Jättelång citerad text Från Britt...
Ja, kollar man på denna Screen comparisom mellan 360 + Ps3 så kan man ju undra vad det hållit på med i 2 år.
Länk
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Call Of Duty 7: Black Ops
Startad av
Unregisteredf64a5233
, Feb 22 2010 20:22
2799 svar till detta ämne
3 relaterade trådar
Postad 11 November 2010 - 09:07
Ja, kollar man på denna Screen comparisom mellan 360 + Ps3 så kan man ju undra vad det hållit på med i 2 år. Länk Postad 11 November 2010 - 09:24 :klappa huvudet detta spelet låter inget vidare bra just nu. Postad 11 November 2010 - 09:24 Skam den som ger sig. Jag kommer börja med BO, men tålamodet blir mindre för varje försök så det tar nog inte så lång tid innan mw2 laddas... Postad 11 November 2010 - 09:34
Känns ju dock ganska lugnande m a p "lagget" när man läser 360-tråden, samma problem där:
Tror att laggproblemet kommer vara, till största del, fixat inom 1 vecka. Postad 11 November 2010 - 10:00
Ja! Det här är riktigt uselt! Kommer nog lägga spelet på hyllan i ett par dagar.
Postad 11 November 2010 - 10:13
ja ljudet i battlefield är verkligen dåligt Postad 11 November 2010 - 10:13
Nu ska vi inte bara var negativa här. Jämfört med MW2 så är detta spel väsentligt mycket bättre vad gäller QS. Det går inte alls att göra QS som i MW2 och en sniper har inte en chans i närstrid. Här slår Black Ops MW2 med hästlängder enligt mig. Postad 11 November 2010 - 10:22
Blev lite sugen nu, är ju som att vara sniper i cod4, dvs det krävs lite skillz0rz. Postad 11 November 2010 - 10:29
Nej ljudet i BFBC var riktigt bra......men upplevelsen i spelandet tycker jag är densamma......det viner bara till och så är man död.......om någon skjuter på en från andra sidan banan tycker jag man ska ha en chans att slänga sig ner eller flytta på sig men som det är just nu så är du död innan kulan ens har träffat känns det som......
Jag fattar inte hur du kan vara så positiv Britt...... Postad 11 November 2010 - 10:31 Det kan vara så att detta är en av de filmer som treyarch pratade om igår. Isf är detta inte Final Build av spelet. Utan något som läckt ut innan de patchat bort detta. Folk som vill bli youtube kändisar... treyarch-responds-to-black-ops-glitchers Postad 11 November 2010 - 10:37
Kanske för att jag, som sagt var, lirat på fm och då har det funkat ganska bra. Sen instämmer jag också i en del av er kritik medans jag inte håller med om andra saker och tycker just att QS/Sniper är rejält förbättrat jämfört med MW2. EDIT: Att grafiken och ljudet är avsevärt sämre än MW2 ja, självklart håller jag med om det. Men jag tycker spelet är ganska kul ändå. Se på KZ3 ( beta i o f s ) där ljud och grafik är bättre än något jag sett. Var det kul? Nej, inte speciellt. Redigerat av BrittBastard, 11 November 2010 - 10:41. Postad 11 November 2010 - 10:37
Spelet känns riktigt sunkigt just nu, hur tänkte dom med ljudet? granater låter som kinapuffar. Att det laggar i början får man kanske leva med då det är svårt att betatesta hur det reagerar med fulla servrar världen över men att både grafik och ljud känns 2004 är inte helt ok. Skönt att slippa småbanor ala Rust men jag tycket ändå inte banorna engagerar nåt större. Spawnsystemet suger som sagt. Sen vet jag inte om systemet med att köpa vapen tillför nåt större då du ändå måste nå en viss level för att kunna köpa vissa vapen.
Jaja, hoppas man snart får tillbaka den där känslan men hade med mw ett tag Postad 11 November 2010 - 10:54
Det där var intressant.. "perceptual 60FPS".. Hur löser man det utan frame interpolation? Om de kör med frame interpolation så måste det juh finnas tillgång till åtminstone nästa äkta frame vid beräkningen. Det betyder isf att man måste bygga in ytterligare ett delay i systemet (att jämföra med inputlag på TVn typ).. Postad 11 November 2010 - 11:02
Ljudet alltså.... fi skjuter någon i mitt lag precis bredvid mig, jag hör inget. Fi springer med marathon bakom mig o knivar, jag hör inget. Det jag däremot hör är några ###### gröna prickar på andra sidan banan som skjuter men de är ej mina medspelare.
Lekte lite med ljudinställningarna i spelet och om man drar ner master volume, sänker musik volume o höjer volymen på tv:n så hör man fotsteg o liknande lite bättre. Tex Claymore ger ifrån sig ett ljud när den går av men det är alldeles för lågt för att man ska höra det. Nackdelen är att när man startar spelet på nytt så går ljudinställningarna tillbaks till default tills man kommer in till menyerna o de egna inställningarna börjar gälla. Inte kul om man har höjt volymen på lurarna då man riskerar att bli lite döv... Postad 11 November 2010 - 11:10
Hur är det med noob tube? Det stör jag mig mest på med MW2. Har de plockat bort granattillsatsen i Black Ops?
Redigerat av Janne.G, 11 November 2010 - 11:10. Postad 11 November 2010 - 11:11 Den finns men den tar inte lika mycket känns det som Postad 11 November 2010 - 11:30 ja kvittar hur du kommer att förklara detta, jag kommer inte tro dig! ljudet är ju fan bästa man varit med om i ett spel! -detta var då svar till merger som soffan svarade på Redigerat av Unregistered70c626f4, 11 November 2010 - 11:33. Postad 11 November 2010 - 11:43 Inte i närheten av så effektiv som i MW2. Verkar dessutom som folk knappt använder den. Postad 11 November 2010 - 11:46
Bra ljud på vapen och explosioner ja, men för att höra var folk är? Not so much. Postad 11 November 2010 - 11:49
Återigen ...tre burst med M16 för en kill!? Själv löser det sig alltid med två burst. (Grattis till mig!)
En annan reflektion. Jag tyckte att det var betydligt större omställning att gå från MW till MW2 är att gå från MW2 till BO. Spelkontroll, känsla osv osv. känns naturligt. Vad gäller laggandet så är det a pain in the ass, men jag tycker det är betydligt bättre nu. Grafiken är inte lika slipad/ren som MW2 men med undantag för Nuke town (heter den så) gillar jag överlag banorna i BO bättre än majoriteten i MW2. Redigerat av TheBadlands, 11 November 2010 - 11:52. Postad 11 November 2010 - 11:50
+1 Bra "stämningsljud" men inget som är särskilt hjälpsamt. Postad 11 November 2010 - 11:54
Testade nu på förmiddagen för att se om det kanske var bättre då. Men var det de? Njaee, stod en gubbe som körde en RC tror jag det var siktade mot honom tömde ett mag dog han? nää, laddade om sköt snubben igen med ett mag dog han? njaee, och vad händer? jo det kommer en liten bil jävel bakom mig och dödar mig. Kul.... Ger spelet en dag till, men om det inte är bättre imorgon då går jag och köper MW2 och lirar det tills GT5 kommer....
Postad 11 November 2010 - 12:00
Tycker att vapnen låter för metalliskt. Gillar battlefield mer när det smäller av vapnen.
Postad 11 November 2010 - 12:10 Jag tror man får köra klart rc-bilen innan man mister livet, även om man blir skjuten under tiden man kör. Postad 11 November 2010 - 12:12
No shit? ( med tanke på din avatar ) Ljudet och grafiken kommer dom knappast göra någonting åt. Det är för mycket jobb. Möjligen småfixar men inget märkbart skulle jag tro. Det dom MÅSTE göra någonting åt är lagget. ------- Map guide Redigerat av BrittBastard, 11 November 2010 - 12:12. Postad 11 November 2010 - 12:15
Alltså, jag gillar spelet väldigt mycket i motsats till många andra här, bara nämnde ljudet som vissa tidigare tyckte var bästa i ett spel någonsin. detta håller jag verkligen inte med om.
Postad 11 November 2010 - 12:20
Va?!? Det är väl knappast någon som skrivit att "ljudet är det bästa i ett spel någonsin"??!? Du har nog blandat ihop det med att jag skrev det om KZ3, eller nån som skrev det om BF:BC. Ljudet är komiskt. Den där helikoptern både ser ut som och låter som en leksakshelikopter. Postad 11 November 2010 - 12:29
Tur att jag har dig härjarn......du förstår åtminstone vad jag menar.....
Postad 11 November 2010 - 12:53
För en som inte vet, är det stor skillnad i verkligheten på vapenljud på vapen tillverkade på 60-talet mot de som tillverkats på 2000-talet?
Kan ju vara något som spelar roll i sammanhanget, gällande skillnader i ljudet alltså. Läste på lite utländska forum, där folket tyckte att ljudet på flertalet vapen var exakt som de lät i verkigheten. Postad 11 November 2010 - 12:57 Bra ljud är det inte, du kanske blandar ihop det med Medal of Honor.. det är det riktigt bra ljud i men förövrigt ett riktigt kass spel som dice förstört med vilje tror jag så dom får sälja mer battlefield Postad 11 November 2010 - 12:57 Lät vapen från 60 talet som en symaskin/ärtbössa? Postad 11 November 2010 - 12:59
Tror inte det är många som vet hur vapnen låter på riktigt, inte jag iallafall. Men det kvittar tycker jag, dom låter alldeles för mesigt. Allt behöver/ska inte vara verklighetstroget, det ska vara bra! Postad 11 November 2010 - 13:06
Ok
Tyckte dock det lät rätt så bra på de spelvideos man sett, men det kanske var en illusion. Lär väl märka det själv sen annars när jag kör igång skiten. Postad 11 November 2010 - 13:24
Hoppas att mitt spel kommer idag eller i morgon!
HOPPAS VERKLIGEN att det är bättre än MW2! Annars blir det CoD4 igen (efter typ 1 år) Dra på subwoofern så smäller det rejält antar jag Postad 11 November 2010 - 13:30
En sak som jag märkt iaf är att man inte behöver campa ett hörn för att få bra killstreaks. En av mina bästa killstreaks fick jag faktiskt på Nuke town genom att bara rusha runt runt hela banan. + för det.
Postad 11 November 2010 - 13:43
Jag tyckte ju ljudet från bössorna var det som höjde BFBC spelet??? Edit: hade jag läst lite mer längre ner så hade jag förstått ironin Redigerat av jarre008, 11 November 2010 - 14:34. Postad 11 November 2010 - 13:49
Yes, nuke town är alldeles utmärkt till att ruscha runt på. Körde nyss en 16-5 runda där. Inte så mkt campande i detta spel. Ännu.
Postad 11 November 2010 - 13:51
Tja länge sen sist
1 grattis än en gång till laggrundan igår Benny 2 spelet e ju bättre än jag trodde efter att ha läst här, svor iof en del igår. Men tycker överlag spelet e kul (kanske nyhetens behag) . Fixar dom bara till lagget så har det klart potens.. Mest störande e som andra sagt ljudet så dåligt på ett nytt spel e katastrof, sämre än MW2 tom. Tyckte innan att ljudet var dåligt på MW2 men det är grymt i jämförelse . Nu ska jag sätta mig och spela en stund Postad 11 November 2010 - 14:33
Tjena,
Ljudet är vi i stort sett eniga om att det suger, tyvärr. Jag tänker att bara för att man har hemmabio behöver inte det vara det läget i spelet som funkar bäst, likadant som att DVD-audio inte alltid låter bättre än CD, allt handlar ju om hur man lägger ljudmixen vid de olika lägen som finns att tillgå. Har någon med hemmabio testat alla ljudlägen och kommit fram till vilket som känns mest realistiskt/vettigt? Personligen dyrkade jag ljudet i MW2 men tycker att ljudet i det omtalade Battlefield känns lite skumt, allt ger ekon, kom ihåg att jag gick in i halvt söndersprängt hus vid något tillfälle och det tok-ekade där inne av mina steg VH Micke Postad 11 November 2010 - 14:40
Man får väl ta seden dit man kommer och ge spelet en chans, ett par patchar så blir det nog spelbart
Postad 11 November 2010 - 14:47
micke5721 Har du hört ludet i medal of honor ? det är riktigt brutalt tror fan att granaterna sprängs
i vardags rummet.. smäller utav **** helatiden. men spelet isig är inte mycket att ha.. tyvärr. Ljudet i MW2 är ganska mycket maffigare än vad det är i black ops.. Postad 11 November 2010 - 15:58
Det här verkar vara den Black Ops Twitter man ska följa om man är intresserad av vad som händer med patcher o s v.
EDIT: Här ska man kunna gå in och se sina videos. OBS! Endast Beta än så länge. Redigerat av BrittBastard, 11 November 2010 - 16:01. Postad 11 November 2010 - 16:17
Fråga Nasty om det. 1 match blev det och sen lämnade han med orden "Vi kanske ses om några veckor".. Nastycrew is now offline Postad 11 November 2010 - 16:20
Så nu tänker jag inte spela detta beta spel på några månader, väntar på en patch som eventuellt kommer fixa de värsta nätkod felen, kan inte lira en match utan att de avbryts. Att hålla ihop en full lobby är omöjligt.
Postad 11 November 2010 - 16:20 Men nu vet ju alla att nasty är väldigt känslig också! Postad 11 November 2010 - 16:24 Jepp jag var inne och länkade mitt youyube-konto dit. Men filmen jag lagt till i min BO-theatre var inte tillgänglig än. Dock lite trist att man bara kan lägga upp 30 sek snuttar. Josh Olin är Treyarch community manager så det är en bra twitter att följa 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |