Kommentarstråd för "veckans tävling"
Postad 06 October 2009 - 06:49
Postad 06 October 2009 - 08:01
Bockar och bugar.
Tänkte ta tillfället i akt och prata lite om bilden (alltid roligt att läsa vad folk tänkte och hur kortet är taget såhär i efterhand)
Jag och frugan skulle till Jacksonvilel, FL förra våren och skulle bara mellanlanda 5 timmar i New York på vägen dit. Men medan vi väntade drog en snöstorm in och alla 3 flygplatserna i området bommade igen i 3 dar. Lite sightseeing i NY tackar man aldrig nej till och då inte ett besök på B&H där en canon 400/5.6 inhandlades.
Sen åkte vi till Florida där vi spatserade längs strandpromenaden och jag fick syn på denna parkeringsautomat som jag riggade med en rastrerad blixt snett framför ovanifrån för att behålla texturen i foten på automaten.
Tänkte inte så mycket mer på det för fotot blev rätt dassigt handen på hjärtat tills jag satt och kollade igenom samligen efter foton som kunde passa temat. Någon timme senare i photoshop (nivåer, kurvor, färgjustering till en lite sepiaton, kontrast, dodge/burn och lagermask med exponering) blev resultatet vinnarkortet.
Återkommer snarast med ett tema - skall klura ut något som manar till kreativitet.
Postad 06 October 2009 - 08:07
Jag hade en tanke att lite que i senaste tävlingen skriva något om varje bild, men insåg att det skulle bli för mycket
Tjaa personligt tycker jeg om när folk skriver vad dom tycker om bilderna
Expired av Dreadlock!
Grattis Dread
Postad 06 October 2009 - 15:25
Postad 07 October 2009 - 07:23
Kan förbereda er för att det kommer vara krav på att korten är tagna under tävlingsperioden så vädertäta era gluggar och köp en sydväst
Postad 07 October 2009 - 09:19
Bra det, då kommer man ut en stund i det fina vädret.
Fina väder? Vart?
Redigerat av Hamsteren, 07 October 2009 - 09:21.
Postad 07 October 2009 - 10:32
Hm, då kan jag inte fortsätta att använda min 23 år gamla bilder som jag hade med i denna tävlingenSådär, nu har jag bestämt mig - skall bara hitta jocke för att allt skall gå enligt gängse rutiner
![]()
Kan förbereda er för att det kommer vara krav på att korten är tagna under tävlingsperioden så vädertäta era gluggar och köp en sydväst
Några korta ord om veckans tävling, några bilder utöver vinnarbidraget som jag vill ge ett + är:
-smurvel... Gammal och torkad
-Mikael Time is all we have
-ida_ss Yxa
-Grokken One day you....
-B8 End of the line
Sedan så har texten till Tec's bild "It was me, but now she's gone" är väl det som känns starkast, jag vet inte bakgrunden, men det känns inte bra tillsammans med barnkläder
Postad 07 October 2009 - 11:30
Postad 07 October 2009 - 11:30
Håller med om att det känns starkt, med texten till Tecs bild. Jag får lite obehags känslor av det. Kanske tolkar jag det fel?
Postad 07 October 2009 - 17:53
Föresten, Grattis Dreadlock.
Jag tänkte som que ge lite positiv kritik till de bilder jag gillade mest ...
Dreadlock - Still standing ... Me like - Vinkeln, omgivningen och det "mystiska"
TulleB - Jag tycker den passar temat klockrent!
Smurvelmurvelsmurfen - Inte mycket kvar - Vacker som få!
mikael_ronnberg - Kan inte riktigt motivera varför men den är fin!
ida_ss - Samma som TulleB
B8 - Auschwitz - Min personliga favorit (bortsett från min "It was ..."
Redigerat av Tec, 07 October 2009 - 17:56.
Postad 07 October 2009 - 18:19
Själv gillade jag B8's Auschwitz och Velos bidrag mycket!
Postad 07 October 2009 - 19:38
Postad 08 October 2009 - 06:30
Postad 08 October 2009 - 07:43
Jagar Jocke nu bara för tävlingsinriktning nästa vecka.
Ämnen som det inte blir:
Tjeckisk kultur
Bayersk kommunaltrafik
Tweed
Äntligen
Postad 08 October 2009 - 19:06
.Tack, men hade jag valt vinnare skulle timopolanen vunnit
Tackar
Postad 08 October 2009 - 21:51
Redigerat av Timpolanen, 08 October 2009 - 21:51.
Postad 08 October 2009 - 22:17
Tyckte väl jag kände igen texten.Tolkningen är ju som alltid valfri. Själva textraden är tagen från Metallicas Fade to black (bra låt med en gudomlig text). Tolkar men bilden efter texten till låten är det kanske inte så upplyftande. Meningen med textraden till bilden är som Dreadlock skriver. Vi förändras alla.
Kan ju för övrigt informera om att influenserna till låten (skriven av James Hetfield) kom från en händelse då stor del av deras utrustning blev stulen under en turné (möjligtvis ett gig, minnet sviker en aning).
Hamsteren, jag var sarkastisk.
Postad 09 October 2009 - 06:45
Du menar de slitna,skitiga?
Precis!
In an interview with drummer Lars Ulrich on the set of the production "MTV Icon: Metallica" in 2003, he recalls how he and bandmate James Hetfield were obsessed with death at the time the album and song were produced.
The lyrics suggest a man contemplating, then eventually committing, suicide. It begins with an acoustic guitar introduction and becomes progressively heavier as the song goes on.
Since its release, "Fade to Black" has been a fixture in Metallica's live performances. It was also the last song that Metallica performed live with former bassist Jason Newsted before he left the band. Newsted's last gig was at the VH1 Music Awards on November 30, 2000. It was one of his favorite Metallica songs, and was said to be of great sentimental value to him, although it had been written before he had joined the band. His previous band, Flotsam And Jetsam, performed a song called "Fade To Black" on their 1986 album Doomsday For The Deceiver before he left to join Metallica.
Postad 09 October 2009 - 18:14
Postad 09 October 2009 - 22:58
Älskar den nya plattan (bortsätt ljuskvalitén då förstås). Man märker att de njuter av livet igen nu, och det märks verkligen live. De är mycket piggare och lever verkligen ut på scen. De har till och med humor: James skojjar med vakt
Postad 11 October 2009 - 19:08
Denna gången skall vi bli lite kreativa. Ni skall nämligen fota reklamfoto.
Oh nej tänker 90% av er - jag har ju ingen ljusbox. Men räds ej! För reklam kan vara allt från en säljande bild på en bil, en flaggstång eller varför inte försöka sälja på mig ett regnställ!
Bästa kortet som jag känner att jag verkligen vill köpa produkten vinner.
Lycka till mina herrar/damer!
Och just det - gör korten reklamiga som attan - kör hårt i photoshop!
Postad 11 October 2009 - 19:15
Sen kan jag säga att jag gjorde det svåraste jag någonsin gjort inom foto igår:
Jag fotade en persisk förlovningsfest på dansgolvet med en fast 100/2.8..... Det ni...
"Shoma Blixtparaply ro be Fārsi chi migin?"
Postad 11 October 2009 - 20:52
EDIT: Kan vi inte säga att tävlingen börjar idag? Skulle vela testa lite saker redan ikväll..
Redigerat av Explorer45, 11 October 2009 - 21:00.
Postad 12 October 2009 - 10:34
Postad 12 October 2009 - 19:31
Tävling igång!
Denna gången skall vi bli lite kreativa. Ni skall nämligen fota reklamfoto.
Oh nej tänker 90% av er - jag har ju ingen ljusbox. Men räds ej! För reklam kan vara allt från en säljande bild på en bil, en flaggstång eller varför inte försöka sälja på mig ett regnställ!
Bästa kortet som jag känner att jag verkligen vill köpa produkten vinner.
Lycka till mina herrar/damer!
Och just det - gör korten reklamiga som attan - kör hårt i photoshop!
Fyfan va roligt tema!!!!
Jusste jag skulle ju berätta hemligheten bakom min bild
Postad 13 October 2009 - 16:55
Que: Rätt avslöjande EXIF
Postad 13 October 2009 - 17:26
Jag fick göra mitt bästa för att få till en Canon bildSer ut som en typisk Nikon bild?
Postad 13 October 2009 - 18:16
Nä, inget direkt krig utan mer att kunna erbjuda Canonägare objektiv till ett bra prisHaha, Canikon krig??
Kul spinn på temat que!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
134 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?