Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gran Turismo 5

4030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker ni? (244 medlem(mar) har röstat)

Fint som snus eller liknar kattskit?

1. Kattskit (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

2. Kattpiss (10 röster [4.10%])

Procent av omröstning: 4.10%

3. Lagom (27 röster [11.07%])

Procent av omröstning: 11.07%

4. Bra (61 röster [25.00%])

Procent av omröstning: 25.00%

5. Riktigt jefvla bra! (136 röster [55.74%])

Procent av omröstning: 55.74%

Rösta Gäster kan inte rösta
Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 2 9,2 (44) Inga priser
Gran Turismo 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,55 (46) Inga priser
Sony PlayStation Eye (PS3) (Övriga speltillbehör) 2 7,23 (12) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Turbo Wheel (PC/PS3) (Rattar & pedaler) 2 (0) Inga priser
Fanatec Speedster Wireless Gamepad (PC/PS3) (Handkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Driving Force GT (PS3) (Rattar & pedaler) 6 8,36 (27) Inga priser
Fanatec Porsche 911 Carrera Wheel (PS3/PC) (Rattar & pedaler) 1 7 (1) Inga priser
Logitech G27 Racing Wheel (PC/PS2/PS3) (Rattar & pedaler) 5 9,34 (34) Inga priser
Gran Turismo 5 - Collector's Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 6,6 (4) Inga priser
Gran Turismo 5 - Signature Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 8,2 (4) Inga priser
Thrustmaster T500 RS (PC/PS3/PS4) (Rattar & pedaler) 5 7,25 (3) Inga priser
21 relaterade trådar
Nästa generations Logitech G27 ? (28 inlägg) 9 år sedan
Playseat challenge (21 inlägg) 9 år sedan
Ratt till Gran Turismo 5? (154 inlägg) 13 år sedan
Gran Turismo 5: Prologue (1052 inlägg) 14 år sedan
Logitech G27 racing wheel (31 inlägg) 14 år sedan
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg) 14 år sedan
Playstation eye (13 inlägg) 14 år sedan
Logitech Driving Force Pro Wheel PS3 eller någon annan? (28 inlägg) 15 år sedan
Rattställ Logitech G25 (11 inlägg) 15 år sedan
Logitech G25 och PS3 (87 inlägg) 15 år sedan
Driving Force GT (11 inlägg) 15 år sedan
G25 pedaler (5 inlägg) 16 år sedan
Ny g25? (0 inlägg) 16 år sedan
Bra Ratt till PS3 (7 inlägg) 16 år sedan
Sony Eye (16 inlägg) 16 år sedan
Sony Playstation Eye Camera (6 inlägg) 16 år sedan
Eye toy till ps3 (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med Logitech G25 "Racingwheel" (2 inlägg) 16 år sedan
Frågor om playstation eye (3 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye Spel - nått att ha? (1 inlägg) 17 år sedan
Playstation Eye (8 inlägg) 17 år sedan

Postad 13 oktober 2010 - 17:05

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
Nu är det bekräftat att det är försenat i EU också. Förstår inte varför det INTE skulle vara det i EU om det nu är det i US. Nytt släppdatum bekräftas av Sony senare den här månaden.

Postad 13 oktober 2010 - 17:18

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Skrattade när jag läste att det är försenat. ;)

Har jag väntat så här länge så gör det väl inte så mycket, men det går ju att patcha spel. Faktiskt. Jag lovar Polyphony, det går.

Postad 13 oktober 2010 - 17:45

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Undra vad det är denna gång då som är så viktigt så att de måste skjuta på det några veckor istället för att patcha senare. Kan väl aldrig vara så att de inte vill krocka med microsofts launch av Kinect som släpps i början på nov?

Postad 13 oktober 2010 - 17:59

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Undra vad det är denna gång då som är så viktigt så att de måste skjuta på det några veckor istället för att patcha senare. Kan väl aldrig vara så att de inte vill krocka med microsofts launch av Kinect som släpps i början på nov?

Ja, säg det. Men jag tänker som kerren; passar mig bara bra, då får man tid till COD:BO istället.
Men lite konstigt är det att dom flyttar fram det ca 2 månader, lär ju ändå bara vara småfix mer hinner dom knappast på 2 månader. "Spelet" finns ju dessutom redan ute på t ex MM för provspelning. Ska bli intressant att se vad dom har för förklaring till förseningen.

Postad 13 oktober 2010 - 18:00

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Skrattade när jag läste att det är försenat. :)

Samma här :angry: Men när blev det okej att släppa ett halvfärdigt spel och patcha det senare?

Men väldigt synd att det blev uppskjutet. Jag är inte så himla intresserad av bilspel, utan detta var något för min far och då han fyller år i början av november så hade det varit en perfekt present. Nu får man ta och försöka hitta något annat.

Postad 13 oktober 2010 - 18:02

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Samma här :) Men när blev det okej att släppa ett halvfärdigt spel och patcha det senare?

Men väldigt synd att det blev uppskjutet. Jag är inte så himla intresserad av bilspel, utan detta var något för min far och då han fyller år i början av november så hade det varit en perfekt present. Nu får man ta och försöka hitta något annat.

Ehhh, det här spelet är knappast halvfärdigt. Det är säkert färdigt till 99,7%.

Postad 13 oktober 2010 - 18:13

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Men **** att det blev försenat här också

Får väl skaffa Black Ops nu i november då

Redigerat av Axxident, 13 oktober 2010 - 18:13.

Postad 13 oktober 2010 - 18:25

MattEng76
  • MattEng76
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Med tanke på vilken perfektionist Kazunori Yamauchi är så kanske det var oundvikligt att ännu en försening skulle ske. Kanske är allt gnäll på diverse forum om saker som kantiga skuggor (inne i bilar med dashboard), rök som inte stannar kvar tillräckligt länge på banan, mediokert ljud från vissa bilar etc etc som gjort att han var "tvungen" att fixa till det också innan release......

aja, för egen del spelar det ingen roll med ca 10 spel på hyllan som inte öppnats än (ex bioshock 2, demon souls, god of war collection, assassains creed 2 complete ed, army of two 40th day, lost planet 2, overlord 2) och nu kommande fallout 3 vegas och call of duty så har man att göra ändå :)

Postad 13 oktober 2010 - 18:40

Johson
  • Johson
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Gött med försening! mer tid att lira klart prologue då och fundera ut hur fasiken man kör bil med ratt istället för knappar :) så man är redo när spelet väl släpps

Postad 13 oktober 2010 - 19:30

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Gött med försening! mer tid att lira klart prologue då och fundera ut hur fasiken man kör bil med ratt istället för knappar :) så man är redo när spelet väl släpps

Jag har varit redo hela 2010...

Postad 13 oktober 2010 - 19:50

Tuomas
  • Tuomas
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Jag tycker det är bättre att det blir försenat ytterligare en månad till i sånt fall än att de skickar ut spelet i butikerna med buggar. Allt för många titlar skickas ut i förtid, som inte är 100 % färdiga. Det kan vara mycket små detaljer men dessa märks av fort. Sitter man som jag och nöter en bana i flera timmar för att få bättre varvtid, då känner man snart banan bättre än vägen till sin egen toalett och hinner se alla brister.

Jag är grymt sugen på detta spel, har väntar länge. Det positiva med förseningen för min del är att jag hinner att köpa en Playseat och förhoppningsvis finns det även tid för att sälja min G25 och byta upp mig till G27 så att jag har nytt och fräscht när spelet släpps.

Postad 13 oktober 2010 - 21:51

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Men även delay of the year. :)

[b]EDIT: GT5 försenat till "this holiday season" ( d v s jul ) i USA, bara en tidsfråga innan samma inlägg kommer upp på EU-bloggen.

Såklart det blir förseningar. Självklart kommer det här spelet inte på något sätt leva upp till de förväntningarna som ställs på det. Inte en chans. Det kommer bli som med FFXIII...

Postad 13 oktober 2010 - 22:24

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
Som sagt, ganska otroligt att de kan komma på nu att de ska fixa mer buggar och försena releasen. En sån här stor release måste ha haft sista kodfrys för flera veckor sedan.

Jag gissar snarare på att det är någon licens till en bil eller soundtrack som blivit osäkert i sista stund och de måste plockar bort något.

Postad 14 oktober 2010 - 07:49

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Som sagt, ganska otroligt att de kan komma på nu att de ska fixa mer buggar och försena releasen. En sån här stor release måste ha haft sista kodfrys för flera veckor sedan.

Jag gissar snarare på att det är någon licens till en bil eller soundtrack som blivit osäkert i sista stund och de måste plockar bort något.

Vi kommer nog aldrig få reda på exakt vad som orsakt förseningen men Yamauchi twittrade igår:

... it was taking some time to finalize some of the game's more complicated systems...

Som sagt var, mer än så kommer vi nog inte få veta. Känns som det kvittar också.

Verkar också som att vi kanske inte behöver vänta så länge som till jul:

Yamauchi quickly followed up this apology with some good news for those worrying that this is actually a stealth delay to 2011. A follower pleaded with him to get the game out by the end of the year. "I believe we won't keep you waiting until then," replied Yamauchi.

Jaja, vi får väl se.

Postad 14 oktober 2010 - 07:54

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Men det var då självaste f*n! :)

Jajja, bara det kommer till jul så - annars blir det premiär för pacman på Efterlyst...

Postad 14 oktober 2010 - 08:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Men det var då självaste f*n! :)

Jajja, bara det kommer till jul så - annars blir det premiär för pacman på Efterlyst...

Hahaha, hoppas det kommer EFTER jul! :angry:

Postad 14 oktober 2010 - 08:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Efterlyst - Juldagen Special:
Postad bild

Redigerat av pacman, 14 oktober 2010 - 08:45.

Postad 14 oktober 2010 - 08:52

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Efterlyst - Juldagen Special:

"Personen i fråga var maskerad i denna dräkt" och så en video. Hahaha!

Jaja, On Topic nu.
Vi kan förvänta oss att få ett nytt releasedatum innan denna månads slut.

We expect to confirm a new release date before the end of the month.

Från Playstation EU Twitter.

Postad 14 oktober 2010 - 09:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Skulle behöva ett ljudspår på den videon oxå: Must kill Kaz, must kill Kaz
:)

Näe, återgång till Grand Delay 5 var det ja...

Postad 14 oktober 2010 - 09:33

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
Jag vill absolut inte på något sätt agera någon form party pooper....alternativt binger of death and destruction...eller nåt sånt.

MEN...vad för relevans finner man i att skjuta på releasen endast några få veckor? Ska man utgå lite lätt från vad dom förväntade försäljningssiffrorna skall hamn omkring så hamnar vi runt ett ex antal miljoner ex som skall fraktas globalt. Vilket BÖR ske via båt....dvs runt 4-6 veckor...om man nu siktar på en simultan release GLOBALT.

Det där var problem nummer 1. Problem nummer 2. Hur pass mycket tror ni, att man hinner åtgärda ett fel som man uppenbarligen ej har lyckats med under dom senaste 5 åren...på endast ett par veckor? Om det nu rör sig om ett fel av den karaktären där man motiverar en försening. Luktar riktigt brun utan sol fejk sämst....i mina öron.

Jag hoppas att jag har fel...men jag ser inte liret landa i år....sätter en peng på feb/mars.

Postad 14 oktober 2010 - 09:51

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag vill absolut inte på något sätt agera någon form party pooper....alternativt binger of death and destruction...eller nåt sånt.

MEN...vad för relevans finner man i att skjuta på releasen endast några få veckor? Ska man utgå lite lätt från vad dom förväntade försäljningssiffrorna skall hamn omkring så hamnar vi runt ett ex antal miljoner ex som skall fraktas globalt. Vilket BÖR ske via båt....dvs runt 4-6 veckor...om man nu siktar på en simultan release GLOBALT.

Det där var problem nummer 1. Problem nummer 2. Hur pass mycket tror ni, att man hinner åtgärda ett fel som man uppenbarligen ej har lyckats med under dom senaste 5 åren...på endast ett par veckor? Om det nu rör sig om ett fel av den karaktären där man motiverar en försening. Luktar riktigt brun utan sol fejk sämst....i mina öron.

Jag hoppas att jag har fel...men jag ser inte liret landa i år....sätter en peng på feb/mars.

Svar på bägge dina "problem":
Kazunori Yamauchi är perfektionist. Vilket är ett problem i sig.
Så det kan mycket väl vara småfix bara, men jag tycker som många andra att man kunde väl fn ha släppt spelet och sen patchat.

Postad 14 oktober 2010 - 09:59

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Detta är naturligtvis en vild spekulation från min sida, men bland det första jag tänkte på när säkerhetsproblemen med FW 3.41 kom var att nu blir GT5 försenad...

Postad 14 oktober 2010 - 10:05

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Svar på bägge dina "problem":
Kazunori Yamauchi är perfektionist. Vilket är ett problem i sig.
Så det kan mycket väl vara småfix bara, men jag tycker som många andra att man kunde väl fn ha släppt spelet och sen patchat.

Oavsett vad karl anser sig själv att vara är ännu en försening, oavsett duration, d sista just GT5 behövde. Im sorry...men det där var inte ett svar...det där är en ursäkt.

Visst småfix....mao...om man skall följa schemat så är spelet egentligen färdigt o skall påbörjas massproduceras...nästa vecka? Om dom nu ska hinna till jul.

Postad 14 oktober 2010 - 12:07

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Visst småfix....mao...om man skall följa schemat så är spelet egentligen färdigt o skall påbörjas massproduceras...nästa vecka? Om dom nu ska hinna till jul.

Så lång tid kan det väl inte ta att bränna skivor och trycka lite omslag? Ett par månader?

Postad 14 oktober 2010 - 12:37

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Så lång tid kan det väl inte ta att bränna skivor och trycka lite omslag? Ett par månader?

Ja ok....så du menar att låt oss ta några siffror...från någon av våra 2 glipor....5-6 miljoner ex som första batch? Om man nu skall lansera spelet globalt vill säga. Den mängden tar tid. Sedan har vi då...paketering samt frakt. Frakten, antar jag, att man vill minimera( rent kostnadsmässigt)...inte såå många varianter på den biten. Dock en variabel som är högst relevant. Om du nu inte kan briljera med någon form av "beam me up scotty" lösning.

Ut i butikerna, fördelas...PR....EXAKT lanseringsdatum etc. Har fruktansvärt svårt att tro att man kan lösa det på så kort tid om man nu verkligen siktar på en Global lösning! Har man nu, rent spekulativt beslutat sig för en territoriell lansering..ja då ser det markant annorlunda ut.

Basa som en sidonotis. För er som tror att det här kom från ingenstans. Lanseringen skulle ha varit om drygt 3v. Inte en enda review copy har siktats....inte nånstans. Det här har dom vetat om ett bra tag nu. Handlar inte om någon enstaka textur som är malplacerad. Som sagt feb/mars.

Postad 14 oktober 2010 - 13:03

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Kanske är nåt PK-skit som ska fixas till.
Radera en taliban eller rätta till publiken i ett Afrika-rally.......

Redigerat av JockeJ, 14 oktober 2010 - 13:04.

Postad 14 oktober 2010 - 13:11

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Kanske är nåt PK-skit som ska fixas till.
Radera en taliban eller rätta till publiken i ett Afrika-rally.......

Hahaha ;) Jävligt osmidigt sätt att utföra det på....:)..om det nu är det..:angry:

Postad 14 oktober 2010 - 13:44

FluBBa
  • FluBBa
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Angående frakten... det är ju inte så att Kazunori Yamauchi trycker skivorna hemma i källaren direkt, dom trycks naturligtvis i den världsdel där dom skall säljas, så båt krävs nog inte så speciellt lång sträcka.

Redigerat av FluBBa, 14 oktober 2010 - 13:44.

Postad 14 oktober 2010 - 14:05

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Basa som en sidonotis. För er som tror att det här kom från ingenstans. Lanseringen skulle ha varit om drygt 3v. Inte en enda review copy har siktats....inte nånstans. Det här har dom vetat om ett bra tag nu. Handlar inte om någon enstaka textur som är malplacerad. Som sagt feb/mars.

De låg 3 dagar efter, knappast nåt som kommer skjuta upp releasen till nästa år.
http://www.gtplanet....ines-new-dates/

Postad 14 oktober 2010 - 17:21

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

The problem arose when SCE mandated SDK 350 on all games releasing after after October, GT5 was about to go gold running on SDK 341, but it has been delayed by around a week so that they can update to SDK 350. This has caused a big headache for the manufacturing side, given how big this game is missing the gold date by even a week can cause a months worth of delay as slots are already taken up at this time of year for Blu-ray movies and such. So Sony had to find a 3 week slot big enough to make 7m+ copies of this and get them shipped out.

http://forum.blu-ray...tml#post3872491

Postad 14 oktober 2010 - 17:36

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

Angående frakten... det är ju inte så att Kazunori Yamauchi trycker skivorna hemma i källaren direkt, dom trycks naturligtvis i den världsdel där dom skall säljas, så båt krävs nog inte så speciellt lång sträcka.

Nähä?...Nu när du säger det som blir allt genast mycket klarare!!! Tack!

Du kanske borde läsa om mitt inlägg angående territoriell indelning.

Postad 14 oktober 2010 - 18:54

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Nu får man allt berätta lite om mjukvaruutveckling verkar det som :P
Att producera och distribuera är ett steg som antagligen är ganska känt. GIssningsvis tar det några veckor.
Men det är inte så att man börjar massproducera dagen efter att sista fixen i mjukvaran är klar.
Final versionen måste alltid regressionstestas oavsett om man bara ändrar en liten rad kod. Det tar troligtvis också några veckor. HIttar man fel i detta läget som måste åtgärdas så fixar man det snabbt och får börja om sista steget. Det är säkert det som har hänt här.

Postad 14 oktober 2010 - 18:56

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

HIttar man fel i detta läget som måste åtgärdas så fixar man det snabbt och får börja om sista steget. Det är säkert det som har hänt här.

Nu verkar det ju vara påtvingad SDK 3.50 som var orsaken, alltså inget fel på spelet i sig.

Postad 14 oktober 2010 - 19:29

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Och vad är SDK då? :P

Postad 14 oktober 2010 - 20:31

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Och vad är SDK då? :P

Software Development Kit. Alltså att spelet måste vara utvecklat för Firmware 3.50.

Redigerat av ThomasL, 14 oktober 2010 - 20:32.

Postad 14 oktober 2010 - 21:09

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jahaa, okej :P

Postad 14 oktober 2010 - 21:46

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0
De flesta butiker ligger kvar på gammal 3 nov och någon enstaka har skrivit okänt releasedatum.
Men Dustin verkar veta lite mer:

OBS! Endast förhandsbokning. Denna produkt levereras ej före 2010-12-15

Sedan är de ju rätt kul med Komplett
Tillgänglighet: Inte i lager. 916 st. 3.nov.2010 (Bekräftad)
Så mycket kan man lita på kompletts lagersaldo alltså, knappast bekräftad...

Postad 15 oktober 2010 - 07:33

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

De flesta butiker ligger kvar på gammal 3 nov och någon enstaka har skrivit okänt releasedatum.
Men Dustin verkar veta lite mer:

OBS! Endast förhandsbokning. Denna produkt levereras ej före 2010-12-15

Sedan är de ju rätt kul med Komplett
Tillgänglighet: Inte i lager. 916 st. 3.nov.2010 (Bekräftad)
Så mycket kan man lita på kompletts lagersaldo alltså, knappast bekräftad...

Thank you hackers for the delay!

Tror knappast Dustin vet mer än någon annan. Känns som att deras datum bara är taget ur luften.

Redigerat av BrittBastard, 15 oktober 2010 - 13:35.

Postad 15 oktober 2010 - 12:08

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Haha, precis! Finniga fjortisar som inte borde få spela som förstört för alla andra :P

Postad 15 oktober 2010 - 16:29

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Oj, jag levde i tron att det skulle släppas i november till för bara 5 minuter sedan och sedan gick jag in i den här tråden... Blir till att förhandsboka Black Ops då istället, för det lär ju släppas som planerat. Förbaskat amatörmässigt att bara skjuta upp releasen hela tiden, har väl funnits 3-4 release datum så här långt till det här spelet...

VH Micke

Postad 15 oktober 2010 - 16:57

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Oj, jag levde i tron att det skulle släppas i november till för bara 5 minuter sedan och sedan gick jag in i den här tråden... Blir till att förhandsboka Black Ops då istället, för det lär ju släppas som planerat. Förbaskat amatörmässigt att bara skjuta upp releasen hela tiden, har väl funnits 3-4 release datum så här långt till det här spelet...

För det första; Har du läst varför det sköts upp nu?
För det andra; Det här är första gången releasen blir uppskjuten då det inte funnits något releasedatum förut.

Postad 15 oktober 2010 - 17:11

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Joo, det har blivit uppskjutet tidigare. Det har ju funnits ett datum i Japan. Skulle ju släppas i Mars där borta och så ryktades det om sommaren -10 för oss, amerikanerna o kanadensarna.
Så det har ju blivit försenat även om det kanske gällde oss ;)

Postad 15 oktober 2010 - 18:56

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

och så ryktades det om...

Skulle vi räkna förseningar baserat på ryktes-datum så är det här delay #711... :D

Men ja, common sense säger att Sony aldrig skulle släppa GT5 i mars i japan och sen vänta till november i resten av värden. Så det har iaf varit officiellt försenat i EU ½ gång, minst. ;)

Postad 15 oktober 2010 - 19:36

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3 266 inlägg
  • 0

Thank you hackers for the delay!

Tror knappast Dustin vet mer än någon annan. Känns som att deras datum bara är taget ur luften.

Ja de verkar ju mest spekulera - varför skriver man ens nåt om man inte vet?
PC-City/Elgiganten Förväntas i lager: 2011-01-15 AJAJAJ
SIba: Släpps 2010-12-12
OnOff: Release 2010-12-01

Postad 15 oktober 2010 - 22:08

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Här finns en tråd där dom pratar rätt mycket om förseningen. Ni kan ju läsa igenom den om ni vill.
Jag tycker iallafall att det dom säger där låter vettigt. ;)

Postad 16 oktober 2010 - 16:17

darth väder
  • darth väder
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kommer att kunna ställa in rattutslag i spelet? Tänkte på att alla vettiga rattar nuförtiden envisas med att ha 900graders rattvarv och visst, ska man låtsas köra ungarna till skolan i spelet funkar det väl men inte när man nöter varv på Ringen exempelvis :blink:

Postad 16 oktober 2010 - 18:12

Widar
  • Widar
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Någon som vet om man kommer att kunna ställa in rattutslag i spelet? Tänkte på att alla vettiga rattar nuförtiden envisas med att ha 900graders rattvarv och visst, ska man låtsas köra ungarna till skolan i spelet funkar det väl men inte när man nöter varv på Ringen exempelvis :blink:

Har du testat att spela med en 900-gradersratt? Det känns precis lika naturligt som i verkligheten.
2,5 rattvarv mellan fulla utslag. Det är, likt i verkligheten, sällan man rattar mer än ett halvvarv när man nöter ringen.

Postad 16 oktober 2010 - 19:16

darth väder
  • darth väder
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Har du testat att spela med en 900-gradersratt? Det känns precis lika naturligt som i verkligheten.
2,5 rattvarv mellan fulla utslag. Det är, likt i verkligheten, sällan man rattar mer än ett halvvarv när man nöter ringen.

Körde med G25an till GT4 och ja, 2,5 rattvarv är alldeles för mycket för snabba banor. Visst, alla bilar i GT är inte racing-bilar men vilken racingbil har mer än, säg, 200 graders rattutslag?

Postad 16 oktober 2010 - 19:37

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0
Vi som bor i Stockholm kan iaf testa spelet på Gamex mässan 4 November.

Postad 16 oktober 2010 - 19:48

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Körde med G25an till GT4 och ja, 2,5 rattvarv är alldeles för mycket för snabba banor. Visst, alla bilar i GT är inte racing-bilar men vilken racingbil har mer än, säg, 200 graders rattutslag?

En F1:a har åtminstone ca 160 grader åt varje håll, främst för Monaco. Andra racingbilar har knappast mindre.

Redigerat av ThomasL, 16 oktober 2010 - 19:49.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.