Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 januari 2011 - 23:22

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Men snälla nån, det är ju inte det vi vill ha! Vi vill ha ett vettigt grundutbud - motsvarande dagens analoga som vissa av oss har - av digitala kanaler (inkl SVT1 HD och SVT2 HD) som går att se på alla apparater utan programkort! Vad ska man annars ha sina nya platta apparater till? Jag vill inte ha flera boxar med kort som var och ett innebär en månadsavgift. När ska Com Hem inse detta?

Hehe, det är klart att de inser det. Men nu sitter de med en miljon betalande kunder som de skulle förlora på en sekund om de plötsligt ger ut ett vettigt digitalt grundutbud. ComHem vill ju att du ska behöva en box med ett kort för varje tv du har. Kortavgifter och tvillingkort och extrakanaler mm mm.
Folk sitter ju och betalar 400-500 kr/mån för det här, tror du ComHem ger bort det för en grundavgift à 40-50kr/mån istället. I don't think so.

Postad 27 januari 2011 - 06:43

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Men snälla nån, det är ju inte det vi vill ha! Vi vill ha ett vettigt grundutbud - motsvarande dagens analoga som vissa av oss har - av digitala kanaler (inkl SVT1 HD och SVT2 HD) som går att se på alla apparater utan programkort! Vad ska man annars ha sina nya platta apparater till? Jag vill inte ha flera boxar med kort som var och ett innebär en månadsavgift. När ska Com Hem inse detta?

Det går inte alls att se på SVT1 HD och SVT2 HD utan kort. Så länge som Kulturdepartementet och Myndigheten för radio och tv inte ändrar i lagen om vidaresändning för SVT så kommer Com Hem kunna ta betalt för dem. Var ett rent under att de överhuvudtaget kunde med att släppa 8 av de 10 i Small fritt.

Redigerat av jan_bananberg, 27 januari 2011 - 06:44.

Postad 27 januari 2011 - 13:04

Bagewitz
  • Bagewitz
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Enligt Com Hems Facebook-sida så kör de just nu ett erbjudande där man får XXL-bredband och XL-tv plus telefoni för 599:- i månaden. Står dock inte hur lång bindningstiden är.

Redigerat av Bagewitz, 27 januari 2011 - 15:07.

Postad 27 januari 2011 - 14:51

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Hehe, det är klart att de inser det. Men nu sitter de med en miljon betalande kunder som de skulle förlora på en sekund om de plötsligt ger ut ett vettigt digitalt grundutbud. ComHem vill ju att du ska behöva en box med ett kort för varje tv du har. Kortavgifter och tvillingkort och extrakanaler mm mm.
Folk sitter ju och betalar 400-500 kr/mån för det här, tror du ComHem ger bort det för en grundavgift à 40-50kr/mån istället. I don't think so.

Även OM comhem skulle slopa grundutbudet analogt och ha samma kanaler digitalt fritt så nämner även personen på comhem (Stefan Wallman) ett par sidor bakåt att det inte bara är det man betalar för. Så även om analogt släcks så kommer troligen avgiften inte helt försvinna för den boende. Fastighetsägaren betalar för service vid fel i fastighetsnätet i denna avgift som jag förstår och den tar de ju såklart ut på sina boende. Vad de sedan döper det till på sin avi i hyresavgiften är sedan en annan sak. Har man inte service kan comhem lösa fel fram till den fysiska punkt där fastighetsägarens nät börjar men där är det sedan stopp. Skulle inte vilja hamna i den positionen som slutkund för då måste man be fastighetsägaren ta ut en privat firma att fixa fel i huskroppen. Tror faktiskt det finns föreningar med denna "deal" och av efarenhet så är det merparten av felen som sitter i fastighetsägarens del av nätet. Inte SÅ konstigt då det är fiber till stora delar av bostadsområdena och sedan coax.

Men jag är klart för en spegling av analogt grundutbud "gratis" digitalt. Jag säger bara att avgifterna kommer troligen inte helt försvinna oavsett.

Postad 28 januari 2011 - 14:05

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Men jag är klart för en spegling av analogt grundutbud "gratis" digitalt. Jag säger bara att avgifterna kommer troligen inte helt försvinna oavsett.

