Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BIL-tråden!

7547 svar till detta ämne Bilar Bil Car Cars
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 February 2016 - 10:12

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
2.0 TDI 150 hk.
Gjorde första servicen i juli. 23 månader efter jag tog ut den. Då hade den gått ca 2200 mil.

Postad 04 February 2016 - 10:19

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Som regel rekommenderas väl att undvika longlife-servicen och serva oftare. Hade själv en Golf diesel tidigare då jag pendlade och körde då 3000 mil på ett år. Var i princip enbart långkörningar och valde då att hålla mig till longlife-service. Har idag en GTI istället och den får service vid max 1500 mil.

Postad 04 February 2016 - 10:31

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Som regel rekommenderas väl att undvika longlife-servicen och serva oftare.

Inte på "min" verkstad iallafall.

Postad 04 February 2016 - 11:25

iMats
  • iMats
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

VW-verkstad? Rekommendationerna jag tänker på har jag snappat upp på diverse VW-forum och det väl främst med TSI-motorerna och deras kamkedja att göra. Tror inte dieseln är lika känslig.

Edit: Tror  att de nyare TSI:erna, som frågeställaren har, har kamrem numera så det kanske inte är så känsligt längre (?).

Redigerat av iMats, 04 February 2016 - 11:27.

Postad 04 February 2016 - 11:44

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Ajda... vad är (var) det för motor i den?

Har själv en 1.4 TSI (Golf -15) och har kört 2000 mil på ett år nu och bilen säger den vill servas först om ~380 dagar alt. ~1000 mil, tycker den har gått länge på samma olja redan nu(?).

Är det dumt o köra på VAG-gruppens "long life"-serviceplan och ska man boka in en service redan nu? Historier som dessa gör ju en lite fundersam... även om det är en leasingbil vill jag ju sköta om den.

Jag skulle aldrig köra 3000 mil på samma olja i någon av mina bilar. Kanske om det bara var landsvägsmil, men aldrig annars. 1000-1500 mil max!

Men då kör jag en del korta sträckor samt varvar gärna ur motorn med jämna mellanrum. :)

Ja, motorolja har blivit mycket bättre! Ja, motorkonstruktionerna har också blivit bättre och mer effektiva! Men oavsett vilken motor du har och vilken olja du använder så kommer det bildas skit och avlagringar som efter hand kan orsaka problem. Ju längre du kör med samma olja så samlar du mer och mer skit i oljan som kletar sig fast och kan täppa igen livsviktiga kanaler inne i motorn.

Och på sikt kan man ju räkna ut ganska fort hur det ser ut inne i en motor som bara kör "longlife" service jämfört med en motor som bytt olja dubbelt så ofta.

Kör man även i kallt klimat med mycket kallstarter så sliter du ännu mer på motorn samt att man trycker ner bensin/diesel i oljan som gör att den bryts ned fortare... Så, 3000 mil på samma olja är ingen bra idé alls i min bok!

Postad 04 February 2016 - 13:30

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Som bilintresserad så är jag ofta på utländska forum. I USA är det inte speciellt dyrt att skicka sin olja på analys för att ta reda på när det är som bäst att byta olja. På ett VW forum skickade användare in sin olja och den bästa brytpunkten att göra oljebyte var vid 1500 mil. Vid 1000 mil så är föroreningarna obetydliga men vid 1500 ser man en ökning som gör det lämpligt att byta. Vid 3000 mil är föroreningarna så höga att det finns en markant ökad risk för motorskador och minskad livslängd. Förr var det standard med oljebyte vid 1500 mil enligt rekommendation av biltillverkarna och det fanns väl en anledning till det.

Postad 04 February 2016 - 23:06

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Hmm, min 1 år gamla Touran tycker det är dags för byte om 340 dagar eller 315 mil. Börjar bli dags att boka tid minsan. Tur man inte kör så mycket längre.

Postad 05 February 2016 - 06:39

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

• 1741 inlägg
  • 0

Finns inget facit på när det är mest rätt att byta olja. 1500 mil är ju så klart bättre än 2500-3000 mil dock, det kan ju alla vara överrens om.
Men att oljans bästa brytpunkt skulle ligga på precis 1500 mil är ju inte sant.

Det är ju många faktorer som spelar in. Kortkörning vs långkörningar, konstant sommarväderlek eller växlande temperaturer med vinterhalvår, diesel eller bensin, luft/bränsleblandning som på många moderna motorer kan vara lägre, oljans kvalité från början, typ av körning (lugn eller hård) osv osv osv.

Det finns motorer som säkerligen gynnas av byte redan vid 1000 mil eller tidigare och de som säkert kan gå upp till 2500-3000 mil utan skada pga långt bytesintervall.

Jag skulle vilja säga att just i Sverige (och speciellt Norrland där temperaturerna överlag är lägre då) så är ju kondens som späder ut och förstör oljan i kombination med kortare körningar ett av de största problemen, inte föroreningar i oljan i sig.
Det sätter igen vevhusventilationen på många bilmodeller då man inte hinner förånga allt vatten i oljan. Samt att den får sämre egenskaper som bärighet när den är utspädd.

Postad 05 February 2016 - 07:08

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Förr var det väl vanligare att man bytade olja själv o det kan även vara en kostnadsfråga för många.

Om jag håller bankörningen nere på ett minimum så bytar jag olja 2ggr per år då det är min bruksbil med.

Annars bytar jag olja 2-3 ggr under våren/sommaren beroende på hur mycket bankörning det blir.

Postad 05 February 2016 - 10:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Finns inget facit på när det är mest rätt att byta olja. 1500 mil är ju så klart bättre än 2500-3000 mil dock, det kan ju alla vara överrens om.
Men att oljans bästa brytpunkt skulle ligga på precis 1500 mil är ju inte sant.

Det är ju många faktorer som spelar in. Kortkörning vs långkörningar, konstant sommarväderlek eller växlande temperaturer med vinterhalvår, diesel eller bensin, luft/bränsleblandning som på många moderna motorer kan vara lägre, oljans kvalité från början, typ av körning (lugn eller hård) osv osv osv.

Det finns motorer som säkerligen gynnas av byte redan vid 1000 mil eller tidigare och de som säkert kan gå upp till 2500-3000 mil utan skada pga långt bytesintervall.

Jag skulle vilja säga att just i Sverige (och speciellt Norrland där temperaturerna överlag är lägre då) så är ju kondens som späder ut och förstör oljan i kombination med kortare körningar ett av de största problemen, inte föroreningar i oljan i sig.
Det sätter igen vevhusventilationen på många bilmodeller då man inte hinner förånga allt vatten i oljan. Samt att den får sämre egenskaper som bärighet när den är utspädd.

Kan tillägga att vid körning med E85 så bildas det mer kondens och därför är bytesintervallet alltid satt till 1500 mil på tex Saab Biopower. Sedan om man endast kör på bensin borde det klara sig längre men likväl så säger färddatorn till när det börjar närma sig 1500.

Postad 05 February 2016 - 10:45

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Det är ju svårt att bedömma hur många mil på E85 som är brytpunkten för tätare service.

Postad 05 February 2016 - 11:41

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Kan tillägga att vid körning med E85 så bildas det mer kondens och därför är bytesintervallet alltid satt till 1500 mil på tex Saab Biopower. Sedan om man endast kör på bensin borde det klara sig längre men likväl så säger färddatorn till när det börjar närma sig 1500.

Kondensen är eg inte så stort problem. Kör man motorn någorlunda varm så kokas vattnet bort från oljan. Däremot är etanolen flyktigare och tar sig lättare ner i oljan där den bryter ner oljan i förtid. Därför har man kortare intervall på etanolmotorer. Volvo kör 1000 mil på sina flexi fuel motorer vilket blir snuskigt dyrt speciellt med tanke på att dom kör den värsta longlife oljan dessutom.

Som sagt så finns det många faktorer som spelar in när det är lämpligast att byta olja, och man vet nog bäst själv hur/när man kör, mm. Men en bra tumregel är alltid minst en gng / år eller 1000-1500 mil om man är rädd om grejerna.

Postad 05 February 2016 - 12:56

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Visade sig att oljepluggen lossnat  :blink:

Antagligen har de inte dragit åt den ordentligt när de servade den. Han tyckte det var märkligt att jag inte sett något  läckage under tidigare och det kan jag hålla med om att det borde kanske blivit nåt, men det har varit snustorrt under. 

Verkstaden står iallafall för ett motorbyte.

Redigerat av bananplanta, 05 February 2016 - 12:57.

Postad 05 February 2016 - 13:15

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 2

Underbart. :D

[Blocket] Renault Megane Scènic RX4 4WD -00

Känsliga läsare varnas. Min aversion mot franska bilar som företeelse kan komma att yttra sig i stötande formuleringar. Just det här fordonet är dock inte ett dugg sämre än alla andra franskproducerade. Men jag ska vara helt ärlig: Det är en Renault. Scènic, vilket nog är franska och betyder hjärnblödning.

Jag har för tidigare synder bestraffats med uppgiften att sälja denna för min salig svärfars dödsbos räkning. De två senaste ägarna har faktiskt lämnat bilen i sitt dödsbo, men var inte orolig, det är säkert bara ett märkligt sammanträffande.

Detta är alltså en anstötligt ful fyrhjulsdriven cross-over, som enligt mig borde blivit överkryssad redan på idéstadiet. Som de flesta andra fransktillverkade fordon alltså. Franska bilkonstruktörer borde drogtestas dagligen och fransktillverkade bilar över lag borde vara terrorstämplade.

Nyskattad och nybesiktad (jag tackar mina sponsorer Mekonomen och Psykvården i Örnsköldsvik).

Fungerande klimatanläggning, vilket är prioriterat för att hålla bra temperatur i boxen framför växelspaken som av en händelse precis rymmer en liten vinpava och en burk grodlår.

Avtagbar dragkrok. Förlåt till Mekonomenverkstaden på Köpmanholmen, jag visste inte att det räckte med att boka tid för att verkstaden skulle brinna. Jag fixade draget och styrservoröret själv, hoppas det går bra med saneringen.

Massor av elektriskt bling-bling som faktiskt funkar om man ber en liten bön innan man rör nån knapp, utom stereon som tjatar om nåt hemligt lösenord. Jag kan inte franska, så den har jag aldrig fått igång. Till och med elhissarna funkar på alla fyra dörrutorna och båda takluckorna. Än

Fem separata svarta skinnstolar. Drar man i fel spak så lossnar de ur golvet och fäller ihop sig till ett litet paket som får plats i en damhandväska. Och apropå damer så blir lastutrymmet enormt med stolarna ur, så då kan det lätt gå in en hel månadslön på IKEA. Tömmer man krediten också kan man lägga de sista platta paketen på det medföljande takräcket.

Reservhjul och kåpan avmonterat på bilderna, men finns förstås och är felfria. Lika felfria som från fabrik i alla fall. Fina Hakka dubbdäck. Det följer med åtta sommardäck (nio med reserven) också. Allihop på original lättmetallfälg.

Kopplingen bytt för inte så många mil sedan efter ett misslyckat försök att dra ett lastbilssläp. Markfrigången och den långa fladdriga växelspaken gav antagligen föraren en villfarelse att han satt i en Scania.

Markfrigången och hasplåtarna är förresten utmärkta egenskaper om man skulle vilja köra den långt, långt ut i skogen där ingen kan hitta den.

Den som fick det taskigt i livet och vill manifestera sin olycka för att väcka empati hos sina medmänniskor ska absolut inte försitta chansen att glida runt i en Renault!

Tolv tusen, billigare vid affär. Inga löjliga krav på snabb affär eller nåt. Bara jag slipper ha den på gården, den har dåligt inflytande på min övriga maskinpark.

Våga inte försöka pruta! Sånt sköter jag åt dig. Bara köp den.

http://www.blocket.s...a=11&w=3&last=1

Redigerat av pacman, 05 February 2016 - 13:23.

Postad 06 February 2016 - 00:46

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

Bilen i vinterskrud med däcken jag vann :)

Bifogad fil(er)

Postad 06 February 2016 - 01:27

Pioneerman
  • Pioneerman
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Har 2000mils intervall på min Ford, tycker de e alldeles för ofta, får serva var fjärde månad... =(

Postad 06 February 2016 - 07:45

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Visade sig att oljepluggen lossnat  :blink:

Antagligen har de inte dragit åt den ordentligt när de servade den. Han tyckte det var märkligt att jag inte sett något  läckage under tidigare och det kan jag hålla med om att det borde kanske blivit nåt, men det har varit snustorrt under. 

Verkstaden står iallafall för ett motorbyte.

Det där ska bara inte få hända!

Postad 06 February 2016 - 08:57

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Nä, det känns ju inte jättebra. Han sa "vanligtvis brukar kunder komma tillbaka efter några dagar och säga att det läcker", vilket indikerar att det händer rätt ofta ändå :/

Postad 06 February 2016 - 09:03

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Det där med moment är ju viktigt, får inte jinxa något för jag ska byta olja på lillbilen idag :ph34r:

Postad 06 February 2016 - 09:17

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Nä, det känns ju inte jättebra. Han sa "vanligtvis brukar kunder komma tillbaka efter några dagar och säga att det läcker", vilket indikerar att det händer rätt ofta ändå :/

Sjukt dåligt  :angry: Var in med Chevan igår, ska nog ta mig en titt idag..Vet att det hände på en spyder, men upptäcktes i tid!

Postad 06 February 2016 - 14:06

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Enligt Porsche ska jag ha 25 nm på filterhylsan och 40 nm på oljepluggen.

40nm är inte speciellt mycket och dom ggr porsche har bytat oljan o jag gör det själv senare behöver man knappt titta på pluggen för att den ska trilla börja snurra.

Postad 06 February 2016 - 22:25

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Fantastiskt rolig annons, tack för den pacman!  :lol:

Postad 07 February 2016 - 15:28

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 1

Oljepluggen behöver inte dras hårt... man behöver bara dra tillräckligt för att packningen skall krossas/tryckas ihop en aning.

Det många slarvar med privat, vet inte om det även händer på verkstäder, är att de inte byter packningen. Kan tänka mig att du även kan få problem med läckage om du drar åt pluggen för hårt, för att inte tala om risken med att dra sönder gängorna om du gör det.

Postad 07 February 2016 - 15:35

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Oljepluggen behöver inte dras hårt... man behöver bara dra tillräckligt för att packningen skall krossas/tryckas ihop en aning.

Det många slarvar med privat, vet inte om det även händer på verkstäder, är att de inte byter packningen. Kan tänka mig att du även kan få problem med läckage om du drar åt pluggen för hårt, för att inte tala om risken med att dra sönder gängorna om du gör det.

Lagom ær alltid bæst och tillverkarens rekommendationer ska man kunna lita på.

Tyckte mest sjælv att den satt vældigt løst och att 40nm læt lite.

Postad 07 February 2016 - 21:16

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Nån mer med Kia Sportage här?
Har haft vår i ett halvår drygt och nu har bluetooth lagt av helt.
Kommer inte ens in på menyn under inställningar.
Nån som har nån aning?

https://www.dropbox....1fBR6PB2-nnL5da

Postad 07 February 2016 - 21:22

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0

Nån som har nån aning?

Har ingen Kia, men koppla ur batteriet en stund så allt får boota om på riktigt :)

Postad 09 February 2016 - 21:36

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0

Nån som har nån aning?

Har ingen Kia, men koppla ur batteriet en stund så allt får boota om på riktigt :)

Jag tror mer på att det är BT modulen som lagt av, det brukar visa sig som du beskriver att alla BT inställningar försvinner ur menyer för systemet tror att du inte har någon BT. Finns liknande problem hos andra märken där vissa årsmodeller är mer drabbade än andra.

Postad 12 February 2016 - 17:04

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Nu har jag fått tillbaka min bil. Känns skönt att ha den hemma igen.

Postad 12 February 2016 - 17:08

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3421 inlägg
  • 0

Nu har jag fått tillbaka min bil. Känns skönt att ha den hemma igen.

Sprillans ny spis +

:)

Postad 12 February 2016 - 17:16

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Japp :) Tyckte iofs inte att den förra var särskilt gammal efter 2700 mil.. ;)

Postad 16 February 2016 - 09:10

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Japp :) Tyckte iofs inte att den förra var särskilt gammal efter 2700 mil.. ;)

Då får du fira med att köra några varv i "potatisrondellen"! :P

Postad 16 February 2016 - 18:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Vilken suv är vettig att köpa för 100-120kr? 4wd och superstark motor är ej nödvändigt då jag tänkt köra på vägen 😊
Bensin ska det vara och härma bra plats så man kan sova i den ett par nätter 😊

Postad 16 February 2016 - 18:23

xenonlampa
  • xenonlampa
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Vilken suv är vettig att köpa för 100-120kr? 4wd och superstark motor är ej nödvändigt då jag tänkt köra på vägen
Bensin ska det vara och härma bra plats så man kan sova i den ett par nätter

Volvo xc90 såklart, 2,5T finns oftast utan AWD, trött som attan, en T6 är bästa valet, kolla bara så att växellådan funkar riktigt.  :)

Postad 16 February 2016 - 18:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Nej gud. Tråkvolvo vill jag inte ha. Glömde skriva det. Känns inte så man får så ny Volvo för det priset heller. Eller har jag fel?

Postad 16 February 2016 - 19:15

xenonlampa
  • xenonlampa
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Nej gud. Tråkvolvo vill jag inte ha. Glömde skriva det. Känns inte så man får så ny Volvo för det priset heller. Eller har jag fel?

nja, du kan väl få en 8-10 år gammal suv i okej skick, stora bilar kostar stora pengar!

Ska du inte lägga mer så får du nog sluta drömma, varken Audi, BMW, Mercedes, Rover eller Porsche har vettiga bilar i den prisklassen, vad jag vet. 

Har du kört en XC90? en R med V8 är helt ok, dock inte för 120KKr. 

Redigerat av xenonlampa, 16 February 2016 - 20:06.

Postad 16 February 2016 - 19:33

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0

Vilken suv är vettig att köpa för 100-120kr? 4wd och superstark motor är ej nödvändigt då jag tänkt köra på vägen 😊
Bensin ska det vara och härma bra plats så man kan sova i den ett par nätter 😊

En SUV utan fyrhjulsdrift? En bil som ser ut som något den inte är alltså... ;)

Utan att ha direkt koll på priser så tänker jag att någon variant av Jeep Cherokee skulle kunna passa, med 4WD då förstås. :)

Postad 16 February 2016 - 19:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Det gör inget om det är 4wd men det är inget krav ☺ åkte i en sanna fe här om dagen. Den verkar helt ok. Har en jobbarkompis som har en qashcaj eller hur det stavas. En Nissan. Verkar också som en fin bil. Hur är dessa tro?

Postad 16 February 2016 - 19:43

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0

Pajero, Qashqai, Rav 4, Tiguan. Ja det finns ganska mycket att välja på i det prisspannet :)
De bekanta jag har som har/haft Santa Fe har varit nöjda iaf, inga större bekymmer vad jag kan minnas.

Postad 16 February 2016 - 20:19

xenonlampa
  • xenonlampa
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Det gör inget om det är 4wd men det är inget krav ☺ åkte i en sanna fe här om dagen. Den verkar helt ok. Har en jobbarkompis som har en qashcaj eller hur det stavas. En Nissan. Verkar också som en fin bil. Hur är dessa tro?

Nu förstår jag inte, Volvo är tråkigt men Nissan och Hyundai är intressant?

Sky Santa fe:n som pesten i vilket fall, Qashqai är en rimlig bil, underdimensionerade motorer men billiga i drift. 

Postad 16 February 2016 - 20:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1
Vill inte ha en tråkig bil men vill ha en SUV går inte ihop heller iofs...

Postad 16 February 2016 - 20:35

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 2

Köpte min första bil med 4WD i höstas och jag måste säga att det är väldigt bra. Körde senast förra veckan några gånger fram och tillbaka mellan Tandådalen, Lindvallen och Trysil (en kompis har stuga i Tandådalen). Där är det ordentligt vinterväglag nu och rejält isigt på större delen av dessa vägar. Det är helt otroligt hur lugnt, stabilt och säkert det känns att köra; självklart har bilen även dubbdäck.

Jag är dock inte heller så förtjust i SUV, hellre en vanlig stor kombi med kraftfull motor och 4WD.

Postad 16 February 2016 - 20:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Nej, du har inte fel.

Men du vill alltså ha en stor SUV (inte tråkig, på köpet) för det priset. Men ändå köpa en helt ny bil?

Då ser jag inget annat råd än att vrida tillbaka klockan ett antal år.

Postad 16 February 2016 - 20:47

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Enda suvarna jag åkt i är xc90 och rav 4. Inte kört någon av gångerna. Åkte bra i båda volvon kändes lyxigare att sitta i. Det är allt jag kan komma med.

Postad 16 February 2016 - 20:56

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

Enda suvarna jag åkt i är xc90 och rav 4. Inte kört någon av gångerna. Åkte bra i båda volvon kändes lyxigare att sitta i. Det är allt jag kan komma med.

Jag har ägt en fullsmetad xc90 med över 300hk/22tum chromhjul dubbla pipor bak.. Kan inte påstå att den var direkt tråkig, men törstig ja :) Tur den tiden är förbi..

Redigerat av mcmike, 16 February 2016 - 20:56.

Postad 16 February 2016 - 21:00

Tribbe
  • Tribbe
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Dodge nitro kom jag på att jag åkt ett par gånger. Även den skön att sitta i.

Postad 16 February 2016 - 21:08

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Vilken suv är vettig att köpa för 100-120kr? 4wd och superstark motor är ej nödvändigt då jag tänkt köra på vägen
Bensin ska det vara och härma bra plats så man kan sova i den ett par nätter

Du kan sluta leta nu! :)

http://www.blocket.s...0.htm?ca=13&w=3

Postad 16 February 2016 - 21:09

xenonlampa
  • xenonlampa
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Vill inte ha en tråkig bil men vill ha en SUV går inte ihop heller iofs...

Roligt och SUV går hand i hand, tror få personer kan sitta i en tysk topp SUV och tycka den är tråkig. 

Mer än rolig bil för 100K i alla fall...

Postad 16 February 2016 - 21:15

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 1

tror få personer kan sitta i en tysk topp SUV och tycka den är tråkig.

Möjligt, men jag är en av dom som just skulle tycka det.

Onödigt stora, klumpiga och opraktiska.
För att inte tala om hur fula dom är.

Men visst, bor man på landet och har en riktig bruksbil som tex en Landrover eller Pajero osv finns det ju vissa fördelar, men inte om man bor i storstan och kör fjant-suvar BMW X5 eller Porsche Cayenne...

Redigerat av masse70, 16 February 2016 - 21:21.

Postad 16 February 2016 - 21:35

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

Den ligger jävligt dåligt efter vägen och har hysteriskt vindbrus...

Postad 16 February 2016 - 21:36

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0

Har du egen erfarenhet av det?

Även taggad med Bilar, Bil, Car, Cars

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.