Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 May 2013 - 13:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Utöver det så är vissa bossar svåra att förstå hur man ska besegra när man möter dom första gången. De reser sig som odödliga Terminators tills man listar ut knepet. Så man kan bli manglad under tiden (jag blev) och väldigt, väldigt arg. Så arg att jag bankade hårt i bordet så koppen studsade, välte och spillde ut kaffe över en förvisso redan betalad räkning och skrek nåt om föri****s jävla [infoga könsord eller liknande] och andra fula saker.

Haha =P

Postad 06 May 2013 - 15:56

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
Blades of Time > Dark Souls i frustration :D

Postad 06 May 2013 - 16:11

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Sleeping dogs. Väldigt bra spel.

Postad 06 May 2013 - 22:19

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Sleeping dogs. Väldigt bra spel.

Kan inte annat än hålla med, måste bara spela igenom det ngn dag.

Postad 06 May 2013 - 22:26

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Resistance 3 älskar hela den serien, Lagom svårt för en "icke spelare"

Postad 06 May 2013 - 23:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag gav Resistance 3 till min bror som bara spelar Gran Turismo på konsol. Han kunde absolut inte styra ett FPS med gamepad, kollade ner i marken, upp i taket osv =/. Men men, han är väl inte så spelintresserad heller.

Postad 07 May 2013 - 19:34

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Precis färdig med Mass Effect 1. 20 timmar för att göra allt utom collectibles. Till och med Pinnacle Station.
Nu dags för ME2.

Postad 07 May 2013 - 20:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
igen? Ledsnar du aldrig? :)

Postad 07 May 2013 - 20:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Han kör hellre det hundra gånger än att köra KotoR. Han kommer ångra sig när han ligger på dödsbädden, helt klart. Why didn't I heed Zoilers advise and play it while I could? Whyyyyyy?

Postad 08 May 2013 - 08:23

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

igen? Ledsnar du aldrig? :)

Mja, ME1 börjar bli lite segt nu. Speciellt på Xboxen. Mycket Unreal engine över den. Dålig framerate, texturer som inte laddas förrän halv scenen är färdig, långa passager där man inte gör annat än springer i korridorer, den jävla Macon när man ska ta sig runt på planeterna, etc.
Men slutet när Shepard går upp från ruinerna gör det värt det. Musiken där är så jäkla bra.

Skulle vilja ha ettan och tvåan kombinerad. Deras styrkor kompletterar varandra bra.

Han kör hellre det hundra gånger än att köra KotoR. Han kommer ångra sig när han ligger på dödsbädden, helt klart. Why didn't I heed Zoilers advise and play it while I could? Whyyyyyy?

Because I can't? KotoR funkar fan inte på min dator. Men jag ska ge det ett nytt försök. I värsta fall får man väl installera Windows 2000 i en virtual box eller nått. Undrar om ens Steam fungerar på W2k.

Postad 08 May 2013 - 12:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Because I can't? KotoR funkar fan inte på min dator.

Var det inte någon som skrev ett inlägg där han sa att det funkade eller nåt efter du skrev ditt? Kommer inte ihåg om han gav tips eller inte men det måste ju gå. Vad har du för grafikkort?

It is pretty buggy and has major problems with some ATI videocards.

I just finished a playthrough last month and didn't have any problems. Laptop, windows 7 x64, with an nvidia card.

Redigerat av Zoiler, 08 May 2013 - 12:33.

Postad 08 May 2013 - 13:25

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Resistance är bra skit.

Postad 09 May 2013 - 12:17

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Blev klar med Assassin's Creed 3 igår kväll.

Kanske har de släppt för många AC-spel för tätt inpå varandra, men eftersom jag hoppade över de två föregående, så hade jag inte spelat AC2 sen december 2009. Därmed kändes AC3 ändå rätt "fräscht" och kul för mig - till en början iaf. Men jag hade glömt hur repetitivt och enkelspårigt fightingsystemet är. Det har väldigt mycket känts som ett enda långt QTE-spel, vilket då förvånar mig att det även faktiskt finns "riktiga" QTE-delar i spelet. Inte så mycket skillnad där skulle jag säga.

Det dåliga:
- Som sagt, för mycket QTE-likt (ingen fan av sånt), blir tråkigt i längden med mer eller mindre bara ett sätt att besegra olika fiender på
- På tok för många (fler än en :P) "ta dig från punkt A till punkt B på X sekunder på en linjär bana - om du misslyckas måste du göra om - spring!!". Gör om tills du hittar exakt rätt väg. Segt!
- Mycket småbuggar, som folk som spawnas bara några meter ifrån mig eller försvinner på samma sätt. Kameran låser sig ofta efter att man lootat, kartan buggar ofta ut och jag kan inte välja fast-travel-destination i annan stad, mm.
- sjukt många osynliga väggar i terrängen, vilket stör rytmen. Detta tillsammans med övriga buggar gör att det känns opolerat.
- ofta bara en väg att göra saker på i main missions (t.ex. att ta sig fram) vilket förtar känslan av en öppen värld. Ofta linjärt i det avseendet.
Väldigt övergripande spoilers om känslan av slutet, inga direkta detaljer:
Spoiler

Det bra
+ Gillade skarpt striderna till sjöss
+ soundtracket
+ Vissa karaktärer i storyn var allt annat än svartvita. Gillade det skarpt, men det gav mig samtidigt falska förhoppningar om hur storyn som helhet skulle bli
+ Designen av miljöerna var ju fantastisk som vanligt.
+ Sidouppdragen (nu är jag ingen 100% completionist, men ändå)

Slutsats
För mig kan ett spel ha en halvtaskig story, men vägas upp av fanastiskt kul game play. På samma sätt kan det vara det omvända, och lite så känner jag tyvärr efter 20-25 timmar med AC3. Enformigt, frustrerande game play toppat med en hel del buggar gör att helhetsintrycket inte blir så himla bra, speciellt inte när jag känner att de kunde gjort storydelen bättre den också, även om den till stora delar var underhållande.

3/5

Redigerat av jayreso, 09 May 2013 - 12:29.

Postad 09 May 2013 - 12:25

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Var det inte någon som skrev ett inlägg där han sa att det funkade eller nåt efter du skrev ditt? Kommer inte ihåg om han gav tips eller inte men det måste ju gå. Vad har du för grafikkort?

Jag har spelat Kotor (köpt via Steam) på Windows 7-dator (x64). Kan se om jag kan lista ut hur jag gjorde. Måste väl ha googlat mig fram kan jag tänka mig. Nu var det 1,5 år sedan så jag minns tyvärr inte. Ska se om jag hittar nån info.

Postad 04 June 2013 - 12:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 2
Hörrö, Humming, har du en iPad eller?

https://itunes.apple...8&affId=1736887

Postad 04 June 2013 - 12:20

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jo, hörde talas om porten men antog att den skulle vara dålig.

Låter som de faktiskt lyckats porta det. Blir nog att köpa.

Postad 04 June 2013 - 12:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Cooooooolt!

Postad 04 June 2013 - 12:46

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

Fungerar faktiskt riktigt bra! minns det på ett ungefär lika snyggt som det var på pc när det begavs sig, kanske lite snyggare t.om :) men men :) typ halvvägs igenom redan :)

Postad 09 June 2013 - 18:56

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Mafia 2 avklarat. Har stått i hyllan i snart två år och stirrat på mig men till slut tog jag mig i kragen och spelade igenom det. Väldigt skön atmosfär och ganska varierande spel, inte GTA-syndromet (åk hit, gör detta, allt går åt ****, skjut på allt som rör sig) utan uppdrag som är ganska "lugna". Jag var förvånad då spelet fick en del negativ kritik när det kom men för mig var det en bra upplevelse. Betyg: 7/10

Nu är det dags för Wolfenstein som jag köpte på releasedag men inte spelat än. Jag har i varje fall tagit av plasten.

Postad 09 June 2013 - 20:09

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Mafia 2 avklarat. Har stått i hyllan i snart två år och stirrat på mig men till slut tog jag mig i kragen och spelade igenom det. Väldigt skön atmosfär och ganska varierande spel, inte GTA-syndromet (åk hit, gör detta, allt går åt ****, skjut på allt som rör sig) utan uppdrag som är ganska "lugna". Jag var förvånad då spelet fick en del negativ kritik när det kom men för mig var det en bra upplevelse. Betyg: 7/10

Nu är det dags för Wolfenstein som jag köpte på releasedag men inte spelat än. Jag har i varje fall tagit av plasten.

Mafia 2 är skönt, bortser man från kapitel 14 så är ju Hard rätt lagom.
Expansionen är dock lite tristare eftersom det inte finns några "respawns" utan det är mer "trist-att-du-dog-börja-om-från-början-nu"-uppdrag...

Postad 09 June 2013 - 21:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Mafia 2 är skönt, bortser man från kapitel 14 så är ju Hard rätt lagom.
Expansionen är dock lite tristare eftersom det inte finns några "respawns" utan det är mer "trist-att-du-dog-börja-om-från-början-nu"-uppdrag...

Uppdrag 12 hade jag mest problem med, att åka ifrån lagerlokalen var helt hopplöst.

Ja expansionerna var inte alls lika roliga.

Postad 09 June 2013 - 22:48

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Har börjat beta av min digra lista av spel genom att under veckan köra klart Tomb Raider (nya), ta mig i kragen och -efter 9 månaders frånvaro- återuppta och plöja igenom huvudstoryn + den större, övergripande sidostoryn om man nu kan kalla den så, vilket tog ca 15 timmar till. Dessutom har jag kört igenom Unmechanical, som jag köpte på GOG i höstas under en "fem spel för $10"-kampanj.

Tomb Raider var ju ett riktigt härligt action-äventyrsspel. Lagom mycket sidospår, även om jag tycker att det som skulle motsvara de klassiska pusslen var i enklaste laget. Dessutom är det en svår balansgång för ett spel att gå när det gäller att leta föremål i omgivningen samtidigt som man ska föra storyn framåt. Störde mig ibland på att Lara var uppjagad över nåt som hänt och snabbt skulle ta sig från punkt A till punkt B, men om man hittade nån relik så fick hon ett helt annat tonfall. Förstör liksom inlevelsen, även om det är lite petigt kanske. Några buggar här och där, men inte så farligt. Annars inte mycket att gnälla på, riktigt solitt spel. För övrigt riktigt bra grafik med ok till bra fps också på min förhållandevis klena pc. 8/10

Skyrim, ja vad ska man säga om det? En fantastisk värld som de byggt upp, Bethesda. Plöjde säkert 50-75 timmar nånting förra året fram till Augusti, men efter det orkade jag inte mer. Var dock inte klar med de större story-bitarna och kände att jag måste ändå på något vis avsluta det hela. Tycker ändå story-delarna var bra för vad de är, men spelet är ju så mycket mer. Spoiler:
Spoiler
Gillar också alla fantastiska mod:ar och in game-konsolen har räddat mig undan några bisarra buggar. Lite svårt att recensera mer än att jag känner att jag mycket väl kan installera om spelet i framtiden och köra nåt sidospår. Huvudstoryn behöver jag inte spela om. Det enda som väl drar ner betyget en aning är väl att stridssystemet känns klumpigt och röstskådespelarna är få... som vanligt. Dessutom var valen ganska ofta obefintliga i långa dialogsekvenser, vilket kändes lite trist och slappt. Bara ett alternativ liksom, eh? Men underbar värld och underbart spel! 9/10

Unmechanical var en kort liten juvel måste jag säga. Fysik-pussel med charm. Lagom långt för en längre spelkväll (ca 3 timmar), så en riktigt mysig kväll har jag precis haft med det. 7/10.

Skräp, nu blev det en sån här lång post igen, men sånt kan hända när man satt punkt för tre bra spelupplevelser under veckan, man blir glad helt enkelt. :)

Redigerat av jayreso, 09 June 2013 - 22:53.

Postad 09 June 2013 - 22:49

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0

Uppdrag 12 hade jag mest problem med, att åka ifrån lagerlokalen var helt hopplöst.

Ja expansionerna var inte alls lika roliga.

Ja 12 kanske det var...
Efter 12 timmar konstant försökande att undvika dessa sablans molotovs så blev det en svårighetssänkning till nivå easy...
Det var antingen det eller att kasta kontrollen genom TVn och bosätta sig i en instängd cell.

Postad 10 June 2013 - 10:36

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Gillar också alla fantastiska mod:ar och in game-konsolen har räddat mig undan några bisarra buggar.

Vilka moddar körde du med? Spelade rätt mycket på 360:n men blev aldrig färdig med huvudstoryn. Har länge tänkt ta itu med det till PC:n istället. Har installerat Nexus Mod men inte kommit längre.

Postad 10 June 2013 - 13:30

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Har börjat bygga på mig en bra hög med spel att spela men jag gör inget åt det.
Avfärdade det som tillfällig svacka.
För 10-12 månader sen.

Blev iaf klar med Bioshock Infinite i helgen.
Spelade en hel del i början men nu hade det varit paus ett tag men bestämde mig för att ta tag i det.
**** vilket slut!

Ken Levine for President!

:D

Det räddar upp det lite och kan tänka mig att ge spelet 4 Ken Levines av 5 möjliga.
Originalet är en riktig super nova 5a och 2an är inte mer än 3a.

Postad 10 June 2013 - 17:08

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Vilka moddar körde du med? Spelade rätt mycket på 360:n men blev aldrig färdig med huvudstoryn. Har länge tänkt ta itu med det till PC:n istället. Har installerat Nexus Mod men inte kommit längre.

Nog bäst att kika runt lite själv tror jag, för jag har inte laddat ner några nya nu, utan det var förra sommaren, så jag vet inte vilka som är bäst nu. Man kan ju prenumerera på moddar via steam workshop också, som funkar rätt bra. Jag laddade ner moddar, mest för att fixa små problem jag tycker spelet hade, som att hästar attackerade fiender, att hästarna kunde galoppera för kort tid, laddade ner nån vattenmod och lite annat smått och gott. Jag kan gräva djupare om du vill, men jag tror du kan googla dig till bättre guider om "the essential skyrim mods". :)

Postad 16 June 2013 - 22:19

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Tomb Raider avklarat.

Lite taffligt här och där med tombsen, mini bossarna och berättandet, storyn etc men mysigt ändå och väl värt att dra igenom.

Liret hade mått bra av en very hard svårighetsgrad. Varför inte en där man bara har tillgång till pistol och båge? Känns lite tungt att bära på hagelgevär och automatkarbin dessutom när man ska klättra och ha sig även om Lara sparar in på yllet hon har på kroppen.

7/10

Postad 17 June 2013 - 10:28

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Xcom - enemy unknown

Kändes verkligen som en uppfräschning av orginalet. Gillade skarpt och kan verkligen reka. Störde mig lite på att man inte kan se några stats under pågående spel. Jag körde ironman och avslutade på 48 aliens dödade via explosioner (achievement vid 50).

Postad 18 June 2013 - 21:53

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0
Kört igenom några mindre spel jag köpte i nån gammal rea på GOG.

Alan Wake's American Nightmare: Hade hört att det skulle vara mer actionbetonat än fullängdaren, men känner mig ändå besviken. Styrkan i AW har ju varit spänningen och den infinner sig sällan. Manusförfattaren har i vissa fall gjort ett uselt jobb vad gäller dialogen och vissa röstskådespelare är så dåliga så det är nästan det mest skrämmande med hela spelet. Men annars helt ok underhållning och ganska mycket Alan Wake-känsla är det ju ändå. Kan kanske inte rekommendera det till fullpris $15, men hugg det på nån rea (exempelvis just nu för nästan gratis). 6/10

Richard & Alice: Ett alltför pretentiöst spel i min mening. Peka-klicka-äventyr, men på tok för enkelt, känns ofärdigt i den aspekten. Otroligt långa dialogsekvenser. Detta spelet hade passat bättre som bok än som spel. Kan inte rekommendera. 4/10

Machinarium: Om jag var missnöjd med det förra spelet så var det här raka motsatsen. Har hört att detta skulle vara ett bra spel, men jösses vilken underbar liten juvel. Fantastiskt visuellt, lysande ljud och musik, och ett genomgående charmigt spel med varm humor och alldeles lagom mycket hjärngympa. Får man problem kan man få en liten ledtråd här och var i form av en tankebubbla. Har man riktigt kört fast kan man kolla i "manualen". Men varje gång man gör det så måste man klara av ett minispel. Lysande, då gör man det inte i onödan. Rakt igenom lysande spel, bästa peka-klicka-spelet jag spelat! Kan inte hitta nån svaghet. 10/10

Postad 18 June 2013 - 21:58

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Xcom - enemy unknown

Kändes verkligen som en uppfräschning av orginalet. Gillade skarpt och kan verkligen reka. Störde mig lite på att man inte kan se några stats under pågående spel. Jag körde ironman och avslutade på 48 aliens dödade via explosioner (achievement vid 50).

Najs! Har inte kört klart detta än, men känner att jag måste återuppta det nån gång. Hur är ironman-mode? Lite sugen på det (för jag laddar ändå inte om), men har hört att spelet kan bugga rejält och då kan man ju sitta där med skägget i brevlådan och försöka ladda om så mycket man vill. :)

Postad 22 June 2013 - 16:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Uncharted 3

Välgjort, men utan några större överraskningar. Det innehöll allt som ett sådant här spel ska innehålla. Ingenting jag kommer att spela igen, men väl värt de tio timmarna det tog att ta sig igenom äventyret. Jag tycker det höll samma klass som del två, även om Nathan Drake och hans äventyr känns gjort nu.

4/5

Postad 03 July 2013 - 16:36

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2318 inlägg
  • 0
Har precis lyckats ta mig igenom "Ratchet & Clank: All 4 one" (stavning?).
Inga större svårigheter med spelet, men just det där med att "nu-har-jag-börjat-på-en-bana-måste-spela-tills-slutet-på-denna" gjorde att jag drog mig ifrån att spela det...

Får se vad det blir som hamnar här näst under spellistan, troligen är det "Infamous 1" som kommer spelas klart, var typ 1-2 år sedan det öppnades senast :wacko:

Redigerat av MartinAberg, 03 July 2013 - 16:36.

Postad 03 July 2013 - 16:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Varvade just mass effect 3. I vintras satte jag igång med mass effect till ps3, sen lirade jag igenom det två varv för att få en bra fortsättning på tvåan. Lirade tvåan två gånger tidigare och två varv även denna gång. Och nu har jag alltså varvat mass effect 3. Denna spelserie kan inte ses som något annat än ett mästerverk, second to none i historieberättande. Har aldrig upplevt något liknande och kommer aldrig att göra det igen tror jag.

Nu blir det en lång väntan på del fyra, en ny serie.
Spelet i sig var nog värt en stark 4/5, gameplay drar ner lite medans hela upplevelsen drar upp betyget igen. Totalt sett så är det en självklarhet att serien är värd 5/5, 10/10 och förevigt en full pott :)

Postad 03 July 2013 - 17:04

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Lirat klart The Last of Us. Klart spelvärt 9/10.

Lättuggad underhållning som brukligt med Naughty Dog.

Postad 03 July 2013 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

second to none i historieberättande. Har aldrig upplevt något liknande och kommer aldrig att göra det igen tror jag.

Nej för du vågar ju inte spela TLoU ;) . Bioshock Infinite är också bättre. Men visst är det grymt.

Postad 03 July 2013 - 17:45

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Nej för du vågar ju inte spela TLoU ;) . Bioshock Infinite är också bättre. Men visst är det grymt.

Jojo. TLOU och bioshock finns det ju fan aldrig någonsin en chans att man vågar lira. Speciellt inte bioshock. Eller TLOU :D kanske i framtiden, när man blivit modig eller något :D

Postad 03 July 2013 - 18:29

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Inget av de liren är skräck så det borde du fixa.

KOTOR, Dragon Age etc är bra mycket mer imponerande än TLOU gällande story skulle jag säga. Det enda som imponerar med Naughty Dog är presentationen :)

Postad 03 July 2013 - 18:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kotor och tvåan är ett par av mina absoluta favoritspel, men mass effect känns så mycket större. However, det är tre spel som mynnar ut i ett, kotor är fristående spel som var för sig minst sagt är magiska :)

Postad 03 July 2013 - 20:45

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jojo. TLOU och bioshock finns det ju fan aldrig någonsin en chans att man vågar lira. Speciellt inte bioshock. Eller TLOU :D kanske i framtiden, när man blivit modig eller något :D

Jag har svaga nerver men Bioshock går bra (för det är så jävla awesome), infinte är inte i närheten av den anspänningen så...
Kotor och ME också, hmmm, bra smak i spel ;)

Postad 03 July 2013 - 21:31

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Lättuggad underhållning

Jag får känslan av att det inte var så de ville att folk skulle känna.

Postad 06 July 2013 - 00:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Catherine

Årets överraskning. Jag har spelat så fort tillfälle funnits. Verkligen ett annorlunda pusselspel. Det tog mig ca 15 timmar att spela igenom och då spelade jag första halvan på normal för att sedan sänka till easy. Väldigt ojämn svårighetsgrad. Normal var svårt på riktigt, medan Easy var för lätt (finns dock riktigt klura punkter även på Easy. Jag anar att Hard är för de med rejäl mängd hår på bröstet.

Slutet var inte riktigt min kopp te storymässigt, det utmanar faktiskt Mass Effect i töntigast slut. Antiklimax!!!!

Men ändock 4/5

Playstation+ har börjat bra, jag skulle nog aldrig provat Catherine om jag inte fått det serverat såhär. :)

*edit*
Hjälp! Jag håller på att flytta block i mitt huvud hela tiden. Under natt och nu på dagen. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 July 2013 - 09:31.

Postad 06 July 2013 - 12:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Catherine
Det tog mig ca 15 timmar att spela igenom och då spelade jag första halvan på normal för att sedan sänka till easy. Väldigt ojämn svårighetsgrad. Normal var svårt på riktigt, medan Easy var för lätt (finns dock riktigt klura punkter även på Easy. Jag anar att Hard är för de med rejäl mängd hår på bröstet.

Gillar också Catherine mycket men fastnade hårt natt 4 tror jag det var på normal och envis som man är så sänker jag inte svårighetsgrad utan nöter där (läs: byter spel för att med långa uppehåll göra ett nya försök då och då).

Postad 07 July 2013 - 21:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Tog tag i och varvade The Darkness II. Som spel var det hyfsat men det jag gillade var frågan om man var psykiskt sjuk eller inte, spelet växlar hela tiden mellan actionsekvenser där man mördar folk med The Darkness, och ett mentalsjukhus där allt med The Darkness bara är en inbillad verklighet och alla karaktärer i spelet egentligen är andra patienter som ligger inne. Vad är egentligen sant? Man får ta ett beslut sent i spelet om vad man själv tror.

Borde vara något för Zartok, psykologistudent som han är.

Redigerat av Zoiler, 07 July 2013 - 21:11.

Postad 07 July 2013 - 22:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Gillar också Catherine mycket men fastnade hårt natt 4 tror jag det var på normal och envis som man är så sänker jag inte svårighetsgrad utan nöter där (läs: byter spel för att med långa uppehåll göra ett nya försök då och då).

Det låter som att du kan sänka svårighetsgraden med gott samvete. Vissa nätter kunde vara brutala även på Easy, medan det generellt gick att lösa med endast måttlig ansträngning. Hade det inte varit för tidsbegränsningen hade jag spelat på Normal eller kanske t.o.m. Hard.

Flyttar fortfarande runt block i huvudet. ;)

Postad 07 July 2013 - 22:41

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Låter som en enda stor masspsykos :D jag kommer nog inte våga spela det, så tyvärr får jag inte uppleva spelet :/

Postad 07 July 2013 - 23:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Låter som en enda stor masspsykos :D jag kommer nog inte våga spela det, så tyvärr får jag inte uppleva spelet :/

Prova! :)

Postad 07 July 2013 - 23:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Playstation+ har börjat bra, jag skulle nog aldrig provat Catherine om jag inte fått det serverat såhär. :)

Man kan säga att Playstation+ har rubbat din "bara det bästa kommer in i mitt hus"-gallringstaktik nu när det är gratis ;)

Postad 07 July 2013 - 23:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Man kan säga att Playstation+ har rubbat din "bara det bästa kommer in i mitt hus"-gallringstaktik nu när det är gratis ;)

Typ, jag får inte ens dåligt samvete av att avinstallera det som inte roar mig tillräckligt. För fyra år sedan hade jag nog spelat igenom det ändå. Amalur rök igår. Kändes repetetivt efter några kvällar.

Fina med ps+ är att man kan prova titlar för 40kr/mån.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 July 2013 - 00:03.

Postad 08 July 2013 - 08:05

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag har kört amalur som fan, bara för att få bli en archmage. Tror däremot att det riskerar att ryka snart också. Hitman och shadow of thebcolossus försvann fort iaf ^^

Postad 08 July 2013 - 16:29

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0

Så är det för mig verkligen. "Det här tänkte jag inte skaffa men nu när det är gratis kan jag ju prova". Har man PS+ så kan man inte klaga på att gaming är för dyrt (spel är för dyra). Man behöver ju inte ens köpa spel längre, de titlar som kommer på ps+ är grymt bra och man hinner inte ens spela alla dom man får gratis. Min plan är att spela ut Catherine och sen göra plats för Uncharted 3. Det blir väldigt besvärligt att beta av sin backlog som man betalat för när det ser ut på detta vis.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.