Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield: Bad Company 2 (PS3)

5060 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betygsätt (175 medlem(mar) har röstat)

Singleplayer

1. 5 (44 röster [25.14%])

Procent av omröstning: 25.14%

2. 4 (65 röster [37.14%])

Procent av omröstning: 37.14%

3. 3 (51 röster [29.14%])

Procent av omröstning: 29.14%

4. 2 (9 röster [5.14%])

Procent av omröstning: 5.14%

5. 1 (6 röster [3.43%])

Procent av omröstning: 3.43%

Multiplayer

1. 5 (130 röster [74.29%])

Procent av omröstning: 74.29%

2. 4 (36 röster [20.57%])

Procent av omröstning: 20.57%

3. 3 (2 röster [1.14%])

Procent av omröstning: 1.14%

4. 2 (4 röster [2.29%])

Procent av omröstning: 2.29%

5. 1 (3 röster [1.71%])

Procent av omröstning: 1.71%

Rösta Gäster kan inte rösta
Battlefield: Bad Company 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 9.088234 (33) 50:-
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 9.357142 (13) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Limited Edition (PC) (PC-spel) 1 6.999998 (6) Inga priser
Battlefield: Bad Company 2 - Ultimate Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 09 February 2010 - 10:12

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Ja igår var ju ingen strålande dag för min del kan jag säga.....vad har du för nic på PSN.....hoppas inte det var dig som jag mötte i sista matchen för då kommer du få stryk på riktigt..... :(

Postad 09 February 2010 - 10:15

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Ja igår var ju ingen strålande dag för min del kan jag säga.....vad har du för nic på PSN.....hoppas inte det var dig som jag mötte i sista matchen för då kommer du få stryk på riktigt..... ;)

Tamland.. Tror tyvärr inte att jag mötte dig i sista... ni fegisar lämnade ju matchen när vi ledde! :(

Postad 09 February 2010 - 10:18

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Aha....det är du som är Tamland.....jo du tog mig från taket ett par gånger vill jag minnas.....jo två mot sex var inte skitkul kan jag säga.....jag fick ju till några plantningar men det är ju omöjligt att vinna eftersom vi fick spawna i basen så fort vi hade plantat.....

Postad 09 February 2010 - 10:22

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Hur många stinger måste man skjuta på en pansarvagn för att förstöra den förresten....jag tror jag drog tre stycken på en pansarvagn igår utan att lyckas förstöra den. Sen undrar jag hur den där spårpistolen fungerar. Är det bara jag som får målstyrning på den eller även de i min squad......och sitter den kvar så man kan skjuta flera raketer efter varandra eller måste man sätta ny spårpil igen efter att man har träffat med första raketen?

Postad 09 February 2010 - 10:28

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Hur många stinger måste man skjuta på en pansarvagn för att förstöra den förresten....jag tror jag drog tre stycken på en pansarvagn igår utan att lyckas förstöra den. Sen undrar jag hur den där spårpistolen fungerar. Är det bara jag som får målstyrning på den eller även de i min squad......och sitter den kvar så man kan skjuta flera raketer efter varandra eller måste man sätta ny spårpil igen efter att man har träffat med första raketen?

Det beror på.. En tank har svagare pansar där bak. Så det är oftast lättare att skjuta den där.. Men runt 3-4 vanliga RPG skott brukar kunna gå åt..
Angående tracer dart: Alla i ditt lag får tillgång till att spåra på den, dock måste man ju ha ett vapen som stödjer detta (RPG-7) i demot. Själva skottet är batteridrivet så att den sitter inte kvar hur länge som helst, och ibland verkar det som om man skjuter bort skottet om man träffar tanken.. så ibland kan det behövas att man sätter dit en ny tracer dart.

Postad 09 February 2010 - 10:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det beror på.. En tank har svagare pansar där bak. Så det är oftast lättare att skjuta den där.. Men runt 3-4 vanliga RPG skott brukar kunna gå åt..
Angående tracer dart: Alla i ditt lag får tillgång till att spåra på den, dock måste man ju ha ett vapen som stödjer detta (RPG-7) i demot. Själva skottet är batteridrivet så att den sitter inte kvar hur länge som helst, och ibland verkar det som om man skjuter bort skottet om man träffar tanken.. så ibland kan det behövas att man sätter dit en ny tracer dart.

C4 FTW!
Men det bästa är ju kombination, nån gubbe med C4 och nån med RPG.

Postad 09 February 2010 - 10:36

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Aha.....undrar varför ingen annan i mitt lag försökte sig på att skjuta rpg igår då? Just att skjuta sönder pansarvagnar och helikoptrar är ju nyckeln till seger anser jag.......och de fasta raketgevären är ju dels lite märkliga och sen så brukar snipers vara ganska bra på att spana på dem.....så c4 och rpg är ju riktigt viktigt att hantera. Senare raketgevär verkar ju dock vara betydligt kraftfullare så det kanske blir lättare att hantera pansarvagnar då.

Jo c4 är ju bra men det gäller ju att man lägger det på rätt ställe......jag sprang runt som ett rikspucko igår och jagade en stridsvagn för att kasta c4 på den men hann liksom aldrig ikapp....det måste ha sett ganska sjukt ut.... :(

Postad 09 February 2010 - 10:51

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
RPG skjuter sönder en tank med 2 skott även om du träffar båda i fronten.
Däremot så gäller det att verkligen träffa.
Sen kan de ju ha en engineer oxå i närheten som lagar mellan dina träffar.

Postad 09 February 2010 - 11:01

nedman
  • nedman
  • Forumräv

• 774 inlägg
  • 0
Det finns bättre RPG att låsa upp i "full-versionen", en Carl-Gustav som ALLA tycker om :(

Redigerat av nedman, 09 February 2010 - 11:01.

Postad 09 February 2010 - 11:04

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Aha.....undrar varför ingen annan i mitt lag försökte sig på att skjuta rpg igår då? Just att skjuta sönder pansarvagnar och helikoptrar är ju nyckeln till seger anser jag.......och de fasta raketgevären är ju dels lite märkliga och sen så brukar snipers vara ganska bra på att spana på dem.....så c4 och rpg är ju riktigt viktigt att hantera. Senare raketgevär verkar ju dock vara betydligt kraftfullare så det kanske blir lättare att hantera pansarvagnar då.

Jo c4 är ju bra men det gäller ju att man lägger det på rätt ställe......jag sprang runt som ett rikspucko igår och jagade en stridsvagn för att kasta c4 på den men hann liksom aldrig ikapp....det måste ha sett ganska sjukt ut.... :D

Tänkte bara poängtera att de fasta raketgevären är s.k. trådstyrda. Som betyder att efter att du har skjutit iväg en raket kan du styra den manuellt genom att sikta åt olika håll.

Den bästa taktiken om man inte orkar springa efter stridsvagnarna är att lägga c4 på marken och sedan vänta på tanken :( Jag fick en Mutliple Kill (4+) igår genom att göra så ;) Tror t.o.m. att det var primören som styrde rakt in i min fälla! :P

Postad 09 February 2010 - 12:47

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
De trådstyrda (TOW) är mycket viktiga att ha som spotter.
Spotta och ta ut snipers och pansar vagnar.
Blir så irriterad när nåt pucko ockuperar den bästa tow:en och inte spottar.

EDIT: Ah, banana att jag inte tänkt på det! Det är ju en "klassiker" i BF1943 att kasta dynamit vid flaggan :(

Redigerat av JockeJ, 09 February 2010 - 12:51.

Postad 09 February 2010 - 13:36

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

EDIT: Ah, banana att jag inte tänkt på det! Det är ju en "klassiker" i BF1943 att kasta dynamit vid flaggan ;)

Hoho vänta tills conquest mapparna och fullverisionen kommer då kan de vara en del som brukar vilja skydda sin flagga eller plant med c4 :(.

