Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 29 July 2009 - 12:33

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

läste på deras hemsida och köpa den kontant för 7800.. undra om de stämmer?

Stämmer säkert, dock op låst till telenor

Postad 29 July 2009 - 12:35

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Stämmer säkert, dock op låst till telenor

okej.. säkert på 24 månader också :/ håller på och ringder dom nu.. återkommer med mer info =)

Postad 29 July 2009 - 12:48

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Dock om man är villig att pynta 1200:- kontant så kan man ju (under bindningstiden då surf är fritt) exempel på 3GS 16GB
Telenor 299 :-
Förhöjd avgift 150:
Totalt 449: (+1200 kontant)
Men då ringer man för 299:- med ett minutpris på 29öre
Surfar helt obegränsat

Motsvarande hos TRE skulle då kunna vara
pott 399:-
Med förhöjd 49:-
Totalt 448:-

Sen ska man ha surf turbo minskar sin pott med 150:
Dvs:
betala 448:-
ring för 249:- Med ett minutpris på 69öre
samt surfa med en limit på 10GB innan man stryper hastigheten.

Jag har inte bestämt mig ännu, beror helt på hur mycket man surfar ringer osv.
Dock är telia inget alternativ för mig.

Postad 29 July 2009 - 12:50

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

okej.. säkert på 24 månader också :/ håller på och ringder dom nu.. återkommer med mer info =)

Japp 7800:-
12 månader sen låser dom upp den för 350:-
Dom skickar den på fredag får de på måndag.. men vem vill vänta till måndag :( ringer nu deras butiken och se om dom får in dom på fredag:=)

Postad 29 July 2009 - 12:51

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Hur är täckningen generellt mellan Tre, Telia och Telenor? Bor utanför Helsingborg...

Postad 29 July 2009 - 13:43

davwah
  • davwah
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Pratade precis med en säljare på tre angående leveranstider.

Säljare - När och vilken modell beställde du?

Jag - Beställde förra torsdagen då ni släppte abb, 32 Gb svart.

Säljare - Okey vi fick nämligen information om att det är 12 dagars väntetid f.o.m 31/7 på just 32 gb versionen.

Jag - Så ni har inga i lager just nu?

Säljare-Jo men inte tillräckligt många, men eftersom att du beställde så tidigt så är det möjligt att du får den på fredag.

Jag - Tid är det enda jag har.

Vet inte hur det är med andra versioner. Dock litar jag inte nämnvärt på säljare överlag, men som sagt tid är det enda jag har. HTC Diamond får fungera ett tag till.

// David

Postad 29 July 2009 - 13:50

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Ringde Telenor nu och fick först svaret att de inte alls hade släppt några priser på Iphonen. När jag sa att detta låg på deras hemsida så sa han att det visste han inte om. Efter att han pratat med någon kollega så kom de fram till att de tydligen låg prisuppgifter där men dessa var inte säkra och det gick inte att beställa telefonen innan den 31a.

Hmm....

Blir ännu ett samtal till telenor nu och får hoppas att man får prata med någon som är mindre förvirrad.

Redigerat av wynalda, 29 July 2009 - 13:51.

Postad 29 July 2009 - 13:56

TriNitro
  • TriNitro
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
Om man på telenors hemsida lägger klickar köp på t.ex. en 16GB 3GS så kommer man till tillbehör. Där har dom bland annat " Apple iPhone Datakabel", "Apple iPhone Stereo Headset" samt "Apple iPhone Laddare". Dessa måste väl endå följa med utan kostnad tycker man? Köper man en svinigt dyr telefon och inte får med vare sig datakabel, headset eller laddare? :(

Postad 29 July 2009 - 14:00

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Om man på telenors hemsida lägger klickar köp på t.ex. en 16GB 3GS så kommer man till tillbehör. Där har dom bland annat " Apple iPhone Datakabel", "Apple iPhone Stereo Headset" samt "Apple iPhone Laddare". Dessa måste väl endå följa med utan kostnad tycker man? Köper man en svinigt dyr telefon och inte får med vare sig datakabel, headset eller laddare? :(

De följer med, men det kan väl vara bra att köpa på sig extra om behovet finns?

