Att så här stor telecom företag som Telia inte kunde förutse detta och fixa fram lite mer server kraft är helt otroligt.
![]()
Precis vad jag menade!
Ärligt talat kanske jag inte skulle köpa den ikväll men man var ju nyfiken
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
6 relaterade trådar
Postad 10 July 2008 - 23:27
Precis vad jag menade! Ärligt talat kanske jag inte skulle köpa den ikväll men man var ju nyfiken Postad 10 July 2008 - 23:37
Jag hade problem med min gamla installation så jag avinstallerade 7.6 och tankade ner en helt ny 7.7 från apple.com. Installerad och klar utan problem. Redigerat av Unregistered70fd4719, 10 July 2008 - 23:38. Postad 10 July 2008 - 23:41
Fick göra samma sak jag också. Funkar prima nu Postad 10 July 2008 - 23:46 Min kraschar varje gång jag ska avsluta programmet. Men annars så... Postad 10 July 2008 - 23:47
Kommer då fortfarande inte in på telia.se, nån här som lyckats göra en beställning?
Postad 10 July 2008 - 23:50
Kan det verkligen vara sådan anstormning kunder att Telia inte kan hålla emot?
Kan det vara någon anti-apple-liga som lägger upp Dos:en? (konspirationsteori, någon?? Postad 10 July 2008 - 23:51
Tror nog telia lägger inte lite störningar med flit för att driva på hypen ännu lite mera
Sen när man väl kommer in ska man bli så glad att man beställer på stört. Postad 10 July 2008 - 23:52
Nej, jag kom så långt att jag kunde välja modell och abonnemang men sedan blev det fel. Postad 10 July 2008 - 23:55
HEJ ALLA MÄNNISKOR UTAN IPHONE 3G!!
KOM UT FÖRST I STOCKHOLM MED MIN NYA 16 GB vita iphone!! ANDRA I KÖN FÖRSTA UT!!! TANKAR NYA ITUNES ATM. så ###### vacker är den. åter kommer senare om hur den är. Postad 10 July 2008 - 23:57 Samma här. När jag väl installerat den senaste versionen visade det sig att den krashar när man avslutar. Kollat lite på apple.com, men hittar ingen klockren lösning. Någon som har någon idé? (Blev lite off topic här, men vad gör man inte i väntan på de första recensionerna...) Grattis! Tuta och kör en stund och återkom med kommentarer!!! Postad 10 July 2008 - 23:58
Sådär, nu har jag beställt en svart 8GB från telia.se. Hoppas den kommer i början/mitten av nästa vecka!
Postad 11 July 2008 - 00:05
Det syns att de som köat länge måste pumpa in en hel del speed för att klara påfrestningarna. edit: Egentligen är jag ju bara avundsjuk Redigerat av Vikko, 11 July 2008 - 00:08. Postad 11 July 2008 - 00:16
KAN DU INTE SKRIKA HÖGRE?!
Hmf, jag vill fortfarande veta hur många lurar Telia fått in och hur de är distribuerade runt om i landet. Befinner mig i en mindre stad för tillfället och vill ha mig en fet svarting imorgon. Får väl hålla tummarna helt enkelt. Edit: Jag med. Redigerat av peppe eng, 11 July 2008 - 00:17. Postad 11 July 2008 - 00:31
okey nu har jag lekt lite med luren. underbar enligt mig.
högtalarna perfekt ljud, gps perfekt, internet as fort. mycket fortare en min n95. skärmen underbart klar och ren. youtube funkar as bra:D 10/10 får den av mig. haha folk köar fortfarande för en iphone medans jag redan har den!!! var fan värt att komma kl 12 00 idag. Postad 11 July 2008 - 01:06
cedricht, är den vita verkligen snygg? Känns den inte lite... amatör? Tänkte på laptop:arna där de svarta känns proffsiga medans de vita känns... lekskola. Vill nog ha den svarta men faller in på vita tankar lite då och då.
Förresten, är det bara jag som tycker att priserna är bra? Jag går över från att mobila kontant och kommer enligt kalkylatorn på prisjakt.nu spara drygt tre papp om året plus kunna surfa hejvilt! (O: Redigerat av peppe eng, 11 July 2008 - 01:07. Postad 11 July 2008 - 01:15
Helt störda priser från Telia... Sa inte Jobs att den skulle kosta $299? Enda chansen att komma så nära det priset är väl med 24 månaders abonnemang och maxavgift varje månad. Telia är och förblir sämst, på allt.
Postad 11 July 2008 - 01:27
Vet att jag inte blir populär ..
Men varför denna hysteri .. Det är ju bara en leksak för omogna män Jag söker däremot en bra mobil som man bara kan ringa och skicka sms med och som fungerar som den skall. Allt annat är överflödigt tjaffs Några tips Maveric Ps. Men däremot en sådan här .. ASUS EEE PC 1000H Men mobilt bredband hade ju inte varit dumt ... Redigerat av Unregistered1103, 11 July 2008 - 01:33. Postad 11 July 2008 - 01:42
Det låter som du vill ha en Doro HandleEasy 328
Postad 11 July 2008 - 01:47
Ja jäklar där är den ju
bildCA3JER43.jpg 4.24K
1 Antal nerladdningarFår bara hoppas att där är knapplås .. med tanke på de knapparna Maveric Postad 11 July 2008 - 02:32
Någon som har koll på hur man enklast går till väga för att få med sina kontakter över från en gammal SE till sin iPhone? Är det samma gamla klassiska trick att ladda över all kontakter på sim-kortet innan man flyttar över det till iPhonen? Kan iPhone läsa kontakter i det formatet?
Postad 11 July 2008 - 04:54
Jädrans, den klarar inte av att skicka SMS. Tyvärr! Men annars har Doro en annan modell som påminner mkt om den där, fast är lite smidigare. Den kan du skicka SMS med, tror även du har radio i den. Lycka till. Postad 11 July 2008 - 05:22
Testa www.zyb.com Postad 11 July 2008 - 07:05
Förlängd leveranstid iPhone 3G 16 GB svart
Hur ser det ut i butikerna ni som varit på plats, åkte "alla" på en gång? Postad 11 July 2008 - 08:02
Antagligen.
Schysst att nya firmwaren redan är knäckt Postad 11 July 2008 - 09:35
Har någon av er som köpt en testat GPS-en ännu?
Redigerat av Unregistered33aea5f7, 11 July 2008 - 09:39. Postad 11 July 2008 - 09:45
Så då har man köpt en vit 16gb. ca 50 pers i kön, 16gigaren slut efter en halv timme. (Butik: Backaplan, göteborg)
Postad 11 July 2008 - 09:48
riktig gps kan inte svara på märke på chippet tydligen väldigt snabb vad jag hört inte i google maps-programmet men tomtom bl.a. håller på och utvecklar program Postad 11 July 2008 - 09:54
Kartorna ÄR google maps som laddas ner till telefonen medan du tittar på dem. Ja, den hämtar all info från GoogleMaps, via nätet. Låter som att du har lite för höga förväntningar på gps-funktionaliteten Redigerat av shapic, 11 July 2008 - 09:56. Postad 11 July 2008 - 10:09
Jag tycker att det är i högsta grad rimlliga förväntningar, givet denna otroliga hype om en iPhone med GPS. Inte kanske att Apple själva skulle leverera en navigationsmjukvara i klass med en dedikerad navigator, men åtminstone i klass med övriga smartphones som funnits i flera år. Personligen, delvis givet Apples restriktioner i SDK-licensen men i synnerhet hela tänket med iPhone kring exklusiva avtal med operatörer där Apple får del av intäkterna från datatrafiken, tror jag att Apple kommer att sikta på att avtala med leverantörer av navigationsprogramvara som genererar datatrafik (det existerande avtalet med Google är ju ett exempel på detta). Därför tvivlar jag på att Tomtom, Garmin, iGo och de andra utvecklarna av navigation baserat på lagrade kartor kommer att få till avtal med Apple inom överskådlig tid. Däremot har jag från säker källa att Wayfinder (vars system ju delvis bygger på att information laddas ned efter hand) håller på att utveckla för iPhone. Telenav är ju också en prenumerationsbaserad tjänst typ Wayfinder - dvs löpande intäkter till Apple. /P-O Redigerat av Unregistered33aea5f7, 11 July 2008 - 10:11. Postad 11 July 2008 - 10:19
Mm...Spelar väl mindre roll så länge man har fri data...
Men nog är det skönt att kunna trycka i vilken gps man vill.. HTC TyTn II Rules Postad 11 July 2008 - 10:23
Troligen lär det dyka upp en del portade navigationsmjukvaror med fasta kartor... eller jag hoppas på det iallafall.
Postad 11 July 2008 - 10:30
Har varit å inhandlat en vit 16gb me telia 99 + fastpris tillägget nu. Men får vänta med aktiveringen tills jag kommer hem för jag måste jobba några timmar nu :S
Var vid Telia kl 07.40, vid 10.00 var det 50+ i kön. Köpte den i Vällingby, Sthlm Glad att jag fick en iaf Postad 11 July 2008 - 10:44
Åkte förbi Telia nere i jkpg för en stund sedan, va la 50+ i kön så jag åkte hem igen
Postad 11 July 2008 - 10:44
Tjena boys!
Äntligen klar. Jag ställde mig i Malmö-kön ca 22.30 igår i spöregn och stod i över fyra timmar för att precis komma fram till dörren när vi får reda på att alla 16 GB var slut (den svarta 16 GB hade tagit slut tidigare). Piss men man var förberedd på det. I morse ställde jag mig i kö på en annan butik i Malmö vid 07.30 tiden och var inte ens först, hade tio personer framför mig. Dock fick jag 11.02 gå ut glad med en vit 16 GB i påsen Postad 11 July 2008 - 10:49
Jag började köa utanför Teliabutiken i Karlshamn vid 08:20 och då var det två st före mig.
I tid för insläppet var vi cirka 30 personer och personalen sa att dom hade 10 st vita 16 GB, 10 st svarta 16 GB och 20 st 8 GB. Verkade som att dom flesta var ute efter 16 GB så dom tog nog slut rätt snabbt efter att vi var klara. Hade ni också problem med att personalen inte kunde komma åt kreditupplysning och liknande över nätet? Verkade vara duktigt överbelastat! Det tog oss 30 min att komma därifrån Postad 11 July 2008 - 10:49
Det är väl klart att Telia tar chansen och försöker tjäna sig en hacka på iPhone, när de har ensamrätt på den. Det skulle vilken operatör som helst ha gjort. Sen får man ju tycka vad man vill om det. Postad 11 July 2008 - 10:53
haft min iphone i 12 timmar snart nu och kan bara säga att den är riktigt jäla sweet!!!
GPS AS snabb. ladat ner as många onödiga men några bra pogram dock undrar jag vad programet heter som gör att när man använder kamran att man kan ställa in den på låsas rönken och man ser person skellet på något viss. vet att de finns dock inte namnet på programet. någon som vet? första iphone såld till mej! Postad 11 July 2008 - 11:01
Befinner mig för tillfället i Kiruna som inte hade fått många svarta 16 giggare. Killen före mig i kön tog den sista. Vita fanns det gott om. Sådär ja. Då har man anledning att vara bitter ett tag. Bajs också!
Postad 11 July 2008 - 11:05
Samma för mig de svarta 16 gick åt men lyckades få in en bokning så jag står etta på deras lista vid nästa leverans. När nu den kommer
Postad 11 July 2008 - 11:12 Var vid telia i Ludvika 7.30, 2an i kön kom 8.30. Tur jag hade bilen och min laptop med mig:) Fick iaf en Svart 16GB, precis vad jag ville ha=D Var kanske 20 i kön vid 10. Redigerat av Unregisteredae963e03, 11 July 2008 - 11:14. Postad 11 July 2008 - 11:15
Även jag fick en svart 16GB. Köade hela dagen igår (plats 8 i Malmö-kön, och trevligt hade vi där) men fick hämta ut den idag då Swedbank klantade till det
Postad 11 July 2008 - 11:26
Jobba? En sådan här dag tar man ju ledigt Sitter i sitsen dock att jag är hos svärmor så jag får aktivera luren hemma lite senare idag. Vill inte slänga på iTunes på hennes redan halvslöa dator Postad 11 July 2008 - 11:28
Det roliga här var ju att Jobs "missade" att nämna att det priset han sa var med abonnemang. Sedan nämner man aldrig moms i USA då den är olika mellan staterna. Så jag tror inte man ska vara sur på Telia för att Jobs missar information. Så speciellt farligt tycker inte jag att priserna är med tanke på att man inte får någon förhöjd månadsavgift under avtalstiden och inte heller någon inträdesavgift som normalt är det upplägget man kör med när man får en telefon billigare. Postad 11 July 2008 - 11:33
idg.se Brr, ryser... Postad 11 July 2008 - 11:35
tomtom har redan sagt att de håller på med program, både pris och datum tror jag de satt Postad 11 July 2008 - 11:38
Suck!
Stått i kö 2 timmar för att höra att 16G svart är slut. Ringer Telia, "du är nr 84 i kön" klick... Går in på telia.se och beställer, kommer till sista momentet, "Ett fel har uppstått", försöker igen, samma sak. 3e försöket finns svart 16G inte att välja längre. Nu står det ca 3 veckors leveranstid men man kan som sagt ej välja den. Är jag förvånad? Med tanke på att det är Telia så nej Postad 11 July 2008 - 11:40
Om man tror telia betalar så lite som 299$ per telefon till Apple så är man bra naiv. Telia får betala bra mycket mer än så per telefon så det är klart de måste ha abbonemang som täcker upp deras utgifter Postad 11 July 2008 - 11:41 Knappast Telias fel att telefonen är slut? Är väl snarare barnarbetarna som inte bygger tillräckligt fort åt apple. (en smula ironi ja!) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |