mb lina. Inget som säger man ska streama det i heller.

Postad 31 October 2008 - 14:57

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Mav>> Hehe, ja vad säger du om den här snubben, "Robert"? B)
"...Samma sak gäller tv kanalerna. Varför betala dyrt varje månad för HDTV, när jag kan få Boxer billigt med en vanlig antenn? I synnerhet som det nu börjar släppas boxar som kan skala upp på samma sätt som min DVD!"

Jamen, "Robert" säger ju i reklamen att Boxer ger "perfekt bild". Det är ju digitalt!
Hur kan HDTV då vara bättre. Inget blir väl bättre än "perfekt"!?!

:blush: :D

Postad 31 October 2008 - 15:03

Zamien
  • Zamien
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Du är väl inte så intresserad av HD-bild och losslessljud egentligen? Stöd Blu-ray istället.

Förlåt men jag förstår inte? Vad menar du?

De behöver det ej vara, det bara frågan om teknik. Det är ju en kodningsfråga. Visst ljud är bekymmer men inget säger det ej går att koda om det så att kan funka. Typ som MP3 tekniken, vilket tar bort ljud som ej hörbart för människoörat. NEJ jag sade ej de skulle använda samma teknik wink.gif Men allt är möjligt, även att få de funka med mindre än 10 mb lina. Inget som säger man ska streama det i heller.

Oops :rolleyes: En sunkig MP3 är ju en förolämpning mot vilket vettig stereo som helst! Jag röstar på FLAC men det har nog tyvärr ännu mindre chans att bli main-stream format.

Postad 31 October 2008 - 15:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Mav>> Hehe, ja vad säger du om den här snubben, "Robert"? :blush:

Läste precis ett inlägg i denna tråden som inte var långt ifrån :D

Strörtsköna typer ... Min morsa som är 76 fattar detta bättre B)

Maveric

Postad 31 October 2008 - 17:14

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

En sak verkar du totalt ha missat i din egen jämförelse, fråga folk hur många det är som använder språkval, kollar extramaterial osv. De kollar på filmen med orginal-ljud, behövs det text så använder majoriteten svenska, visst en del invandrare använder säkert sitt språk om det finns som alternativ inte många jag känner kollar på extramaterialet. Det är filmen man är ute efter inte mervärdet.
Känner inte många längre som sitter med en tjocktv, skulle tro att ca 90% av dem jag känner sitter med minst en hd-ready tv i husållet oavsett ålder, många av dem kikar också på allvar efter att få ut max av sin tv, allt fler av dem köper dvd-spelare med hdmi och uppskalning, många frågar vad de ska välja för tvleverantör för att få hd-bild, många kikar på BD-spelare och väntar på att de ska närma sig 1000 spänn. Priset på filmer sjunker så sakteliga och de billigaste kommer garanterat att ligga under 100kr innan jul.

Allt fler butiker tar in Blu-Ray i sitt sortiment pga att allt fler kunder frågar efter det, vilket också kan vara en anledning till att inte fler köper spelare, de väntar tills de säkerställt att de får tag i filmer i närområdet.

Jag ser inte varför inte BD skulle kunna slå igenom, däremot är jag säker på att det kommer att ta kanske ett halvår till ett år innan det kommer att märkas ordentligt och filmer finns över disk lite överallt.

Postad 31 October 2008 - 17:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Visst är det så.

Sen finns det ju redan exempel på hur bra bredbands-TV fungerar med dagens teknik. Telia Digital-TV kräver en
24Mbit uppkoppling, men trots det är bilden riktigt dålig (Ja, jag vet att hela utrymmet inte utnyttjas men det är
ändå en tjänst som finns i dag).

På SVTs kanaler framstår Boxer som HDTV i jämförelse med Telia :(

Postad 31 October 2008 - 19:19

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

efter den artikeln i januari har de släppt tre pressreleaser, varav ingen innehåller något särskilt intressant om releasedatum eller tillgång...

Recent Press Releases

10.01.08 - XStreamHD™ Has Taken a License for Audio Processing Technology from ARC International
06.16.08 - XStreamHD™ Licenses and Deploys CEVA Enterprise SATA IP in XStreamHD HD Media Server
05.15.08 - XStreamHD™ Announces New Additions to Executive Team

tror det här blir ytterligare en produkt vi får köpa i paket med duke nukem forever...

Postad 01 November 2008 - 08:58

tiaz
  • tiaz
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Är ju inte själva plastbiten som är intressant, bryr mig inte om filmen kommer på hårddisk, usb-minne eller skiva. Därför skulle det vara lättast att ladda ner filmen, eftersom de flesta redan har lagringskapaciteten. Är inte blu-ray som är intressant utan filformatet MPEG-4. Blu-ray kan gärna dö för mig bara det går att få tag i filmen på annat sätt. Men varför betala 10k+ bara för något som kan läsa av en skiva? Beställer hellre en hårddisk på 500gb med 10 valfria filmer som man kan plocka ihop själv osv. Enda anledning till att det kommer nya lagringsformat hela tiden är för att klapaciteten måste ökas, det är alltså inte själva "skivan" som gör bättre bild. Men filernas rätta miljö är en hårddisk, det är därifrån de kommer och det är där de borde stanna. Inte minst är det mer miljövänligt, färre transporter och mindre materialåtgång. Tänk på miljön och kommande generationer innan ni köper blu-ray och inte bara på er själva !

Postad 01 November 2008 - 09:08

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Du har en poäng där. Själva skivan har nog gjort sitt eller sakta döende precis som kassetbandet. Hade varit mycket bättre för miljön med skippa skivan. Mindre sopberg ta hand om som kanske är knepigt. Finns annan sak också det bättre ekonimskt. Det bör locka många företag o konsumenter. Men jag vill ha minst samma kvalitte som man får på skivan :( För mig är det viktigt.

Postad 01 November 2008 - 09:15

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

• 1419 inlägg
  • 0

Är ju inte själva plastbiten som är intressant, bryr mig inte om filmen kommer på hårddisk, usb-minne eller skiva. Därför skulle det vara lättast att ladda ner filmen, eftersom de flesta redan har lagringskapaciteten. Är inte blu-ray som är intressant utan filformatet MPEG-4. Blu-ray kan gärna dö för mig bara det går att få tag i filmen på annat sätt. Men varför betala 10k+ bara för något som kan läsa av en skiva? Beställer hellre en hårddisk på 500gb med 10 valfria filmer som man kan plocka ihop själv osv. Enda anledning till att det kommer nya lagringsformat hela tiden är för att klapaciteten måste ökas, det är alltså inte själva "skivan" som gör bättre bild. Men filernas rätta miljö är en hårddisk, det är därifrån de kommer och det är där de borde stanna. Inte minst är det mer miljövänligt, färre transporter och mindre materialåtgång. Tänk på miljön och kommande generationer innan ni köper blu-ray och inte bara på er själva !

En spelare kostar mindre än 2,5k idag och den nedladdningsmöjligheten du beskriver ligger 4-5 år i framtiden. Jag räknar inte med de illegala nedladdarna. De genererar inga pengar till filmindustrin.

Postad 01 November 2008 - 09:20

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

En spelare kostar mindre än 2,5k idag och den nedladdningsmöjligheten du beskriver ligger 4-5 år i framtiden. Jag räknar inte med de illegala nedladdarna. De genererar inga pengar till filmindustrin.

Tiaz sade väl " Beställer hellre en hårddisk på 500gb med 10 valfria filmer som man kan plocka ihop själv osv" ???? inget om nerladdning :( . Tro Tiaz menar beställa ett typ minne (hd,usb,) med 10 valfria filmer. Det är en stor skillnad.

Redigerat av Unregistereda398c9a6, 01 November 2008 - 09:21.

Postad 01 November 2008 - 09:23

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

Tänk på miljön och kommande generationer innan ni köper blu-ray och inte bara på er själva !

Sluta lek martyr, patetiskt

Postad 01 November 2008 - 09:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2526 inlägg
  • 0
Man får inte glömma att de flesta har en dator/laptop som inte orkar dra en HD-film och måste byta ut dessa till nyare burkar med bättre prestanda. Så ur miljösynpunkt är det hugget som stucket vilket media man vill välja.

Postad 01 November 2008 - 10:27

Zamien
  • Zamien
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Man får inte glömma att de flesta har en dator/laptop som inte orkar dra en HD-film och måste byta ut dessa till nyare burkar med bättre prestanda. Så ur miljösynpunkt är det hugget som stucket vilket media man vill välja.

Så du tror en ny häftigare datorn drar så mycket extra energi som att trycka en skiva, transportera skivan, åka bil och köpa skivan? Nej faktiskt så finns det en poäng med miljöfrågan. Idag är den tyvärr inte så högt på agendan när det kommer till film/musik men alla transporter som kan strypas bör strypas och där är internet en stor möjlighet. Jag säljer själv mjukvara i prisklassen 100K - 500K. Vi levererar inte längre några skivor. Varför trycka och köra en box från USA när kunderna kan tanka hem den.

Goldstar, tack för din kommentar. Det är helt sant som du säger. Majoriteten bryr sig inte ens om extramaterialet. De jag tror att de två viktigaste aspekterna för att folk valde DVD var storleken på formatet och att slippa allt strul som ett kassettformat innebar. Vilket åter för tillbaka frågan på om de fördelar BD erbjuder är tillräckligt stora för att motivera ett skifte. Vill folk ha än mer slimma format och flexibla format så är det onlinetjänster som gäller. Om folk vill ha än högre bildkvalitet så är det idag BD som gäller. Är pris kritiskt så måste VOD format kunna bli betydligt billigare en skivformat!

Hur många konsumenter som frågar efter HD-TV eller BD för att dom har en TV som stödjer det vet jag inte. Men jag tvivlar på att det är majoriteten som du tror. Folk köper platt-tv för att det är en klart smidigare och snyggare möbel än tjock-tv. Knappast bilden som är avgörande. Hur stor procent av de TV som säljs är seriösa kvalitetsskärmar och hur många är budgeterbjudanden som folk hugger på?

Postad 01 November 2008 - 11:52

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Så en dator består inte av hundratals komponenter som skall tillverkas och fraktas till olika tillverkare?... :(

Jag håller med, lägg ner miljö aspekten, bara löjligt.

Postad 01 November 2008 - 12:53

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Jaså kom DVD 1988?? annars håller jag med allt!!

Ett överlag bra inlägg Krasse, fast för sakens skull bör väl påpekas att DVD "bara" har 10 år på nacken i Europa (snart 13 i Japan). På marknaden vill säga.

edit: Henke hann före. :unsure:

Sorry för att ha varit otydlig.
Jag sa inte att dvd'n kom för exakt 20 år sedan utan "nästan" 20 år sedan. Det stämmer att första dvd-spelarna lanserades mellan -96 och -99, men i likhet med kampen mellan B.D. och HDDVD så började "kampen" om dvd-formatet tidigare än så. Om-kring -90 till -93 så kunde vi läsa om hur det bråkades mellan toshiba och sony om vilken teknik som skulle användas. Någonstans runt -94 - -95 så kom dom överens om att lansera ett gemensamt format, DVD-formatet! och sen tog de inte lång tid innan spelarna fanns ute på den globala marknaden.

20 år var nog en överdrift, men det har egentligen inte någon praktisk betydelse för jämförelsen mellan B.D. och DVD.

Fortfarande så har B.D. bara fått marknadsföras "ostört" i drygt 8 månader och har ändå bättre försäljnings-resultat att visa upp än vad dvd-formatet hade efter 5 års marknadsföring...

Det handlar inte om att ny teknik kommer att "ta över" och slå ut äldre format. Det handlar snarare om hur lång tid det äldre formatet förmår att överleva när det nyare har introducerats. Och svaret på den frågan avgörs av hur mycket bättre det nyare formatet är. VHS har i praktiken helt ersatts av DVD'n idag., men det beror i huvudsak på att VHS-formatet var så dåligt. Bandtrassel, dålig bildkvalite redan från början på nya inspelningar och stadigt försämrad bildkvalite efterhand som banden blev äldre. Handhavande och andra sådana liknande faktorer är orsaken till att VHS i det närmaste är dött.

Samma sak (och istort sett samma orsaker) för varför de gamla kassetbanden (mcc) i praktiken helt har dött, medan vinylen fortfarande lever.

Vinylen lever kvar för att "formatet" i sej inte är så hemskt dåligt när det väl kommer till kritan. CD och DVD har inte "dödat" Vinylen helt även om den har förpassats till "nisch-hyllorna"...

Jag tror att vi i framtiden kommer att få se liknande historia upprepa sej när det gäller dvd-skivorna.

Dessa tror jag inte kommer att "dö" och helt försvinna, så länge de inte ersätts med något format som praktiskt taget revolutionerar hela den multimedia distributionen vi har. B.D. kommer alltså inte att "döda" dvd-formatet, utan snarare att förpassa även dvd-formatet till något slags "nisch-hylla" liknande den som vinylen finns på...

Men detta är en ganska lång process. Även om B.D. toppar alla gamla rekord redan nu, så tror jag ändå det tidsperspektiv vi pratar om innan DVD-formatet anses vara en "nisch-produkt", handlar om ganska många år, kanske närmare 20 år istället för 5-10 år som det kan ta för B.D. innan det helt dominerar marknaden...

Postad 01 November 2008 - 13:23

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Så en dator består inte av hundratals komponenter som skall tillverkas och fraktas till olika tillverkare?... B)

Jag håller med, lägg ner miljö aspekten, bara löjligt.

Eehh vam är tramsig nu då?? hur kan man jämnföra en stationär engångsinköp med 100 tals skivor om inte 1000 tals skivor som du har inköpt. ????? Eller du köper in 1000 tals maskiner för varje skiva??? Klart en maskin består av smådelar. Men knappast jämnfört med mängden skivor som tillverkas i totalmängd...
Även om du ej tänker på eftervärlden så kanske de finns andra som gör det. Om de nu tycker man kan skippa en viss komponenter för gör miljön bättre . Så tycker jag det är bra :unsure: . Det har inget med BD leva eller dö. *suck* Bara ett inlägg med alternativt till skivor (DVD;CD;BD;HD DVD med mera)

Postad 01 November 2008 - 13:44

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0

Du kommer med roliga kommentarer hela tiden mot dem som laddar film tycker jag,först va det socialfall å nu genererar dom inga pengar till film industrin,löjligt säger jag,jag har alldrig köpt så mycket film sen ja började ladda film vilket är typ 6år sen,skillnaden är att ja numera vet va ja ska köpa utan att tveka på va ja vill ha.Å att nerladdnings möjligheten inte finns skrattar jag bara åt för den finns redan å funkar utmärkt däremot inte lagligt men det är ju en annan femma,jag tror skivor kommer försvinna helt å ja hoppas på att det är så med,skulle vilja kunna göra som det redan är nu på laglig väg att via ps3an eller xboxen ladda ner spelen direkt å de dras pengar från visakortet å hoppas att det även kommer bli så för film på ett lagligt vis å på så sätt kommer det att kunna bli mycket billigare än va det är nu.Sen att alla inte har farten i sina linor å att det kommer ta några år som du säger det är ju iof sant men det rör inte mig å inte gjort det på åratal.Det är kul med skivor å fodral men det blir onödiga kostnader när det är bara själva filmen man igentligen vill ha.Jag kommer fortsätta köpa bluray i massor av det som ja redan sett å vet är bra men att kalla oss för socialfall bara för att jag/vi tankat filmen redan är lågt lägre än Glocalnet,kanske den linan du har?:unsure:

Postad 01 November 2008 - 14:31

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Efter ha läst denna tråd ett bra tag och svarat ett par gånger så är det dags igen!
Kan bara se till mig själv och det släpps alldeles för mycket skit filmer på Blue-Ray.
Kikar nästan dagligen i tråden om nya filmer på Blue-Ray delen, och det är inte många filmer som passar min smak i alla fall.
Kommer bli inköp av 2 filmer till i år och det blir Batman Dark Knight och Mamma Mia.
Väntar fortfarande på min In To The Blue från spelbutiken som skulle få in filmen den 24:e. :unsure:

Postad 01 November 2008 - 14:56

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
För mycket skit på Blu-ray men Into the Blue och Mama Mia är skitbra? lol

Postad 01 November 2008 - 15:13

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Efter ha läst denna tråd ett bra tag och svarat ett par gånger så är det dags igen!
Kan bara se till mig själv och det släpps alldeles för mycket skit filmer på Blue-Ray.
Kikar nästan dagligen i tråden om nya filmer på Blue-Ray delen, och det är inte många filmer som passar min smak i alla fall.
Kommer bli inköp av 2 filmer till i år och det blir Batman Dark Knight och Mamma Mia.
Väntar fortfarande på min In To The Blue från spelbutiken som skulle få in filmen den 24:e. B)

Kolla in på blu-ray.com där kan du ha koll på nya filmer. :unsure:

Postad 01 November 2008 - 15:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Väntar fortfarande på min In To The Blue från spelbutiken som skulle få in filmen den 24:e. :unsure:

Du måste ha väldigt smal filmsmak. Det har ju kommit ut hur mycket filmer som helst och massor av dem är bra. Både gamla klassiker som Gudfadern och Bond och det mesta som nyss gått på Bio.

Postad 01 November 2008 - 15:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det borde finnas nåt för alla. Och det är är bara USA-listan. Finns mycket bra från andra länder också.

