PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers
Postad 17 January 2011 - 18:17
Postad 17 January 2011 - 19:03
Kan man göra BD-läsaren regfri ännu? Det är det enda jag bryr mig om...
Det hade varit jäkligt schysst
78% i USA var en överraskande hög siffra. Nu har vi ju mycket taskigare VoD-tjänster i EU, men ändå. Siffran är nog betydligt närmare 78% än min gissning iaf.
EDIT:
Jag har kollat länken och googlade mig fram till TDG:s sammanfattning av studien.
TDG
Där såg jag följande:
Två kommentarer.
1. 2,000 är inte en speciellt stor urvalsgrupp...
2. ...men framförallt så har de enbart frågat adult broadband users. Det vill säga sådana som överhuvudtaget har bredband. Hur många har PS3, men saknar bredband överhuvudtaget?
2000 är mer än tillräckligt om urvalet är bra nog. Man kan ha en miljon svar men det blir ändå fel om urvalet är galet.
Postad 17 January 2011 - 20:53
Kan även jag bekräfta att de flesta av mina vänner som har PS3 sällan är online, inte har en aning om att PS3an är hackad och saknar inte MKV-stödet för fem öre. Och då pratar jag ändå om välutbildade teknikinriktade personer.
Men faktum är att det är en bråkdel som hänger i forum och nyhetssidor.
Själv kör jag spel, blu-ray, streamar musik+film från datorn och använder PS3an som ypperlig bildvisare. Köper även ett och annat PSN spel ibland. Alltså utnyttjar jag hela potentialen som Sony gett mig och jag tycker det är helt fantastiskt innehåll för 3000:-
Jag accepterar begränsningarna att det inte är en maskin som jag kan installera massa eget på, att det inte är en perfekt mediaspelare, att jag måste betala för spelen, att den inte har cross-game-chatt osv.
Jag vill aldrig äventyra något av grundfunktionaliteten (som bl.a. innebär komplett säkerhet och inget fusk för onlinespelande) bara för att någon anser sig ha rätt till ännu mer funktionalitet ur den hår lådan...bara för att det går.
Skulle ni tycka det va kul om folk började modifiera sin bilar till att gå fortfare med risk för att bromsarna slutade fungera? Bara för att de har rätt att göra vad de vill med sin egen bil
Postad 17 January 2011 - 20:56
Antalet är fullt tillräckligt Kimvas.....runt 300 är väl ungefär vad som krävs för att få någorlunda hyfsade resultat statistiskt.......det är väl möjligen urvalsgruppen som kan knasa.......fast min gissning är att förmodligen har stort sett alla som har en ps3 även internet.......
Tja, 2000 räcker i normalfallet, men vi vet ju inte hur undersökningen har gjorts. Vad har undersökningen t ex för konfidensintervall (kan vara klurigt att bestämma på såna här engångsundersökningar)? Men låt oss förutsätta att den stämmer. Urvalsgruppen är dock klart begränsad. Jag tror att många som har PS3 också har Internet, men inte alla. Hursomhelst så ska siffran 78% ner. Frågan är om det är med 5 eller 15 procentenheter. Oavsett vilket så är andelen Internetanslutna PS3:or väsentligt högre än jag från början antydde.
Jag erkänner alltså att jag var rätt j-vla fel ute från början.
Postad 17 January 2011 - 22:15
Tack, det värmerAll heder åt Rangwald som postat många vettiga inlägg sista dagarna.
Ganska OT nu men:Tja, 2000 räcker i normalfallet, men vi vet ju inte hur undersökningen har gjorts. Vad har undersökningen t ex för konfidensintervall (kan vara klurigt att bestämma på såna här engångsundersökningar)? Men låt oss förutsätta att den stämmer. Urvalsgruppen är dock klart begränsad. Jag tror att många som har PS3 också har Internet, men inte alla. Hursomhelst så ska siffran 78% ner. Frågan är om det är med 5 eller 15 procentenheter. Oavsett vilket så är andelen Internetanslutna PS3:or väsentligt högre än jag från början antydde.
Jag erkänner alltså att jag var rätt j-vla fel ute från början.
Hur vet du att andelen ps3-användare som INTE har internet i hushållet är större i undersökningens urval än i verkligheten?
Nä, skämt å sido så är jag ganska säker på att du har rätt. Har för mig att de siffror jag har hört ligger på ca. 2/3 av maskinerna som är uppkopplade mot internet worldwide. Kan dock inte länka till ngt om styrker mitt påstående. Men 66% alltså.
Postad 17 January 2011 - 22:37
Ganska OT nu men:
Hur vet du att andelen ps3-användare som INTE har internet i hushållet är större i undersökningens urval än i verkligheten?
För att de i den här undersökningen enbart har frågat hushåll med bredbandsanslutning. "Hej, käre bredbandsanslutna hushåll. Har ni kopplat upp er PS3 mot Internet?"
Nä, skämt å sido så är jag ganska säker på att du har rätt. Har för mig att de siffror jag har hört ligger på ca. 2/3 av maskinerna som är uppkopplade mot internet worldwide. Kan dock inte länka till ngt om styrker mitt påstående. Men 66% alltså.
Se där. 66% tycker jag är en imponerande siffra. Jag måste kanske revidera min uppfattning om att folk i allmänhet är tekniska analfabeter. Åtminstone revidera den lite!
Postad 17 January 2011 - 22:45
Se där ja
För att de i den här undersökningen enbart har frågat hushåll med bredbandsanslutning. "Hej, käre bredbandsanslutna hushåll. Har ni kopplat upp er PS3 mot Internet?"
Se där. 66% tycker jag är en imponerande siffra. Jag måste kanske revidera min uppfattning om att folk i allmänhet är tekniska analfabeter. Åtminstone revidera den lite!
Diffusion Group's survey polled 2,000 adult broadband users in the U.S.
Redigerat av Unregisteredddb310e6, 17 January 2011 - 22:47.
Postad 18 January 2011 - 00:00
Så går det
Postad 18 January 2011 - 00:21
Vem har inte bredband nuförtiden och har på samma gång råd med en ps3a?
Postad 18 January 2011 - 00:29
http://www.destructo...es-191863.phtml
Redigerat av Zebra, 18 January 2011 - 00:34.
Postad 18 January 2011 - 08:12
All heder åt Rangwald som postat många vettiga inlägg sista dagarna.
Kan även jag bekräfta att de flesta av mina vänner som har PS3 sällan är online, inte har en aning om att PS3an är hackad och saknar inte MKV-stödet för fem öre. Och då pratar jag ändå om välutbildade teknikinriktade personer.
Men faktum är att det är en bråkdel som hänger i forum och nyhetssidor.
Själv kör jag spel, blu-ray, streamar musik+film från datorn och använder PS3an som ypperlig bildvisare. Köper även ett och annat PSN spel ibland. Alltså utnyttjar jag hela potentialen som Sony gett mig och jag tycker det är helt fantastiskt innehåll för 3000:-
Jag accepterar begränsningarna att det inte är en maskin som jag kan installera massa eget på, att det inte är en perfekt mediaspelare, att jag måste betala för spelen, att den inte har cross-game-chatt osv.
Jag vill aldrig äventyra något av grundfunktionaliteten (som bl.a. innebär komplett säkerhet och inget fusk för onlinespelande) bara för att någon anser sig ha rätt till ännu mer funktionalitet ur den hår lådan...bara för att det går.
Skulle ni tycka det va kul om folk började modifiera sin bilar till att gå fortfare med risk för att bromsarna slutade fungera? Bara för att de har rätt att göra vad de vill med sin egen bil
Heh, vilken jämförelse! Nej jag vill inte att folk modifierar bilar så att bromsarna slutar fungera eftersom det kan resultera i att jag DÖR. Jailbreakar någon sin PS3:a är jag ganska säker på att jag ändå klarar livhanken.
Jag kommer jailbreaka när det blivit lite mer moget (om jag inte säljer PS3:an) bara för att det verkar kul, spelar gör jag numer endast på PC:n ändå.
Postad 18 January 2011 - 08:55
He he, tydligen många med backupförhoppningar som har brickat sina ps3 idag.
Så går det
Låter toppen det där. Vad är det som skett?
En sak till jag funderar på är det där med MKV-stöd. Vad finns det för MKV-filer man vill spela från PS3ans hårddisk som inte är piratade?
Och om svaret på det är "egenrippade blurays" så är det verkligen värt att öppna för det mer omfattande användningen (olagligt nerladdade filer) för att de få som kan/orkar/vill rippa sina fungerande skivor tll filer ska kunna detta bara för att slippa poppa skivan i läsaren?
Postad 18 January 2011 - 08:55
http://www.gamereact...sk drabbar PS3/
Postad 18 January 2011 - 09:50
Om det kommer bli mer av det här så kommer jag inte fortsätta vara lika positiv till hackandet av ps3
http://www.gamereact...sk drabbar PS3/
Om ni hade läst mer på vad jag skrev några sidor tillbaka... Vill inte säga det egentligen men "vad var det jag sa". Och jag fick en massa kritik för att jag lättade på mitt hjärta. Jag ogillar det skarpt. Och ingen rör Killzone 3, uncharted 3, LBP2 eller DS2!!!
Tycker ni verkligen det är värt att få er regionsfria PS3:a när folk kan fuska hejvilt med både spel och trophies? Det tog mig en evighet att döda 10000 motståndare i R2 Online, men jag gjorde det. Själv!
Jag är seriöst väldigt sur på de som hackat PS3:an. Nu är den hackad så det är ju ingen återvändo och hoppas verkligen att SONY börjar banna PS3:orna (de fysiska maskinerna) och användarkontona. Och hoppas att fler brickar sin PS3:a som modifierar dem.
Postad 18 January 2011 - 09:56
Om ni hade läst mer på vad jag skrev några sidor tillbaka... Vill inte säga det egentligen men "vad var det jag sa". Och jag fick en massa kritik för att jag lättade på mitt hjärta. Jag ogillar det skarpt. Och ingen rör Killzone 3, uncharted 3, LBP2 eller DS2!!!
Tycker ni verkligen det är värt att få er regionsfria PS3:a när folk kan fuska hejvilt med både spel och trophies? Det tog mig en evighet att döda 10000 motståndare i R2 Online, men jag gjorde det. Själv!
Jag är seriöst väldigt sur på de som hackat PS3:an. Nu är den hackad så det är ju ingen återvändo och hoppas verkligen att SONY börjar banna PS3:orna (de fysiska maskinerna) och användarkontona. Och hoppas att fler brickar sin PS3:a som modifierar dem.
Japp, jag tycker det är värt det. Jag spelar ändå inte online så för min del kvittar det om jag inte kan köra PSN. I artikeln ovan står det ju att Halo 2 var hårt drabbat av fusk, men det spelet har ju sålt typ 100 miljarder ex ändå? Folk verkar ju tycka det är spelbart trots att det förekommer fusk.
Postad 18 January 2011 - 10:45
Sen får man väll se hur utvecklarna gör med online delarna i sina spel framöver, dem kanske känner att det inte är värt att göra en påkostad online del till ps3 för det lär ändå bli förstört av fuskare!
Så i värsta fall kanske multi titlar blir ännu sämre på ps3 eller kanske t.o.m blir exlusiva till 360 för där funkar det bättre!
Får hoppas det inte blir så.
Postad 18 January 2011 - 11:21
En helt rimlig jämförelse. Verkligen.Skulle ni tycka det va kul om folk började modifiera sin bilar till att gå fortfare med risk för att bromsarna slutade fungera? Bara för att de har rätt att göra vad de vill med sin egen bil
Absolut! Men jag kan förstå andras ilska. Jag spelar ju inte jättemycket online med mitt PS3, därför lider jag inte så mycket av fusket heller.Tycker ni verkligen det är värt att få er regionsfria PS3:a när folk kan fuska hejvilt med både spel och trophies?
Jag varken fuskar eller ändrar några stats. När jag spelar online sätter jag i mitt originalspel och spelar precis som vanligt. Alla är faktiskt inte ute efter att köra pirat eller fuska o.s.v. Att jag däremot blir bannad online kan jag faktiskt tycka är ett helt ok "straff", men att göra konsolen oduglig för mig känns väl som att gå över gränsen. Eller?Jag är seriöst väldigt sur på de som hackat PS3:an. Nu är den hackad så det är ju ingen återvändo och hoppas verkligen att SONY börjar banna PS3:orna (de fysiska maskinerna) och användarkontona. Och hoppas att fler brickar sin PS3:a som modifierar dem.
Postad 18 January 2011 - 11:40
En helt rimlig jämförelse. Verkligen.
Absolut! Men jag kan förstå andras ilska. Jag spelar ju inte jättemycket online med mitt PS3, därför lider jag inte så mycket av fusket heller.
Jag varken fuskar eller ändrar några stats. När jag spelar online sätter jag i mitt originalspel och spelar precis som vanligt. Alla är faktiskt inte ute efter att köra pirat eller fuska o.s.v. Att jag däremot blir bannad online kan jag faktiskt tycka är ett helt ok "straff", men att göra konsolen oduglig för mig känns väl som att gå över gränsen. Eller?
Håller med om att göra en konsol obrukbar är lite väl hårt straff, även fast vissa kanske skulle förtjäna det.
Det bästa vore ju om sony kunde se dem som fuskar och förstör online och bara banna dem, men så lätt är det nog inte!
Egentligen finns det väll inget som kan skada sony om man lägger in ett homebrew som möjliggör att maskinen blir en bättre regionsfri mediamaskin?
Det är ju fuskarna som förstör och det är ju dem som kommer sabba för många som bara vill ha en bättre mediamaskin.
Postad 18 January 2011 - 11:49
Tyvärr kan du inte få det ena utan det andra.Egentligen finns det väll inget som kan skada sony om man lägger in ett homebrew som möjliggör att maskinen blir en bättre regionsfri mediamaskin?
Det är ju fuskarna som förstör och det är ju dem som kommer sabba för många som bara vill ha en bättre mediamaskin.
Postad 18 January 2011 - 12:22
Japp, jag tycker det är värt det. Jag spelar ändå inte online så för min del kvittar det om jag inte kan köra PSN. I artikeln ovan står det ju att Halo 2 var hårt drabbat av fusk, men det spelet har ju sålt typ 100 miljarder ex ändå? Folk verkar ju tycka det är spelbart trots att det förekommer fusk.
Jag håller absolut inte med dig. Jag som många andra här spelar väldigt mycket online och skulle bli förbannad om det dök upp några i Killzone med en LMG med One-hit-kills. Jag kan hålla med om att olika regioner på filmer inte är så lyckat, men det är endast ett fåtal (2 st) filmer som jag vill ha som finns på region A. I mina ögon så väger nackdelarna klart över fördelarna med en hackad PS3:a.
Postad 18 January 2011 - 12:37
Tyvärr kan du inte få det ena utan det andra.
Nej tyvärr så är det ju faktiskt så.....jag lär nog avvakta för att se hur allt blir med alltihop!
Postad 18 January 2011 - 13:12
Postad 18 January 2011 - 14:53
PSN-ban däremot, det tror jag de skulle kunna köra igång med närsomhelst.
Postad 18 January 2011 - 16:09
Lura inte dig själv. Att göra saker som möjliggör för andra att begå brott kallas i Sverige för "medhjälp" och är straffbart. Om man dessutom uppmanar andra att begå brott kallas det för "anstiftan" och har samma straffvärde som om man utförde brottet själv. Så det är inte alls självklart att GeoHot och Fail0verflow kommer att bli friade.
Haha ja i en svart vit värld. Dock har varken geohot eller fail0verflow varken amstiftat, uppmuntarat eller möjligjort piratkopiering.
Sålänge du inte kan peka på att detta är det enda resultatet, alltså piratkopiering, så blir det svårt att hålla dem ansvariga.
Ungefär som att hålla spritbolag skyldiga till alla alkohol relaterade olyckor.
Jailbreak på iPhone blev lagligt, trota att det även där antagöigen används till stor del för piratbruk.
Som sagt, ingen av dem har gjort direlta verktyg till piratkopiering, deras mål och verktyg har varit homebrew. I fail0verflows fall är detta tydligast. Geohotz enda misstag är att släppa huvudnycklen.
Postad 18 January 2011 - 16:55
Haha ja i en svart vit värld. Dock har varken geohot eller fail0verflow varken amstiftat, uppmuntarat eller möjligjort piratkopiering.
Jag har inte förmågan att se in i framtiden, så jag föredrar att invänta domstolens beslut. Tycker att det är märkligt att du är så säker på att de kommer att bli friade...
Sålänge du inte kan peka på att detta är det enda resultatet, alltså piratkopiering, så blir det svårt att hålla dem ansvariga.
Säg det till killarna i The Pirate Bay...
Sprit (och t.ex. vapen) är socialt accepterat trots dess negativa konsekvenser. Detsamma gäller knappast för hacking/homebrew och dess konsekvens med piratkopiering.
Jailbreak på iPhone blev lagligt, trota att det även där antagöigen används till stor del för piratbruk.
Är inte insatt i det, men det talar ju för att de skulle kunna bli frikända.
Som sagt, ingen av dem har gjort direlta verktyg till piratkopiering, deras mål och verktyg har varit homebrew. I fail0verflows fall är detta tydligast. Geohotz enda misstag är att släppa huvudnycklen.
Inget av det ovanstående innebär att man (med säkerhet) undkommer anklagelser om medhjälp.
Skulle jag t.ex. kunna publicera PIN-koder och gatuadresser till huslarm och diverse tips om hur man gör inbrott, utan att riskera att bli fälld för medhjälp? [sarkasm]Borde vara helt säkert, jag har ju inte tänkt att göra inbrott, och jag är ju smart nog att inte ge fullständiga instruktioner/verktyg för att utföra inbrott...[/sarkasm]
Postad 18 January 2011 - 17:40
För övrigt så är nog inte sista ordet sagt i frågan....
http://www.idg.se/2....phovsrattsbrott
Postad 18 January 2011 - 18:36
Mina kommentarer i fet stil.
Nu hoppas jag att beslutfattaren i ärendet är av samma synsätt
Postad 19 January 2011 - 08:32
Ursäkta, men nu får du väl ändå ge dig. Om man knäcker ett säkerhetssystem, lägger ut resultatet för alla att läsa så borde det inte vara det minsta svårt att hålla dem ansvariga. Att säga att de varken anstiftat eller möjliggjort piratkopiering är ju rent ut sagt lika löjligt, varenda konsoll som har blivit utsatt för liknande har ju haft piratkopiering som följd.
Postad 19 January 2011 - 09:10
Om trophy fusk blir vanligare så känns det som själva iden med trophy försvinner, att ta platinum blir ju inte lika speciellt längre eftersom vilken som helst kan görat med ett litet hack.
Sen får man väll se hur utvecklarna gör med online delarna i sina spel framöver, dem kanske känner att det inte är värt att göra en påkostad online del till ps3 för det lär ändå bli förstört av fuskare!
Så i värsta fall kanske multi titlar blir ännu sämre på ps3 eller kanske t.o.m blir exlusiva till 360 för där funkar det bättre!
Trophies plocka man väl ändå för ens egen skull så att fuska med dem är ju totalt meningslöst. Det är ungefär som att göra ett eget nobelpris till sig själv.
Postad 19 January 2011 - 09:19
Jag håller absolut inte med dig. Jag som många andra här spelar väldigt mycket online och skulle bli förbannad om det dök upp några i Killzone med en LMG med One-hit-kills. Jag kan hålla med om att olika regioner på filmer inte är så lyckat, men det är endast ett fåtal (2 st) filmer som jag vill ha som finns på region A. I mina ögon så väger nackdelarna klart över fördelarna med en hackad PS3:a.
Min ps3a är region A så jag skulle inte ha ngt emot att köra region B på den också.
Postad 19 January 2011 - 09:21
Trophies plocka man väl ändå för ens egen skull så att fuska med dem är ju totalt meningslöst. Det är ungefär som att göra ett eget nobelpris till sig själv.
Finns säkert många som skulle vilja ha nobelpriset.
Själv skiter jag fullständigt i trophies men det finns ju folk som fuskar med allt så går det att fuska så görs det.
Postad 19 January 2011 - 10:25
Klart man plockar dem för sin egen skull!
Men tänk om varenda kotte skulle kunna fixa sig ett nobelpris, då sakta men säkert så urvattnar man ju värdet i det riktiga nobelpriset när alla utan ansträngning kan skaffa sig ett!
Man kan ju inte längre tävla med psn kompisar i hur många trophys man har eller skryta att man har platinum i tex killzone 2 för det kan ju alla fixa, finns ju inget sätt att bevisa för andra att man inte fuskat.
Postad 19 January 2011 - 16:22
Inte för att vara sådan men...Skulle ni tycka det va kul om folk började modifiera sin bilar till att gå fortfare med risk för att bromsarna slutade fungera? Bara för att de har rätt att göra vad de vill med sin egen bil
Bromsar slutar inte fungera pga att man trimmar en motor så länge du inte brukar trycka gasen i botten varje gång du bromsar.
Ökad hastighet kan innebära däremot att de befintliga bromsarna är underdimensionerade för att hantera konstanta påfrestningar under korta perioder, tex vid bankörning.
Vid normal trafik bör man hålla ett tillräckligt stort avstånd till framförvarande bil och därför räcker det att motorbromsa större delen av sträckan samtidigt som man sparar bensin.
Det är som med allt annat i livet, det handlar om personligt ansvar. Det är föraren bakom ratten som kör bilen.
Vet inte om medelåldern är rätt låg här men trophies har väl mest mervärde för användaren själv.
Fusk kan man säkert utesluta på ett eller annat sätt, men ser inte varför det ena måste utesluta allt det andra.
Vill jag göra min läsare regfri så ska jag kunna göra det.
Postad 19 January 2011 - 17:00
Det tror jag inte att det är någon här som nekar dig att göra. Men om den metod du utvecklar för att göra det har som sidoeffekt att den möjliggör piratkopiering så skulle jag bestämt avråda dig från att publicera den så att det går att spåra publiceringen till dig...Vill jag göra min läsare regfri så ska jag kunna göra det.
Postad 19 January 2011 - 17:21
Hoppas dom får fängelse och 10 miljoner dollar var i böter. mmm
dom kanske får nobelpris
Postad 19 January 2011 - 17:32
Vet knappt var jag ska börja reflektera när jag läser ditt inlägg.Inte för att vara sådan men...
Bromsar slutar inte fungera pga att man trimmar en motor så länge du inte brukar trycka gasen i botten varje gång du bromsar.
Ökad hastighet kan innebära däremot att de befintliga bromsarna är underdimensionerade för att hantera konstanta påfrestningar under korta perioder, tex vid bankörning.
Vid normal trafik bör man hålla ett tillräckligt stort avstånd till framförvarande bil och därför räcker det att motorbromsa större delen av sträckan samtidigt som man sparar bensin.
Det är som med allt annat i livet, det handlar om personligt ansvar. Det är föraren bakom ratten som kör bilen.
Vet inte om medelåldern är rätt låg här men trophies har väl mest mervärde för användaren själv.
Fusk kan man säkert utesluta på ett eller annat sätt, men ser inte varför det ena måste utesluta allt det andra.
Vill jag göra min läsare regfri så ska jag kunna göra det.
1. Jag tror att e3henri, och dom flesta andra här, vet att bromsarna inte omedelbart slutar funka om du trimmar motorn. Han skrev det som en metafor för att beskriva vad som händer med PS3an, och som en metafor tycker jag att den gör sitt jobb.
2. Du skriver "Det är som med allt annat i livet, det handlar om personligt ansvar. Det är föraren bakom ratten som kör bilen." Jag tolkar det som att du anser att samma sak gäller för oss PS3-användare. Problemet är att hur säker du är som förare kan du alltid bli påkörd av någon annan galning. Alltså, även om jag "tar ansvar" och låter bli att jailbreaka min maskin, så kommer jag ändå drabbas av fusk och annan skit när jag försöker spela online.
3. Läs random111:s inlägg
Postad 19 January 2011 - 19:24
1. Metaforen har ingen som helst poäng. Först och främst går inte bromsar sönder av ökad hastighet. Det är antingen bromsbeläggen eller stålskivorna som slits med tiden. Annat alternativ är att bromsvätskan kokar vid överhettning. För att använda denna metafor måste man ha lite kunskap om hur motorfordon fungerar.2. Du skriver "Det är som med allt annat i livet, det handlar om personligt ansvar. Det är föraren bakom ratten som kör bilen." Jag tolkar det som att du anser att samma sak gäller för oss PS3-användare. Problemet är att hur säker du är som förare kan du alltid bli påkörd av någon annan galning. Alltså, även om jag "tar ansvar" och låter bli att jailbreaka min maskin, så kommer jag ändå drabbas av fusk och annan skit när jag försöker spela online.
3. Läs random111:s inlägg
Du kan lika gärna bli utsatt för fusk utan att konsolen jailbreaks. Precis som att du kan bli utsatt för bankbedrägeri utan att banken hackas.
2. Du kan bli rånad på gatan. Du kan bli överkörd. En satellit kan falla i huvudet på dig.
Du kan inte skydda din från alla faror i världen så länge du inte stänger dig inne i en bunker.
Det enda du kan göra är att ta ansvar för dina handlingar om du nu inte lever i ett Stasi-samhälle förstås.
I USA tillåts gömt vapen i vissa delstater och på så sätt slipper du förlita dig på att polisen ska försvara dig. Jag tror nog att vi inte vill leva i ett sådant samhälle.
3. Ser inte vad detta har med mig att göra. Jag utvecklar ingenting. Håll sånna kommentarer till er själva.
Enligt svensk lagstifning eller för den delen någon annan lagstiftning i världen är passiva sidoeffekter i de flesta fall inte åtalbara.
Postad 19 January 2011 - 19:45
Jag håller med.
Postad 19 January 2011 - 21:35
Postad 20 January 2011 - 00:01
Jag jämför bara Trophies med mina vänner och jag tror ingen av dem skulle få för sig att fuska fram pokalerna....men så har jag väl antagligen en tråkig bekantskapskrets dåOm trophy fusk blir vanligare så känns det som själva iden med trophy försvinner, att ta platinum blir ju inte lika speciellt längre eftersom vilken som helst kan görat med ett litet hack.
Postad 20 January 2011 - 00:23
Men jag försöker igen och hoppas att jag får till det lite bättre...
TÄnk er istället att det kommer ett "hack" som gör att man slipper besiktiga sin bil.
Då skulle man kunna göra massa coola, oskyldiga saker som att trimma sin bil med t.ex. kompressor som bilbesiktningen inte tillåter, eller styling/sportpaket som inte är godkända.
Samtidigt så skulle massa folk med risiga bilar kunna strunta i trafiksäkerheten och utsätta sig själv och andra för fara.
Vill man då ta bort bilbesiktningen? Nej, man vill så klart ha kvar säkerhetsaspekten, men vissa regler hade man klarat sig utan
Samma sak gäller nog PS3an där man vill ha vissa saker som hacket innebär, men inte total möjlighet att modda och pilla online funktionerna eller mixtra med andras konsoller. Första PS3 viruset lär inte vara långt borta...
Sedan tycker jag att det är intressant att det finns minst två olika fall där PS3an faktiskt blir förstörd om man moddar den.
-Jailbreak lyckades paja blu-rayuppspelningen
-Och CFW som brickar 60GB konsollerna.
Det är nog inte läge att slänga sig över varje CFW som släpps
Sedan väntar jag fortfarande på ett bättre svar från Sony på vad som händer nu. Hittills har det ju bara varit.
-Vi kommer fixa detta i en FW uppgraderingen - yeah yeah
-Vi stämmer skiten ur de som hackat - skadan är ju redan skedd
Postad 20 January 2011 - 09:01
Postad 20 January 2011 - 09:05
Postad 20 January 2011 - 09:13
Vissa är onekligen inte nöjda med sina PS3:or, då de är villiga att "förstöra" för alla andra bara för att de skall få se sina import filmer.Därför att jag har en PS3a som jag är nöjd med. Tänker inte köpa en standalone för 7-8 tkr, de pengarna kan jag ha roligare för. Dessutom är det helt fullt i stereobänken, jag behöver inte fler apparater!
Postad 20 January 2011 - 09:40
From a very reliable source ( SKFU ) we have a striking new feature of the PS3 heard. The feature would be present even at the PlayStation Network but is currently still hidden. It is a serial system "which Sony will soon start working. Since the root keys on the street you can see every homebrew tool (including backup management) make it sound like it was made by Sony. This makes it so hard for Sony to gamers with backup managers to detect and block. The idea is that soon every Blu-ray disc, disc with a unique number, comes with a serial key.
These 'serial-key then works then only with its Blu-ray disc with matching number.
It will therefore you later so should work that if you have a game buys and into your PlayStation 3 do, you make this enabled under your 'serial-key "and thus a call to Sony to indicate that you are authorized to that game too play on your PlayStation 3. Reportedly, any 'serial-key may be used only five times, as many PlayStation Store downloads. Given the implementation according to our source has already been done in the PlayStation Network, and three unknown input fields on the PlayStation Network, is the probability that this system will be introduced enormous.
( google translate )
Redigerat av BrittBastard, 20 January 2011 - 09:42.
Postad 20 January 2011 - 10:15
Helt obegripligt det där haha
Det var därför jag skrev google translate inom parentes. Men helt obegrepligt var det väl ändå inte.
Att mata in serienummer för spel/program är knappast något nytt. Men återigen, katt och råtta.
OM detta nu är sant lär det ju inte dröja länge innan detta ocskå "knäcks".
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?