^ Kan det bero på bildsignalen i sig? Alltså att källan skiljer sig åt, och att LG är bra på att hantera ena med inte den andra. Tvivlar starkt på att det är din spelare, snarare källmaterialet i sig. Men det är ju värt att prova med en annan spelare om du kan!
LG G6, E6, C6 och B6 UHD HDR OLED 2016
LG B6 55" 4K Ultra HD OLED Smart TV - OLED55B6V
(TV)
|
9
|
(51)
|
Inga priser | |
LG E6 55" OLED TV - OLED55E6V
(TV)
|
7
|
(0)
|
Inga priser | |
LG B6 65" 4K Ultra HD OLED - OLED65B6V
(TV)
|
8
|
(24)
|
Inga priser | |
LG E6 65" OLED - OLED65E6V
(TV)
|
7
|
(11)
|
Inga priser | |
LG G6 65" OLED - OLED65G6V
(TV)
|
8
|
(2)
|
Inga priser | |
LG G6 77" OLED TV - OLED77G6V
(TV)
|
8
|
(0)
|
Inga priser | |
LG C6 55" OLED
(TV)
|
8
|
(4)
|
Inga priser | |
LG C6 65" OLED TV - OLED65C6V
(TV)
|
8
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 20 May 2016 - 12:28
tror heller inte det är nått fel på spelaren, ska sätta ihop htpcn och köra samma blu-ray där och se om jag får samma eller annorlunda resultat ![]()
Postad 20 May 2016 - 23:46
körde en blu-ray från htpc med isf-dark, alla bildförbättringar avslagna och trumotion avslagen, motion är nu väldigt mycke bättre än innan och känns nästan som min gamla plasma, riktigt nöjd ![]()
Postad 21 May 2016 - 11:13
körde en blu-ray från htpc med isf-dark, alla bildförbättringar avslagna och trumotion avslagen, motion är nu väldigt mycke bättre än innan och känns nästan som min gamla plasma, riktigt nöjd
Excellent!
Huvudsaken du är nöjd!
Postad 21 May 2016 - 14:54
^ Men du uppnår ej samma resultat med din dedikerade Blu-ray maskin...?
nej de tycker jag inte, med boxen behöve jag ha trumotion på för att det skulle va sebart men med htpc har jag inte trumotion igång alls och det är bättre bild imo .. kan inte förklara det närmare än så men jag är nöjd nu iaf, kommer säkert dyka upp nya problem under resans gång ![]()
Vad skickar du ut för bildfrekvens på BD-spelaren respektive HTPC:n?
när jag körde den på plasman stog det input 24p så det lär va samma på OLEDn men det finns tyvärr ingen info om vilken frekvens som mottas på LGns infomeny vilket är lite trist.
på HTPCn kör jag den frekvens materialet har så 23.976 på de flesta blu-rays.
Postad 22 May 2016 - 19:09
ett par bilder
min mobilkamera gör då ingen TV glad iaf ![]()
http://pasteboard.co/17n9wkxb.png
http://pasteboard.co/17nbbhsM.png
en sak är säker, matar man TVn med kvalitativt källmaterial så ser det sinnessjukt snyggt ut, mina gamla satellitfeedinspelningar gör sig verkligen rättvisa på denna TV ![]()
Postad 23 May 2016 - 06:56
^ Får inte fram bilderna ![]()
Bra att det ordnades för dig med blu-ray avspelningen. Lite mysko dock.
Postad 24 May 2016 - 12:43
^ Nu gick det bättre! Najs!
Svårt att fota en tv-bild och få det se riktigt bra ut. Om man inte är proffs på det, dvs.
Postad 24 May 2016 - 20:04
Fan, netonnet påstår att de har B6:an i lager 65 tum: https://www.netonnet...6v/230788.9119/
Vem köper?
Postad 24 May 2016 - 20:10
Föräldrarna köpte nyss en begagnad bil för 17000kr en ny tv kostar dubbelt
haha
Postad 24 May 2016 - 20:29
Postad 24 May 2016 - 22:04
Bifogad fil(er)
Redigerat av Jaws86, 24 May 2016 - 22:12.
Postad 25 May 2016 - 05:15
Då blev de ju fett blåsta då det finns begagnade bilar för 8500kr, halva priset ju.....
Ja, för alla bilar presterar exakt likadant. Precis som TV-apparater. ![]()
https://www.youtube.com/watch?v=9unJpCPCPEg
Det vore kul om de bytte ut Range Rovern mot en 77G6 och Nissan Micra mot en B&O MX1500. ![]()
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 25 May 2016 - 05:17.
Postad 25 May 2016 - 16:34
E6 65an kom köptes igår, fantastiskt nöjd
Fina bilder, när är den byggd ? Står bak på den.
Postad 25 May 2016 - 18:00
nice jaws86, älskar Darth Vader-leksakerna på högtalarna ![]()
du fick till riktigt fina bilder på tvn, blir lite avis, varför suger min telefon så mycket
(för det kan väll inte vara användarfel?
)
Redigerat av mrchisholm, 25 May 2016 - 18:02.
Postad 26 May 2016 - 18:24
Fina bilder, när är den byggd ? Står bak på den.
Tack, Om jag minns rätt så April
Postad 26 May 2016 - 18:27
nice jaws86, älskar Darth Vader-leksakerna på högtalarna
du fick till riktigt fina bilder på tvn, blir lite avis, varför suger min telefon så mycket(för det kan väll inte vara användarfel?
)
Hehe tack, men tog ett tag innan jag kände jag fick rätt skärpa! :-p
Men tillslut kom jag hyfsat nära det jag upplevde själv i bildväg ;-)
Postad 26 May 2016 - 22:05
Hembiobuitken säljer LG65B6V till medlemar för 53.900kr
Jag skulle vänta och se om den presterar på samma nivå som E6/G6 innan köp. Har ännu inte sett något test där man reflekterar över hur den står sig i relation till just E6/G6. B6 har ingen 3D och annan uppbyggnad på själva skyddet runt displayen men i övrigt vet vi ju typ noll om huruvida det är samma prestanda eller ej. Man bör inte köpa B6 nu i tron att det är samma maskin som E6 i grunden, vänta tills det i så fall är konfirmerat av t.ex. flatpanels eller någon annan seriös testsite är mitt tips så man inte köper grisen i säcken och sen blir besviken.
Bra kurs dock!
Postad 27 May 2016 - 04:34
Postad 27 May 2016 - 08:25
Alltså. 54lakan, för instegsmodellen på 65". Sorglig utveckling när priserna standardiseras på den nivån
Vad förväntar du dig? Den har ju precis släppts.
Postad 27 May 2016 - 08:31
Jag skulle vänta och se om den presterar på samma nivå som E6/G6 innan köp. Har ännu inte sett något test där man reflekterar över hur den står sig i relation till just E6/G6. B6 har ingen 3D och annan uppbyggnad på själva skyddet runt displayen men i övrigt vet vi ju typ noll om huruvida det är samma prestanda eller ej. Man bör inte köpa B6 nu i tron att det är samma maskin som E6 i grunden, vänta tills det i så fall är konfirmerat av t.ex. flatpanels eller någon annan seriös testsite är mitt tips så man inte köper grisen i säcken och sen blir besviken.
Bra kurs dock!
Jag tänkte vänta för att göra precis det du säger, men får min B6 nästa vecka. Elgiganten lämnar ju 30 dgr öppet köp så förhoppningsvis får jag tillfälle att jämföra även på egen hand, utöver vad ex.vis "proffsen" säger. Har hört lite insider-skvaller om att det inte skiljer något nämnvärt rent bildprestandamässigt. Vi får se... jag får min B6 nästa helg.
Alltså. 54lakan, för instegsmodellen på 65". Sorglig utveckling när priserna standardiseras på den nivån
Är fullt beredd att hålla med... men så här är det med OLED.
