Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Apple TV 4

2304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 december 2015 - 15:32

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Imagine för ATV4 var verkligen fattig i sitt GUI.

Ingen direkt kanallista som var enkel att navigera i utan som Netflix där man sveper från sidledes.

Postad 15 december 2015 - 16:13

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Ok tack agpath för dina svar, då trycker jag på beställknappen direkt. :)

edit: Nu köpt och betalt, kommer förhoppningsvis i övermorgon.

Du kan regga ditt konto redan nu. Gå in på datorn, eller liknande. Kika på länken och följ anvisningarna https://support.appl.../sv-se/HT204034 

Generellt sett i Apples "Appvärld" så brukar man alltid få bekräfta när man gör ett inköp. Detta för att Apple vill att man uppger sitt kortnummer (inköpsinfo) när man registrerar sig. Men på ATV4 är det samma sak att skaffa en betalapp som en gartis. Så ha koll på detta var och hur du klickar...

Vi som har en Apple telefon/padda har enklare när man ska registrera sin hårdvara eftersom man kan klona både nätverk och övrigt från telefon till ATV4 via blåtand. Kanske går med android med, vet faktiskt inte...

Postad 15 december 2015 - 16:45

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Imagine för ATV4 var verkligen fattig i sitt GUI.

Ingen direkt kanallista som var enkel att navigera i utan som Netflix där man sveper från sidledes.

Ja, det var lite utav en besvikelse. Jag antar(hoppas) att de kommer med en ny/uppdaterad app med fler funktioner. Kanske de ville få ut något snabbt till TVos...

Postad 15 december 2015 - 16:50

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Nu syftade jag endast på fristående spelare och Magine har inte mycket info mer än om ATV4, som jag hittat. Men rent logiskt bör ju appen för Android TV funka även på Nexus och Nvidia.

Den funkar bra på Nexus Player och Nvidia, förutom att jag upplever bilden som något ryckig ibland (ser inte samma problem på ATV4 där flyter det på bättre för mig). Har ungefär samma funktioner som i den vanliga appen som finns till Android och IOS. Dock har jag märkt någon bugg när man söker efter innehåll att det då inte blir helt hundra i gränssnittet.

Redigerat av Aristoteles, 15 december 2015 - 17:00.

Postad 15 december 2015 - 16:52

Unregisteredcd3e6ec8
  • Unregisteredcd3e6ec8
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Tack r_o_n för länken, har reggad mig, ska ha det andra du skriver om i åtanke när jag skaffar några appar.

Postad 15 december 2015 - 20:12

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Försöker mappa upp min NAS ( syno ) till ATV4/Mr MC, men via SMB säger appen att jag inte har behörighet, kör KODI på PC och där kan jag mappa upp både NFS samt SMB utan problem.

Vad är problemet med Mr MC ?

Postad 15 december 2015 - 21:10

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Prova att lägga upp din pc's IP via "lägg till nätverksplats" i MrMc. Funkade för mig.

Redigerat av somoene2, 15 december 2015 - 21:11.

Postad 16 december 2015 - 09:19

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 1
Infuse är ju guld!
Laddar ner text m.m direkt i atv4.

Magine är perfekt med, 59kr/mån för alla barnkanalerna åt grabben.

Väntar bara på C More play & Dplay nu sen är allt bra :P

Kör följande appar:
Netflix
Infuse
Magine
Viaplay
Hulu
TV4 play
SVT play
HBO Nordic

En irriterande bugg finns i atv, ibland när den varit i viloläge så kommer det inget ljud så man lär starta om den.
Blev så efter senaste uppdateringen.

Postad 16 december 2015 - 12:39

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0

Infuse är ju guld!
Laddar ner text m.m direkt i atv4.

Magine är perfekt med, 59kr/mån för alla barnkanalerna åt grabben.

Väntar bara på C More play & Dplay nu sen är allt bra :P

Kör följande appar:
Netflix
Infuse
Magine
Viaplay
Hulu
TV4 play
SVT play
HBO Nordic

En irriterande bugg finns i atv, ibland när den varit i viloläge så kommer det inget ljud så man lär starta om den.
Blev så efter senaste uppdateringen.

Någon som hittat någon info på när DPlay kommer till ATV4 ?

Postad 16 december 2015 - 14:27

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

• 403 inlägg
  • 0

Någon som hittat någon info på när DPlay kommer till ATV4 ?

När jag frågade dom så jobbade dom på det.

Postad 16 december 2015 - 18:29

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

När jag frågade dom så jobbade dom på det.

Då hoppas jag på en snar uppståndelse  :)

Redigerat av mcmike, 16 december 2015 - 18:29.

Postad 16 december 2015 - 23:22

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

2 problem, bägge bluetooth.

Jag köpte ett Deltaco mini tangentbord trodde att det skulle fungera ihop med ATV4. Gjorde det inte. :(

Jag har en Philips bluetooth hörlur, trodde det skulle fungera ihop, gör det inte. :(
Borde nedanstående fungera med ATV4? Bägge fungerar med ios

Tangentbord: http://www.inet.se/p...-mini#/moreinfo

Hörlur: https://www.netonnet...00/194229.9293/

Postad 17 december 2015 - 07:31

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Jag köpte ett Deltaco mini tangentbord trodde att det skulle fungera ihop med ATV4. Gjorde det inte. :(
Jag har en Philips bluetooth hörlur, trodde det skulle fungera ihop, gör det inte. :(
Borde nedanstående fungera med ATV4? Bägge fungerar med ios

Tangentbord: http://www.inet.se/p...-mini#/moreinfo

Hörlur: https://www.netonnet...00/194229.9293/

Hörlurarna ska i teorin fungera. Tangentbord stöds inte än, men hörlurar gör det. Men det kanske måste vara bt4.0? Dina är 3.0. Låter dock inte så rimligt för bt är ju bakåtkompatibelt?

Postad 17 december 2015 - 13:41

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Ny version av Plex på både tvOS och PMS på OS X.

Postad 17 december 2015 - 15:33

kave
  • kave
  • Lärjunge

• 438 inlägg
  • 0

Då är det som det sk vara då:

https://support.appl.../en-us/HT205302

Postad 17 december 2015 - 21:00

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Både Mr MC och Infuse var riktiga besvikelser, blir återköp !

Ryckig bild och yxigt att handtera.

Min NUC med i5:a och Kodi ihop med min Harmony går inte att slå !!!

Postad 18 december 2015 - 11:35

pege36
  • pege36
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Ny version av Plex på både tvOS och PMS på OS X.

Har de löst undertext hanteringen på tvOS nu eller är Plex servern fortfarande tvungen att transcoda om matrialet? 

Postad 18 december 2015 - 11:54

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Har de löst undertext hanteringen på tvOS nu eller är Plex servern fortfarande tvungen att transcoda om matrialet?

Ja det är löst.

Postad 19 december 2015 - 00:16

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

En liten appfråga gällande Netflix. Kikar på den även på datorn. Där kan man lägga till avsnitt/filmer till sin lista och i dator även nå listan. Hur kommer man åt listan i appen på ATV4? finns ju inte ens några val att göra öht...

Postad 19 december 2015 - 07:38

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Längst ner på hemskärmen i Netflix-appen. Netflix har en hel del att jobba med här. Hela appen är dåligt utformad tycker jag.

Postad 19 december 2015 - 08:42

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

En liten appfråga gällande Netflix. Kikar på den även på datorn. Där kan man lägga till avsnitt/filmer till sin lista och i dator även nå listan. Hur kommer man åt listan i appen på ATV4? finns ju inte ens några val att göra öht...

Längst ner på hemskärmen i Netflix-appen. Netflix har en hel del att jobba med här. Hela appen är dåligt utformad tycker jag.

I senaste uppdateringen av Netflix till tvOS så ligger den högst upp nu.

Postad 19 december 2015 - 10:24

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Får inte nya PLEX appen att funka mot min Synology ( funkade med den tidigare PLEX appen )

Någon som har något tips, men troligen krävs även ny plex server version men det finns ingen senare än den jag har :(

Postad 19 december 2015 - 11:51

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 2

Hela appen är dåligt utformad tycker jag.

Kan bara instämma i den frågan! Precis som skrivits hoppas jag på mycket snar uppdatering i den frågan :)

Postad 19 december 2015 - 12:29

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Får inte nya PLEX appen att funka mot min Synology ( funkade med den tidigare PLEX appen )
Någon som har något tips, men troligen krävs även ny plex server version men det finns ingen senare än den jag har :(

Det stod när man uppdaterade till den senaste på tvOS att den krävde en nyare version av server.

Postad 19 december 2015 - 14:13

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Det stod när man uppdaterade till den senaste på tvOS att den krävde en nyare version av server.

Det var märkligt, mitt fel Löstes genom att stoppa/starta Plex Server pack i NASen :)

Kör Version 0.9.12.19.1537-f38ac80 av Plex server.

Redigerat av ljudnisse, 19 december 2015 - 14:16.

Postad 19 december 2015 - 18:16

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Det var märkligt, mitt fel Löstes genom att stoppa/starta Plex Server pack i NASen :)
Kör Version 0.9.12.19.1537-f38ac80 av Plex server.

När man uppdaterade Plex på ATV4:an så stod det klar och tydligt att för att subtitles hanteringen ska fungera krävs den senaste uppdateringen av PMS.

Postad 19 december 2015 - 19:11

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

När man uppdaterade Plex på ATV4:an så stod det klar och tydligt att för att subtitles hanteringen ska fungera krävs den senaste uppdateringen av PMS.

Det var inte vad du sa i ditt förra svar, men ok då vet jag :), för er som undrar så finns ingen senare ver än 0.9.12.19.1537-f38ac80 som är från 6 nov. för Synology.

Postad 19 december 2015 - 19:17

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Det var inte vad du sa i ditt förra svar, men ok då vet jag :), för er som undrar så finns ingen senare ver än 0.9.12.19.1537-f38ac80 som är från 6 nov. för Synology.

Du skrev att "men troligen krävs en nyare Plex server version" och jag sa ett det stod det också vid uppdatering av Plex på ATV4.

Postad 19 december 2015 - 19:24

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Bevisligen fungerar gamla servern med nya appen, som var mitt problem, dock utan sub stöd.

Men jag borde veta bättre än att .......... ;)

Postad 19 december 2015 - 19:34

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Bevisligen fungerar gamla servern med nya appen, som var mitt problem, dock utan sub stöd.

Men jag borde veta bättre än att .......... ;)

Du skrev att den inte fungerade,du preciserade inte vad problemet var.
Faktum är att det stod vid uppdateringen för att det ska fungera till 100% MÅSTE man uppdatera PMS också.
Sen hur jag formulerade det spelar ingen roll när det inte har med saken att göra.

Postad 19 december 2015 - 19:44

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
För att återgå till ämnet så har Plex teamet lyckats med senaste versionen för CPU har verkligen sjunkit nu när man tittar på film med undertexter.

Postad 19 december 2015 - 22:38

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

I senaste uppdateringen av Netflix till tvOS så ligger den högst upp nu.

I min netflixapp. när den startar, har jag bara tre val sök, profil och inställningar samt program listade under. På inställningar finns bara hur man rapporterar till netfilix.

Finns inget alls att välja.

Postad 19 december 2015 - 22:44

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 1

I min netflixapp. när den startar, har jag bara tre val sök, profil och inställningar samt program listade under. På inställningar finns bara hur man rapporterar till netfilix.

Finns inget alls att välja.

Har du uppdaterat Netflix appen?
Innan jag gjorde det låg "Min lista" längst ner men nu ligger den högst upp.
Jag drar slutsatsen att det berodde på uppdateringen.

Postad 19 december 2015 - 23:15

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 0

Har du uppdaterat Netflix appen?
Innan jag gjorde det låg "Min lista" längst ner men nu ligger den högst upp.
Jag drar slutsatsen att det berodde på uppdateringen.

När jag öppnar appen ifrån min profil har jag de tre som jag skrev om samt avsnitt och filmer under.
Går jag in på netflix via appstore finns bara valet "öppna", ingen uppdatering. Går jag via inställningar och appar och väljer netflix är det bara ett långt serienr. eller liknande. Valet att uppdatera aut. är förvalt.

Postad 19 december 2015 - 23:22

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

När jag öppnar appen ifrån min profil har jag de tre som jag skrev om samt avsnitt och filmer under.
Går jag in på netflix via appstore finns bara valet "öppna", ingen uppdatering. Går jag via inställningar och appar och väljer netflix är det bara ett långt serienr. eller liknande. Valet att uppdatera aut. är förvalt.

Då vet inte. Den förändring jag fick blev på mina bägge efter uppdatering.

Postad 20 december 2015 - 21:59

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
SRT undertexter fungerar ju fortfarande inte på Plex, den står bara och tuggar när jag aktiverar textning, avaktiverar jag så går filmen igång direkt.
Jag har senaste versionen av Plex och kör den från min Synology.

Postad 20 december 2015 - 22:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

SRT undertexter fungerar ju fortfarande inte på Plex, den står bara och tuggar när jag aktiverar textning, avaktiverar jag så går filmen igång direkt.

Har väl inte kommit någon uppdatering till Synology än.

Postad 21 december 2015 - 08:53

pege36
  • pege36
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Är det inte så att man måste ha premium konto för att få tillgång till senaste server versionen?

Postad 21 december 2015 - 09:00

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Är det inte så att man måste ha premium konto för att få tillgång till senaste server versionen?

Nej dessa saker är det man får med Plex pass.

https://plex.tv/subscription/welcome

Undertexter ska fungera ändå.

Postad 21 december 2015 - 09:06

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Nej dessa saker är det man får med Plex pass.
https://plex.tv/subscription/welcome
Undertexter ska fungera ändå.

Men när jag ser film på min Mac via synologyn så fungerar textningen så det verkar ju inte vara ett problem där utan det är nåt med appen i ATVn som strular.

Postad 21 december 2015 - 09:14

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Men när jag ser film på min Mac via synologyn så fungerar textningen så det verkar ju inte vara ett problem där utan det är nåt med appen i ATVn som strular.

Inget jag kan kommentera men det jag vet är att det stod i ATV4 för att den nya undertext hanteringen skulle fungera måste man uppdatera till senaste PMS.

Om det finns en nyare version till Synology vet inte utan då får man konsultera deras hemsida.

Postad 21 december 2015 - 09:31

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Inget jag kan kommentera men det jag vet är att det stod i ATV4 för att den nya undertext hanteringen skulle fungera måste man uppdatera till senaste PMS.

Om det finns en nyare version till Synology vet inte utan då får man konsultera deras hemsida.

Det är synd att det strular, för Plex är annars den appen jag gillar bäst, allting blir så perfekt upplagt i biblioteket.

Redigerat av Unregisterede7680728, 21 december 2015 - 09:32.

Postad 21 december 2015 - 10:13

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Många missförstånd här.
För att ta del av den nya versionen av Plex som hanterar undertexter på ett bättre sätt med mindre "transcoding" så måste man uppdatera till den senaste Plex Media Server. Denna finns endast tillgänglig för Plex Pass medlemmar. Denna finns att ladda ned till alla enheter via Plex hemsida.

Det som händer är att Plex gör om undertexten till ett format som den kan hantera utan att behöva bränna in undertexterna vilket innebär att videoströmmen inte behöver transcodas helt och hållet vilket innebär lägre belastning på processorn.

Redigerat av Bergan, 21 december 2015 - 10:15.

Postad 21 december 2015 - 11:15

Unregisterede7680728
  • Unregisterede7680728
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Många missförstånd här.
För att ta del av den nya versionen av Plex som hanterar undertexter på ett bättre sätt med mindre "transcoding" så måste man uppdatera till den senaste Plex Media Server. Denna finns endast tillgänglig för Plex Pass medlemmar. Denna finns att ladda ned till alla enheter via Plex hemsida.

Det som händer är att Plex gör om undertexten till ett format som den kan hantera utan att behöva bränna in undertexterna vilket innebär att videoströmmen inte behöver transcodas helt och hållet vilket innebär lägre belastning på processorn.

Tack det förklarar det hela, när kan denna uppdatering vara tillgänglig för övriga användare?

Postad 21 december 2015 - 12:33

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0
Ibland går det fort, ibland tar det lite längre tid. Svårt att säga. Men vill man prova den kan man ju signa upp sig på en månads Plex Pass för typ 50 kr och ladda ned den.

Postad 21 december 2015 - 13:23

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Många missförstånd här.

Kan bekräfta det Bergan skriver, jag gjorde precis så, betalade 50:- laddade ner, och sa sedan upp Plex Pass.

Sub funkar nu bra, men jag har ff problem med vissa video format och dåligt bild flyt, synd för jag gillar verkligen Plex i övrigt.

Postad 21 december 2015 - 15:39

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2 231 inlägg
  • 0

Kan bekräfta det Bergan skriver, jag gjorde precis så, betalade 50:- laddade ner, och sa sedan upp Plex Pass.
Sub funkar nu bra, men jag har ff problem med vissa video format och dåligt bild flyt, synd för jag gillar verkligen Plex i övrigt.

Jag hade så med så jag tog tillbaka den tidigare versionen för en dag. Installerade om till Plex Pass versionen igen och då flöt allt på bra. Kör min Plex Media Server på en MacBook Pro.

Postad 21 december 2015 - 16:04

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0

Jag hade så med så jag tog tillbaka den tidigare versionen för en dag. Installerade om till Plex Pass versionen igen och då flöt allt på bra. Kör min Plex Media Server på en MacBook Pro.

Ok kan vara värt att prova, kör PMS på en Synology DS214, är egentligen fullt nöjd med Kodi på min NUC men alltid kul att exprimenteran lite :)

edit:noterar att syno inte tillåter downgrade :(

Redigerat av ljudnisse, 21 december 2015 - 21:26.

Postad 21 december 2015 - 18:49

r_o_n
  • r_o_n
  • Forumräv

• 535 inlägg
  • 1

Är det inte bättre att skapa en tråd som avhandlar plex?  Får en massa aviseringar från denna tråd som enbart rör plex och inte ATV4 öht.

Postad 22 december 2015 - 15:57

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Håller med.. Jobbigt!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.