Och ni som springer med c4 dem lättaste killsen är ju trots allt pansarvagnarna och man slänger på 2 stycken c4 och smäller av. Även huvudleder brukar vara ett hett c4 område ,eller som ja brukar göra slänga på ett par stycken på ytterväggarna vid bomben om ja är attackers sen plantar ja o SPRINGER. Brukar gå fin fint..

Som nedman säger CARL GUSTAV kommer ni älska ni som gillar RPG.
Även ett trix med engineer gubben som ja brukar köra är att skjuta 1-2 skott på en pansarvagn sen srpinga fram med borrmaskinen och borra sönder pansarvagnen.( Blir motsatt effekt på fiendens pansarvagnar ).
Ikväll blir de nog en hel del spelande innan nattskiftet och efter ett förhoppningsvis varvat army of two 2...

Psn : Voldoo

Venerea -Love is a Battlefield (y)

Postad 09 February 2010 - 15:54

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
CARL GUSTAV är ju sämre mot fordon, det som är bra med den är ju att den har bättre splash effekt (eller vad det nu heter) den lämpar sig alltså bättre att skjuta folk med.

Postad 09 February 2010 - 16:13

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Dock syns väl inte alla gadgets och liknande i demot.. och det gjorde det inte i betan heller..
T ex laser designator som man har sett i en trailer. Så man slipper springa så nära när man ska spränga tanks som recon ;)

Den (laserdesignator) är utbytt till mortarstrike och den syns i gadgets så alla prylar finns nog med i listan på demot

Postad 09 February 2010 - 16:49

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Vad heter ni som lirar nu? För jag har inte sett en kotte lira ifrån min friendslist ( Har inga vänner ;) :lol: )

Postad 09 February 2010 - 16:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Vad heter ni som lirar nu? För jag har inte sett en kotte lira ifrån min friendslist ( Har inga vänner ;) :lol: )

jag heter andreassofus. har raderat lite i friendlist nu så lägg till mig om du vill. jag spelar varje dag

Postad 09 February 2010 - 17:20

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

jag heter andreassofus. har raderat lite i friendlist nu så lägg till mig om du vill. jag spelar varje dag

Du måste vara sjukt populär ;) Jag kan inte adda dig p.g.a för många i friendslist...
Mitt PSN: falcen, jag väntar på att få någon att spela med...

Redigerat av Falcy, 09 February 2010 - 17:26.

Postad 09 February 2010 - 17:26

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Du måste vara sjukt populär ;)
Jag kan inte adda dig p.g.a för många i friendslist.

hehe det är så när man är trevlig ;)

ska fixa det strax, finns säkert nån längst ner på listan som jag kan ta bort :lol:

Postad 09 February 2010 - 17:40

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Lägg gärna till mig också i PSN-listan. Kommer spela rätt mycket BC2 när det kommer sen. ;) dock blir det mest på helgerna då jag har ett rätt tidskrävnande jobb.

EDIT: Heter samma på PSN som här.

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 09 February 2010 - 17:42.

Postad 09 February 2010 - 17:41

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Lägg gärna till mig också i PSN-listan. Kommer spela rätt mycket BC2 när det kommer sen. ;) dock blir det mest på helgerna då jag har ett rätt tidskrävnande jobb.

Jag försökte precis, det gick åt **** :lol: För många i friendslist. Du är också för populär ;)

Mitt PSN: falcen

Postad 09 February 2010 - 18:14

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Ska bara käka lite sen blire lir!

Postad 09 February 2010 - 19:15

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Vad heter ni som lirar nu? För jag har inte sett en kotte lira ifrån min friendslist ( Har inga vänner :lol: ;) )

Jag heter TheDarkRuler, har inte lirat med några MHB-killar ännu vad jag vet. Har en förkärlek för sniper men ligger inte alltid uppe i bushen. Har börjat spota rätt ordentligt, jäkla mycket roligare då. ;)
Kanske kommer in en stund senare ikväll.

Postad 09 February 2010 - 20:11

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Vi kan ju alltid dra ihop en lista med folk som spelar så kan man adda så mycket man vill!

Om det är någon som orkar fylla på med folk får gärna göra det.. jag kan inte just nu, för nu ska det spelas!

Jag börjar:

banana = Tamland (mic)

Postad 09 February 2010 - 20:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
* banana = Tamland (mic)
* andreassofus (mic)

Postad 09 February 2010 - 21:09

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

* banana = Tamland (mic)
* andreassofus (mic)

*Voldoo = Voldoo (mic)

Så nu har ja lirat demot i nästan 9 timmar och har dödat 625 stycken dött 316 och haft en score/minut på 295 ;).
Någon som vet hur dem räknar score/minute? alltså är de från STARTEN av demot eller ändrar det sej varje dag,gång??

Postad 09 February 2010 - 21:56

Zippi
  • Zippi
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
* banana = Tamland (mic)
* andreassofus (mic)
*Voldoo = Voldoo (mic)
*Zippi = T1k1_ (mic)

Postad 09 February 2010 - 22:08

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0
* banana = Tamland (mic)
* andreassofus (mic)
*Voldoo = Voldoo (mic)
*Zippi = T1k1_ (mic)
*ThomasL = TheDarkRuler (mic, men inte använt den)

Postad 09 February 2010 - 22:13

Unregistered9830b5af
  • Unregistered9830b5af
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Spottar folk med selectknappen så mycket jag orkar hela tiden. Inte bara för laget, kan vara användbart för egen del med. En favorit som defender är t.ex. att använda den fasta kulsprutan med skjöld uppe i det halvfärdiga huset vid första försvarspunkten. Brukar sitta där och tumma på select allt vad jag orkar mot toppen av berget där attackers snipers sätter sig, sen e de bara att peppra järnet på de orangea trianglarna ;)

Postad 09 February 2010 - 22:47

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
banana = Tamland (mic)
andreassofus (mic)
Voldoo = Voldoo (mic)
Zippi = T1k1_ (mic)
ThomasL = TheDarkRuler (mic, men inte använt den)
stabbe = stabbe ;) (mic, används dock inte försent när frugan sover)

Postad 10 February 2010 - 00:17

erlander
  • erlander
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
banana = Tamland (mic)
andreassofus (mic)
Voldoo = Voldoo (mic)
Zippi = T1k1_ (mic)
stabbe = stabbe wink.gif (mic, används dock inte försent när frugan sover)
erlander (mic, men andvänds oftast inte då jag spelar detta spel i sovrummet när tanta och barn sover)

Postad 10 February 2010 - 00:31

vix41
  • vix41
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
banana = Tamland (mic)
andreassofus (mic)
Voldoo = Voldoo (mic)
Zippi = T1k1_ (mic)
stabbe = stabbe wink.gif (mic, används dock inte försent när frugan sover)
erlander (mic, men andvänds oftast inte då jag spelar detta spel i sovrummet när tanta och barn sover)
Celts84 (mic, oftast)

Postad 10 February 2010 - 00:39

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Vore ju oändligt mkt smidigare om ni gjorde en egen tråd liknande den som finns för vilka som spelar MW2, finns risk att denna tråden kommer spåra ur med mängder av långa listor som ingen orkar läsa annars. Fritt fram för den som käner sig manad :)

Postad 10 February 2010 - 02:58

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Vore ju oändligt mkt smidigare om ni gjorde en egen tråd liknande den som finns för vilka som spelar MW2, finns risk att denna tråden kommer spåra ur med mängder av långa listor som ingen orkar läsa annars. Fritt fram för den som käner sig manad :)

DONE!!!!!

Usch va ja längtar hem till o spela,hatar nattskift haha...Någon som har hittat nå buggar än??
Enda ja varit med om var att ja gick igenom en trappa flera gånger utan att komma upp :blink:. Och ja har aldrig åkt ur spelet heller vilket man gjorde på förra bf nångång ibland..

Ne man lär väl finslipa sin egna taktik till spelet släpps... Har hittat ett par favvoställen som man kan få mkt kills på iaf....Enda kluriga bomblatsen är ju gropen i början av banan.. Tror det är Alpha,är det ett hyffsat bra defenders lag kan de bli riktigt klurigt om man inte har ett par duktiga snipers som spottar eller en bra pansarvagnsförare.. Skönt att MHB verkar ha det mesta =)

Postad 10 February 2010 - 07:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

DONE!!!!!

Usch va ja längtar hem till o spela,hatar nattskift haha...Någon som har hittat nå buggar än??
Enda ja varit med om var att ja gick igenom en trappa flera gånger utan att komma upp :). Och ja har aldrig åkt ur spelet heller vilket man gjorde på förra bf nångång ibland..

Ne man lär väl finslipa sin egna taktik till spelet släpps... Har hittat ett par favvoställen som man kan få mkt kills på iaf....Enda kluriga bomblatsen är ju gropen i början av banan.. Tror det är Alpha,är det ett hyffsat bra defenders lag kan de bli riktigt klurigt om man inte har ett par duktiga snipers som spottar eller en bra pansarvagnsförare.. Skönt att MHB verkar ha det mesta =)

exakt det hände mig igår också med trappan, första stället på defendersidan i betonghuset, försökte komma upp för trappan men gick bara rätt igenom den, ganska störande :blink: annars har jag inte hittat någon bugg, inte lagg heller för den delen vilket är riktigt skönt.

Postad 10 February 2010 - 07:33

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

DONE!!!!!

Enda ja varit med om var att ja gick igenom en trappa flera gånger utan att komma upp :blink:. Och ja har aldrig åkt ur spelet heller vilket man gjorde på förra bf nångång ibland..

gropen är väl beta iaf :) men ja den är lite klurig

Postad 10 February 2010 - 08:16

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

DONE!!!!!

Ja det är en jobbig väntan. Jag har hitta min taktik tror jag, känns väldigt bekvämt iaf. Brukar sluta med höga kills och låga deaths, gör mitt jobb som recon och spottar fienden långt innan jag skjuter så att de blir uppmärksammad och får på då sätt mycket svårare att nå sitt mål.

Enda jag känner är att jag skulle vilja att teammates slänger ut mer ammolådor, så man får tillbaka C4. Tar inga chanser med tanks.

Jag måste dock gå och köpa nya dosor, har faktiskt nött ut styrspaken på 2 dosor nu pga BF1943, BFBC2 beta + demo och MAG :)

Postad 10 February 2010 - 08:26

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
hehe lustigt, just de med trappan hände mig med igår!
Första gången de hänt dock, o de hände bara en gång under kanske 3-4sekudner.
3e försöket kom ja uppför trappan.

Annars är de lite småjobbigt att det är fel på squadmedlemmarnas klassikon.
T ex om polaren är Recoon så står de att han är Engineer.
Assault och Medic funkar ju dock bra!

Va riktigt kul o spela med er från forumet igår :)
Va rätt roligt o köra emot er oxå där första rundan som defender efter att jag kom in
när vi stoppa er redan vid första etappen :blink:
Lyckades få Falcen`s tag 3ggr och 1 av andreassofus va ja minns nu.

Postad 10 February 2010 - 08:50

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Vilken trappa är det ni pratar om??
Annat än att det är lite felstavningar, och att man inte kan vara på taket på huset bredvid Alpha vid första Bombplatsen. Så är det inga större buggar..

