Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem Samsung SMT-C7160 HD PVR

1276 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD AV-GP WD20EURS 64MB 2TB (Interna hårddiskar) 3 7 (1) Inga priser
Samsung SMT-C7160 250GB (Digitalboxar) 3 7,49 (36) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 mars 2012 - 11:58

Unregisteredfe239b4c
  • Unregisteredfe239b4c
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Nya boxen inkopplad, 30 minuter har gått och inget fel än.

Tycker den känns rappare än den förra, kanalbyten går mycket snabbare. Helt tyst än så länge med. Signalstatusen är bara 51% nu men kvaliteten är fortfarande 100%.

Håller tummarna för de närmaste timmarna.

Mvh dk

Postad 22 mars 2012 - 13:33

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0
Har haft boxen i typ 3-4 veckor nu och det är först nu fläkten har börjat bete sig konstigt.
Har visserligen bara hänt 2 gånger så ska se om jag kan hitta något samanhang...

Postad 22 mars 2012 - 20:07

Unregisteredfe239b4c
  • Unregisteredfe239b4c
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har haft boxen inkopplad från ca 11.30 fram tills nu och inga störningar överhuvudtaget är noterade. SÅ SKÖNT.

Comhem kan ta sina nya antennkablar som ska lösa världens problem och stoppa dem någonstans.

Mvh dk

Postad 23 mars 2012 - 09:13

Mr_Cable
  • Mr_Cable
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Samsung HD-PVR SMT-C7160 uppgradering av mjukvara
till version 004.000.0774

För att uppdatera ställ boxen i standbyläge i ca 20-30 sekunder. Om boxen sätts i standbyläget utan att vänta några sekunder hittar boxen inte den nya mjukvaran.

Buggfixar
  • Textning via text-tv-sidor, till exempel sid 199 på SVT1 och sid 299 på SVT2, fungerar nu som det ska.
  • Fel program raderas. När uppspelning sker parallellt med inspelning kunde boxen föreslå att fel program skulle tas bort vid avslutad uppspelning. Detta är åtgärdat och rätt program föreslås nu istället.
  • Symbolhastighet. Nu visas det korrekta värdet 6875 kS/s vid tryck på ”i”-knappen tre gånger i tv-läge.
Förändringar/Förbättringar
  • Fläktljud. Fläkten arbetar inom två hastighetsintervall. I den nya mjukvaran växlar den inte lika ofta utan stannar längre tid på respektive intervall. Effekten blir att fläkten inte märks lika mycket.
  • HDMI och Harman/Kardon. Kunder har rapporterat in bild- och ljudproblem med hemmabioförstärkare från Harman/Kardon som kopplats in mellan box och tv. Samsung har gjort förändringar som enligt uppgift från Samsung förbättrat och eventuellt helt åtgärdat problemet.
  • Information om kanal och program. Skylten som visas vid start av uppspelning av ett program släcks nu efter fem sekunder om ingen annan tid har ställts in i menyinställningar. I den tidigare mjukvaran gick det inte att få bort denna skylt om menyinställningen ”Visningstid för infoskylt” var ställd till ”AV”.
  • Hantering av bildupplösning. Rutinen för att ställa in skärmupplösningen 1080i har förbättrats. Upplösningen 1080p – som resulterar i en hel del kompatibilitetsproblem utan att tillföra någon kvalitetsförbättring – ställs inte längre in automatiskt.
  • Visning av klocka. Det är nu möjligt att visa klockan konstant i standby-läget genom att ställa det nya menyalternativet ”Djup standby” till ”AV”. För alla övriga inställningsvärden visas klockan medan boxen stänger ner till standby.
  • Hoppa framåt/Hoppa bakåt. Det går nu att ställa in hur långt boxen hoppar i gjorda inspelningar med knapparna "Hoppa bakåt" och "Hoppa framåt" med hjälp av menyalternativen ”Hoppa framåt” och ”Hoppa bakåt”.
  • Meny. Inställningsmenyn har delats upp i två menyer, ”Inställningar” och ”PVR inställningar”, där inspelningsrelaterade funktioner har placerats.
MVH
Com Hem AB
Per Geijer

Edit: Hur uppdaterar man?
Edit2: Versionsnr 004.000.0774

Redigerat av Mr_Cable, 23 april 2012 - 14:23.