Postad 29 July 2009 - 14:06

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Motsvarande hos TRE skulle då kunna vara
pott 399:-
Med förhöjd 49:-
Totalt 448:-

Sen ska man ha surf turbo minskar sin pott med 150:
Dvs:
betala 448:-
ring för 249:- Med ett minutpris på 69öre
samt surfa med en limit på 10GB innan man stryper hastigheten.

Nja, lägger du till 3Mobil Surf Turbo för 150kr så stryps hastigheten först efter 20gb.

Postad 29 July 2009 - 14:14

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hur är täckningen generellt mellan Tre, Telia och Telenor? Bor utanför Helsingborg...

En jämförelse av HSPA-täckningen. Rätt generellt då. Ursäkta om jag är ute och cyklar på benämningen av färgerna, men jag tror man förstår.

Bifogad fil  coverage_v2.jpg   123.46K   0 Antal nerladdningar

Edit: Telias sida fungerade nu, så jag kunde ta en aktuell skärmdump.

Redigerat av fredde_, 29 July 2009 - 14:19.

Postad 29 July 2009 - 14:16

Unregisteredab9a53ca
  • Unregisteredab9a53ca
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Japp 7800:-
12 månader sen låser dom upp den för 350:-
Dom skickar den på fredag får de på måndag.. men vem vill vänta till måndag :( ringer nu deras butiken och se om dom får in dom på fredag:=)

Är det möjligt att låsa upp den innan? Jag har ju inte Telenor som operatör..

Postad 29 July 2009 - 14:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Är det möjligt att låsa upp den innan? Jag har ju inte Telenor som operatör..

Ja, fast då måste du jailbreka och låsa upp den.

Postad 29 July 2009 - 15:21

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ja då var det bekräftat från tre att min iphone 3gs 32gb är på väg hem till mig via posten.
Dom trodde t.om att jag skulle kunna hämta ut den imorgon om inte posten gör bort sig.
Kunde ju vara sämre..:)

Postad 29 July 2009 - 15:28

wynalda
  • wynalda
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Ja då var det bekräftat från tre att min iphone 3gs 32gb är på väg hem till mig via posten.
Dom trodde t.om att jag skulle kunna hämta ut den imorgon om inte posten gör bort sig.

Ringde du och fråga eller har du fått sms eller dylikt?

Postad 29 July 2009 - 15:29

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ringde du och fråga eller har du fått sms eller dylikt?

Jag ringde och frågade och fick svar att den var skickad och fick även kolli-id så jag kan följa paketet.

Postad 29 July 2009 - 15:36

eviltwin
  • eviltwin
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur många telefoner som kommer finnas i telenors butiker på fredag?
Hur tidigt ska man stiga upp? :)

jag satsar på att få en på fredag, har dom den inte hemma då så blir det beställning.

Postad 29 July 2009 - 15:44

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
Till jocke_r... vilket nr ringde du för att få den infon?
jag fick inte dom svaren...

Postad 29 July 2009 - 15:50

Unregistered969
  • Unregistered969
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Jag ringde och frågade och fick svar att den var skickad och fick även kolli-id så jag kan följa paketet.

Ringde just till TRE, jag beställde min 3GS i måndags, den vart registrerad idag, skulle ha den tidigast tisdag nästa vecka om jag hade tur.

//rillo

Redigerat av Unregistered969, 29 July 2009 - 15:52.

Postad 29 July 2009 - 15:58

HinkeN_00
  • HinkeN_00
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Priserna på telenors hemsida är borta nu.. skumt..

Gott att man jobbar på ett centra så man kan ställa sig först i kön iaf =)

Postad 29 July 2009 - 15:58

Kortskägg
  • Kortskägg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nån som har någon aning om det kommer att finnas några lurar i butik (Telia) på fredag eller har de sålt alla på förköp nu??

Postad 29 July 2009 - 16:12

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Priserna på telenors hemsida är borta nu.. skumt..

Gott att man jobbar på ett centra så man kan ställa sig först i kön iaf =)

Priserna finns här.

....och här gör Telenor en jämförelse mellan operatörerna som säljer iPhone.

Redigerat av crest, 29 July 2009 - 16:24.

Postad 29 July 2009 - 16:21

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Nån som har någon aning om det kommer att finnas några lurar i butik (Telia) på fredag eller har de sålt alla på förköp nu??

Det kommer finnas lurar att köpa på fredag. Upp tidigt och köa!

Postad 29 July 2009 - 16:26

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Ringde just till TRE, jag beställde min 3GS i måndags, den vart registrerad idag, skulle ha den tidigast tisdag nästa vecka om jag hade tur.

//rillo

Jag ringde också Tre precis. Tydligen så hade min telefon inte hamnat i "förtur" fast jag hade förhandsbokat. De sa att det skulle läggas in en order först 31a och att den inte skickas med de som skickades idag. Fan va trisst bara för att kundtjänst gjort fel :/

Postad 29 July 2009 - 16:26

Beagleux
  • Beagleux
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Chattade precis med telenors kundtjänst och frågade om man kan ha ett tvillingkort till sitt iphone abb, så man även kunde utnyttja fri surf till sin laptop utan att använda mobilen som modem. Då påstod han att de fria surfandet inte gällde när man använde sin iphone som modem. Då jag ifrågasatte detta eftersom en annan på kundtjänst sagt tvärt om, så sa han att han skulle kolla upp det och återkomma imorgon.

Någon som vet mer angånde detta? både angående tvillingkortet och att använda mobilen som modem. Hade gärna lagt min beställning idag, vill juh ha telefonen så fort som möjligt =)

Postad 29 July 2009 - 16:34

Unregistered46f62999
  • Unregistered46f62999
  • Beroende

• 1007 inlägg
  • 0
gott mos...min 3gs kommer imorrn....tre e bäst

Postad 29 July 2009 - 16:40

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Chattade precis med telenors kundtjänst och frågade om man kan ha ett tvillingkort till sitt iphone abb, så man även kunde utnyttja fri surf till sin laptop utan att använda mobilen som modem. Då påstod han att de fria surfandet inte gällde när man använde sin iphone som modem. Då jag ifrågasatte detta eftersom en annan på kundtjänst sagt tvärt om, så sa han att han skulle kolla upp det och återkomma imorgon.

Någon som vet mer angånde detta? både angående tvillingkortet och att använda mobilen som modem. Hade gärna lagt min beställning idag, vill juh ha telefonen så fort som möjligt =)

Enligt hemsidan så funkar inte datatjänsten fri mobilsurf turbo med tvillingkort. läs det finstilta längst ner
http://www.telenor.s...ne.html#T5625_2

//micke

Postad 29 July 2009 - 16:44

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

gott mos...min 3gs kommer imorrn....tre e bäst

Jag pratade precis med kundtjänst, han blev helt till sig när jag sa att folk hade fått kolli. Han menade på att de hade börjat skicka iväg förtidigt, haha. Jag vet inte riktigt vad man ska tro.

Postad 29 July 2009 - 17:06

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

När beställde du?

Postad 29 July 2009 - 17:09

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Till jocke_r... vilket nr ringde du för att få den infon?
jag fick inte dom svaren...

RIngde deras vanliga kundtjänst det numret som står på deras sida.
0771 - 735 300

Hoppas verkligen den kommer imorgon. vill inte behöva vänta mer nu. :)

När beställde du?

Jag beställde förra fredagen och hade gjort en intresseanmälan på deras sida innan vilket tydligen spelar roll enligt dom själva.

Postad 29 July 2009 - 17:17

borkafan
  • borkafan
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ringde imorse till Tre kundtjänst och frågade lite frågor om mitt nya abbonemang till iphone skulle göra. Då sa han att det skulle börja gälla från och med nu på fredag när jag får min vita 16gig iphone. Han sa också att jag kunde ringa sen och få kolli id så jag kunde hämta ut den på fredag. Kan tillägga att jag beställde den i måndags, då det var vit så skulle det inte vara några problem

Postad 29 July 2009 - 17:20

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
de intressanta är att telefonen kostar 7800 k på deras hemsida.. men dom kunde inte lova vad telefonen i butiken skulle kosta..... enligt dom så är de inte riktigt samma kedja...:/ enligt telenor så styr butikerna priserna själva....
så telefonen kan kosta mer än 7800 ..... eller mindre.... tror dock kanske på mer , eftersom den stora efterfrågan... Det gäller och vara där tidigt....SUCK......

