Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3
WD TV HD Live Media Player Gen 3
(Mediaspelare)
|
7
|
(87)
|
Inga priser |
Media Extender med Spotify? (6 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 10 February 2013 - 14:40
Postad 12 February 2013 - 23:52
En annan fråga, kan man köra fler än 2 usb diskar om man har en usb hub?
Redigerat av Unregisteredfe72a970, 13 February 2013 - 00:07.
Postad 16 February 2013 - 00:04
Jag har gjort återställning åtskilliga gånger, dvs den som finns i menyn. Skulle det göra något skillnad om man istället gjorde den fysiska där man sticker en nål i något på undersidan? Är inte heller säker på var det är någonstans.
Postad 16 February 2013 - 09:55
Jag vet inte om det är någon skillnad på hård och mjuk reset, men vad har du att förlora på att testa? Det tar 10 sekunder liksom. Hålet är på undersidan längst fram och det står "reset" där. Går liksom inte att missaJag börjar ruttna på min på allvar. Den är helt hopplös. Den hänger sig hela tiden. Lika ofta kommer meddelandet "Ett allvarligt systemfel har upptäckts Enheten startas om." Filmer stannar mitt i etc, etc.
Jag har gjort återställning åtskilliga gånger, dvs den som finns i menyn. Skulle det göra något skillnad om man istället gjorde den fysiska där man sticker en nål i något på undersidan? Är inte heller säker på var det är någonstans.
Postad 16 February 2013 - 13:53
Jag börjar ruttna på min på allvar. Den är helt hopplös. Den hänger sig hela tiden. Lika ofta kommer meddelandet "Ett allvarligt systemfel har upptäckts Enheten startas om." Filmer stannar mitt i etc, etc.
Vad har du för version på din firmware?
Postad 16 February 2013 - 16:45
Vad har du för version på din firmware?
Den senaste. Jag trodde den skulle fixa problemen som var före.
När det gäller vad jag har att förlora så gjorde jag tidigare den omställningen där man behöll inloggningen på nättjänsterna. Den lär väl gå förlorad med den fysiska återställningen.
Nåväl jag testar och ser vad som händer.
Redigerat av Sandorx, 16 February 2013 - 16:54.
Postad 19 February 2013 - 14:56
Ni som är nöjda använder ni mediebiblioteket? Kan det vara boven i dramat? Eller är det bara en halvtaskig produkt?
Postad 19 February 2013 - 15:52
Något fungerar ju dåligt med din maskin. Jag har aldrig fått meddelandet "Ett allvarligt systemfel har upptäckts....". Jag har använt både mediabibliotek och Windows Share, men jag tycker det fungerar smidigast och snabbast med Windows Share så det är det jag använder numera.Jag gjorde återställningen. Fick en krasch redan samma kväll."Ett allvarligt systemfel har upptäckts...." Annars har den funkat ungefär som förut, kanske snäppet bättre. Fortfarande väldigt seg och fastnar ofta med hjulet spinnande och är långsam på att reagera på knapptryckningar på fjärrkontrollen.
Ni som är nöjda använder ni mediebiblioteket? Kan det vara boven i dramat? Eller är det bara en halvtaskig produkt?
Kör du trådat eller trådlöst förresten?
Postad 19 February 2013 - 17:33
Postad 19 February 2013 - 17:36
Det går att få in playkanaler genom att köra en streamingserver på dator (serviio) som skickar ut en ström via RSS som spelaren kan ta emot. Det funkar men smidigt skulle jag inte kalla det. Vet inte om alla Playkanaler funkar men SVT, TV6, mm har jag fått att funka så.Tänk om man kunde få till Viaplay och lite andra playkanaler, för det är väl så att det inte går?
Men det var inte värt arbetet.
Postad 19 February 2013 - 17:54
Det går att få in playkanaler genom att köra en streamingserver på dator (serviio) som skickar ut en ström via RSS som spelaren kan ta emot. Det funkar men smidigt skulle jag inte kalla det. Vet inte om alla Playkanaler funkar men SVT, TV6, mm har jag fått att funka så.
Men det var inte värt arbetet.
Nej, orkar inte krångla med server och så, utan det skulle isf vara appar från WD. Då vore det smidigt, Netflix funkar ju kanonbra med bra kvalitet.
Postad 20 February 2013 - 09:26
Om man har alla filmerna i en mapp kan man då välja att sortera efter genre/skådespelare/årtal osv i media library?
En annan fråga, kan man köra fler än 2 usb diskar om man har en usb hub?
Ingen som kan svara på det?
Postad 20 February 2013 - 17:41
Sortera på genre/skådespelare/årtal går inte vad jag vet.Ingen som kan svara på det?
USB-hub borde kanske funka, men egentligen har jag ingen aning
Postad 21 February 2013 - 01:42
USB-hub borde kanske funka, men egentligen har jag ingen aning
Det funkar men det måste vara en aktiv hub.
Postad 28 February 2013 - 21:27
Postad 01 March 2013 - 11:48
http://community.wdc...ays/td-p/546516
Postad 01 March 2013 - 19:38
Är det någon mer än jag som inte kan ansluta till Netflix? Uppdaterade firmware idag och nu kan jag inte ansluta. Det var ett par tre veckor sen jag kollade på Netflix senast så jag är inte säker på att den nya firmware:n är boven (men starkt misstänkt). Har funkat kanon tidigare. Såg att det var några i USA som råkat ut för samma sak
http://community.wdc...ays/td-p/546516
Såg i tråden du länkade till att det hade fixat sig för en i England nu. Hur går det för dig? Löser uppdateringen några andra problem?
Postad 01 March 2013 - 19:45
Såg i tråden du länkade till att det hade fixat sig för en i England nu. Hur går det för dig? Löser uppdateringen några andra problem?
Jag läste det också, men det funkade inte för mig för en timme sen. Jag kollade inte vad uppdateringen innebar innan jag installerade den. Dumt, dumt, dumt
Redigerat av TCM, 01 March 2013 - 19:45.
Postad 01 March 2013 - 19:53
Jag läste det också, men det funkade inte för mig för en timme sen. Jag kollade inte vad uppdateringen innebar innan jag installerade den. Dumt, dumt, dumt
Ok men har den blivit mindre seg eller så?
Postad 01 March 2013 - 21:41
Ok men har den blivit mindre seg eller så?
Kan inte uttala mig om det riktigt. Det enda jag har använt den till senaste månaderna är Netflix och det har varit ganska sällan. Utan att ha testat eller tänkt så mycket på det så tyckte jag inte att det var så stor skillnad jämfört med tidigare. Jag tycker att den startar ganska kvickt (jämfört med BoxeeBox:en i alla fall), men att den är lite seg när man väljer i menyerna - precis som tidigare
Redigerat av TCM, 01 March 2013 - 21:42.
Postad 02 March 2013 - 01:56
Postad 02 March 2013 - 11:24
What's in this update? Release 1.14.09 (2/27/2013)
IMPORTANT:
BBC iPlayer subscribers: For continued service of BBC iPlayer, you must update to this FW.
Deezer subscribers: For continued service of Deezer, you must update to this FW.
- General information
- BBC iPlayer subscribers: For continued service of BBC iPlayer, you must update to this FW.
- Deezer subscribers: For continued service of Deezer, you must update to this FW and re-login into account.
- --------------------------------------------
- Supports updated version of BBC iPlayer.
- Supports updated version of Deezer.
- Supports .WAVE, .OGA, .M4P, .M4R, .M2A, .MPV file extensions.
- Resolved playback issue for .3GP video files.
- Resolved playback issue for .M2T video files.
- Resolved Flixster info bar not closing when pressing the OK button on the remote once.
- Resolved PlayTo blank video Timebar problem.
- Resolved movies icon indicator not being marked as"watched".
- Resolved Vudu 5.1 Surround Sound to stereo mute/unmute problem.
- Resolved idle issue with "What's in this update?" when upgrading firmware.
- Resolved file formatting issue with movie MetaData content and posters not displaying.
- Resolved YouTube Videos spinning arrow when pressing FF/RW during video play.
- Resolved audio/video lip sync issue with higher resolution DVR-MS during playback.
- Resolved FLAC incompatibility issue.
- Resolved UK time zone setting issue.
Release Notes för alla firmware-versioner: http://support.wdc.c...14_09.pdf?rn=71
Redigerat av distortion2, 02 March 2013 - 11:42.
Postad 02 March 2013 - 13:59
När jag är inne i menyn ser bilden ut som den ska, men när jag tittar på en film så ser det ut som att en stor del av bilden hamnar utanför skärmen, av texten ser jag tex bara översta raden.
Inte har jag hittat nån knapp som fungerar att trycka på heller.
Postad 02 March 2013 - 17:53
Hur gör man för att ändra upplösningen i netflix?
När jag är inne i menyn ser bilden ut som den ska, men när jag tittar på en film så ser det ut som att en stor del av bilden hamnar utanför skärmen, av texten ser jag tex bara översta raden.
Inte har jag hittat nån knapp som fungerar att trycka på heller.
Vad har du för grundupplösning inställd nu? Jag har aldrig märkt det du talar om.
Postad 02 March 2013 - 20:21
Postad 02 March 2013 - 20:24
Lät den uppgradera sig till senaste FW (1.14.09) och Netflix funkar iaf utan problem (såg två avsnitt av "Bron" på raken...
)
Stackare
Postad 03 March 2013 - 02:24
Stackare? Bron är ju bästa tv-serien på svenska de senaste åren utan konkurrens.Stackare
, men ok då kanske man vågar uppgradera nu då,
Postad 03 March 2013 - 07:24
Lät den uppgradera sig till senaste FW (1.14.09) och Netflix funkar iaf utan problem (såg två avsnitt av "Bron" på raken...
)
Har också uppdaterat , inga problem med netflix för mig heller.
Postad 06 March 2013 - 15:53
Postad 06 March 2013 - 16:46
Senaste fw släpptes 27/2. Fast nästan alla förändringar gäller streamingtjänster som inte finns i Sverige. Men uppdateringar kommer fortfarande ibland iaf. Det finns ingen surffunktion tyvärr (det går att komma åt en webbläsare som är dold i gränssnittet, men den är helt oanvändbar så det räknas inte).Tänkte köpa in mig på den här mediaspelaren , verkar vara bra pris och väldigt allsidig , uppdateras mjukvaran forfarande och utvecklas ?? Finns det någon surf funktion ??
Postad 06 March 2013 - 19:13
Hittade följande release notes. Jag ser inget om "live tv tillägg?" Fast du menade kanske inte i senaste fw?
Release Notes för alla firmware-versioner: http://support.wdc.c...14_09.pdf?rn=71
oj hade nog inte uppdaterat på ett tag. detta var. i Version 1.12.14 . tillägg om support för hauppauge wintv. fanns dock ett problem med det. hauppage har inga vettiga tv-kort märkte jag senare.. :/
Postad 08 March 2013 - 10:37
Postad 08 March 2013 - 10:44
Har skaffat denna. Den LÅTER! Gör era det? Det är ett vidrigt ljud, framförallt när den är avstängd. Ungefär som om den hade tinnitus eller som den höll på att steka bacon, typ. Jobbigt som ***...
Nej aldrig hört något ljud från den. Framför allt när den är avstängd?
Postad 08 March 2013 - 10:46
Som jag trodde, TACK. Bara att returnera den.Nej aldrig hört något ljud från den. Framför allt när den är avstängd?
Postad 08 March 2013 - 12:41
Definitivt. Den har inga rörliga delar alls, så den ska inte kunna låta.Som jag trodde, TACK. Bara att returnera den.
Innan du returnerar, prova att dra ut strömsladden, vrid den 180 grader och stoppa in den igen.
Postad 08 March 2013 - 19:17
Postad 08 March 2013 - 20:59
Är det någon mer än jag som har problem med att den helt plötsligt kopplar loss USB-disken och säger att den inte är ansluten? Enda lösningen för mig är att dra ur strömsladden.
Hur ofta och när händer det? Kan du koppla det till någon särskild sak du gör med spelaren eller USB-disken?
Min kan göra det ibland när jag kopplar loss min HD för att uppdatera den. Och kopplar jag sen på den till spelaren utan att den varit avstängd så får jag samma symptom. Men för mig räcker det med att starta om spelaren så är allt ok.
Postad 08 March 2013 - 22:03
Postad 09 March 2013 - 09:21
Får kolla imorgon om de kan ha att göra med att jag packar upp samtidigt som jag tittar på film.
Om spelaren bara gör det när du packar upp så har du kanske orsaken där. Annars så testa med att deleta WD_TV mappen, göra en hard reset och låt spelaren instalera din HDD igen.
Om du har en USB 3 HDD så testa med att byta port på spelaren.
Postad 10 March 2013 - 16:09
Tack för tipset. Tyvärr samma efter uppdrag kabelvridning. Gjorde tyvärr ett annat misstag, köpte Tizzbird F11 istället. Hittar inte Qnapen via NFS. Vilken Sk*t. Säljer den till en polare utan Qnap och väntar tills denna kommer i lager igen på Webhallen. Annars var WD'n ju kanon för det humana priset.Definitivt. Den har inga rörliga delar alls, så den ska inte kunna låta.
Innan du returnerar, prova att dra ut strömsladden, vrid den 180 grader och stoppa in den igen.
Redigerat av Tompa123, 10 March 2013 - 16:11.
Postad 10 March 2013 - 19:01
Den hittar mitt nätverk men inte "min dator". Jag kan söka men den bara "tuggar" och ibland får jag starta om den.
Jag är inte speciellt kunnig och min dator är inte den nyaste. Någon som känner till problemet. Just nu använder jag bara Netflix och det är svårt att veta om det är ngt fel på den eller det bara är ett problem som kan lösas. Tycker det verkar vara så ibland när det gäller trådlöst...
Postad 11 March 2013 - 01:22
mvh
Postad 11 March 2013 - 09:18
Kan man sätta i en usb-sticka i uttaget i framstiden på spelaren med en avi-fil och spela upp den?
mvh
Det funkar perfekt.
Postad 17 March 2013 - 20:06
Postad 18 March 2013 - 00:00
Låter ju trevligt, om än osannolikt att de skulle lägga så mycket krut på en produkt som är rätt gammal nu. Det kan inte ha varit en ny WD TV Live Gen 4 hon menade?Pratade med en WD-representant på Dustinmässan igår och hon sade att det skulle komma en väldigt stor uppdatering i juni som skulle förändra hela gränssnittet i grunden. När jag berättade om mina problem tyckte hon det lät hemskt och att jag omedelbart skulle kontakta supporten för att få det åtgärdat.
Postad 18 March 2013 - 10:36
Måste man ha en hårddisk kopplad till den om man bara tänkt streama film från datorn t ex?
Postad 18 March 2013 - 11:15
Låter ju trevligt, om än osannolikt att de skulle lägga så mycket krut på en produkt som är rätt gammal nu. Det kan inte ha varit en ny WD TV Live Gen 4 hon menade?
Nej det var min första fråga: om det var en uppföljare på väg. Då sade hon nej sedan började jag prata om mina erfarenheter av trean och då tog hon upp det här med det nya gränssnittet och att det skulle komma i juni. Jag frågade om det var några nya tjänster på väg i den också. Då sade hon att hon inte fick prata om det än.
Om generation 4 varit på väg redan om tre månader hade man väl hört talas om det nu.
Annars tyckte hon jag skulle gå direkt till WD-supporten istället för till affären för att ta reda på vad som är fel med min.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Media Extender med Spotify?
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?