Postad 23 mars 2012 - 10:33

Bmsone
  • Bmsone
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!!!!!!! :-)

Postad 23 mars 2012 - 12:24

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0
Låter ju bra det här :)
La märkte till det nyligen när jag startade boxen så får se om det blev bättre nu då :)

Postad 23 mars 2012 - 20:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Jag upplever markant skillnad i bild och ljudkvalitet med den nya versionen. De frekventa pixelblockningarna och ljudhacken som tidigare uppträdde 3 - 5 gånger i timmen, är nu helt borta. Fläkten har jag inte hört på ett par timmar, även om det knappt hördes förut heller, men som jag innan i alla fall kunde identifera ett par gånger i timmen. Lovande! :)

Postad 23 mars 2012 - 21:09

Gorgias
  • Gorgias
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det blev väldigt ljus bild hos mig. Var tvungen att sänka flera steg på TV:n. Annars har jag inte märkt nån större skillnad än. Ljudet brukar hacka till lite då och då, hoppas det är fixat nu då!

Postad 23 mars 2012 - 21:56

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Det blev väldigt ljus bild hos mig.

Undrar om du inte har rätt där, men var själv inte riktigt säker.

Postad 26 mars 2012 - 20:02

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Upplever en ljusare bild med. Har fått justera min TV. Funkar väl att justera men frågan är om boxen gör rätt. Övrigt så tystnade fläkten rejält.

Postad 26 mars 2012 - 20:11

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

De frekventa pixelblockningarna och ljudhacken som tidigare uppträdde 3 - 5 gånger i timmen, är nu helt borta.

Tyvärr så är blockeringarna och ljudhacken inte helt borta, även om det är en markant förbättring. :( Någon mer som har dessa felaktigheter eller är det min box som är dålig?

Postad 26 mars 2012 - 21:07

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
upplever inga ljudbortfall/hack eller blockbildningar. Hade problem med ljudhack på inspelat material tidigare men löstes med formatering av disken och efter det har jag inte upplevt något. De blockbildningar jag hade i livesändningar löstes med ny antennkabel som tekniker "byggde ihop" och bytte på plats. Signalkvaliten blev mkt bättre, men inspelningarna fortsatte att ha problem tills formatering gjordes. Har du haft något besök av en tekniker som mäter ut signal från vägg fram till box? Prova det först och skicka in boxen som åtgärd 2.

Redigerat av Palle, 26 mars 2012 - 21:48.

Postad 26 mars 2012 - 21:42

Unregisteredfe239b4c
  • Unregisteredfe239b4c
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Testade att koppla in min gamla box och uppdaterade den. Fungerar mycket bättre precis som du säger Strömkarlen, men problemen är inte helt borta. Får fortfarande blockbildningar och ljudhack på alla kanaler utom 1,2 och 4. Värst är det på live sändningar. Men en markant förbättring från hur det har varit.

Nya boxen fungerar fortfarande kanon!

Mvh dk

Postad 27 mars 2012 - 12:51

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Funkar den här boxen endast med Com Hem?

Postad 27 mars 2012 - 17:01

Unregistered1fbed4ce
  • Unregistered1fbed4ce
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Har fått byta ut min gamla box för den förde ett sånt väsen samt spelade in program av sig själv. Den installerade uppdateringen och jag slår på BBC Knowledge där jag har svarta band uppe och nere på min Pioneer PDP 508XD, vill minnas att jag inte hade det förut. Så min första fråga blir, har ni svarta band på BBC Knowledge (gäller även andra kanaler)? Vill minnas att jag inte hade det innan just på BBC Knowledge .
Boxen och Tv är rätt inställda. Vill även minnas att på boxens Bredd/höjd-förhållande meny fanns en Auto funktion innan uppdatering? Comhem bad mig ställa boxen på Auto för att få bort banden, men det finns ju inte med på menyn. Förstår att kanalerna sänder ut olika signaler på tex äldre program. Det spelar ingen som helst roll vilka inställningar jag ställer på box eller TV så har jag svarta band uppe och nere på BBC Knowledge.

Redigerat av Unregistered1fbed4ce, 27 mars 2012 - 17:08.

Postad 27 mars 2012 - 17:11

acid86
  • acid86
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tyvärr så är blockeringarna och ljudhacken inte helt borta, även om det är en markant förbättring. :( Någon mer som har dessa felaktigheter eller är det min box som är dålig?

Har samma problem med min box också. Brukar gå mellan 30-60 min mellan boxens ryck. Sedan börjar bilden blockas och ljudet hackar och "glitchar".

I mitt fall verkar det som att det har något med fläkten att göra, för när boxen varit igång en stund utan att fläkten varit aktiv så börjar den flippa ur. Får den stå och ha sitt lilla bryt i 5-10 min så börjar den dra igång fläkten och bild/ljud blir perfekt igen. Ända tills fläkten stått still ett tag igen och då börjar cirkusen på nytt.

Märker förbättring efter uppdateringen, men det är långt från acceptabelt som det är i nuläget och retar gallfeber på mig så fort den börjar konstra.
Jag har testat två olika antennkablar utan lyckat resultat ska tilläggas.

Tänker kontakta comhem under morgondagen och försöka få igenom ett byte av boxen,då den endast är tre veckor gammal och har hållt på så här från dag 1.

// Robin

Postad 27 mars 2012 - 18:52

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Tänker kontakta comhem under morgondagen och försöka få igenom ett byte av boxen,då den endast är tre veckor gammal och har hållt på så här från dag 1.// Robin

V v ge feedback på den nya boxen. Jag funferar också på att byta. Hopades på att uppdateringen skulle ta bort problemet, men "nästan" är inte tillräckligt. Framför allt om nya boxar är bättre. Min är en av de första tror jag.

Postad 27 mars 2012 - 19:22

emse55
  • emse55
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ljudhacken är kvar på inspelat material. Fläkten mindre störande.
Har nytt problem; ett par gånger har resultatet av inspelning angivits korrekt (programtitel, längd osv) men vid uppspelning snabbspolar boxen automatiskt med info-banderollen framme utan bild och ljud. :o

En annan sak; är det 2 års fabriksgaranti av Samsung även om man köpt boxen subventionerad (ihop med abbonemang) av ElGiganten ?

Postad 27 mars 2012 - 19:54

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Har fått byta ut min gamla box för den förde ett sånt väsen samt spelade in program av sig själv. Den installerade uppdateringen och jag slår på BBC Knowledge där jag har svarta band uppe och nere på min Pioneer PDP 508XD, vill minnas att jag inte hade det förut. Så min första fråga blir, har ni svarta band på BBC Knowledge (gäller även andra kanaler)? Vill minnas att jag inte hade det innan just på BBC Knowledge .
Boxen och Tv är rätt inställda. Vill även minnas att på boxens Bredd/höjd-förhållande meny fanns en Auto funktion innan uppdatering? Comhem bad mig ställa boxen på Auto för att få bort banden, men det finns ju inte med på menyn. Förstår att kanalerna sänder ut olika signaler på tex äldre program. Det spelar ingen som helst roll vilka inställningar jag ställer på box eller TV så har jag svarta band uppe och nere på BBC Knowledge.

BBC Knowledge sänder, vad jag vet, bara i 4:3, vilket torde generera letterboxkanter om programmet är sådant. Att zooma (och skära bort bildinformation) torde vara enda lösningen för att få bort dem. Själv kör jag alltid "native". Är det 4:3 så får det vara svart till höger och vänster (och upp- och nedtill i förekommande fall).

//Stefan ☕

Postad 28 mars 2012 - 14:59

Gorgias
  • Gorgias
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Upplever en ljusare bild med. Har fått justera min TV. Funkar väl att justera men frågan är om boxen gör rätt. Övrigt så tystnade fläkten rejält.

Jag upplever att det blev lite blaskigare bild. Svårt att justera in den perfekt. Har ökat på kontrasten något och sänkt ljuset. Det verkar lite konstigt att de har strulat med bilden som jag har varit mycket nöjd med.

Ang. fläkten så har jag inte hört den öht efter uppdateringen. Innan så varvade den upp ganska rejält lite då och då. Bra jobbat där!

Jag har inte märkt av några ljudhack nu faktiskt. De har varit ganska diskreta även innan men det kan mycket väl vara så att de har försvunnit helt nu :)

Postad 28 mars 2012 - 15:27

Idealman
  • Idealman
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Se inlägg #845

Hej alla! Fick äntligen svar från comhem:

"Våran förhoppning är att under nästa vecka kunna börja lansera den nya mjukvaru uppdateringen.
Gällande kompensation är detta någonting du tar med våran tekniska support när ärendet är löst.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Michael Björndal"

Det var väl på tiden, hoppas verkligen, för egen del, att textningen fixas, de har ju varit ett "känt" problem och "prioriterat" enlig comhems tekniska support, upp till bevis...

Hoppas man kan få lite support, det var ju i september som problemen började, så minst exv 6månader fritt kabeltv?

/Ha det gott

Hej igen!
Nu funkar boxen igen - Kanon!

Så jag ringde upp Comhem angående kompensation, efter jag förklarat mitt ärende för killen i telefon, fick jag vänta säkert 10 min medan han pratade med sin chef.
Till slut dök han upp igen och erbjöd mej 1 månads gratis kabeltv (har 8 favoriter).
När jag sa att det var lite snålt, hade velat ha typ 3 månader XL till samma pris som dom har just nu (99 spänn), tyckte han att "du har ju ändå kunnat se på kanalerna"

Vi har en i vår familj med hörselskada så Textningen är inte "en Bagatell" för oss!

Blev lite sur så jag sa att dom kunde ta sin kompensation och... ja.... gissa....

Tycker Comhem behandlar "Nya" kunder mkt bättre än oss stamkunder (10 år+ som kund).
MIna abbonemang går ut om nåt år, tvivlar på att jag fortsätter som kund...

/MVH
(ursäkta att jag blev långrandig)

Postad 28 mars 2012 - 17:22

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Samsung HD-PVR SMT-C7160 uppgradering av mjukvara
till version 002.000.0774

Hmmm?! Stämmer versionsbeteckningen? Jag har 004.000.0774 hos mig. Någon som kan verifiera?

Postad 28 mars 2012 - 17:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Se inlägg #845

Hej igen!
Nu funkar boxen igen - Kanon!

Så jag ringde upp Comhem angående kompensation, efter jag förklarat mitt ärende för killen i telefon, fick jag vänta säkert 10 min medan han pratade med sin chef.
Till slut dök han upp igen och erbjöd mej 1 månads gratis kabeltv (har 8 favoriter).
När jag sa att det var lite snålt, hade velat ha typ 3 månader XL till samma pris som dom har just nu (99 spänn), tyckte han att "du har ju ändå kunnat se på kanalerna"

Vi har en i vår familj med hörselskada så Textningen är inte "en Bagatell" för oss!

Blev lite sur så jag sa att dom kunde ta sin kompensation och... ja.... gissa....

Tycker Comhem behandlar "Nya" kunder mkt bättre än oss stamkunder (10 år+ som kund).
MIna abbonemang går ut om nåt år, tvivlar på att jag fortsätter som kund...

/MVH
(ursäkta att jag blev långrandig)

Så är det med alla företag. De skiter fullständigt i befintliga kunder. Det är bara nya kunder som får rabatter och erbjudanden. Jag rekommenderar alla att säga upp sina abb regelbundet så kommer de ringa er och kasta massa erbjudande över er ;)

Postad 28 mars 2012 - 20:36

Palle
  • Palle
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Jag upplever att det blev lite blaskigare bild. Svårt att justera in den perfekt. Har ökat på kontrasten något och sänkt ljuset. Det verkar lite konstigt att de har strulat med bilden som jag har varit mycket nöjd med.
:)

Nu spekulerar jag hej vilt men frågan om det blivit något galet med nya mjukvaran. Kan det ha blivit någon förändring i "typ av videosignal" som boxen skickar ut via HDMI? Det ser faktiskt blaskigare ut och det har varit kanonbild hela tiden. Nu är jag tvungen att köra boxen till egen ingång på teven, och övrigt på annan HDMI, så jag inte behöver justera bilden tillbaka när annan utrustning används(BD, PS3,moviebox). Representanter från comhem kan väl kolla upp detta om de läser här.

Redigerat av Palle, 28 mars 2012 - 20:38.

Postad 29 mars 2012 - 16:43

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Jag har, lustigt eller olustigt, inte råkat ut för något av ovanstående sedan uppgraderingen... Till och med ljuddroppandet verkar ha försvunnit... =)

Däremot hade boxen låst sig igår. För första och enda gången... Återstår att se om detta återkommer...

@Strömkarlen: jag har också 004 på min version. En enkel type-o från Mr_Cable, månne?

//Stefan ☕

Redigerat av Unregistered0b419999, 29 mars 2012 - 16:44.

Postad 29 mars 2012 - 17:15

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0
Det enda jag märkt av som negativt är just det här med blaskig bild...
Än så länge (peppar, peppar) bara på Kanal 5 som har fungerat utmärkt tidigare.
Kollar man på det ett tag så har man en billig fylla känns det som :)

Postad 02 april 2012 - 17:10

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Måste delge något positivt: boxen startar upp ruggigt mycket snabbare efter uppdateringen! :)

Tidigare kunde det ta uppåt minuten (kändes det som; klockade den aldrig), men nu handlar det om sekunder! Me like! :)

//Stefan ☕

Postad 02 april 2012 - 18:20

Gorgias
  • Gorgias
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
DoktorA, man kan ju ställa in nu att boxen aldrig ska gå ner i "deep sleep", förmodligen det som har hänt. Frågan är vär bara hur mycket el den drar.

Min box hade hängt sig häromdagen. Den var varm som fan. Lite oroväckande.

Postad 02 april 2012 - 20:02

Unregistered0b419999
  • Unregistered0b419999
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

DoktorA, man kan ju ställa in nu att boxen aldrig ska gå ner i "deep sleep", förmodligen det som har hänt. Frågan är vär bara hur mycket el den drar.

Hmmm... Precis så var det ju... Någon som har siffror på el-konsumptionen? Vilket läge är lämpligast?

//Stefan ☕

Postad 03 april 2012 - 19:22

Unregistered1f5dfcd1
  • Unregistered1f5dfcd1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej, jag har just fått den nya mjukvaran - och jag har ett litet problem? När jag tittar på gammla inspelningar (var på semester sista veckan) och sedan om jag kollar t.ex 1 timme på 'The Voice' och sedan stänger av. Nästa gång jag kommer in är inspelningen raderad/borta av systemet. Har provat med en ny parameter PÅ/AV av standardhantering av automatisk borttagning - detta gör ingen skillnad.

Är det någon som vill prova om det är ett mjukvarufel - eller har jag gjort något annat fel.

MrToby

Postad 04 april 2012 - 21:13

Zoolook
  • Zoolook
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Mitt problem med HDCP-handskakningen löstes med den nya mjukvaran, dock har det dykt upp "ghosting" som inte fanns alls innan, är det ingen annan som har fått de?
Jag har inte gjort någon djupanalys om det är spritt till alla kanaler, kanske kollar det till helgen om jag får lite tid över, lite synd, innan var bilden perfekt.

Postad 14 april 2012 - 19:12

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har samma problem med min box också. Brukar gå mellan 30-60 min mellan boxens ryck. Sedan börjar bilden blockas och ljudet hackar och "glitchar".

I mitt fall verkar det som att det har något med fläkten att göra, för när boxen varit igång en stund utan att fläkten varit aktiv så börjar den flippa ur. Får den stå och ha sitt lilla bryt i 5-10 min så börjar den dra igång fläkten och bild/ljud blir perfekt igen. Ända tills fläkten stått still ett tag igen och då börjar cirkusen på nytt.

Märker förbättring efter uppdateringen, men det är långt från acceptabelt som det är i nuläget och retar gallfeber på mig så fort den börjar konstra.
Jag har testat två olika antennkablar utan lyckat resultat ska tilläggas.

Tänker kontakta comhem under morgondagen och försöka få igenom ett byte av boxen,då den endast är tre veckor gammal och har hållt på så här från dag 1.

// Robin

Innan uppdateringen hade jag problem med vissa kanaler att det pixlade relativt ofta på just dom kanalerna. Nu efter uppdateringen så får jag pixelattacker som kommer då och då och varar i några sekunder, på i princip alla kanaler.
Har haft tekniker från Comhem hemma hos mig, signalerna är det inget fel på, däremot dömde dom ut boxen.
Dom misstänker att detta är ett fel i vissa av dessa boxar från Samsung. Så dom håller på och utreder saken, så vi får hoppas att dom kommer fram till nått och att Samsung kan åtgärda saken.
Dom gav mig dock rådet att gå ner till Elgiganten och reklamera boxen, kräva en lånebox under tiden dom undersöker den, för att sen förhoppningsvis få en ny och hoppas den funkar bättre. Hade jag köpt boxen via Comhems hemsida så hade teknikerna kunnat beställt hem en box, men eftersom jag köpt den via Elgiganten ( subventionerad av Comhem ) så måste jag gå ner till dom och reklamera. Synd att man inte upplyser kunderna om detta när man ska fixa box, isåfall hade jag beställt boxen via Comhems hemsida.
Drygt att förlora allt inspelat material bara.

Jag frågade även om att den minskade fläktanvändningen kunde vara orsaken till detta, men det trodde dom inte, det var nått annat i boxen som det är fel på, kommer inte ihåg vad dom sa vad det var för grejer....

Postad 18 april 2012 - 21:13

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Om man vill ha bästa möjliga bild SD/HD vilken box ska man välja mellan denna och
Motorola VIP1920 ?

Postad 23 april 2012 - 14:24

Mr_Cable
  • Mr_Cable
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

En enkel type-o från Mr_Cable, månne?

//Stefan ☕

Stämmer, korrigerat till 004.000.0774

Postad 25 april 2012 - 20:15

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0
Tänkte flytta in min box till min ventilerade TV-bänk framöver.
Någon som vet hur jag ska lösa det hela med IR-kontakten?

Postad 30 april 2012 - 09:45

observer62
  • observer62
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Själv har jag köpt

http://www.kjell.com...r-38-khz-p66060

Om Du vill vara säker att dosorna fungerar - ta med Dig den/dessa till affären och en mobiltfn med film-möjlighet (går kanske också i foto-läge).
Filmkameran ser nämligen IR-blinkningarna. Öppna upp paketet, anslut IR-Bender till nätet och IR-förlängarna mot kameran - och testa.

Fungerar med Samsung TV och SONY förstärkare hemma hos mig. Fick dock komplettera med förlängningsladd till IR-knippet - vanlig stereosladd fungerar.

Redigerat av observer62, 30 april 2012 - 09:46.

Postad 02 maj 2012 - 20:27

andlil
  • andlil
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nu har jag "lurkat" länge nog i tråden...

ComHem gjorde en kanalomläggning i Helsingborg den 25/4 och sedan dess har jag problem med blockbildning men framför allt "tjippar" i ljudet som kan bli ganska högljudda i surroundsystemet...

Signalstyrka 60-70% och kvalitet 100% och inga bitfel när man tittar på infoskärmen.

Söker jag på nätet så verkar det som man bytt modulering från 64QAM till 256QAM på de flesta kanaler som inte varit HD förut, de enda som ligger kvar på 64QAM är digitala "basutbudet" SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen, SVT24 men jag har mest störningar på icke-HD-kanaler som exv Kanal 5 och TV6.

Nån som har några teorier eller vilda gissningar och spekulationer? Kanske antennkabeln som gått sönder...

//A

Postad 09 maj 2012 - 19:05

Unregistered431b4216
  • Unregistered431b4216
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Samma här Signalstyrka 60-70% och kvalitet 100% och inga bitfel men ändå blockbildningar.
Så less på detta för jag har haft tekniker hemma vilket resulterade i nytt uttag och ny sladd men vad hjälpte det för vad jag har uppfattat kom den nya mjukvaran och sabbade boxen suck...
Orkar inte hålla på med den här skiten längre, borde det gå att få tv sändningar att fungera 2012?
Alltid något jävla skit med boxar, kabel tv nät, antennkablar eller annat, finns det något som funkar stabilt på marknaden med HD (skulle gärna vilja se OS).

Postad 09 maj 2012 - 20:14

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Samma här Signalstyrka 60-70% och kvalitet 100% och inga bitfel men ändå blockbildningar.
Så less på detta för jag har haft tekniker hemma vilket resulterade i nytt uttag och ny sladd men vad hjälpte det för vad jag har uppfattat kom den nya mjukvaran och sabbade boxen suck...
Orkar inte hålla på med den här skiten längre, borde det gå att få tv sändningar att fungera 2012?
Alltid något jävla skit med boxar, kabel tv nät, antennkablar eller annat, finns det något som funkar stabilt på marknaden med HD (skulle gärna vilja se OS).

Enligt Elgiganten så skulle Comhem och Samsung ev ha en lösning klar denna vecka. Dom fick inte skicka in fler boxar på lagning iallafall, utan skulle hänvisa till Comhems kundtjänst.
Så hoppas dom kan fixa till detta nu.

Postad 10 maj 2012 - 18:07

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Nu har jag "lurkat" länge nog i tråden...

ComHem gjorde en kanalomläggning i Helsingborg den 25/4 och sedan dess har jag problem med blockbildning men framför allt "tjippar" i ljudet som kan bli ganska högljudda i surroundsystemet...

Signalstyrka 60-70% och kvalitet 100% och inga bitfel när man tittar på infoskärmen.

Söker jag på nätet så verkar det som man bytt modulering från 64QAM till 256QAM på de flesta kanaler som inte varit HD förut, de enda som ligger kvar på 64QAM är digitala "basutbudet" SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen, SVT24 men jag har mest störningar på icke-HD-kanaler som exv Kanal 5 och TV6.

Nån som har några teorier eller vilda gissningar och spekulationer? Kanske antennkabeln som gått sönder...

//A

Jag har samma skit sen uppdateringen i HBG. Värst på femman o disney channel. Har du fått något tips ?
Annars får man väll kontakta comhem , för så här ska det ju ej vara.

Postad 15 maj 2012 - 06:06

andlil
  • andlil
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har samma skit sen uppdateringen i HBG. Värst på femman o disney channel. Har du fått något tips ?

Nix, inget har hänt, samma skit som förut. Jag försöker hålla mitt blodtryck under kontroll och drar mig i det längsta för att kontakta ComHem...

Postad 15 maj 2012 - 21:01

Pigoo
  • Pigoo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Tycker ni ska felanmäla. Ju fler som felanmäler, ju större tryck får Samsung och Comhem på sig att fixa detta problem ( som dom är medvetna om och jobbar med ).

Postad 21 maj 2012 - 07:16

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
De tycks ha bytt HD i boxen. I min nya box sitter det en Seagate Pipeline 320GB. Detta innebar att jag hade 268GB ledigt utrymme till att börja med.

Snart är den väl full och man får byta till något större.

Postad 24 maj 2012 - 02:03

DanKarlsson
  • DanKarlsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Min box har hängt sig två gånger den senaste veckan medans den har spelat in på timer, så jag har bara fått 15-30 minuter inspelat, och sen har den varit helhängd med klockan på samma klockslag tills jag använde strömbrytaren. Någon mer som haft problem med det? Kan det vara värmeproblem efter fläktfixen nu när solen tittat fram?

Postad 24 maj 2012 - 06:26

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Min box har hängt sig två gånger den senaste veckan medans den har spelat in på timer, så jag har bara fått 15-30 minuter inspelat, och sen har den varit helhängd med klockan på samma klockslag tills jag använde strömbrytaren. Någon mer som haft problem med det? Kan det vara värmeproblem efter fläktfixen nu när solen tittat fram?

Min har också hängt sig vid inspelning ett par gånger. Tror att det har hänt både före och efter den senaste mjukvaran blev släppt.

Postad 24 maj 2012 - 16:29

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Min med, fast utan att spela in. Fick inte igång boxen en morgon med fjärren - den var helt död. Efter att ha stängt av med strömbrytaren gick den igång igen. Har aldrig hänt mig förr.

Postad 25 maj 2012 - 01:51

DanKarlsson
  • DanKarlsson
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 1
Min har hängt sig tidigare också, men det känns som att det är oftare efter den senaste uppgraderingen. (Jag tror att det är 4 gånger totalt sen uppgraderingen gjordes, lite osäker på om dom andra gångerna varit i samband med inspelning) Jäkligt irriterande hur som helst att man inte kan lita på att timern spelar in.

Postad 25 maj 2012 - 09:30

Unregistered36368
  • Unregistered36368
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
så...har du läst igen denna tråd, bor i HBG, haft Tele2 iptv i 4 månader och lika länge felanmäld. Orkar inte få en till box/tjänst som inte fungerar så som det lovas. Men här verkar problemen tas på allvar och någon försöker iaf åtgärda problemen. Ska man vänta eller bara beställa eller vänta på uppdatering o följa tråden?
Har en onkyo 609 och samsung ue55, 3d tv. Tror också att mina 3 hål i väggen måste bytas ut, är det en process lr går det smidigt? nån som har erfarenhet?

Postad 25 maj 2012 - 11:30

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

• 2 318 inlägg
  • 0
Har inte varit med om att boxen hängt sig under inspelning eller så, men imorse när jag vaknade lös klockan på boxen på 04:18.
Så av någon anledning har den fått för sig att slå på sig och stänga av sig och hänga sig :S

Postad 01 juni 2012 - 14:41

Dockland
  • Dockland
  • Lärjunge

• 318 inlägg
  • 0
Lite pinsamt. Jag trodde i min enfald att boxen hade stöd för video på USB-stickan. Fel av mig. Enl. kundtjänst har digitaltvboxens USB-variant bara stöd för JPG och MP3. Alltså bilder och musik. INTE film.

Får hoppas att nya tv'n klarar av DivX, Xvid, MPEG2-4 och MKV i sin USB-ingång.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.