Håller tummarna att det bara är en trött gammal säkring (och det "kända" problemet med 6.3A i 1080, 8A slow i nyare) och stoppar in en ny imorgon utan mer undersökande.
Umeå, Västerbotten, Norrland, Sverige!
Postad 25 March 2014 - 21:19
Håller tummarna att det bara är en trött gammal säkring (och det "kända" problemet med 6.3A i 1080, 8A slow i nyare) och stoppar in en ny imorgon utan mer undersökande.
Postad 25 March 2014 - 21:23
Du har ju inte haft steget så länge heller om jag minns rätt? Hoppas på säkringen!
Postad 25 March 2014 - 21:34
Blir att krångla sig in till stan och Kjell och inhandla ett litet lager säkringar, inte för att byta på rullande band, men det är totalt 10st 6.3A i mina slutsteg...
Postad 26 March 2014 - 11:23
Postad 26 March 2014 - 20:03
Bytt fyra rail-säkringar i 991an, nu lever den igen!
Skönt att det var så enkelt
Postad 27 March 2014 - 10:26
Med 56mm MDF på alla väggar och 28mm stagning så ska dom vara rejäla
Postad 27 March 2014 - 14:37
Fixa nu ffs, jag är ledig nästa helg
Postad 27 March 2014 - 14:51
Ska måla ikväll och imorgon och montera till veckan skulle jag tro.
Postad 27 March 2014 - 18:16
fy fan vilka tunga pjäser, dom väger ju lika mycket som mina basar gör *asg* du får vara försiktig med volymen nu när du sätter igång samt att du får skriva dina intryck allt eftersom när du lyssnar på dom. ska bli otroligt spännande att höra vad du tycker =)
Postad 27 March 2014 - 19:07
Tagit lång tid men äntligen är det nära. Lägger upp bilder och intryck allt eftersom.
Postad 27 March 2014 - 20:02
Snyggt! De lär ju inte hoppa iväg iaf...
Näe, men lite extra vikt skadar inte.
Postad 28 March 2014 - 22:15
Har två stycken som ska kortas ned när höjden är bestämd, får bygga ett tredje stativ för centern.
Postad 31 March 2014 - 10:14
Redigerat av Jonas__W, 31 March 2014 - 10:14.
Postad 31 March 2014 - 16:21
Postad 31 March 2014 - 17:11
Kan ju bli flopp dock, man vet ju aldrig
Postad 31 March 2014 - 17:50
Postad 31 March 2014 - 18:52
Det måste vi styra upp, behöver lite inspiration för Rifilou-bygget som ligger på is.
Låter toppen
Postad 31 March 2014 - 19:06
på tal om bas, har du ställt upp dom ännu eller är det ytterligare ett senare projekt?
Postad 31 March 2014 - 19:53
Mina element till Rifilou är väldigt små i jämförelse med Jonas_Ws...
element4.jpg 135.81K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered31eb059f, 31 March 2014 - 19:56.
Postad 31 March 2014 - 19:57
Var inte ledsen, det är inte speciellt många projekt som har 12" som midbas
Fan så spännande det här blir, det ska bli sjukt kul att höra vad du tycker jonas, och nästan lika kul att höra själv. Men vi måste dra ner volymen lite, kan inte spela så högt som du säkert brukar när jag kommer på besök
Postad 31 March 2014 - 21:02
Postad 31 March 2014 - 22:21
Postad 31 March 2014 - 22:25
...eller är en sån som vill kräma på högt och känna basen, känner du nån sån?
Postad 31 March 2014 - 22:27
Postad 31 March 2014 - 22:39
Postad 01 April 2014 - 14:51
på tal om bas, har du ställt upp dom ännu eller är det ytterligare ett senare projekt?
Basarna är uppställda nu, så nu behövs betydligt mindre ingrepp med EQ (+- 5dB över basregistret utan EQ)
samt att jag fick 2.5dB mer bas! Win win!
Hur låter det jonas?
HAHA!
Återkommer imorgon
Postad 01 April 2014 - 14:59
Har ni någon som ska flytta eller om ni känner någon kontakt så vore jag tacksam
Postad 01 April 2014 - 17:24
Marcus: mja, tyvärr är umeå halvskralt när det kommer till bostäder, hur lång kötid har du i bostaden?
Postad 02 April 2014 - 07:30
Har noll kötid, så det är från scratch dettaMer bas? Grattis!
mer bas gratis är totally epic win
Marcus: mja, tyvärr är umeå halvskralt när det kommer till bostäder, hur lång kötid har du i bostaden?
Postad 02 April 2014 - 07:53
Har noll kötid, så det är från scratch detta
Har några kontakter jag ska höra med.
Om du inte tar en större 4:a 5:a eller något sådant är det nog svårare att få tag i en förstahandskontrakt. Dock brukar det finnas ute andrahandskontrak på ex blocket, varning för ockerpris. Om du planerar längre vistelse här kanske köpa kan vara ett alternativ...
// Sat
Postad 02 April 2014 - 07:59
Ja, då är det knivigt, tror tom att det kan vara knivigt att få något i någon närliggande by som holmsund då. Hoppas att dina kontakter nappar på något. Får vi råga vad det är för arbete det är ränkt att du ska utföra här?Har noll kötid, så det är från scratch detta
Har några kontakter jag ska höra med.
Nyaste uppdateringen om mitt bygge: "Hej, har igång första burken och spelar.
Mellanregistret/nedre diskant är fantastiskt (röster), är du inte såld på singer/songwriter tycker jag definitivt du skall fixa lite välinspelade såna plattor : )
Tror inte nån av dyr-butikerna i stan har något som kan konkurrera i mellanregisterdynamik och närvaro med denna burk : )
och då spelar jag bara på en högtalare i mono!
Upplösningen är god och det är lätt att höra skillnad på inspelningskvalitet mellan olika skivor
Basen är tight och slår hårt som det brukar göra med lätta Pa-koner med tygupphänging och starka magneter. Har spelat lite hårdrock på hög volym och även om inspelningskvaliten oftast inte är i topp på den genren så har det funkat fint på hög volym utan huvudvärk.
Diskanten är väldigt känslig i vertikalled, så det är kompenserat i filtret med en höjning i diskanten för att den inte skall försvinna i lyssnigsposition. Med 2m avstånd eller mer till burkarna funkar det fint. Det är ett 2vägsfilter utan konstigheter nu, gjorde lite frekvenskompenseringar men det tog lite död på rivet och dynamiken så jag är tillbaks på ett någorlunda standard 2vägs med delning kring 1,7-2khz.
Finns en gnutta värme strax över basen som inte filter rår på men jag tycker det funkar finfint speciellt om man skall spela högt, högtalaren har inte en varm klang i övrigt.
burkarna skall plockas ur och slipas och ytbehandlas, sedan skall en fot byggas, sedan skall bägge burkarna få filter(skall beställa nya komponenter då den går med test-delar nu), sedan lite mer mätingar, sedan behöver ett emballage byggas, sedan klart. Alltså mycket kvar men jag är rätt säker på att du kommer gilla det du hör, det gör iaf jag"
Postad 02 April 2014 - 08:02
// Sat
Postad 02 April 2014 - 08:12
Jag är sprängfylld med förväntan efter det här mailet, medans det ändå ser ut att det kommer dröja kanske till början av sommaren. Ursprungligen sa han att det tar ca tre månader, men han har haft lite krångel bla med att få in elementen till affären. Dock så sitter jag ju idag på världens bästa stativare, så jag klarar mig rätt bra.
Behöver jag i och med detta ens påpeka hur spänd jag är på jonas projekt med tanke på att jag tror att han har, enl kritikerna, ett subliminalt utomjordiskt bra element? Så länge övergången hos honom klaffar så misstänker jag att anledningen till varför han inte skrivit mer här är för att han dog en smula igår av ljudet
Sååå... vi väntar med, minst sagt, stoooor spänning! Jonas mid lär vara bättre än elementen jag valt nämligen
Edit: jag ska dock lägga till att mina frontar inte är gjorda för att spela bas, men jag börjar misstänka att dom gräver neråt ungefär lika djupt som öhmans toppar gör. Eller jag får för mig att dom gör. Jag tror dessa kan sträcka sig ner till 60 eller ev lite under det tom.
Redigerat av Zartok, 02 April 2014 - 08:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?