November 04, 2008
A Christmas Story (Ultimate Collector's Edition) (Warner)
The Colt (Echo Bridge)
Futurama: Bender's Game (Fox)
Get Smart (2008) (Warner)
Gunnin' for That #1 Spot (Music Distribution)
Henry Poole is Here (Anchor Bay)
IMAX: Extreme (National Geographic)
Monster's Ball (Lionsgate)
NBA Champions 2007-2008 (Warner)
O.A.R.: Live from Madison Square Garden (Summit)
Planet of the Apes (1968) (Fox)
Planet of the Apes: 40-Year Evolution Blu-ray Collection (Fox)
This Christmas (Sony)
Transsiberian (First Look)
Universal Soldier (Lionsgate)
Vexille (FUNimation)
Warren Miller's Playground (Shout Factory)
November 09, 2008
Kung Fu Panda (DreamWorks)
November 11, 2008
3: The Dale Earnhardt Story (ESPN)
Band of Brothers (HBO)
Battle for the Planet of the Apes (Fox)
Beneath the Planet of the Apes (Fox)
Black Christmas (1974) (Koch Distributing)
Chuck: The Complete First Season (Warner)
Conquest of the Planet of the Apes (Fox)
Dragon Ball Z - Return of the Cooler/Cooler's Revenge (FUNimation)
Escape from the Planet of the Apes (Fox)
Firefly (Fox)
Harry Potter Years 1-5 (Giftset) (Warner)
JFK (Warner)
Katt Williams: It's Pimpin' Pimpin' (Vivendi Visual)
Live From Abbey Road: Best Of Season One (BCI)
The Police: Certifiable - Live in Buenos Aires (Universal Music Group)
Soundstage: Sheryl Crow - Live (Koch Distributing)
Soundstage: Tom Petty and the Heartbreakers (Koch)
Star Wars: The Clone Wars (Warner)
The Story of 'O' (Koch Distributing)
Sukyaki Western: Django (First Look)
Supernatural: The Complete Third Season (Warner)
Tenacious D: The Complete Masterworks 2 (Sony Music)
November 18, 2008
8 Mile (Universal)
Awake (Weinstein)
Beyonce: The Beyonce Experience - Live (Sony BMG)
BluCube (10 Pack) (Echo Bridge)
BluCube (20 Pack) (Echo Bridge)
Blue Streak (Sony)
The Clique (Warner)
Encounters at the End of the World (Image)
Fanboys (Wellspring)
Foo Fighters: Live at Wembley Stadium (Sony Music)
Heathers (Anchor Bay)
Heathers (Limited Edition Locker Set) (Anchor Bay)
Hellboy II: The Golden Army (Universal)
Hellboy II: The Golden Army (3-Disc Collector's Edition) (Universal)
Jeff Dunham 3-Pack (Arguing with Myself, Spark of Insanity, Very Special Christmas Special) (Image)
Jeff Dunham's Very Special Christmas Special (Image)
Jeff Dunham: Arguing with Myself (Image)
Jeff Dunham: Spark of Insanity (Image)
Kitaro (BCI)
The Last Emperor (Criterion Collection)
Lucky Number Slevin (Weinstein)
Mad Money (Anchor Bay)
The Man Who Fell to Earth (Criterion Collection)
MirrorMask (Sony)
National Security (Sony)
Paul McCartney: The Space Within Us (A&E)
Priceless (First Look)
Revolver (Sony)
The Sisterhood of the Traveling Pants 2 (Warner)
Southland Tales (Sony)
The Stendhal Syndrome (Blue Underground)
The Third Man (1949) (The Criterion Collection)
Tropic Thunder (DreamWorks)
UFC: Ultimate Comebacks (First Look)
The Universe: Season One (A&E)
Wall•E (Walt Disney)
The Who: Kilburn 1977 (Image)
November 25, 2008
Action/Thriller Giftset (Jarhead, The Kingdom [2007], 8 Mile) (Universal)
Barenaked Ladies: Talk to the Hand - Live in Michigan (Summit)
Bottle Rocket (Criterion Collection)
Diebuster the Movie (Bandai Visual)
Flesh for the Beast (Shriek Blasters)
Fred Claus (Warner)
George Carlin: It's Bad For Ya (MPI)
Gunbuster the Movie (Bandai Visual)
Gunbuster vs. Diebuster: Aim for the Top! The GATTAI!! Movie (Bandai Visual)
Hall & Oates: Live at the Troubador (Shout Factory)
Hancock (Sony)
Heart: Dreamboat Annie Live (Summit)
Jarhead (Universal)
The Kingdom (2007) (Universal)
The Line (2007) (Cinevolve)
Meet Dave (Fox)
Ricky Martin Live: Black & White Tour (Sony Music)
Rush: Snake & Arrows Live (Zoe Vision)
Shadow: Dead Riot (Shriek Show)
Space Chimps (Fox)
Superman: Doomsday (Warner)
December 02, 2008
Assault on Precinct 13 (1976) (Image)
Austin Powers Collection: Shagadelic Edition, Loaded with Extra Mojo (New Line)
Bam Margera Presents: Where the #$&% is Santa? (Warner)
Casablanca (Ultimate Collector's Edition) (Warner)
The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (DisneyFile Edition) (Walt Disney)
The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Walt Disney)
The Contract (2006) (First Look)
Day of the Dead (2008) (First Look)
The Day the Earth Stood Still (1951) (Fox)
Home Alone (Fox)
Jingle All the Way (Fox)
La Femme Nikita (Sony)
The Longshots (Weinstein)
The Messenger: The Story of Joan of Arc (Sony)
The Shawshank Redemption (Warner)
Step Brothers (Sony)
Stranger Than Fiction (Special Edition) (Sony)
Three Days Grace: Live at the Palace (Sony Music)
Wanted (Universal)
Wanted (Collector's Edition) (Universal)
X-Files: Fight the Future (Fox)
X-Files: I Want to Believe (Fox)
December 09, 2008
The Dark Knight (Limited Edition) (Warner)
The Dark Knight (Warner)
Dodgeball (Fox)
Dr. Seuss' Horton Hears a Who! (Fox)
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Dumb & Dumber (Warner)
Fearless (Universal)
I Am Legend (Ultimate Collector's Edition) (Warner)
Lost: The Complete Fourth Season - The Expanded Experience (Walt Disney)
The Mask (New Line)
Super Troopers (Fox)
December 16, 2008
The Cheetah Girls: One World (Walt Disney)
Coach Carter (Paramount)
Death Proof (Weinstein)
Generation Kill (HBO)
The Heartbreak Kid (2007) (Paramount)
Hot Rod (Paramount)
In the Name Of The King: A Dungeon Siege Tale (Fox)
Into the Wild (Paramount)
Mamma Mia! The Movie (Universal)
The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (Universal)
Old School (Paramount)
Planet Terror (Weinstein)
Traitor (Anchor Bay)
December 23, 2008
Burn After Reading (Universal)
Death Race (Universal)
The House Bunny (Sony)
December 24, 2008
The Women (2008) (Warner)
December 30, 2008
Days of Thunder (Paramount)
Event Horizon (Paramount)
Ghost (Paramount)
Last Holiday (Warner)
Resident Evil: Degeneration (Sony)
Surfer, Dude (Anchor Bay)
Tommy Boy (Paramount)
The Truman Show (Paramount)
Wedding Crashers (Warner)
January 06, 2009
Bangkok Dangerous (Lionsgate)
Caligula (Image)
Dexter: The Complete First Season (Paramount)
Disaster Movie (Lionsgate)
National Geographic: Atmospheres - Earth, Air & Water (National Geographic)
Pineapple Express (Sony)
Ping Pong Playa (Image)
The Wackness (Sony)
January 13, 2009
Boondock Saints (Fox)
Climbing Your Way Down The Corporate Ladder (Victory Multimedia)
Drumline (Fox)
The French Connection (Fox)
Mirrors (Fox)
My Best Friend's Girl (Lionsgate)
Stargate: The Ark of Truth (MGM)
Swing Vote (Walt Disney)
Without a Paddle: Nature's Calling (Paramount)
January 20, 2009
Antwone Fisher (Fox)
Domino (Warner)
El Norte (Criterion Collection)
Election (Paramount Entetainment)
The Notebook (Limited Edition Giftset) (Warner)
This is Spinal Tap (MGM)
Unfaithful (Fox)
January 27, 2009
Any Given Sunday: Director's Cut (Warner)
Dead & Buried (Blue Underground)
Death Trance (Tokyo Shock)
Open Season 2 (Sony)
The Pink Panther (1963) (Fox)
Stomp Live (Well Go USA)
Vicky Cristina Barcelona (Weinstein)
Zodiac: Director's Cut (Paramount)
February 03, 2009
Being There (Warner)
k.d. lang: Live in London (Image)
Napoleon Dynamite (Fox) JUST LISTED!
Office Space (Fox)
Space Buddies (Walt Disney)
Taxi Driver (Sony)
February 10, 2009
Amadeus: Director's Cut (Warner)
A History of Violence (Warner)
Little Miss Sunshine (Fox)
Raging Bull (MGM)
The Way of War (First Look)
February 17, 2009
The Passion of the Christ (Definitive Edition) (Fox)
February 27, 2009
The French Connection II (Fox)
March 10, 2009
Pinocchio (1940) (Walt Disney)
April 14, 2009
The Seven Year Itch (Fox)
June 24, 2009
Sky Blue (Tartan)

Baraka (MPI)
Beat the Devil (Blu-ray Only)
Between The Lines: Sara Bareilles Live At The Filmore (Sony Music)
The Bird People of China (Artsmagic)
Blackalicious: 4/20 Live in Seattle (MVD Group)
Cannibal Taboo (MVD Group)
Cruel World (Echo Bridge)
Dead Space: Downfall (Anchor Bay)
Elf (New Line)
Essential Holiday Collection (Warner)
The Final Countdown (Blue Underground)
The Final Patient (Echo Bridge)
Hell Ride (Weinstein)
Jesus Christ Vampire Hunter (MVD Group)
Journey to the Center of the Earth (Limited Edition) (2008) (New Line Cinema)
Kit Kittredge: An American Girl (New Line)
Last Time I Saw Paris (Blu-ray Only)
Mysterious Island (Echo Bridge)
The Polar Express Presented in 3-D (Warner)
The Prince & Me 3: A Royal Honeymoon (First Look)
The Prince & Me 2: Royal Wedding (First Look)
Saving God (Echo Bridge)
Tinker Bell (Walt Disney)
October 21, 2008
The Breed (First Look)
Casino Royale (2006, Collector's Edition) (Sony)
Diary of the Dead (Weinstein)
Die Another Day (MGM)
Dr. No (MGM)
Expelled: No Intelligence Allowed (Vivendi Visual)
For Your Eyes Only (MGM)
From Russia with Love (MGM)
Halloween (2007) (Weinstein)
Holiday Favorites with the Wonderland Carolers (Cinevolve)
The Incredible Hulk (2008) (Universal)
James Bond Collection Three-Pack: Volume 1 (Dr. No, Die Another Day, Live and Let Die) (MGM)
James Bond Collection Three-Pack: Volume 2 (For Your Eyes Only, From Russia with Love, Thunderball) (MGM)
Live and Let Die (MGM)
The Strangers (2008) (Universal)
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (DreamWorks)
Thunderball (MGM)
The Woods Have Eyes (Echo Bridge)
Zombie Strippers (Sony)
October 14, 2008
American Gangster (Universal)
Casino (Universal)
The Code (First Look)
Constantine (Warner)
Eastern Promises (Universal)
Gangster Giftset (American Gangster, Casino, Eastern Promises) (Universal)
IMAX: Coral Reef Adventure (Image)
IMAX: Cosmic Voyage/Destiny In Space (Warner)
IMAX: Dolphins (Image)
IMAX: Space Station/Mission to Mir (Warner)
IMAX: The Living Sea (Image)
Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (Paramount Entetainment)
The Jewel of the Nile (Fox)
Mongol (New Line)
Poltergeist (Warner)
Romancing the Stone (Fox)
Standard Operating Procedure (Sony)
The Ultimate Matrix Collection (Warner)
War, Inc. (First Look)
War: Greatest Hits - Live (Warner Music Group)
October 12, 2008
The F Word (Cinevolve)
October 07, 2008
The 7th Voyage of Sinbad (Sony)
The Amityville Horror (1979) (MGM)
Beetlejuice (Warner)
Body Heat (Warner)
Carrie (1976) (MGM)
Faces of Death (Gorgon)
The Happening (Fox)
Interview with the Vampire (Warner)
Korn: Live on the Other Side (Image)
The Omen (1976) (Fox)
The Omen: The Collection (Fox)
Otis: Uncut (Warner)
Ray Harryhausen Collection (20 Million Miles to Earth, Earth vs. the Flying Saucers, It Came From Beneath the Sea, 7th Voyage of Sinbad) (Sony)
Rest Stop (Warner)
Rest Stop: Don't Look Back (Warner)
Salem Witch Trials (Echo Bridge)
Sleeping Beauty (Walt Disney)
Stuck (Image)
The Visitor (2008) (Starz)
You Don't Mess with The Zohan (Sony)
Young Frankenstein (Fox)
September 30, 2008
The 40-Year-Old Virgin (Universal)
Angel in the Family (Echo Bridge)
Can't Hardly Wait (Sony)
A Christmas Visitor (Echo Bridge)
Daredevil: Director's Cut (Fox)
Dawn of the Dead (2004) (Universal)
Forgetting Sarah Marshall (Universal)
Halloween Starter Pack ['The Thing (1982),' 'Land of the Dead,' 'Dawn of the Dead (2004)'] (Universal)
Iron Man (2008) (Paramount)
Jethro Tull: Live at Montreux 2003 (Eagles Rock)
Knocked Up (Universal)
Land of the Dead (Universal)
Legends: Live at Montreux 1997 (Eagle Rock)
The Man Who Saved Christmas (Echo Bridge)
Roy Orbison: A Black & White Night (Image)
The Sixth Sense (Walt Disney)
The Texas Chainsaw Massacre (1974) (Dark Sky Films)
The Thing (1982) (Universal)
Ultimate Unrated Comedy Collection (Forgetting Sarah Marshall, Knocked Up, The 40-Year-Old Virgin) (Universal)
When We Left Earth: The NASA Missions (Image)
September 29, 2008
Night of the Living Dead (UK Import) (Optimum)
September 23, 2008
Animalia: Welcome to the Kingdom (Porchlight)
Blow (New Line)
Cirque du Soleil: Corteo (Sony)
Deception (Fox)
The Godfather Collection (Paramount)
Halford: Live Insurrection - Remastered (Metal God)
L.A. Confidential (Warner)
Leatherheads (Universal)
Madagascar (DreamWorks)
Re-Cycle (Image)
Run Fatboy Run (New Line)
Sex and the City (New Line)
Shrek the Third (Paramount)
September 22, 2008
Within Temptation: Black Symphony (TBA)
September 16, 2008
1408 (Weinstein)
88 Minutes (Sony)
Another Cinderella Story (Warner)
Dragon Ball Z: Tree of Might/Lord Slug (FUNimation)
Hulk (2003) (Universal)
The Love Guru (DreamWorks)
Made of Honor (Sony)
The Mist (Weinstein)
Pirates of the Caribbean: 3-Movie Collection (Walt Disney)
Pushing Daisies: Season One (Warner)
Risky Business (Warner)
Speed and Angels (Vivendi Visual)
Speed Racer (Warner)
Torchwood: The Complete First Season (BBC)
September 09, 2008
Baby Mama (Universal)
Blu-ray Zombie Bundle (Dawn of the Dead, Day of the Dead, Evil Dead II: Dead by Dawn0 (Anchor Bay)
Cool Hand Luke (Warner)
Day Watch (Fox)
The Fall (2006) (Sony)
The Forbidden Kingdom (Lionsgate)
Grey's Anatomy: The Complete Fourth Season - Expanded (Walt Disney)
How the West Was Won (Warner)
Jerry Maguire (Sony)
Kill Bill Vol. 1 (Buena Vista)
Kill Bill Vol. 1 & Vol. 2 (Walt Disney)
Kill Bill Vol. 2 (Buena Vista)
Masters of Horror Bundle: Season One (Anchor Bay)
Night Watch (Fox)
Rudy (Sony)
Smallville: The Complete Seventh Season (Warner)
Superman Returns (Remastered Audio) (Warner)
Then She Found Me (Image)
September 02, 2008
Black Mask (Lionsgate)
Eraser (Warner)
Every Which Way But Loose (Warner)
The Gauntlet (Warner)
The Invincible Iron Man (Lionsgate)
Marine Aquarium (BCI)
Married Life (Sony)
Next Avengers: Heroes of Tomorrow (Lionsgate)
Outbreak (Warner)
Robotech: The Shadow Chronicles (FUNimation)
Transformers (2007) (Paramount)
Under Siege 2: Dark Territory (Warner)
August 26, 2008
Action Starter Pack (Universal)
The Adventures of Robin Hood (1938) (Warner)
Afro Samurai: Season One (Director's Cut) (FUNimation)
Blue Man Group: How to Be a Megastar Live! (Rhino)
Dude, Where's My Car? (MGM)
End of Days (Universal)
Heroes: Season One (Universal)
Heroes: Season Two (Universal)
Miami Vice (2006) (Universal)
The Nightmare Before Christmas (Walt Disney)
Pale Rider (Warner)
Postal (UMVD)
Redbelt (Sony)
U-571 (Universal)
What Happens in Vegas (Fox)
August 19, 2008
Camp Rock (Walt Disney)
Hannah Montana And Miley Cyrus: Best Of Both Worlds Concert Tour (Walt Disney)
Justice League: Season One (Warner)
The Life Before Her Eyes (Magnolia)
Nixon: Director's Cut (Buena Vista)
Prom Night (2008) (Sony)
The Proposition (First Look)
The Scorpion King 2: Rise of a Warrior (Universal)
Street Kings (Fox)
Terminator - The Sarah Connor Chronicles: Season 1 (Warner)
August 12, 2008
7 Seconds (Sony)
Belly (Lionsgate)
CJ7 (Sony)
The Doors (Lionsgate)
Elvis: Viva Las Vegas (CMT)
Felon (Sony)
Half Past Dead (Sony)
Kiss of the Spider Woman (City Lights)
Maximum Risk (Sony)
Prison Break: Season Three (Fox)
The Secret (2008) (Image)
Smart People (Walt Disney)
Supernova (2005) (Echo Bridge)
The Ten Commandments (2005) (Echo Bridge)
xXx: State of the Union (Sony)
August 05, 2008
The Counterfeiters (Sony)
Epic Conditions (Madacy)
Korn: Live at Montreux (Eagle Rock)
Lonesome Dove (Genius)
Nim's Island (Fox)
Robin Hood: Season One (BBC)
Starship Troopers (Sony)
Starship Troopers 3: Marauder (Sony)
Starship Troopers Trilogy (Sony)
Wild China (BBC)
July 29, 2008
Beowulf: The Director's Cut (2007) (Paramount)
The Big White (Echo Bridge)
Clear and Present Danger (Paramount)
Dark City (New Line)
Doomsday (Universal)
Harold & Kumar Escape From Guantanamo Bay (New Line)
Harold & Kumar Go to White Castle (New Line)
Human Body: Pushing the Limits (Image)
The Hunt for Red October (Paramount)
The Lost Boys (Warner)
Lost Boys: The Tribe (Warner)
Mortuary (Echo Bridge)
Never Back Down (Summit)
Patriot Games (Paramount)
Perhaps Love (Tai Seng)
Salvage (Echo Bridge)
Shine a Light (Paramount)
Stargate: Continuum (MGM)
The Sum of All Fears (Paramount)
The Tiger Blade (BCI)
Top Gun (Paramount)
Vengeance (2006) (BCI)
July 22, 2008
21 (Sony)
The BBC High-Definition Natural History Collection (BBC)
Earth: The Biography (BBC)
The Exorcism of Emily Rose (Sony)
I Know What You Did Last Summer (Sony)
The Mummy Returns (Universal)
The Mummy (1999) (Universal)
The Perfect Storm (Warner)
The Scorpion King (Universal)
Urban Legend (Sony)
July 15, 2008
The Bank Job (2008) (Lionsgate)
College Road Trip (Walt Disney)
Dragon Ball Z: The History of Trunks/Bardock: Father of Goku (FUNimation)
One Flew Over the Cuckoo's Nest (Warner)
Shutter (Fox)
Step Up 2: The Streets (Walt Disney)
July 08, 2008
Batman Begins (Warner)
Batman Begins (Limited Edition Gift Set) (Warner)
Batman: Gotham Knight (Warner Premiere)
Chicago and Earth, Wind & Fire: Live at the Greek Theatre (Image)
The Moody Blues: Lovely to See You - Live at the Greek (Image)
The Ruins (Paramount)
Sleepwalking (Starz)
July 01, 2008
Batman: The Movie (Fox)
Batman: The Movie (Limited Edition) (Fox)
Drillbit Taylor (Paramount)
Ganges (BBC)
Gangs of New York (Walt Disney)
Get Smart's Bruce and Lloyd Out of Control, (Warner)
In the Line of Fire (Sony)
Mad Men: Season One (Lionsgate)
Meet the Browns (Lionsgate)
Point Break (Fox)
Sex and Death 101 (Starz)
Vantage Point (Sony)
Where the Light Is: John Mayer Live in Concert (Sony BMG)
June 24, 2008
10,000 B.C. (Warner)
House of Fury (Tai Seng)
National Geographic: Sea Monsters (National Geographic)
Persepolis (Sony)
The Spiderwick Chronicles (Paramount)
Step Into Liquid (Lionsgate)
ZZ Top: Live in Texas (Eagle Rock)
June 17, 2008
Be Kind Rewind (New Line)
Fool's Gold (Warner)
Men in Black (Sony)
So I Married an Axe Murderer (Sony)
June 10, 2008
Broken Trail (2006) (Sony)
The Bucket List (Warner)
Girls Gone Wild: Hottest Moments Ever (Mantra)
Heart: Alive in Seattle (Image)
Jumper (Fox)
Natural Born Killers (Warner)
The Other Boleyn Girl (Sony)
The Professionals (Sony)
The Signal (2007) (Magnolia)
Witless Protection (Lionsgate)
June 03, 2008
Battle of Britain (MGM)
A Bridge Too Far (MGM)
Cloverfield (Paramount)
Dirty Harry (Warner)
Dirty Harry: Ultimate Collection (Warner)
The Eye (2008) (Lionsgate)
Fearless Planet (Image)
Final Days of Planet Earth (Echo Bridge)
The Longest Day (Fox)
Meet the Spartans (Fox)
Patton (Fox)
The Poseidon Adventure (2005) (Echo Bridge)
The Recruit (Walt Disney)
The Sand Pebbles (Fox)
Semi-Pro (New Line)
Signs (Walt Disney)
There Will Be Blood (Paramount)
Weeds: Season Three (Lionsgate)
May 27, 2008
Dragon Ball Z - Dead Zone/World's Strongest (FUNimation)
Dragon Tiger Gate (Tai Seng)
Rambo (Lionsgate)
Rambo (Box Set) (Lionsgate)
Rambo III (Lionsgate)
Rambo: First Blood Part II (Lionsgate)
Strauss: Die Fledermaus (Opus Arte)
May 20, 2008
The Air I Breathe (Image)
Anger Management (Sony)
Bee Movie (DreamWorks)
Blades of Glory (Paramount)
Company (2007) (Image)
Face/Off (Paramount)
National Treasure (Buena Vista)
National Treasure/National Treasure: Book of Secrets (Two-Pack) (Walt Disney)
National Treasure: Book of Secrets (Walt Disney)
Nature: Desert Lions (Questar)
Nature: In the Valley of the Wolves (Questar)
Nature: Shark Mountain (Questar)
Nature: Under Antarctic ice (Questar)
Next (Paramount)
Short Circuit (Image)
V for Vendetta (Warner)
WWE: Wrestlemania XXIV (WWE)
May 13, 2008
Butch Cassidy and the Sundance Kid (Fox)
The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch & the Wardrobe (Disney)
Master and Commander: The Far Side of the World (Fox)
Mrs. Doubtfire (Fox)
Shinobi: Heart Under Blade (FUNimation)
Untraceable (Sony)
Youth Without Youth (Sony)
May 06, 2008
The Devil's Own (Sony)
First Sunday (Sony)
Helvetica (Plexifilm)
Helvetica (Limited Edition) (Plexifilm)
Ozzfest: 10th Anniversary (Warner Music Group)
P.S. I Love You (Warner)
Saawariya (Sony)
Shall We Dance? (Walt Disney)
Twister (Warner)
April 29, 2008
27 Dresses (Fox)
First Knight (Sony)
The Golden Compass (New Line)
Motley Crue: Carnival of Sins (Warner Music Group)
Mozart: Die Zauberflote (Opus Arte)
Ocean's Eleven (Warner)
Ocean's Twelve (Warner)
April 22, 2008
National Geographic: Six Degrees Could Change the World (National Geographic)
One Missed Call (Warner)
The Orphanage (New Line)
Six Degrees Could Change the World (Warner Brothers)
Sublime (Warner)
April 15, 2008
Alien vs. Predator/Aliens vs. Predator: Requiem (Two-Pack) (Fox)
Aliens vs. Predator: Requiem (Fox)
Before the Devil Knows You're Dead (Image)
Commando (Fox)
Juno (Fox)
Mariah Carey: The Adventures of Mimi (Image)
A Passage to India (Sony)
Predator (Fox)
April 08, 2008
The 6th Day (Sony)
The Adventures of Baron Munchausen (Sony)
Sharkwater (Warner)
Space Ace (Digital Leisure)
Walk Hard: The Dewey Cox Story (Sony)
The Water Horse: Legend of the Deep (Sony)
Yukikaze (Bandai Visual)
April 01, 2008
10.5 Apocalypse: The Complete Miniseries (Echo Bridge)
Alvin and the Chipmunks (2007) (Fox)
Artie Lange's Beer League (Echo Bridge)
Behind The Yellow Line (Celestial)
Blackbeard (2006) (Echo Bridge)
Category 7: The End of the World (Echo Bridge)
Coyote Ugly (Walt Disney)
The Curse Of King Tut's Tomb: The Complete Miniseries (Echo Bridge)
Hidalgo (Walt Disney)
Justin Timberlake: Live at Madison Square Garden (Sony BMG)
The Last Sentinel (Echo Bridge)
Unbreakable (Walt Disney)
March 25, 2008
Bonnie & Clyde (Warner)
Digital Video Essentials: HD Basics (DVD International)
Mendelssohn: A Midsummer Night's Dream (Opus Arte)
Naked Beneath the Water (Phoenix Group)
Steep (Sony)
March 18, 2008
Enchanted (Walt Disney)
I Am Legend (Warner)
March 11, 2008
Appleseed Ex Machina (Warner)
August Rush (Warner)
Dan in Real Life (Walt Disney)
Dogma (Sony)
Gattaca (Sony)
Girls Gone Wild: Sex Race (Mantra)
Hitman (Fox)
I, Robot (Fox)
Independence Day (Fox)
No Country for Old Men (Walt Disney)
Sleuth (2007) (Sony)
March 04, 2008
Heyy Babyy (Eros)
Ice Age (Fox)
Mr. Magorium's Wonder Emporium (Fox)
The Rookie (2002) (Walt Disney)
February 26, 2008
30 Days of Night (Sony)
Initial D (Tai Seng)
Justice League: The New Frontier (Warner)
Led Zeppelin: The Song Remains the Same (Warner)
Over America In High Definition (Topics)
Over California In High Definition (Topics)
To Kill a King (Starz)
February 25, 2008
Assembly (UK Import) (Metrodome)
February 21, 2008
Sukiyaki Western: Django (JP Import) (Sony)
February 19, 2008
Deep Purple: Live at Montreux 2006 (Eagle Rock)
In the Valley of Elah (Warner)
Michael Clayton (Warner)
The Night of the Werewolf/Vengeance of the Zombies (BCI)
Run Lola Run (Sony)
Santana: Hymns for Peace - Live at Montreux 2004 (Eagle Rock)
Yes: Live at Montreux 2003 (Eagle Rock)
February 12, 2008
The Amateurs (First Look)
Becoming Jane (Buena Vista)
Gone Baby Gone (Buena Vista)
No Reservations (Warner)
We Own the Night (Sony)
February 05, 2008
Across the Universe (Sony)
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Warner)
The Brave One (Warner)
Breaker Morant (Image)
Celine Dion: A New Day... Live in Las Vegas (Sony BMG)
Crimson Tide (Buena Vista)
The Jane Austen Book Club (Sony)
Me, Myself & Irene (Fox)
Wall Street (Fox)
February 04, 2008
Deadliest Catch: Season 3 (Discovery Channel)
January 29, 2008
Daddy Day Camp (Sony)
Damages: The Complete First Season (Sony)
Dispatch: Zimbabwe - Live at Madison Square Garden (Warner Music Group)
The Invasion (Warner)
King of California (First Look)
Monty Python's Life of Brian (Sony)
January 22, 2008
The Game Plan (Walt Disney)
Saw IV (Lionsgate)
January 15, 2008
Girls Gone Wild: Baby Bash - Live And Uncensored (Mantra)
Good Luck Chuck (Lionsgate)
Mr. Woodcock (New Line)
Suburban Girl (Image)
January 08, 2008
3:10 to Yuma (2007) (Lionsgate)
Con Air (Buena Vista)
Dragon Wars (Sony)
Killing Machine/Shogun's Ninja (BCI)
Man on Fire (Fox)
The Rock (Buena Vista)
Sister Street Fighter/Sister Street Fighter 2: Hanging By a Thread (BCI)
Sunshine (Fox)
January 06, 2008
Superhero Movie (Weinstein)
January 02, 2008
Resident Evil (Sony)
Resident Evil - The High Definition Trilogy (Sony)
Resident Evil: Extinction (Sony)
January 01, 2008
Shoot 'Em Up (New Line)
War (Lionsgate)
December 26, 2007
Pan's Labyrinth (New Line)
December 23, 2007
Rush Hour 3 (New Line)
December 18, 2007
Blade Runner (Complete Collector's Ed.) (Warner)
Blade Runner (Ultimate Collector's Ed.) (Warner)
Shakira: Oral Fixation Tour (Sony BMG)
The Simpsons Movie (Fox)
Sunrise Earth: American Sunrises Vol 1 (Discovery Channel)
Terminator 3: Rise of the Machines (Warner)
That’s Entertainment: Complete Collection (Warner)
Underdog (2007) (Walt Disney)
December 11, 2007
Harry Potter and the Chamber of Secrets (Warner)
Harry Potter and the Goblet of Fire (Warner)
Harry Potter and the Order of the Phoenix (Warner)
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (Warner)
Harry Potter and the Sorcerer's Stone (Warner)
Harry Potter Years 1-5 (Limited Edition Giftset) (Warner)
High School Musical 2 (Walt Disney)
The Legend of Zorro (Sony)
Lost: The Complete Third Season (Disney)
Rent (Sony)
SOS! Tokyo Metro Explorers: The Next (Bandai Visual)
December 04, 2007
20 Million Miles to Earth (Sony)
Cast Away (Fox)
Elton 60 - Live at Madison Square Garden (Universal Music)
Masters of Horror: Season One - Vol. Four (Starz)
Mr. & Mrs. Smith (Fox)
Pirates of the Caribbean: At World's End (Buena Vista)
Queen Rock Montreal & Live Aid (Eagle Rock)
Superbad (Sony)
November 27, 2007
I Know Who Killed Me (Sony)
Jin-Roh: The Wolf Brigade (Bandai Visual)
The Omega Man (Warner)
Paprika (Sony)
November 21, 2007
Art Mann Presents: Mile High Madness (HDNet)
November 20, 2007
Bad Santa: The Unrated Version and Director's Cut (Buena Vista)
David Gilmour: Remember That Night (Sony BMG)
Die Hard (Fox)
Die Hard 2: Die Harder (Fox)
Die Hard 3: Die Hard with a Vengeance (Fox)
The Die Hard Collection (Fox)
Hairspray (2007) (New Line)
Led Zeppelin: The Song Remains the Same (Recalled Version) (Warner)
Live Free or Die Hard (Fox)
Pathfinder (Fox)
Rescue Dawn (MGM)
The Santa Clause 3: The Escape Clause (Buena Vista)
November 13, 2007
Close Encounters of the Third Kind (Sony)
Dragon Ball Z - Broly Double Feature (FUNimation)
IMAX: Africa the Serengeti (Razor Digital)
IMAX: Alaska Spirit of the Wild (Razor Digital)
IMAX: Antarctica -- An Adventure of a Different Nature (Razor Digital)
IMAX: Australia Land Beyond Time (Razor Digital)
Masters of Horror: Season One - Vol. Three (Starz)
Ocean's Eleven, Twelve & Thirteen Giftset (Warner)
Ocean's Thirteen (Warner)
Prison Break: Season One (Fox)
Ultimate Force (BCI)
November 06, 2007
The Aviator (Warner)
Beowulf & Grendel (Starz)
Best of Blu-ray, Action (Warner)
Best of Blu-ray, Family (Warner)
Blu-ray 4-Pack: Action Movies (Walt Disney)
Blu-ray 4-Pack: Disney Movies (Walt Disney)
Blu-ray 4-Pack: Family Movies (Walt Disney)
Cars (Walt Disney)
Oldboy (Tartan)
The Pixar Short Films Collection: Volume 1 (Walt Disney)
Ratatouille (Walt Disney)
October 30, 2007
Hard Boiled: Stranglehold PS3 Collector's Edition (Midway)
HDScape: Antarctica Dreaming (DVD International)
HDScape: Blu-ray Sampler (DVD International)
HDScape: Exotic Saltwater Aquarium (DVD International)
HDScape: Fireplace - Visions of Tranquility (DVD International)
HDScape: HDWindow - Hawaii (DVD International)
HDScape: HDWindow - The Great Southwest (DVD International)
HDScape: Serenity - Southern Seas (DVD International)
HDScape: Stargaze II (DVD International)
HDScape: Visions of the Sea (DVD International)
License to Wed (Warner)
The Polar Express (Warner)
Spider-Man 3 (Sony)
Spider-Man: The High-Definition Trilogy (Sony)
October 23, 2007
2001: A Space Odyssey (Warner)
A Clockwork Orange (Warner)
The Company (2007) (Sony)
Eyes Wide Shut (Warner)
Full Metal Jacket: Deluxe Edition (Warner)
The Hills Have Eyes 2 (2007) (Fox)
Home of the Brave (Fox)
Hostel (Director's Cut) (Sony)
Hostel: Part II (Sony)
King of New York (Lionsgate)
Meet the Robinsons (Walt Disney)
Mr. Brooks (MGM)
Scary Movie (Dimension)
The Shining (1980) (Warner)
The Sopranos: Season Six, Part Two (Warner)
October 16, 2007
AC/DC: Live at Donington (Sony BMG)
Hollow Man (Director's Cut) (Sony)
The Invisible (Buena Vista)
Masters of Horror: Season One - Vol. One (Starz)
Masters of Horror: Season One - Vol. Two (Starz)
The Reaping (Warner)
Return to House on Haunted Hill (Warner)
October 09, 2007
28 Days Later (Fox)
28 Weeks Later (Fox)
Edward Scissorhands (Fox)
The Fly (1986) (Fox)
From Hell (Fox)
Nature's Journey (Koch Distributing)
Reign Over Me (Sony)
RoboCop (MGM)
Surf's Up (Sony)
Twilight Zone: The Movie (Warner)
October 02, 2007
Bram Stoker's Dracula (Sony)
Dawn of the Dead (1978) (Starz)
The Day After Tomorrow (Fox)
Day of the Dead (1985) (Starz)
Evil Dead 2: Dead by Dawn (Starz)
Fantastic Four: The Rise of the Silver Surfer (Fox)
Galapagos (BBC)
Halloween (1978) (Starz)
A Room with a View (BBC)
October 01, 2007
Transformers: The Movie (1986) (UK Import) (Metrodome)
September 25, 2007
Black Book (Sony)
Gods and Generals (Warner)
Gothika (Warner)
Memoirs of a Geisha (Sony)
Tekkon Kinkreet (Sony)
Underworld (Sony)
The Wild Bunch (Warner)
Wyatt Earp (Warner)
September 18, 2007
Alexander Revisited (Warner)
The Best of Blu-ray, Vol 3 (Warner)
The Best of Blu-ray, Vol 2 (Warner)
The Best of Blu-ray, Vol 1 (Warner)
The Condemned (Lionsgate)
Deliverance (Warner)
A Few Good Men (Sony)
House of 1000 Corpses (Lionsgate)
Jailhouse Rock (Warner)
Smallville: The Complete Sixth Season (Warner)
Troy: Director's Cut (Warner)
Viva Las Vegas (Warner)
We Are Marshall (Warner)
September 11, 2007
The Replacement Killers (Sony)
Royal Space Force: Wings of Honneamise (Bandai Visual)
September 04, 2007
Dave Matthews and Tim Reynolds: Live at Radio City (Sony BMG)
Delta Farce (Lionsgate)
Nip/Tuck: The Complete Fourth Season (Warner)
Remember the Titans (Buena Vista)
August 21, 2007
Immortal Beloved (Sony)
The Lives of Others (Sony)
National Lampoon's Van Wilder (Lionsgate)
Perfect Stranger (Sony)
August 14, 2007
Doctor Strange (Lionsgate)
The Lookout (Disney)
Vacancy (Sony)
Wild Hogs (Buena Vista)
August 07, 2007
Are We Done Yet? (Sony)
Arlington Road (Sony)
Disturbia (Paramount)
Final Fantasy: The Spirits Within (Sony)
TMNT (Warner)
July 31, 2007
300 (Warner)
IMAX: Blue Planet (Warner)
IMAX: Roving Mars (Disney)
Planet Earth (US Version) (Discovery Channel)
Shooter (Paramount)
July 24, 2007
The Host (Magnolia)
Out for Justice (Warner)
Purple Rain (Warner)
Weeds: Season Two (Lionsgate)
July 17, 2007
The Fifth Element (Remastered) (Sony)
Premonition (Sony)
Waiting... (Lionsgate)
Wild Things (Sony)
July 03, 2007
Flatliners (Sony)
The Patriot (Extended Cut) (Sony)
The Untouchables (Re-Issue) (Paramount)
The Warriors: Ultimate Director's Cut (Re-Issue) (Paramount)
June 26, 2007
Black Snake Moan (Re-Issue) (Paramount)
Hustle & Flow (Paramount)
June 19, 2007
Bridge to Terabithia (Buena Vista)
June 12, 2007
Blood & Chocolate (Sony)
Cruel Intentions (Sony)
Daddy's Little Girls (Lionsgate)
Ghost Rider (Sony)
Music and Lyrics (Warner)
Primeval (Buena Vista)
Seven Years in Tibet (Sony)
June 05, 2007
Blood Diamond (Warner)
Bruce Springsteen with the Sessions Band: Live in Dublin (Sony BMG)
Coming to America (Paramount)
The Cowboys (Warner)
Hellboy (Sony)
The Messengers (Sony)
Norbit (Paramount)
Rescue Me: The Complete Third Season (Sony)
Rio Bravo (Warner)
Trading Places (Paramount)
May 29, 2007
Basic Instinct (Lionsgate)
Chris Botti Live with Orchestra and Special Guests (Sony BMG)
Curse of the Golden Flower (Sony)
Weeds: Season One (Lionsgate)
May 22, 2007
Apocalypto (Buena Vista)
Closer (Sony)
Flags of Our Fathers (DreamWorks)
Freedom Writers (Paramount)
Letters from Iwo Jima (Warner)
M:I-2 (Paramount)
Mission: Impossible (Paramount)
Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl (Buena Vista)
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (Buena Vista)
May 15, 2007
Battle of the Bulge (Warner)
The Fountain (Warner)
The Road Warrior (Warner)
Stomp the Yard (Sony)
May 08, 2007
Catch & Release (Sony)
Dirty Dancing (20th Anniversary Edition) (Lionsgate)
Donnie Brasco (Sony)
Revenge (Sony)
May 01, 2007
Dreamgirls (Re-Issue) (DreamWorks)
Happily N'Ever After (Lionsgate Entetainment)
The Lost City (Magnolia)
April 25, 2007
Living Landscapes: The World's Most Beautiful Places (HD Environments)
April 24, 2007
Deja Vu (Buena Vista)
Failure to Launch (Paramount)
Night at the Museum (Fox)
Planet Earth: The Complete BBC Series (BBC)
The Queen (Buena Vista)
Secret Window (Sony)
Ultimate Avengers Collection (Lionsgate)
April 17, 2007
The Dirty Dozen (Warner)
Enter the Dragon (Warner)
April 10, 2007
Dog Day Afternoon (Warner)
Payback: Straight Up - The Director's Cut (Paramount)
A Scanner Darkly (Warner)
April 09, 2007
Dragon's Lair (Digital Leisure)
April 03, 2007
G.I. Jane (Buena Vista)
Identity (Sony)
King Arthur Director's Cut (Buena Vista)
Volver (Sony)
March 27, 2007
Happy Feet (Warner)
Incubus: Alive at Red Rocks (Sony Music)
March of the Penguins (Warner)
National Geographic: Relentless Enemies (Warner)
The Pursuit of Happyness (Sony)
Warriors of Heaven and Earth (Sony)
March 20, 2007
Big Fish (Sony)
Chicken Little (Buena Vista)
Eragon (Fox)
Finding Neverland (Buena Vista)
Rocky Balboa (Sony)
March 13, 2007
Casino Royale (2006) (Sony)
The Holiday (2006) (Sony)
Hoosiers (MGM)
Layer Cake (Sony)
February 27, 2007
Bullitt (Warner)
The Getaway (1972) (Warner)
Nature's Colors with the World's Greatest Music (Concert Hot Spot)
Nine Inch Nails Live: Beside You in Time (Interscope)
Stranger Than Fiction (Sony)
February 20, 2007
Babel (Re-Issue) (Paramount)
Destiny's Child: Live in Atlanta (Sony BMG)
The Prestige (Buena Vista)
Vertical Limit (Sony)
February 13, 2007
Broken Arrow (Fox)
Chain Reaction (Fox)
Chronos (Koch)
The Departed (Warner)
Entrapment (Fox)
Ladder 49 (Buena Vista)
The Marine (Fox)
Phone Booth (Fox)
Planet of the Apes (2001) (Fox)
Reign of Fire (Buena Vista)
The Sentinel (2006) (Fox)
The Usual Suspects (Fox)
The World's Fastest Indian (Magnolia)
February 06, 2007
American Psycho (Lionsgate)
First Blood (Lionsgate)
Reservoir Dogs (Lionsgate)
Running With Scissors (Sony)
The Tailor of Panama (Sony)
Young Guns (Lionsgate)
January 30, 2007
Beerfest (Warner)
Discovery Atlas: Australia Revealed (Discovery Channel)
Discovery Atlas: Brazil Revealed (Discovery Channel)
Discovery Atlas: China Revealed (Discovery Channel)
Discovery Atlas: Italy Revealed (Discovery Channel)
Flyboys (Fox)
Hart's War (Fox)
Open Season (Sony)
The Wicker Man (2006) (Warner)
January 25, 2007
District B13 (Magnolia)
January 23, 2007
Alien vs. Predator (Fox)
Black Rain (Paramount)
Casanova (Buena Vista)
Chicago (Buena Vista)
Courage Under Fire (Fox)
The Guardian (2006) (Buena Vista)
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Buena Vista)
The Manchurian Candidate (2004) (Paramount)
Men of Honor (Fox)
Saw II (Lionsgate)
Saw III (Lionsgate)
Toto: Live in Amsterdam (Eagle Rock)
We Were Soldiers (Paramount)
January 16, 2007
Employee of the Month (Lionsgate)
GoodFellas (Warner)
Gridiron Gang (Sony)
Resident Evil: Apocalypse (Sony)
Scooby-Doo (2002) (Warner)
January 09, 2007
Crank (Lionsgate)
January 02, 2007
The Covenant (Sony)
December 26, 2006
The Descent (Lionsgate)
Transporter 2 (Fox)
December 19, 2006
All the King's Men (Sony)
Flightplan (Buena Vista)
Invincible (Buena Vista)
Lady in the Water (Warner)
Pearl Harbor (Buena Vista)
The Sopranos: Season Six, Part One (Warner)
December 12, 2006
The Devil Wears Prada (Fox)
Kung Fu Hustle (Sony)
Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (Sony)
Tony Bennett: An American Classic (Sony Music)
World Trade Center (Paramount)
December 05, 2006
The Architect (Magnolia)
Bulletproof Monk (Fox)
A Christmas Story (Warner)
Flight of the Phoenix (2004) (Fox)
National Lampoon's Christmas Vacation (Warner)
Rising Sun (Fox)
Rocky (Fox)
November 28, 2006
The Ant Bully (Warner)
Superman II: The Richard Donner Cut (Warner)
Superman Returns (Discontinued) (Warner)
Superman: The Movie (Warner)
Windtalkers (Fox)
November 21, 2006
Annapolis (Buena Vista)
The Black Crowes: Freak N' Roll (Eagles Rock)
Enemy of the State (Buena Vista)
Goal! The Dream Begins (Buena Vista)
Ice Age: The Meltdown (Fox)
Sky High (Buena Vista)
The Wild (Buena Vista)
November 14, 2006
ATL (Warner)
Behind Enemy Lines (Fox)
Black Hawk Down (Sony)
Fantastic Four (Fox)
Kingdom of Heaven: The Director's Cut (Fox)
Kiss of the Dragon (Fox)
The Last Samurai (Warner)
The League of Extraordinary Gentlemen (Fox)
Million Dollar Baby (Warner)
The Omen (2006) (Fox)
Speed (Fox)
The Transporter (Fox)
X-Men: The Last Stand (Fox)
November 07, 2006
Little Man (Sony)
Nacho Libre (Paramount)
Reds (Paramount)
October 31, 2006
Alice Cooper: Live in Montreux 2005 (Eagle Rock)
The Phantom of the Opera (Warner)
The Searchers (Warner)
Under Siege (Warner)
Unforgiven (Warner)
October 30, 2006
Mission: Impossible - Ultimate Missions Collection (Paramount)
Mission: Impossible III (Paramount)
October 24, 2006
The Italian Job (2003) (Paramount)
Legends of Jazz Showcase (LRS Media)
Monster House (Sony)
Sahara (Paramount)
October 17, 2006
Brothers Grimm (Buena Vista)
Dark Water (Buena Vista)
Glory Road (Buena Vista)
Gone in 60 Seconds (2000) (Buena Vista)
The Haunted Mansion (Buena Vista)
October 10, 2006
16 Blocks (Warner)
Aeon Flux (Paramount)
Bikini Destination: Triple Fantasy (Magnolia)
Bubble (Magnolia)
Click (Sony)
Enron: The Smartest Guys in the Room (Magnolia)
HDNet World Report Special: Shuttle Discovery's Historic Mission (Magnolia)
One Last Thing... (Magnolia)
Syriana (Warner)
U2: Rattle and Hum (Paramount)
The War Within (Magnolia)
October 03, 2006
New Orleans Concert: The Music of America's Soul (Concert Hot Spot)
The Pat Metheny Group: The Way Up Live (Eagle Rock)
October 02, 2006
John Legend: Live at the House of Blues (Sony Music)
September 26, 2006
Corpse Bride (Warner)
Four Brothers (Paramount)
The Fugitive (Warner)
House of Wax (2005) (Warner)
The Lake House (Warner)
Lara Croft: Tomb Raider (Paramount)
Lethal Weapon 2 (Warner)
Sky Captain and the World of Tomorrow (Re-Issue) (Paramount)
Sleepy Hollow (Re-Issue) (Paramount)
Space Cowboys (Warner)
Swordfish (Warner)
September 19, 2006
The Big Hit (Sony)
Dinosaur (Buena Vista)
Eight Below (Buena Vista)
The Great Raid (Buena Vista)
Jay and Silent Bob Strike Back (Buena Vista)
A Knight's Tale (Sony)
S.W.A.T. (Sony)
Tears of the Sun (Sony)
September 05, 2006
Blazing Saddles (Warner)
Firewall (Warner)
Full Metal Jacket (Warner)
Lethal Weapon (Warner)
August 29, 2006
The Devil's Rejects (Lionsgate)
Stargate (Lionsgate)
Stir of Echoes (Lionsgate)
Total Recall (Lionsgate)
August 22, 2006
Silent Hill (Sony)
August 15, 2006
Into the Blue (Sony)
Memento (Sony)
RV (Sony)
August 01, 2006
Good Night, and Good Luck (Warner)
Kiss Kiss Bang Bang (Warner)
Rumor Has It... (Warner)
Training Day (Warner)
July 25, 2006
The Benchwarmers (Sony)
The Last Waltz (MGM)
Species (MGM)
Stealth (Sony)
July 18, 2006
A View from Space with Heavenly Music (Concert Hot Spot)
Basic Instinct 2 (Sony)
Crash (Lionsgate)
Lord of War (Lionsgate)
Muriel Anderson: A Guitarscape Planet (Concert Hot Spot)
The Punisher (Lionsgate)
Saw (Lionsgate)
Terminator 2: Judgment Day (Lionsgate)
Ultraviolet (Sony)
50 First Dates (Sony)
The Fifth Element (Discontinued) (Sony)
Hitch (Sony)
House of Flying Daggers (Sony)
The Terminator (MGM)
Underworld: Evolution (Sony)
xXx

Postad 01 November 2008 - 16:18

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2965 inlägg
  • 0
Haha, längsta inlägget hittills på forumet?

Postad 01 November 2008 - 16:19

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
:unsure:

Postad 01 November 2008 - 16:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Så du tror en ny häftigare datorn drar så mycket extra energi som att trycka en skiva, transportera skivan, åka bil och köpa skivan? Nej faktiskt så finns det en poäng med miljöfrågan. Idag är den tyvärr inte så högt på agendan när det kommer till film/musik men alla transporter som kan strypas bör strypas och där är internet en stor möjlighet. Jag säljer själv mjukvara i prisklassen 100K - 500K. Vi levererar inte längre några skivor. Varför trycka och köra en box från USA när kunderna kan tanka hem den.

Goldstar, tack för din kommentar. Det är helt sant som du säger. Majoriteten bryr sig inte ens om extramaterialet. De jag tror att de två viktigaste aspekterna för att folk valde DVD var storleken på formatet och att slippa allt strul som ett kassettformat innebar. Vilket åter för tillbaka frågan på om de fördelar BD erbjuder är tillräckligt stora för att motivera ett skifte. Vill folk ha än mer slimma format och flexibla format så är det onlinetjänster som gäller. Om folk vill ha än högre bildkvalitet så är det idag BD som gäller. Är pris kritiskt så måste VOD format kunna bli betydligt billigare en skivformat!

Hur många konsumenter som frågar efter HD-TV eller BD för att dom har en TV som stödjer det vet jag inte. Men jag tvivlar på att det är majoriteten som du tror. Folk köper platt-tv för att det är en klart smidigare och snyggare möbel än tjock-tv. Knappast bilden som är avgörande. Hur stor procent av de TV som säljs är seriösa kvalitetsskärmar och hur många är budgeterbjudanden som folk hugger på?

Jag skriver inte att majoriteten i sverige är likadana utan en majoritet av dem jag känner, det kan ju ha flera förklaringar och jag kan ju bara tala för mitt lilla perspektiv här i världen och vad jag själv hör och upplever, men detta kan ju vara nåra skäl till att jag upplever saker som jag gör.

1. Många anser mig som ganska kunnig och intresserad av ny teknik och brukar ofta kunna ta reda på svar på deras frågor.
2. Många som köpt en platt-tv är besvikna på bilden (gäller särskilt dem som bor i vårt lokala bostadsbolag som bara erbjder analog kabeltv)
3. De har varit hos nån bekant som de tycker har bättre bild på sin platta tv än de själva vilket ju kan ha flera förklaringar.
3.a Deras bekant kan ju ha köpt en bättre tv
3.b Deras bekant har en bättre signal eller ett hd-abb
3.c De kan ha varit hos mig som aldrig visar tv men gärna film från min BD samling :unsure: (obs lite ironi men bara lite)
4. De har varit i någon av elektronikedjorna och blivit påprackade en massa info om både Hd-tv och BD och därför blivit nyfikna.
5. De sitter på en PS3 och jag frågar om de kollar på film från den B)

Detta behöver ju inte innebära att de i slutänden skaffar prylarna, de kan ju fråga av ren nyfikenhet, men det visar trots allt att intresset finns och hos en del (minoritet) räcker det att intresset grott för att det ska växa till ett behov :D

Håller dessutom med i miljöaspekten, men den gäller ju även för dvd, så på den fronten så är VOD outstanding, men ser man till kvalite på materialet så är det i dag endast skivor som håller måttet om man tittar på den legala marknaden och det gäller tyvärr även dvd kontra vod, har kollat på lite alternativ de senaste 2 dagarna men inget jag testat når upp ens till dvdkvalite. Upplevde dessutom hack och frysningar i filmen på de testade ställena . SFanytime uplevde jag som sämst på det, cdon.com funkade bäst hos mig iaf.

Postad 01 November 2008 - 19:21

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

jag kan ju bara tala för mitt lilla perspektiv här i världen och vad jag själv hör och upplever

'

Vi har alla olika perspektiv pga att man ser det ur olika "synvinklar"
Men det kan också bero på hur man "förstår" det man läser och ser ..

Maveric

Postad 02 November 2008 - 09:42

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Apropå olika perspektiv på saker och ting. Det finns ett ytterligare perspektiv som jag inte tror har blivit nämnt ännu...

När VHS kom så kunde inte VHS-formatet nu upp den till potential för teknisk bildkvalite som dåtidens tv-apparater hade. Men sen kom DVD-formatet...

Dvd-formatets potential för teknisk bildkvalite var exakt samma som tv-apparaternas, något som bland tv-apparaterna "skilde agnarna från vetet". Kvaliten hos tv-apparaterna blev bättre, men begränsningen i tv-formatet PAL (/NTSC) fanns kvar. Sen kom de platta tv-apparaterna med bl.a. upplösning långt högre än de gamla crt-kanonernas och därmed så hade flaskhalsen för den tekniska kvalite'n till viss del återigen hamnat hos DVD-formatet. Dvd kan inte lämna bättre bild än vad PAL förmår, men med dagens platta tv-apparater så finns det en potential för högre teknisk bildkvalite än vad DVD-spelarna förmår att prestera.

Nu kommer B.D. som återigen har en potential för teknisk bildkvalite som kan matcha de bästa tv-apparaterna...

B.D. känns ur detta perspektivet som ett helt naturligt steg. Kanske inte ett "kvantum-språng" såsom DVD-formatet var när det kom, men likväl en naturlig vidareutveckling. Den senaste profilen för B.D. med möjlighet att ladda ner material också, kan vara det som gör att B.D. blir en överlevare.

Det är inte alls omöjligt att morgondagens B.D.-filmer kanske bara innehåller en bioversion och kanske någon dokumentär, medan den nedladdningsbara informationen kanske t.o.m. kan bestå i senare utgåvor av filmen. T.ex. "special edition" eller liknande...

DET vore isåfall ett sådant "kvantum-språng" som så många saknar idag, när man jämför BD-formatets betydelse med den betydelse som DVD-formatet hade när det lanserades.

Jag är helt övertygad om att BD-formatet är här för att stanna och anser att det finns ingen anledning till att tro något annat med tanke på hur snabbt det växer...

Postad 02 November 2008 - 12:19

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Väntar fortfarande på min In To The Blue från spelbutiken som skulle få in filmen den 24:e. :)

Har du inte varit inne på sidor som slutar med ".com" så märker du snabbt att utbudet är större än det som finns på sidor som slutar på ".se" !

Mvh

Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 02 November 2008 - 12:21.

Postad 02 November 2008 - 12:28

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Härlig lista högre upp fr Hassesolo. Här kommer den i bokstavsordning!

Edit: operation aborted. Aningen långt inlägg :)

Redigerat av Unregistered76636631, 02 November 2008 - 12:34.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.