Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 November 2012 - 02:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Det behöver du inte göra eftersom du redan har försagt dig... tror jag!?

Twin Peaks, Beverly Hills 90210, Blossom, Mr Bean och Fresh Prince kom alla 1990. Bara The X-Files kom "tidigt 90-tal", närmare bestämt 1993. För du kan väl inte mena att 1990 är tidigt 90-tal?[/font

I want to believe.

[font="arial, helvetica, sans-serif"]The X-Files är ju världens absolut bästa serie så tar Netflix in den går man i min bok från en stark 8/10 till 100/10.

Millenium kanske?

Postad 24 November 2012 - 04:51

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
nä inte x files, den går ju överallt känns det som, men bolaget rear väll ut skitet så why not?

Postad 24 November 2012 - 08:52

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
gissar på Vänner eller Seinfeld

Postad 24 November 2012 - 09:22

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Åtminstone X Files och BH90210 finns redan i amerikanska Netflix så de kanske ligger nära till hands?

Postad 24 November 2012 - 10:40

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Millenium kanske?

Nej, han sa ju att det var någon av serierna som redan nämnts.

Postad 24 November 2012 - 10:41

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Åtminstone X Files och BH90210 finns redan i amerikanska Netflix så de kanske ligger nära till hands?

Beverly Hills 90210 hitter jag inte på US Netflix, hittar bara 90210, den nya serien. Hittade dock Melrose Place så den får det bli :-)

Redigerat av fristil, 24 November 2012 - 10:42.

Postad 24 November 2012 - 11:00

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Tänker att det inte är riktigt adekvat att kalla X-Files för en serie från tidigt 90-tal med tanke på att den pågick ända fram till början av 00-talet. Lite som att kalla Dallas för en serie från sent 70-tal... Så nej, jag står fast vid Twin Peaks, men det vore kul för min del om det var en serie som jag inte redan har i min digra filmsamling (vilket gäller både X-F och TP). Amerikanska Netflix har förresten börjat visa American Horror Story, så jag hoppas att vi får se säsong ett av den här också under 2013...

Postad 24 November 2012 - 11:17

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0
skulle vara trevligt om Netflix kunde visa lite gamla svenska serier som Heja Björn, Vita Lögner, skilda världar, varuhuset, tre kronor, rederiet osv.

Skulle också vilja se godingen "The Streets of San Fransisco"

Redigerat av fristil, 24 November 2012 - 11:18.

Postad 24 November 2012 - 11:25

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Har hört att det är en massa rättighetsstrul med Rederiet och att den därför inte ens har dykt på på DVD... Jag är också positiv till mer gammalt. Inte bara TV utan även i filmväg, och mer icke-engelskspråkigt material. Haneke, Fassbender, Kurosawa, Godard, Tarkovskij, etc. Vore grymt om Netflix ordnade en riktig cineastavdelning!

Postad 24 November 2012 - 11:42

Johnny Utah
  • Johnny Utah
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tänker att det inte är riktigt adekvat att kalla X-Files för en serie från tidigt 90-tal med tanke på att den pågick ända fram till början av 00-talet. Lite som att kalla Dallas för en serie från sent 70-tal... Så nej, jag står fast vid Twin Peaks, men det vore kul för min del om det var en serie som jag inte redan har i min digra filmsamling (vilket gäller både X-F och TP). Amerikanska Netflix har förresten börjat visa American Horror Story, så jag hoppas att vi får se säsong ett av den här också under 2013...

Dallas är en serie från sent 70-tal eftersom den kom 1978.
The X-Files är en serie från tidigt 90-tal då den kom 1993.
Så ser i varje fall jag på saken.

Redigerat av Johnny Utah, 24 November 2012 - 11:44.

Postad 24 November 2012 - 11:48

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Har hört att det är en massa rättighetsstrul med Rederiet och att den därför inte ens har dykt på på DVD... Jag är också positiv till mer gammalt. Inte bara TV utan även i filmväg, och mer icke-engelskspråkigt material. Haneke, Fassbender, Kurosawa, Godard, Tarkovskij, etc. Vore grymt om Netflix ordnade en riktig cineastavdelning!

MUBI finns ju på PS3, men jag har aldrig riktigt kommit överens med dess gränssnitt. Extremt rörigt då de visar en massa filmer som inte är tillgängliga. Till slut blir man bara arg och trött efter att inte kunna se de filmer man vill se då de inte är tillgängliga för ens region.

Postad 24 November 2012 - 12:35

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Dallas är en serie från sent 70-tal eftersom den kom 1978.
The X-Files är en serie från tidigt 90-tal då den kom 1993.
Så ser i varje fall jag på saken.

Förstår hur du tänker och det är givetvis inte fel, men jag tror nog att de flesta tänker på X-Files som en nittiotalsserie och inte en serie specifikt förknippad med just tidigt nittiotal (till skillnad från Twin Peaks, som gick 90-91 plus filmen som kom 92) liksom de flesta nog tänker på Dallas som en 80-talsserie även om den började gå 78 och slutade gå 91. Olika perspektiv, helt enkelt.

Postad 24 November 2012 - 22:22

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Kan starkt rekommendera att installera Media Hint (FF, Chrome).

Det ger dig tillgång till amerikanska netflix.

Postad 25 November 2012 - 08:14

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Kan starkt rekommendera att installera Media Hint (FF, Chrome).

Det ger dig tillgång till amerikanska netflix.

Jupp den funkar fin fint

Postad 25 November 2012 - 11:37

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Har en fråga angående Unblock US, till er som använder det till Apple TV: Går det att lätt växla mellan Sverige och USA, om man vill kunna använda båda två? En del som finns här finns ju inte där och tvärtom. Och påverkar det något annat, exempelvis ens iTunes konto? Tycker inte att det riktigt framgår på deras hemsida. Tacksam för svar!

Postad 25 November 2012 - 11:54

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Har en fråga angående Unblock US, till er som använder det till Apple TV: Går det att lätt växla mellan Sverige och USA, om man vill kunna använda båda två? En del som finns här finns ju inte där och tvärtom. Och påverkar det något annat, exempelvis ens iTunes konto? Tycker inte att det riktigt framgår på deras hemsida. Tacksam för svar!

Unblock-US bygger på att man använder deras DNS-servrar, så det handlar om att ändra nätverksinställningarna i din AppleTV fram och tillbaka om du vill växla emellan de olika netflix-versionerna. Det är ju några moment att utföra och svårt att automatisera.

En annan variant är ju att ha två separata nätverk, jag kör på PS3 och har löst det så att jag kör normalt wifi mot en separat router som använder Unblock-US DNS-servrar, och om jag vill köra mot svenska netflix byter jag till trådat mot min vanliga router, som har normal DNS-inställning.

Det går fortare än att knappa in nya DNS-inställningar och på telefoner och plattor är det bara att byta wifi-nät.

Postad 25 November 2012 - 12:10

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Unblock-US bygger på att man använder deras DNS-servrar, så det handlar om att ändra nätverksinställningarna i din AppleTV fram och tillbaka om du vill växla emellan de olika netflix-versionerna. Det är ju några moment att utföra och svårt att automatisera.

En annan variant är ju att ha två separata nätverk, jag kör på PS3 och har löst det så att jag kör normalt wifi mot en separat router som använder Unblock-US DNS-servrar, och om jag vill köra mot svenska netflix byter jag till trådat mot min vanliga router, som har normal DNS-inställning.

Det går fortare än att knappa in nya DNS-inställningar och på telefoner och plattor är det bara att byta wifi-nät.

Ja, jag misstänkte att det var lite meckigt. Får fundera på hur jag ska göra. Har även en PS3, så jag kan kanske använda en DNS-inställning där och en annan på mina två ATV... Får undersöka saken... Tack så mycket för svar! :)

Postad 25 November 2012 - 13:28

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Det ska gå att välja på Unblock US hemsida, om mna är inloggad, vilken region man vill ha tillgång till.

http://www.unblock-u.../how-to-set-up/

För närvarande är det 10 olika regioner man kan välja mellan genom ett simpelt knapptryck

http://support.unblo...to-watch---beta

Redigerat av Christopher_A, 25 November 2012 - 13:30.

Postad 25 November 2012 - 14:07

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Det ska gå att välja på Unblock US hemsida, om mna är inloggad, vilken region man vill ha tillgång till.

http://www.unblock-u.../how-to-set-up/

För närvarande är det 10 olika regioner man kan välja mellan genom ett simpelt knapptryck

http://support.unblo...to-watch---beta

Strålande! Tack!

Edit: Nu är det fixat och fungerar strålande på alla mina enheter. Som jag misstänkte skiljer sig utbudet åt en del. Ofta är det amerikanska bättre, men exempelvis Fringe (som jag just nu ser säsong 3 av på svenska Netflix) finns inte alls. Därför är det ju hur bra som helst att det bara är att växla region via deras hemsida. Har bara jämfört Sverige och USA än så länge, men det kan ju vara intressant att jämföra med bland annat Canada och de andra skandinaviska länderna också. Tack igen! :)

Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 25 November 2012 - 15:30.

Postad 25 November 2012 - 15:37

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
har läst att Mexikos utbud ska vara ganska bra

http://forums.digita...=1689694&page=2

Redigerat av Christopher_A, 25 November 2012 - 15:42.

Postad 25 November 2012 - 21:51

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0
Någon som har problem med videokvaliteten på netflix?

Vet inte om det är netflix, unblock-us eller combort som är problemet

Postad 26 November 2012 - 08:32

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Någon som har problem med videokvaliteten på netflix? Vet inte om det är netflix, unblock-us eller combort som är problemet

Bilden jag har är ungefär likvärdig SVT HD i kvalitet. Apple TV och 100 Mbits/s.

Postad 26 November 2012 - 08:39

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Bilden jag har är ungefär likvärdig SVT HD i kvalitet. Apple TV och 100 Mbits/s.

Ja mitt är oxå kanon bra måste jag säga!
Kör oftast Apple TV samt 25 Mbits/s (wifi). Har inte hackat eller buffrat mitt i någon film eller avsnitt.

Postad 26 November 2012 - 09:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
När Netflix behagar buffra upp och visa HD är det riktigt bra bild på datorn måste jag medge. Helt klart i klass med SVT HD, som jag tar in via DVB-C till datorn.

Och det verkar bli lite bättre och bättre på den fronten. Från att aldrig få HD får jag det för det mesta nu även om det i mitten av ett avsnitt kan hoppa ur och bli usel DivX en stund.

Postad 26 November 2012 - 09:54

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Någon som har problem med videokvaliteten på netflix?

Vet inte om det är netflix, unblock-us eller combort som är problemet

Inga problem för mig heller på ATV2 och ATV3. Kör med wifi via en Apple Extreme. Bredbandsbolaget 100 mb/s. Såg två filmer genom Unblock US igår och det gick också bra. Själv har jag bara upplevt en dipp i kvalitén ett fåtal gånger, och då bara under någon knapp minut, vilket eventuellt har att göra med att jag kör trådlöst, men inget bestående och det är dessutom mycket ovanligt.

Beskriv gärna lite mer ingående dina tekniska förutsättningar så finns det kanske någon här som kan sätta fingret på problemet.

Postad 26 November 2012 - 10:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

När Netflix behagar buffra upp och visa HD är det riktigt bra bild på datorn måste jag medge. Helt klart i klass med SVT HD, som jag tar in via DVB-C till datorn.

Och det verkar bli lite bättre och bättre på den fronten. Från att aldrig få HD får jag det för det mesta nu även om det i mitten av ett avsnitt kan hoppa ur och bli usel DivX en stund.

Generellt sett så är det lokala kapacitetsproblem som gör att man inte får HD. Netflix kan alltid leverera HD. I praktiken är det sedan något år inte Netflix själva utan Amazons gigantiska server-moln som står för kapaciteten. Vår närmaste anslutning finns för övrigt i Stockholm, så kapaciteten från deras sida är inget problem.

Postad 26 November 2012 - 10:15

Libell
  • Libell
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Får ni ut 5.1 via datorn med Netflix? Vad krävs isf i form av mjukvara och inställningar?

Kör oftast via Xboxen när vi kollar här hemma, och då är det alltid 5.1 och förvånansvärt bra bild i HD. På min 40" LCD kan man omöjligt se skillnad mot en random 720p TV-rip.

Postad 26 November 2012 - 10:26

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

Inga problem för mig heller på ATV2 och ATV3. Kör med wifi via en Apple Extreme. Bredbandsbolaget 100 mb/s. Såg två filmer genom Unblock US igår och det gick också bra. Själv har jag bara upplevt en dipp i kvalitén ett fåtal gånger, och då bara under någon knapp minut, vilket eventuellt har att göra med att jag kör trådlöst, men inget bestående och det är dessutom mycket ovanligt.

Beskriv gärna lite mer ingående dina tekniska förutsättningar så finns det kanske någon här som kan sätta fingret på problemet.

Hade inga problem i förrgår (Jiro dreams of sushi, First Position). Kör genom appletv, samma problem oavsett om det är nätkabel eller trådlöst. Hade inga datorer igång utan endast ipad och iphone. Igår såg jag på out of the wild venezuela och under dagen var det bra bild men på eftermiddagen och kvällen blev den ganska blockig/suddig.

Har också haft problem med blockig och hackig bild och ljud på min digitaltv men det bör väl inte vara relaterat eller?
Även om det ärinternet via kabeltv och kontakterna är i sammavägguttag så är ju signalerna helt separata eller?