Dock gick hela mitt internet ner när Voldoo lämnade matchen igår... knasigt :)

Jag spelar väl ganska offensivt och tycker om att vara nära personen jag dödar! Så ibland ligger man väl på 1.00 i K/D.. och det är väl inte optimalt, men det är roligt som fan!
Har lyckats fått ett par headshot med borrmaskinen nu också! :( Synd bara att inte "The Dentist" verkar vara med i demot :blink:

Postad 10 February 2010 - 10:19

Unregistered9830b5af
  • Unregistered9830b5af
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Taket på huset bredvid första "alpha" platsen är mycket riktigt buggat, trodde nätverket ballade ur först som man for omkring när man försökte ta sig upp där.
En annan lite bugg, klistrade C4 bak på en Bradley stridsvagn, som sen körde iväg, då hängde min C4 kvar i luften, vart duktigt förvånad. Men när jag smällde av den så var den på rätt ställe ändå, adjöss stridsvagn. :)

Postad 10 February 2010 - 10:25

Unregistered9830b5af
  • Unregistered9830b5af
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det för övrigt någon som vet hur hellfire(?) missilen, defaultknapp R1 som pilot på apachen fungerar ? det kommer fram en sån "sikteruta" som på en TOW när man avfyrar den men den verkar inte gå att styra, är det andrepiloten som ska styra den eller måste nån markera målet med en tracer dart först eller vad är tanken ?

Postad 10 February 2010 - 10:33

CBR
  • CBR
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Det var rätt skoj igår kring 8 när vi i princip fyllde upp ett helt lag, tror det var 1-2 okända med.
Sedan har kulsprutan på tanken blivit min nya favoritplats, man kan få en del kills med den om man har en duktig förare :)

Postad 10 February 2010 - 10:42

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Om man ska åka som wingman i tanken o sköta kulsprutan är de o föredra att man är Engineer så man
kan hoppa ur och laga tanken när de behövs. :)

Postad 10 February 2010 - 12:29

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Om man ska åka som wingman i tanken o sköta kulsprutan är de o föredra att man är Engineer så man
kan hoppa ur och laga tanken när de behövs. :)

Exakt, grymt viktigt att minst 1 i tanken är Engineer.

Postad 10 February 2010 - 12:43

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

Jag försökte precis, det gick åt **** :) För många i friendslist. Du är också för populär :(

Mitt PSN: falcen

Aj då, ska ta och rensa upp lite så lägger jag till dig sedan.

kan hoppa ur och laga tanken när de behövs. :blink:

Yes, det + bra kommunikation mellan förare och gubben vid kulsprutan så kan man håva in väldigt mycket poäng. Men man får ha lite koll runt stridsvagnen för det verkar vara populärt att använda C4. :(

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 10 February 2010 - 12:44.

Postad 10 February 2010 - 13:44

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0

Aj då, ska ta och rensa upp lite så lägger jag till dig sedan.

Yes, det + bra kommunikation mellan förare och gubben vid kulsprutan så kan man håva in väldigt mycket poäng. Men man får ha lite koll runt stridsvagnen för det verkar vara populärt att använda C4. :)

dom gångerna jag kör tanks brukar jag använda den alternativa vyn då ser man om nån försöker planta c4 då är det bara hoppa ur och snitta den saten och hoppas att han inte snor tanken :(
Men recon är fortfarande klassen som passar mig bäst precis som i första BC :blink: !

Postad 10 February 2010 - 14:09

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Rolgit att så många spelar demot, uppe i 30 pers nu på listan i PSN tråden.
Hur många av er har bokat själva spelet oxå?
Vore ju kul o kunna köra en renodlad MHB match 12 vs 12 sen. :)

Många som har sambos o barn o inte kan ha mic`en på på kvällstid oxå
noterar jag. Man behöver ju inte skrika i mic`en :blink: Köp Sonys Original mic så räcker de o viska
o de hörs bra endå :(

Postad 10 February 2010 - 14:19

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

dom gångerna jag kör tanks brukar jag använda den alternativa vyn då ser man om nån försöker planta c4 då är det bara hoppa ur och snitta den saten och hoppas att han inte snor tanken :blink:
Men recon är fortfarande klassen som passar mig bäst precis som i första BC :) !

Den alternativa vyn tycker jag bara är jobbig så svårt att träffa folk man skjuter på särskilt med altern fire. Det man i allmänhet bör tänka på när man kör tank är att ta det lugnt, hålla sig på avstånd på öppna ytor och inte köra rakt in i fiendens bas utan hela tiden ha ryggen fri eftersom tanken är känsligast där.

Han som sitter i tornet måste spotta hela tiden då det är lättare för honom att upptäcka saker jämfört han som sitter i, ser man till att hålla avstånd till fienden minskar också risken för att bli c4ad.
Och att kunna snacka med den som sitter i ens tank är också väldigt viktigt.

Att hoppa ur tanken när man är själv i den för att ta någon som plantar c4 är inte så smart har han som plantar bara någorlunda koll hoppar han ju i och på vissa ställen tex första basen kan det fösvarande laget ha väldigt stor nytta av en tank.

Postad 10 February 2010 - 14:19

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Rolgit att så många spelar demot, uppe i 30 pers nu på listan i PSN tråden.
Hur många av er har bokat själva spelet oxå?
Vore ju kul o kunna köra en renodlad MHB match 12 vs 12 sen. :)

Många som har sambos o barn o inte kan ha mic`en på på kvällstid oxå
noterar jag. Man behöver ju inte skrika i mic`en :( Köp Sonys Original mic så räcker de o viska
o de hörs bra endå :(

Jag har på min mic när frugan gått till sovrummet, annars får ni höra så mycket tjatter som inte alls har att göra med spelet. Men 22:00 brukar den gå igång, och ni som spelat med mig vet ju att jag inte är tyst heller :unsure: på gott och ont antar jag.

Men spelet är bokat sedan oktober ifjol, fick pris reduktion av webhallen igår. Så 599kr blev det innan det var klart, vilket är bra med tanke på att jag redan lirat 123H beta + ~25H demo :blink:

Jag måste kolla vad skill level har för funktion, får man någon sorts bonus eller är det bara en helt onödig stapel? Den ligger på 200 nu.

Postad 10 February 2010 - 14:26

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Jag har på min mic när frugan gått till sovrummet, annars får ni höra så mycket tjatter som inte alls har att göra med spelet. Men 22:00 brukar den gå igång, och ni som spelat med mig vet ju att jag inte är tyst heller :blink: på gott och ont antar jag.

Men spelet är bokat sedan oktober ifjol, fick pris reduktion av webhallen igår. Så 599kr blev det innan det var klart, vilket är bra med tanke på att jag redan lirat 123H beta + ~25H demo :)

Jag måste kolla vad skill level har för funktion, får man någon sorts bonus eller är det bara en helt onödig stapel? Den ligger på 200 nu.

Helt onödig stapel ja, möjligtvis att du kan gå och spänna dig lite för att du har högsta. Men eftersom du kör sniper HELA tiden så får du en väldigt bra k/d vilket verkar vara en stor del i skill leveln vad jag kan förstå.

Postad 10 February 2010 - 14:32

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

• 974 inlägg
  • 0

Helt onödig stapel ja, möjligtvis att du kan gå och spänna dig lite för att du har högsta. Men eftersom du kör sniper HELA tiden så får du en väldigt bra k/d vilket verkar vara en stor del i skill leveln vad jag kan förstå.

Så må det vara, men varför ha något som är helt onödigt. Min k/d ligger på ~2.8 något . Så den är ju inte uppseendeväckande på något sätt. Men att ha något som inte genererar något måste ju vara helt onödigt. Skulle dock gärna vilja veta tanken bakom den.

Men vad negativt det låter med "HELA" tiden :) Nästan som att man inte tillför något :blink:

Redigerat av Ola Thomasson, 10 February 2010 - 14:33.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.