Håller med... Skönt att det är gratis fram till sista februari så man kan bestämma sig när airplaystöd finns...Bindningstiden känns lite som en bisak. Om HBO Nordic funnits på Apple TV, varit i HD och fungerat lika bra som Netflix hade jag hoppat på med en gång trots bindningstiden. Förhoppningsvis betyder det nu utlovade Airplay-stödet att det kan dyka upp en ATV-app till slut. Det är inte omöjligt.
Postad 26 januari 2013 - 16:12
Postad 26 januari 2013 - 16:49
Att jämföra Netflix och HBO är ju relativt irrelevant då det är två vitt skilda tjänster de erbjuder och jag anser att de kompletterar varandra relativt bra. Att Netflix börjat producera serier gör dem inte till HBO, speciellt inte när ingen vet något om kvaliteten på dessa kommande serier (har inte sett Lilyhammer så kan inte yttra mig där).
Om jag ska avsluta med en personlig åsikt om vem som är dum och inte så vill jag påpeka att det relativt "dumt" att föra hatkampanjer mot företag och tjänster som dessa. Är man inte intresserad behöver man inte betala, svårare är det inte.
Redigerat av Arcane, 26 januari 2013 - 16:49.
Postad 26 januari 2013 - 17:11
Att jämföra Netflix och HBO är ju relativt irrelevant då det är två vitt skilda tjänster de erbjuder och jag anser att de kompletterar varandra relativt bra. Att Netflix börjat producera serier gör dem inte till HBO, speciellt inte när ingen vet något om kvaliteten på dessa kommande serier (har inte sett Lilyhammer så kan inte yttra mig där).
House of Cards kunde ha blivit en HBO-serie, men Netflix vann budgivningen. Så kvalitén kommer utan tvekan att vara mycket hög.
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 26 januari 2013 - 17:13.
Postad 26 januari 2013 - 17:12
Det är många som uppskattar kvaliteten på innehållet från HBO men som också långt ifrån uppskattar hur detta innehåll erbjuds.
Postad 26 januari 2013 - 17:24
Medan Netflix mer eller mindre gjorde rätt från början plus att du förbättrar de tjänsten med Super HD, de börjar provsända 3D, kommer med egna serier och att de fungerar på de flesta platformar, osv
Redigerat av fristil, 26 januari 2013 - 17:26.
Postad 26 januari 2013 - 17:31
Fast vill man ha en bättre tjänst ska man inte stilla stå där med hatten och buga och tacka för en dålig tjänst och vara tacksam för att man inte ska veta bättre. Eller bara vara tyst.
Det är många som uppskattar kvaliteten på innehållet från HBO men som också långt ifrån uppskattar hur detta innehåll erbjuds.
Det är sant. Faktum kvarstår dock, tjänsten erbjuds fortfarande inte i skarpt läge utan man måste ha en kod för att få tillgång till den. Netflix hade en färdig produkt som lanserades på en ny marknad så givetvis funkar det redan från början. De har ju trots allt utvecklat den under många år. Tekniskt sett tycker jag att HBO fungerar fint bortsett från avsaknaden av HD, Airplay och lite smådetaljer. Det viktigaste är dock på plats, jag tycker det är lätt att hitta det man söker, det är snyggt, watchlisten (eller vad fan det heter) är fin och ingenting buffrar.
House of Cards kunde ha blivit en HBO-serie, men Netflix vann budgivningen. Så kvalitén kommer utan tvekan att vara mycket hög.
Men vi har fortfarande inte sett den. Nyckeln var ju att Netflix betalde bättre vilket lika gärna kan betyda att HBO och AMC inte ansåg att värdet var så högt. Det kan hända att det blir en succé och alla blir glada. Jag bryr mig inte, jag har både HBO och Netflix och tänker fortsätta med det. Det handlar fortfarande om att HBO bevisligen står för kvalitet, Netflix har inte bevisat det med sitt eget material, än.
Redigerat av Arcane, 26 januari 2013 - 17:32.
Postad 26 januari 2013 - 22:22
Sluta TJAFSA & TJATA!!!
Postad 27 januari 2013 - 16:17
Ha,ha!!!Vilket dj-la tjafs om vilket som är "bäst". Det är väl bra att vi fått lite att välja på! Var och en kan väl köpa det man vill ha utan att idiotförklara den som inte tycker lika. Jag köper båda, så får man väl så småningom se om man tycker det är prisvärt. Annars är det väl bara att låta bli!