Källa telenor kundtjänst...

Postad 29 July 2009 - 17:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag beställde förra fredagen och hade gjort en intresseanmälan på deras sida innan vilket tydligen spelar roll enligt dom själva.

Då bör jag rimligtvis också få den imorgon.. :) Jag gjorde en intresseanmälan samt lade min order på första dagen (torsdags).

de intressanta är att telefonen kostar 7800 k på deras hemsida.. men dom kunde inte lova vad telefonen i butiken skulle kosta..... enligt dom så är de inte riktigt samma kedja...:/ enligt telenor så styr butikerna priserna själva....
så telefonen kan kosta mer än 7800 ..... eller mindre.... tror dock kanske på mer , eftersom den stora efterfrågan... Det gäller och vara där tidigt....SUCK......

Källa telenor kundtjänst...

Men herregud va kass kundtjänst alla dessa bolag verkar ha.. ingen vet ju någonting!

Postad 29 July 2009 - 17:44

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Då bör jag rimligtvis också få den imorgon.. :) Jag gjorde en intresseanmälan samt lade min order på första dagen (torsdags).

Men herregud va kass kundtjänst alla dessa bolag verkar ha.. ingen vet ju någonting!

kan inte mer än hålla med.... de är riktigt dåligt...... bolag här och där... :P

Postad 29 July 2009 - 18:33

jocke_r
  • jocke_r
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

kan inte mer än hålla med.... de är riktigt dåligt...... bolag här och där... :)

Alla samtal jag haft med kundtjänster av olika slag har varit problem och konstiga svar utom idag när jag för första gången ringde till tre.
2 signaler sen fick jag svar av en trevlig tjej som gav väldigt informativa svar och var inte ett dugg tveksam till något.
Vi får väl se, men tre har iaf gjort ett välsigt bra första intryck på mig.

Postad 29 July 2009 - 19:46

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Alla samtal jag haft med kundtjänster av olika slag har varit problem och konstiga svar utom idag när jag för första gången ringde till tre.
2 signaler sen fick jag svar av en trevlig tjej som gav väldigt informativa svar och var inte ett dugg tveksam till något.
Vi får väl se, men tre har iaf gjort ett välsigt bra första intryck på mig.

Det har iof telenor också gjort på mig.. men jag tycker de är riktigt dåligt att telenor inte kan komunisera med butikerna och försöka ha helst ha samma pris.. iallfall veta om dom kommer ha telefonerna hemma på fredag..
Den butiken i karlskrona ja ringde visste ingenting... att dom TROR att du kommer ha telefonen hemma.. hmmm....
INGET pris ingenting.....
Skärpning telenor......

Postad 29 July 2009 - 20:08

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Haha, fan vilka lirare på Telenors kundtjänt. Ställde lite frågor ang förlängning av mitt abbonemang och passade då på att också höra hur det ligger till med data tethering:

Jag: Så om man vill använda mobilen som modem och koppla till datorn, ingår det i er "fri surf"?

Lirare: Njae, det skall man ju egentligen inte göra.

Jag: Nähä, ok. Så det kan man alltså inte göra?

Lirare: Alltså det skall man ju egentligen inte göra, det brukar dom ha lite koll på...

Jag: Eeh jaha, men är det tillåtet eller inte? Står det någonstans vad som gäller kring tethering?

Lirare: Nej, det gör det nog inte. Men alltså det beror ju på vad du skall göra, dom har koll på det där. Går man över för mycket debiteras det "extra"

Jag: Ja jag hade inte tänkt ful-tanka filmer hela dagen. Vanlig internetanvändning, surfa, kolla mail...

Lirare: Ja alltså absolut. Det kan du ju göra. Skall jag lägga en beställning på en till dig? Det är ju väldigt lång kö...

Jag: Nej tack.

Elit...

Redigerat av Golgo_13, 29 July 2009 - 20:41.

Postad 29 July 2009 - 20:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Haha, fan vilka lirare på Telenors kundtjänt. Ställde lite frågor ang förlängning av mitt abbonemang och passade då på att också höra hur det ligger till med data tethering:

Jag: Så om man vill använda mobilen som modem och koppla till datorn, ingår det i er "fri surf"?

Lirare: Alltså det skall man ju egentligen inte göra, det brukar dom ha lite koll på...

Jag: Eeh jaha, men är det tillåtet eller inte? Står det någonstans vad som gäller kring tethering?

Lirare: Nej, det gör det nog inte. Men alltså det beror ju på vad du skall göra, dom har koll på det där. Går man över för mycket debiteras det "extra"

Jag: Ja jag hade inte tänkt ful-tanke filmer hela dagen. Vanlig internetanvändning, surfa, kolla mail...

Lirare: Ja alltså absolut. Det kan du ju göra. Skall jag lägga en beställning på en till dig? Det är ju väldigt lång kö...

Elit...

Haha :) alla borde transkribera sina kundtjänstsamtal och lägga upp i en transkriberings-tråd :P

Men alltså, att förutsätta att alla ska veta vad "tethering" är i dagsläget är nog lite för optimistiskt.

Postad 29 July 2009 - 20:43

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Haha :) alla borde transkribera sina kundtjänstsamtal och lägga upp i en transkriberings-tråd :P

Men alltså, att förutsätta att alla ska veta vad "tethering" är i dagsläget är nog lite för optimistiskt.

Sant, därför använda jag orden "använda iphone som modem" istället. Misstänker att den genomsnittlige MHB-användaren har bättre koll på abbonemangsformerna och vad som gäller än kundtjänst många gånger :blush:

Postad 29 July 2009 - 20:46

NiV3Rt
  • NiV3Rt
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Funderar på hur det kommer bli med min portering från comviq. 6 Augusti ska det vara porterat och klart. Om jag nu får telefonen nu på Fredag så måste jag då vänta på att porteringen skall slutföras? Och kan jag inte ringa med mitt nummer om den kommer efter 6 Augusti om jag inte har en annan 3g-mobil?

Postad 29 July 2009 - 21:17

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag: Ja jag hade inte tänkt ful-tanka filmer hela dagen. Vanlig internetanvändning, surfa, kolla mail...

Elit...

hahaha... fina dom är.... har själv kontant kort och månadsavgiften på 59 kr ger obegränsad tillgång till hela internet

Jag kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer med 3G-hastighet (350 kbit/s) och det finns inga volymbegränsningar!
De tycker jag är rätt nice... surfar då genom min telefon...okej de är kanske inte turbo 3g.. men tillräckligt för att kolla mail, kolla bilder osv....

Postad 29 July 2009 - 21:41

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

hahaha... fina dom är.... har själv kontant kort och månadsavgiften på 59 kr ger obegränsad tillgång till hela internet

Jag kan surfa, maila, streama media, ladda ner filer med 3G-hastighet (350 kbit/s) och det finns inga volymbegränsningar!
De tycker jag är rätt nice... surfar då genom min telefon...okej de är kanske inte turbo 3g.. men tillräckligt för att kolla mail, kolla bilder osv....

Med en iPhone? Operatör?
Jag har Telenor idag och pröjsar 199 extra i månaden för fri surf över turbo 3g

Postad 29 July 2009 - 22:14

frajje
  • frajje
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

om jag räknar blir 399*24=9576 men jag kan ha fel :)

Jo, de är sant.. men den kostar enligt sajten 399 i 24 månader plus ~7000kr kontant
Eller gjorde, har inte kollat sajten nu..

Postad 29 July 2009 - 23:02

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Med en iPhone? Operatör?
Jag har Telenor idag och pröjsar 199 extra i månaden för fri surf över turbo 3g

jag surfar genom bluetoof, genom min k800i till datorn.. dock så vet ja inte om man kan göra de på iphone.. vilket jag tror inte ska vara problem... visst de är skillnad på turbo 3g och vanliga 3g... men de räcker för min och kolla mail, bankärenden, bilder och så....

Operatör TELENOR::

Redigerat av Unregistered81225ea5, 29 July 2009 - 23:06.

Postad 30 July 2009 - 00:31

Droopfy
  • Droopfy
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

En jämförelse av HSPA-täckningen. Rätt generellt då. Ursäkta om jag är ute och cyklar på benämningen av färgerna, men jag tror man förstår.

Bifogad fil  coverage_v2.jpg   123.46K   0 Antal nerladdningar

Edit: Telias sida fungerade nu, så jag kunde ta en aktuell skärmdump.

Vilket skall man välja? pest eller kolera.
TRE klingar alltid oroväckande i mina öron, men jag har egentligen aldrig provat dom så jag vet inget om dom.

enligt dessa kartor ser ju Telia ut att ha sjukt mycket bättre täckning och fart på sitt nät än vad konkurrenterna har.
jag hade tänkt använda min ganska mycket som GPS eftersom jag åker mycket i jobbet. och i det fallet verkar ju telia helt klart bäst.

kan man helt krasst säga att dessa bilder speglar verkligheten? är dom andra så dåliga?

//Droopfy

Postad 30 July 2009 - 00:54

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Vilket skall man välja? pest eller kolera.
TRE klingar alltid oroväckande i mina öron, men jag har egentligen aldrig provat dom så jag vet inget om dom.

enligt dessa kartor ser ju Telia ut att ha sjukt mycket bättre täckning och fart på sitt nät än vad konkurrenterna har.
jag hade tänkt använda min ganska mycket som GPS eftersom jag åker mycket i jobbet. och i det fallet verkar ju telia helt klart bäst.

kan man helt krasst säga att dessa bilder speglar verkligheten? är dom andra så dåliga?

//Droopfy

Du behöver inte ha internetuppkoppling för att använda ett GPS-program som t.ex. Navigon och kommande TomTom då det medföljer kartor till de programmen. Om du däremot ska använda medföljande Google Maps så krävs internetuppkoppling då kartorna i det fallet kontinuerligt laddas ned.

Och dessutom, vadå så dåliga? Bor du inte norr över stockholms breddgrader så har ju både tre och telenor i princip full 3G-täckning? Sen att det inte är Turbo3G överallt är en annan sak... Men visst, bor man i norrland så är nog Telia att föredra.

Redigerat av shapic, 30 July 2009 - 00:54.

Postad 30 July 2009 - 07:22

Unregistered3586e3d2
  • Unregistered3586e3d2
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Så nu har jag beställt min första Iphone, Det blev en Iphone 3GS 16gb från Tre =)
NU återstår det att skrota ut sin 1.5 månad gammal HTC Touch Diamond 2. =) NÄä men sälja iaf

Postad 30 July 2009 - 07:25

rikard1982
  • rikard1982
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tja!

Står i valet och kvalet. Iphone 3gs eller Omnia HD.

Minus Iphone (enligt mig)
Multitasking funkar ej
Kameran

Minus Omnia HD (enligt mig)
Jag har haft n95an och nu har jag nokia 5800. Alltså samma interface i iaf 5800. Känns lite som man skulle betala 7000 för en bättre kamera och större skärm.
Det är väl för mig symbian som är största nackdelen.
Sen säljer inte Tre den här telefonen och Iphone kan jag enligt mig få ett bra erbjudande via Tre.

Fråga angående att inte multitasking fungerar på iphone. Man kan alltså inte lyssna på musik och surfa samtidigt eller skriva sms och ha musik igång? Det känns som en självklarhet att man ska kunna göra det tycker jag. Hur är det på Iphone?

Postad 30 July 2009 - 07:28

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Fråga angående att inte multitasking fungerar på iphone. Man kan alltså inte lyssna på musik och surfa samtidigt eller skriva sms och ha musik igång? Det känns som en självklarhet att man ska kunna göra det tycker jag. Hur är det på Iphone?

iPoddelen kan multitaska, dvs du kan lyssna på musik samtidigt som du gör andra saker, frånsätt i vissa spel/program där tredjepartsutvecklaren har avaktiverat det.

Redigerat av Phindus, 30 July 2009 - 07:29.

Postad 30 July 2009 - 07:33

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Rikard1982, om du jailbreakar Iphonen så kan du multitaska (som jag har förstått det). Jag skulle inte välja Omnian om jag var dig. Vet inte dina preferenser och behov men är rätt säker på att Iphonen kommer göra dig mer nöjd.. Windows Mobile (som finns i Omnian) har en tendens att bara göra en frustrerad :) (jag vet - har själv en Xperia)!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.