Antagligen för att vuxna tröttnar på repetitionen efter 1-2 timmar och rör det aldrig mer igen medan barn kan spela samma sak om och om igen. Och att kommentatorn låter som han pratar med barnVar det barnlir för att det just var enkelt och lätt och vettigt eller bara för att det var tramsigt o kasst? (seriös fråga, barnen mina har högre krav än man kan tro
)
Har laddat hem flight control, skall testas ikväll.
* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont
Sony PlayStation Move Motion (PS3/PS4)
(Handkontroller)
|
3
|
(17)
|
Inga priser | |
Sports Champions (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(12)
|
243:- | |
Start the Party (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(0)
|
396:- | |
Sony PlayStation Move Navigation (PS3/PS4)
(Handkontroller)
|
4
|
(2)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation Move Starter Pack (PS3)
(Handkontroller)
|
2
|
(26)
|
Inga priser | |
EyePet - Move Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(2)
|
157:- | |
Sony PlayStation Move Sharp Shooter (PS3)
(Övriga spelkontroller)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Sports Champions (20 inlägg)
|
15 år sedan |
Start The Party! (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Sports Champions (2 inlägg)
|
15 år sedan |
EyePet: Move Edition ( inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 07 November 2010 - 18:22
Postad 07 November 2010 - 18:51
Vilken besvikelse med move.
Kameran och kalibreringen måste verkligen förbättras. När det fungerar finns inget att klaga på vad gäller precision, men att tappa kalibreringen helt, att vara så otroligt känslig för bakgrund och ljus, avståndsberoende, riktigt uselt. I alla dessa fall vinner wiimote-
sports championship var i bästa fall ok, Fäktningen är enormt random, pingisen hyfasd, frisbeen bra, boccian bra, volleball bedrövlig, pilbåge bra.
High velocity bowling var otroligt buggigt.
Det är mina erfarenheter än så länge. som det ser ut nu blir inte denna upplevelse långvarig i vårt hem.
Ljus måste det vara när du kalibrerar men efter kan du köra utan ljus och det är inga problem alls. Så move är bra, det är kameran som suger.
Testade Time crisis demot nu
Redigerat av Fiddey, 07 November 2010 - 18:52.
Postad 07 November 2010 - 19:27
Kameran och kalibreringen måste verkligen förbättras. När det fungerar finns inget att klaga på vad gäller precision, men att tappa kalibreringen helt, att vara så otroligt känslig för bakgrund och ljus, avståndsberoende, riktigt uselt. I alla dessa fall vinner wiimote-
sports championship var i bästa fall ok, Fäktningen är enormt random, pingisen hyfasd, frisbeen bra, boccian bra, volleball bedrövlig, pilbåge bra.
Det är mina erfarenheter än så länge. som det ser ut nu blir inte denna upplevelse långvarig i vårt hem.
Du måste ha rätt så mycket ljus framför kameran då om du lyckats med att tappa kalibreringen, då jag själv inte lyckats med det än. Kör annars ca 2-2,5 meter ifrån, beroende på personens längd, men har även fungerat med mindre (dock ingen höjdare att stå för närma när man ska börja svinga på med armarna). När det gäller sportspelet så bör du, om du inte redan gjort det, köra svårighetsgrad gold på alla spel, för att på så sätt spela utan mjukvarubaserad hjälp i rörelserna (ex blir pingisen grymt mycket bättre i gold än i brons/silver).
Har iofs inte spelat mycket fäktning/gladiator men de slag som gjorts av oss här hemma har alltid varit de som visats på skärmen. Moves enda nackdel hittills ärju det magra utbudet av bra spel, men det lär väl förhoppningsvis bli bättre framöver.
Postad 07 November 2010 - 19:54
Antagligen för att vuxna tröttnar på repetitionen efter 1-2 timmar och rör det aldrig mer igen medan barn kan spela samma sak om och om igen. Och att kommentatorn låter som han pratar med barn
Det är helt OK att spela ett par gånger men sedan tröttnar man.
Min 4-åring hemma gillar dock spelet till 100%.
För övrigt har jag aldrig varit med om att få troféer så lått som i detta spel.
//Pryzze
Postad 07 November 2010 - 20:10
Hur vet du det om du aldrig använt grejerna?
för att jag knappat kör wiiet, just pga detta
Postad 07 November 2010 - 20:25
Måste vara nå lurt med dina grejer. Min har aldrig tappat kallibreringen och jag har kört i alla möjliga ljusförhållanden. Från mitt i natten till att ha solen rakt in genom fönstret. sen håller jag med om att det är absolut bäst kännsla om man kör på gold. Svårt dock
Postad 07 November 2010 - 21:09
Kanske är det avståndet 3,5m, men det känns lika kasst om det ska vara fööör långt bort, går jag för nära skymmer jag ljuset från projektorn.
När den tappat kalibreringen har det varit vanligt upplyst, till och med lite mindre. Sen i båkskytte har den helt vandrat off åt sidan, läst på nätet att flera haft det symptomet.
Har inte testat någon gren på gold ännu, är det som ni säger så är det ju helt klart positivt, känslan på bronze har varit lite random.
Dock verkar det ju som att spelet high velocity bowling är helt buggigt med move patch, registrerar riktigt dåligt, pengar i sjön för min del.
Nu ska jag testa lite gold + hustle kings.
Postad 08 November 2010 - 08:51
Testat mer high velocity bowling och beslutade mig för att det inte spelas igen förrän det lagas.
Hustle kings var väl egentligen rätt ok, bara lite tråkigt
Men nu ska ni se hur lättroad jag är. Flight control HD. Helt perfekt
Postad 08 November 2010 - 18:06
varje kast... pappa nu går det inte igen.... Bra jobbat sony, här har Nintendo lyckats så många gånger bättre, användarvänlighet går alltid före prestanda, speciellt med tanke på vilka kunder dom vill locka till sig med move
Postad 08 November 2010 - 18:13
Naturligtvis fungerar det inte med ryggen mot skärmen
Postad 08 November 2010 - 18:24
Har aldrig heller haft några större problem med nått av spelen tycker jag. Enda gången då det blir lite problem är när man skjuter pilbåge, men det är pga av att jag nog har kamera placerad lite väl lågt, så siktandet blir lite muppat. Kan tyvär inte lösa det på nått annat sätt då jag kör med projektor.
Postad 08 November 2010 - 18:38
Postad 08 November 2010 - 18:49
Jag har aldrig misslyckats med ett frisbeekast. Har du kameran på vidvinkel?
Naturligtvis fungerar det inte med ryggen mot skärmen
haha självklart har jag inte ryggen mot tv:n, men ärligt talat, nu var det ju när barnen spelade, och att det ska bli kameraproblem vid var och vartannat kast för dom tycker jag visar på en teknik som inte är helt genomtänkt.
Det går ju betydligt mer felfritt för mig som vuxen, även om problemen kommer ibland i vissa grenar.
Har även som någon annan i tråden en ganska låg kamera pga projektor.
Postad 08 November 2010 - 18:56
Postad 08 November 2010 - 19:01
Sen om frisbeen där spelar det ju roll om man vinklar kontrollen om den flyger rakt upp i luften eller rakt fram, precis som en riktig frisbee.
Postad 08 November 2010 - 19:22
Känns som det är något fel på dina grejer. Annars borde det väl vara fler som klagar på just det där. Bara det att siktet vandrar iväg när du siktar i mitten bevisar väl att något inte stämmer. Sen fungerar det ju även om kameran inte ser kulan ett tag. (iaf för mig) Dock så är det irriterande att det där ljudet och varningen att den inte ser kulan ,kommer upp. Borde gå att stänga av det.
Fast just det där med vandrande sikte i framförallt bågskytte finns det ett flertal på internet som rapporterat om
Postad 08 November 2010 - 19:32
Men det är inte implementeringen av Move rent generellt som suger utan just dina inställningar/förhållanden/utrustning.
Postad 08 November 2010 - 19:40
Har du testat bordtennis? Kör du på silver och guldnivå där är det skithäftigt tycker jag hur verkligt det känns att spela. Sån precision är möjlig tack vare den teknik som Move använder, nämligen en lysande boll som kameran trackar. Det som oroar mig med Move är spelen, men Move som teknik är ju skitbra.
Kanske är det så att vissa Move-spel helt enkelt inte är gjorda för väldigt små barn? Sony har ju en mer "hardcore" och äldre publik. Jag har faktiskt svårt att se varför man ska byta från Wii till Sonys Move om det är barn som ska använda det. Wii är antagligen mycket bättre i det hänseendet.
Postad 08 November 2010 - 20:00
Ok, spelat ännu mer = ännu mer intryck och TYVÄRR, implementeringen av move på ps3 suger. Mina barn har spelat nu, alltid stått i siktläge, men ja vad säger man, kastar man frisbee ska man inte behöva tänka på att man måste vinkla handen så att en lysande kula ska synas för en kamera.....
varje kast... pappa nu går det inte igen.... Bra jobbat sony, här har Nintendo lyckats så många gånger bättre, användarvänlighet går alltid före prestanda, speciellt med tanke på vilka kunder dom vill locka till sig med move
Men hur vill du stå med kontrollen då? Hur svårt är det att hålla den och kasta liksom?? behöver ju ingen onaturlig ställning för att få iväg den.
Postad 08 November 2010 - 20:41
Men hur vill du stå med kontrollen då? Hur svårt är det att hålla den och kasta liksom?? behöver ju ingen onaturlig ställning för att få iväg den.
Vad är det som är svårt att förstå i hur jag skriver? Det är inte jag som har problem i fresbeekastningen, det är mina barn, och ja, jag tycker det är dåligt att det inte fungerar så lättillgängligt som jag hade hoppats på.
Till er övriga som kan läsa, jo jag förstår att förhållandena i rummet inte är optimalt, men Zoiler, fungerar inte tekniken optimalt i mitt rum är jag definitivt inte ensam om det, för det är ingen 1 på 100 "möblering" så att göra det enkelt för sig att bara säga att det är rummet, för det fungerar för mig, är bara bra naivt.
Tekniken är säkert jättebra, men det märks tydligt att den inte är optimerad ännu som jag nämnt flera gånger tidigare. Det blir säkert bättre.
Postad 08 November 2010 - 21:21
Postad 08 November 2010 - 21:29
Läste nånstans att det inte är bra att ha vinkel mellan kameran och dig. Den skall helst stå i axelhöjd på den som spelar. Det gör ju Move en anings svåranvänt för oss som har projektor. Har också läst rapporter om att projektorn i sig orsakar problem för kameran om den är riktad rakt in i den p.g.a att den bländar, vilket det låter som du skulle kunna ha problem med med tanke på att den är vinklad uppåt.
Ja jag kan mycket väl tänka mig att det är problemet.
Blir antingen att leva med det och hoppas på förbättring, eller låta någon annan "ta över" utrustningen. Som det är nu så avvaktar jag lite till.
nöter igenom cuperna under tiden, har lite svårt med kenjis nätrullarserve.
Postad 08 November 2010 - 21:31
Ah, såg inte att du hade projektor. Verkar som det är en del att tänka på när man ska använda Move med projektor.Till er övriga som kan läsa, jo jag förstår att förhållandena i rummet inte är optimalt, men Zoiler, fungerar inte tekniken optimalt i mitt rum är jag definitivt inte ensam om det, för det är ingen 1 på 100 "möblering" så att göra det enkelt för sig att bara säga att det är rummet, för det fungerar för mig, är bara bra naivt.
Tror ju inte heller att avståndet på 3.5 meter är optimalt.
Postad 08 November 2010 - 22:32
Ah, såg inte att du hade projektor. Verkar som det är en del att tänka på när man ska använda Move med projektor.
Tror ju inte heller att avståndet på 3.5 meter är optimalt.
Nej det ska ju erkännas att det var lite av en chansning och hade hoppats på lite fler sitta i stolen spel
Men det verkar ändå som att kanske kamerans "låga" placering med lite vinkling uppåt spelar större roll än avståndet. Frågan är ju hur många som egentligen har den rekomenderade höjden (axelhöjd). Placeringen under duk ger följdfrågan, kanske är placering ovanför duken bättre, förvisso fortfarande vinklad, men om den störs av projektorlampan så är det kanske inte lika riktat mot kameran om den är ovanför? (givetvis värt att testa, men kanske någon som redan gjort det?)
Postad 09 November 2010 - 10:30
mina klarar nog inte frisbee så bra, för vinklar man kontrollen minsta lilla så flyger ju disken rakt upp eller ner. Där krävs det precision precis som med en riktig frisbee
Postad 09 November 2010 - 10:42
Vad är det som är svårt att förstå i hur jag skriver? Det är inte jag som har problem i fresbeekastningen, det är mina barn, och ja, jag tycker det är dåligt att det inte fungerar så lättillgängligt som jag hade hoppats på.
Till er övriga som kan läsa, jo jag förstår att förhållandena i rummet inte är optimalt, men Zoiler, fungerar inte tekniken optimalt i mitt rum är jag definitivt inte ensam om det, för det är ingen 1 på 100 "möblering" så att göra det enkelt för sig att bara säga att det är rummet, för det fungerar för mig, är bara bra naivt.
Tekniken är säkert jättebra, men det märks tydligt att den inte är optimerad ännu som jag nämnt flera gånger tidigare. Det blir säkert bättre.
Inget som är svårt att förstå med det du skrev, men du skrev ju också att du har problem =) Du får väl lära dina barn hur dom ska göra då, är dom för små för att kunna läras så är dom nog för små för att spela.
Postad 10 November 2010 - 15:56
Postad 11 November 2010 - 07:25
Har skrivit en recension på Lotr: Aragorns Quest. Move-stöd finns i spelet men det är dåligt. Det är väl kanske det första spelet som kombinerar traditionellt spelande med Movesupport?
Hoppas att det inte är såhär det kommer att se ut i början, usla wii-portar för att få ut spel snabbt.
För övrigt var spelet inte bra på wii heller
Postad 11 November 2010 - 15:20
Nu sägs ju att xbox slim 360 ska vara tyst. Hur tyst vet jag dock inte. Men det och kombinationen av Kinect lockar mig , trots att jag bestämt mig för att köra ps3 och handlat moveprylar....
Har själv inte hunnit spela mycket move, mest barnen som har.
Nån som hunnit testa Kinect? och vilket är bäst? kunde vara skönt att slippa handkontroll, men att stå och låtsashålla en ratt i ett bilspel verkar sådär.....
Skulle kunna motivera köpa en kinect och ha kvar ps3 om man köper nåt fittnes spel och lovar att ha det som träningsmaskin
Postad 11 November 2010 - 15:34
Det märktes att det hade en 6 månaders utvecklingsperiod för PS3. Jag tyckte spelet var ganska uselt men min äldsta dotter gillade det.Har skrivit en recension på Lotr: Aragorns Quest. Move-stöd finns i spelet men det är dåligt. Det är väl kanske det första spelet som kombinerar traditionellt spelande med Movesupport?
Postad 12 November 2010 - 19:09
Postad 14 November 2010 - 08:56
Postad 14 November 2010 - 15:31
Heh, ja. Är mer som ett träningsspel egentligen eftersom man verkligen inte kommer undan med att fjutta. Det är väl därför de har" kalorimätare" också.köpte the fight o provade lite, fungerar ganska bra men det blir en hel del rallarsvingar tillslut o armarna som sirap (:
Postad 15 November 2010 - 20:02
Nu är två av dem uppe i alla fall, är väl inget att direkt satsa på, i så fall till kidsen. Behöver mer tid med The Fight dock (svårt att spela flera dagar i sträckThe Fight, The Shoot och TV Superstars kom idag, så recensioner på dem kommer sen.
https://www.minhembio.com/spelrec
Postad 15 November 2010 - 20:08
Postad 18 November 2010 - 08:54
Sitter ju på ps3, sålde mitt 360 för ett bra tag sen för den lät för mycket för mina öron.
Nu sägs ju att xbox slim 360 ska vara tyst. Hur tyst vet jag dock inte. Men det och kombinationen av Kinect lockar mig , trots att jag bestämt mig för att köra ps3 och handlat moveprylar....
Har själv inte hunnit spela mycket move, mest barnen som har.
Nån som hunnit testa Kinect? och vilket är bäst? kunde vara skönt att slippa handkontroll, men att stå och låtsashålla en ratt i ett bilspel verkar sådär.....
Skulle kunna motivera köpa en kinect och ha kvar ps3 om man köper nåt fittnes spel och lovar att ha det som träningsmaskin
Hej. Jag kan inte säga något om Move, har inte testat det. Jag kan bara säga att jag är positivt överraskad av Kinect.
Det funkade förvånadsvärt bra, och är otroligt roligt. Jag var inne på att skaffa Move men har blivit lite skrämd av alla användare som säger att den är kinkig.
Kinect kan man iaf lira med projje, men du måste ha minnst 2 m tillgodo.
/Niklas
Postad 18 November 2010 - 10:35
Hej. Jag kan inte säga något om Move, har inte testat det. Jag kan bara säga att jag är positivt överraskad av Kinect.
Det funkade förvånadsvärt bra, och är otroligt roligt. Jag var inne på att skaffa Move men har blivit lite skrämd av alla användare som säger att den är kinkig.
Kinect kan man iaf lira med projje, men du måste ha minnst 2 m tillgodo.
/Niklas
Om du inte har något att säga om Move vad gör du då i den här tråden? Har för övrigt inte haft något strul med Move kontrollerna och eftersom du inte har testat move så vet du ju inte hur dem funkar med projje? Funkar fint hos mig iaf, men kan tänka mig lite problem med spel som kräver användaren i bild, där har väl Kinect övertaget?! Men nu har ju inte jag testat Kinect, blev lite skrämd av att testa, kolla in runt 2:50.. Det skulle ju vara kinkigt och bryta nacken.
Redigerat av xdusty, 18 November 2010 - 10:39.
Postad 18 November 2010 - 11:42
Om du inte har något att säga om Move vad gör du då i den här tråden? Har för övrigt inte haft något strul med Move kontrollerna och eftersom du inte har testat move så vet du ju inte hur dem funkar med projje? Funkar fint hos mig iaf, men kan tänka mig lite problem med spel som kräver användaren i bild, där har väl Kinect övertaget?! Men nu har ju inte jag testat Kinect, blev lite skrämd av att testa, kolla in runt 2:50.. Det skulle ju vara kinkigt och bryta nacken.
Tänk att jag visste att det skulle komma en spydig kommentar... Så typiskt. Jag läser denna tråden för att jag har varit och kanske blir sugen på att skaffa Move.
Om du läser, så säger jag att jag har läst och hört av folk som har move och säger att den är kinkig.
Det är så tråkigt att det hela tiden ska vara fanboy-stämmning i alla trådar om Xbox och PS3. Jag har bara Xbox men kommer säkerligen att skaffa en PS3 i framtiden.
Den videon var faktiskt ganska rolig. Jag tycker du ska prova Kinect, du kommer ha skoj. Jag ska iaf prova Move så fort jag får chansen.
/Niklas
Redigerat av evil_nike, 18 November 2010 - 14:24.
Postad 18 November 2010 - 19:09
Lågt pris, säker leverans, gärna låg tullrisk
Postad 18 November 2010 - 20:58
Kommer säkert att prova Kinect, men det är inte högprio att köpa, finns mycket annat man vill ha. Move duger säkert lika bra.Tänk att jag visste att det skulle komma en spydig kommentar... Så typiskt. Jag läser denna tråden för att jag har varit och kanske blir sugen på att skaffa Move.
Om du läser, så säger jag att jag har läst och hört av folk som har move och säger att den är kinkig.
Det är så tråkigt att det hela tiden ska vara fanboy-stämmning i alla trådar om Xbox och PS3. Jag har bara Xbox men kommer säkerligen att skaffa en PS3 i framtiden.
Den videon var faktiskt ganska rolig. Jag tycker du ska prova Kinect, du kommer ha skoj. Jag ska iaf prova Move så fort jag får chansen.
/Niklas
Men man vill ha svar på frågor, inte fanboysvar som du sa.
Vet nån nån bra sajt att handla Move från. (lösa kontrollen, inte kamera etc)
Lågt pris, säker leverans, gärna låg tullrisk
Beror på vad du menar med billigt. billigare än sverige är i alla fall Zavvi.com och ibland Simplygames.com. båda skickar från england utan tullrisk. Axelmusic.com slipper man också tull
Redigerat av Bulldog76, 18 November 2010 - 21:00.
Postad 18 November 2010 - 21:33
Postad 19 November 2010 - 07:28
Hur är det med de där asiatiska ställena? Var ett par år sen jag beställde från dem. play-asia eller game-asia eller vad det hette.
Postad 19 November 2010 - 08:27
Postad 19 November 2010 - 12:28
men 35 pund... det blir ju samma pris som i Sverige.
Får kolla vidare lite.
Postad 22 November 2010 - 09:45
Thank you for your email,
We can confirm that the PlayStation Move Motion Controller is now UK delivery only. This is because it has proved too expensive to ship abroad.
Kindest Regards
Simply Games Customer Service Team
www.simplygames.com
Postad 22 November 2010 - 11:08
Nu är två av dem uppe i alla fall, är väl inget att direkt satsa på, i så fall till kidsen. Behöver mer tid med The Fight dock (svårt att spela flera dagar i sträck
).
https://www.minhembio.com/spelrec
Kommer recensionen av The Fight snart?
Är lite konfunderad av detta spel: Har sett ett antal recensioner där det har fått riktigt usla betyg, men också några där det har fått ganska bra betyg. Också många rapporter från personer som menar att man måste bygga upp stats för sitt "spel alter-ego" innan det blir riktig 1:1 motion tracking - och att det är anledningen till de låga betygen.
Något som Zoiler eller någon annan här kan bekräfta eller dementera?
Postad 22 November 2010 - 16:47
Det har kommit väldigt många spel på senaste så The Fight har fått avvakta lite.Kommer recensionen av The Fight snart?
Jag vet inte hur jag själv kommer sätta betyg för jag har läst precis som du att det blir bättre senare. Kruxet är att det är riktigt jobbigt för armarna att ta sig dit. Jag visste inte ens att det fanns stats att sätta inledningsvis så jag brände rätt mycket energi med 1 i alla egenskaper. När man hade 50 poäng att sätta ut....Är lite konfunderad av detta spel: Har sett ett antal recensioner där det har fått riktigt usla betyg, men också några där det har fått ganska bra betyg. Också många rapporter från personer som menar att man måste bygga upp stats för sitt "spel alter-ego" innan det blir riktig 1:1 motion tracking - och att det är anledningen till de låga betygen.
Det är knappast 1 to 1 inledningsvis, beror nog mycket på ljussättning också. Men nej, långt ifrån 1:1. Jag skulle tro att det blir bättre, känns bättre när jag satte ut stats.. slagen blev hårdare, lite snabbare, man blir inte trött lika fort (gubben på skärmen alltså).
Så definitivt tror jag att många låga recensioner beror på att man provat och avfärdat, när man i själva verket behöver bygga upp sin gubbe via åtskilliga timmar och muskelvärk. Men ska man behöva spela så länge innan det blir bra..? Sätt det mot belöningsfaktorn, om det nu verkligen blir så bra senare.
Postad 22 November 2010 - 17:30
Låter ju iofs intressant för mig, även om jag håller med om att det känns knasigt att man ska behöva lägga åtskilliga timmar innan man kan "spela på riktigt" (som jag tolkar detta).
Om man (delvis) ser det som träning blir det kanske lite annorlunda - vilket jag skulle kunna tänka mig att göra. Skulle vara intressant att höra från utvecklarna hur dom tänkte kring detta vid utvecklingen... Det är ju svenskutvecklat tror jag (?) så det kanske finns chans att någon "lurkar" här på forumet och ger ett svar någon vacker dag
Postad 22 November 2010 - 18:16
Japp, utvecklarna sitter i Umeå. De skickade med ett papper hur man skulle spela på rätt sättDet är ju svenskutvecklat tror jag (?)
Jag ser spelet enbart som träning just nu, men det kanske blir bättre sen som sagt. Blev tröttare av det än Kinect Adventures. Ska nog varva detta med Your Fitness till Kinect =P. Men det är ju mest armarna som du övar. Det är som jag sagt tidigare ungefär som att stå och slå på en sandsäck.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
PS3 3D-kompatibla spel
3 bilder
207 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?