Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *

1737 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Harman Kardon AVR 155 (Surroundförstärkare) 1 7 (5) Inga priser
Harman Kardon AVR 255 (Surroundförstärkare) 1 8,14 (116) Inga priser
Harman Kardon AVR 355 (Surroundförstärkare) 1 8,82 (32) Inga priser
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg) 1 år sedan
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg) 8 år sedan
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg) 9 år sedan
Dali Hemmabio (4 inlägg) 9 år sedan
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg) 9 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg) 10 år sedan
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg) 11 år sedan
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg) 12 år sedan
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg) 12 år sedan
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg) 12 år sedan
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg) 12 år sedan
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg) 13 år sedan
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg) 13 år sedan
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg) 13 år sedan
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg) 13 år sedan
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg) 13 år sedan
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg) 13 år sedan
AVR255 ljudformat (2 inlägg) 13 år sedan
Problem med AVR 255 (0 inlägg) 14 år sedan
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg) 14 år sedan
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg) 14 år sedan
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg) 14 år sedan
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg) 14 år sedan
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg) 14 år sedan
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg) 15 år sedan
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg) 15 år sedan
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg) 15 år sedan
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg) 15 år sedan
Uppgradera reciver (15 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg) 15 år sedan
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg) 15 år sedan
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg) 15 år sedan
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg) 15 år sedan
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg) 15 år sedan
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg) 15 år sedan
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg) 15 år sedan
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg) 15 år sedan
Surroundförstärkare (1 inlägg) 15 år sedan
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg) 15 år sedan
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg) 16 år sedan
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg) 16 år sedan
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg) 16 år sedan
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg) 16 år sedan
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg) 16 år sedan
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg) 16 år sedan
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg) 16 år sedan
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg) 16 år sedan
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg) 16 år sedan
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg) 16 år sedan
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg) 16 år sedan
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg) 16 år sedan
Hk avr 255 (30 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg) 16 år sedan
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg) 16 år sedan
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg) 16 år sedan
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg) 16 år sedan
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg) 16 år sedan

Postad 10 juli 2009 - 12:54

Anteee
  • Anteee
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

x55-serien är nog den serie som fått utstå mest kritik de senaste åren och med all rätt, till en del. Du har själv privilegiet att fundera över ett möjligt inköp nu och inte när de första enheterna lanserades, då hade du förmodligen slängt ut den genom fönstret ;]

Själv kollar jag dagligen på film (DVD, Bluray) via min PS3 och AVR355, detta via HDMI. Det blir även en hel del spelande. Efter firmware 0.95.x löste sig nästintill samtliga mina problem och med den senaste i 0.96.x så fixade sig samtliga syncfel vare sig det gällde PS3, min digital-tvbox eller via streaming från min NAS/annan server.

Med detta menar jag givetvis inte att enheten fungerar felfritt för alla, det finns hundratals forumposter som bevisar motsatsen. Samtidigt lider väl alla förstärkare av diverse skavanker, mycket beror på hur många eventuella fel man kan leva med. Själv är jag mer än nöjd, när jag lyssnade på runt tiotalet olika förstärkare i samma prisklass (8-15k) så tyckte jag just den här (AVR355) lät absolut bäst. Utseendet skadar inte heller.

Tack för det snabba svaret....

Jag kan troligen leva med något fel.....då jag älskar utseendet och ljudet från HK:n...även om dom är lite sämre än konkurernterna på just det högre registert....så får säkert bli en 355:a i dagarna...

/Ante

Postad 10 juli 2009 - 22:16

Anteee
  • Anteee
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
En annan fråga.....går det att spela upp en CD skiva (2-kanal PCM) utan att förstärkaren lägger på dolby pro logic eller logic 7....alltså bara spela upp utan något surroundläge....?
Min 635:a har ju ett surround off läge...fins detta kvar?

Postad 11 juli 2009 - 08:25

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag får stereo när jag ställer på den källa där jag har min CD. Inge konstiga surround-ljud då ^^

Postad 12 juli 2009 - 19:43

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
hej jag var ute på brl hemsida och såg att dom krev att - Möjlighet att adressera surroundback kanalerna för t.ex bi-amping

på Harman kardon 355

här är länken : http://www.brl.se/de...57&c=357&p=5757

är den någon som kan bekräfta detta ?

jag var inne på brl idag ocg fick det svar som behövdes :)

DET ÄR MÖJLIGT ATT BI-AMP! (såg det själv i menu)

så nu ska jag iväg och köpa en 355 om några dagar :)

Redigerat av Unregistered2ab1bf46, 13 juli 2009 - 17:06.

Postad 14 juli 2009 - 07:30

Dogie
  • Dogie
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

hej jag var ute på brl hemsida och såg att dom krev att - Möjlighet att adressera surroundback kanalerna för t.ex bi-amping

på Harman kardon 355

här är länken : http://www.brl.se/de...57&c=357&p=5757

är den någon som kan bekräfta detta ?

jag var inne på brl idag ocg fick det svar som behövdes :)

DET ÄR MÖJLIGT ATT BI-AMP! (såg det själv i menu)

så nu ska jag iväg och köpa en 355 om några dagar :(

Är det någon som vet hur man gör ? Jag skummade igenom bruksanvisningen men hittade inget till min 255.
Jag har fått för mig att det inte går att bi-ampa på 255/355 men så läste jag i specen här på prisjakt och där står det att det är Adresserbara slutsteg på bägge. Någon som vet ? Om man nu kan biampa är det då bara frontkanalen som kan detta eller kan man göra det med centern också ?

Om man biampar kan man då använda en bi wire kabel fast på andra hållet ? eller måste man ha dubbla anslutningar på högtalarna ?

Redigerat av Dogie, 14 juli 2009 - 07:40.

Postad 14 juli 2009 - 11:36

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur man gör ? Jag skummade igenom bruksanvisningen men hittade inget till min 255.
Jag har fått för mig att det inte går att bi-ampa på 255/355 men så läste jag i specen här på prisjakt och där står det att det är Adresserbara slutsteg på bägge. Någon som vet ? Om man nu kan biampa är det då bara frontkanalen som kan detta eller kan man göra det med centern också ?

Om man biampar kan man då använda en bi wire kabel fast på andra hållet ? eller måste man ha dubbla anslutningar på högtalarna ?

man går in i Zon 2 tror jag det var och sätter dom som main.

du måsta ha dublla terminaler på högtalarna.

Jag mejlade även hembiobutiken.se och frågade om dom hadde provat att bi-ampa H\k 355 och dom sa att dom hadde provat med goda resultat :)

Redigerat av Unregistered2ab1bf46, 14 juli 2009 - 15:29.

Postad 15 juli 2009 - 13:36

Dogie
  • Dogie
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

man går in i Zon 2 tror jag det var och sätter dom som main.

du måsta ha dublla terminaler på högtalarna.

Jag mejlade även hembiobutiken.se och frågade om dom hadde provat att bi-ampa H\k 355 och dom sa att dom hadde provat med goda resultat :blink:

Jag hittar verkligen inget om bi-amp i instruktionsboken. När jag går in i zon2 inställningarna så står den redan som main, och zon 2 som off. Om jag ändrar till on så ändrars också main till Multi..... .

Dlir det automatiskt biamp när man ställer in att man har 5.1, har stängt av zon två och när särkaren känner av att det finns högtalare ansluta till 6 coh 7 kanalen ?

Postad 15 juli 2009 - 21:00

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Jag hittar verkligen inget om bi-amp i instruktionsboken. När jag går in i zon2 inställningarna så står den redan som main, och zon 2 som off. Om jag ändrar till on så ändrars också main till Multi..... .

Dlir det automatiskt biamp när man ställer in att man har 5.1, har stängt av zon två och när särkaren känner av att det finns högtalare ansluta till 6 coh 7 kanalen ?

förlåt men jag kommer inte ihåg, dom visade mig bara snabbt att det funkade :blink:

Postad 17 juli 2009 - 21:09

than
  • than
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Man tackar! Är inte hemma nu men när jag kika tidigare så var det iaf. inte den version de har på hemsidan utan en äldre, vad jag fick intrycket av. Ska pröva att uppdatera så får vi se vad som händer. Låter lovande det du berättar iaf =)

Ps. Sjukt nöjd med uppskalning från dvd till 1080 iaf! Jäflar!

EDIT!

har uppdaterat till senaste FW och "felet" kvarstår. Uppspelning från CDskiva och streama MP3 i PS3 gör att jag tappar ljudet 1-2sek i början när jag väljer att lyssa "för första gången". Byter jag låt så spelas den från början.

Jag har exakt samma fenomen med PS3 - AVR255. Inget ljud första sekunderna när man spelar upp första spåret oavsett om det är CD eller MP3. Förhoppningsvis kommer snart ytterligare uppdateringar till mjukvaran.

Nu har jag dessutom skaffat Canal digitals inspelningsbara HDbox som jag kopplar med HDMI via 255:an. Funkar utmärkt än så länge. Ibland tappar förstärkaren ljudet om man pausar och spelar upp igen upprepade gånger men ljudet brukar komma tillbaka igen efter en stund. Däremot har jag problem med att ljudet är osynkat och ljudet kommer före bilden, tyvärr kan man bara justera åt andra hållet i förstärkaren, varför??

Postad 18 juli 2009 - 11:30

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

förlåt men jag kommer inte ihåg, dom visade mig bara snabbt att det funkade ;)

jag var inne på hambiobutiken i gbg och där lyckades vi inte få igång Bi-amp :) fan vad krångligt det ska vara då

Postad 18 juli 2009 - 11:40

Dogie
  • Dogie
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
För allt jag har läst tyder det på att det inte ska gå att bi-ampa med dess hk.s . Hade man kunnat borde det stått i instruktionsboken eller ? Det borde väll inte vara något tillverkaren hoppar över att skriva om.

Postad 19 juli 2009 - 11:08

YodaX
  • YodaX
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej

Har problem med min 255´a.
Satt och lirade PS3 (HDMI) igår när bilden och ljudet försvann.
Testade att byta till digitalbox (HDMI) samma där står på tvn ingen signal.
Men från xboxen (component + optisk) fick jag ljud men fortfarande ingen bild.
Radion fungerar också men bara ljudet har ingen OSD.
Så funderar på om det har blivit något med HDMI kortet. Eftersom all bild körs ut via HDMI och får inget där.
Någon som haft samma fel? Eller vet vad det kan vara.
Får nog lämna in den på service på måndag.

Postad 19 juli 2009 - 11:14

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
hände mig exakt samma sak, typ. satt och lyssna på musik via ps3an. bild och ljud dog. starta om allt, inget hjälpte. kopplade in ps3an direkt till tv:n, samma ingångar, funka fint. bytta kablar och härjat. tragiskt.

haft den 2 veckor typ.......smått missnöjd nu

Postad 19 juli 2009 - 13:41

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
jag har tidigare frågat min återförsäljare om biampning och fått till svar att man inte kan biampa 255án. jag dubbelcheckade genom att maila en annan återförsäljare också och svaret var det samma. Som någon skriver här så är det väl även en slutsats som dragit i bl a denna tråd tidigare??

Postad 19 juli 2009 - 18:11

Unregistered2ab1bf46
  • Unregistered2ab1bf46
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

jag var inne på hambiobutiken i gbg och där lyckades vi inte få igång Bi-amp :) fan vad krångligt det ska vara då

Hej igen !

net on net.se säger att det ska gå, brl säger att det ska gå , min hembiobutiken sa att det skulle gå sedan åkte jag ditt så jag verkligen var säker men då gick det inte så dom bad om ursäkt att dom skrev att det var möjligt i ett mail till mig, så nu har jag gjort slutsatsen efter jag + Hembiobutiken testat så går det inte att bi-amp en 255-355 ^_^ fan vad surt.

hade varit rolligt och beställt alla netonnet:s 355 och packat upp dom sedan ring in till dom och sagt att det var felbeskrivning och skickat till baka allihopa :P:)

Postad 21 juli 2009 - 12:18

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Lämnade tebax min 355:a igår. HDMI-ingång/utång död och svara inte på alla kommandon på fjärren. Tråkigt. Gilla maskinen men inte så mycket att jag vill ha den lagad.

Ska kika nytt från Pionner eller på Marantz ist.

*ute från tråden*

Postad 21 juli 2009 - 20:51

HK_Jon
  • HK_Jon
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har 255 och HKTS-11. Jag skulle vilja lyssna på musik med 2.1 men om jag väljer tvåkanalsstereo så låter inte basen. Eftersom högtalarna är så fjuttiga så blir det inget fint ljud utan basen. Kan man få det att funka så att baslådan låter tillsammans med bara frontarna på något vis?

Postad 22 juli 2009 - 20:57

HK_Jon
  • HK_Jon
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har ett nytt mer omedelbart problem: jag uppdaterade firware och har efter detta inget ljud. Har någon något tips?

Edit: Det fungerade nu - jag hade missat att stänga av förstärkaren efter att den "downloadat" firware på steg 2.

Dock verkar EQn ställa in sig själv väldigt konstigt nu. Vänster front sprakar något fruktansvärt om den är på. Stänger man av EQn låter det OK.

Redigerat av HK_Jon, 24 juli 2009 - 10:46.

Postad 25 juli 2009 - 22:51

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Jag har ett nytt mer omedelbart problem: jag uppdaterade firware och har efter detta inget ljud. Har någon något tips?

Edit: Det fungerade nu - jag hade missat att stänga av förstärkaren efter att den "downloadat" firware på steg 2.

Dock verkar EQn ställa in sig själv väldigt konstigt nu. Vänster front sprakar något fruktansvärt om den är på. Stänger man av EQn låter det OK.

Installera om firmwaren - och gör exakt vad som skrivs denna gång... :)

Postad 27 juli 2009 - 13:20

HK_Jon
  • HK_Jon
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Installera om firmwaren - och gör exakt vad som skrivs denna gång... :)

Efter ytterligare en ominstallation (som utfördes exakt likadant som den näst sista gången såvitt vad jag minns <_< ) verkar EQn fungera. Under tiden att EQn inte fungerat har jag lyssnat på musik med den av - och jag tror jag föredrar att hålla den av framöver.

Någon som har en aning om hur man kan få 255an att spela musik med 2.1 ljud då? ;)

Edit: Efter uppgraderingen av FW så spelar basen när jag väljer 2-kanals stereo ;) Tidigare så lät bara frontarna (2.0-ljud)

Redigerat av HK_Jon, 31 juli 2009 - 10:58.

Postad 27 juli 2009 - 19:27

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Någon som har ett ATI grafikkort med hdmi och som kan testa med de nya drivrutinerna som kom i fredags ( stod något om hdmi ljud i dem ) om det fungerar bättre med att koppla ihop datorn med förstärkaren och få ljud och bild? Då helst nån som haft problem med det tidigare ;) Har nämligen inte tillgång till min just nu men vill gärna veta^^

Postad 28 juli 2009 - 12:57

HK_Jon
  • HK_Jon
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Någon som har ett ATI grafikkort med hdmi och som kan testa med de nya drivrutinerna som kom i fredags ( stod något om hdmi ljud i dem ) om det fungerar bättre med att koppla ihop datorn med förstärkaren och få ljud och bild? Då helst nån som haft problem med det tidigare :) Har nämligen inte tillgång till min just nu men vill gärna veta^^

Jag har ingen aning om det är någon skillnad i det avseende du nämner, men vad jag förstår så skickar de många grafikkort med hdmi-ut inte något ljud med hdmi. Kan det vara det som är problemet?

Postad 28 juli 2009 - 14:38

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning om det är någon skillnad i det avseende du nämner, men vad jag förstår så skickar de många grafikkort med hdmi-ut inte något ljud med hdmi. Kan det vara det som är problemet?

Mitt grafikkort skickar ljud över hdmi, fungerar med en hemmagjord drivrutin som finns här på forumet nånstans, dock inte perfekt, fungerar inte alltid.
Det är något problem med handskakningen eller hur det nu heter :) Men hade hoppas på att de fixat detta med de nya versionen av CCC 9.7..

Postad 30 juli 2009 - 16:36

goalie_35
  • goalie_35
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
har nyligen köpt min avr 255. kör ps3 via hdmi o har surround mode inställt på auto så när jag spelar spel så står det multi-ch pcm på förstärkaren. är det lämpligast o köra det lr vad tycker ni? tycker nämligen det är så dåligt med bas, låter typ ingenting?

Postad 30 juli 2009 - 20:12

than
  • than
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

har nyligen köpt min avr 255. kör ps3 via hdmi o har surround mode inställt på auto så när jag spelar spel så står det multi-ch pcm på förstärkaren. är det lämpligast o köra det lr vad tycker ni? tycker nämligen det är så dåligt med bas, låter typ ingenting?

Om man ändrar inställningarna för ljud över HDMI i PS3:an till att inte tillåta linjär PCM för 5.1 kanals ljud så får man istället Dolby digital i förstärkaren. Man får då också automatiskt 2 channel stereo när man spelar musik. Enligt mig blir ljudet bättre i bägge fallen (betydligt bättre för musik).

Enda problemet är att man måste komma ihåg att tillåta 5.1 pcm igen om man vill se BlueRay film.

Postad 31 juli 2009 - 12:01

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Någon som har ett ATI grafikkort med hdmi och som kan testa med de nya drivrutinerna som kom i fredags ( stod något om hdmi ljud i dem ) om det fungerar bättre med att koppla ihop datorn med förstärkaren och få ljud och bild? Då helst nån som haft problem med det tidigare :blink: Har nämligen inte tillgång till min just nu men vill gärna veta^^

Jag kör med ATI grafikkort i min bärbara dator och hade tidigare problem att skicka över ljud via HDMI men nu fungerar det med nya ATI Catalyst drivrutinen eftersom det följer med en ATI HDMI Audio driver i paketet.

Postad 31 juli 2009 - 17:45

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Alternativen för HD-ljud är väl HDMI eller analogt 7.1 om den utgången finns på Blu-ray spelaren. Jag vill kunna välja mellan att se Blu-Ray med HD-ljud och emellanåt se på Blu-ray med enbart tv-ljudet utan att behöva koppla om några kablar.

Kan jag ta emot analogt 7.1 ljud på min AVR 255? På baksidan finns det 6/8 Channel Input, är det ingångarna för detta?

Blir det skillnad i ljudet från HDMI till analogt 7.1?

Postad 01 augusti 2009 - 00:14

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
har en 255á och en H/K DVD 29 och undrar om man rent teoretiskt ska köra dvd29án på bitstream (alt. PCM). OM jag kör på bitstream låter jag väl 255áns DAC ta hand om ljud/bild och inte DVD?? kan någon reda ut begreppen lite om detta för en som inte har riktig koll?

Postad 04 augusti 2009 - 19:29

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Någon här som vet om AVR255 passar till KEF 2005.3?

Har just nu ett hopplock av Jamo-högtalare men tycker inte subben och centern är bra, iofs inte surr heller men de spelar inte så stor roll.

Planen är isf att köpa dessa KEF för film samt koppla mina Jamo D570 som zon-2 för musik, med KEF-frontarna stående på Jamo-frontarna, fungerar det? Vet inte riktigt hur det fungerar med Zoner och sånt på denna förstärkare.

Eller skulle det vara bättre med KEF fast med Jamo som frontar?

Redigerat av Auron, 04 augusti 2009 - 22:38.

Postad 05 augusti 2009 - 20:14

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

jag har AVR355 med KEF 3005 & det passar alldeles utmärkt ihop så om ljudkaraktären på lillebröderna är liknande så ska det nog lira bra ihop.

Postad 06 augusti 2009 - 20:43

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Och där är jag tillbaks i tråden och frågar ännu en gång om min kombo med XTZ 99.26 som frontar (på stativ) + 99.25 Center + XTZ 93 WMT och HK-AVR 255 är bra?

Måste snart slå slag i saken och göra ett inköp. Är det några nya HK modeller i antågande eller ska jag köra på 255an? XTZ 99.26 är ganska precisa och detaljerade i sin ljudbild. Blir det bra ihop med just HK 255?

Ska ha min anläggning för 80% filmvisning (Blu-ray, dvs HD-ljudformaten) och 20% musiklyssnade (finlir).

Alla tips mottages vänligen! ;)

Redigerat av twebbas, 06 augusti 2009 - 22:41.

Postad 07 augusti 2009 - 02:10

Murre R
  • Murre R
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
HK brukar ju introducera nya modeller på vårkanten eller framåt sommaren så jag skulle tippa på att det är upp emot ett år kvar innan nästa serie kommer.

Postad 07 augusti 2009 - 12:13

Anteee
  • Anteee
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Jag är på väg att i dagarna köpa en AVR 355 istället för min havererade AVR 635....

Har dock en fundering på hur stark den är, skall också skaffa mig B&W DM683 golvhögtalare till den.....nån som har en uppfattning om AVR 355 kan driva dessa utan slutsteg till att börja med?

Har sett lite bilder på prisjakt där folk verkar köra dessa högtalare med äldre NAD hemmabioreceivers som är specade till 5x70W och 7x60W osv....utan slutsteg...

Är det främst mindre bass man får om man har för kass stärkare?

Postad 07 augusti 2009 - 13:00

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

HK brukar ju introducera nya modeller på vårkanten eller framåt sommaren så jag skulle tippa på att det är upp emot ett år kvar innan nästa serie kommer.

Ok. Frågan är då om HK AVR-255 är en bra reciever för XTZ högtalarna?
Kontaktade Fyndbörsen och de rekommenderade Yamahas senaste RX-V765 som kostar ca 6500kr.
Har idag en Yamaha RX-659 som jag ska sälja. Känns som efter två Yamaha recievers så vill man prova något annat.

Postad 08 augusti 2009 - 08:34

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Har just nu ett hopplock av Jamo-högtalare men tycker inte subben och centern är bra, iofs inte surr heller men de spelar inte så stor roll.

Planen är isf att köpa dessa KEF för film samt koppla mina Jamo D570 som zon-2 för musik, med KEF-frontarna stående på Jamo-frontarna, fungerar det? Vet inte riktigt hur det fungerar med Zoner och sånt på denna förstärkare.

Eller skulle det vara bättre med KEF fast med Jamo som frontar?

Jag har precis samma uppsättning som du funderar på och är mycket nöjd och framförallt imponerad av äggens förmåga att producera ett klart och framförallt välspritt ljud. Det enda negativa jag har att säga är att subwoofern kan kännas lite svampig ibland, men det kan ha något med mina stenhårda cementväggar att göra också

Postad 10 augusti 2009 - 20:58

mr_loenn
  • mr_loenn
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Jag hade också massor med strul att uppdatera med hjälp av usb-seriell koppling, fast nu har det löst sig! Mitt problem var att jag inte tryckte RESET varje gång som jag valde en ny COM-port när jag ombads göra det. Det kanske alltid hjälper någon att jag har sagt det...

Lycka till med uppdateringarna!

/D

Postad 11 augusti 2009 - 10:15

HOTDOG2004
  • HOTDOG2004
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0
är det någon som vet om det finns volymtak på 255án. Alltså en funktion där jag kan ställa in att det inte går att höja ljudet till mer än viss nivå?

Postad 11 augusti 2009 - 20:54

berne
  • berne
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
provar här,

hur har ni kopplat allt?

boxer
ps3

Postad 12 augusti 2009 - 12:51

Unregistered54b89a21
  • Unregistered54b89a21
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Vid en snabb titt på forumet så verkar det som det finns div buggar. Har firmware uppgraderingarna löst problemen?

Redigerat av Unregistered54b89a21, 12 augusti 2009 - 13:31.

Postad 12 augusti 2009 - 22:02

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Någon som listat ut hur man programmerar fjärren till 255an med koderna? Manualen säger att man ska trycka ner learn-knappen i 3 sekunder, men 255an har ju ingen learn. :)

mvh
yabbah

Redigerat av yabbah, 12 augusti 2009 - 22:02.

Postad 13 augusti 2009 - 07:01

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Vid en snabb titt på forumet så verkar det som det finns div buggar. Har firmware uppgraderingarna löst problemen?

Jag uppgradera igår till senaste firmwaret, och har ärligt talat inte upptäckt några buggar. Inte heller med förra firmwaret i och för sig. Men allt har ju med vad man har inkopplat.

Jag har xbox360 + pioneer hdd-recorder inkopplade via hdmi till avr255 och därifrån till tvn (pioneer 42" plasma). Både bild och ljud (både pcm och 5.1) fungerar klockrent.

Det enda jag inte får till är programmeringen av fjärren för andra enheter, men det löser sig väl kanske. Inte världens viktigaste funktion i och för sig. :)

mvh
//yabbah

Postad 13 augusti 2009 - 08:52

yabbah
  • yabbah
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Någon som listat ut hur man programmerar fjärren till 255an med koderna? Manualen säger att man ska trycka ner learn-knappen i 3 sekunder, men 255an har ju ingen learn. :)

mvh
yabbah

Jag svarar på min egna fråga, har kollat med harman. AVR255 har ingen möjlighet att styra andra enheter än sig själv och 7 andra förprogrammerade harman-produkter.
Så är det, dessvärre.

Postad 13 augusti 2009 - 09:21

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Jag svarar på min egna fråga, har kollat med harman. AVR255 har ingen möjlighet att styra andra enheter än sig själv och 7 andra förprogrammerade harman-produkter.
Så är det, dessvärre.

Hehehe, konstigt för jag kan styra min panasonic tv, delvis iaf :) Typ byta kanal, på/av och något mer, men inte alla andra funktioner tyvärr..

Redigerat av Auron, 13 augusti 2009 - 09:22.

Postad 13 augusti 2009 - 23:30

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Alldeles nyss satte jag mig ner för att spela lite Mass Effect på min Xbox 360. Dock märkte jag direkt att det var något konstigt med ljudet.

Och mycket riktigt. När jag går in i inställningarna för högtalarna på min HK AVR 255 och slår på testtonen så reagerar varken centerhögtalaren eller basen (i mitt HKTS11-högtalarpaket). Lyssnar jag riktigt, riktigt nära på centern så hörs ett väldigt svart pytte-brus som försvinner när jag byter till någon av de andra.

Spela spel utan varken bas eller centerhögtalare är en ganska icke-exalterande upplevelse. Är det någon här som råkat ut för samma sak någon gång och har någon snabb lösning innan jag börjar ominstallera firmware och grejjer?

Visst _kan_ det röra sig om glappa sladdar, men på både subben och centern på samma gång? Njae, känns som att det är något annat...

Edit: Nu hoppade centern igång helt plötsligt, dock fortfarande inget ljud från subben. Endast ett litet pys ifall jag ökar på balansen på subben i högtalarinställningarna, på samma sida där man kör testtonen.

Edit 2: Jag upptäckte lite dumt att volymratten på baksidan på subben stod på minimum, därav frånvaron av ljud från den. Dock är jag fortfarande lite orolig över att Centern lade av, även om den kom tillbaka.

Redigerat av Unregisteredccc4d785, 14 augusti 2009 - 01:03.

Postad 14 augusti 2009 - 15:20

Unregistereda7dc5ece
  • Unregistereda7dc5ece
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Edit 2: Jag upptäckte lite dumt att volymratten på baksidan på subben stod på minimum, därav frånvaron av ljud från den. Dock är jag fortfarande lite orolig över att Centern lade av, även om den kom tillbaka.

Även min volymratt på subben (HKTS11) faller tillbaka och ställer sig på minimum hela tiden! Måste skruva upp den minst en gång varje månad! Dåligt!

Redigerat av Unregistereda7dc5ece, 14 augusti 2009 - 15:20.

Postad 15 augusti 2009 - 08:04

tonpaa
  • tonpaa
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Alldeles nyss satte jag mig ner för att spela lite Mass Effect på min Xbox 360. Dock märkte jag direkt att det var något konstigt med ljudet.

Och mycket riktigt. När jag går in i inställningarna för högtalarna på min HK AVR 255 och slår på testtonen så reagerar varken centerhögtalaren eller basen (i mitt HKTS11-högtalarpaket). Lyssnar jag riktigt, riktigt nära på centern så hörs ett väldigt svart pytte-brus som försvinner när jag byter till någon av de andra.

Spela spel utan varken bas eller centerhögtalare är en ganska icke-exalterande upplevelse. Är det någon här som råkat ut för samma sak någon gång och har någon snabb lösning innan jag börjar ominstallera firmware och grejjer?

Visst _kan_ det röra sig om glappa sladdar, men på både subben och centern på samma gång? Njae, känns som att det är något annat...

Edit: Nu hoppade centern igång helt plötsligt, dock fortfarande inget ljud från subben. Endast ett litet pys ifall jag ökar på balansen på subben i högtalarinställningarna, på samma sida där man kör testtonen.

Får du Logic 7 Movie som ljudval i förstärkaren eller får du Dolby Digital 5.1 ?

Ifall du får Logic 7 Movie så måste du gå in på xbox360 inställningarna och ändra Audio till Stereo och sen tillbaka till Dolby Digital 5.1 så får du rätt ljud. Detta måste man göra varje gång man får Logic 7 Movie valt av receivern. Det är tråkigt att receivern inte känner av Dolby Digital 5.1 direkt istället. Ibland kan den dock göra det..

Redigerat av tonpaa, 15 augusti 2009 - 08:06.

Postad 15 augusti 2009 - 09:50

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Även min volymratt på subben (HKTS11) faller tillbaka och ställer sig på minimum hela tiden! Måste skruva upp den minst en gång varje månad! Dåligt!

Specialfunktion för att skona grannarna :)

Annars så skulle jag rekommendera tejp ;)

Postad 16 augusti 2009 - 19:24

Unregisteredccc4d785
  • Unregisteredccc4d785
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Får du Logic 7 Movie som ljudval i förstärkaren eller får du Dolby Digital 5.1 ?

Ifall du får Logic 7 Movie så måste du gå in på xbox360 inställningarna och ändra Audio till Stereo och sen tillbaka till Dolby Digital 5.1 så får du rätt ljud. Detta måste man göra varje gång man får Logic 7 Movie valt av receivern. Det är tråkigt att receivern inte känner av Dolby Digital 5.1 direkt istället. Ibland kan den dock göra det..

Jotack, det där problemet känner jag väl till. :/
Innan senaste Firmware var det ännu värre, då kom det inte ens något ljud alls när den ställde sig i icke-Dolby-Digital-läget (från att ha varit finfint i det allra första firmware den levererades med för mig, 0.49).

Jag hade faktiskt ljud, det var _endast_ centerhögtalaren som vägrade spela, varav talet i spelen knappt hördes om man inte tittade bort från personen som pratade.

Dock har jag upptäckt att med senaste firmware behöver man _inte_ gå in i inställningarna och ändra fram och tillbaka från Stereo. Det räcker med att sätta igång valfri nerladdat filmklipp och sedan direkt avbryta uppspelningen. Då när filmen stängs ner och man kommer tillbaka till Dashboard i 360n så har Dolby Digital aktiverats!

Specialfunktion för att skona grannarna :)

Haha, antagligen.

Redigerat av Unregisteredccc4d785, 16 augusti 2009 - 19:26.

Postad 17 augusti 2009 - 15:32

Svengunnars
  • Svengunnars
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har nyss införskaffat 355an, kör BD via en LG BD370 och jag undrar vilka inställningar jag bör köra på för att få hd ljud? HDMI och ställa in BDn på Primary Pass Through? Vilken Sampling Freq ska man använda?, 48khz, 96khz, 192khz? Någon inställning på HKn jag bör göra?

Sen undrar jag om någon lyckats lära fjärren lgs BD?

Fler vars Ipod docka är jääääkligt seg att manövrera?

Mvh

Redigerat av Svengunnars, 17 augusti 2009 - 15:34.

Postad 19 augusti 2009 - 21:00

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Testar att fråga i denna tråd med..kommit lite längre i mina funderingar ;)

Har börjat tröttna på mina billiga cen, surr o sub jamopaket, gick totalt på 3000kr. Har ett par fina frontar som gick på 5000kr(tidigare 10.000kr), Jamo D570, som kommer vara kvar till iaf musik oavsett.

Har en AVR 255, men läst att Jamo inte passar till HK, men varför kan jag inte höra iaf. Inte för att jag testat med någon annan förstärkare än den jag hade innan och jämfört så är HKn bättre! Men om någon vet får ni gärna förklara!

Valet just nu, om ni nu inte kommer med ett ännu bättre alternativ, är antingen KEF 2005.3 med Jamo frontarna som zon 2 till musik.

Eller Jamo D4 cen för 3000kr, som jag tror passar till frontarna och Velodyne MiniTen subwoofer för 7000kr med mina gamla surroundhögtalare. Tror ni det skulle fungera?

Vilket alternativ, eller annat alternativ för liknande summa ( ca7000-10000kr), skulle ni valt? Kan inte lyssna på Jamo centern, men ska och lyssna på KEF samt Velodyne om ungefär en vecka förhoppningsvis.

Rummet är ca 3,5x4,5m.

Redigerat av Auron, 19 augusti 2009 - 21:03.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.