Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C685 3D-TV

1078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS50C685 (TV) 6 8.9375 (15) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 28 December 2010 - 10:56

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0
Hej! Jag har liksom de flesta (?) fått Blu-Ray boxen med de åtta filmerna. Men är det någon som fått Shrek-boxen?

Postad 28 December 2010 - 11:33

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jaha, nu har TVn anlänt och jag är nöjd så långt!

Någon sim kör med CA-modul för Canal Digital HD? Vilken, funkar bara Strong?
Någon som provat USB-dongel, annan än Samsungs egna?

MVH

JIKen

Jag kör sedan några dagar tillbaka med en Conax CAM från Kjell & Co http://www.kjell.com...00000,678500000 och det funkar kanon med den här tv'n. Alla Canal Digitals kanaler inkl HD lirar utan problem

/dala

Redigerat av dala, 28 December 2010 - 11:34.

Postad 28 December 2010 - 17:32

boulejohan
  • boulejohan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag kör sedan några dagar tillbaka med en Conax CAM från Kjell & Co http://www.kjell.com...00000,678500000 och det funkar kanon med den här tv'n. Alla Canal Digitals kanaler inkl HD lirar utan problem

/dala

Kanon, tackar för tipset!

Behövde du ringa till CD och be dom paira kortet med modulen?

MVH

Johan

Postad 28 December 2010 - 20:58

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Kanon, tackar för tipset!

Behövde du ringa till CD och be dom paira kortet med modulen?

MVH

Johan

Nix :) Men det har jag hört ryktas att du behöver göra om du köper en Strong CAM.

Postad 29 December 2010 - 10:18

rustla
  • rustla
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Undrar vad ni använder för lösning för streaming från PC till TV för Komplettpaketet?

Hade ev. tänkt lösningen PC - router - (LAN) - C5900 - (HDMI) - TV.. Eller är jag helt ute och cyklar?

Är det någon som kör Mezzmo och hur tycker det ni fungerar?

Mitt grafikkort har tyvärr inte HDMI och det skulle vara grymt att få till en fungerande lösning.

Postad 30 December 2010 - 00:17

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Kunde inte hålla mig längre.....
Allt är erat fel, hade tänkt vänta med 3d tills det mognat lite, lol.
Men man ska ju alltid leka testpilot & ligga i frontlinjen.
Hur som, priset är ju helt grymt, hoppas bara att tv'n levererar därefter.
Ni som köpt & har haft den några veckor, hur tycker ni den funkar?
2D, 2D till 3D, 3D & stream från egen dator?

Iom att jag tjacka ny 3d burk så vart det oxå en uppgradering till en sammy 7.1 hemmabio, ht-c6930w.
Så där rök det 20 loppor rakt av........

Tomten kom sent i år, hahaha

Postad 30 December 2010 - 13:35

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Lämnade ju som sagt tillbaka den första jag fick pga buzz..
Hämtade nr2 idag, SAME SHIT..

Super otur eller super hörsel ;)

Trodde några år av att stå framför jet motorer på arlanda skulle förstöra hörseln men tydligen inte.
Blir till att försöka dämpa bort oljudet ist.

Postad 30 December 2010 - 15:39

mattematico
  • mattematico
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats få igång DLNA på denna tv? Jag har försökt med en rad olika DLNA servrar t.ex. Xtreamer, PS3 Media server, Windows Home Server m.fl. Jag ser alla mappar och filmer men de går inte att spela upp. Om jag istället för över filmen till ett USB minne så spelas denna upp utan problem.

jag har samma problem, men tror att i mitt fall så är det nog routern som spökar, då den inte stödjer dnla, fast å andra sidan funkar det från dator till ps3

Postad 31 December 2010 - 15:46

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Super otur eller super hörsel :)

Trodde några år av att stå framför jet motorer på arlanda skulle förstöra hörseln men tydligen inte.

Jag inbillar mig att min blivit tystare, kan det vara möjligt? Måste gå jättenära för att höra den nu. Och jag som påstod att folk hade dålig hörsel :blush:

Gott nytt år på er!
MVH Martin

Postad 31 December 2010 - 18:45

Unregistered14495be3
  • Unregistered14495be3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Super otur eller super hörsel :)

Inte ens om jag sätter TV:n på mute kan jag böra den surra.

Postad 02 January 2011 - 21:28

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få igång 60hz ut på telias digitalbox?

Om man bryter strömmen till den och håller in "info" när man sätter i kontakten så kommer man in i någon sorts servicemeny. Där kan man växla till "Pal M" eller NTSC och på så vis få 60 hz ut. Det syns mycket tydligt när man växlar mellan dessa att 60 hz läget ger bättre svärta.

Problemet är att min box vill inte logga in när jag väljer något av dessa utan det är bara det översta läget som fungerar.

Någon som har nån lösning på detta?

MVH Martin

Postad 03 January 2011 - 12:56

Unregistered5a9bdff9
  • Unregistered5a9bdff9
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats få igång DLNA på denna tv? Jag har försökt med en rad olika DLNA servrar t.ex. Xtreamer, PS3 Media server, Windows Home Server m.fl. Jag ser alla mappar och filmer men de går inte att spela upp. Om jag istället för över filmen till ett USB minne så spelas denna upp utan problem.

Halloj!

HAr inte din TV utan en LED C-serien och jag kör Serviio (http://www.serviio.org) - funkar riktigt bra, bland annat finns färdiga prfiler för bland annat Samsungs A, B och C-serier. Och Serviio kan även transcoda om film så det blir i format som TV'n fixar. Stöd för subtitles m.m.

Postad 04 January 2011 - 00:14

Rappid
  • Rappid
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
När jag tittade på 3d så hörde jag ett litet klick, sen var ena glaset på glasögonen sprucket... Någon annan som råkat ut för detta, eller har jag haft otur att få ett par extremt känsliga glasögon? Känns svårt att bevisa för Komplett att det inte skulle vara yttre åverkan...

Edit: Komplett skickar nya direkt. Mycket bra service

Redigerat av Rappid, 05 January 2011 - 16:42.

Postad 04 January 2011 - 11:22

Unregistered1a5a7d81
  • Unregistered1a5a7d81
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har haft denna tv sen strax innan jul, beställde i nov tog nästan en månad för att bli levererad. Behöver nog inte nämna vart jag köpt den då det bara är en återförsäljare av denna modell.
Hade beställt "hemkörning", fick lik förb**'at hämta tvn på postcenter samt bluray och glasögon hos mitt ombud.
Filmerna beställdes samma dag jag fick tvn, inte sett röken av varken de åtta blurayfilmerna eller de fyra 3d Shrekfilmerna man "fick med" på kupong.

Medium nöjd med själva beställa/leverera biten.

Tvn i sig är helt okej. Bra svärta, förstår inte hur vissa tycker att den är grådassig? Däremot tycker jag att det vita i bilden är helt fel. Den blir aldrig vit, snarare ljusgrå, ljusgul eller ljusrosa beroende på hur man ställer inställningarna.
Kan vara källan också, jag använder den inbyggda digitalboxen för digital canal. Hyffsad bild på vanliga satellitkanaler, väldigt bra bild på hd-kanalerna.

Har kollat några bluray filmer, och den bilden är klockren. Inte alls problem med varken svärta eller vit då. Dock kollar jag på mer tv än bluray, så jag är inte jättenöjd.
Även tv-spel ger väldigt bra bild.

Har provat streama via dlna från dator, tvn hittar den utan problem, och bara man indexerar filerna på datorn rätt så hittar den alla filmer/bilder/musik. Dock var man tvungen att aktivera nån divx-tjosan för att den skulle kunna visa filmerna, och det har jag inte orkat göra ännu. Så bilden via mediaspelaren har jag inte kunnat prova ännu.

Blurayspelaren fungerar bra, internet@tv var inga problem. Väldigt bra bildresultat när jag kollade youtube. Spelaren startar snabbt när man sätter i en bluray skiva.

3D fungerar väldigt bra. Riktigt bra bild, och 3d-effekten av att föremål befinner sig utanför tvn är riktigt fränt. Synd att man inte kan hyra 3d filmer bara...(än?)

Största problemet med tvn är att den surrar, den surrar högt som f*n. Jag ska undersöka om det blir bättre om tvn är kopplad till ett eget eluttag med egen propp, men tror inte att det kommer att göra underverk.
Man behöver ha förhållandevis ganska hög ljudnivå på tvn för att inte höra surret, väldigt störigt, då jag oftast tittar på tv när barnen lagt sig och vill då inte ha så hög volym.

Hade det inte varit så stökigt att skicka tillbaka den hade jag gjort det bara för surret.

Postad 04 January 2011 - 12:49

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Min gamla LCD TV dog för några dagar sedan och är nu på jakt efter en ny TV. Denna är då högt upp på önskelistan men jag har några frågor som jag inte har hittat några svar på än.

Om man ser på en 3D film tex och bara har ett par glasögon men är 2 personer, hur ser då bilden ut utan glasögon? Går det överhuvud taget att se på utan glasögon?

Det finns tv mottagare för det mesta och det finns USB port så egentligen finns det ingen teknisk begränsning för att spela in direkt från TV till USB men jag kan inte hitta något om det går eller ej med samsungs firmware. Går det eller har de missat det?

Tacksam för svar.

Postad 04 January 2011 - 13:41

Unregistered1a5a7d81
  • Unregistered1a5a7d81
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
I paketet jag köpte, fick jag med tre glasögon. Vet inte hur det är nu, men det går inte att titta på 3d utan glasögon.
Bilden blir väldigt suddig eftersom den visar "två bilder".

Ang. usbinspelning så är väl "SammyGo" något åt det hållet. Har inte hunnit kika på det själv, men det verkar intresant.

Postad 04 January 2011 - 16:05

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Borde bara vara att aktivera det i servicemenyn för C-serien:

http://sourceforge.n...VR_for_C-Series

Någon som har provat det?

Postad 05 January 2011 - 09:23

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Borde bara vara att aktivera det i servicemenyn för C-serien:

http://sourceforge.n...VR_for_C-Series

Någon som har provat det?

Provade nyss och det gick att slå på PVR i servicemenyn. Dock gör det ingen skillnad på tv'n, inspelning till USB fungerar ändå inte. När jag trycker på pause i live tv så säger den bara "inte tillgänglig".

Eventuellt kan man kanske lura tv'n att tro att den är en annan modell och på så sätt få igång PVR funktionen? Att bara slå på den i servicemenyn gör iallafall ingen skillnad på min tv.

Postad 05 January 2011 - 10:44

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Provade nyss och det gick att slå på PVR i servicemenyn. Dock gör det ingen skillnad på tv'n, inspelning till USB fungerar ändå inte. När jag trycker på pause i live tv så säger den bara "inte tillgänglig".

Eventuellt kan man kanske lura tv'n att tro att den är en annan modell och på så sätt få igång PVR funktionen? Att bara slå på den i servicemenyn gör iallafall ingen skillnad på min tv.

Låter intressant, fick du formatera usb-minne/hårddisk samtidigt som du gjorde det eller du bara ställde in det och försökte trycka paus?

Postad 05 January 2011 - 10:56

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Låter intressant, fick du formatera usb-minne/hårddisk samtidigt som du gjorde det eller du bara ställde in det och försökte trycka paus?

Följde guiden som länkas ovan. Formaterade först ett USB-minne på datorn i FAT32 format, stoppade det sedan i tv'n, slog på hotelläge, clonade tv till usb, gick in i servicemeny och slog på PVR, slog av hotelläge och startade om tv'n. Ser inget som tyder på att någon PVR funktion har aktiverats nu efteråt.

Har inte orkat läsa alla sidor på AVSForum där denna tv diskuteras. Men jag vet att möjligheten att slå på PVR funktionen har dryftats där. Någon som vet om någon annan lyckats får det att funka?

Postad 05 January 2011 - 12:07

Jenzan
  • Jenzan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Grymt sugen på att köpa! Känns dock som xxx i hjärtat att betala 2000 kr mer för den än var den var nere på för 2 veckor sedan..... Någon som tror att den kommer i att sjunka igen, deadline skulle vara Februari.

Postad 05 January 2011 - 12:44

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
De har den för rea på inWarehouse nu istället. Samma butik som komplett så är egentligen ingen skillnad.

http://www.inwarehou...aspx?sku=616069

Jag står också i valet och kvalet om man ska slå till på denna. Är lite tveksam till 3D om det är värt sitt pris än med alla brister det har. Det tillsammans med ingen PVR ger för många tveksamheter för mig. Lutar åt att det blir en budget variant nu istället med LG 50PK350N.

Redigerat av Jensa86, 05 January 2011 - 12:45.

Postad 05 January 2011 - 12:51

Jenzan
  • Jenzan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jo såg också det på Inwarehouse men om man kollar på Pris-statistik kan man se att den var ner på 10 000 senast 12/12 -10. Det är 2000 spänn till..

Postad 05 January 2011 - 13:05

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Jo såg också det på Inwarehouse men om man kollar på Pris-statistik kan man se att den var ner på 10 000 senast 12/12 -10. Det är 2000 spänn till..

Det var komplett som hade super rea för sitt 10-års jubileum.

Postad 05 January 2011 - 18:45

Unregisteredb7d789c0
  • Unregisteredb7d789c0
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Vad F*N är det för fel när TV:n vägrar spara mina bildinställningar?

Min tanke är att den inte har något inbygt batteri eller liknande. Jag stänger av all ström till den varje kväll, har strömbrytare till hela hemmabion.
Så har mina misstankar om att det nollställer TV:n?`

Annars är TV:n underbar. Kollar mest på analoga kanaler, vilket den klarar av mycket bra. jämnfört med min gamla PK350. Som var värdelös.

EDIT:
1. BD-Wise? Vad är det för speciellet med den bildkvalitén?

2. Har inte fått mina filmer ännu? ;) Hur lång tid var eran lev.?

Redigerat av Unregisteredb7d789c0, 05 January 2011 - 19:31.

Postad 05 January 2011 - 19:29

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

De har den för rea på inWarehouse nu istället. Samma butik som komplett så är egentligen ingen skillnad.

http://www.inwarehou...aspx?sku=616069

Jag står också i valet och kvalet om man ska slå till på denna. Är lite tveksam till 3D om det är värt sitt pris än med alla brister det har. Det tillsammans med ingen PVR ger för många tveksamheter för mig. Lutar åt att det blir en budget variant nu istället med LG 50PK350N.

Farsgubben har denna och jag tycker PK´n spöar den...speciellt i blu ray tittande..
Fast den har ju inte 3d...Jag valde PK.Köper 3d TV utan obekväma glasögon 2015 :P

Postad 06 January 2011 - 09:57

Jenzan
  • Jenzan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Farsgubben har denna och jag tycker PK´n spöar den...speciellt i blu ray tittande..
Fast den har ju inte 3d...Jag valde PK.Köper 3d TV utan obekväma glasögon 2015 :P

Jo det ligger nog något i vad du säger. En stor fördel för mig är dock att man får med en blue-ray spelare i PS50C685 3D. Så bara där spara man ju in någon tusing (Går ju med datorn men väldigt bekvämt med spelare). Någon som har några synpunkter på blue-ray spelaren? funkar bra eller?

Ja jag skall fundera, går den ner lite i pris så slår jag nog till! annars blir det nog LG:n för mig också.

Postad 06 January 2011 - 11:13

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Jo det ligger nog något i vad du säger. En stor fördel för mig är dock att man får med en blue-ray spelare i PS50C685 3D. Så bara där spara man ju in någon tusing (Går ju med datorn men väldigt bekvämt med spelare). Någon som har några synpunkter på blue-ray spelaren? funkar bra eller?

Ja jag skall fundera, går den ner lite i pris så slår jag nog till! annars blir det nog LG:n för mig också.

Jag känner exakt samma, attans att ens gamla tv inte kunde gå sönder någon månad tidigare när den kostade 10k istället. Då hade man sluppit den här beslutsångesten :P

Postad 07 January 2011 - 14:26

Unregistered14495be3
  • Unregistered14495be3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag känner exakt samma, attans att ens gamla tv inte kunde gå sönder någon månad tidigare när den kostade 10k istället. Då hade man sluppit den här beslutsångesten :)

Paketet är fortfarande väldigt prisvärt för 12 000 kr. Under 10 000 kr var det ett enormt fynd men inget dåligt köp nu heller alltså.

Halloj!

HAr inte din TV utan en LED C-serien och jag kör Serviio (http://www.serviio.org) - funkar riktigt bra, bland annat finns färdiga prfiler för bland annat Samsungs A, B och C-serier. Och Serviio kan även transcoda om film så det blir i format som TV'n fixar. Stöd för subtitles m.m.

Stort tack, hade problem med detta tidigare men Serviio fungerar toppen.

Postad 09 January 2011 - 23:07

mattematico
  • mattematico
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
nån som sett skymten av shrek än?

Postad 10 January 2011 - 21:17

boulejohan
  • boulejohan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Inga filmer här! Inte ens Blu-rayfilmerna!

Postad 11 January 2011 - 18:34

Unregistered14495be3
  • Unregistered14495be3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Inga filmer här! Inte ens Blu-rayfilmerna!

Inte här heller.

Postad 11 January 2011 - 19:34

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Nu har jag velat fram och tillbaka om vilken TV det skulle bli i över en vecka. Tillslut bestämde jag mig i söndags för den här men hade inte med mig inlogg till banken när jag besökte föräldrarna i helgen. Kom hem på måndag och de hade givetvis höjt priset till 15000 igen då när jag skulle beställa.

Började titta på lite andra modeller och hade nästan beställt PS50C7705 modellen istället som är rätt prisvärd med dustins studentrabbat för 12700 kr. Dock precis innan jag skulle beställa så kollade jag på komplett och då hade de sänkt priset nu igen till 10990kr så det vart en snabb beställning och nu väntas det med spänning på hur den kommer bli. Lite billigare och extra glasögon, blu-ray spelar och filmer till är ju inte helt fel. ;)

Ni som funderar passa på nu ifall ni är sugna då priset nästan är lika bra som vid 10-års jubileumet igen.

Har läst att det är CR2025-batterier som ska vara i glasögonen. Har sökt men inte hittat något så jag undrar om det överhuvudtaget finns sådana uppladdningsbara batterier så man både kan få det billigare och tänka lite på miljön? Vore ju lite idiotiskt om man skulle behöva byta batteri hela tiden.

Postad 11 January 2011 - 20:25

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Va f.n jag ska ju hämta min imorgon kväll på komplett.
Tror ni att jag kan få tillbaka den tusingen?
Dom borde ju ha prisgaranti mot sig själva iaf?

Postad 11 January 2011 - 21:07

Jensa86
  • Jensa86
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0

Va f.n jag ska ju hämta min imorgon kväll på komplett.
Tror ni att jag kan få tillbaka den tusingen?
Dom borde ju ha prisgaranti mot sig själva iaf?

Går dom inte med på det är det ju bara att avbeställa/åberopa ångerrätten och sen säga att du vill köpa den igen ;)

I värsta fall så får väl kanske inte med den hem då direkt utan måste vänta på en "ny" eller nått men har svårt att tro att de är så dumma, de förlorar ju bara på det själva med.

Postad 11 January 2011 - 21:35

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Precis vad jag tänkte....

Hoppas att det inte blir nått tjafs så man får med sig burken hem oxå ;)

Postad 12 January 2011 - 07:41

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Fick hem Shrek Boxen igår.
Ganska så ordinär plastbox med fyra skivor i. Filmerna har ingen text däremot så är dom dubbade på olika språk, bla svenska.

Har däremot inte fått dom andra filmerna, men dom anländer väl i dagarna dom också. ;)

Postad 12 January 2011 - 10:55

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Jag fick precis båda boxarna med filmer ;)
Ska bli intressant att se Shrek i 3D.

MVH Martin

Postad 12 January 2011 - 11:58

Unregistered5756fde3
  • Unregistered5756fde3
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Härligt att filmerna är på ingång. ;)

Är lite störd på svärtan på tvn. .. :P

Postad 12 January 2011 - 15:43

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Är lite störd på svärtan på tvn. .. :)

Jag också, se till att dina källor skickar ut en 60 hz signal om det går så blir svärtan bättre.

Någon som vet om man kan få den medföljande BD-spelaren att skicka ut 60hz vid DVD-tittning?

MVH Martin

Postad 12 January 2011 - 17:16

patrics
  • patrics
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fick också mina Shrekfilmer idag, ska bli spännade att se i 3D :)

Postad 12 January 2011 - 18:50

dala
  • dala
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Mina filer kom i lådan idag oxå, både Shrek och de åtta andra. Har kollat Shrek 1 i 3D, helt ok men 3D är fräckare i undervattensfilmen.

Redigerat av dala, 12 January 2011 - 21:21.

Postad 13 January 2011 - 06:07

Unregistered5756fde3
  • Unregistered5756fde3
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Fick oxå mina filmer igår. Kollade lite och det var riktigt coolt

Postad 13 January 2011 - 14:21

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
Hämta hem tv'n igår & den är ett enormt lyft mot min 5 år gamla 50" LG ( hajen ) om ni vet vilken det är.
Har sett att några har klagat på svärtan, använder en rekommenderas inställning från forumet.
Tycker att det ser mycket bra ut......
Köpte haunted house 3d & det funkar riktigt bra.

Har dock ett problem som jag inte kommer runt riktigt, DLNA.

Hittar mina bärbara men kan inte spela upp några filer.
Hittar min Lacie nas men kan inte hitta några filer.
Hittar min server med div. hdd's, hittar filerna men kan inte spela upp dom.
Min Dreambox hittas inte alls.

Har installerat divx på tv'n med aktiveringskoden, fått ner filen & fört över via usb.

Kan alltså inte spela upp några filer alls via tv'ns inbyggda mediaspelare.....

Alla tips mottages tacksamt

Postad 14 January 2011 - 20:16

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
http://www.flatpanel...p;id=1294927403

Recension av C68x modellen.
Har inte följt vad som hänt kring denna modell på sistone, men fick för mig att slå en kik och så va första riktiga testet ute :)
Ska man dock va ärlig så låter ju inget speciellt positivt där..
Jag har prisat denna TV tidigare i tråden, var nöjd med det mesta, och faktum är att jag är nöjd även efter den där grymma läsningen.
Det känns som att dom recenserar en helt annan TV, så vet inte vad man ska tro.

Finns bara en punkt i det där testet som stämmer överens med min egen uppfattning, och det gäller gamman.
Kan va svår att få till känns det som, och om man ska tro på det som sägs där så verkar det stämma överlag med denna TV.
Dock så är det ju inget ovanligt att TV apparater ger en något ojämn gamma kurva (de med "perfekt" gamma prisas väldigt högt!), men ändå får dom det att låta så negativt på C680.

Sen när det gäller svärtan, kan inte förstå hur dom fått till det i testet.
Hur jag än vänder och vrider på det kan jag inte få det till att svärtan är grådaskig på den TV jag har hemma (om det inte är Standard läge eller en bildfrekvens högre än 60 hz)
Den är djup, inte kolsvart. Men definitivt inte grådaskig.
De anger en svärta på 0.13 cd/m2 samt en kontrast på 669:1...det är de sämsta värden jag sett för en TV sen jag började intressera mig för att läsa recensioner av TV apparater.

Har själv haft hemma 2 av LGs modeller under 2010, de har en rapporterad svärta på ca 0.04-0.05 cd/m2, och hyllas ganska bra för det de presterar.
Den C685 jag har hemma har märkbart bättre svärta än LG modellerna, det var det första jag la märke till.
Har även läst på ett forum där en användare hade fått tillfälle att jämföra denna med C7000, sida vid sida i sitt hem, och han skickade tillbaka C7000 då den hade något sämre svärta.

Likaså den colorbanding de beskriver, har inte sett röken av den.
Något som var väldigt tydligt på LG modellerna, tom. synbart på min tidigare Panasonic modell.

Samma med hur de beskriver skuggdetaljeringen och krossade gråtoner.
Jag har varit så nöjd med just den biten då tidigare TV apparater jag ägt har varit lite svaga på den punkten, precis som många moderna TV apparater brukar vara.

När det gäller hur korrekt färger visas så kan iaf inte jag ha någon åsikt, då jag inte har nån mät utrustning.
I mina ögon har det sett ut som en bra balans med bra saturering utom på högröd, men ögonen kan luras ganska bra i det här avseendet, så dom kan ju ha rätt att den stinker lite även där..

Ur min synvinkel som amatör och helt vanlig användare, så är det så mycket som inte stämmer överens i den där recensionen, finns ett antal fler saker som nämns där som relativt negativa saker hos denna modell, som har varit klart värre på andra modeller men där det knappt nämns eller läggs nån vikt på utan istället hyllas de goda egenskaperna.

Så det känns som att de gick in med avsikten att rata helt enkelt.
Det är en av de mest negativa recensioner jag läst från Flatpanels, och då har jag alltid tänkt att den recensenten varit så trevlig då han alltid är så positiv i sitt tänkande och vanligtvis plockar fram det positiva i TV apparater även om de har negativa bitar.
Men inte denna gång.

Är smått chockad haha :D

Kan det vara att de recenserat UK/US modeller och att de skiljer sig från de nordiska?
Olika paneler?
Såg att den modell han recenserade hade stöd för xvYCC i menyn vilket inte den nordiska modellen har, så det är ju en skillnad där iaf.

Aja, man får väl vänta och se hur kommande recensioner ser ut, kan ju inte bli värre xD

Får ännu en gång be om ursäkt för ett lite långt inlägg, men tänkte att jag delar med mig av mina tankar även här när jag varit så flitig med det tidigare i tråden ;)

Postad 15 January 2011 - 09:04

Unregisteredb7d789c0
  • Unregisteredb7d789c0
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har inte fått mina filmer än? Beställde dem innan jul.. ;)

Sen fattar jag inte vad alla klagar om bilden?
Kolla mest på analoga kanaler och den är ju grym, om man tänker på vilken signal den får ta hand om.. Min PK350 funkar inte ens på det analoga!
Men på BD var PK350'n snäppet bättre, är inte så imponerad där..

Hadé

Postad 15 January 2011 - 10:27

pl1sk3n
  • pl1sk3n
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0
@ Jacon / mOrgan?

Håller helt med dig i din analys.....
Ang. modellnr så kan det kanske skilja sig, varför olika nr annars?
På min kartong står det 687 dessutom, på Kompletts klisterlapp 685G5S, så vem vet....

Upprepar min fråga ang. DLNA.
Är det nån som fått igång detta, hur isf?
Kör med trådat nätverk.

I Samsungs PC Share Manager så kan jag inte dela ut någonting, varken hdd's, mappar eller filer?

Postad 15 January 2011 - 22:06

ebonite
  • ebonite
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Halloj!

Tack!! Har äntligen haft tid att testa Serviio och det fungerar perfekt.

Postad 16 January 2011 - 11:58

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Vid mörkare scener noterar jag att bilden växlar mellan ett mörkare läge till något ljusare mörkt (gråaktigt) läge.
Det är klart störande och min fråga är om det är någon inställningsfråga eller vad det kan bero på ?

Postad 16 January 2011 - 12:25

Unregistered14495be3
  • Unregistered14495be3
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

@ Jacon / mOrgan?

Håller helt med dig i din analys.....
Ang. modellnr så kan det kanske skilja sig, varför olika nr annars?
På min kartong står det 687 dessutom, på Kompletts klisterlapp 685G5S, så vem vet....

Upprepar min fråga ang. DLNA.
Är det nån som fått igång detta, hur isf?
Kör med trådat nätverk.

I Samsungs PC Share Manager så kan jag inte dela ut någonting, varken hdd's, mappar eller filer?

Serviio som redan nämnts här fungerar mycket bra som DLNA-server.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.