Sluta TJAFSA & TJATA!!!
Det börjar ju nästan likna:
HD DVD vs BluRay
LCD vs Plasma
iPhone vs Android.....osv

...som sagt betala för det ni vill ha!!!
Postad 27 januari 2013 - 16:49

Åter till ämnet, kollade på Banshee Ep3 idag och hade inga störningar alls.
Antingen är det slumpen eller så börjar dom få ordning på grejerna.
HD saknas fortfarande dock.
Postad 27 januari 2013 - 22:21
Tyvärr ingen HD ännu i programbiblioteket fastän det är utlovat sedan länge.
Dålig info i kanalen också, om man ser på ett serieavsnitt ser man aldrig
vilket avsnitt det är vilket ju borde vara självklart.
Postad 27 januari 2013 - 23:16
Du är på ett diskussionsforum. Det borde ge dig en ledtråd till varför folk diskuterar saker och ting. Ser inga problem med det. Att folk har olika åsikt betyder inte att vi inte skall diskutera, så länge det inte blir personangrepp.Vilket dj-la tjafs om vilket som är "bäst". Det är väl bra att vi fått lite att välja på! Var och en kan väl köpa det man vill ha utan att idiotförklara den som inte tycker lika. Jag köper båda, så får man väl så småningom se om man tycker det är prisvärt. Annars är det väl bara att låta bli!
Sluta TJAFSA & TJATA!!!
Själv avvaktar jag till det finns appar till konsoler och liknade innan jag tar ställning helt och hållet men det jag sett ifrån HBO hittills imponerar inte.
Postad 28 januari 2013 - 00:11
trots det så vill de ha betalt för den som om det vore en fullständig tjänst.Det är sant. Faktum kvarstår dock, tjänsten erbjuds fortfarande inte i skarpt läge utan man måste ha en kod för att få tillgång till den.
Vilket dj-la tjafs om vilket som är "bäst". Det är väl bra att vi fått lite att välja på! Var och en kan väl köpa det man vill ha utan att idiotförklara den som inte tycker lika. Jag köper båda, så får man väl så småningom se om man tycker det är prisvärt. Annars är det väl bara att låta bli!
Sluta TJAFSA & TJATA!!!
Att ni har tillgång till tjänsten på ett någorlunda bra sätt (telia eller samsung) innebär inte att resten av oss har samma upplevelse. För oss så är HBOs erbjudande och kvalitet på tjänsten klart undermålig och självklart har vi all rätt att utrycka oss om just detta utan att behöva bli anklagade att tjata och tjafsa om saken på ett diskussionsforum där film och tv är ett huvudämne.
Och ja, jag låter bli. Jag har inte hoppat på gratiserbjudandet ens utan jag kommer vänta tills jag kan ta vara av HBOs kvalitetsinnehåll i den kvalitet som det förtjänar. Det innebär minst 720p med 5.1-ljud från antingen min PS3, ATV3 eller Boxee.
Redigerat av Christopher_A, 28 januari 2013 - 00:14.
Postad 28 januari 2013 - 07:46
trots det så vill de ha betalt för den som om det vore en fullständig tjänst.
Uhm, nej. Det är ju fortfarande gratis och fortsätter att vara det en hel månad...
Postad 28 januari 2013 - 08:57
- Netflix stödjer upp till fyra enheter, viktigt när man är en hel familj med många som vill titta samtidigt. HBO 1(!!)
- Netflix stödjer iaf alla apparater jag har inkl, Wii, Xbox, Apple, LG Smart TV och PS3 (+en del andra som WD TV Gen3). HBO 2 av dem...snart 3.
- Netflix har 79:- per mån utan bindningstid, HBO 129:-
- Netflix kommer ihåg var jag var i alla filmer/serier jag inte sett klart. HBO fungerar riktigt dåligt i detta avseende. Kommer inte ihåg var man var i ett enda?!
- Netflix har inte det senaste utbudet, inte ännu iaf. Skulle vilja ha mycket mer nya filmer och serier. Dock finns det mycket lite äldre. Kommer dock nyare serier som vi har sett nu. HBO har många bra serier, det är det enda skälet idag till att välja HBO. Kvarstår att se vad utbudet egentligen blir. Men Game of Thrones lockar ju väldigt...
Totalt sett mycket bättre tjänst hos Netflix. HBO kommer jag inte signa upp mig för även utan bindningstid. Inte förrän det blir en bättre app/websida och de sänker priset.
Postad 28 januari 2013 - 12:09
Men vi har fortfarande inte sett den. Nyckeln var ju att Netflix betalde bättre vilket lika gärna kan betyda att HBO och AMC inte ansåg att värdet var så högt. Det kan hända att det blir en succé och alla blir glada. Jag bryr mig inte, jag har både HBO och Netflix och tänker fortsätta med det. Det handlar fortfarande om att HBO bevisligen står för kvalitet, Netflix har inte bevisat det med sitt eget material, än.
Nej, vi har inte sett den. Men de kritiker som har sett de två första avsnitten är extremt positiva, och med en producent som David Fincher och skådespelare som Kevin Spacey och Robin Wright så finns det ingen anledning att betvivla kvalitetsnivån i alla fall. Om den sedan faller alla i smaken är en annan sak. Jag är taggad i alla fall!

http://www.aftonblad...icle16126681.ab
http://sverigesradio...?programid=3051
Postad 28 januari 2013 - 13:31
var fick du det ifrån? Jag gav endast en förklaring till varför det är 129 kr/mån. För min del är allt över 79 ointressant oavsett innehåll. Saknas det därtill app till Apple TV så får det också vara. Det räcker inte med Airplay-stöd då jag inte är intresserad av att låsa upp platta eller mobil, nu när jag har en ATV som jag använder för Netflix. Utan konkurrerande HBO-app i de mediespelare som jag och andra kunder använder så får det vara.Men det är väl en jäkla skillnad ..
Alla de andra har en månads uppsägning eller noll med 79 kr
Är du HBO frälst ?
Postad 28 januari 2013 - 20:08
Får av någon anledning inte dessa
Men jag läste det på FB
Kul att läsa kommentarerna och framför allt "den dumme svensken" kommentarerna
De som står med mössan i hand och säg tack HBO
Vad var det som var bra med, att de höjer priset till 129 kr ?
När äntligen Netflix intåg, fick alla andra att sänka till 79 kr
Inte jag heller, jag fick senaste kring nyår och sen dess har det varit tyst. Och det lär det väl fortsätta vara när jag snart säger upp tjänsten...
Postad 28 januari 2013 - 20:24
Det är inte arrogans
Det är upplysning !
Tror du inte att det skapats trådar på forum och grupper på FB för att man vill förändra ?
Det är slut med att sitta och vänta på att saker skall bli som man vill att de skall bli
Framtidens svenskar gör förhoppningsvis något åt situationen och står inte med mössan i hand
Du har helt rätt i att vissa får underhållning till mkt bättre priser - jag och säkert fler med mig garvar varje gång vi läser dina inlägg och vi betalar inte en krona för nöjet! Känns lite som en svensk version av Borat

Redigerat av Unregistered1413, 28 januari 2013 - 20:28.
Postad 28 januari 2013 - 21:00
Du fick mig att le... tackDu har helt rätt i att vissa får underhållning till mkt bättre priser - jag och säkert fler med mig garvar varje gång vi läser dina inlägg och vi betalar inte en krona för nöjet! Känns lite som en svensk version av Borat

Postad 29 januari 2013 - 14:37
Oavsett vems felet är kommer jag inte att abonnera på tjänsten efter att provtiden gått ut, om den inte förbättras dramatiskt.
Postad 30 januari 2013 - 14:56
Postad 30 januari 2013 - 15:47
Problemet är att HBO anser sig konkurrera med utbud och inte med appar. Hur kunderna ska titta verkar de inte bry sig lika mycket om.Jag undrar om det inte inom en snar framtid kommer att gå och se HBO på fler apparater samtidigt såsom NF. Det är ju ett starkt konkerrensmedel tycker i allafall jag,och appar och ljud och bild kommer nog snart till fler apparater, att koppla in datorn i tv:n är ju mögelgammalt! (om man inte använder den som htpc) men vem vill ha en fläktsurrande dator i tv-rummet? Jag signade ett år med gratismånad,900 pix på ett år kan jag leva med. Visar det sig att det är bra material och hög kvalite så ryker CD:s filmutbud
Postad 30 januari 2013 - 16:26
Jag häller med om plattformsstödet. Det borde börja hända nåt nu
xbox 360 är konfirmerat både från MS och HBO, gissar på att PS3 också kommer snart.
Airplay ska komma i februari
ATV är dock omöjligt att veta med tanke på att det är Apple som HBO måste få nåt avtal med för att överhuvudtaget få en app på ATV.
Postad 31 januari 2013 - 07:52
Sedan månader tillbaka går det rykten om att Apple vill köpa Netflix. Då blir det nog svårt att få in en HBO-app.xbox 360 är konfirmerat både från MS och HBO, gissar på att PS3 också kommer snart.
Airplay ska komma i februari
ATV är dock omöjligt att veta med tanke på att det är Apple som HBO måste få nåt avtal med för att överhuvudtaget få en app på ATV.
Postad 31 januari 2013 - 08:38
Sedan månader tillbaka går det rykten om att Apple vill köpa Netflix. Då blir det nog svårt att få in en HBO-app.
om det sker så är netflix dött
Netflix är så populärt för att det finns på så många plattformar
Apple har mer att tjäna på att vara en plattform för andras tjänster (där de får en del av kakan) än att bara ha en tjänst
Postad 31 januari 2013 - 09:26
Det är som sagt långsökta rykten. Disneys CEO sitter i Apples styrelse. Disney har gjort en jättedeal med Netflix US. Apple behöver hitta en lösning för att få sin del av TV-industrin. Sen är det bara att lägga pussel av informationen så har man ett rykte med 5 milj träffar på Google.om det sker så är netflix dött Netflix är så populärt för att det finns på så många plattformar Apple har mer att tjäna på att vara en plattform för andras tjänster (där de får en del av kakan) än att bara ha en tjänst

Postad 01 februari 2013 - 07:57
HBO verkar komma till Apple TV, i alla fall i USA.
http://9to5mac.com/2...t-half-of-2013/
Mycket lovande. Även om HBO GO är något annat än HBO Nordic, men samarbetar de kan det kanske bli en HBO Nordic-app också... Hoppas det!
Postad 01 februari 2013 - 08:12
HBIO GO "content" och 600 timmar är som sagt bara en liten del av utbudet som lagts ut för den mobila appen. Skumt att de låser det till det begränsade utbudet för Apple TV.Mycket lovande. Även om HBO GO är något annat än HBO Nordic, men samarbetar de kan det kanske bli en HBO Nordic-app också... Hoppas det!
Postad 01 februari 2013 - 10:50
HBIO GO "content" och 600 timmar är som sagt bara en liten del av utbudet som lagts ut för den mobila appen. Skumt att de låser det till det begränsade utbudet för Apple TV.
har för mig att de säljer content i itunes store på apple tv också. dvs enstaka avsnitt eller season pass av tv-serier.
Postad 01 februari 2013 - 15:35
Postad 01 februari 2013 - 17:22
Klickade fel men ville ändå skriva något före du lämnade tråden?HBO intresserar inte mig ett dugg. Film köper jag. Varken hyr eller har filmpaket genom nån distributör
Håller tummarna för att xbox-appen kommer före 28 feb så man hinner testa utan att binda upp sig. Skulle iofs inte bli förvånad om de måste köra någon ytterligare "första månaden gratis"-kampanj.
Postad 01 februari 2013 - 19:21
Postad 03 februari 2013 - 10:43
Fortfarande lika mycket teknikstrul med HBO
Det fungerar utmärkt för mig och många andra så det handlar nog snarare om individens inkompetens i det här fallet.
Postad 04 februari 2013 - 01:00
Det fungerar utmärkt för mig och många andra så det handlar nog snarare om individens inkompetens i det här fallet.
Är det ingen som har längre att pixlarna är efter eller att det hänger sig och att den börja buffra mitt i en serie.. Händer flera gånger på vilken serier som helst för mig.
Använder WIndows 8 och Chrome.
Postad 04 februari 2013 - 08:27
Det måste ju innebära att Telia anser att deras tjänst nu fungerar så pass bra att man kan börja ta fullt betalt för den. Dock saknas det fortfarande avsnitt här och där, inklusive avsnitt 1 (!) av minst en serie.
TILLÄGG: Det kan väl för övrigt inte bara vara jag som reagerat på att ljudet är ur synk på mycket av materialet i programbiblioteket?
Redigerat av Unregisteredfe9edec5, 04 februari 2013 - 08:29.
Postad 04 februari 2013 - 08:57
Nu har Telia slutat med sitt sexmånaders prova på-erbjudande. Nya kunder som vill ha HBO-kanalerna och programpaketet hos Telia betalar alltså 79 kronor per månad framöver.