Nej, självklart inte, men det försvarar ju inte det faktum att jag idag betalar för kanalerna både två och tre gånger.

Postad 28 januari 2011 - 14:20

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Hur motiverar egentligen ComHem kortavgiftshöjningen på 63% från 180kr till 294 kr??

Postad 28 januari 2011 - 15:14

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Hur motiverar egentligen ComHem kortavgiftshöjningen på 63% från 180kr till 294 kr??

Tror dom motiverade det på sin hemsida att det var 2 år sedan sist... ungefär så.
Sedan var det nån supportperson som sa tidigare i tråden det skulle göra dom kunde "förhandla" om mer kanaler och att vi nu fått play kanalerna inbakat i paketen.. nu sitter väl kanske typ 5% med en sådan on demand box och vi andra har ingen nytta av det, men det är summan summarum.
Allmäna pakethöjningarna har dom typ motiverat med att dom lagt till några kanaler i paketen.

Postad 29 januari 2011 - 11:16

Themaster_82
  • Themaster_82
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Enligt Com Hems Facebook-sida så kör de just nu ett erbjudande där man får XXL-bredband och XL-tv plus telefoni för 599:- i månaden. Står dock inte hur lång bindningstiden är.

Låter intressant men frågan är som hur lång är bindningstiden då

Postad 29 januari 2011 - 12:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Det är ju det jag säger det går att förhandla till sig ett ett visst paket och det kan innebära dagens analoga kanaler som digitala istället.
Förhandlar man till sig Medium 8 Favoriter så kan man ju välja dom kanalerna själv utan att det kostar nåt extra.
Som sagt det är upp till hyresvärdarna.

Men att få det för alla TV apparater det lär nog dröja väldigt länge innan operatörer inser problemet.
Finns vissa utlänska operatörer som tillåter cardsplitters och det bör även svenska operatörerna göra eller komma med en egen lösning.
Jag jämför det med switch/router för bredband bla och TV licensen gäller ju hela hushållet även den.

Redigerat av Leatherface, 29 januari 2011 - 12:33.

Postad 29 januari 2011 - 16:04

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Det är ju det jag säger det går att förhandla till sig ett ett visst paket och det kan innebära dagens analoga kanaler som digitala istället.
Förhandlar man till sig Medium 8 Favoriter så kan man ju välja dom kanalerna själv utan att det kostar nåt extra.
Som sagt det är upp till hyresvärdarna.

Men att få det för alla TV apparater det lär nog dröja väldigt länge innan operatörer inser problemet.
Finns vissa utlänska operatörer som tillåter cardsplitters och det bör även svenska operatörerna göra eller komma med en egen lösning.
Jag jämför det med switch/router för bredband bla och TV licensen gäller ju hela hushållet även den.

Lösningen är ju precis som jag skriver, skicka ut ett vettigt OKRYPTERAT utbud! De skickar ju ut ett 15-tal analoga kanaler okrypterade så jag förstår inte vari problemet ligger. Jag betalar gladeligen 75 kr/mån på hyran även i fortsättningen, bara jag får samma utbud digitalt i ALLA mina apparater utan att behöva ha ett abonnemang till varje. Dessutom borde Com Hem spara ganska mycket pengar på att släcka ner all analog sändningsutrustning.

Postad 29 januari 2011 - 16:54

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Lösningen är ju precis som jag skriver, skicka ut ett vettigt OKRYPTERAT utbud! De skickar ju ut ett 15-tal analoga kanaler okrypterade så jag förstår inte vari problemet ligger.

Detsamma var jag inne på i disskussion med en företrädare hos Comcomcomhem...men problemet sas var bland annat att TV3 ( Viasat ) vägrar hårdnackat att acceptera sådan lösning...

hualigen...Efterlyst okrypterat digitalt..nix..nix. Och James bond filmerna

Bojkotta TV3..kanske

Redigerat av Latman, 29 januari 2011 - 16:56.

Postad 29 januari 2011 - 17:52

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Det är det ett krav från kanalerna att dom ska vara krypterade.
Dom sände digital spegling på vissa ställen bla i Umeå ett bra tag till kanalerna krävdes att dom skulle krypteras.
Så även om Comhem ville skulle det nog bli svårt tyvärr.
Däremot så kan man avtala in ett visst utbud så man får kort och box som ingår i hyran.

Redigerat av Leatherface, 29 januari 2011 - 17:57.

Postad 29 januari 2011 - 18:03

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0

Det är det ett krav från kanalerna att dom ska vara krypterade.
Dom sände digital spegling på vissa ställen bla i Umeå ett bra tag till kanalerna krävdes att dom skulle krypteras.
Så även om Comhem ville skulle det nog bli svårt tyvärr.
Däremot så kan man avtala in ett visst utbud så man får kort och box som ingår i hyran.

Du tänker på gruppavtal? Jag har försökt att få igenon det här i föreningen där jag bor men eftersom det typ bara är gammla som bor här så är det tyvärr inte så många som är intreserade av det :)

Postad 29 januari 2011 - 18:12

Pezzen
  • Pezzen
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag måste bara kolla om jag har fattat det här korrekt. Jag är ju nu obunden till comhems Medium 8favoriter, ej HD-varianten, och har hittills betalat 99kr i månanden. Kommer jag i framtiden få betala 159 kr, en över 50 procentig prisökning (exklusive kortavgift) utan att få någon som helst fördelar av det, eller har jag totalt missuppfattat något? Om jag har rätt vet jag vet inte om det är värt det längre...

Postad 29 januari 2011 - 18:14

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Du tänker på gruppavtal? Jag har försökt att få igenon det här i föreningen där jag bor men eftersom
det typ bara är gammla som bor här så är det tyvärr inte så många som är intreserade av det :)

Kräv då att slippa betala för gruppanaloganslutning...de som vill fortsätta se analogt får
själva så gott dela på analog-kostnads-kakan...eller

Du själv beställer endast de kanaler som du vill se...kanske parabol på balkongen och Canal D...eller
varför inte Boxer som lämnar kanske ett bra erbjudande för konkurrensens skull..

megapaket hos Boxer för 100 kr i månaden ? för lägenhetsinnehavare..mums och smask-- kanske i framtiden?

Redigerat av Latman, 29 januari 2011 - 18:22.

Postad 29 januari 2011 - 18:21

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jag måste bara kolla om jag har fattat det här korrekt. Jag är ju nu obunden till comhems Medium 8favoriter, ej HD-varianten, och har hittills betalat 99kr i månanden. Kommer jag i framtiden få betala 159 kr, en över 50 procentig prisökning (exklusive kortavgift) utan att få någon som helst fördelar av det, eller har jag totalt missuppfattat något? Om jag har rätt vet jag vet inte om det är värt det längre...

Har idag endast HD-paketet och funderar att avsluta detsamma

Slalom etc. sänds ju okodat via parabol oftast via ARD-HD eller Eins HD... å helt gratis i äkta HD.

Men det är ju klart att alla gilla ju inte att kolla på utförsåkning..men --det finns säkert uppförsåkning på någon kanal ?

Postad 29 januari 2011 - 18:26

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Com Hem är duktiga på att ta betalt.

För en tid sedan införde de kortavgift (vilket egentligen de haft helt tiden fast inbakat i paketpriset) på 180 kr/halvår. Den avgiften har de nu höjt till 294 kr/halvår. Det är alltså nästan 600 kr/år man åkt på i ren prishöjning.

Nu höjer de dessutom priset för mitt programpaket. Tecknade för några månader sedan "Large". Bland annat ingick National Geographic HD, en kanal som de sedan plötsligt plockade bort.
Fick för någon vecka sedan ett brev där de skrev att mitt paket nu heter "XL" och blir 50 kr dyrare. För det får man fyra kanaler. Två helt meningslösa enligt mig samt ESPN HD och National Geographic HD. Nu ska jag alltså betala 50 kr/mån extra för att få tillbaka en kanal jag hade.

Dessutom betalar jag för det analoga grundutbudet, vilket jag inte använder, på hyran.

Har skickat frågan till Telia om de kan leverera IPTV till mig. Svarar de ja så ryker Com Hem.

Postad 29 januari 2011 - 18:32

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Janne G: Telia brukar kunna leverera iptv till de flesta adresser i sverige, så det borde inte vara något problem.

Postad 29 januari 2011 - 18:42

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Och Leverntören i skyn ...till de flesta adresser

316 kr/mån kostar Canal Digitals familjepaket med 12 HD-kanaler om önskas, och andra skräpkanaler.
Trean, femman med många andra goda reklamkanaler. Känns mer och mer lockande att få flera kalaskanaler.

316 kr endast för utökad glädje med parabölen. ( Kortavgiften hamnar här på 59 kr /mån )

MTVHD ingår dessutom..hurra hurra...316 spänn blir det i snitt

http://www.canaldigi...Familjepaketet/

Postad 29 januari 2011 - 18:55

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Jo men min hyresvärd vägrar paraboler så det är tyvärr inget alternativ. Annars hade jag haft det för länge sedan.

Postad 29 januari 2011 - 19:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Jo men min hyresvärd vägrar paraboler så det är tyvärr inget alternativ. Annars hade jag haft det för länge sedan.

Det får dom inte sålänge den är i det som tillhör din lägenhet dvs på balkongen.
Den får inte vara utanför balkong eller fönster däremot då har dom rätt att be dig ta ner den.

Postad 29 januari 2011 - 20:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

316 kr/mån kostar Canal Digitals familjepaket med 12 HD-kanaler om önskas, och andra skräpkanaler.
Trean, femman med många andra goda reklamkanaler. Känns mer och mer lockande att få flera kalaskanaler.

316 kr endast för utökad glädje med parabölen. ( Kortavgiften hamnar här på 59 kr /mån )

MTVHD ingår dessutom..hurra hurra...316 spänn blir det i snitt

http://www.canaldigi...Familjepaketet/

Jo tack CanalDigital propaganda vet man från dig tidigare .. Först få till stånd att montera parabol på balkongen sen ska man ha abbo från CD och för att sen få se Viasat History och övriga Viasat kanaler så får man punga ytterligare för ett abbo hur billigt blir det? slutar nog på en hel del de med.

Postad 29 januari 2011 - 20:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
...

Redigerat av Leatherface, 29 januari 2011 - 20:49.

Postad 29 januari 2011 - 20:51

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Det får dom inte sålänge den är i det som tillhör din lägenhet dvs på balkongen.
Den får inte vara utanför balkong eller fönster däremot då har dom rätt att be dig ta ner den.

Leatherface var snabbare..var inne på samma linje...tråckla in en 60 cm i ett hörn på balkongen borde räcka ? och kan väl inte väcka anstöt om skålen hålls innanför räcket eller..

Själv har jag en sådanhär motorstyrning...

Bifogad fil(er)

Postad 29 januari 2011 - 20:55

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Jo tack CanalDigital propaganda vet man från dig tidigare .. Först få till stånd att montera parabol på balkongen sen ska man ha abbo från CD och för att sen få se Viasat History och övriga Viasat kanaler så får man punga ytterligare för ett abbo hur billigt blir det? slutar nog på en hel del de med.

Nä..man väljer ju det som är billigast och bäst

Jo tack CanalDigital propaganda vet man från dig tidigare ..

Kollar just nu på "Luxe. TV" en HD-kanal som sänder från 9 grader öst...och helt okodat.
Och Astras HD-kanaler... bla Arte HD är ofta sevärd.

kollade för en stund sedan från Thorsatelliten på 0,8 W på kanal 10 helt okodat även där...haleluljasånger för hela slanten. Jo jag har humor.

Redigerat av Latman, 29 januari 2011 - 21:02.

Postad 29 januari 2011 - 20:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Nä..man väljer ju det som är billigast och bäst

Jo tack CanalDigital propaganda vet man från dig tidigare ..

vist men det blir ju en hel del med 2 abbo på CD och Viasat..

sen Astras HD kanaler har ju inge svensk mest tyska om de va Engelska så vist

Redigerat av Duckface21, 29 januari 2011 - 21:04.

Postad 29 januari 2011 - 21:06

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

vist men det blir ju en hel del med 2 abbo på CD och Viasat..

sen Astras HD kanaler har ju inge svensk mest tyska om de va Engelska så vist

Du får väl leta fram lexikonet...och bläddra utav bara h..

Postad 29 januari 2011 - 22:33

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
För en stund sen så blev det avbrott på i stort sett alla kanaler hos mig. Döm om min förvåning när Comhem inom några minuter hade fått ut ett meddelande om det när man sökte på "Driftinformation".

Service:NTT_2364143
serviceDate 2011-01-29 22:14:42

Information om störningen:Vi åtgärdar just nu ett avbrott på samtliga tjänster, tv, bredband och telefoni i ditt område.

Det har aldrig hänt förut att den sidan gett någon information om det inte varit avbrott som varat väldigt länge. Så på det området så verkar ni ha blivit bättre. Det uppskattas.

Postad 29 januari 2011 - 22:57

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jo avbrott här med på alla kanaler.. men bara på mitt kort kopplat till min hdpvr... men tvillingkorten funkar konstigt...

ser ut att va krångel med deras pairing! då det inte funkar på kort som har pairing

Redigerat av Duckface21, 29 januari 2011 - 22:59.

Postad 29 januari 2011 - 22:59

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Verkar inte bara vara Comhem då det är svart hos Tele2 också förutom på SVT1,SVT2 och TV4.
En gissning är att kanske nån kabel är avgrävd, strömavbrott eller liknande.

Redigerat av Leatherface, 29 januari 2011 - 23:03.

Postad 29 januari 2011 - 23:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Verkar inte bara vara Comhem då det är svart hos Tele2 också förutom på SVT1,SVT2 och TV4.
En gissning är att kanske nån kabel är avgrävd, strömavbrott eller liknande.

men det förklarar inte att vissa kort funkar andra inte inom comhem i allaf

Postad 29 januari 2011 - 23:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

För en stund sen så blev det avbrott på i stort sett alla kanaler hos mig. Döm om min förvåning när Comhem inom några minuter hade fått ut ett meddelande om det när man sökte på "Driftinformation".

Det har aldrig hänt förut att den sidan gett någon information om det inte varit avbrott som varat väldigt länge. Så på det området så verkar ni ha blivit bättre. Det uppskattas.

de kanske va hemligt planerat avbrott haha där med så kom infon samtidigt bilden försvann :)

Postad 29 januari 2011 - 23:48

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

de kanske va hemligt planerat avbrott haha där med så kom infon samtidigt bilden försvann :)

Det här låter ju som att de har tappat sin lina.

"Vi har för närvarande avbrott i tjänsterna digitaltv, telefoni, bredband och delar av grundutbudet i Luleå, Kalix, Boden, Haparanda. Vår underleverantör har problem och de arbetar för närvarande med felsökning och vi återkommer så fort vi vet mer. Vi beklagar att våra kunder i området inte kan titta på tv/använda internet/ringa just nu"

Postad 29 januari 2011 - 23:58

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Det här låter ju som att de har tappat sin lina.

"Vi har för närvarande avbrott i tjänsterna digitaltv, telefoni, bredband och delar av grundutbudet i Luleå, Kalix, Boden, Haparanda. Vår underleverantör har problem och de arbetar för närvarande med felsökning och vi återkommer så fort vi vet mer. Vi beklagar att våra kunder i området inte kan titta på tv/använda internet/ringa just nu"

underleverantör? låt mig gissa tele2? ... men fattar inte detta vi kollar tv men med tvillingkortet vanliga kortet funkar inte? inte fan kan tele2 ha med pairingen att göra? då det är bara det kortet som e pairat som inte funkar här.

Postad 30 januari 2011 - 00:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

men det förklarar inte att vissa kort funkar andra inte inom comhem i allaf

nä måste va nå annat problem då men lustigt att de inträffar samtidigt.
Jag bor i Piteå här så verkar vara i norra sverige det är problem och det gäller även en hög okodade kanaler.

Redigerat av Leatherface, 30 januari 2011 - 00:19.

Postad 30 januari 2011 - 00:50

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

underleverantör? låt mig gissa tele2? ... men fattar inte detta vi kollar tv men med tvillingkortet vanliga kortet funkar inte? inte fan kan tele2 ha med pairingen att göra? då det är bara det kortet som e pairat som inte funkar här.

Comhem köper fiber av Banverket. Det kan vara så att även Tele2 gör det.

Postad 30 januari 2011 - 01:27

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

nä måste va nå annat problem då men lustigt att de inträffar samtidigt.
Jag bor i Piteå här så verkar vara i norra sverige det är problem och det gäller även en hög okodade kanaler.

jag bor i luleå men nyss dog tvillingkortet med så nu e det dött på allt utom 1,2,4
att 1,2,4 funkar beror troligen på att de kanalerna tas ned lokalt för lokala nyheter osv sen att de inte är just kodade...

Comhem köper fiber av Banverket. Det kan vara så att även Tele2 gör det.

oki inte en aning men irriterade e detta

Postad 30 januari 2011 - 01:28

rillo_4
  • rillo_4
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
men orka avbrott när det är nhl skills competition just inatt!

Postad 30 januari 2011 - 01:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

men orka avbrott när det är nhl skills competition just inatt!

ja varar felet länge har man ju rätt till kompensation

Postad 30 januari 2011 - 03:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

jag bor i luleå men nyss dog tvillingkortet med så nu e det dött på allt utom 1,2,4
att 1,2,4 funkar beror troligen på att de kanalerna tas ned lokalt för lokala nyheter osv sen att de inte är just kodade...

Ja 1,2 och 4 tas ner lokalt det stämmer.

Postad 30 januari 2011 - 04:31

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Även telias mobilnät är död upptäckte jag med.

Postad 30 januari 2011 - 09:45

Mrxx
  • Mrxx
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

ja varar felet länge har man ju rätt till kompensation

Vad har ComHem för policy angående kompensation? Ska tv-sändningarna vara borta flera dygn? Måste man ha anmält felet till ComHem?

Postad 30 januari 2011 - 09:54

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Det är en avgrävd fiber som är orsaken.

http://www.nsd.se/ny...ticleId=5939752

Postad 30 januari 2011 - 11:46

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Det är ofta tycker jag som dom lyckas gräva av nån kabel någonstans. :)

Postad 30 januari 2011 - 13:26

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det är ofta tycker jag som dom lyckas gräva av nån kabel någonstans. :)

De som grävde borde ha använt Ledningskollen.se så hade det inte behövt hända :blink:

Postad 30 januari 2011 - 13:33

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Vad har ComHem för policy angående kompensation? Ska tv-sändningarna vara borta flera dygn? Måste man ha anmält felet till ComHem?

tror de måste va borta ett dygn. du måste kontakta comhem oftast blir det avdrag på nästkommande räkning.....

kolla NSD avbrottet är troligen sabotage

Redigerat av Duckface21, 30 januari 2011 - 13:34.

Postad 30 januari 2011 - 13:47

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

kolla NSD avbrottet är troligen sabotage

Hittar ingenstans där det står. Kan lika gärna vara så att huvudkabeln och backupkabeln är nergrävda i samma kabeldike och alltså grävdes av samtidigt. Eller?

Postad 30 januari 2011 - 13:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Hittar ingenstans där det står. Kan lika gärna vara så att huvudkabeln och backupkabeln är nergrävda i samma kabeldike och alltså grävdes av samtidigt. Eller?

http://www.nsd.se/ny...ticleId=5940016
###### idioter som försöker stjäla kablar

Redigerat av Duckface21, 30 januari 2011 - 14:00.

Postad 30 januari 2011 - 14:06

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

förstår inte att du inte såg det liksom står klart o tydligt i första spalt på NSD

Postad 30 januari 2011 - 14:15

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0
Synd att dom inte grävde strömkabeln lite mer så dom vart rejält grillade.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 708i Surround + Surround Back
    Anton
    2025-05-21 19:42:26
  • JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.