Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aktuella inbyteskampanjer

1067 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 January 2010 - 09:55

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Någon moderator kanske kunde rensa upp här?

Och så kan alla återgå till ON-TOPIC....

Skapa en "Spel från utlandet" tråd eller liknande om ni måste diskutera sånt..

Postad 15 January 2010 - 09:59

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Men du äpplemannen jag kan garantera dig att att amerikanska kontoret inte dikterar villkoren för erbjudanden i sverige.

OK, säger du det så är det väl sant..... :)

Sorry, tillbaka till ON-topic.

GAMESTOP PS3 exkluderings-litan som gäller (kanske samma som bilden som ligger ett par sidor bakåt?);

EA Sports 08 and older
2k8 and older
WWE Smackdown vs Raw 08 and older
All Guitar Hero games
Beowulf
Blitz
Club
Dark Sector
End War
Enemy Territory
Facebreaker
Far Cry 2
Fear
Fifa 09
Genji
GTA IV
Gundam
Harry Potter: Order of Phoenix
Haze
Jericho
Lair
Lost
Mirrors Edge
Mercenaries 2
Motorstorm
NHL09
NFS Prostreet
Overlord
PES 08 & 09
Rainbow Six Vegas
Resistance Fall of Man
Skate
Sing It
Stormrise
Stuntman Ignition
Timeshift
TNA Impact
Turning Point
Unreal Tournament 3
Wall-E

Redigerat av Vapo, 15 January 2010 - 10:30.

Postad 15 January 2010 - 10:48

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0

Nej vem sa det? Men ska man jämföra ett pris i USA mot ett i Sverige, måste väl ändå alla kostnader som skulle förknippas med en import läggas till för att ge en rättvis bild - ja, nej? Skit samma om det var 420 eller 473 kr...

T ex Spelets pris 59,99 x valutakurs (+ frakt) + tull (+ avgift kreditkort) + moms = XXX Kr landat i din brevlåda

Sen finns det ju kryphål att komma runt tull och moms, men det finns det säkert bättre trådar för.
Faktum kvarstår, för att jämföra äpplen med äpplen = INKLUDERA kostnader som påförs en laglig import.

Men nu handlar ju inte det Amerikanska priset om att importera spelet till Sverige.
Utan bara att de har ett mkt lägre pris i USA jämfört med oss i Sverige.

Skulle Gamestop i Sverige ta 450kr för ett nytt spel vid release så skulle inte jag klaga om
jag bara fick ta del av förhandsbokningen om jag bytte in på lista specificerade spel emot det.

Postad 15 January 2010 - 12:10

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Men nu handlar ju inte det Amerikanska priset om att importera spelet till Sverige.

Skulle Gamestop i Sverige ta 450kr för ett nytt spel vid release så skulle inte jag klaga om
jag bara fick ta del av förhandsbokningen om jag bytte in på lista specificerade spel emot det.

...jaha, eh, tror du att Gamestop köper in allt i USA och sen skickar till de svenska butikerna från något sorts gigantiskt världs-lager? Om det nu skulle vara så, tror du att dem beamar över spel hit, att fraktbolagen som skickar över atlanten alla är volentärer som betalar driften själva?
OK, säg att det nu är så, spel bara dyker upp här från tomma intet....likt föbannat ska svenska staten ha sin moms inbetald, 25% vid försäljning i butik oavsett inbyteskampanjer.

Kram,

Postad 15 January 2010 - 17:44

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Aaah det är precis det jag tror...
Det är inte jag som påstår att de Amerikanska ägarna bestämmer hur GameStop Sverige
ska styra sina subventioner ang spel.

Men jag har ytterst svårt att se att Europeiska butiker skulle få ett så mkt högre inköpspris
än Amerikanska butiker. Då skulle det ju vara väldigt konstigt att t ex England kan ha priser som liknar USA mer än Sverige.
Exkl skatter.

Sen om vi ska börja disskutera frakter. Tror du helt seriöst att frakten skulle bli speciellt hög per spel?
Det kostar ungefär 30kr att skicka 1spel från USA. Tror du det kostar 300.000kr att skicka 10.000 spel?

Postad 15 January 2010 - 20:36

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

...jaha, eh, tror du att Gamestop köper in allt i USA och sen skickar till de svenska butikerna från något sorts gigantiskt världs-lager? Om det nu skulle vara så, tror du att dem beamar över spel hit, att fraktbolagen som skickar över atlanten alla är volentärer som betalar driften själva?
OK, säg att det nu är så, spel bara dyker upp här från tomma intet....likt föbannat ska svenska staten ha sin moms inbetald, 25% vid försäljning i butik oavsett inbyteskampanjer.

Varning för gigantiskt super Off topick!! :)

Jag måste hålla med Vapo i denna diskussion, självklart vill alla ha billiga spel, skor tv apparater mm. Men man måste inse att vissa saker är billigare på andra platser i världen, vill du köpa billiga spel i USA. Gör det, men var beredd på att få betala alla extra avgifter.

Ett litet sidospår till, hur många står utanför Mc Donken och skriker att vi vill betala 25kr för en big mac eftersom det är vad den kostar i usa? (källa Big Mac index)

Jag köper gärna saker från andra sidan pölen om det är billigare där, eller mina förra högtalare från asien, men jag börjar bli så innerligt trött på alla som gapar som mina barn här hemma. Vill ha, vill ha! och gärna utan att det kostar någonting.

Så nu har jag avreagerat mig, moderator feel free att radera detta högst oväsentliga inlägg i tråden AKTUELLA INBYTESKAMPANJER.

Postad 15 January 2010 - 22:45

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Aaah det är precis det jag tror...
Det är inte jag som påstår att de Amerikanska ägarna bestämmer hur GameStop Sverige
ska styra sina subventioner ang spel.

Men jag har ytterst svårt att se att Europeiska butiker skulle få ett så mkt högre inköpspris
än Amerikanska butiker. Då skulle det ju vara väldigt konstigt att t ex England kan ha priser som liknar USA mer än Sverige.
Exkl skatter.

Sen om vi ska börja disskutera frakter. Tror du helt seriöst att frakten skulle bli speciellt hög per spel?
Det kostar ungefär 30kr att skicka 1spel från USA. Tror du det kostar 300.000kr att skicka 10.000 spel?

Ah OK , droppar här nu. Antar att dina kunskaper om export och import är större än mina, dang!
Mina 17 år inom distribution av IT- och multimedia-produkter visade sig vara helt bortkastade...jo, just det, att jag har haft Gamestop som kund kan nog inte heller bidra till att föra diskussionen framåt.

Men det är gott att 'Ni' håller oss svenskar så högt att lilla kontoret i Sverige (Gamestop) med ca 60 butiker, har skapat kampanjer före de andra (ca) 6440 butikerna i Gamestop universumet (antal butiker varierar lite mellan 6300 och 6500 i världen beroende på vart man läser)! Hejja Sverige! För inte kan det väl vara så att Trade in (låter utrikiskt?) kampanjen byt in 2 mot 1 och betala xx kr är uppfunnen på moderkontoret?

Skål och over and out, som föregående talare sa bjuder jag med varm hand Mod att rensa tråden från OT.
(Big Mac index var ett bra inlägg d@niel! US donken nästan skänker bort burgarn om 3,6 USD, medans vi i Svedala får punga ut med drygt 4,9 USD. Konstigt, här är det den där momsen igen som verkar vara den stora boven!?)

Postad 15 January 2010 - 22:59

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
"Aktuella inbyteskampanjer, Vilka affärer gäller det? Vilka spel erbjuds? Vilka spel kan bytas in?"

Är det det som diskuteras?

Postad 16 January 2010 - 07:11

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Nä, nu har vi gått över till vem som kissar längst!

Postad 17 January 2010 - 01:21

Moo
  • Moo
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Någon som bytt in spel nu i Januari och har tips på billiga spel som garanterat funkar?

Postad 17 January 2010 - 07:41

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Ingen aning om det redan nämts nånstans mitt i allt halft offtopic :)

GAME verkar ha släppt sin "Q1" kampanj
*Den finns att hämta i form av fysisk katalog
*Alla stora titlar inför våren verkar finnas med

Tyvärr är dealet följande:
"Byt in 1 spel och betala halva spelets pris"

Förutom ett enda spel, "RUSE", det har "2 inbytesspel + 1:-"

Så, med ett nypris på förmodlingen 699 på i stort sett alla spel så får man ju formeln
699/2 + (pris av ett spel) ~=350 + spel

Liten tabell för bättre översikt, till vänster värdet på inbytesspelet

Game
50 = 400
100 = 450
150 = 500
200 = 550

GS ( 2 + 1:-)
50 = 101:-
100 = 201:-
150 = 301:-
200 = 401:-

GS (2 + 199:-)
50 = 299:-
100 = 399
150 = 499:-
200 = 599:-

Nu är det morgon, men om jag inte misslyckats totalt med matematiken så kan vi enkelt dra slutsatsen att games erbjudande är totalt jäkla värdelöst jämfört med Gamestops.
Nästa problem är att även UTAN gamestops erbjudanden, så skulle jag inte kalla GAME`s erbjudanden för bra.

Redan med ett så lågt räknat värde som 50:- på inbytesspelet så hamnar man på 400:-!
Som exempel kan då tas att bioshock 2 kan bokas från zavvi för 38 pund inklsive frakt, vilket är 457:- enligt forex.

Sjukt trist att den inte verkar bli något bättre från GAME under Q1 :)

Postad 17 January 2010 - 13:08

efterfest
  • efterfest
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Gamestop är f*n sämst på att skicka med kanpanjkoderna till förhandsbokade spel man ska få me enligt deras flyers. oftast glömmer man fråga när man hämtar ut spelet (då skiter dom skälvklart i det). när man väl kommer ihåg att fråga så har dom kommit med kommentarer som "nej de är bara till 360" eller "nej de känner jag inte till" osv.
Ok, inte för att ja bryr mig särskillt mkt om ja går miste om att nått vapen ser annolunda ut eller eller nått i den stilen.
hämtade ut army of two 40th day här i veckan, där skulle man få nån kod som gav förträde till multiplayer applikationen om ja inte minns fel. den kunde ja tydligen glömma :)

EDIT: stavfel

Redigerat av efterfest, 17 January 2010 - 13:10.

Postad 17 January 2010 - 15:15

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
När jag bokade uncharted 2 i kista så fick jag koden då. Men när jag bokade dragon age och saboteur i skärholmen fick jag ingen kod och när jag hämtade spelen ( 6 tiden på releasedagen) så var de tydligen redan slut...

Postad 17 January 2010 - 15:31

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Jag har fått med koder till alla 3 spel som jag har förbokat på GS, och dom har legat inuti det inplastade fodralet. Så det borde ju ha blivit fel redan från distributören om en kod inte är med.

Postad 17 January 2010 - 15:51

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Gamestop är f*n sämst på att skicka med kanpanjkoderna till förhandsbokade spel man ska få me enligt deras flyers. oftast glömmer man fråga när man hämtar ut spelet (då skiter dom skälvklart i det). när man väl kommer ihåg att fråga så har dom kommit med kommentarer som "nej de är bara till 360" eller "nej de känner jag inte till" osv.
Ok, inte för att ja bryr mig särskillt mkt om ja går miste om att nått vapen ser annolunda ut eller eller nått i den stilen.
hämtade ut army of two 40th day här i veckan, där skulle man få nån kod som gav förträde till multiplayer applikationen om ja inte minns fel. den kunde ja tydligen glömma :)

EDIT: stavfel

jag fick min kod i butiken på triangeln i malmö

Postad 17 January 2010 - 20:36

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag har fått med koder till alla 3 spel som jag har förbokat på GS, och dom har legat inuti det inplastade fodralet. Så det borde ju ha blivit fel redan från distributören om en kod inte är med.

Vissa spel, som t.ex saboteur och dragon age, hade andra koder inuti fodralen. Dvs inte gamestopkoden...

Postad 17 January 2010 - 23:51

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0
Vilka spel är det som har en kod som man bara kan få på gamestop då?

Postad 18 January 2010 - 00:29

ToniM
  • ToniM
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Bland andra uncharted 2 (beta key, currency multiplier), saboteur (kniv), dragon age (nån xp boost ring vad jag vet)

Postad 18 January 2010 - 08:20

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Gamestop är f*n sämst på att skicka med kanpanjkoderna till förhandsbokade spel man ska få me enligt deras flyers.

Jo kan inte annat än hålla med. Ett tips annars är att verkligen se till att komma ihåg, typ skriva en post-it lapp och sätta på kvittot ;)

För dom gånger jag varit på dom om koder och dom inte haft, så har dom tagit mitt nummer och faktiskt ringt upp senare, och gett mig koden per tele.
Enda jag inte fick till var Uncharted 2...
Så, ring tillbaks till butiken vid ett senare tillfälle, om du är där tidigt på releasedag!

Men håller absolut med om att det är extremt dåligt skött, enda skälet till att jag inte brytt mig är att man utnyttjat inbytesdealsen med crapspel.. Men för folk som gått och bokat till deras hutlösa fullpris á 699 måste det kännas surt som fan :wacko:

Postad 18 January 2010 - 10:41

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Halva priset + 1 inbytesspel från GAME's nya Januari-katalog (+ eventuellt förbokningserbjudande)

Aliens VS Predator (360 + ps3) --- 19:e feb ---- (ingame koder (skins))
Army of two 40th day (360 + ps3) --- GÄLLER t.o.m 31/1-2010
BFBC2 (360 + ps3) --- 4:e mars
Bioshock 2 (360 + ps3) --- 25:e feb ---- (2st ingame karaktärer)
crackdown 2 (360) --- Maj
Dantes Inferno (360 + ps3) --- 4:e februari ---- (medium sized soul pack)
FFXIII (ps3) --- 9:e mars
Heavy Rain (ps3) --- 24:e feb ---- (heavy rain dynamic theme)
Just Cause 2 (360 + ps3) --- 26:e mars
Lost planet 2 (360 + ps3) --- 28:e feb ---- (wesker skin och wesker gun som DLC)
MAG (ps3) --- 27:e jan ---- (boka idag så får du ett skin!)
Mass effect 2 (360) --- 28 jan ---- (ingame armor)
Metro 2033 (360) --- 19 Mars
SplinterCell Conviction (360) --- 25:e feb
Street Fighter 4 SUPER (360 + ps3) --- 2;a mars

Halva priset vid inbyte utav ett av Game UTVALT spel Darksiders, Bayonetta, MW2, AC2, Amry of two 40th day, Bioshock 2)
God of War 3 (ps3) --- 17 mars

3 mån live på köpet, fullt pris
Alan Wake (360)

1:- + 2st spel inbyte
Ruse (ps3) --- 4:e mars ---- (boka så får du betatest)

................................................................................

Gamestops lista på exkluderade spel;
http://www.gamestop....xclusion_SE.pdf

Mer Gamestop;

FÖRHANDSBOKA - 199 kr när du byter in 2 spel
BIOSHOCK 2 - FÅ LITTLE SISTER FIGUR PÅ KÖPET (BEGRÄNSAT ANTAL FIGURER)
Erbjudandet gäller t.o.m dagen innan relesedatum och kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. Kan endast nyttjas då inbyte och köp avser samma plattform. Se exkluderingslistan i kassan för exkluderade titlar. Releasedatum kan ändras. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel.

http://www.gamestop....df/00/10-SE.pdf

Redigerat av Vapo, 18 January 2010 - 13:39.

Postad 19 January 2010 - 10:32

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
BF:BC2

http://www.gamestop....anner2_xbox.jpg

Verkar bara nu finnas på kampanj för 2 mot 1 + 1 kr på 'de andra formatet' (X360). Ska förbi en Gamestop imorgon och boka MAG till PS3an (och Mass Effect 2 X360), hoppas då att butikspersonalen vet vad som är på G till PS3an gällande Bad Company 2.

Redigerat av Vapo, 19 January 2010 - 10:34.

Postad 19 January 2010 - 10:36

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

BF:BC2

http://www.gamestop....anner2_xbox.jpg

Verkar bara nu finnas på kampanj för 2 mot 1 + 1 kr på 'de andra formatet' (X360). Ska förbi en Gamestop imorgon och boka MAG till PS3an (och Mass Effect 2 X360), hoppas då att butikspersonalen vet vad som är på G till PS3an gällande Bad Company 2.

Det är samma deal till ps3 som 360, var där och bokade förra veckan.

Postad 21 January 2010 - 09:52

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Var på Gamestop igår och bokade MAG för 199 kr + två spel i inbyte.
Mina inbytespel var "värda" 30+60 kr + 199 = 289 kr för MAG.

Postad 21 January 2010 - 11:40

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Värda 30 och 60 är inte samma sak som vad du betalade för dom.

Postad 21 January 2010 - 11:52

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0

Värda 30 och 60 är inte samma sak som vad du betalade för dom.

Nej just det ;) ...ordet värda var satt inom citationstecken för att markera vad Gamestop vid givet tillfälle ansåg som lämpligt inbytesvärde.

Postad 25 January 2010 - 10:12

Vapo
  • Vapo
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Game's onlinekatalog med Q1/vårens erbjudanden

http://viewer.zmags....cation/c848e52e

Postad 25 January 2010 - 11:36

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0
Game suger.

För det första så fungerar nästan bar nyare spel, vill säga dom som ligger på runt 300:- och för det andra så är alla deras deals byt in 1 spel och betala halva priset. Vilket med andra ord innebär att man kan köpa spelet till samma pris eller billigare om man går till elgiganten och liknande butiker.
Jag slutade handla på gav för 4 månader sedan, och kommer nog aldrig att återvända.

Postad 25 January 2010 - 12:58

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Game suger.

För det första så fungerar nästan bar nyare spel, vill säga dom som ligger på runt 300:- och för det andra så är alla deras deals byt in 1 spel och betala halva priset. Vilket med andra ord innebär att man kan köpa spelet till samma pris eller billigare om man går till elgiganten och liknande butiker.
Jag slutade handla på gav för 4 månader sedan, och kommer nog aldrig att återvända.

Jo precis. Största problemet är att dom har sånna absurda ordinariepriser (699:-)
Hade dom som andra affärer legat mellan 5-600:- för nya spel så hade halva priset + ett inbytesspel ändå känts okej.

Men 50% av 699 ~= 350.. vilket redan det gör att marginalen för inbytesspelet inte alls så stor innan det känns ovärt.
Och sen då som påpekat, att det är svårt att hitta nått billigt spel som över huvud taget fungerar.

Nästa tråkiga grej att konstatera är att det verkar vara en bra bit mer än Q1 deals, då spel som alan wake och crackdown är med, vilka det står "MAJ" på som releasedatum :)

Redigerat av whopp, 25 January 2010 - 13:01.

Postad 29 January 2010 - 17:49

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Gamestops Q1 lista med 2spel+1deal!

Redigerat av Unregistered47dd50e5, 29 January 2010 - 17:49.

Postad 29 January 2010 - 18:07

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Nice nice, men tyvärr rätt många titlar på +199:- som man gärna sett för 1:- :(

Postad 29 January 2010 - 21:17

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Har jag missat att Alan Wake dyker upp på PS3?
Tänker på Gamestops kampanjblad.

Postad 29 January 2010 - 21:25

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Har jag missat att Alan Wake dyker upp på PS3?
Tänker på Gamestops kampanjblad.

Måste ha blivit fel hos GameStop. Spelet ska bara släppas till 360

Postad 29 January 2010 - 21:58

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Har tänkt att byta in The Orange Box Half Life 2 & Bionic CommandoGamestop. Half Life 2 är PAL & har en klar & tydlig pegi-märkning. Bionic C är oxå PAL men har endast en markering med 15-årsgräns på fodralet. Godkänner de då Bionic C som inbyte? Det är ju ett PAL-spel inköpt i Sverige.

Blir lite osäker eftersom de verkar ganska hårda på det här med pegi-märkning.

Postad 29 January 2010 - 22:46

Unregistered3df5726d
  • Unregistered3df5726d
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Nice nice, men tyvärr rätt många titlar på +199:- som man gärna sett för 1:- :(

Sant, 2 + 199 är en ganska rutten deal..

Postad 30 January 2010 - 00:18

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0

Vars hittade du det där? jag kollade på deras hemsida, men där fanns det inte. Tänkte mest om de även har uppdaterat exkluderingslistan?

Postad 30 January 2010 - 00:40

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Har tänkt att byta in The Orange Box Half Life 2 & Bionic CommandoGamestop. Half Life 2 är PAL & har en klar & tydlig pegi-märkning. Bionic C är oxå PAL men har endast en markering med 15-årsgräns på fodralet. Godkänner de då Bionic C som inbyte? Det är ju ett PAL-spel inköpt i Sverige.

Testa, har gått en del snack här på MHB om att vissa butiker är olika hårda och att det även kan bero på vilket spel det är. Assassins Creed 2 utan rätt PEGI märkning kanske blir godkänt medans Stormrise blir nekat, inget tycks vara hugget i sten dock.

Om någon har tips på bra inbytesspel just nu så skriv gärna av er, är ett par av 2+199kr spelen som jag skulle vilja ha och då krävs det nästan att man har med sig rätt inbytesspel.

Postad 30 January 2010 - 08:08

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Har du även kollat på skivan? Har varit med om att det bara stått ålder på kartongen men har ibland haft annan märkning på skivan :(

Vars hittade du det där? jag kollade på deras hemsida, men där fanns det inte. Tänkte mest om de även har uppdaterat exkluderingslistan?

Då kan du inte letat mycket.
1. exkluderingslistan finns väl synlig på deras hemsida
2. som det nämts ungefär 3952 gånger i tråden så uppdateras den VARJE månad. Det brukar ta allt från 0-3 dagar innan pdf:en på hemsidan är uppdaterad.
3. Dealsen hittas även dom länkade från en undersida på deras hemsida
Bifogar en bild
Postad bild

Om någon har tips på bra inbytesspel just nu så skriv gärna av er, är ett par av 2+199kr spelen som jag skulle vilja ha och då krävs det nästan att man har med sig rätt inbytesspel.

Skulle även jag vara intresserad av detta tips, då jag letat förgäves...
Just detta med "rätt" inbytesspel -> måste ju ligga på <99 , helst närmre 49:- :P

Postad 30 January 2010 - 11:20

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
tycker inte att dessa dealar e så bra längre. exluderringslistan är ju så lång nu , listan hade blivit kortare om dom skrev upp vilka spel som man fick byta in istället.
svårt tt hitta så billiga spel som man får byta in så att det lönar sig, då kan man lika gärna köpa spelet från england

Postad 30 January 2010 - 11:34

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

tycker inte att dessa dealar e så bra längre. exluderringslistan är ju så lång nu , listan hade blivit kortare om dom skrev upp vilka spel som man fick byta in istället.
svårt tt hitta så billiga spel som man får byta in så att det lönar sig, då kan man lika gärna köpa spelet från england

Tittar man på Prisjakt så finns det en handfull spel under runt 150kr som går att byta in, dock är det svårt att vara säker på om det är rätt PEGI märkning. Då landar man förvisso på 150+150+200=500kr för God of War III etc. Just God of War III har förbokningspris på runt £40 (kan diffa några pund) vilket enligt Forex också är runt 500kr.

Inte mycket till hjälp dock =/

Postad 30 January 2010 - 11:45

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
ja duskriver ju precis det jag menar,, det lönar sig inte :P och det är ju inte värt det om det blir samma pris heller, för då har man förmodlingen förlorat pengar på frakt. nja känns inte som ett erbjudande längre, känns bara som att dom tar emot annan valuta än pengar :(

Postad 30 January 2010 - 13:08

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
De erbjudanden som är värda att kolla på är ju 2-1, schyst att avp har lagts till. Synd bara att ingen av Sonys storspel finns med där, typ gow3, heavy rain, wkc eller dylikt. om exkluderingslistan är aktuell så funkar ju fortfarande narnia och fracture som är lätta att få tag på för 99kr st.

Postad 30 January 2010 - 13:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
pratade med en kille inne på gamestop här om dagen om exluderingslistan, han sa att finns det över 700 spel av samma sort inne i deras affärer så hamnar dom på exluderingslistan. så handlar vi massa skitspel som finns massor av så försvinner dom snabbt från listan och vi kan byta in dom igen :D

jepp du har rätt bazzokajoe, dom som kostar 199kr lär knappast löna sig

Postad 30 January 2010 - 13:28

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Då måste jag fråga er var hittar ni spel som Heavy Rain och God of War 3 exempelvis som ni garanterat har på releasedagen för under 400kr?

Postad 30 January 2010 - 13:53

vvv
  • vvv
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Då måste jag fråga er var hittar ni spel som Heavy Rain och God of War 3 exempelvis som ni garanterat har på releasedagen för under 400kr?

Det är väll ingen som påstått något utav det. Utan att vinsten (om man nu hittar spel som går att byta in för en hundring inkl frakt osv) är så liten att det inte är värt besväret att jaga runt efter spel med rätta märkning osv, och dessutom löpa risken att man får ett spel med fel märkning och sitter med ett skitspel man inte har användning för.
Och i vanliga fall brukar man väll kunna köpa spel runt release från england för under 450 och då anser i alla fall jag att den 50 lappen man tjänar blir en ganska dålig timpenning med tanke på allt bekymmer som det medför.

Postad 30 January 2010 - 14:41

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
OK my bad, visste inte att folk hade sådana problem som du har.
För mig var det inga bekymmer att fixa Heavy Rain hyfsat billigt.

Ta Heavy Rain som exempel det billigaste stället från england är The Hut vi pratar minst 10 arbetsdagar i leverans och en kostnad på ca 460kr. Jag har detta spel förbokat på gamestop för totalt 367kr. Och visst skulle jag inte vilja ha det spelet på releasedagen så kunde jag kanske skippat dom 90kr.
Dvd.co.uk som är hyfsat snabba tar ca 500kr för Heavy Rain.

Jag tänkte inte på dem som försöker göra någon vinst på sitt spelande.
Jag pratar strikt om vissa av oss som tänker köpa spelen oavsett.

Postad 30 January 2010 - 18:51

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Undra egentligen varför de inte kör 2spel+99 kr deals. Det skulle ju ändå kännas hyfsat värt, 300 för ett nytt spel + att de tjänar lite extra än bara 1 krona.

Postad 30 January 2010 - 19:20

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

OK my bad, visste inte att folk hade sådana problem som du har.
För mig var det inga bekymmer att fixa Heavy Rain hyfsat billigt.

Ta Heavy Rain som exempel det billigaste stället från england är The Hut vi pratar minst 10 arbetsdagar i leverans och en kostnad på ca 460kr. Jag har detta spel förbokat på gamestop för totalt 367kr.

367 är ju okej billigt.
367-199/2 = 84..

Så då kanske du vill dela med dig av VAR du hittar inbytesspel som fungerar för 84:- stycket?

Redigerat av whopp, 30 January 2010 - 19:21.

Postad 30 January 2010 - 21:05

Goyt
  • Goyt
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

367 är ju okej billigt.
367-199/2 = 84..

Så då kanske du vill dela med dig av VAR du hittar inbytesspel som fungerar för 84:- stycket?

Har beställt på game.co.uk/gamestation för ca 55 kr per spel.....Gäller att beställa i rätt tid och ha koll på vilka spel som funkar innan spelen hamnar på exluderingslistan. Har man lite koll på spelen så vet ni vad jag pratar om. Har alltid legat 1 månad före Gamestop´s kampanjer pga detta. PEGI spel finns om man bara letar i UK....och kan tåla en lev. tid på upp till 4 veckor....som idioterna på Zavvi har..men det e en annan tråd.
Men har förbokat det mesta till PS3 tack vare gamestaion.co.uk.....35kr (2.95£) per order. Ca 35kr i frakt/per order

Postad 30 January 2010 - 22:03

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Som Goyt säger man måste beställa från england precis när en ny lista kommer dvs nu på måndag.
20 Arbetsdagar har jag aldrig haft från zavvi dock, men 10-12 ligger det oftast på.

I mitt fall med Heavy Rain så var det ett spel från play.com för ca 80kr (finns inte till det priset längre) och ett från gamestation för ca88kr.

Tror även man skulle kunna göra en hel del fynd på blocket och tradera. Men det kräver lite mer jobb, inget jag har hoppat på än.
Att ha koll på zavvi och play kan löna sig då och då men det gäller att du har en hel del dagar till nästa exkluderingslista.

Ett annat tips är att sportspel mer eller mindre alltid är pegi.

Postad 31 January 2010 - 01:09

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har aldrig färbokat spel på zavvi men läst andra som har gjort, och förbokar man därifrån bruksr man få spelet på releasedatumet.

så kostar det 50kr mer där tycker jag fortfarande att detr är värt det så man slipper jag spel med speciella märkningar för att få kunna byta in dom, om man nu lyckas hitta dessa billiga spel och får dom i tid innan kampanjen är över

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.