Jag blev grymt besviken om det stämmer
Hade bestämt mig...
Var in på comhems sida nu ingen av 2012 modellerna går (ST;GT;VT)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
40 relaterade trådar
Postad 22 May 2012 - 20:50
Var in på comhems sida nu ingen av 2012 modellerna går (ST;GT;VT) Postad 22 May 2012 - 21:04
Har du en själv så att du VET att det funkar? Postad 22 May 2012 - 21:15
2012-års modeller har ju näppeligen släppts ännu.Det tar väl ett tag för CH att lägga in dem.Vore konstigt om årets skulle fallerera i godkännandeprocessen men inte fjolårets,eller hur? Postad 22 May 2012 - 21:17
Jepp. Alla Panasonic-modeller sedan 2011 bör dock fungera. På ST50 står det t.o.m. Com Hem när kanalsökning görs. Postad 22 May 2012 - 21:19
Skönt Postad 22 May 2012 - 21:52
För all fakta på prisjakt stämmer 100% helt och hållet. Det finns inga faktafel på prisjakt. 42GT50Y har inte Full HD, står på prisjakt. Redigerat av Unregisteredbf63d3ba, 22 May 2012 - 21:56. Postad 22 May 2012 - 22:59
Det är för att de köpt in billiga 1024x768 paneler från LG till just 42" modellen..... Postad 23 May 2012 - 07:16 Jag tror du kan hitta dem i tv:ns menysystem där du har möjlighet att ställa in vitbalansen... Ta fram DVE grayramp, eller motsvarande, och se om du har något tydligt färgstick och justera försiktigt därefter. Att "kopiera inställningar från internet" har inget med kalibrering att göra och kan potentiellt skada mer än det gör nytta (även om det finns ett värde i att ha nått förhoppningsvis iaf semi-vettigt att utgå ifrån). Man bör mao ändå kontrollera resultatet så det är lika bra att göra "rätt" (eg så mkt man kan efter egen förmåga) från början. Postad 23 May 2012 - 11:16
Någon mer som orkar skriva angående ström-sladdens placering på baksidan? Som jag har förstått det hela så sitter iaf HDMI-kontakter på sidan men strömmen är fortfarande "rakt ut" mot väggen?
Tack! Postad 23 May 2012 - 11:23
En ny fråga:
Fixa den inte NTFS som filsystem om jag ska använda den inbydda mediaspelaren? Då blir det ju svårt med tunga/långa videor... Postad 23 May 2012 - 11:45
Det medföljer en vinklad strömkabel, iaf till min VT50. Nätverksuttag och annat sitter lite meckigt till men HDMI/USB sitter smutt åtkomligt på sidan även med TV på väggen. Dock tipsar jag om att köpa HDMI-kontakter med vinklingsbara huvuden om man inte vill visa och ha framme massa kablar vid sidan om/under TV. Postad 23 May 2012 - 11:58
Du kan nog ladda ned manualen ifall du vill vara spiksäker.På min G30 pekar förvisso uttaget rakt bakåt men kontakten av snäpplåstyp är vinklad nedåt och bygger inte mer på djupet då tv´n själv gör det sas pga högtalarna nedtill. Postad 23 May 2012 - 13:11
Hur ändrar man kanallistan, till exempel att SVT1 HD som ligger på kanalplats 66 bytes till kanalplats 1?
Och borde inte ECO läge PÅ göra bilden mörkare? För nu är det tvärtom, eco läge på ger en ljusare bild. Redigerat av Unregisteredbf63d3ba, 23 May 2012 - 13:46. Postad 23 May 2012 - 22:50 Jag har för mig att den ändrar ljudstyrka efter rumsbelysningen i eko mode ,kolla genom att släcka ner. Postad 24 May 2012 - 08:03
Strömkabeln på ST50 är tyvärr en stygg liten klump, den må vara vinklad så själva kabeln går neråt men den sticker fortfarande ut ur TV så pass att det inte går att hänga TV platt mot väggen utan att använda distanser på väggfästet. Vi snackar några få centimeter men ändå smått irriterande.
Jag har en ST50 och en ComHem CI+ modul, det funkar inte. Den hittar kanaler på kanalsökning men sen är inget "Ingen Signal" på samtliga kanaler. Har pratat med ComHem och har stått på kanalplats 20 i en timme, ComHem säger att dom inte har något stöd för ST50. Hur kan det vara så här? Måste ComHem godkänna alla TV-apparater?
Tack för det. Har aldrig kalibrerat en TV förut så tänkte att "kopiera inställningar från internet" kanske kan ge mig en fingervisning om hur man gör. Postad 24 May 2012 - 08:11
Jag har en Panasonic P55ST50Y med comhems HD modul och det fungerar utan problem. Inköpt hos elgiganten. http://www.elgigante...a-modul-com-hem Kontrollerat via tvns menyer att du verkligen har signalstyrka samt signalkvalitet? Postad 24 May 2012 - 08:39
@Phogy: Vad har du för modellnummer på din? Är det kanske så att det inte är en ST50Y?
Postad 24 May 2012 - 08:39
Vad jag vet om så ska inte elektronik hängas direkt tätt mot väggen, utan det ska skilja ett par cm emellen. Kan vara anledningen till designen av den strömkabeln. Postad 24 May 2012 - 10:24
Ni som har kom hem var har ni för sinal styrka och signal kvalité. Jag har inte Comhem utan Sappa men när jag ska titta på fri kanalerna så får jag bara störningsfri bild på TV6 signal styrka 65-70 signal kvalité 10%. Är det fel på Tv eller kabelnätet? Tv är en ST50
Postad 24 May 2012 - 10:46
Aha, nu blir jag riktigt fundersam vad som kan vara fel. Ska kolla det ikväll men när jag kopplade ur modulen så fick jag de fria kanalerna utan problem så någon signal har jag i alla fall
Det är en ST50Y. Postad 24 May 2012 - 11:00
När man ringer til ComHems support så läser dom inantill på en lista med TV modeller som inte uppdaterats sen 2010 nån gång. Standardsvaret är: din TV är inte kompatibel därför fungerar det inte. Detta upprepas om och om igen istället för att hjälpa kunden att felsöka. Det är BS, det funkar, med HD kanaler och allt, så länge din TV stöder CI+. Problemet i mitt fall var att jag inte tryckt i modulen ordenligt. Pröva att trycka till på den så att den glider in nån millimeter till, så att den verkligen "fastnar" man kan behöva trycka till rätt rejält. Detta kom jag på själv efter ett tag, ComHems "support" var inte till hjälp, snarare tvärt om. Har en vt50, underbar tv btw! Redigerat av bni, 24 May 2012 - 11:01. Postad 24 May 2012 - 12:57
Intressant. Ska testa när jag kommer hem. Behövde du stå på en kanal i en timme för att det skulle komma igång? Postad 24 May 2012 - 13:24
Nej, efter att meddelandet om att CI modulen satts in kom upp på tv:n så lät jag den stå på svt1 i 5 minuter, som det står i instruktionerna som följer med. Vet inte om det behövs, men ville inte riskera något efter allt tidigare strul. Postad 24 May 2012 - 16:18
Är det, tycker ni, ett för litet steg att gå från en 3år gammal lcd 46 tum till en 55 tum vt50?
Rent kvalitetsmässigt så förstår jag ju att Panansonic är mkt bättre. Är rädd att jag lägger ut mkt pengar och så upplever jag ingen större bildupplevelse gällande storlek. Blir svårt att motivera köpet hos sambon annars. 65 tum är jag tveksam till eftersom jag sitter ca 2,7 meter från TVn och främst sambon tittar mkt på SD-sändningar. Någon som bytt upp sig från just 46 till 55 tum? Önskar erfarenheter från er, tack. Postad 24 May 2012 - 16:36
46" är enligt min mening lite trist så satsa på minst 50" och så stort som du har plats med/råd med.
Postad 24 May 2012 - 19:31
jag gick från 46" LCD till samsung plasma 51" och tyckte det var bra. sitter 3 meter från TVn men nu vill jag byta upp mig till bättre svärta och lite större + lite andra anledningar. tycker 55" verkar perfekt för mig. 51" hade räckt om inte alla filmer spelas in i 2.37:1 vilket gör att man får "mindre bild" (letterbox) .......... fick tillfället att jämföra GT50 med min "gamla" samsung D8005 när jag var inne i Elgiganten idag. självklart var det betydligt bättre svärta i GT50 MEN det var dock en mer orolig bild (dither och flicker) samt att uppskalningen av sämre källor var bättre på D8005. fast i.o.m den bättre svärtan blev det mer pop i bilden på GT50. rörelsehanteringen var typ lika bra. GT50 hade tyvärr lyckats få inbränning, det hade även deras VT50 som jag också kollade på. ingen av samsung plasmorna hade det. börjar bli orolig här faktiskt. jag ställde naturligtvis in TV appareterna så bra som möjligt + att dem släckte ner den delen av butik så det var ganska mörkt. och givetvis hade jag med mig Dark Knight på blu-ray ps: upplevde ingen direkt skillnad mellan VT50 & GT50 men dessa såg jag inte bredvid varandra så där kunde jag inte göra lika bra jämförelse som mellan GT50 och D8005. Postad 24 May 2012 - 20:11
Det är väl bra att ha Postad 25 May 2012 - 06:46
Jaha jag som sa att jag inte skulle köpa plasma igen eftersom jag fick inbränning på min vt30 som jag fick krediterad. Nu så sitter jag här med en vt50 för det fanns inget annat som kom i närheten av den bild som vt50 presterar, helt fantastiskt bra jämfört med allt annat som går att köpa idag.
Postad 25 May 2012 - 06:48
du har ju ST50 och GT50 som är väldigt nära Postad 25 May 2012 - 08:27
WTF!!! då har man köpt fel som vanligt Postad 25 May 2012 - 10:30
Hej
Någon som köpt GT50 som kan ge lite feedback på vad ni tycker om den. Jag funderar på att köpa en 50tum tv och funderar då mellan ST50 och GT50. El-giganten erbjöd mig en GT50 i 50 tum för 15500 kr utan att jag ens försökte pruta utan ville bara titta på en. Finns det några nackdelar med gt50 jämfört med st50? Vad är det man får för de där 2000kr extra som man för betala mellan modellerna, vad jag själv sett är satellit mottagare, dualcore (dvs en aning snabbare processor) med lite mer finesser för smartphones men är det även bättre bildkvalitet t.ex.? MVH /Fredrik Postad 25 May 2012 - 10:53
gick själv från 42" till 55" inga problem, inte ens sambon som trodde att det skulle bli för stort har klagat. Postad 25 May 2012 - 11:02
Är det någon som har koll på hur kraftig mediespelaren är i ST50? tänkte om man har 3D-filer (som jag ännu inte har) på ett NAS, klarar den då att avkoda och spela upp det utan kvalitetsförluster? Eller kan man köra via usb in i PS3:a och spela upp 3D filer?
Postad 25 May 2012 - 11:06
den enda skillnaden som du skulle tänka på hemma är nog utseendet Postad 25 May 2012 - 11:51
Hur bra står sig Panasonic TX-P50UT50Y gentemot ST50Y? På CNET Editors' Rating och i test har den fått bra betyg.
Postad 25 May 2012 - 12:53
Någon som mätt hur tjocka "kanterna" är på en ST50?
Har en G30 på jobbet och där är ramarna relativt tjocka, är de mer slimmade på ST50? Tack! Postad 25 May 2012 - 12:58
har varit och tittat på ST50 i lite olika butiker och tror ramen är 2,5cm på sidorna och upptill. lite tjockare nertill. tror även jag läst det i något annat forum. farsan har G30 och den är brutalt tjock jämfört med denna Postad 25 May 2012 - 13:11
du ska nog inte oroa dig så och jag vet EGENTLIGEN inte hur bra ST50 är i jämförelse, men bra sugen på den. Men utifrån det man hört att den är "snäppet bättre än vt30" och framförallt att den är ljusstarkare är väl det som drar mig ditår. VT30 är grym på många sätt men nu på sommarn med ljusare vardagsrum så är det ganska kasst att kolla anser jag.. Vet iofs inte hur andra plasmor står sig i jämförelse men tycker den är väldigt mörk oavsett, förutom möjligen "dynamisk" eller "normal" med eco mode på, under daglig. Men den är inte ljus enligt mig.. Postad 25 May 2012 - 20:10
Tack för infon, uppskattas alltid när folk delar med sig av sina erfarenheter. Jag har iof inte hämtat min ännu, så jag skulle lika gärna kunna punga ut en ST50 Postad 26 May 2012 - 08:48
Jag står i valet och kvalet mellan en Panasonic Viera TX-P50UT50Y & Panasonic Viera TX-P50ST32Y. Skulle uppskatta snabb hjälp mellan dessa två modeller.
Postad 26 May 2012 - 14:51
Någon som kan logga in och se om M3-rabatten fortfarande gäller? Dryga 22-tusen för en TX-P50VT55Y är tilltalande. Sitter idag med en HD-ready Panasonic TH-50PV500 som lanserades 2006. Den har relativt bra bild, men det borde väl ändå bli en viss förbättring av bilden när man tar steget över till Full-HD? Någon som vet hur ljudet är på denna apparat? Min nuvarande har fullt acceptabelt ljud men med de nya tunna apparaterna blir väl ljudet lidande? Postad 26 May 2012 - 15:05
Jag loggade precis in på Dustin och kan se att priset är 17 949:- + 399 (frakt) för M3-medlemmar. Jag själv la en beställning på en VT50 nu i veckan men tyvärr dröjer det till 14:e juni innan den levereras //Calimero Postad 26 May 2012 - 15:22 Antar att det är för 50-tummaren då? Kan du se vad 55-tummaren kostar? Såg nu på M3 att det kan ta en vecka innan man kan logga in i kundklubben om man är ny prenumerant. Eller räcker det att ange sitt prenumerationsnummer direkt hos Dustin när man handlar? Fattar inte riktigt hur det funkar med den saken. Vill ju inte köpa en helårspren. på M3 och så har erbjudandet upphört när man väl kan logga in.... Edit: skrev visst fel i mitt förra inlägg: TX-P55VT50Y ska det ju vara! Redigerat av Saturnus, 26 May 2012 - 15:32. Postad 26 May 2012 - 16:15
Uppdatering: En "P55VT50" kostar 22 454:- + 399 (frakt) just nu. Mitt tips är att kontakta Dustins eminenta (är riktigt nöjd med dem faktiskt) kundsupport och fråga. De har ofta en livechat igång och då får man svar på en gång. När det gäller M3 så kan jag tyvärr bara säga att de inte håller samma kaliber som Dustin. Jag hamnade i samma dilemma som du sitter i just nu där man är osäker på om rabatten kommer gälla. M3 kan ta upp till en vecka på sig att registrera dig som kund och sedan YTTERLIGARE en vecka på att du kan registrera dig som M3-clubmedlem. Jag ringde och bönade och bad hos M3 efter att jag registrerat mig som kund och tackvare det så skickade de mig kundnumret via email. Annars så får man vänta på kundnumret tills att man får första numret och kundnumret står då tryckt på baksidan av tidningen. Så fort du har kundnumret så kan du ringa Dustin så hjälper de dig (stort tack igen till Dustins kundsupport Lycka till och håll oss på forumet gärna uppdaterade om hur det går/gått för dig. //Calimero Postad 26 May 2012 - 17:10
ja idag blev det en VT30 istället för en ST50, p ga att dom inte hade ngn inne... skits samma orkar inte strula mer -om nu inte tv,n kommer att strula för mig- då det tar så jä!"#€T"€&/"la energi som man lägger ner i allt förhands surfande på forum och diverse test sighter.. tack alla för den information ni givet mig .,... Postad 26 May 2012 - 18:38
Någon som kan vara snäll och se vad 50" ST50 skulle kosta på Dustin Home med M3/PCFA-rabatten? Normalpriset är 12 490 kr + dyr frakt på 399 kr. :-(
Thanks in advance! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |