* Officiell tråd - LG BD390 *
1533 svar till detta ämne
Postad 25 February 2010 - 07:34
Drofe
-
Drofe
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Klart den är värdelös. Ville jag enbart ha den till det jag använder den till nu hade jag köpt en blurayspelare för 1200 kr. Nu slängde jag ut nästan 3000 kr på en bluray med värdelös mediafunktiob. Hsr en LG plasma som har en enklare mediaspelare inbyggd som klarar .mkv och divx samt undertexter till dessa. Så för mig är den inget annat än värdelös. Vad jag värdesatte var just detta med trömmande video från datorn utan lagg. Nu laggar den på allt, t.o.m. youtube.
Fast då måste du ha fått ett riktigt måndagsexemplar. Jag kan streama allt upp till 720p trådlöst (draft-n) utan lagg och trådat även 1080p utan lagg. Undertexter har jag testat en gång i ca 1min och det fungerade fast det är inget jag bryr mig om. Det som dock är riktigt segt är att titta på foton vilket är riktigt synd då jag hade tänkt att använda den till det. Mina 12,3Mpix bilder med låg Jpeg komprimmering går väldigt väldigt slött att visa tyvärr :-/. /D
Postad 26 February 2010 - 12:49
FabianPK
-
FabianPK
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Klart den är värdelös. Ville jag enbart ha den till det jag använder den till nu hade jag köpt en blurayspelare för 1200 kr. Nu slängde jag ut nästan 3000 kr på en bluray med värdelös mediafunktiob. Hsr en LG plasma som har en enklare mediaspelare inbyggd som klarar .mkv och divx samt undertexter till dessa. Så för mig är den inget annat än värdelös. Vad jag värdesatte var just detta med trömmande video från datorn utan lagg. Nu laggar den på allt, t.o.m. youtube.
Fast det är ju troligast något fel på din spelare/router eller dyl. Jag och flera andra (vad jag förstått av tråden) strömmar filer utan några problem, även stora 15gb mkv. Det enda (viktiga) jag är besviken på är att den inte klarar undertexter inbyggda i mkv och att de verkar ha slutat utveckla firmwaren, så det blir ingen SVT play/voddler funktionalitet i den.
Postad 28 February 2010 - 11:44
Unregistered8de7d790
-
Unregistered8de7d790
-
Rookie
-
1 inlägg
Inga problem med att spela brända BD filmer för mig samt undertexter funkar på alla filer jag spelar upp samt det trådlösa funkar , Jag kör med en Belkin N1 Router.
Redigerat av Unregistered8de7d790, 28 February 2010 - 11:47.
Postad 28 February 2010 - 17:56
DannieD
-
DannieD
-
Rookie
-
2 inlägg
Fick min 390 i fredags. Nu verkar allt funka kanon, men märkliga saker i början.
Har en dir-655 i ett annat rum (10 meter ifrån). Igår tänkte jag testa trådlöst och se hur det fungerar.
Fungerade inte alls. youtube funkade bra, men jag kunde inte ens streama mp3 från datorn utan lagg. Kunde i stort sett inte göra något alls. Spelaren frös o stog bara och 'malde'.
Idag tänkte göra om i mitt nätverk och flytta routern, om det inte skulle fungera så 'jaja, jag får väl dra tråd då'.
För en stund sedan så provade jag att byta kanal på det trådlösa. Vips, funkar hur bra som helst. Kan streama 720p utan problem (från trådad dator).
Provade att ställa tillbaka till inställningarna jag hade första gången=fungerade perfekt då med. 
Kraftiga störningar? Eller har någon en bättre förklaring? Det konstiga är ju att youtube fungerade perfekt.
Kanske var routern som fick spel.
Spelaren hittar allt jag delar på datorn. Använder inte nero mediahome, wmp eller dylikt. Bara att dela o spela 
Det fungerade inte heller igår. Märkligt... Jag brukar alltid hitta vad-det-var-som-krånglade, men nu har jag inte en aning.
Om det fortsätter att fungera som det gör nu så säger jag: WOW, vilken spelare!
Postad 28 February 2010 - 23:39
Wrath
-
Wrath
-
Användare
-
-
116 inlägg
Ja jag har då inte upptäckt några problem förutom att "typ" allt jag ser som är MKV hackar, det är fan störande, alla andra filmer verkar fungera hur bra som helt även 1080p filmer i TS format flyter hur fint som helst, och det är inga ful-encode mkv filmer jag har , rör som en hundratals och det är ingen skillnad.
Syns nämnvärt i panoreringar... ingen som har nå liknande?
Postad 03 March 2010 - 18:49
Drofe
-
Drofe
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Hallå där ute. Är det någon som använder sin BD390 för att visa foton? Jag brukar vara en förespråkare här på forumet vad gäller BD390 och tycker den sköter sig bra som mediaspelare av allsköns material. Har dock kommit fram till att för att visa foton så är den verkligen kass enligt mitt tycke. Jag upplever att den är: 1. Extremt seg på att ladda foton ö.h.t. både via nätverk och USB. 2. Den klarar inte av att skala bilderna på ett tillfredsställande sätt. Har de 1080x1920px uppösning ser de väl OK ut men med högre upplösning (mao nedskalad på min TV) är det riktigt illa. 3. För övrigt klarar den inte av att konvertera färgrymder på ett korrekt sätt (AdobeRGB->sRGB). 4. Ibland förekommer ganska kraftiga rödstick. Min LG-skärm (47LH7020) klarar av 1 och 3 betydligt bättre/snabbare vid bildvisning via USB än vad 390:an gör!! Dock är den ännu sämre vad gäller punkt 4 ovan. Jag är väl ganska kinkig vad gäller mina bilder då jag är fotointresserad (fotar för närvarande med Nikon D90) men tycker verkligen BD390 är bedrövlig på detta jämförelse med dess funktionalitet som mediaspelare i övrigt. Nu är jag intresserad av vad ni andra tycker och om någon kanske har ett förslag på förbättringsåtgärder??
Postad 04 March 2010 - 17:06
PiZZaMaN
-
PiZZaMaN
-
Forumräv
-
-
614 inlägg
wrath: hackande vid panoneringar låter som fel framrate. jag får samma effekt om jag glömmer att manuellt ändra i min popcornmediaspelare: mkv filmer körs i [email protected] (24p), svensk tv/film i 50fps och ntsc grejer i 60fps. vet inte om lg:n ändrar det automatiskt efter materialet eller om man måste/kan göra det själv.
Postad 05 March 2010 - 17:59
knoppixz
-
knoppixz
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Inga problem med att spela brända BD filmer för mig samt undertexter funkar på alla filer jag spelar upp samt det trådlösa funkar , Jag kör med en Belkin N1 Router. 
Tycker det är väldigt märkligt att undertexter funkar för vissa och inte för andra. Eller är det så att alla inte snackar om samma sak; ex hårdkodade undertexter vs separata .srt-filer... kn
Postad 06 March 2010 - 10:10
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är lite nybörjare på det här, den klarar av dts-hd, true hd och mkv-filer. Klarar den då av mkv-filer med dts-hd och true-hd om jag har en förstärkare som klarar av de formaten?
Postad 08 March 2010 - 11:38
Stensture
-
Stensture
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hej! Köpte den här spelaren för att kunna nyttja HD-ljudformaten, via de analoga utgångarna, men får det inte att fungera bra. Det blir väldigt låg ljudnivå på basen. Ljudet via koaxial ut blir bra, men då kan jag ju bara få ut de vanliga Dolby digital och DTS. Har försökt hitta /ändra inställningar i förstärkaren utan något bra resultat. Förstärkaren är en Onkyo TX-SR505E ( https://www.prisjakt...kt.php?p=177098 ). Någon som har något tips? Edit: Justerat länk.
Redigerat av Stensture, 08 March 2010 - 12:30.
Postad 08 March 2010 - 11:44
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Hej!
Köpte den här spelaren för att kunna nyttja HD-ljudformaten, via de analoga utgångarna, men får det inte att fungera bra. Det blir väldigt låg ljudnivå på basen. Ljudet via koaxial ut blir bra, men då kan jag ju bara få ut de vanliga Dolby digital och DTS.
Har försökt hitta /ändra inställningar i förstärkaren utan något bra resultat.
Förstärkaren är en Onkyo TX-SR505E (https://www.prisjakt...kt.php?p=177098).
Någon som har något tips?
Hur kommer det sig att du inte använder hdmi ?
Postad 08 March 2010 - 12:17
Stensture
-
Stensture
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Hur kommer det sig att du inte använder hdmi ?
Förstärkaren tar inte upp ljud via hdmi och har överhuvudtaget ingen dekoder för HD-ljudformaten.
Postad 08 March 2010 - 12:19
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Förstärkaren tar inte upp ljud via hdmi och har överhuvudtaget ingen dekoder för HD-ljudformaten.
Jaha, skummläste speccen lite snabbt och såg hdmi därför jag fråga
Postad 08 March 2010 - 12:35
Stensture
-
Stensture
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jaha, skummläste speccen lite snabbt och såg hdmi därför jag fråga 
Tack, ändå.
Postad 08 March 2010 - 13:42
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är lite nybörjare på det här, den klarar av dts-hd, true hd och mkv-filer. Klarar den då av mkv-filer med dts-hd och true-hd om jag har en förstärkare som klarar av de formaten?
Ingen som vet?
Postad 09 March 2010 - 17:11
Noe_se
-
Noe_se
-
Rookie
-
6 inlägg
Ingen som vet?
Jag har haft min spelare i tre dagar nu och inte hittat något som inte funkar! En helt underbar spelare som klarar av att spela True-HD ljud i en .mkv-fil. Hur det funkar med DTS-HD vet jag inte men det vanliga DTS-ljudet funkar bra i en .mkv.
Postad 09 March 2010 - 17:28
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har haft min spelare i tre dagar nu och inte hittat något som inte funkar! En helt underbar spelare som klarar av att spela True-HD ljud i en .mkv-fil. Hur det funkar med DTS-HD vet jag inte men det vanliga DTS-ljudet funkar bra i en .mkv.
Ok, men då borde väl dts-hd också fungera? Jag undrar mest för att jag har en tvix-box som jag kollar film genom, men iom att den inte klarar av hd-ljud så vill jag byta upp mig, och hittar ingen mediaspelare som spelar upp hd-ljud. Här får man ju tom en bluray-spelare på köpet. Perfekt ju
Postad 10 March 2010 - 22:55
Unregisteredaeedd071
-
Unregisteredaeedd071
-
Rookie
-
3 inlägg
Har läst stora delar av denna tråd och försöker få en uppfattning kring vad folk tycker om LG BD390. Vissa verkar vara inte vara jättenöjda och har diverse problem. Jag är främst intresserad av hur bra denna funkar just med steamingen via nätverket, 1080p/720p mkv:s t.ex. Till er som är nöjda med spelaren, flyter det på bra utan hack och jidder på TV-skärmen?
Nu har jag bara haft spelaren i ett dygn, men är (änsålänge) grymt nöjd. Jag har kört filmer i 720p över min gamla g-router utan några problem. Är det nån som använder DLNA stödet i windows 7? Tänkte det kunde vara smidigt att sitta vid datorn och kunna byta musik mm.
Postad 11 March 2010 - 18:48
ropp
-
ropp
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej Har precis köpt en BD390 och försökte få igån nätverksdelningen idag. Det gick sådär. Mitt nätverk ser ut som följande: Stadsnätsuttag i väggen->server->switch->BD390 switchen är även kopplad till en speldator och en laptop vid tillfälle och servern kör windows server 2008, speldatorn win7 Jag följde den här guiden: https://www.minhembi...howtopic=256123Jag har inga problem att hitta servern och speldatorn under My Media men inga mappar syntes. men så fort jag tog bort "Turn off password protected sharing" så hittar den mina mappar på både server och speldatorn. MEN jag vill inte ha läsrättigheter till Everyone och ingen password protected sharing. Hur gör jag för att fylla i användare och lösenord i BD390 så den ansluter till servern som en användare?
Redigerat av ropp, 11 March 2010 - 18:53.
Postad 12 March 2010 - 14:51
galvatron
-
galvatron
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ni som har problem med att spela .mkv-filer vad har ni för datorer och routers? Tycker det är konstigt om den är så dålig när M3 inte anmärkte något på det?
Postad 12 March 2010 - 16:54
Unregistered1842
-
Unregistered1842
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Ingen som vet?
Kör du ut ljudet antingen via optiskt ller hdmi så måste din förstärkare klara av de formaten. Däremot, om du kör med bd390:s analoga utgångar, så konverterar den ljudet åt dig och du behöver i det fallet bara ställa in försärkaren på och ta emot analoga 5.1/7.1 signaler. (Förutsatt att du har de ingångarna på din försärkare) Jag har dock igår stött på problem med de analoga utgångarna. Jag har ett tag kör 5.1 DTS via optisk utgång och det fungerar ruggigt bra. Streamar 1080p och 720p från burken och det flyter på fint. Ljudet blir grymt! Igår kopplade jag in de analoga utgångarna för att på såvis kunna köra DTS Hd etc (som min förstärkare inte klarar) Detta däremot, fungerade inte alls. Direkt det ska levereras lite mer ljud, så sprakar det otäckt illa i ena högtalaren, oavsett hur lågt ljud jag spelar. Konstaterade att det måste vara spelaren som "trycker på" för högt ljud som sedan klipps och därav spraket. En jobbarkompis till mig har precis samma fel. Nu till det märkliga...Ringde till Lg:s tekniska kundservice och beskrev mitt fel. De fick en stund på sig och undersöka och återkom sedan och berättade att "på de analoga utgångarna finns det inte möjlighet att ställa något alls" och de gav mig därför svaret att detta ärendet skickas till deras tekniska utvecking och att de ber och får återkomma så snart som möjligt. Jag tycker det låter skumt. Är det någon annan som har upplevt detta problem??
Postad 12 March 2010 - 17:48
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Ni som har problem med att spela .mkv-filer vad har ni för datorer och routers? Tycker det är konstigt om den är så dålig när M3 inte anmärkte något på det?
M3? M3 som får alla sina test-ex. av importören, skriver de negativt förlorar de ju reklamintäkter. M3 är lika seriöst som Aftonbladet...
Postad 14 March 2010 - 11:38
Unregistereda2499477
-
Unregistereda2499477
-
Beroende
-
-
1053 inlägg
Det har kommit en ny fw i helgen, så visst utvecklas det fortfarande för 390'an. Vet ej dock vad som är ändrat eller förbättrat.
Postad 14 March 2010 - 12:55
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
M3? M3 som får alla sina test-ex. av importören, skriver de negativt förlorar de ju reklamintäkter. M3 är lika seriöst som Aftonbladet...
Jag tycker den funkar klockrent och då kör jag ändå trådlöst... Den har ännu inte protesterat mot någon .mkv Däremot blir den kinkig om man stänger av den när den står i ett bibliotek som är borttaget nästa gång man startar den, men det är inget stort problem (omstart).
Postad 14 March 2010 - 19:52
groggpappa
-
groggpappa
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har haft den i ett par veckor nu och har inte haft några problem alls med den vad gäller streaming av mkv etc.
Kör dock med nätverkskabel.
Har haft en del probs med "network congestion" dock, men hittade en bra tråd på AVS forum som löste det.
Det var helt enkelt lite inställningar i nättverket.
Kör den på en D-link 622, NetgearReadNAS (denna var även den lite vrong att få igång) men med rätt inställningar funkar den finfint.
Mp3 streaming är dock lite krabbigt tycker jag om man har ett stort bibliotek så min Squeezebox stannar defitivt kvar.
BluRay bilden kan iaf inte jag se skillnad på, har testat den mot en Oppo och Ps3.
För min del är de klockren, och för de pengarna är det nästa löjligt.
Postad 14 March 2010 - 20:57
Grensman
-
Grensman
-
Användare
-
-
102 inlägg
Kan man göra dvd-delen i denna regionsfri?
Postad 14 March 2010 - 21:02
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Kan man göra dvd-delen i denna regionsfri?
Japp, det finns länk till en fil tidigare i tråden. Bara följa instruktionerna där så blir den regionsfri.
Postad 14 March 2010 - 21:18
Grensman
-
Grensman
-
Användare
-
-
102 inlägg
Tack!
En följdfråga då
Såg att man måste nedgradera firmwaren för att hacket ska fungera. Missar man några viktiga funktioner / uppdateringar när man gör det? Om inte så blir det ett garanterat köp tillsammans med tvn (panna p50g20)!
Postad 14 March 2010 - 22:57
ropp
-
ropp
-
Amatör
-
-
56 inlägg
någon som märkt av vibrationer? har inte kör jättemånga skivor ännu men 2 av 5 har tydligt fått hela maskinen att skaka så mycket att det fortplantat sig i möbeln och gjort tysta partier osebara. kan det vara ett måndagsex? om man lägger handen på maskinen när den läser, ska man känna tydligt att skivan roterar?
Postad 15 March 2010 - 07:12
Unregistered1842
-
Unregistered1842
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Min fungerar i stort sett utmärkt. Däremot har jag problem när jag ska streama 1080p filmer i de partier då det är väldigt mycket rörligt i bilden. Tex en typiskt amerikansk biljakt med exposioner osv 
Jag kör med medföljande programvara till datorn.
Är det datorn eller 390:in som avkodar bilden? Min första tanke var ju att datorn kanske inte orkar med?
720p fungerar klockrent!
Postad 15 March 2010 - 20:20
jimboy71
-
jimboy71
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej
Idag när jag startade spelaren så uppgraderades drivrutinen i spelaren. Min fråga
är. Är det någon som vet vad dom har ändrat eller lagt till i denna uppdatering?
Mvh
Postad 15 March 2010 - 21:02
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3967 inlägg
Tack!
En följdfråga då
Såg att man måste nedgradera firmwaren för att hacket ska fungera. Missar man några viktiga funktioner / uppdateringar när man gör det? Om inte så blir det ett garanterat köp tillsammans med tvn (panna p50g20)!
Du nergraderar bara FW just precis när du ska göra den regionsfri. Efter att du gjort den regionsfri så uppdaterar du FW till den senaste igen. Den är fortfarande regionsfri så svaret på din fråga är : Nej man förlorar inget på att göra den regionsfri Hej Idag när jag startade spelaren så uppgraderades drivrutinen i spelaren. Min fråga är. Är det någon som vet vad dom har ändrat eller lagt till i denna uppdatering?Mvh
Läste på ett anant forum att de tydligen har fått bort en hel del av problemen som en del har haft när det gäller lipsynkningen. Har aldrig upplevt detta problem själv så jag kan inte säga om det har blivit bättre eller ej. Men det har inte heller hänt något negativt vad jag kan märka.
Redigerat av Berggren, 15 March 2010 - 21:04.
Postad 16 March 2010 - 21:43
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Kör du ut ljudet antingen via optiskt ller hdmi så måste din förstärkare klara av de formaten. Däremot, om du kör med bd390:s analoga utgångar, så konverterar den ljudet åt dig och du behöver i det fallet bara ställa in försärkaren på och ta emot analoga 5.1/7.1 signaler. (Förutsatt att du har de ingångarna på din försärkare)
Jag har dock igår stött på problem med de analoga utgångarna. Jag har ett tag kör 5.1 DTS via optisk utgång och det fungerar ruggigt bra. Streamar 1080p och 720p från burken och det flyter på fint. Ljudet blir grymt! Igår kopplade jag in de analoga utgångarna för att på såvis kunna köra DTS Hd etc (som min förstärkare inte klarar) Detta däremot, fungerade inte alls. Direkt det ska levereras lite mer ljud, så sprakar det otäckt illa i ena högtalaren, oavsett hur lågt ljud jag spelar. Konstaterade att det måste vara spelaren som "trycker på" för högt ljud som sedan klipps och därav spraket. En jobbarkompis till mig har precis samma fel.
Nu till det märkliga...Ringde till Lg:s tekniska kundservice och beskrev mitt fel. De fick en stund på sig och undersöka och återkom sedan och berättade att "på de analoga utgångarna finns det inte möjlighet att ställa något alls" och de gav mig därför svaret att detta ärendet skickas till deras tekniska utvecking och att de ber och får återkomma så snart som möjligt. Jag tycker det låter skumt.
Är det någon annan som har upplevt detta problem??
Vi kör via hdmi och klarar inte av att spela upp dts-hd. Först kommer det inget ljud alls, sen börjar det knasstra och spraka från högtalarna. När vi försöker spela upp truehd så står det att ljudformatet inte stöds. Köpte denna enbart för hd-ljuden och de vill inte fungera  Kör med pass-through på hdmin och förstärkaren klarar av alla hd-ljuden. Någon som har något förslag??
Postad 16 March 2010 - 22:28
groggpappa
-
groggpappa
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Vet inte, har inte varit med om npgot i den stilen. Ska koppla upp den imorogn och köra "skiten" ur den få se om amn kan få samma fenomen. Återkommer.
Postad 17 March 2010 - 02:42
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Jag har kört den med analogt ut ett bra tag nu till min Denon AVR-3803 och ljudet är makalöst bra. Det enda man kan gnälla på är att kalibreringen från spelaren är lite väl primitiv då den endast har tre volymlägen till resp. högtalare. Men eftersom det trots allt låter så bra får väl det passera...
Postad 17 March 2010 - 06:48
Unregistered1842
-
Unregistered1842
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag har kört den med analogt ut ett bra tag nu till min Denon AVR-3803 och ljudet är makalöst bra. Det enda man kan gnälla på är att kalibreringen från spelaren är lite väl primitiv då den endast har tre volymlägen till resp. högtalare. Men eftersom det trots allt låter så bra får väl det passera... 
Ok, så det alltså volymen till högtalarna man ställer genom att ange storlek på dem. Den tanken har inte slagit mig. En liten fråga, skulle du vilja testa att ställa att köra "stora" högtalare överallt och se vad som händer. Om det fenomen jag har uppstår då. Jag får missljud i samtliga av mina högtalare när den ska börja leverera mer ljud (Typ skottlossning, explosioner osv. Precis som ljudkurvorna slår i taket. Det vore schysst om du hade möjlighet!
Postad 17 March 2010 - 09:49
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Läste på ett anant forum att de tydligen har fått bort en hel del av problemen som en del har haft när det gäller lipsynkningen. Har aldrig upplevt detta problem själv så jag kan inte säga om det har blivit bättre eller ej. Men det har inte heller hänt något negativt vad jag kan märka.
Spännande! Det blir att testa lipsync ikväll.
Postad 17 March 2010 - 16:50
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu börjar jag få panik!! Varför vill det inte fungera? Jag har en Denon 1610 kopplad till min BD390 via HDMI. Valt i menyn på BD390n att köra pass-through via HDMI. Sätter igång en mkv-fil med dts-hdMA ljud, inget ljud kommer ut. Testar en mkv-fil med TrueHD ljud, då står det att ljudformatet inte stöds. Sätter jag igång en mkv med vanligt dts-ljud fungerar det bra. Filerna ligger på en extern hdd. Kan det vara så att spelaren bara klarar av hd-ljud om man spelar upp en bluray-skiva?
Måste väl vara någon annan som lyckats eller misslyckats med detta?
Jätte tacksam för svar!
Postad 17 March 2010 - 17:04
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
För att bevisa vilken idiot man är. Hur spelar man media från usb? Har en LG plasma där en meny hoppar upp alt. man har en speciell meny för usb.
I denna 390 så kommer det en usbsymbol i hörnet, inget mer. Hittar inte var jag ska i menyerna för att nå usb-minnet.
Denna spelare skalar ju upp dvd till någon fuskvariant på HD, gäller det även media från usb och strömmande?
Postad 17 March 2010 - 17:14
Rolandbilly
-
Rolandbilly
-
Användare
-
-
107 inlägg
På fråga ett så är svaret ganska enkelt!
Du går helt enkelt in på Film-ikonen om du vill se film från USBn, Musik för musik och så vidare.
Postad 17 March 2010 - 19:42
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Ok, så det alltså volymen till högtalarna man ställer genom att ange storlek på dem. Den tanken har inte slagit mig. En liten fråga, skulle du vilja testa att ställa att köra "stora" högtalare överallt och se vad som händer. Om det fenomen jag har uppstår då. Jag får missljud i samtliga av mina högtalare när den ska börja leverera mer ljud (Typ skottlossning, explosioner osv. Precis som ljudkurvorna slår i taket. Det vore schysst om du hade möjlighet! 
Nej du har storleken och volymen att ställa in, se bildurklippet. Jag testade naturligtvis alla tre volymlägena vid intrimmningen och det var inga som helst störningar. Om du har möjlighet så testa med en annan förstärkare och om felet kvarstår så är det ju bara att reklamera.
Postad 17 March 2010 - 19:46
perri
-
perri
-
Forumräv
-
-
799 inlägg
Spännande! Det blir att testa lipsync ikväll. 
På flickvännen eller? (Sorry, kunde inte låta bli!)
Postad 17 March 2010 - 20:18
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
På fråga ett så är svaret ganska enkelt! Du går helt enkelt in på Film-ikonen om du vill se film från USBn, Musik för musik och så vidare.
Men var är ikonerna?
Postad 17 March 2010 - 21:23
Drofe
-
Drofe
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Men var är ikonerna?
Tryck på Home på fjärren. Översta raden har du bl.a. film. /D
Postad 18 March 2010 - 06:55
Unregistered1842
-
Unregistered1842
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nej du har storleken och volymen att ställa in, se bildurklippet. Jag testade naturligtvis alla tre volymlägena vid intrimmningen och det var inga som helst störningar. Om du har möjlighet så testa med en annan förstärkare och om felet kvarstår så är det ju bara att reklamera.
Tyvärr har jag inte möjlighet att testa en annan förstärkare. Däremot har min jobbarkompis fått samtal från Lg om att han ska skicka in sin spelare (Även han hade samma problem) I mitt ärende har de ej hört av sig ännu) Jag ska testa i eftermiddag och se vad som händer om man ställer ner volymen. Skumt att du inte fick det alls. Kanske har man fått ett härligt måndagsex. Å andra sidan funkar allt annat kanon!
Postad 18 March 2010 - 08:18
Unregistered1842
-
Unregistered1842
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Min fungerar i stort sett utmärkt. Däremot har jag problem när jag ska streama 1080p filmer i de partier då det är väldigt mycket rörligt i bilden. Tex en typiskt amerikansk biljakt med exposioner osv  Jag kör med medföljande programvara till datorn. Är det datorn eller 390:in som avkodar bilden? Min första tanke var ju att datorn kanske inte orkar med? 720p fungerar klockrent!
Ingen annan som har problem med 1080p stream? Lite mer minne i burken kanske inte skulle skada iofs
Postad 19 March 2010 - 08:03
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
För att bevisa vilken idiot man är. Hur spelar man media från usb? Har en LG plasma där en meny hoppar upp alt. man har en speciell meny för usb. I denna 390 så kommer det en usbsymbol i hörnet, inget mer. Hittar inte var jag ska i menyerna för att nå usb-minnet. Denna spelare skalar ju upp dvd till någon fuskvariant på HD, gäller det även media från usb och strömmande?
Skalar upp tll någon fuskvariant? Vad menar du med det?
Postad 19 March 2010 - 08:22
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Skalar upp tll någon fuskvariant? Vad menar du med det?
För att en "vanlig" dvd inte är HD och då finns det en teknik som förbättrar(?) bildkvaliteten. Se på http://www.lge.com/s...eo/LG-BD390.jsp klicka sedan på knappen "Utforska produktegenskaper". Däremot så är jag inte så insatt i själva tekniken..
Postad 19 March 2010 - 08:30
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Men var är ikonerna?
Min far köpte en sådan här spelare i veckan och vi råkade ut för att dom ikonerna inte dök upp. En omstart av spelaren löste det. Ha minnet i innan du startar spelaren. För att en "vanlig" dvd inte är HD och då finns det en teknik som förbättrar(?) bildkvaliteten. Se på http://www.lge.com/s...eo/LG-BD390.jsp klicka sedan på knappen "Utforska produktegenskaper". Däremot så är jag inte så insatt i själva tekniken..
Jaha, du menar uppskalning. Ja då hänger jag med. Den, som alla andra hdmi spelare, bygger om bilden, förstorar den, så att det ser bättre ut på en högupplöst tv. Vissa spelare gör det bra, andra inte. Har fått för mig att denna gör det ganska bra?
Postad 19 March 2010 - 17:17
Unregistered34a13914
-
Unregistered34a13914
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nu börjar jag få panik!! Varför vill det inte fungera? Jag har en Denon 1610 kopplad till min BD390 via HDMI. Valt i menyn på BD390n att köra pass-through via HDMI. Sätter igång en mkv-fil med dts-hdMA ljud, inget ljud kommer ut. Testar en mkv-fil med TrueHD ljud, då står det att ljudformatet inte stöds. Sätter jag igång en mkv med vanligt dts-ljud fungerar det bra. Filerna ligger på en extern hdd. Kan det vara så att spelaren bara klarar av hd-ljud om man spelar upp en bluray-skiva? Måste väl vara någon annan som lyckats eller misslyckats med detta? Jätte tacksam för svar! 
Har märkt att när jag spelar upp mkv-fil med dts-hd och väljer passthrough kommer inget ljud alls. Väljer jag någon av PCM varianterna kommer lite sprakningar av ljudet iaf... vad tyder detta på? Finns här någon som lyckats med hd-ljud från mkv-fil? Tänkte att det var kabeln som var dålig, men bytte till en monster-hdmi och den borde väl fungera iaf? Som sagt är jag väldigt tacksam för svar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|