Det måste ju innebära att Telia anser att deras tjänst nu fungerar så pass bra att man kan börja ta fullt betalt för den. Dock saknas det fortfarande avsnitt här och där, inklusive avsnitt 1 (!) av minst en serie.
TILLÄGG: Det kan väl för övrigt inte bara vara jag som reagerat på att ljudet är ur synk på mycket av materialet i programbiblioteket?
HBO Nordics stora problem för tillfället verkar vara att tjänsten bara fungerar tillfredsställande på Samsung Smart TV. De som har SSTV verkar ganska nöjda överlag, medan alla andra är mer eller mindre missnöjda. På tekniken och det ofullständiga innehållet samt bristen på HD, inte serierna i sig givetvis. Trist. Jag hoppas det blir bättre snart. Eller att de lägger ner och ingår avtal med Netflix, som ju har den avgjort bästa tekniken inom hela streaming-branschen.
Postad 04 februari 2013 - 13:50
Postad 04 februari 2013 - 14:11
Att det inte finns HD eller appar till de vanligaste medie-spelarna är "individens inkompetens"?Det fungerar utmärkt för mig och många andra så det handlar nog snarare om individens inkompetens i det här fallet.
Postad 04 februari 2013 - 16:42
Att det inte finns HD eller appar till de vanligaste medie-spelarna är "individens inkompetens"?
Hur i hela världen kan det ses som teknikstrul? Det är väl en lite väl sökt slutsats... Givetvis är det nackdelar men knappast tekniskstrul.
Postad 05 februari 2013 - 00:17
Då pratar du med fel person grabben

Postad 05 februari 2013 - 00:21
ja uppenbart är personen inte kompetent för att den inte har köpt en samsung-tv av 2012 års modell, och har man inte råd att köpa en ny tv för 10 000 för att se HBO är man fel sorts folk för tjänstenAtt det inte finns HD eller appar till de vanligaste medie-spelarna är "individens inkompetens"?
Postad 05 februari 2013 - 00:37
ja uppenbart är personen inte kompetent för att den inte har köpt en samsung-tv av 2012 års modell, och har man inte råd att köpa en ny tv för 10 000 för att se HBO är man fel sorts folk för tjänsten
Ja det är illa att man valt att släppa en tjänst som inte är färdig för plattformar gjorda för att kunna se serierna på en teve eller projektor med bra kvalité. Det värsta är att de inte ens klarar av tekniken på det enda fabrikat man har valt att satsa på.
Man trodde att vi skandinaver är så korkade att vi nöjer oss med att kunna se tv serier via dator eller ipad.
Visst de finns, men den kategorin har inte betalat för serier tidigare, de har laddat ner skit kvalité från tankafett eller liknande.
Man var försenade i några månader för att man inte fick det att funka och med facit i hand, skulle de nog väntat ett bra tag till och bara kört beta tills att det var klart. ( så har de andra gjort och så gör de som kommer )
Postad 05 februari 2013 - 07:47
Det är väl teknikstrul om något när det inte finns appar att installera? Visserligen en definitionsfråga, men i vilket fall så ligger inkompetensen hos HBO och igen annanstans.Hur i hela världen kan det ses som teknikstrul? Det är väl en lite väl sökt slutsats... Givetvis är det nackdelar men knappast tekniskstrul.
Postad 05 februari 2013 - 23:29
Såg att BSG nu finns på HBO, kanske kan intressera en del.
när det går att se det i 5.1 och HD så blir det intressant.
Men vi får vänta ett tag
Postad 08 februari 2013 - 01:28
Jag har läst att man inte skall se säsong 2 före säsong 1 trots att säsong 2 handlar om tiden före
På Netflix har man lagt säsongerna efter vilket år de producerats
Blood and Sand
Gods of the Arena
Vengeance
Men på HBO har man lagt dem
med Gods of the Arena först
Vilket är rätt ordning att se dem ?
Postad 08 februari 2013 - 07:13
Jag har lyckats med att inte se Spartacus serien
Jag har läst att man inte skall se säsong 2 före säsong 1 trots att säsong 2 handlar om tiden före
På Netflix har man lagt säsongerna efter vilket år de producerats
Blood and Sand
Gods of the Arena
Vengeance
Men på HBO har man lagt dem
med Gods of the Arena först
Vilket är rätt ordning att se dem ?
Bra fråga. Som jag också undrar över.
Söker man på nätet får man inget entydigt svar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar