Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intel NUC

1280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Intel NUC DC3217BY (Svart/Röd) (Barebone-chassin) 7 8,2 (9) Inga priser
Intel NUC DC3217IYE (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,87 (7) Inga priser
Intel NUC DCCP847DYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,5 (1) Inga priser
Intel NUC DC53427HYE (Svart) (Barebone-chassin) 5 6,25 (3) Inga priser
Intel NUC D54250WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,67 (11) Inga priser
Intel NUC D34010WYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC D54250WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 7,67 (14) Inga priser
Intel NUC D34010WYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,33 (5) Inga priser
Intel NUC DN2820FYKH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 4 8,31 (15) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYK (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 5 7 (1) Inga priser
Intel NUC NUC5i3MYHE (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 1 (0) Inga priser
Intel NUC NUC5i3RYH (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 8,67 (8) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEK (Svart) (Barebone-chassin) 4 (0) Inga priser
Intel NUC NUC8i5BEH (Svart) (Barebone-chassin) 4 7,33 (2) Inga priser
5 relaterade trådar

Postad 04 maj 2014 - 11:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Ska man även ha den till pvr/ live- tv så vill man köra scaling och deinterlacing. Gissar att I3:an gör livet lättare där.

Haha ja :) då ska man väl i5 nästan.

Postad 04 maj 2014 - 12:54

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Du kommer att ångra dig när det laggar saaaaaatan...

Håller med, speciellt om man får för sig att vilja streama nåt i Windows senare tex

Postad 04 maj 2014 - 13:25

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Håller med, speciellt om man får för sig att vilja streama nåt i Windows senare tex

Hur kan mam hålla med något du inte vet?

Där är inget lagged openelec, punkt slut.

Postad 04 maj 2014 - 14:10

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Ok. Men om man vill streama nåt i Windows från tex viaplay eller filmnet eller tv4play så skulle jag satsa minst på en i3a

Postad 04 maj 2014 - 19:35

Unregistered44018
  • Unregistered44018
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Där verkar vi ha något, jag hade inte alla format med där, bl a. så saknas just DTS-HD MA och istället för Realtek HDMI output står det Panasonic tv där :wacko: Har ju min NUC kopplad via min Yamaha receiver till min Panasonic plasma, verkar som den på något sätt känner av detta och lägger in det så. Då är frågan hur löser jag detta? Jag testade lite snabbt att ta bort devicen och installera om drivrutinerna för ljudet men nu verkar den inte hitta något alls och jag får inte ut något ljud följdaktligen. Hann dock inte kika mer på det utan får fortsätta ikväll.

Har haft samma problem att inte fått HD ljuden att skickas som de ska. Det hela löste sig med de senaste drivrutinerna "Intel® HD Graphics Driver for Intel® NUC" version 10.18.10.3496

/T

Postad 04 maj 2014 - 20:05

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Någon som har någon kommentar till denna HTPC-setup innan jag beställer?
https://www.prisjakt...=2394302&view=m

USB-disken har jag tänkt att använda som lagringsdisk, antingen genom att koppla den direkt till NUC/HTPC eller att plugga in den direkt i routern (Asus RT-N66U).

Postad 04 maj 2014 - 20:19

danilo2001
  • danilo2001
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

USB-disken har jag tänkt att använda som lagringsdisk, antingen genom att koppla den direkt till NUC/HTPC eller att plugga in den direkt i routern (Asus RT-N66U).

Ser bra ut. Men du vill inte passa på att slänga in ett trådlöst nätverkskort? Kostar mindre än 200 kr. så slipper du pilla med det sen om du ångar dig.

Postad 04 maj 2014 - 21:22

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ser bra ut. Men du vill inte passa på att slänga in ett trådlöst nätverkskort? Kostar mindre än 200 kr. så slipper du pilla med det sen om du ångar dig.

Tack! Tänkte köpa detta trådlösa nätverkskort http://www.dustinhom...b-g-n-ac-bt4-0/ men kunde inte hitta det på prisjakt :)

Postad 05 maj 2014 - 14:01

danilo2001
  • danilo2001
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Tack! Tänkte köpa detta trådlösa nätverkskort http://www.dustinhom...b-g-n-ac-bt4-0/ men kunde inte hitta det på prisjakt :)

https://www.prisjakt...t.php?p=1944688

Postad 05 maj 2014 - 17:52

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Frågan man ställer sig är hur grym denna lösningen är?

https://www.prisjakt...t.php?p=2481986

Quad-Core Bay Trail - vilket borde vara mer än ok för Windows 8
GeForce 820M - vilket borde vara mer än ok för streaming osv
WiFi 802.11 b/g/n/ac- ac kortet bör vara ok för att få upp HD streaming
500GB disk och 4GB RAM bör också vara ok (föredrar SSD)

Detta för 2495 på CDON.

Ytterst potent paket.

Redigerat av PalmiNio, 05 maj 2014 - 17:53.

Postad 05 maj 2014 - 20:22

danilo2001
  • danilo2001
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

https://www.prisjakt...t.php?p=2481986

Quad-Core Bay Trail - vilket borde vara mer än ok för Windows 8
GeForce 820M - vilket borde vara mer än ok för streaming osv
WiFi 802.11 b/g/n/ac- ac kortet bör vara ok för att få upp HD streaming
500GB disk och 4GB RAM bör också vara ok (föredrar SSD)

Har den verkligen 802.11ac? Hittar inget om det i beskrivningen. Sen verkar de fåtal som recenserat förra årets modell inte särskilt nöjda. Kanske håller den måttet i år men jag inväntar nog någon annans erfarenhet innan jag chansar. + som du skriver, en modell med SSD (ska finnas enligt Sweclockers men kanske inte i Sverige än)

Postad 06 maj 2014 - 13:55

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Ser nu att Openelec har släppt en stabil 4.0 (Gotham) nu. Min fråga till er är nu vilken jäkla release man ska ha?. Har dom lagt ner INTEL builds:en eller vad.. blir snurrig på deras sida.. =) Har en 2820FYKH.

Postad 06 maj 2014 - 14:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Ser nu att Openelec har släppt en stabil 4.0 (Gotham) nu. Min fråga till er är nu vilken jäkla release man ska ha?.

Kör på Generic x86_64

Postad 06 maj 2014 - 14:24

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Generic skall du ha, Intel buildsen är nedlagda.

Postad 07 maj 2014 - 12:28

stone
  • stone
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem med min NUC, enligt vad jag beskrivet tidigare i inlägg 463 och 481)

Är det någon som har koll på vad det kan vara.
Jag får problem redan i BIOS och det går knappt att läsa vad det står.

Någon enstaka gång har jag lyckats starta upp Windows och fått en ok bild, men oftast ser
delar av bilden ut som i inlägg 481.

När bilden väl visas som den ska så fungerar NUC:en klockrent och jag kan spela upp filmer i upp till 1080p...

Min setup är följande:
Intel NUC i3 D34010WYK med Windows 8.1 Pro.
NUC:en är kopplad via miniHDMI - HDMI på min A/V Receiver, Denon AVR-4310.
Från 4310:an är det hdmi till projektorn Sony VPL-HW55ES.

Postad 07 maj 2014 - 18:56

SteveO77
  • SteveO77
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Jag är lite nyfiken på den setupen med men min förstärkare har bara optisk och koaxial ingång, kan man få ut digitalt 5.1 ljud på nåt sätt som är bra?
Eller ska man sätta ihop ett eget paket om man vill ha ljudutgång? ( vilket jag har dålig koll på )

Postad 07 maj 2014 - 19:26

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag är lite nyfiken på den setupen med men min förstärkare har bara optisk och koaxial ingång, kan man få ut digitalt 5.1 ljud på nåt sätt som är bra?
Eller ska man sätta ihop ett eget paket om man vill ha ljudutgång? ( vilket jag har dålig koll på )

Jag köpte en sådan här för att få ut optiskt ljud från HDMI-utgången och kopplade in den mellan HTPC och TV.
http://www.kabelgiga...ar.asp?id=18922
Eftersom min TV inte hanterar 5.1-ljud så skapade jag två profiler i XBMC, en för 2-kanaligt ljud när jag ser på TV eller lyssnar på musik via förstärkaren. När vi skall se film så loggar jag däremot in i XBMC med Multikanals-profilen som jag har skapat, då får jag ut alla dom ljudkanaler som min förstärkare klarar av, men då får jag inget ljud via TV:n.

Postad 07 maj 2014 - 21:40

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Jag använder ett externt usb ljudkort för att få digital ut med optisk utgång, fungerar perfekt! http://www.dustinhom...-sound-box-7-1/

Postad 07 maj 2014 - 23:51

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Och jag kör med ett http://www.webhallen...9-asus_xonar_u3 för att få optiskt, fungerar utmärkt i XBMC på Windows 8.1, borde fungera även i OE enligt källkoden.

Postad 08 maj 2014 - 04:42

SteveO77
  • SteveO77
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Kan man plocka ut ljudet via USB alltså?
det verkar lovande ! då är det bara beslutsångesten kvar!
Är det skillnad på nuc i specen och Intel NUC D54250WYK2?
jag ska främst ha den för hdfilm och streama frön hbonordic och tv4 play typ.
och prestandan bör väl hålla i några år?

Postad 08 maj 2014 - 06:53

Heddan
  • Heddan
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Och jag kör med ett http://www.webhallen...9-asus_xonar_u3 för att få optiskt, fungerar utmärkt i XBMC på Windows 8.1, borde fungera även i OE enligt källkoden.

Jag fick då aldrig igång mitt Asus Xonar U3 i Openelec, men det var på version 3 av OpenElec som jag provade så det kan ju ha hänt något på vägen...

Postad 08 maj 2014 - 08:00

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med Nuc och min Yamaha. I NUC:en får jag upp tv som ljudkälla. Märkte igår att jag inte får ut DTS från XBMC, utan det står PCM. Men kollar jag på Netflix windows 8.1 app, så får jag Dolby digital plus.
Vet inte om det har med att jag uppdaterade XBMC till senaste igår.

Dock Får jag ut nån form av surrondljud. För det verkar komma rätt typ av ljud ur högtalarna.

Det har stått DTS innan. Men jag har pillat på inställningarna i tvn och förstärkaren pga ett annat fel
https://www.minhembi...howtopic=317549

Postad 08 maj 2014 - 08:29

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Kan man plocka ut ljudet via USB alltså?
det verkar lovande ! då är det bara beslutsångesten kvar!
Är det skillnad på nuc i specen och Intel NUC D54250WYK2?
jag ska främst ha den för hdfilm och streama frön hbonordic och tv4 play typ.
och prestandan bör väl hålla i några år?

Jag streamas mycket från tv4play, viaplay, filmnet och har en nuc med i5 just för att den skall räcka några år :) det är klart att du skulle klara dig med en i3 också, men då det inte skiljer så mycket pengar så köpte jag just en i5a för att den skall räcka några år.

Jag är väldigt nöjd med min NUC D54250WYK2 iaf!

Redigerat av DiSNEY, 08 maj 2014 - 08:46.

Postad 08 maj 2014 - 13:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med min NUC, enligt vad jag beskrivet tidigare i inlägg 463 och 481)

Någon enstaka gång har jag lyckats starta upp Windows och fått en ok bild, men oftast ser

När bilden väl visas som den ska så fungerar NUC:en klockrent och jag kan spela upp filmer i upp till 1080p...

Min setup är följande:

Provat någon annan adapter eller kabel med hdmi-minihdmi?
Själv hade jag tagit det på garantin bums.

Postad 08 maj 2014 - 14:45

EVOVII
  • EVOVII
  • Veteran

• 1 892 inlägg
  • 0

Har haft samma problem att inte fått HD ljuden att skickas som de ska. Det hela löste sig med de senaste drivrutinerna "Intel® HD Graphics Driver for Intel® NUC" version 10.18.10.3496

/T

Är nog dags att köra ett race och uppdatera alla drivrutiner igen.

Postad 08 maj 2014 - 20:42

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Jag fick då aldrig igång mitt Asus Xonar U3 i Openelec, men det var på version 3 av OpenElec som jag provade så det kan ju ha hänt något på vägen...

Jag har inte testat, men då jag har planerat att testa OE så kollade jag lite innan jag beställde grejerna och hittade det här (rad 433 börjar det på):
https://github.com/O...mixer_quirks.c1

Men nästa långhelg hade jag tänkt hinna kolla på OE, så efter det kan jag förhoppningsvis lämna besked om det funkar eller inte.

Postad 08 maj 2014 - 20:46

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Min setup är följande:

Om det fungerar ibland och du uteslutit kablage så låter det som dålig HDMI-kontakt, glapp eller kallödning.
Vet inte om det trådlösa nätverkskortet kan störa ut så, men om du har ett sånt monterat kan det vara värt att testa att ta ur det.

Postad 08 maj 2014 - 20:51

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0

Jag har lite problem med Nuc och min Yamaha. I NUC:en får jag upp tv som ljudkälla. Märkte igår att jag inte får ut DTS från XBMC, utan det står PCM. Men kollar jag på Netflix windows 8.1 app, så får jag Dolby digital plus.
Vet inte om det har med att jag uppdaterade XBMC till senaste igår.

Dock Får jag ut nån form av surrondljud. För det verkar komma rätt typ av ljud ur högtalarna.

Det har stått DTS innan. Men jag har pillat på inställningarna i tvn och förstärkaren pga ett annat fel
https://www.minhembi...howtopic=317549

Får du ut PCM så sköter XBMC avkodningen av DTS så du får alla ljudströmmar, borde skilja marginellt från att låta förstärkaren sköra avkodningen.

Så kolla att du har rätt ljudinställningar i XBMC och att det är ibockat att förstärkaren kan hantera DTS.

Postad 09 maj 2014 - 05:05

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Får du ut PCM så sköter XBMC avkodningen av DTS så du får alla ljudströmmar, borde skilja marginellt från att låta förstärkaren sköra avkodningen.

Så kolla att du har rätt ljudinställningar i XBMC och att det är ibockat att förstärkaren kan hantera DTS.

Är det i XBMC som jag bockar i DTS? För där finns nu merar bara 5.1 uppåt och neråt. Har för mig att den tidigare XBMC stod det DTS, och där valde jag det.
Eller är det i windows ljudinställningar? För där kommer bara TV upp som en enhet.

Redigerat av EddieCarlström, 09 maj 2014 - 05:06.

Postad 09 maj 2014 - 07:04

rogsm
  • rogsm
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Är det i XBMC som jag bockar i DTS? För där finns nu merar bara 5.1 uppåt och neråt. Har för mig att den tidigare XBMC stod det DTS, och där valde jag det.
Eller är det i windows ljudinställningar? För där kommer bara TV upp som en enhet.

Om du uppgraderat till XBMC 13 (Gotham) så finns det numera tre nivåer på inställningsmenyer (nybörjare, avancerad, expert om jag inte minns fel). Inställningsnivå väljs längst ner till vänster och default är nybörjare. Prova att "stega upp" i ljudinställningsmenyn så hittar du säkert val för vilka ljudsystem som din förstärkare klarar.

Postad 09 maj 2014 - 10:13

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Om du uppgraderat till XBMC 13 (Gotham) så finns det numera tre nivåer på inställningsmenyer (nybörjare, avancerad, expert om jag inte minns fel). Inställningsnivå väljs längst ner till vänster och default är nybörjare. Prova att "stega upp" i ljudinställningsmenyn så hittar du säkert val för vilka ljudsystem som din förstärkare klarar.

Okej, tack det ska jag kolla på i kväll!

Postad 10 maj 2014 - 10:45

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hittade det du skrev om! Hann aldrig prova men det bör funka som det ska nu! Tack så mycket för hjälpen

Postad 10 maj 2014 - 12:17

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Har nu testat min nuvarande konfig på en polares Celeron Nuc.

Jag kör följande setup på min Nuc i5 och provade samma på en celeron:

Win7 64
Xbmc Gotham 13.
Aeon nox 4.1.9 med allt i eyecandy väg på samt en del mods.
Live tv plugin
Viaplay
Spotify
Xot plugin för att streama SVT play, TV3, TV4 etc etc.

Allt flyter på kalas på min i5 och den är verkligen stabil.
Nu konffade jag ovanstående på polarens celeron och kan enkelt konstatera att det mesta funkade ok. (Om man kan vänta lite längre och inte vill ha flytet)
Laggar friskt på allt internet baserat material. det hackar även när jag bläddrar bland tv-serier och tv tunes pluginet ska spela upp seriens titel låt.
Möttes även utav ett par krascher, vilket typ aldrig sker på min egen maskin.
Fördjupade mig inte mycket mer i den setupen utan konstaterade att om man vill köra ovanstående i Windows miljö så glöm celeron,

Postad 12 maj 2014 - 12:29

piddepan
  • piddepan
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0
Har funderat på att byta ut min stationära pc mot en liten, tyst och smidig liten dator då jag mest surfar o lite sånt på den. Ska man köpa sig en Nuc eller finns det andra, bättre eller billigare alternativ. Funkar det att spela enklare spel på den inbyggda grafiken eller är det inte att rekomendera? Är bara allmänt trött på min stora, klumpiga dator som låter en massa. :)Tacksam för all input!

Postad 12 maj 2014 - 14:32

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Jag skaffade en NUC efter att ha lusläst den här tråden och jag är verkligen nöjd. Jag köpte 54250wyk2 och valde 8gb minne för att vara på säkra sidan med windows och det räcker gott och väl. Mycket kompetent maskin som streamar allt jag slänger mot den.

Dock stör jag mig på att undertexterna i Netflix är så förbannat stora men det är ju inte NUCens fel. :)

Postad 12 maj 2014 - 14:35

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
har du testat detta?
http://www.avsforum....itle-appearance

har inte netflix själv så jag har inte provat.

Postad 12 maj 2014 - 15:39

htiawe
  • htiawe
  • Lärjunge

• 455 inlägg
  • 0
Ja, jag har testat det men texten blir svinstor ändå. Dock bara i Chrome och i Netflix-appen, inte i Internet Explorer. Märkligt nog så blir texten rätt storlek när man tar upp menyerna för att t.ex byta avsnitt men den skalas automatiskt upp när menyerna försvinner. Otroligt irriterande. :(

Postad 13 maj 2014 - 16:50

genored
  • genored
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej

https://www.prisjakt...t.php?p=2455951
Denna skulle jag vilja köpa ihop med 4gb ram och en gammal 2.5" ssd som jag har på 120gb

Målet med denna burk:

Jag tittar på 720p tv serier och 1080p filmer.
Surfar lite imdb samt youtube.

Då priset på denna ligger nära 1000kr och jag inte kommer köpa en 4k tv inom dom närmsta 2-3 åren. Anser jag att jag troligen kommer köpa en ny nuc för samma summa pengar om 2-3år som klarar av 4k material.

Så finns det en bättre pris/prestanda lösning där ute?

Under vilka omständigheter skulle jag behöva 8gb ram istället för de 4gb jag hade tänkt att köpa?

Postad 14 maj 2014 - 09:50

Unregisteredf1f29bfd
  • Unregisteredf1f29bfd
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Hej

https://www.prisjakt...t.php?p=2455951
Denna skulle jag vilja köpa ihop med 4gb ram och en gammal 2.5" ssd som jag har på 120gb

Målet med denna burk:

Jag tittar på 720p tv serier och 1080p filmer.
Surfar lite imdb samt youtube.

Då priset på denna ligger nära 1000kr och jag inte kommer köpa en 4k tv inom dom närmsta 2-3 åren. Anser jag att jag troligen kommer köpa en ny nuc för samma summa pengar om 2-3år som klarar av 4k material.

Så finns det en bättre pris/prestanda lösning där ute?

Under vilka omständigheter skulle jag behöva 8gb ram istället för de 4gb jag hade tänkt att köpa?

Jag har en sån och hade samma krav som du. Billigt och en utmärkt lösning!

Postad 15 maj 2014 - 09:56

Unregistered7a153556
  • Unregistered7a153556
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Jag har fått S/PDIF ut från min Xonar U3 att funka i OpenElec 4.0.1 (har inte prövat äldre versioner) , det var dock lite meckigt. Som standard var nämligen kanalen för S/PDIF avstängd (även om man valde den i OpenElec). Jag skrev ett litet skript som kördes vid boot och anropade amixer för att slå på den, och nu funkar det bra. Så inte "plug and play" direkt, men det ska funka.

Postad 15 maj 2014 - 22:33

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Kanon, då kan jag skjuta lite på att testa OpenElec och kanske få se ditt script. :rolleyes:

Postad 19 maj 2014 - 09:20

lillprinsen
  • lillprinsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hej, tänkte köpa mig en nuc I5 4250U HASWELL. Tänkte bara kolla med er så att den här hdd funkar med den http://www.dustinhom...20gb-msata-ssd/

tack på förhand.

/C

Postad 19 maj 2014 - 10:35

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1 169 inlägg
  • 0

Hej, tänkte köpa mig en nuc I5 4250U HASWELL. Tänkte bara kolla med er så att den här hdd funkar med den http://www.dustinhom...20gb-msata-ssd/

tack på förhand.

/C

Eftersom det är en mSATA så är svaret såklart ja (fast den finns inte på lager). Alla diskar här passar: http://www.dustinhom...up/25017/msata/ om du nu vill handla på Dustin Home...

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 19 maj 2014 - 10:36.

Postad 19 maj 2014 - 20:17

lillprinsen
  • lillprinsen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Eftersom det är en mSATA så är svaret såklart ja (fast den finns inte på lager). Alla diskar här passar: http://www.dustinhom...up/25017/msata/ om du nu vill handla på Dustin Home...

Ok. Kändes som jag fick bästa priset på Dustin. Blev en KINGSTON SSDNOW MS200 120GB MSATA SSD som dom hade på lager istället.

Tack för hjälpen.

Postad 19 maj 2014 - 22:47

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1 322 inlägg
  • 0
Har märkt att NUC:en är lite känslig på HDMI, eller om det är Windows 8.1 Update eller XBMC 13....

När jag hade den till förstärkare och sen vidare till TV var jag tvungen att alltid sätta på TV occh förstärkare först, annars blev det ingen bild.
Stängde jag av TV eller förstärkare först så krashade Windows.

Har jag den kopplad direkt till TV:n så fungerar det bättre, men det kan hända att Windows krashar om jag slår på eller av TV:n, men bara vid enstaka tillfällen.

Någon som haft liknande problem?

Postad 20 maj 2014 - 05:06

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem. Windows kraschar så fort jag sätter på/ stänger av förstärkaren. Trodde det berodde på att jag installera beta drivrutiner för grafiken.

Postad 20 maj 2014 - 08:45

tobasama
  • tobasama
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem. Windows kraschar så fort jag sätter på/ stänger av förstärkaren. Trodde det berodde på att jag installera beta drivrutiner för grafiken.

Kör du den rekommenderade grafik-drivrutinen 10.18.10.3540 så rebootar den om du har den kopplad via en reciever och stänger av denne. Installera istället 10.18.10.3496 från början. Om du råkat installera 3540 måste du avinstallera denna och reboota innan du installerar 3496.

Postad 20 maj 2014 - 12:58

EddieCarlström
  • EddieCarlström
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Kör du den rekommenderade grafik-drivrutinen 10.18.10.3540 så rebootar den om du har den kopplad via en reciever och stänger av denne. Installera istället 10.18.10.3496 från början. Om du råkat installera 3540 måste du avinstallera denna och reboota innan du installerar 3496.

Jag avinstallera och boota om och installerade rekommenderade. Minns dock inte vilken version nr jag använder mig av nu. Har ändå tänkt installera om allt. Känns som jag lärt mig mer nu efter hand. Så jag får kanske en bättre ny installation.

Postad 21 maj 2014 - 19:03

mrmonk
  • mrmonk
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Jag avinstallera och boota om och installerade rekommenderade. Minns dock inte vilken version nr jag använder mig av nu. Har ändå tänkt installera om allt. Känns som jag lärt mig mer nu efter hand. Så jag får kanske en bättre ny installation.

Jag använder en D54250WYK och hade en del strul med att köra ljudet till receivern via HDMI. Gick in i enhetshanteraren/device manager (kör win 8.1) och såg att Microsofts egna standarddrivrutin var installerad som ljud/video-enhet.

Först när jag installerade betaversionen (Driver Version: 15.33.64.3574) för grafikdrivrutinen ersattes Microsofts drivrutin med Intels. Efter det har allt fungerar klockrent med receivern och HDMI. Kan rekommendera er som har problem att testa den.

Postad 21 maj 2014 - 20:20

hondaxr
  • hondaxr
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tack för det tippset, nu funkar min nuc som den ska :)

Gäller drivrutinen:10.18.10.3496

Redigerat av hondaxr, 21 maj 2014 - 21:47.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.