Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSN fungerar ej!

1626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 maj 2011 - 21:27

phnoll
  • phnoll
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Bra att man är så påläst, satt och fundera hur det kom sig att PSN inte fungerade 3 dagar i rad.. Woops! :P

Postad 10 maj 2011 - 21:27

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jag läste något om att alla med PSN konton skulle få två gratis spel (från en lista på 5), någon som kan bekräfta eller vet om listan är släppt?

Postad 10 maj 2011 - 21:30

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Bekräfta kan jag men någon lista det vet jag inte ifall dom har offentliggjort.

Postad 10 maj 2011 - 21:32

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
det står överallt om det här med spelen och plus-konto, läs en sida bakåt eller så. vi har även spekulerat ang spel, och troligast är att det är sonys egna spel man får välja mellan. räkna inte med mirakel med andra ord.

Postad 10 maj 2011 - 21:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag läste något om att alla med PSN konton skulle få två gratis spel (från en lista på 5), någon som kan bekräfta eller vet om listan är släppt?

Ska tydligen vara:

Mobile Suit Gundam: Crossfire
Damnation
Kung Fu Rider
G.I Joe: The Rise of Cobra
Iron Man 2

Postad 10 maj 2011 - 21:54

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0
...Så om dom "lovar" a few more days.. låter ju som det handlar om en sisådär 10 dar eller nått. A few more hours så skulle jag börjat trott på att det skulle kommit upp iallafall senast fredag :-(

Postad 10 maj 2011 - 21:55

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Mobile Suit Gundam: Crossfire
Damnation
Kung Fu Rider
G.I Joe: The Rise of Cobra
Iron Man 2

Hån eller gottgörelse?

Redigerat av Lindholm R, 10 maj 2011 - 21:56.

Postad 10 maj 2011 - 22:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

Ska tydligen vara:

har du källa? det där är inte kompensationa. det är hån som göregående talare sa!

Postad 11 maj 2011 - 04:44

fAkkfAcE
  • fAkkfAcE
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Haha, zoiler skojar ju bara. Undrar hur det fungerar när man har flera konton, borde ju bli 2 per konto så då har man ju alla fem.

Postad 11 maj 2011 - 06:07

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Haha, zoiler skojar ju bara. Undrar hur det fungerar när man har flera konton, borde ju bli 2 per konto så då har man ju alla fem.

I och med att folk med flera konton har säkert konton från andra distrikt så kommer det inte att hjälpa, efter som dom säkerligen kommer börja aktivera regionkodningen för spel :P

Postad 11 maj 2011 - 08:54

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Vad jag förstod så kommer det vara olika spel att välja mellan i olika regioner, så när det kommer ut nån info så får man kolla att det gäller här.

Postad 11 maj 2011 - 10:27

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Jag har ett litet problem. Min gamla PS3-konsol havererade för nån vecka sedan, och trogen PS-kund som jag är, så köpte jag en ny. Problemet är att jag inte kunnat avaktivera mitt PSN-konto och avbinda det från den trasiga konsolen eftersom den är helt död, samt att Playstation Network som bekant är offline i skrivande stund.

Eftersom omstarten av Playstation Network kommer innebära, vad jag har läst, en del nya säkerhetsprocedurer för att alla konton ska vara så säkra som möjligt, så är jag orolig för hur jag ska gå tillväga för att para mitt PSN-konto med min nya konsol.Har en hel del inköp på mitt konto som jag gärna inte vill ska gå förlorade, tillsammans med
en massa trophies.

Sen en annan sak som oroar mig är att jag har för mig att man inte kan ladda ner nya firmwares om man inte är inloggad på PSN. Eftersom det nya systemet kommer kräva att man uppdaterar sin PSN-profil så har jag hamnat i ett ordentligt moment-22, som ni märker. Jag har mailat den svenska PS3-supporten med mitt problem, men om ni är fler här i samma sits, skriv gärna om ni hört av er till supporten och vad de svarat.

Postad 11 maj 2011 - 11:36

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0

Jag har ett litet problem. Min gamla PS3-konsol havererade för nån vecka sedan, och trogen PS-kund som jag är, så köpte jag en ny. Problemet är att jag inte kunnat avaktivera mitt PSN-konto och avbinda det från den trasiga konsolen eftersom den är helt död, samt att Playstation Network som bekant är offline i skrivande stund.

Eftersom omstarten av Playstation Network kommer innebära, vad jag har läst, en del nya säkerhetsprocedurer för att alla konton ska vara så säkra som möjligt, så är jag orolig för hur jag ska gå tillväga för att para mitt PSN-konto med min nya konsol.Har en hel del inköp på mitt konto som jag gärna inte vill ska gå förlorade, tillsammans med
en massa trophies.

Sen en annan sak som oroar mig är att jag har för mig att man inte kan ladda ner nya firmwares om man inte är inloggad på PSN. Eftersom det nya systemet kommer kräva att man uppdaterar sin PSN-profil så har jag hamnat i ett ordentligt moment-22, som ni märker. Jag har mailat den svenska PS3-supporten med mitt problem, men om ni är fler här i samma sits, skriv gärna om ni hört av er till supporten och vad de svarat.

Du lär ju inte vara ensam i ditt bekymmer så PS supporten lär säkert jobba fram en lösning på detta. Tror att du kan ta det lugnt ...

Postad 11 maj 2011 - 14:02

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
Ladda ner nya firmware kan man göra på Sonys hemsida (länk) och lägga på ett usb-minne för att uppdatera den vägen.

Postad 11 maj 2011 - 14:29

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

en massa trophies.

Har också lite funderingar på detta eftersom jag inte heller har samma PS3 nu som kontot skapades på/från.
Men har ju kört denna ett tag nu så det kanske löser sig. Mina köp är ju åtminstone överförda till den nya...
Time will tell I guess.

Postad 11 maj 2011 - 14:40

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0
De skrev väl i början av hela den här röran att de skulle ha någon slags e-postaktivering om man hade en annan PS3 än den som kontot skapades på. Jag sitter också i denna situation, men jag tror det löser sig.

Postad 11 maj 2011 - 14:43

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Räckte väll all kontot var knutet till den ps3a man ändrar lösen på, men som sagt skulle ju gå via email också.

Postad 11 maj 2011 - 18:31

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Räckte väll all kontot var knutet till den ps3a man ändrar lösen på, men som sagt skulle ju gå via email också.

Det va ju just det som va problemet. Hans PS3a är inte knutet till PSN kontot och då kommer han inte få logga in/ändra lösenord. Men som sagt så kommer det lösa sig och förhoppningsvis utan att behöva ringa NF för 19kr/min

Postad 11 maj 2011 - 18:51

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Jo fast var ju ett par andra som var nojjiga för att dom bytt ps3 sen dom skapat sitt konto. Så för deras del bör det ju inte vara något problem... eller? Annars är vi nog ett gäng som har problem skulle jag tro :P

Postad 11 maj 2011 - 19:25

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Får hoppas att källan har rätt..

OT: Vart till Spanien ska du åka?

OT men ska till Nerja.

Postad 11 maj 2011 - 19:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Ner ja, men vart?

Postad 11 maj 2011 - 19:37

Unregistered0b87209e
  • Unregistered0b87209e
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

Ner ja, men vart?

:P

http://www.hostalsan...m/sv/nerja.aspx

Postad 11 maj 2011 - 20:03

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

:P

http://www.hostalsan...m/sv/nerja.aspx

Nerja i grottorna :P

Postad 12 maj 2011 - 07:09

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Du lär ju inte vara ensam i ditt bekymmer så PS supporten lär säkert jobba fram en lösning på detta. Tror att du kan ta det lugnt ...

Efter hur Sony behandlat hackerattacken så är mitt förtroende för dom inte direkt skyhögt, så jag tycker min oro är ganska befogad. Har de inte tänkt ut någon lösning som hjälper min situation när PSN är online så kommer jag bli fly förbannad, det är nåt som är säkert...

Postad 12 maj 2011 - 07:15

rico90
  • rico90
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Märker ni att PSN var lite som en drog? Det var ett par jobbiga veckor men när man väl hade tagit sig igenom avgiftningen så känns det ganska bra :P. Känner mig inte ens speciellt sugen på att spela längre om jag ska vara helt ärlig.

Redigerat av rico90, 12 maj 2011 - 07:17.

Postad 12 maj 2011 - 07:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
en sen semiuppdatering som jag tror dom flesta missat. av alla 77 miljoner psn-användare hade ungefär 10 miljoner aktiva kreditkortsnummer. det är av dessa 2.2 miljoner nummer blivit kapade. troligtvis så var det oro eller något annat som gjorde att inte fler stals.

spelar ingen roll egentligen. en på fem är illa det med.
ännu en dag utan uppdateringar från sony. vi håller väl alla tummarna för imorgon ungefär, men om dom tidigare uppgifterna stämmer så kommer psn troligtvis starta i japan för att sedan sprida sig över världen. vi är kanske efter nordamerika. kan hända att dom drar igång allt samtidigt, men det hjälper oss föga.

Postad 12 maj 2011 - 07:18

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Hoppas det löser sig för alla som är i din sits eLGee det är ju inte den bästa supporten har vi ju märkt.

Jag delar ett psn konto med bror min & jag skall byta hårddisk när allt kommer igång, jag hoppas att jag kommer att kunna
ladda ner spelen, mappacks & dlc från hans konto då.. vet ju aldrig vad sony kommer att hitta på..

Postad 12 maj 2011 - 07:30

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

en massa trophies.

Ser inte att detta kommer vara något problem. Det enda de kommer göra är att tvinga dig att byta lösenord första gången du loggar in på PSN bara.

Man behöver inte logga in på PSN för att ladda ner en firmwareuppdatering.

Postad 12 maj 2011 - 07:39

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

en sen semiuppdatering som jag tror dom flesta missat. av alla 77 miljoner psn-användare hade ungefär 10 miljoner aktiva kreditkortsnummer. det är av dessa 2.2 miljoner nummer blivit kapade. troligtvis så var det oro eller något annat som gjorde att inte fler stals.

Var har du fått denna information ifrån?

Det enda jag sett är att data från 12 700 kreditkort från Sony Online Entertainment tagits och inte från PSN. Dessutom var det gammal data från 2007. Inga av de kreditkorten var svenska.

Postad 12 maj 2011 - 08:01

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Ser inte att detta kommer vara något problem. Det enda de kommer göra är att tvinga dig att byta lösenord första gången du loggar in på PSN bara.

Det är ett problem, eftersom ens PSN-användarkonto är bundet till maskinen som kontot registrerades på. Och den maskinen är död, så jag kan inte avbinda kontot från den maskinen.

Postad 12 maj 2011 - 08:12

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2 625 inlägg
  • 0

Det är ett problem, eftersom ens PSN-användarkonto är bundet till maskinen som kontot registrerades på. Och den maskinen är död, så jag kan inte avbinda kontot från den maskinen.

PSN-kontot är bundet till maskinen ja, men du kan binda det till 5 maskiner utan att behöva avaktivera. Så när PSN kommer igång igen behöver du ju bara aktivera det på den nya maskinen.

Postad 12 maj 2011 - 08:24

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

PSN-kontot är bundet till maskinen ja, men du kan binda det till 5 maskiner utan att behöva avaktivera. Så när PSN kommer igång igen behöver du ju bara aktivera det på den nya maskinen.

Japp det har du helt rätt i, men om han har köpt singstar låtar så blir det värre, dom är bundna till själva
PS3:an dom laddats hem på. så det kan bli problem. om han nu kör singstar.

Postad 12 maj 2011 - 08:57

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Japp det har du helt rätt i, men om han har köpt singstar låtar så blir det värre, dom är bundna till själva

Jo, men där fanns möjlighet redan innan hacket att kontakta kundtjänst och få dem överförda till den nya maskinen om den gamla gått sönder.

Postad 12 maj 2011 - 09:21

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

Var har du fått denna information ifrån?

Det enda jag sett är att data från 12 700 kreditkort från Sony Online Entertainment tagits och inte från PSN. Dessutom var det gammal data från 2007. Inga av de kreditkorten var svenska.

det sas under den stora presskonferensen i tokyo för ett tag sedan, därav att jag skriver nygammal info, folk har troligtvis missat det.

Postad 12 maj 2011 - 09:49

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1 220 inlägg
  • 0

Singstar är inga bekymmer. Man mailar till nordiska film och väntar cirka 1 vecka (eftersom dom endast anställer mördarsniglar eller medvetet straffar de som mailar istället för att ringa tokdyra nummer) och sen så är låtarna "olåsta" på ens köphistorik och man laddar ned dom igen och då binds låtarna till nya maskinen. Har gjort detta 2 gånger pga PS3 haverier.

Postad 12 maj 2011 - 10:04

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Precis detta stod det i mailet jag precis fick från NF Playstation hotline, bra jobbat. :P Nu är jag inte lika orolig.

Postad 12 maj 2011 - 10:09

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

det sas under den stora presskonferensen i tokyo för ett tag sedan, därav att jag skriver nygammal info, folk har troligtvis missat det.

Jag tror du blandar ihop det som sades på presskonferensen och ett påstående som gjorts på ett forum där hackare säger att de har 2,2 miljoner kreditkort från PSN att sälja (länk).

Postad 12 maj 2011 - 10:27

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Precis detta stod det i mailet jag precis fick från NF Playstation hotline, bra jobbat. :P Nu är jag inte lika orolig.

Blir värre med PS3 nr. 6 om man inte har avaktiverat någon av PS3:orna innan.. om någon skulle ha maximal otur
o få 5 st krashade PS3:or.

Postad 12 maj 2011 - 10:53

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

ännu en dag utan uppdateringar från sony. vi håller väl alla tummarna för imorgon ungefär, men om dom tidigare uppgifterna stämmer så kommer psn troligtvis starta i japan för att sedan sprida sig över världen. vi är kanske efter nordamerika. kan hända att dom drar igång allt samtidigt, men det hjälper oss föga.

För min del känns det som att ska man göra ett announcement ska man ha någon info och komma med annars kan det va. Senaste uppdateringen tex skulle i alla fall jag kunnat vara utan. Det enda som framgick av den var ju att dom fortfarande inte hade en aning om när det kom tillbaka men de hoppades på inom ett par dagar.

Postad 12 maj 2011 - 11:25

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

För min del känns det som att ska man göra ett announcement ska man ha någon info och komma med annars kan det va. Senaste uppdateringen tex skulle i alla fall jag kunnat vara utan. Det enda som framgick av den var ju att dom fortfarande inte hade en aning om när det kom tillbaka men de hoppades på inom ett par dagar.

Nja, senaste uppdateringen tyckte jag var nödvändig eftersom det föregick med att det skulle vara up and running innan veckan var slut. När veckan var slut så sa de att det dröjer några dagar till.

Postad 12 maj 2011 - 12:06

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2 004 inlägg
  • 0

Nja, senaste uppdateringen tyckte jag var nödvändig eftersom det föregick med att det skulle vara up and running innan veckan var slut. När veckan var slut så sa de att det dröjer några dagar till.

Jag vidhåller fortfrande att "några dagar" i sonys värld är c:a ett par veckor i oss vanliga människors värld.

Postad 12 maj 2011 - 12:11

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

I know you all want to know exactly when the services will be restored. At this time, I can’t give you an exact date, as it will likely be at least a few more days. We’re terribly sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we work through this process

Detta var senaste uppdateringen som kom i förrgår om du missat den.

Redigerat av vvv, 12 maj 2011 - 12:11.

Postad 12 maj 2011 - 12:15

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Hittade denna infon på http://jp.playstation.com och med hjälp utav google translate så stod det följande. Vet knappt vad det betyder men ändå!

"12 maj 1992 i Japan 2011 "PlayStation Network" / "Qriocity" tjänst återupptogs framsteg

"PlayStation Network" och "Qriocity" och att man inte lyckats, jag är ledsen faktiskt.

Som vi berättade häromdagen med den senaste informationen när det gäller framtida tjänster startas, kommer att genomföras i etapper på regional nivå för att garantera säkerheten för våra kunder.

Vi förbereder för att kunna återuppta så snart som möjligt i Japan, och nu gör den kontroll steg för att garantera trygghet och säkerhet, vilket ger mer avancerade. Server för att slutföra omlokaliseringen av säkrare anläggningar, vilket ytterligare förstärker kryptering, brandväggar och utbyggnad av nya kunder i lugn och ro igen "PlayStation Network" och "Qriocity" att bo i en Vi stödjer mest. Övervakningen och införandet av varningssystem underlätta tidig upptäckt av angrepp, utsättas för en systemuppgradering syftar till att undanröja sårbarheter, inrättas ett system för att säkerställa hantering av information för att skydda viktig personlig information om kunder Vi.

För er förbundit sig att garantera säkerhet, men skulle ta lite tid under en tid nu, ödmjukt tacka för er förståelse. Den senaste informationen, kommer denna hemsida guidar dig när som helst.

Till alla våra kunder och samarbetspartners, ber vi om ursäkt djupt för besväret och besvär."

Det är för allas info en uppdatering med dagens datum på sig!

Postad 12 maj 2011 - 12:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

Jag tror du blandar ihop det som sades på presskonferensen och ett påstående som gjorts på ett forum där hackare säger att de har 2,2 miljoner kreditkort från PSN att sälja (länk).

http://www.youtube.c...h?v=Nz0AMTn_85c
där är en länk där the gunn shop går igenom vad som sas på presskonferensen, så det är inte hackers uppgifter.

Postad 12 maj 2011 - 12:48

OWC
  • OWC
  • Beroende

• 1 059 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=Nz0AMTn_85c
där är en länk där the gunn shop går igenom vad som sas på presskonferensen, så det är inte hackers uppgifter.

Men länken han anger som källa säger ingenting om att några uppgifter har stulits. När han säger att 2,2 milj kortnummer stals så tolkar jag det som att han refererar till att hackare försökt sälja nummer.

Postad 12 maj 2011 - 13:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
jasså, jag trodde att du ville ha källa på att 10 miljoner kort var knutna ^^

Postad 12 maj 2011 - 13:29

eLGee
  • eLGee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Detta var senaste uppdateringen som kom i förrgår om du missat den.

Ja? Det var väl en nödvändig uppdatering när de inte lyckades infria att PSN skulle vara uppe igen?

Postad 12 maj 2011 - 13:43

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Tror det tar minst 2 veckor innan det är igång för oss.. japan, usa går ju jämt före..

Postad 12 maj 2011 - 13:56

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Ja? Det var väl en nödvändig uppdatering när de inte lyckades infria att PSN skulle vara uppe igen?

Jo fast det sa dom ju redan med uppdateringen i lördags och då gav dom ju ingen konkret ny tidsfrist.

Postad 12 maj 2011 - 13:58

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3 398 inlägg
  • 0

Märker ni att PSN var lite som en drog? Det var ett par jobbiga veckor men när man väl hade tagit sig igenom avgiftningen så känns det ganska bra :P. Känner mig inte ens speciellt sugen på att spela längre om jag ska vara helt ärlig.

Helt klart.
Första 10 dagarna kollade jag flera gånger om dagen, nu skulle jag kunna missa att det fungerar med flera dagar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.