damn! nu postade jag oxo utan länk till fungerande jb för ios4!
Apple iPod Touch 8GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(35)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 16GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(54)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 32GB
(MP3-spelare)
|
1
|
(9)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(109)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3G 8GB
(Mobiltelefoner)
|
2
|
(97)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 16GB (2nd Generation)
(MP3-spelare)
|
6
|
(23)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 32GB (2nd Generation)
(MP3-spelare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 8GB (2nd Generation)
(MP3-spelare)
|
5
|
(22)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser | |
Apple iPod Touch 64GB (3rd Generation)
(MP3-spelare)
|
2
|
(5)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 16GB
(Surfplattor)
|
8
|
(19)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 32GB
(Surfplattor)
|
1
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 3G 64GB
(Surfplattor)
|
8
|
(18)
|
Inga priser | |
Apple iPad 16GB
(Surfplattor)
|
9
|
(60)
|
Inga priser | |
Apple iPad 32GB
(Surfplattor)
|
9
|
(22)
|
Inga priser | |
Apple iPad 64GB
(Surfplattor)
|
1
|
(14)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(86)
|
Inga priser |
Postad 21 June 2010 - 09:13
damn! nu postade jag oxo utan länk till fungerande jb för ios4!
Postad 21 June 2010 - 18:19
Men är det någon som har någon info om Jailbreak till iOS4? Inte beta utan "the real deal"?
Postad 22 June 2010 - 06:49
http://www.coveringw...-jailbreak.html
Läst runt lite, och JB + Unlock på 3G värkar ju inte vara några problem. Men det är väl bara att avvakta på 3GS verisionen. Men det låter som att unlock inte kommer vara något problem (det har ju inte fungerat på 3.1.3) på iOS4, är bara JB som saknas.
Men om man kollar länken så värkar ju inte det vara så länge kvar nu, man får väl avvakta någon vecka så att man vet att det fungerar ordentligt.
Postad 22 June 2010 - 08:56
http://www.youtube.c...h?v=QzySMrf1cV4
Postad 22 June 2010 - 12:53
Men jag har både Rock och Cydia, i rock får jag påminnelser om updates och så vidare. Men i Cydia kommer det aldrig upp något?
Jag installerade rock efter cydia (mest för att testa). Kan det vara problemet? Att Rock har tagit "rättigheterna" till updates eller liknande?
Någon som sitter med en lösning?
PS: börjar känna mig ganska ensam i tråden
Postad 22 June 2010 - 13:11
Vet inte om jag har strulattill det eller om det ska vara så här.
Men jag har både Rock och Cydia, i rock får jag påminnelser om updates och så vidare. Men i Cydia kommer det aldrig upp något?
Jag installerade rock efter cydia (mest för att testa). Kan det vara problemet? Att Rock har tagit "rättigheterna" till updates eller liknande?
Någon som sitter med en lösning?
PS: börjar känna mig ganska ensam i tråden
haha, jag läser hela tiden
Jag tycker det är fett onödigt att jba den nu, jag vill först utforska hela OS4 och sedan jba när jag vet vilka brister det finns i det nya oset
Postad 22 June 2010 - 13:33
haha, jag läser hela tiden
![]()
Jag tycker det är fett onödigt att jba den nu, jag vill först utforska hela OS4 och sedan jba när jag vet vilka brister det finns i det nya osetsom tex, när alla appsen kommer fixa stöd för multitasking så är det onödigt att ha proswitcher på mobilen, vill ju inte skräpa ner den så mycket med onödiga apps
Nej om man kör JB på en ios4 sedan så blir ju proswitcher/backgrounder eller liknande överflödigt. Om det nu inte är vissa begränsningar i appels multitasking. Vilket man inte skulle bli förvånad över om det var...
Största anledningen till JB är väl Unlock och teman, widgets och andra extraprogram som aldrig kommer finnas i appstore.. Perfekt nu med Unlock till 3.1.3 inför utlandsflytten.
Postad 22 June 2010 - 14:04
Nej om man kör JB på en ios4 sedan så blir ju proswitcher/backgrounder eller liknande överflödigt. Om det nu inte är vissa begränsningar i appels multitasking. Vilket man inte skulle bli förvånad över om det var...
Största anledningen till JB är väl Unlock och teman, widgets och andra extraprogram som aldrig kommer finnas i appstore.. Perfekt nu med Unlock till 3.1.3 inför utlandsflytten.
Precis vad jag menade, jag vill ta reda på vilka saker som kommer vara överflödiga
off topic - hur gör du med din iphone när du är utomlands? Jag var i danmark med min och var tvungen att kolla min position genom gpsen, kostade mig 8kr! rena rånet
Postad 22 June 2010 - 14:23
Precis vad jag menade, jag vill ta reda på vilka saker som kommer vara överflödiga
![]()
off topic - hur gör du med din iphone när du är utomlands? Jag var i danmark med min och var tvungen att kolla min position genom gpsen, kostade mig 8kr! rena rånetannars så hade jag interneten avstängd hela tiden. Hur ska du göra för att inte gå på sånna kostnader? vill veta nu när jag också ska åka utomlands igen:D
Ska till Australien 6-12 månader, så jag vill låsa upp den så att jag kan skaffa mig ett australienskt abonumang/konntantkort. Hur det blir med surfandet får vi se, men förmodligen blir det inte så mycket där nere.
Postad 22 June 2010 - 16:32
![]()
off topic - hur gör du med din iphone när du är utomlands? Jag var i danmark med min och var tvungen att kolla min position genom gpsen, kostade mig 8kr! rena rånetannars så hade jag interneten avstängd hela tiden. Hur ska du göra för att inte gå på sånna kostnader? vill veta nu när jag också ska åka utomlands igen:D
oxo off-topic. köp Navigon eller Tomtom. Får du kartan på mobben istf att streama hela tiden. läs i 3gs tråden. finns massa tips.
Redigerat av discomega, 22 June 2010 - 16:32.
Postad 22 June 2010 - 20:35
Postad 22 June 2010 - 20:43
Frugan har en 3G och hon vill ha multitasking, funkar en JB på den så det löser problemet? eller måste hon köpa en 3Gs eller en 4.
Funkar utmärkt med jb på 3G. Hon får dra ner backgrounder från cydia så kan hon köra saker i bakgrunden sen, t.ex spotify.
Postad 23 June 2010 - 13:20
Tacksam för svar...
Ha en soft dag..
Postad 24 June 2010 - 09:49
Postad 27 June 2010 - 10:23
Tja.. jag har just nu version 3.1.2 på min iphone 3GS och min är jailbreakad med blackra1n.... Dev-Team har ju nu kommit med PwnageTool 4.01 för att jailbreaka iOS4. Nån som testat det? Funkar det lika som blackra1n har gjort? Om telefonen stängs av lr liknande och man trycker igång den igen, måste man då koppla in den till datorn för att jailbreaka igen lika som med blackra1n?
Tacksam för svar...
Ha en soft dag..
använder du windows så ska du köra sn0wbreeze 1.6
funkar att jailbreaka 4.0 med 3.1.2 och den gamla bootromen
Postad 28 June 2010 - 09:08
Jag har en 3GS 3.1.3 med spirit JB, jag har rätt source inlaggd, men när jag ska laddaner/installera Ultrasn0w så får jag "Size missmatch".. någon som vet varför?
Jag har läst på Pyssel hur man ska göra.. Länk
Tacksam för hjälp!
Postad 28 June 2010 - 20:35
Det vore ju inte en omöjlig grej att fixa eller? Så att man har typ 12 ikoner på skärmen, fast man kan scrolla åt sidan för flera ikoner/apps
Postad 29 June 2010 - 11:29
1. Weather-elements, väldigt skysst väder lockscreen.
2. Panoramic wallpapers, panorama bakgrunder som liksom är bredare än vanligt, så 1 bild täcker flera "homescreens"
Länkade inte då jag tappade bort sidorna, men bara att söka på tuben. har inte testat Weather-elements ännu då jag måste hem till datorn (på jobbet nu)..
Jag hade dock en egen fråga. Till panoramic wallpapers "måste" man ha bilder i formatet 960x480, någon som har något tips på vart man lättast hittar sånt? Förutom google m.m. Tänkte mera på en sida som fanns till för just det ändamålet. annars får man väl göra om några vanliga bilder när man kommer hem.
Postad 29 June 2010 - 13:48
http://iphonepyssel....n-iphone-guide/
och sen köra snowbreeze och få jb på ios4? jag gissar på att jag kan men vill bara höra nån annan säga att jag kan
Postad 05 July 2010 - 11:09
Postad 05 July 2010 - 18:40
Postad 11 July 2010 - 22:35
nån som kan hjälpa mig med vad för fel jag gör? Tacksam för snabba svar smile.gif
http://www.youtube.c...E&v=k7ifVIXsU2A
MVH
Christian
Postad 14 July 2010 - 18:44
Funderar på att köpa en Iphone 3gs, och ska jailbreaka den.
Den är låst till telenor och försvinner låset med jailbreak?
Samt kan man Jailbreaka 4.0?
Tack...
Postad 15 July 2010 - 01:10
Jailbreak = du öppnar upp din iPhone för att installera saker som Apple inte godkänt.
Upplåsning = du låser upp din iPhone för att blir operatörsupplåst
Upplåsning KRÄVER jailbreak.
Varken jailbreak- eller upplåsnings-verktyg har släppts för iOS 4 än, men det kommer släppas snart.
Postad 15 July 2010 - 06:54
Jailbreak och Upplåsning är två separata saker.
Jailbreak = du öppnar upp din iPhone för att installera saker som Apple inte godkänt.
Upplåsning = du låser upp din iPhone för att blir operatörsupplåst
Upplåsning KRÄVER jailbreak.
Varken jailbreak- eller upplåsnings-verktyg har släppts för iOS 4 än, men det kommer släppas snart.
Ehhhh va? Jag har jailbreakat min 3gs på iOS4.
Postad 15 July 2010 - 13:05
Och ifall det inte går, och telefonen slutar fungera; kan jag då nedgradera min firmware med det shsh som jag har sparat på cydia?
vore tacksam för hjälp!
Postad 16 July 2010 - 00:30
Ehhhh va? Jag har jailbreakat min 3gs på iOS4.
Då personen ifråga jag svarade verkar vara rätt ny på jailbreak/upplåsning så skrev jag så. Men visst, om man har en tidigare jailbreakad iphone 3GS med en äldre bootroom, och som dessutom inte tidigare är jailbreakad med Spirit, så kan man jailbreaka. Annars får man vänta... Bättre?
Postad 16 July 2010 - 00:33
Hej! Jag har jailbreakat min iphone 3GS 3.1.3 med spirit jailbreak. Jag ahr den nya bootromen. Är det möjligt att uppgradera till iOS 4.0 utan problem? Jailbreaket försvinner ju, men går det fortfarande att ringa som vanligt? Jag kommer ihåg att många hade problem att uppgradera till 3.1.3 efter de jailbreakat föregående versioner. Det gick inte att ringa osv.
Och ifall det inte går, och telefonen slutar fungera; kan jag då nedgradera min firmware med det shsh som jag har sparat på cydia?
vore tacksam för hjälp!
Det går finfint, men som du säger jailbreaket försvinner. Ett tips, för att slippa massa eventuella problem, är att ÅTERSTÄLLA till iOS 4 istället för att UPPDATERA.
Se bara till att ta fram alla ikoner som du eventuellt har gömt undan INNAN du gör en sista backup i iTunes.
Postad 16 July 2010 - 01:24
Då personen ifråga jag svarade verkar vara rätt ny på jailbreak/upplåsning så skrev jag så. Men visst, om man har en tidigare jailbreakad iphone 3GS med en äldre bootroom, och som dessutom inte tidigare är jailbreakad med Spirit, så kan man jailbreaka. Annars får man vänta... Bättre?
Mycket bättre, din lilla shapic-filur
Men jag har för mig att jag har hört eller läst någonstans att det finns ett jailbreak för nyare bootroms?
Är dock inte säker, så jag vågar inte svära vid det. Men om inte så är det ju bara en tidsfråga.
Cheers
Postad 02 August 2010 - 02:37
Postad 02 August 2010 - 15:49
Är det jailbreak som gäller först sen in i cydia o hoppas på mirakel?
//..
Postad 02 August 2010 - 15:58
Någon som vet hur det går att låsa upp operatörslåsta IP4 ??
Är det jailbreak som gäller först sen in i cydia o hoppas på mirakel?
//..
planetbeing på Twitter säger att det kommer en upplåsning inom 48 timmar så det är bara att vänta och se.
Postad 02 August 2010 - 19:58
Redigerat av Unregistered1232, 02 August 2010 - 20:00.
Postad 02 August 2010 - 21:56
Rekommenderar att alla väntar tills alla barnsjukdomar är borta. Finns en hel del buggar för närvarande.
Vilka är dessa barnsjukdomar och buggar? Har kört den själv, men inte märkt något som buggar.
Postad 03 August 2010 - 01:48
Postad 03 August 2010 - 13:38
När jag kommer till sidan http://jailbreakme.com så får jag inte fram jailbreak ?!?!
Dom kanske uppdaterar nu?!?
//..
nuuuu så gick det !!!
Redigerat av Unregistereddacb5a1e, 03 August 2010 - 14:29.
Postad 03 August 2010 - 15:46
Hatar min tele2 låsning vill låsa upp.....!!
När jag kommer till sidan http://jailbreakme.com så får jag inte fram jailbreak ?!?!
Dom kanske uppdaterar nu?!?
//..
nuuuu så gick det !!!
Det har varit lite segt. Deras sida har varit väldigt högt belastad i.o.m. att denna jailbreak släpptes för bara någon dag sedan. Jag fick försöka några gånger innan jag lyckades komma igång. Dessutom verkar cydia också ha varit segt, men det gick bättre när alla amerikaner hade gått och lagt sig =).
Det funkade fint för mig på min 3GS iOS 4.0.1, aldrig tidigare jailbreakad. Först hade jag bara engelskt tangentbord i safari men en omstart löste det problemet.
Enklare än såhär kan det inte bli att jailbreaka.
Postad 03 August 2010 - 15:55
Jag har just nu en iPhone 3GS som är jailbreakad med blackra1n för version 3.1.2 på den nyaste bootroomen... men alltså om jag skulle återställa den i itunes nu blir den inte låst då?
För så var det förut.. jag kom ju inte in i telefonen förrän jag hade jailbreakat med blackra1n. Och om jag nu ska göra det via safari från iphonen så lär väl inte det gå då jag inte ens kommer att komma in i telefonen lr?
tacksam för svar
Postad 03 August 2010 - 16:09
Tja!
Jag har just nu en iPhone 3GS som är jailbreakad med blackra1n för version 3.1.2 på den nyaste bootroomen... men alltså om jag skulle återställa den i itunes nu blir den inte låst då?
För så var det förut.. jag kom ju inte in i telefonen förrän jag hade jailbreakat med blackra1n. Och om jag nu ska göra det via safari från iphonen så lär väl inte det gå då jag inte ens kommer att komma in i telefonen lr?
tacksam för svar
Enligt kommentarerna här så verkar det som att du måste ha aktiverat den innan. Men hur du gör det får någon annan svara på.
Postad 04 August 2010 - 10:35
Postad 04 August 2010 - 21:31
Sedan dess har telefonen betett sig underlig. Först hade iTunes problem att synka (kör mot Mac) .. den stod länge vid "verifierar din iPhone" sen så försvann den från iTunes. När jag tillslut lyckades synka så dök det plötsligt upp appar som jag tagit bort för veckor sedan.. såg även att de filmer som låg i telefonen var även de för flera veckor sedan och de nya jag lagt in var borta. (Jag tog en backup precis innan jag körde JB.)
Idag har jag haft problem med att vissa tidigare stabila appar helt plötsligt krashat och alldeles nyligen så frös hela telefonen när jag skulle låsa upp den, skärmen blev svart och den reagerade inte på några knapptryckningar. Tillslut fick jag igång den genom att hålla home+power inne i 10 sek. Detta har jag aldrig tidigare varit med om.
Vet inte om detta beror på att jag kört jailbreaket eller ej. Men tänkte ändå bara informera!
Postad 04 August 2010 - 22:40
Tack för visad hänsyn. Upprepas det så kommer det är ske åtgärder mot detta beteende.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Apple iPad *
2 bilder

1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?