Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Humax HDPVR-1000c

5077 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 december 2008 - 12:32

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0
Ni som har haft problem med gamla boxen göra bäst att ringa till CH och säger att ni ska anmäler till ARN. Om de inte ger er ett bra erbjudande då, så gör det, också. Baserat på vad jag har läst här, så får man en kanon erbjudande om man anmälar till ARN. Synd att man måste göra så, men så är det.

Postad 04 december 2008 - 12:35

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0
Vill bara meddela att boxen är igång här. Riktigt bra bild i mitt tycke. V-Format knappen fungerar inte. Och jag har fortfarande inte lyckats ändra siffra på kanalerna i favoritlistan (så att jag hamnar på TV7 när jag trycker på fjärrens siffra 7). Annars är allt perfekt så här långt. Full av i-landslycka. :)

Postad 04 december 2008 - 12:38

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Riktigt bra bild i mitt tycke.

Hade du gamla HD-boxen innan?
I så fall, hävdar du att bilden på nya boxen är bättre än på den gamla? (borde iof. inte vara så svårt)

Skulle vara kul att veta vad du definerar som bra bild, vad gämför du med?

Redigerat av ClarkOne, 04 december 2008 - 12:41.

Postad 04 december 2008 - 12:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Hade du gamla HD-boxen innan?
I så fall, hävdar du att bilden på nya boxen är bättre än på den gamla? (borde iof. inte vara så svårt)

Tyvärr hade jag inte det. Jag jämför med Samsung PVR:n. Och då är bilden klart bättre, även på SD-kanaler. Vad jag fattar var det ju enorma problem med störningar i bilden på andra HD-boxen. Några bildstörningar finns inte.

Postad 04 december 2008 - 12:44

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Jag jämför med Samsung PVR:n.

Ok, jag väntar vidare på att någon av dom som haft gamla HD-boxen en längre tid skall uttala sig...

Postad 04 december 2008 - 12:51

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Tyvärr hade jag inte det. Jag jämför med Samsung PVR:n. Och då är bilden klart bättre, även på SD-kanaler. Vad jag fattar var det ju enorma problem med störningar i bilden på andra HD-boxen. Några bildstörningar finns inte.

Till och från är det det ja, men kan gå långa stunder utan en enda störning också. Är mest på HD kanalerna det förekommer med.

Var nyss nere på lokala Expert butiken och dom trodde dom hade fått den men hade inte packat upp posten än *suck*. Får väl se om jag får någon box snart så kan jag komma med lite feedback sen.

Postad 04 december 2008 - 12:54

Ljudkällarn
  • Ljudkällarn
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Första 15 boxarna gick igår...idag kom en ny leverans från Barcom med 10 rykande färska boxar :)

//LK

Postad 04 december 2008 - 13:12

TheFox
  • TheFox
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag köpte boxen för 2499:- på Expert i Tyresö centrum igår eftermiddag. Priset avser inköp inklusive ett tecknande av 24 månaders bundet abbonemang på "8 favoriter HD". Inga ytterligare tillval av kanaler eller dylikt!
Vad jag förstått så är detta det hittills billigaste erbjudandet för den som inte har för avsikt att teckna upp sig på ytterligare en massa kanaler... Jag noterade att butiken hade åtminstone 10 exemplar av boxen kvar igår eftermiddag...

Postad 04 december 2008 - 13:20

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Hallelulia. Nu är den igång! :) :) :(

Redigerat av Tompa123, 04 december 2008 - 13:39.

Postad 04 december 2008 - 13:53

angra
  • angra
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Mycke fläktljud?

Postad 04 december 2008 - 13:55

sm0pso
  • sm0pso
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Fick nyss ett SMS från COM HEM där de skrev att jag nu kan koppla in min HDPVR box. Det blir spännande att komma hem i eftermiddag och se om det verkligen fungerar.

/0pso

Redigerat av sm0pso, 04 december 2008 - 13:57.

Postad 04 december 2008 - 13:56

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Nu kom SMS:et från Com Hem. Hurra!!

Postad 04 december 2008 - 14:19

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Grattis! :)

Fungerar din V-Format-knapp?
i menyn finns inga möjligheter att ställa in upplösning.

Redigerat av Mange36, 04 december 2008 - 14:21.

Postad 04 december 2008 - 14:32

Snudge
  • Snudge
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

Vad är detta för V-format som alla snackar om?

Postad 04 december 2008 - 14:39

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Vad är detta för V-format som alla snackar om?

Enligt instruktionsboken ska man med hjälp av knappen "V-Format", under fjärrens lucka, kunna växla mellan olika bildupplösningar, 720p, 1080i etc. I alla fall i teorin ska det gå. :)

Postad 04 december 2008 - 14:41

sheeevil
  • sheeevil
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Sådärja... nu har vi prismatchat mot Expert - fick tillbaka 500 kr från Elgiganten.

2995 alltså. + trådlös telefon på köpet. :)

Postad 04 december 2008 - 14:51

Påskmust
  • Påskmust
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hemma och pairat boxen på lunchen. Klart på 3-4 minuter. Gick utmärkt till mitt gamla HD-kort jag hade.

Ljudnivån är betydligt lägre än PS3:an men visst hörs den om man nu sätter sig och lyssnar utan något annat på.

Menyerna känns riktigt bra. Det enda jag kan störa mig på är att epg:n bläddrar lite underligt i sidled. Svårt att läsa hela programnamn i vissa lägen.

Blir hem och testa ordentligt efter jobbet sen. Ett STORT plus än så länge är helt klart utseendet. Gillar skarpt!

Postad 04 december 2008 - 14:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag köpte boxen för 2499:- på Expert i Tyresö centrum igår eftermiddag. Priset avser inköp inklusive ett tecknande av 24 månaders bundet abbonemang på "8 favoriter HD". Inga ytterligare tillval av kanaler eller dylikt!
Vad jag förstått så är detta det hittills billigaste erbjudandet för den som inte har för avsikt att teckna upp sig på ytterligare en massa kanaler... Jag noterade att butiken hade åtminstone 10 exemplar av boxen kvar igår eftermiddag...

Jävligt skumt hur 2 olika expertbutiker ( 1 i Uppsala och1 i Stockholm ) kan ta olika priser.
2999:- kostar exakt samma "paket" hos Expert här i Uppsala. Men, men...här ska prutas!
Tyvärr har dom inte fått in någon box än.

Postad 04 december 2008 - 15:12

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

• 1 864 inlägg
  • 0

Gick utmärkt till mitt gamla HD-kort jag hade.

Och här hemma fungerade det med mitt gamla SD-kort. Inget nytt kort behövdes, så som tidigare sagts i tråden.

Redigerat av Mange36, 04 december 2008 - 15:14.

Postad 04 december 2008 - 15:17

uruguru
  • uruguru
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Apropå syskonkortsinläggen

https://www.comhem.s...yskonabonnemang står det följande:

Om du abonnerar på Digital-tv Medium, Medium 8 Favoriter (ej Medium 8 Favoriter HD) eller Large kan du teckna Syskonabonnemang (ett sk. tvillingabonnemang) för 99:-/mån.

Postad 04 december 2008 - 15:19

TheFox
  • TheFox
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Apropå syskonkortsinläggen

https://www.comhem.s...yskonabonnemang står det följande:

Om du abonnerar på Digital-tv Medium, Medium 8 Favoriter (ej Medium 8 Favoriter HD) eller Large kan du teckna Syskonabonnemang (ett sk. tvillingabonnemang) för 99:-/mån.

Sedan i måndags är det nu tillåtet att skaffa syskonabbonemang till "8 favoriter HD". Jag tecknade själv ett sådant i måndags...

Postad 04 december 2008 - 15:21

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Har ni alltså kommit förbi "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta" ? Min står fortfarande och tuggar efter 2 timmar!

På kundtjänst sade man att det var så på alla boxar och att de först skulle funka senare under kvällen (idag torsdag)!

Postad 04 december 2008 - 15:26

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Går ju lysande detta, Expert butiken hade packat upp paketen nu men han kunde inte förlänga mitt abonnemang om det inte var mer än 3mån bindningstid kvar! (jag har 8)

Kollade ju upp detta innan jag skaffade mitt första abonnemang att det skulle gå då jag väntade på HD-PVR redan då. Försökte själv ringa CH kundtjänst men efter att ha lyssnat på reklam och andra meddelande blev det bara tyst så får väl försöka igen senare.

Postad 04 december 2008 - 15:28

Påskmust
  • Påskmust
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Har ni alltså kommit förbi "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta" ? Min står fortfarande och tuggar efter 2 timmar!

På kundtjänst sade man att det var så på alla boxar och att de först skulle funka senare under kvällen (idag torsdag)!

Ringde kundtjänsten som pairade dem, ett par minuter senare så kom sändningen igång. Men det ska tydligen vara olika på hur lång tid signalen kan ta på sig att "hitta rätt"... som jag har förstått det.

Postad 04 december 2008 - 15:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Går ju lysande detta, Expert butiken hade packat upp paketen nu men han kunde inte förlänga mitt abonnemang om det inte var mer än 3mån bindningstid kvar! (jag har 8)

Kollade ju upp detta innan jag skaffade mitt första abonnemang att det skulle gå då jag väntade på HD-PVR redan då. Försökte själv ringa CH kundtjänst men efter att ha lyssnat på reklam och andra meddelande blev det bara tyst så får väl försöka igen senare.

Verkar jävlgit skumt med tanke på följande inlägg som skrevs tidigare:

"...

Jag frågade första personen som jag fick tala med vad jag skulle få för pris, personen i fråga berättade då att man inte kan bygga ett abbo. som sträcker sig längre än 36 mån. (det kan jag köpa iof.) då jag enl. ComHem har 14 mån kvar på mitt nuvarande abbo. men vidare berättade hon att det gick utmärkt att köpa boxen "lös" till ett pris av 3995kr...."

Jag har själv ringt till Com Hem och frågat och den personen jag pratade med sa att det inte skulle vara några problem att förlänga min nuvarande bindningstid ( 8 mån kvar ) med 24 mån.

Expert kan väl knappast bestämma om det är möjligt eller inte!

Postad 04 december 2008 - 15:52

epostaren
  • epostaren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Var på Expert och köpte:
- Boxen
- Tv- Medium 8 favoriter HD 12 månaders bindningstid
-4 års garantiförlängning totalt 5 års garanti med gratis lånebox vid garantiärende
TOTALT 4894:-

Det tycker jag är helt OK...

Postad 04 december 2008 - 16:00

Unregisteredf696f4b6
  • Unregisteredf696f4b6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
nån som vet om boxen är låst till en adress? dvs kan man ta med sig boxen till ett annat comhemhus och plugga in den där?

Postad 04 december 2008 - 16:02

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

nån som vet om boxen är låst till en adress? dvs kan man ta med sig boxen till ett annat comhemhus och plugga in den där?

Det är den inte, det finns bara låsning mellan kort och box.

Postad 04 december 2008 - 16:16

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

Mycke fläktljud?

Nej, inte alls som Traktor-Samsung-PVR'en. Inte ÄNNU iaf...

Tack. :)

Jag var tvungen att göra lite annat, därför det sena svaret.

Hehe, jag letade som en galning efter denna V-Fomatknapp. Till slut kom hjärnan igång igen och jag hittade luckan, Jorå. den funkar.

Redigerat av Tompa123, 04 december 2008 - 16:19.

Postad 04 december 2008 - 16:29

eltoko
  • eltoko
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Var på Expert och köpte:
- Boxen
- Tv- Medium 8 favoriter HD 12 månaders bindningstid
-4 års garantiförlängning totalt 5 års garanti med gratis lånebox vid garantiärende
TOTALT 4894:-

Det tycker jag är helt OK...

Smaken är som baken. Själv tycker jag det låter uselt, men jag skulle å andra sidan inte betala mer än en hundring, för någon "garantiförlängning". Du vet att vi har 3 års reklamationsrätt i det här landet va?

Postad 04 december 2008 - 16:33

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Glatt, positivt besked!

Komponentutgången är INTE kodad/krypterad!!! Alltså: inget kopieringssydd där. Spelar just in DiscoveryHD i datorn, med 5.1-ljud. :)

OT, jag vet...

Redigerat av Tompa123, 04 december 2008 - 16:39.

Postad 04 december 2008 - 16:37

Påskmust
  • Påskmust
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det funkar strålande, förutsatt att det är 3 hål i väggen tror jag.

Tagit med min till en polare rätt ofta för att kolla på PPV-matcher där.

Postad 04 december 2008 - 16:56

Unregistered10c9659c
  • Unregistered10c9659c
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Glatt, positivt besked!

Komponentutgången är INTE kodad/krypterad!!! Alltså: inget kopieringssydd där. Spelar just in DiscoveryHD i datorn, med 5.1-ljud. :)

OT, jag vet...

Dum fråga vad använder Du för programvara vid inspelning till datorn?

/Choke

Postad 04 december 2008 - 17:00

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Ringde CH kundtjänst men gick inte att förlänga sitt abonnemang själv. Återförsäljaren måste göra detta själv till sin ÅF-lina. Som sagt kunde inte Expert enligt den försäljare jag prata med förlänga om man hade mer än 3mån kvar på sitt nuvarande, (och jag har ju 8mån).

Så är det någon som köpt box på Expert till 2999kr eller liknande genom att förlänga sitt nuvarande digital-tv abonnemang med 24mån och haft mer än 3mån bindnings tid kvar på det nuvarande?

Postad 04 december 2008 - 17:02

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0

/Choke

Troligen programmet som följde med TV-kortet. Själv använder jag WinTV2000 om jag vill spela in något via min Samsung 270.
Wasgo :)

Postad 04 december 2008 - 17:06

epostaren
  • epostaren
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Smaken är som baken. Själv tycker jag det låter uselt, men jag skulle å andra sidan inte betala mer än en hundring, för någon "garantiförlängning". Du vet att vi har 3 års reklamationsrätt i det här landet va?

Ja, det är klart att jag vet. Som jag ser det, betalar jag lite extra (kaffepengar) för att aldrig vara utan box. Som man kan se historiskt, så är det många som får vara utan box i flera veckor om den går sönder. Då hjälper inte 3 års reklamationsrätt. Man får KANSKE boxen reparerad, men får vänta o vänta...

Redigerat av epostaren, 04 december 2008 - 17:06.

Postad 04 december 2008 - 17:11

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Ringde CH kundtjänst men gick inte att förlänga sitt abonnemang själv. Återförsäljaren måste göra detta själv till sin ÅF-lina. Som sagt kunde inte Expert enligt den försäljare jag prata med förlänga om man hade mer än 3mån kvar på sitt nuvarande, (och jag har ju 8mån).

Så är det någon som köpt box på Expert till 2999kr eller liknande genom att förlänga sitt nuvarande digital-tv abonnemang med 24mån och haft mer än 3mån bindnings tid kvar på det nuvarande?

Jag var på expert och skulle förlänga mitt abb, men hon sa inget om att det inte gick och glad i hågen skrev jag på och gick hem med en box. När jag sen pratade med ComHem så sa dom att jag hade dubbla abb och skulle få betala dubbelt under en uppsägningstid, dessutom så muttrade hon något om att jag minsann hade skrivit på ett avtal om nyteckning... Men efter att vägrat ge med mig så rev dom fakturan och hävde det gamla på stående fot :)

Hon tyckte dessutom att jag skulle lämna tillbaka min box och avtal för att köpa den via henne istället till ett dyrare pris :)

Ingår det det en HDMI kabel i paketet??

/Jocke

Postad 04 december 2008 - 17:14

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0

/Choke

Jag använder ArcSoft TotalMedia Extreme, som följde med till min Hauppauge HD PVR.

/Jocke

JA.

Redigerat av Tompa123, 04 december 2008 - 17:16.

Postad 04 december 2008 - 17:16

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
tackar...

Postad 04 december 2008 - 17:36

Unregistered5f2ff720
  • Unregistered5f2ff720
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0
Jag ringde just ComHem och skaffade boxen. Jag kom fram direkt, det tyckte jag var konstigt.
Eftersom jag har 8 favoriter idag sa jag att jag ville fortsätta ha det och ta + HD paketet istället för 8 favoriter HD. Det vart struligt för det fanns inget sånt alternativ om han inte skrev in det själv, men efter vi hade snackat ett bra tag lyckades han fixa till det, så jag fick medium 8 favoriter + HD paketet och boxen för 2995kr med 24 månaders bindningstid!

Jag fick dock ingen telefon, för det vart tydligen en uppgraderig inte ett nytt abonnemang.
Fast han sa att det var en nyregistrering också, så det vart lite flummigt, heh..
Tydligen fick jag den ju för 1000kr billigare än dom flesta får den för på ComHem så jag får väl vara glad ändå antar jag!

Borde läst igenom hela den här tråden innan jag ringde och tagit den via Expert istället för då låter det ju som jag skulle kunna fått en telefon också, men jag kanske kan använda ångerrätt och göra så? :)
Jag får se om jag orkar bry mig eller om det kanske blir strul nu när ComHem redan fixat och donat med mina abonnemang. Antagligen blir det nått vajsing om jag ändrar nu, det vore typiskt.

Postad 04 december 2008 - 17:52

mikemell
  • mikemell
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt boxen i Gbg området för ca.3000 med abbonemang. Isåfall var. Var nere på expert igår och då hade dom inte fått in några boxar. Skulle förmodligen komma in i dag men då till ett pris på ca.3300 vid tecknande av hd abbonemang.

Postad 04 december 2008 - 17:58

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Glatt, positivt besked!

OT, jag vet...

Hade varit förvånad annars då komponent är analog och inte har något sätt att skilja på om mottagaren är en TV eller brännare.

Postad 04 december 2008 - 18:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Hehe, jag letade som en galning efter denna V-Fomatknapp. Till slut kom hjärnan igång igen och jag hittade luckan,

Tjohoo! :)

Loveless>>

Hade varit förvånad annars då komponent är analog och inte har något sätt att skilja på om mottagaren är en TV eller brännare.

Macrovision ala DVD hade väl satt stopp för det?

Postad 04 december 2008 - 18:21

Gandolf
  • Gandolf
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag visste väl att jag satt i guldsits med mina 0 månader kvar på Large, Canal+ total, Säsongskortet och Viasat sportpaket. Mot en förlängning för large på 24 månader och 12 månader på dom andra så blev boxen min för 1800. Jag skulle ju ändå fortsatt att ha kanalerna så att binda sig spelade ingen roll för mig.

Vart lyckades jag med detta då? Jo, hos Euronics på söder i Stockholm. Fick näst sista boxen. Har precis lekt lite med den. Den gick igång efter att ha stått på konfigurationsrutan i ca. 1 minut. hade ett nytt kort med mig från butiken som tydligen pairades redan där. Höll dock på att bli skitförbannad när fjärren helt plötsligt la av. Inget hände trots flera batteribyten. Kom då på att jag kommit åt Mode-knappen på fjärren som stod i DVD läge. Har inte testat så mycket funktioner än men jag är supernöjd med att jag kom undan så billigt.

Liksom någon annan i tråden så undrar jag lite över favoritlistorna. Har lagt in MTV på plats 7 i en lista men inget händer om jag trycker 7 på fjärren. Kör jag med 50 som är kanalnumret så funkar det dock. Verkar skumt, så borde det inte vara. Men som sagt, jag har bara hunnit leka med boxen i en halvtimme så det kanske finns något sätt att fixa det på.

Edit: Glömde att jag tog HD paketet på 12 månader också vilket förmodligen också gjorde sitt till reapriset.

Redigerat av Gandolf, 04 december 2008 - 18:23.

Postad 04 december 2008 - 18:26

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag var på expert och skulle förlänga mitt abb, men hon sa inget om att det inte gick och glad i hågen skrev jag på och gick hem med en box. När jag sen pratade med ComHem så sa dom att jag hade dubbla abb och skulle få betala dubbelt under en uppsägningstid, dessutom så muttrade hon något om att jag minsann hade skrivit på ett avtal om nyteckning... Men efter att vägrat ge med mig så rev dom fakturan och hävde det gamla på stående fot :D

Hon tyckte dessutom att jag skulle lämna tillbaka min box och avtal för att köpa den via henne istället till ett dyrare pris :)

/Jocke

Hmmm, det verkar som att om man har mer än 3 månader kvar på sitt nuvarande abonnemang så kan man endast köpa boxen och förlänga via Com Hem. Det här svaret fick jag av Com Hem på frågan om jag kunde lägga på 24 mån på min nuvarande kvarvarande bindningstid ( 8 mån ) och köpa boxen direkt hos återförsäljare:

"SVAR 2008-12-04 14:39

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Du kan skaffa HD PVR-boxen.

Om du väljer att köpa boxen som den är utan extra bindningstid kostar den 4995:-. Men om du lägger till 24 månader på din befintliga bindningstid får du köpa boxen för 3995:- och detta kan endast ske via oss och via inte återförsäljare."

Postad 04 december 2008 - 18:54

Unregistered5a1b49f6
  • Unregistered5a1b49f6
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Hm, visst är det så att komponent klarar högre upplösning än scart, men jag kan inte utläsa ur manualen om den skickar bättre upplösning till brännaren än scartkabeln. Funderingen är om komponent till dvdbrännare ger bättre bild än scart-rgb. Någon som kan klargöra mina virrigheter?

Postad 04 december 2008 - 19:01

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Tjohoo! :)

Loveless>>

Macrovision ala DVD hade väl satt stopp för det?

Jo, de sysslade väl med att skicka information i den del av bilden som inte syns, men tekniken förutsätter att den mottagande enheten ska bry sig. Frågan är om man kan göra detta på en tv signal då utrymmet då används till text-tv.

Jaja, man kan iallafall inte kryptera den analoga signalen på samma sätt som man kan med HDCP.

Postad 04 december 2008 - 19:02

Unregistered33651
  • Unregistered33651
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Hm, visst är det så att komponent klarar högre upplösning än scart, men jag kan inte utläsa ur manualen om den skickar bättre upplösning till brännaren än scartkabeln. Funderingen är om komponent till dvdbrännare ger bättre bild än scart-rgb. Någon som kan klargöra mina virrigheter?

Komponent klarar HD ja (720p 1080i). Men beror nog på hur boxen är gjord om du kan få HD genom komponent antar jag. Vilket fall bör du få bättre bild än genom scart-rgb.

Postad 04 december 2008 - 19:09

dalrok
  • dalrok
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt boxen i Gbg området för ca.3000 med abbonemang. Isåfall var. Var nere på expert igår och då hade dom inte fått in några boxar. Skulle förmodligen komma in i dag men då till ett pris på ca.3300 vid tecknande av hd abbonemang.

Som jag skrev tidigare, så köpte jag boxen för 2999:- på Expert i Femmanhuset, bindn.tid 24 mån. De hade ganska gott om boxar igår iaf, exakt hur många vet jag dock inte.

Postad 04 december 2008 - 19:17

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
För att svara på när man behöver byta kort och inte. Varit på tapeten förut.

Har man ett mer än 2-3år gammalt kort så måste man byta oavsett vilken HDbox man skaffar OM man ska ha fungerande HDkanaler. Är kortet nyare behöver man INTE byta. Man måste bara meddela comhem så de kan "paira" kort och box om man skulle byta mellan olika HDboxar. Kortet fungerar utan problem att flytta mellan olika boxar som ej stödjer HDtv utan att "paira".

Så alltså: Har du en HDbox men pairat kort så fungerar det normalt, flyttar du kortet till en äldre box så komemr allt fungera utom såklart HDkanalerna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.