Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Finns det några MMA-fans här?

4348 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2010 - 04:12

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
3,2,1...It´s time...
Vad f## är det här,Ian Roberto är ensam ikväll
Trevlig UFC 110 till alla MMA fans!!!

Postad 21 February 2010 - 04:13

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Kört av vägen, ha ha
Stackars Ian, hur ska han reda ut detta... :)

Postad 21 February 2010 - 04:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Fasen va ja hoppas Cro-Cop är laddad

Edit
fasen va folk...Fatta vilken stämmning de måste vara :)

Redigerat av moparman, 21 February 2010 - 04:15.

Postad 21 February 2010 - 04:15

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0

Edit
fasen va folk...Fatta vilken stämmning de måste vara :)

Måste bara vinna av farten

Postad 21 February 2010 - 04:17

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med, vore riktigt trevligt se en laddad CroCop igen...
Men vad jag förstått så är han ännu inte redo lägga handskarna på hyllan, vinst eller inte..

Postad 21 February 2010 - 04:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jardine måste bara vinna annars spricker mitt bett

Spoiler

Redigerat av moparman, 21 February 2010 - 05:00.

Postad 21 February 2010 - 05:08

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Jardine måste bara vinna annars spricker mitt bett

Spoiler

Svar JA

Postad 21 February 2010 - 06:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 21 February 2010 - 06:36

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
WOW!!! :)

Redigerat av Noah06, 21 February 2010 - 06:36.

Postad 21 February 2010 - 06:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Usch....

Tycker fasen nästan alla borde lägg hanskarna på hyllan...

Förutom
Spoiler

Postad 21 February 2010 - 06:50

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Spoiler

Spoiler

Postad 21 February 2010 - 07:37

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Att Silva ska sluta håller jag inte alls med om. Han är alltid härlig att se. Bra fight!

Postad 21 February 2010 - 08:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Njaa..

Tycker han känns på tok för seg..
Samma med Cro-Cop.

Den match jag tyckte var roligast att se var nog helt oväntat

Joe Stevenson VS George Sotiropoulos

Postad 21 February 2010 - 13:04

Unregisteredf4fc9dc9
  • Unregisteredf4fc9dc9
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

Njaa..

Tycker han känns på tok för seg..
Samma med Cro-Cop.

Den match jag tyckte var roligast att se var nog helt oväntat

Joe Stevenson VS George Sotiropoulos

Den matchen var bra, men tyckte fighten mellan Bonnar vs polska experimentet var grymast. Fullt krig.

Silva borde ha startat som han avslutade, saknade hans aggresivitet.

Postad 21 February 2010 - 20:19

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Grym gala och vilken publik,helt otroligt.

Postad 22 February 2010 - 12:47

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det gjorde ont i hjärtat att se Nog utslagen... :P
Men Velasquez såg riktigt vass ut stående, jag tror en fight mot Lesnar kan bli riktigt intressant. Som jag ser det så är han vassare stående än Lesnar och borde kunna klara sig bra mot nedtagningarna. Det enda är att han kanske kommer vara lite liten, jag tycker fortfarande han behöver kötta till sig i kroppen lite. Dock så verkar han vara jävligt stark så det kanske inte spelar så stor roll trots allt. Randy klarade sig ju helt ok mot Lesnar innan han blev träffad och Velasquez har ju förmodligen en storlek och brottning som borde passa ännu bättre för uppgiften.

Skönt att se Bisping förlora även om Wandy är en skugga av sitt forna jag.

Postad 23 February 2010 - 07:16

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Kollade galan igår och tyckte den var lysande! Härligt att se Crocop ta en vinst igen också!
Roligaste matchen måste ha varit Joe Stevenson vs George Sotiropoulos. Riktigt grymt ground work av Sotiropoulos.

Nu är det bara att ge sig till tåls till nästa ufc i slutet av mars. Hoppas att Mir sopar mattan med Carwin då!

Postad 23 February 2010 - 21:25

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Nu är det bara att ge sig till tåls till nästa ufc i slutet av mars. Hoppas att Mir sopar mattan med Carwin då!

Sengoku 12 är ju i början av mars, det kan du inte missa! :)

Speciellt inte när vi har en svensk med, Diego Gonzalez! han kommer få det tufft mot Akihiro Gono, men vi får ju hejja på svensken såklart ;)

Postad 23 February 2010 - 22:28

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
ja heja på alla svenskar ska man väl göra...fast minst på Eklund som sett allt för trist ut i UFC :)

Redigerat av nickeskbg, 23 February 2010 - 22:28.

Postad 04 March 2010 - 17:47

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ja svensken får det nog svårt mot Gono. För övrigt på galan så är det nog bara Santiagos match som ser riktigt bra ut, i alla fall enligt mig.

WEC 47 går ju också till helgen. Bowles försvarar sin titel för första gången mot en tuff motståndare i Cruz. Även Torres och Garcia går matcher under galan, så några bra matcher blir det nog.

I April kommer nästa CBS-gala för Strikeforce. Riktigt imponerande fightcard, men jag är extremt tveksam till att ha 3 titelmatcher. Det måste vara svårt att planera en sådan gala när man har 3 stycken möjliga 5 ronders matcher på en och samma gala. Jake Shields försvarar mot Den Henderson, tror på Hendo men Shields är riktigt svår att slå. Mousasi försvarar mot King Mo, Mousasi tror jag på men King Mo är riktigt grym i standup och borde dessutom kunna hålla matchen stående så det är svårt att säga hur denna match kommer gå. Sist men verkligen inte minst, Melendez försvarar mot Shinya Aoki. Aoki gör debut i USA och dessutom debut i bur och utan sina långbyxor. Byxorna borde inte vara något problem med tanke på att man får använda sådan utrustning som Sotiropoulos använde senast. Ganska långa kortbyxor och knä-"skydd" som inte är där för att skydda knäna utan bara ge ökat grepp. I princip var det Aokis byxor Sotiropoulos använde och det är perfekt för rubberguard. Svårt att säga hur denna match kommer gå, Melendez borde kunna hålla matchen stående där han är helt överlägsen. Men om Aoki får ner matchen på marken ligger Melendez illa till. Men jag tror på Melendez, eftersom det är Aokis bur-debut.

Postad 05 March 2010 - 13:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Bra card allt som allt och den stora överraskningen var utan tvekan Velasquez. Sa precis till min polare att Cain inte verkade ha någon vidare KO-power samt att man inte knockar Big Nog. PAM sa det sekunderna efter och min haka hamnade i höjd med mina hälar.

Var nere vid operahuset i Sydney och fikade dagen efter cardet och vem satt inte och fikade på cafét bredvid om inte självaste Michael Bisping, hans tränare och Herb Dean. Höll på att göra i byxan av euforikänsla :) Dock ingen kamera med mig men fortfarande awesome.

Postad 09 March 2010 - 00:22

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
WEC 47 överstökat, och tänkte bara posta denna .gif:en samt kombinera densamme med "HOLY SHIT!". :)

Postad 09 March 2010 - 19:07

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

WEC 47 överstökat, och tänkte bara posta denna .gif:en samt kombinera densamme med "HOLY SHIT!". ;)

:wub:

Annars en helt ok gala..

Postad 09 March 2010 - 19:56

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
wec47 var ok, men inget speciellt. Det man kan konstatera är väl att wec's 135 pounds division var rätt överskattad med Torres på toppen. Det finns andra organisationer som har lika bra 135-divisioner som Sengoku, Bellator och framförallt Dream. Torres åkte på pisk igen och Bowles blev mer eller mindre utklassad. Skulle vilja se Cruz mot Kid, Bowles såg ut som han hade förlorat när matchen startade (även om han bröt handen)...

Ser fram emot när Vera kommer spöa Jones i nästa UFC.

Postad 09 March 2010 - 20:23

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Känns väl som att Torres storhetstid är förbi. Känns som att han avstannat i utvecklingen och att de andra i divisionen gått förbi. Lite för ensidig fighting helt enkelt. Bowles var ju bara en så otroligt stor besvikelse, kändes inte alls som att viljan fanns där och det var nog helt enkelt inte en vinst även om handen hade klarat sig. Och med tanke på att Urijah Faber avslutade en match med 2 brutna nävar så kändes det lite billigt. Men hoppas att han kommer tillbaka snart då en Bowles som har en bra fight är riktigt kul att se på.

Men allt som allt en solid gala och nu blickar vi som sagt fram emot UFC on versus.

Vad säger ni förresten om "freaksigningen" av James Toney till UFC? Jag ser verkligen inte hur han ska klara sig såvida han inte har jobbat stenhårt på sitt takedown defense. Kommer ju onekligen att dra tittare iaf. Frågan är om detta är en trend som vi kan förvänta oss av UFC framöver :wub:

Postad 10 March 2010 - 21:34

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Slutet av mars så kommer Dana White bjuda på mycket MMA. 21 Mars, 27 mars och 31 mars. japan invaderar UFC fight night cardet med Caol Uno, Yushin Okami och Fireball kid Takanori Gomi! Skall bli kul att se. Man kan ju drömma att PrideFC dagarna är tillbaka! :blink:

UFC - UFC on Versus 1
March 21, 2010

Jon Jones vs. Brandon Vera
Junior dos Santos (No. 7 HW) vs. Gabriel Gonzaga
Cheick Kongo vs. Paul Buentello
Daniel Roberts vs. John Howard
Clay Guida vs. Shannon Gugerty
Vladimir Matyushenko vs. Eliot Marshall
Duane Ludwig vs. Darren Elkins
James Irvin vs. Alessio Sakara
Brendan Schaub vs. Chase Gormley
Eric Schafer vs. Jason Brilz
Mike Pierce vs. Julio Paulino

UFC 111 - St. Pierre vs. Hardy
March 27, 2010

UFC Welterweight Championship
Georges St. Pierre (No. 1 WW, No. 2 PFP) vs. Dan Hardy (No. 4 WW)

Interim UFC Heavyweight Championship
Frank Mir (No. 3 HW) vs. Shane Carwin (No. 9 HW)

Jon Fitch (No. 2 WW, No.7 PFP) vs. Thiago Alves (No. 3 WW, No. 10 PFP)
Ricardo Almeida vs. Matt Brown
Jake Ellenberger vs. Ben Saunders
Jim Miller vs. Mark Bocek
Nate Diaz vs. Rory Markham
Rousimar Palhares vs. Tomasz Drwal
Kurt Pellegrino vs. Fabricio Camoes
Matt Riddle vs. Greg Soto

UFC - UFC Fight Night 21
March 31, 2010

Kenny Florian (No. 4 LW) vs. Takanori Gomi
Roy Nelson vs. Stefan Struve
Nate Quarry vs. Jorge Rivera
Ross Pearson vs. Dennis Siver
Andre Winner vs. Rafaello Oliveira
Robert Emerson vs. Nik Lentz
Yushin Okami (No. 8 MW) vs. Lucio Linhares
Caol Uno vs. Gleison Tibau
Jacob Volkmann vs. Ronys Torres
Charlie Brenneman vs. Jason High
Gerald Harris vs. Mario Miranda

Sen smäller det den 10e april i Grapplinghuvudstaden Abu Dhabi i förenade arabemiraten med ett fett card med två titelmatcher!

UFC 112 - Invincible
April 10, 2010

Matchups:
UFC Middleweight Championship
Anderson Silva (No. 1 MW, No. 1 PFP) vs. Demian Maia (No. 5 MW)

UFC Lightweight Championship
B.J. Penn (No. 1 LW, No. 5 PFP) vs. Frankie Edgar (No. 7 LW)

Matt Hughes vs. Renzo Gracie
Kendall Grove vs. Mark Munoz
Terry Etim vs. Rafael dos Anjos
John Gunderson vs. Paul Taylor
Phil Davis vs. Alexander Gustafsson
Rick Story vs. Nick Osipczak
Brad Blackburn vs. DaMarques Johnson
Paul Kelly vs. Matt Veach
Jon Madsen vs. Mostapha Al-Turk

Dana White kommer att bjuda på en fin MMA-vår!

Postad 20 March 2010 - 19:16

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Visas denna på nån svensk kanal:

UFC - UFC on Versus 1
March 21, 2010

Hittar inget på TV4 sport tablån?

Postad 21 March 2010 - 12:39

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0

Visas denna på nån svensk kanal:

UFC - UFC on Versus 1
March 21, 2010

Hittar inget på TV4 sport tablån?

Ganska säker på att den INTE sänds på någon svensk kanal, tyvärr...
Än så länge sänder väl bara TV4 Sport de "vanliga" UFC galorna "live"

Postad 22 March 2010 - 18:20

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
UFC Live galan hade ett par sevärda matcher, eller framför allt några sevärda avslut på matcer :)
Tyvärr en del mindre publikvänliga avslut med ;)

Börjar bli lite laddad inför kommande helgens gala, ska bli riktigt trevligt följa denna gala under lördagsnatten/söndagsmorgonen..

Postad 22 March 2010 - 19:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ja vad ska man säga om Vera vs Jones :)

Spoiler

Postad 23 March 2010 - 08:13

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag tycker helt klart att Gonzaga ska fortsätta, han har en hög högstanivå vilket vi såg i fighten mot Carwin. Tyvärr för honom så träffade ju Carwin med en riktig granat... Däremot kan jag känna att han skulle behöva lite mer explosiva nedtagningar. Gillar inte heller JDS men han går faktiskt från klarhet till klarhet! Tror dock han är för vek i kroppen för att möta Lesnar/Carwin. Han behöver bulka!

Jon Jones är verkligen helt galet imponerande, jag trodde han skulle få svårare mot Vera men skrek av glädje när han stoppade den nollan tämligen enkelt. Ge kilen något år och han kommer vara vad Silva och Fedor är i sina respektive viktklasser, har nog aldrig sett en kille i mma med sådan talang. Inte ens Mousasi. Han känns lite som min favoritboxare genom alla tider: Roy Jones JR. Så fruktansvärt explosiv och snabb...
Tänk er en fight mellan Jon Jones och Mousasi i slutet av 2011. FOTY?

Postad 23 March 2010 - 22:13

nickeskbg
  • nickeskbg
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Dos Santos blir bara bättre o bättre...men som sagt, jag tror också han måste lägga på sig lite mer massa om han ska kunna stå upp mot de "stora" pojkarna...visst, lite snabbhet förlorar han men det kommer ändå vara nödvändigt med några extra kilo muskler...

Postad 24 March 2010 - 09:24

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Synd att Jones-Vera matchen slutade så snabbt. Hann egentligen inte hända så mycket, Jones nedtagningar gav inte så mycket fram till att han överraskade Vera med armbågen. Vera var antagligen inte så skakad förutom att han omöjligt kunde fortsätta med en fraktur av kindbenet. Förstod att Jones skulle satsa på nedtagningar, men trodde att Vera skulle kunna försvara dom bättre. Hade varit intressant att se en längre match.

Kongo var skittråkig enligt mig, men det är klart att taktiken var passande för Buentello som bara kan boxas. Bara ta ner och väga tungt på motståndaren och långsamt grinda på honom är inte så himla skoj.

Jag tror inte Dos Santos behöver så mycket mer vikt, han är farlig även för stora brottare. Han utmanade Cain nu, han är förvisso inte så stor men väldigt effektiv brottare med bra standup, det skulle vara en riktigt intressant match. Borde vara självklar för nästa titelmatch mot vinnaren av Lesnar-Mir/Carwin. Dos Santos förlorade senast för lite mer än 2 år sedan, då han blev submittad. Hans markfighting är inte så jättebra, men han har kanske utvecklats lite.

Joachim Hansen förlorade titelmatchen i 145 i Dream på split decision, det var riktigt synd. Bra match men Hellboy kom igång lite för sent. Trodde att han hade bra chans att få segern ändå, men 2 av domarna tyckte att Bibiano var bättre. Bibiano hade en massa nedtagningar, men dom räknas inte i Dream om man inte gör något med dom.

Postad 24 March 2010 - 15:09

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Ja Vera är inte precis den som ger sig så det var nog något utöver det vanliga och det hörde man ju också.

Nog om detta cardet ty nu står frälsningen för dörren. UFC 111 wohoooo!!!!

Mina bets för detta card:

170 lbs.: *Georges St. Pierre* vs. Dan Hardy
Hardy har en punchers chance i denna fighten men såvida GSP inte gör ett dumt misstag á la kvart i tre ragg så borde han ha denna in thö bag.

265 lbs.: Frank Mir vs. *Shane Carwin*
Kort och gott: Träffar Carwin så slocknar Mir. Ringrost och teknisk underlägsenhet kan dock bli hans fall.

170 lbs.: *Thiago Alves* vs. Jon Fitch
Trots att Fitch vunnit sina senaste fighter så har han inte sett imponerande ut och Alves är definitivt en livsfarlig striker. Fitch har dock psykologiskt övertag med en KO-vinst över Alves för 4 år sedan. Tror dock inte att det räcker..

170 lbs.: Jake Ellenberger vs. *Ben Saunders*
Ingen av dessa 2 har mött vidare starkt motstånd så denna var svår men jag baserar mitt val på hur Saunders skötte sig i sin senaste fight mot Marcus Davis. Knän kommer flyga värre än på pensionärsföreningens årliga jenkatävling...

155 lbs.: *Jim Miller* vs. Mark Bocek
Här kommer det handla om vem som klarar av alla aspekter av fightingen. Båda 2 har vass grappling även om jag ger en liten fördel till Miller trots att han "bara" är en brown belt. Baserar det hela på att Miller har vunnit mot Mac Danzig och Bocek har förlorat mot densamme

Tar bara dem som är på maincardet pga att jag tillhör släktet "lat jävel".

Postad 24 March 2010 - 17:31

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0

Nog om detta cardet ty nu står frälsningen för dörren. UFC 111 wohoooo!!!!

Mina bets för detta card:

Hardy har en punchers chance i denna fighten men såvida GSP inte gör ett dumt misstag á la kvart i tre ragg så borde han ha denna in thö bag.

helt riktigt, Jag gillar Hardy men om han vinner så är det en lika stor upset som GSP/Serra.

Postad 25 March 2010 - 17:41

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Blir ingen Alves vs Fitch match verkar det som :)

http://www.mmamania....ed-from-ufc-111

Postad 25 March 2010 - 18:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Att döma av olika intervjuer och reportage om Alves så måste dom ha upptäckt att killen saknar hjärna! :)
När han visade runt tittarna i Miami i något införprogram blev det nästan en överdos av ofrivillig humor.

Skämt åsido så hoppas jag givetvis att han kommer tillbaka, precis som Lesnar är Alves en sån som jag älskar att hata och det vore tråkigt utan honom. Faktiskt.

Postad 25 March 2010 - 22:10

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Nu bokas det om hej vilt, Jake Ellenberger verkar bli utan motståndare och Jon Fitch möter Ben Saunders istället.
Väldigt intressant fight imo.

170 lbs: *Jon Fitch* vs Ben Saunders
"Killa B" har som sagt grymma knän och om han lyckas implementera dessa emot Fitch så blir det farligt, men Fitch har ett huvud av granit så jag tror att genom pure erfarenhet och vältajmade counterpunches så tar han denna. Reachen kan dock bli ett problem samt att han nog inte vill grapplas med Saunders.
Men som sagt så tror jag på Fitch i denna.

Postad 26 March 2010 - 08:22

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nu bokas det om hej vilt, Jake Ellenberger verkar bli utan motståndare och Jon Fitch möter Ben Saunders istället.
Väldigt intressant fight imo.

170 lbs: *Jon Fitch* vs Ben Saunders
"Killa B" har som sagt grymma knän och om han lyckas implementera dessa emot Fitch så blir det farligt, men Fitch har ett huvud av granit så jag tror att genom pure erfarenhet och vältajmade counterpunches så tar han denna. Reachen kan dock bli ett problem samt att han nog inte vill grapplas med Saunders.
Men som sagt så tror jag på Fitch i denna.

Jag tror Fitch kommer blanda och ta ner Saunders på marken. Han är nog inte så jätterädd för Saunders direkt. Dominerande och enkel vinst för Fitch.

GSP vinner hur enkelt som helst. Ner på marken, GnP, trötta ut och TKO i 3:e ronden.

265 lbs.: Frank Mir vs. *Shane Carwin*
Frank Mir är så jobbig att lyssna på, det enda han pratar om är Lesnar. Hoppas verkligen att Carwin vinner så att vi slipper lyssna på Mirs gnällande.

155 lbs.: *Jim Miller* vs. Mark Bocek

Postad 26 March 2010 - 08:42

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Har jag missat något angående Saunders, varför i hela friden skulle Fitch vara rädd för att grappla med honom?

I alla fall:

GSP - Hardy

Efter skrällen mot Serra tror jag det kommer dröja innan GSP underskatta någon "sopa" igen. Hardy har ju bättre räckvidd än T Rex-Serra men det kommer inte hjälpa. Precis som Fred2 säger så kommer GSP mala ner Hardy. Nu får han allt gå upp i 185 snart, för där kommer han få slita!

Fitch-Saunders

Tror på en liknande utgång här, Fitch maler ner Saunders utan större problem.

Mir - Carwin

Det här är svårt... Jag gillar båda som fasen så det är svårt att välja någon att hålla på här. Mir är svårbedömd eftersom man inte fick se så mycket mot Congo... Om han är så mycket starkare som han påstår borde han ha en hyfsad chans här. Tyvärr tror jag att Carwin är lite starkare, har lite bättre kondis och haka samt att han har har brottningen till att lägga Mir på rygg och banka på honom. Det blir spännande hur som helst!

Postad 26 March 2010 - 11:00

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Har jag missat något angående Saunders, varför i hela friden skulle Fitch vara rädd för att grappla med honom?

Långa ben, bra BJJ plus en aktiv guard. Därför i hela friden :)

Postad 26 March 2010 - 11:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Ja vi får väl se, jag tror ju Fitch kommer känna sig trygg i Saunders guard och kunna lita på sin egen bjj och submissionförsvar och ligga där och nöta ner honom. Jag tror han är klart bättre än Saunders på marken. Men jag har gärna fel eftersom Fitch inte direkt är någon favorit! :)

Postad 26 March 2010 - 11:30

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Ja vi får väl se, jag tror ju Fitch kommer känna sig trygg i Saunders guard och kunna lita på sin egen bjj och submissionförsvar och ligga där och nöta ner honom. Jag tror han är klart bättre än Saunders på marken. Men jag har gärna fel eftersom Fitch inte direkt är någon favorit! :)

Jepp ingen tvekan om att han kan hålla sin del på marken, hoppas dock på ett riktigt bra standup-brawl.

En annan intressant fight på cardet är ju Nate Diaz debut i welterweight mot Rory Markham. Tankar om detta?
Ska bli intressant och se en lite bulkigare Nate imo och hoppas att han får en bra start så han fortsätter där.

Postad 26 March 2010 - 11:40

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Jag vet inte riktigt hur mycket han behövde banta när han körde i 155, det kan inte ha varit jättemycket? Han ser ju rätt vek ut, men samtidigt så har han ju potential och är tuffare än vad han ser ut. Jag tror inte på det bytet, tänk att se Diaz-Alves... Det är ju en helt otrolig storleksskillnad!
Jag hade hellre sett honom kvar i 155, tycker inte han gör bort sig där. Även där har vi en kille som gärna skulle få kötta på sig lite för att vara mer konkurrenskraftig! Diaz-bröderna (framförallt Nick) gillar jag oerhört mycket så jag hoppas verkligen på Nate!

Tror du han fixar bytet? Jag har inte sett några bilder eller klipp från hans träning så det är svårt att säga om han har "uppgraderat" fysiken.

Postad 26 March 2010 - 13:28

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jepp ingen tvekan om att han kan hålla sin del på marken, hoppas dock på ett riktigt bra standup-brawl.

En annan intressant fight på cardet är ju Nate Diaz debut i welterweight mot Rory Markham. Tankar om detta?
Ska bli intressant och se en lite bulkigare Nate imo och hoppas att han får en bra start så han fortsätter där.

Blir inte mycket till standup-brawl i den matchen, Fitch är överlägsen på marken. Blir nog som sagt var en ganska identisk matchbild som mellan GSP och Hardy.

Nate Diaz har ju alltid varit en sämre version av sin bror. Men Nick har ju fightats framgångsrikt i 155-185 och är troligtvis bäst i 170, så det borde väl passa Nate också. Problemet är att han kommer få ännu svårare med nedtagningar och han är inte alls på samma nivå i standupen som sin bror. Jag tror han förlorar denna match.

Postad 27 March 2010 - 02:54

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0
Kollade precis på weigh-ins och det verkar som om Rory Markham inte klarade vikten. 177 lbs vägde han in på och Nate kom in på 171 lbs. Ungefär samma soppskål på Diaz och han verkar som vanligt taggad iaf :P

Och Matt Riddle har rippat till sig rejält kan man lätt påstå.

Postad 27 March 2010 - 23:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Men när börjar det egentligen ?

Står 0400 när ja kollar på tv inbyggda guide..

Å 0300 på tvplaneten

Postad 27 March 2010 - 23:29

Unregistered9d110ebc
  • Unregistered9d110ebc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Men när börjar det egentligen ?

Står 0400 när ja kollar på tv inbyggda guide..

Å 0300 på tvplaneten

Blir ju sommartid imorgon, så det är nog därför det är lite felaktiga tider på vissa siter. Om man räknar med vintertid, som det fortfarande är, börjar sändningen 03.00....

Postad 28 March 2010 - 01:03

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
GSP vs. Dan Hardy, DEC
-Här är ingen snack tycker jag.Gillar Hardy,men GSP är för bra helt enkelt.

Frank Mir vs. Shane Carwin, T/KO rond 2
-Det här är svårt.I vanliga fall skulle jag säga Mir,men iom att jag satsat 200:- på Carwin (odds. 2.10 på unibet)
så jag hoppas på honom. :)

Kurt Pellegrino vs. Fabricio Camoes, DEC
Jon Fitch vs. Ben Saunders, DEC
Jim Miller vs. Mark Bocek, DEC
Nate Diaz vs. Rory Markham T/KO

Postad 28 March 2010 - 01:23

Noah06
  • Noah06
  • Veteran

• 1592 inlägg
  • 0
Det här en ultimat helg för mig/oss som älskar sport.UFC 111,F1 och all fotboll på en och samma dag/helg!Underbart.
Det inträffar inte så ofta,ungäfer som solförmörkelse :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.