Nintendo Switch
2377 svar till detta ämne
Postad 13 januari 2017 - 14:07
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Jag kommer inte köpa, Zelda får spelas på WII U helt enkelt.
Håller med fullständigt. Köpte Wii U för Zelda så då ska jag fan spela det på den också.
Switch får vänta några år sen kanske OM det dykt upp ngt jag måste spela så kanske jag köper en begagnad nånstans.
Tror det blir en större flopp än Wii U faktiskt.
Hur är grafiken på Wii U vs Switch?
Switch borde vara ngt bättre men jag lägger inte 3000 på en konsoll för ett enda spel när jag redan äger en Wii U.
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 januari 2017 - 14:07.
Postad 13 januari 2017 - 14:10
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Har ni sett Mario trailern..?
https://www.youtube.com/watch?v=5kcdRBHM7kM
Jag har inte haft höga förhoppningar, men detta...? Ser ut som jag minns Crazy Taxi på dreamcast ungefär.
Just nu är det verkligen bara Zelda som verkar intressant, men det går inte att motivera ett inköp bara på grund av det.
Postad 13 januari 2017 - 14:17
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Pratade med en kompis på Gamestop.
Dom har inte fått det officiella priset än.
Men med tanke på att den kostar 299 dollar i USA, så med moms och all skit, så gissade han på att den landar på mellan 3500-3800:- här i Sverige.
Visst, blir säkert billigare i nätbutikerna, men den borde inte ha kostat mer än mellan 2500-2800, med tanke på den klena hårdvaran.
Men säg typ 3500:-, sen ett spel på det, minneskort till maskinen (32gb är ju bara patetiskt), kanske en Pro kontroller m.m., så blir det en dyr historia.
Med tanke på att dom aldrig sänkte priset ordentligt på Wii U, utan bara släppte nya bundles hela tiden, för att hålla priset uppe, så lär den inte va speciellt mycket billigare runt jul. Om den nu inte säljer ännu sämre än Wii U.
Postad 13 januari 2017 - 14:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Ja den blir äckligt dyr här. För en bärbar Wii U. Nej tack
Postad 13 januari 2017 - 14:37
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Nintendo borde, som nämnt tidigare, ge upp konsollerna.
Satsa på att bara göra spel, och kanske kul tillbehör till dom.
Men jag blir inte förvånad, om Switchen faktiskt BLIR deras sista konsoll.
Första halvtimmen av presentationen, så kändes det som att man var tillbaks till 2006, när dom visade upp Wii.
Hur fan kan dom va så korkade, att dom fortsätter på motionkontroller, när ingen är intresserad längre.
Blir bara en massa onödiga gimmick, gång på gång, istället för att lägga fokusen på viktigare saker.
Som gammalt Nintendo fan, sedan Game & Watch tiden, så blir det extra deppigt, när dom aldrig lär sig, lovar mer än dom kan leverera, och man alltid blir besviken. Och då hade jag redan låga förhoppningar.
Som sagt, finns ingen anledning att skaffa en Switch för bara Zelda, om man ändå har kvar sin Wii U.
Och då man inte kan använda Switchen som handkontroll, samtidigt som man spelar på TV:n, så lär man ju även missa inventory, kartan m.m., som man får på Wii U's gamepad.
Switchen kanske får bättre framerate, men lär inte va 4000:- bättre 
Postad 13 januari 2017 - 14:42
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Switch Zelda 900p i dockat läge. 720p i portabelt.
Alltså, det känns ju som att Nintendo varit lite väl snåla med hårdvaran. Är det verkligen inte dags för 1080p för ett flaggskepp på en helt ny konsol som släpps 2017?
Ja, för övrigt när det spekuleras kring 3500 i Sverige så är det ju lite mycket kan jag också tänka mig.
Redigerat av Zartok, 13 januari 2017 - 14:44.
Postad 13 januari 2017 - 14:58
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Som sagt, finns ingen anledning att skaffa en Switch för bara Zelda, om man ändå har kvar sin Wii U.
Och då man inte kan använda Switchen som handkontroll, samtidigt som man spelar på TV:n, så lär man ju även missa inventory, kartan m.m., som man får på Wii U's gamepad.
Fasen, det har du rätt i. Man måste i stort sett köpa en prokontroll om man vill spela på TV:n? Vill verkligen köra Zelda på bästa möjliga sätt eftersom det är typ årets spel. 900p och stabilare framerate på Switch. Men priset... uppemot 4 000. Suck.
De ska förresten visa spel på treehouse 15:30... http://www.neogaf.co...d.php?t=1331043
Postad 13 januari 2017 - 15:09
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Fasen, det har du rätt i. Man måste i stort sett köpa en prokontroll om man vill spela på TV:n? Vill verkligen köra Zelda på bästa möjliga sätt eftersom det är typ årets spel. 900p och stabilare framerate på Switch. Men priset... uppemot 4 000. Suck.
De ska förresten visa spel på treehouse 15:30... http://www.neogaf.co...d.php?t=1331043
Jag tror inte det kommer vara så stor skillnad på dom båda utan vi får nog nästintill samma upplevelse vilken vi än väljer att spela på.
Det är vad jag tror och hoppas på.
Postad 13 januari 2017 - 15:31
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
Postad 13 januari 2017 - 15:40
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Kollar på Treehouse.
De som nyss testade ARMS, såg en aning skeptiska ut 
Postad 13 januari 2017 - 15:48
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det jag inte förstår (well, det är mycket men) är varför de var så hemlighetsfulla med detta. Tror de verkligen att konkurrenterna skulle stjäla deras Joy-Cons? Eller vad var det, bärbarheten?
Angående ARMS, känns som en avancerad version av Punch-Out?
Postad 13 januari 2017 - 16:01
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Publiken i bakgrunden i ARMS , ser ut att va animerade i 5 FPS 
Ska dom spendera 40 minuter på detta?
Nej, nu får det räcka. Får kolla in resten senare ikväll, när man kan spola igenom skiten.
Redigerat av Svante Skoog, 13 januari 2017 - 16:08.
Postad 13 januari 2017 - 16:05
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1 278 inlägg
Vilken skit, förmodligen den sämsta Nintendo-presentationen någonsin. De hade inga spel att visa så de var tvungna att visa gammal motion control, deja vu. Mario och Zelda de enda intressanta men grafiken är inte så bra som jag hoppades på i Mario och han passar inte alls in i verklig stadsmiljö, annars såg det väl lovande ut (föredrar nog nytt Ratchet & Clank vid det här laget tbh). Det här påminner starkt om Xbox One som inte hade något bra exklusivt spel alls på minst ett år.
Får väl vänta tills Mario i alla fall sen hoppas de kommer med redigt med spel 2018.
PS. Ska det vara så svårt att göra ett rent/riktigt Fire Emblem på stationär konsol, de gjorde två stycken på två år på GC/Wii och sen dess nada.
Postad 13 januari 2017 - 16:08
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Detta! Vad fan liksom?
Jag har väntat på det här i flera år känns det som, och så kommer Nintendo ut och..Ja?
Visar att Japan ligger så långt efter NA/EU att det är löjligt.
Launch lineup är inte bättre än PS4/Xbox One.
Zelda är det enda spelet jag verkligen vill ha. Super Mario spelet såg intressant ut men det släpps ju "holiday 2017".
Kommer iof köpa Switch, jag är en del av problemet. Jag heter Leahspappa och jag är Nintendoist.
Postad 13 januari 2017 - 16:10
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Det jag inte förstår (well, det är mycket men) är varför de var så hemlighetsfulla med detta. Tror de verkligen att konkurrenterna skulle stjäla deras Joy-Cons? Eller vad var det, bärbarheten?
Jag tror inte dom vågade visa upp skiten dom hade 
Postad 13 januari 2017 - 16:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
The Legend of Zelda: Breath of the Wild is 13.4GB for Switch, 13GB for Wii U
Så atteh... 40 % av utrymmet. Får väl ta min hårddisk från Wii U... om det funkar.
Laggar streamen för er? Kör de den på Switch lr?
Redigerat av Zoiler, 13 januari 2017 - 16:16.
Postad 13 januari 2017 - 16:32
Frozen_Plauge
-
Frozen_Plauge
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Postad 13 januari 2017 - 16:33
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
Jag har hållit humöret uppe länge och hoppats in i det sista. ☹ Men nej detta är inte alls vad jag ville ha. Vidhåller dock fortfarande att om nintendo lägger ner hårdvaru biten och släpper spel på övriga konsoller så kan man lika gärna lägga ner allt. Se bara på Sega hur lyckat det blev.
Postad 13 januari 2017 - 16:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
http://www.neogaf.co...d.php?t=1333385
LAN-adapter? Är det samma som Wii U, har den ingen ethernetport? Måste köra USB-adapter? Skämtar de eller missar jag något?
Fredagen den 13:e är väl ingen skämtdag? Det är väl första april? Har de sett fel på datum? Nu är jag väldigt förvirrad här, de måste helt enkelt ha missat datumet och trott att det var första april, haha. Aja, sånt händer, de bekräftar nog ethernetport senare.
Redigerat av Zoiler, 13 januari 2017 - 16:46.
Postad 13 januari 2017 - 16:55
jaQoB
-
jaQoB
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
Jag har tagit bort min förhandsbokning nu. Jag var tyckte konceptet var riktigt intressant, men det är inget i genomförandet som tilltalar mig.
Det känns som konsolen har beslutsångest om vad den ska vara, och väljer att bli både en dålig bärbar och en dålig stationär.
En bärbar som klarar en tredjedel av batteritiden jämfört med min laptop och en stationär som inte ens orkar 1080p. Detta kombinerat med den mest oinspirerade lineup av spel, även på relativt lång sikt. Droppen som fick bägaren att rinna över var Mario, det såg verkligen inte intressant ut.
Tack och hej Nintendo, bättre lycka nästa gång.
Redigerat av jaQoB, 13 januari 2017 - 16:58.
Postad 13 januari 2017 - 17:34
MartinAberg
-
MartinAberg
-
Veteran
-
-
2 318 inlägg
Såg just en video om "Parental controll".
Om det funkar lika bra i verkligheten som det gör för Bowser så kommer de nog sälja några enheter bara på det...
Postad 13 januari 2017 - 17:52
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Droppen som fick bägaren att rinna över var Mario, det såg verkligen inte intressant ut.
Jag minns att det var samma med 3D World, en riktigt kass första visning, sedan jättebra efteråt.
Jag är inte orolig för Mario, det lär blir riktigt bra (staden är ju bara en hubbvärld trots allt), men som sagt, för få spel överlag med tanke på den tid de haft på sig.
Postad 13 januari 2017 - 18:38
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
Undrar hur mycket av det som släpps 2017, och vad som släpps 2018-2019.
Arbetet med Xenoblade 2 hade väl precis börjat?
Edit: Såg nu att Monolitsoft hade ett spel på gång 2018. Lär väl vara just X2. Så då har dom ju ändå kommit en bit på vägen. Men gissar på en klassisk push till 2019 
https://mynintendone...ease-in-europe/Xenoblade Chronicles 2 Confirmed For 2017 Release In Europe
Postad 13 januari 2017 - 19:22
Hoggeman
-
Hoggeman
-
Användare
-
-
243 inlägg
Den som utvecklat Mario måste vara tung på crack...vilket jippo...
Postad 13 januari 2017 - 19:48
Palter
-
Palter
-
Forumräv
-
-
684 inlägg
Någon som har hört det senaste?
I den onlinetjänst som Nintendo tänker ta betalt för kommer de bara tillåta att behålla månadens spel i just en månad...

Postad 13 januari 2017 - 20:08
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Någon som vet om Breath of the Wild Master Edition är enbart för USA? Tydligen får vi bara Limited Edition, det fattas kanske två eller tre saker jämfört med Master, jag ville så gärna ha Sheikah väskan som är till för switch paddan.. Limited såldes direkt på webhallen, någon annan som inte hann?
Postad 13 januari 2017 - 20:28
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Men va i h....
599:- för dom här gimmick spelen?
Trodde att 1-2 Switch iaf var ett spel som dom slängde med gratis, likt ett WiiSports/Nintendoland.
http://www.webhallen...0685-1-2_switch
http://www.webhallen...tch/260686-arms
Vilka systemsäljare! 
Edit: Dom visar upp 1-2 switch på Treehouse just nu....
Det här måste va ett skämt???
Redigerat av Svante Skoog, 13 januari 2017 - 20:32.
Postad 13 januari 2017 - 20:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Edit: Dom visar upp 1-2 switch på Treehouse just nu....
Det här måste va ett skämt???
Vad snackar du om? Ha så kul med Mass Effect 4, jag tänker spela detta:

Redigerat av Zoiler, 13 januari 2017 - 20:53.
Postad 13 januari 2017 - 21:00
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
haha
Postad 13 januari 2017 - 21:10
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
Va i h-vete......
Redigerat av wictor, 13 januari 2017 - 21:11.
Postad 13 januari 2017 - 21:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Undrar förresten vilka som blir de första gratisspelen till deras betaltjänst för att spela online? Blir riktigt spännande att se vilka NES/SNES-spel de bjuder på. Och man får hyra dem i en hel månad dessutom, inte dåligt.
Mycket pessimism nu, men vad kan man göra liksom, de sätter sig själva i klistret nästan som att de vill det själva.
Om man ser på den som en bärbar så är det ju väldigt bra, jag såg när de spelade Mario Kart 8 bärbart och det är ju som att ha Wii U-grafik i bärbart format, inte dåligt. Men problemet är att den inte känns sådär jättebärbar. Eller, den är ju lika bärbar som en iPad som man har i väskan så det funkar väl men... det känns som att de har satsat alla ägg på den aspekten och jag tror inte direkt att det är vad fansen vill ha.
Redigerat av Zoiler, 13 januari 2017 - 21:17.
Postad 13 januari 2017 - 21:13
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Postad 13 januari 2017 - 21:16
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Kommer att plockas av "scalpers" och säljas till det fina priset av 1000 dollar och uppåt 
Postad 13 januari 2017 - 21:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
FIFA kommer ju äntligen till Nintendo som vi såg på mässan.
360/PS3-versionen alltså.
I've heard FIFA Switch is based off of the 360/PS3 versions which still get made.
Postad 13 januari 2017 - 21:29
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
det känns som att de har satsat alla ägg på den aspekten och jag tror inte direkt att det är vad fansen vill ha.
Nej, jag hade hellre haft en vanlig hederlig konsoll, helst utan gimmicks.
I början, när rykten om NX började dyka upp, så trodde jag att det skulle bli en vanlig konsoll, fast där den bärbara delen, blev ett tillbehör, som kunde synkas med maskinen.
Nu blev det en bärbar, som låtsas vara en konsoll.
Och koppla en bärbar till en TV, är ju ingen nyhet egentligen, då man även kunde göra detta med en PSP.
Dock är ju Nintendo's lösning betydligt smidigare osv.
Men att kalla den för en konsoll, nja...
Postad 13 januari 2017 - 21:40
Freezard
-
Freezard
-
Beroende
-
-
1 278 inlägg
Postad 13 januari 2017 - 21:42
AbductedTurtle
-
AbductedTurtle
-
Lärjunge
-
-
481 inlägg
Nu äntligen fick jag svar på min fråga angående de olika utgåvornas av Breath of the Wild och vilka regioner som får vad, tydligen är det bara Switch versionen som får sig special utgåvor.
http://www.nintendo-...-announced/amp/
Postad 13 januari 2017 - 21:51
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Taskigt att inte Wii U ägarna kan få en special utgåva.
Det är väl det minsta man kan begära, när dom fått vänta i flera år på spelet.
Postad 13 januari 2017 - 21:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Det här ser mycket lovande ut!
http://www.youtube.com/watch?v=Phs1pDpCYL8&feature=youtu.be
Postad 13 januari 2017 - 22:07
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Deras kommentarer: "I am really excited!" "This is incredible" "blablabla".

Nintendo skulle kunna dingla med en kattleksak framför kameran i en timme, och dom skulle kissa på sig av lycka 
Det känns som att Nintendo bara trollar med oss 
Postad 13 januari 2017 - 22:07
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
Visade precis mjölkningen och baguette ätandet för min sambo, hon är helt övertygad om att hela switch grejen är ett skämt.
Mario kart deluxe är också ett skämt... vafan.. kom igen.
Redigerat av wictor, 13 januari 2017 - 22:08.
Postad 13 januari 2017 - 22:13
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 752 inlägg
Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
Trodde först att Treehouse grejen kanske kunde reparera lite av skadan från i morse, men det blev ju bara mer och mer dagis trams av det hela.
Oh well..
Postad 13 januari 2017 - 23:37
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga...
Om det var en sak jag trodde efter Wii U så var det att de inte skulle göra en konsol som inte kan få bra tredjepartsportar igen samt den här gången ha förberett en bra lineup med spel så det inte blir speltorka igen. Det var A och O. Men alas...
Medan det regnar in spel på PS4 och Xbox One i år så kommer Switch bara ha ett fåtal spel som kan konkurrera. Och för oss Nintendospelare som var trogna och köpte en Wii U så kommer i stort sett bara Zelda och Mario. Även om det är två gigantiska spel så är det ju aningen snålt... Xenoblade 2 kommer 2017 säger de men har lite svårt att tro det. Sen finns ARMS och Street Fighter 2 och sånt, men det är inte den typen av spel jag vill ha.
Inget Metroid, inget riktigt Fire Emblem, inget tal om Pokemon. Allt detta kommer komma, men nääääääääär?
Grädden på moset är ju priset och allt annat som kommer fram om onlinetjänsten, röstchatt, ethernetport, spelpriserna, kontrollerna man nästan måste köpa till, grafiken som till viss del ser sämre ut än Wii U. Det är tråkigt att se för jag vill verkligen att de ska lyckas, men sannolikheten för det känns inte jättestor vid det här laget.
Nåja, en sak som är positivt är iaf nextgen rumble =S

Postad 13 januari 2017 - 23:52
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 695 inlägg
Den bärbara delen av Switch tilltalar mig väldigt lite, jag hade hellre sett en helt renodlad bärbar enhet från Nintendos sida som man synkar med Switch.
Risken är att man dödar 2 marknader med Switch, deras bärbara marknad har ju alltid sålt väldigt bra och där bör man fortsätta fokusera. Det skulle inte förvåna mig dock om det kommer en uppdaterad bärbar enhet så småningom med längre batteritid.
Mitt största frågetecken är: Vem i helsike kommer gå och bära med sig en 6,2" skärm på stan ?
Den är ju större än en Iphone 7 plus som knappt får plats i fickan.
Det hade varit så mycket smartare av Nintendo att göra typ skärmen på 4,5" eller så, så att den iaf får plats i fickan.
Sen verkar Nintendo ha blivit värre än någonsin på att mjölka produkter som Mario Kart, även splatoon ser inte direkt ut att kunna erbjuda något nytt.
Tycker ärligt inte just nu att det känns motiverat att ens uppgradera sin Wii U, iaf inte första halvåret.
Jag tror man gör klokt i att avvakta på Switch och ser vad det blir av det hela. Mina farhågor är iaf att den inte kommer locka tillbaka gamers som Nintendo hoppas på, man får vara glad om man behåller Wii U användarna och lockar några nya. Att Switch kommer ta andelar från Sony och MS har jag svårt att tro på just nu.
Ingen kommer iaf gå runt på stan och bära på en Switch enhet och då faller hela projektet enligt mig, Nintendo riskerar därmed att ta helt död på sig själva som konsolutvecklare.
Blir Switch en total flopp så kan dom alltid göra bärbara spel, titta bara på succén med Pokemon och Mario Run , Zelda nästa spel att komma till Iphone ?
Postad 13 januari 2017 - 23:52
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1 451 inlägg
Räkna bollarna.... Mjölka kossan... Snaska baguette....
Nä skall inte var för negativ. Nya tag imorgon ☺
Redigerat av wictor, 14 januari 2017 - 00:00.
Postad 14 januari 2017 - 00:00
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Mitt största frågetecken är: Vem i helsike kommer gå och bära med sig en 6,2" skärm på stan ?
Den är ju större än en Iphone 7 plus som knappt får plats i fickan.
Pfft.

Man får ha den i väskan förstås 

Redigerat av Zoiler, 14 januari 2017 - 00:01.
Postad 14 januari 2017 - 00:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Sen verkar Nintendo ha blivit värre än någonsin på att mjölka produkter som Mario Kart, även splatoon ser inte direkt ut att kunna erbjuda något nytt.
De är förstås gjorda för de som inte köpte en Wii U. För dessa personer är det nya spel. Dumt att inte utnyttja när man redan har dem. De är knappast värre än andra, nytt CoD/BF/FIFA varje år...
Blir Switch en total flopp så kan dom alltid göra bärbara spel, titta bara på succén med Pokemon och Mario Run , Zelda nästa spel att komma till Iphone ?
De tjänar inte så jättemycket på det dock. 30 % bort pga avgifter. Då får de köra en annan modell med mikrotransaktioner som de bör göra i Fire Emblem/Animal Crossing.
Fördelen med att de går efter låg prestanda är att det inte kostar så mycket att tillverka, så även om de totalfloppar så...
Nackdelen är att de inte har någon chans att lyckas med låg prestanda längre. Rörelsekontroller var en engångsgrej, jag vet inte vad de skulle kunna hitta som funkar så bra igen. De måste modernisera på alla plan och försöka hänga med tekniskt. Som bärbar är den kraftfull, men det är som sagt frågan hur bra det säljer, inte särskilt bra skulle jag tro.
Positivt är dock att Joycons (med grepp) enligt intryck verkar vara bekvämare än procontrollern. Mycket bra i så fall.
Redigerat av Zoiler, 14 januari 2017 - 00:15.
Postad 14 januari 2017 - 00:17
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1 551 inlägg
Kändes som att bethesda släpper skyrim till Nintendo som ett tack för allt Nintendo gjort för spelbranschen.
Tror inte dom kommer satsa något mer på Switch utan dom känner att detta var spiken i kistan.
Postad 14 januari 2017 - 06:58
Drake001
-
Drake001
-
Mästare
-
-
3 149 inlägg
http://nintendoevery...imes-on-switch/
This information comes from Zelda producer Eiji Aonuma…
“I think I mentioned this during E3, but the gameplay is completely the same experience on Wii U and the Nintendo Switch. The game controls for the two are pretty much identical. However, when you play in TV mode, the resolution of the screen and the sound quality go up. When I said earlier that the gameplay and game experience is the same, I meant the framerate is the same as well.”
– 1080p on Switch
– 720p on Wii U
– Switch will have faster loading times because it’s much easier to pull data from a game card than from a disc
– Won’t have to wait long to play when they start up Breath of the Wild on Switch
“The world in Breath of the Wild is all seamless. There’s a lot of processing when [the game] needs to recreate the landscape, so that’s a little bit of challenge. But while you’re playing it there’s no difference whatsoever between the two.” – Miyamot
Postad 14 januari 2017 - 06:58
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1 715 inlägg
Nackdelen är att de inte har någon chans att lyckas med låg prestanda längre. Rörelsekontroller var en engångsgrej, jag vet inte vad de skulle kunna hitta som funkar så bra igen. De måste modernisera på alla plan och försöka hänga med tekniskt. Som bärbar är den kraftfull, men det är som sagt frågan hur bra det säljer, inte särskilt bra skulle jag tro.
Positivt är dock att Joycons (med grepp) enligt intryck verkar vara bekvämare än procontrollern. Mycket bra i så fall.
Tror du inte dom har gjort rörelsekontrollerna mer känsliga och bättre om man jämför med WiiControllern?
Nu slipper man ju stå/sitta o försöka sikta in sig på någon Sensorbar.
Men storleken är jag skeptisk över, ska dem passa mina dasslock till händer lika bra som min 8åriga grabb här hemma?
Jag är skeptisk till jag själv prövat. Men jag kommer ta bort förhandsbokningen iallafall. Känns lite som att köpa grisen i säcken.
Btw... kan Reggie spela med kontrollerna så borde ju vem som helat kunna det, därför han har väl gigantiska händer 😂😂
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|