Postad 27 May 2016 - 08:37
Vad förväntar du dig? Den har ju precis släppts.
Förväntade mig inget annat. Sorgligt med solitärer med oled, de som drabbas är vi. Tv i sig kunde ha haft en prislapp runt 20-30% billigare vilket också bekräftas av de billiga inköpspriser. Marknaden för 65" i 50k klassen är vääääldig liten:)
Postad 27 May 2016 - 08:50
Förväntade mig inget annat. Sorgligt med solitärer med oled, de som drabbas är vi. Tv i sig kunde ha haft en prislapp runt 20-30% billigare vilket också bekräftas av de billiga inköpspriser. Marknaden för 65" i 50k klassen är vääääldig liten:)
Om LG snabbt vill bli så pass stora på OLED som de uttryckt sig flera gånger på sistone behöver något göras åt priserna på vissa modell-segment för att kunna nå dit. Annars blir det inga större marknadsandelar om det ska fortsätta så här en längre tid. Det förstår de givetvis själva. Prisutvecklingen blir spännande att följa kommande åren...
Postad 27 May 2016 - 08:52
Postad 27 May 2016 - 08:59
Det förklarar en del. Men det verkar hålla ända till slutet.Nu kan man ju diskutera att LG ska ha tillbaka pengar för dina produkter men de är inte vi konsumenter som först "köper" dem. De gör ju butiken som sätter ett "rekommenderat" pris från tillverkaren men är alltid i början 15-20% för högt. Marginaler på tv-apparater hos försäljarna är liten förutom direkt vid release
Skulle vilja se en 55 för 15-20 och en 65 för 30-35. Det vore "normala" priser och fler skulle ha köpt. Jag tror inte LG Kan tillverka i den mängden tyvärr.
55or från 2015 910-920 är ok i pris just nu.
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 27 May 2016 - 09:00.
Postad 27 May 2016 - 13:57
LG ska väl dra igång en till stor fabrik 2018 (?, har för mig det var 2018) och foxconn drar igång nåt runt 2021 också för OLED. Sen återstår ju att se vad Sony och Panasonic hittar på också.
Postad 27 May 2016 - 14:10
55or från 2015 910-920 är ok i pris just nu.
Kommer det att vara på dessa modeller med, nästa år ![]()
Redigerat av mcmike, 27 May 2016 - 14:10.
Postad 27 May 2016 - 15:05
Jag tänkte vänta för att göra precis det du säger, men får min B6 nästa vecka. Elgiganten lämnar ju 30 dgr öppet köp så förhoppningsvis får jag tillfälle att jämföra även på egen hand, utöver vad ex.vis "proffsen" säger. Har hört lite insider-skvaller om att det inte skiljer något nämnvärt rent bildprestandamässigt. Vi får se... jag får min B6 nästa helg.
Så var det med plasma och Crt också.
LG ska väl dra igång en till stor fabrik 2018 (?, har för mig det var 2018) och foxconn drar igång nåt runt 2021 också för OLED. Sen återstår ju att se vad Sony och Panasonic hittar på också.
Sony skryter lite om Qled eller vad sjuttsingen det hette. Det viktiga för mig var i alla fall att det inte behövs bakbelysning.
Postad 27 May 2016 - 15:39
Det är samma paneler, endast soc skiljer sig och det är sannolikt att det är för prestandan.
Kanske skiljer i ljusstyrka men det påverkar ju inte bildkvaliteten
Postad 27 May 2016 - 18:40
Postad 27 May 2016 - 21:29
Det är samma paneler, endast soc skiljer sig och det är sannolikt att det är för prestandan.
Kanske skiljer i ljusstyrka men det påverkar ju inte bildkvaliteten
Kanske påverkar ev skillnad i ljusstyrka en "upplevd" bildkvalitétsförbättring i vissa ögon, om man säger så...? ![]()
RickyDeg, du måste rapportera vad du tycker om den. Är själv sugen på ett köp. 3D är inget som intressant för mig så den passar mig.
Det kommer jag garanterat göra! Med foton! ![]()
Jag är inte heller intresserad av 3D, soundbar eller annat (till synes) onödigt tjafs.
Postad 30 May 2016 - 08:31
Jag tycker diskussionen om LG och deras priser på OLED är lite lustig, och det har väl redan diskuterats här tidigare. Det kostar MASSOR med pengar att utveckla nya tekniker och sedan produktifiera och producera dem. LG är idag helt ensamma om OLED på konsumentmarknaden och driver utvecklingen på the "bleeding edge" och de gör garanterat allt de kan för att få ner kostnaderna över tid, men samtidigt måste de ju få tillbaka pengarna som de satsar för att få ut OLED på marknaden, för det är knappast nån välgörenhetsgrej som LG bedriver ![]()
Även om det inte finns någon konkurrent som också utvecklar OLED så är LG garanterat högst medvetna om att den stora massan inte förstår skillnaden mellan OLED, LED, QLED etc. etc. och därför måste de ner i pris så det tillslut kan konkurrera något sånär prismässigt med, till att börja med, "high end" LCD-apparater men även mer "main stream" LCD förr eller senare. Om de inte kommer dit så kommer de inte att vara lönsamt att satsa på OLED och då skulle inte LG lägga de pengarna som de gör idag om de inte tror att det skulle vara möjligt.
Sen kan man aldrig veta vad framtiden har att erbjuda, det kan segla upp någon ny teknik som sparkar rumpa med OLED, eller åtminstone är likvärdig, men är enklare och billigare att tillverka och då kommer det vara den som gäller för tillfället. Sen hade det såklart gynnat oss konsumenter om det funnits åtminstone en till tillverkare till som konkurrerat med LG för det hade såklart drivit ner priserna mer än något annat.
Den som köper en OLED idag av senaste generation köper helt klart en entusiastprodukt, på gott och ont, och kommer att få räkna med att betala premium för detta och samtidigt riskera diverse barnsjukdomar som alltid finns i ny teknik. Om något år kommer vi med all sannolikhet att ha en helt annan prisbild förutsatt att LG fått ner produktionskostnaderna och fått igång nya fabriker, men fram tills dess är det knappast någon ide att sitta på forum och gnälla över att LG tar överpriser för sina OLED ![]()
Postad 30 May 2016 - 09:03
kollade på Jupiter Ascending blu-ray igår och jag säger bara WOW vilket ögongodis
(och då talar vi inte bara Mila Kunis
) .. det går inte beskriva i ord hur bra bilden blir när film spelas upp på en OLED, man måste nog se det själv för att förstå. Blir att kolla på Star Wars VII i helgen, lär inte se sämre ut iaf ![]()
Postad 31 May 2016 - 15:47
Redigerat av Pachole, 31 May 2016 - 15:52.
Postad 03 June 2016 - 10:18
På hembiobutiken går det nu, sista dag idag, att köpa 65e6v för 67400kr. Sjukt prisvärd!
Var du ironisk här? Eller kallade du precis på riktigt en tv för 67400kr för prisvärd? ![]()
Det är absolut en tv i absolut toppklass, men kan man verkligen kalla en tv för dessa idiotisummor för prisvärd?
Postad 03 June 2016 - 11:29
de beror väll på hur mycket man uppskattar bildkvalitén och vari ditt intresse ligger? du kan ju inte köpa bättre bild för pengarna iaf.
Postad 03 June 2016 - 11:40
^ Om något anses 'prisvärt' eller inte är nog mycket upp till individen då skulle jag tro ![]()
Postad 03 June 2016 - 12:12
Redigerat av Unregisteredb7f6d076, 03 June 2016 - 12:13.
Postad 03 June 2016 - 12:19
Haha! En del kanske resonerar som så att det är värt priset = prisvärt för dem
![]()
Min LG OLED55B6V anländer här om några timmar. Kan redan nu konstatera att jag personligen inte skulle kalla mitt köp av den här 55-tummaren för prisvärt. Ny teknik och allt annat till trots är produktens prislapp högre än vad jag normalt är villig att betala för den här storleken (men mitt behov av en ny TV just nu är inte ett 'normalt' läge
). Skulle personligen aldrig kalla en 65-tums motsvarighet för den dubbla investeringen för 'prisvärd' heller. Förhoppningsvis blir man ju nöjd med upplevelsen även om priset svider...
Postad 03 June 2016 - 12:28
Haha! En del kanske resonerar som så att det är värt priset = prisvärt för dem
![]()
Min LG OLED55B6V anländer här om några timmar. Kan redan nu konstatera att jag personligen inte skulle kalla mitt köp av den här 55-tummaren för prisvärt. Ny teknik och allt annat till trots är produktens prislapp högre än vad jag normalt är villig att betala för den här storleken (men mitt behov av en ny TV just nu är inte ett 'normalt' läge
). Skulle personligen aldrig kalla en 65-tums motsvarighet för den dubbla investeringen för 'prisvärd' heller. Förhoppningsvis blir man ju nöjd med upplevelsen även om priset svider...
Spännande! Rapportera gärna!
Postad 03 June 2016 - 15:01
Var du ironisk här? Eller kallade du precis på riktigt en tv för 67400kr för prisvärd?
Det är absolut en tv i absolut toppklass, men kan man verkligen kalla en tv för dessa idiotisummor för prisvärd?
Det är ju i allra högsta grad upp till var och en, vad du tycker är en idiotsumma är för näste man eller kvinna en struntsumma.
Postad 03 June 2016 - 20:37
Ursäkta men begriper ingenting av detta inlägget.Prisvärt då måste det väl finnas andra alternativ som går att jämföra med, är dyrare och som ger "likvärdig" bild. Så i detta fallet är det nog tvärt om, det är avsevärt dyrare istället. Hur kan det då vara prisvärt? Haha
Prisvärt är väl om du tycker det är värt pengarna du lägger ut för en sak. Prisvärt för dig behöver inte vara prisvärt för en annan.
Postad 03 June 2016 - 20:43
Det kan du räkna med!
Nu har det gått flera timmar, är grymt nyfiken på vad du tycker om den. Gissar att du sitter trollbunden framför tvn
Postad 03 June 2016 - 21:45
Priserna måste ner lite innan köp känns det som. ![]()
Väntar till nästa år då då. Eller till jul.
Redigerat av twebbas, 03 June 2016 - 21:56.
Postad 03 June 2016 - 22:12
Nu har det gått flera timmar, är grymt nyfiken på vad du tycker om den. Gissar att du sitter trollbunden framför tvn
Haha! Någon är ängslig!
Tro mig - det är jag också! Ingen fara dock - the eagle has landed...
Jag börjar med 55" B6V som ersättare för min 7 år gamla 52" Samsung LCD (syns i bakgrunden). Vill dock inte stressa mig igenom uppackning, inkoppling och inkörning. Har ju hela helgen på mig ![]()
För intresserade har jag startat en dedikerad LG OLED55B6V / 65B6V tråd här: https://www.minhembi...howtopic=328957

Postad 03 June 2016 - 23:47
Ja jag köpte och blev först i Sverige mig veterligen och jag har njutit varje timme jag tittat... Jag tycker den är prisvärd! Min Samsung Curved 55" 8505 lcd/led är skit i jämförelse, funkar som sovrums-tv dock...Var du ironisk här? Eller kallade du precis på riktigt en tv för 67400kr för prisvärd?
Huvudsaken är att man blir nöjd, sen om det kostar 10, 30 eller som i detta fall 68000kr är skitsamma.
Jag lägger hellre ut 68 och får något jag är nöjd än att lägga 50 och sitta och vara missnöjd.
Redigerat av Pachole, 03 June 2016 - 23:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
LG OLED55B6V / 65B6V
134 bilder
296 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?