Postad 26 November 2012 - 10:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Får ni ut 5.1 via datorn med Netflix? Vad krävs isf i form av mjukvara och inställningar?

Kör oftast via Xboxen när vi kollar här hemma, och då är det alltid 5.1 och förvånansvärt bra bild i HD. På min 40" LCD kan man omöjligt se skillnad mot en random 720p TV-rip.

Datorn använder Silverlight som inte kan hantera Dolby Digital så då blir det stereo per default. Man kan visst få 5.1 (men inte Dolby) om man har ett ljudkort som kan hantera det, men det är inget jag har testat.

Postad 26 November 2012 - 10:53

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Det stämmer när det gäller browser-versionen, men Metro-appen i Windows 8 är inte Silverlightbaserad och ger inte 5.1 i alla fall.

Jag har förstått att det är bara på ps3, atv och WDtv man kan få multikanalsljud och att det är "by design".

Postad 26 November 2012 - 11:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Ha, nja. Kollar hastigheten in på data. netflix ligger för det mesta och drar kring 800 till 1600 kbit/s.
Ibland buffrar det lite snabbare, har sett 8 Mbit/s periodvis.
Kör igång ett test på bredbandskollen parallellt. 16 Mbit/s hem, som vanligt.
Jo, Netflix kan ge mig mer men tjänsten tycks vara känslig för störningar, dvs vid minsta störning i trafiken/uppspelningen skippar den HD.

Postad 26 November 2012 - 11:08

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ha, nja. Kollar hastigheten in på data. netflix ligger för det mesta och drar kring 800 till 1600 kbit/s.
Ibland buffrar det lite snabbare, har sett 8 Mbit/s periodvis.
Kör igång ett test på bredbandskollen parallellt. 16 Mbit/s hem, som vanligt.
Jo, Netflix kan ge mig mer men tjänsten tycks vara känslig för störningar, dvs vid minsta störning i trafiken/uppspelningen skippar den HD.

Hellre det än att det stannar och buffrar. Buffrar gör det ändå hela tiden. Har du i inställningarna angett "Högsta kvalitet" så att det alltid streamar HD (om så finns)?

Redigerat av agpath, 26 November 2012 - 11:08.

Postad 26 November 2012 - 11:14

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hellre det än att det stannar och buffrar. Buffrar gör det ändå hela tiden. Har du i inställningarna angett "Högsta kvalitet" så att det alltid streamar HD (om så finns)?

Givetvis. Men visst, håller med. HD på youtube kan ju ibland ta evigheter att ladda ned exempelvis.

Postad 26 November 2012 - 12:59

catccom
  • catccom
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det stämmer när det gäller browser-versionen, men Metro-appen i Windows 8 är inte Silverlightbaserad och ger inte 5.1 i alla fall.

Jag har förstått att det är bara på ps3, atv och WDtv man kan få multikanalsljud och att det är "by design".

Ok, men man får væll Dolby Digital om man kør Netflix som app i sin Panasonic/Samsung/LG TV och skickar ljudet till en reciver via optisk/ARC!?

Postad 26 November 2012 - 13:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ok, men man får væll Dolby Digital om man kør Netflix som app i sin Panasonic/Samsung/LG TV och skickar ljudet till en reciver via optisk/ARC!?

Ja, det ska man få.

Postad 26 November 2012 - 13:32

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Yep, även Sony TV vilken ger klart bästa bilden hos mig , har LG bluray och ps3 och ingen av dem är i närheten av Sony tv (HX855)

Postad 26 November 2012 - 13:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

skulle vara trevligt om Netflix kunde visa lite gamla svenska serier som Heja Björn, Vita Lögner, skilda världar, varuhuset, tre kronor, rederiet osv.

Skulle också vilja se godingen "The Streets of San Fransisco"

Lustigt att du mest nämner TV4-serier när de inte har avtal med TV4. ;)

Postad 26 November 2012 - 14:15

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Lustigt att du mest nämner TV4-serier när de inte har avtal med TV4. ;)

blev det, eller lika många från SVT och 1 från kanal 5

Redigerat av fristil, 26 November 2012 - 14:16.

Postad 26 November 2012 - 14:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

blev det, eller lika många från SVT och 1 från kanal 5

Heja Björn, Tre Kronor och Skilda världar: TV 4 (inget avtal)
Vita lögner: TV3 (inget avtal)
Varuhuset och Rederiet: SVT (avtal men se kommentaren om Rederiet ovan)
Enda hoppet är då Varuhuset som faktiskt finns som dvd-box. ;)

Postad 26 November 2012 - 14:40

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
TV4 och TV3 har ju konkurrerande tjänster så det är bara att glömma att serier ifrån dem kommer på Netflix. Och med tanke på ekonomiska muskler lär de ha kvar sin tjänster ett bra tag.

Postad 26 November 2012 - 15:17

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Heja Björn, Tre Kronor och Skilda världar: TV 4 (inget avtal)
Vita lögner: TV3 (inget avtal)
Varuhuset och Rederiet: SVT (avtal men se kommentaren om Rederiet ovan)
Enda hoppet är då Varuhuset som faktiskt finns som dvd-box. ;)

skilda världar finns ju som dvd-box också ;-) och som jag förstår det så är det Nordisk Film som har rättigheterna

Postad 26 November 2012 - 15:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0
Jag har sett att listan "Nyligen sedda" på: https://account.netf...ity?lnkctr=RRIQ inte alltid stämmer gällande den tid som loggas. Ofta när man ser en titel till slut så står det på 0 min, som om det skulle börja om. Stoppar jag dock innan slut så blir det oftast korrekt. Har testat både med Apple TV och på datorn och det blir ofta fel från båda. Störigt med TV-serier då nästa program inte markeras eftersom det inte har loggat att man har sett det förra till slut.

Postad 26 November 2012 - 18:45

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 1
Fick ok från min kollega så här har ni. Detta kommer i slutet av december (med sedvanliga disclaimers om att datumen är preliminära och kan ändras)

Twin Peaks säsong 1 och 2
Mad Men säsong 2
Californication säsong 1-3
The Borgias säsong 1
Förhäxad säsong 1-8
Being Human säsong 1-4
Sherlock Holmes: A Game of Shadows
Draktränaren

Postad 26 November 2012 - 20:13

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Fick ok från min kollega så här har ni. Detta kommer i slutet av december (med sedvanliga disclaimers om att datumen är preliminära och kan ändras)

Mad Men säsong 2
The Borgias säsong 1
Förhäxad säsong 1-8
Being Human säsong 1-4
Draktränaren

Hade hoppats på hederliga Beverly Hills 90210. Men Californication är ju väldigt bra

//Mike

Postad 26 November 2012 - 22:03

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Twin Peaks kollar jag nog igenom en gång om året så då kan man ju köra den på Netflix nästa gång :)
Annars kul med Californiacation, Borgias och Being Human som jag inte sett så mycket av.

Postad 26 November 2012 - 22:04

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 1

Mad Men säsong 2
The Borgias säsong 1
Förhäxad säsong 1-8
Being Human säsong 1-4
Draktränaren

Storartat, och bådar mycket gott för framtiden!

Postad 27 November 2012 - 18:53

Unregistered2206
  • Unregistered2206
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har testat Netflix SE och vill nu prova på Netflix US men vet inte vilken VPN som jag ska använda.

Vilket anser ni är stabilast, har bäst hastighet och kortast ping?

Postad 27 November 2012 - 19:17

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Har testat Netflix SE och vill nu prova på Netflix US men vet inte vilken VPN som jag ska använda.

Vilket anser ni är stabilast, har bäst hastighet och kortast ping?

Testar själv Unblock US just nu och tycker att det funkar strålande. Då får du tillgång inte bara till US utan även UK, Canada, Mexico, etc. Det är lätt att växla mellan regioner. Man kan testa i en vecka och det enda som krävs är att man anger sin mailadress. Se Christopher_A:s inlägg i tråden från den 25 november.

Postad 27 November 2012 - 19:47

Unregistered2206
  • Unregistered2206
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hm... testar Unblock US med deras DNS och råkade logga in på mitt svenska Netflix-konto och då kommer sådant upp som inte fanns annars. Verkar som att US-utbudet kan visas i den svenska versionen. Loggade ut snabbt som f*n, vill ju inte bli spärrad. :unsure:

Har skapat ett nytt US-konto och utbudet gillar jag skarpt, tyvärr så buffrar inte HD-material upp i HD. :(

Har 100/100 Mbit/s.

Redigerat av Unregistered2206, 27 November 2012 - 19:48.

Postad 27 November 2012 - 20:00

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Hm... testar Unblock US med deras DNS och råkade logga in på mitt svenska Netflix-konto och då kommer sådant upp som inte fanns annars. Verkar som att US-utbudet kan visas i den svenska versionen. Loggade ut snabbt som f*n, vill ju inte bli spärrad. :unsure:

Har skapat ett nytt US-konto och utbudet gillar jag skarpt, tyvärr så buffrar inte HD-material upp i HD. :(

Har 100/100 Mbit/s.

du behöver inte skaffa US-konto ;-) du blir inte blockad!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.