Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox Series X|S - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

2574 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#851

Postad 23 juli 2020 - 18:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 1

Ett 4K 60fps klipp av Halo Infinite.

https://www.youtube....h?v=-E-1BcILTPk

 

Brutalt med pop-in. Hoppas dom kan fixa detta innan releasen.

Det var ju några toppgubbar som lämnade mitt under utvecklingen, känns som att de haft en del problem. Sony är just nu vinnare i grafikmatchen.

 

Inte för att jag vet hur de flesta spel ser ut eftersom det mesta vi får är CG eller inengine med konstiga kameravinklar.

 

Everwild såg ju bra ut, men är det inengine, är det så det kommer se ut? Vad handlar det om, vad gör man?

 

https://www.youtube....eature=emb_logo


Redigerat av Zoiler, 23 juli 2020 - 19:01.


#852

Postad 23 juli 2020 - 19:03

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Halo såg skitkul ut, Fable tilltalar mig inte jättemycket. Spelade ett av dem och minns inte mer än att det vart "ganska kul". Mycket av det andra upplevde jag som utfyllnad, men de är väl i uppstartsfasen av många projekt sen sina inköp och anställningar. Jag tror att det kommer komma mycket bra framöver. Men det kanske kommer lite senare än vissa av Sonys stora titlar. Obsidian kommer säkert göra mycket för Microsoft, de är skickliga. 

 

Gamespass verkar asbra, Microsoft är verkligen konsumentvänliga "denna gången/generationen". Vilket jag älskar, men problemet med spel är inte pengar för min del. Problemet är att hitta tid, och det ingår tyvärr inte i Gamespass. Tror det kommer bli en hit för Microsoft, men det passar inte mig. Även om det lockar mig, all the games!  :D

 

 

Edit: Det där med utfyllnad är ju inte helt korrekt, vissa spel såg fantastiska ut. Everwild t.ex, men det jag menar är att det inte är blockbuster AAA titlarna. Remedys spel såg bra ut med, Control skall ju vara väldigt bra.


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 23 juli 2020 - 19:05.


#853

Postad 23 juli 2020 - 19:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Obsidian kommer säkert göra mycket för Microsoft, de är skickliga.

Avowed är ju Skyrim i Pillars of Eternity-världen. Det kommer säkert många gilla, men vi vet inget om det idag mer än det ytterst lilla vi såg.

 

Fable fick vi inte se nåt av alls, sorgligt.

Halo verkar likna ett GAAS-spel. De kommer bara köra Halo Infinite och uppdatera det i 10 år. Raytracing kommer efter launch t.ex.



#854

Postad 23 juli 2020 - 19:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

Ett problem var att dom inte riktigt visade nån större anledning till att uppgradera till en Series X.

Tack vare att spelen även kommer att rulla på Xbox One, så tror jag många (förutom oss entusiaster) kommer att vänta ett par år, tills dom riktiga exklusiva next gen spelen kommer.



#855

Postad 23 juli 2020 - 19:37

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Ett 4K 60fps klipp av Halo Infinite.
https://www.youtube....h?v=-E-1BcILTPk

Brutalt med pop-in. Hoppas dom kan fixa detta innan releasen.


Kollade det på mobilen, letade pga det du skrev, såg bara dimman i bergen, annara var det inget som störde min upplevelse. Såg riktigt kul ut, kan bli en riktig Doom2016 upplevelse, dvs extremt bra "remaster/reimagine" av första spelet.

#856

Postad 23 juli 2020 - 19:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

Kollade det på mobilen, letade pga det du skrev, såg bara dimman i bergen, annara var det inget som störde min upplevelse. Såg riktigt kul ut, kan bli en riktig Doom2016 upplevelse, dvs extremt bra "remaster/reimagine" av första spelet.

Poppar upp mycket gräs osv.

Är mest tydligt när dom kör jeepen. Men som sagt, dom har några månader till att optimera spelet.

 

Gameplay ser helt klart roligt ut. Mycket mer old-school, än de senaste spelen :)



#857

Postad 23 juli 2020 - 19:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 1

Kollade det på mobilen, letade pga det du skrev, såg bara dimman i bergen

Väldigt tydlig pop-in. Kolla lite längre fram där det är en grön textur, så poppar det in när man kommer närmare. Påminner om Oblivion, där allt ser kalt och naket ut några meter bort.

 

Grejen är den att pop-in borde vara bort nextgen. Men det är så det är, crossgenspel, de kan inte bara skala bort begränsningar.


Redigerat av Zoiler, 23 juli 2020 - 19:54.


#858

Postad 23 juli 2020 - 20:31

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Slökollade, det enda riktigt intressanta för mig var att ett nytt Fable blev officiellt. Dock verkar det releasen vara långt borta, 2022/23?



#859

Postad 23 juli 2020 - 20:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Dock verkar det releasen vara långt borta, 2022/23?

 

Hade det något datum?
 



#860

Postad 23 juli 2020 - 20:45

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 1

Något säger mig att PS5 kommer vinna stort i detta krig. 

Äger samtliga konsoler samt en PC. 

Xbox idag, när man kan spela samtliga spel på PC, blir i stort sett meningslöst för oss som har råd med dyra grafikkort. 

Så inför next-gen, så tror jag att en PS5 + en grym PC är r'tt väg att gå. 

Finns det ens spel till Xbox idag som inte kommer till PC samtidigt? 



#861

Postad 23 juli 2020 - 20:47

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

Jag hade förväntat mig att se lite gameplay från Hellblade 2, men dom verkar ju va kvar i pre-production.

Lär väl bli ett av de första riktiga next gen spelen. Skulle gissa på release runt 2022, om dom inte kommit längre än så här.

 

Phil sa ju:

"You won’t be forced into the next generation. We want every Xbox player to play all the new games from Xbox Game Studios. That’s why Xbox Game Studios titles we release in the next couple of years—like Halo Infinite—will be available and play great on Xbox Series X and Xbox One. We won’t force you to upgrade to Xbox Series X at launch to play Xbox exclusives.”

 

Men den riktiga anledningen till att det blir så, är nog att dom helt enkelt varit för sena, med att påbörja arbetet med de riktiga next gen titlarna.

Det är iaf den känslan jag fick, när jag såg showen.



#862

Postad 23 juli 2020 - 20:54

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Vem hinner spela på 2 plattformar?
Tror det är få som aktivt spelar pc+konsol.

Spel som är utvecklade av MS släpps som Play Anywhere titlar. Men det är ju långt ifrån allt.
Har inte koll på exklusiva spel då inte det spelar nån roll för mig, vill spela "pc" spel på min xbox.
Då jag inte vill hålla på med att alltid känna jag måste uppgradera för att kunna köra ultra i 144 fps.

Att spela på pc och inte nå upp i fördelen med pc,dvs 144fps+ med en skärm med 144+hz då kan man lika gärna spela konsol tycker jag. (Multiplayer då såklart)

#863

Postad 23 juli 2020 - 20:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Men den riktiga anledningen till att det blir så, är nog att dom helt enkelt varit för sena, med att påbörja arbetet med de riktiga next gen titlarna.

Det är iaf den känslan jag fick, när jag såg showen.

 

Det är precis som med EA som visade lite glimtar av nextgen i sin show. Förutom då att MS borde vara längre fram eftersom de äger hårdvaran.

 

Det verkar som vi får vänta till nästa E3 innan vi får se nextgenspel, med några få undantag.

 

Nu visade det sig iofs att många 1stpartyspel är exklusiva för Series X.

 

 

Xbox idag, när man kan spela samtliga spel på PC, blir i stort sett meningslöst för oss som har råd med dyra grafikkort.

 

Beror på vart man vill spela, de flesta sätter inte speldatorn vid TV:n om de föredrar soffan.

 

En skillnad annars är GP-spelen. Det är inte samma på konsol och PC, Xboxen brukar få det bästa.

 

 

 

Åh nej, Fable ryktas vara MMO.

 

https://www.resetera...-an-mmo.254028/



#864

Postad 23 juli 2020 - 21:09

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Hade det något datum?
 

Inget datum men med tanke på hur lite man fick se verkar det vara långt borta.



#865

Postad 23 juli 2020 - 21:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Ja för alla andra spel typ hade väl året åtminstone. Ja det är nog långt borta, fast ryktet om att Playground Games jobbar på det är sen flera år tillbaka, så de borde ha hunnit göra en del.

 

Men blir det ett MMO bryr jag mig inte ändå, de hade ett jobb.



#866

Postad 23 juli 2020 - 21:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

 

Åh nej, Fable ryktas vara MMO.

 

https://www.resetera...-an-mmo.254028/

Men va fan...



#867

Postad 23 juli 2020 - 21:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Men va fan...

I wouldn't read into this too heavily.

It's not an actual 2004 style MMO

 

 

Från en insider. Kanske kan andas ut trots allt.

 

 

Edit:

 

Lee told us that the new Xbox Games Showcase demo takes place roughly four hours into the campaign, which he said is “several times larger than our last two campaigns put together,” referring to Halo 4 and Halo 5.

 

 

Jag minns den gamla goda tiden... 10-12 timmars actionpackade kampanjer. Ser fram emot Infinites 50-timmars kampanj fylld med bloat och sidemissions.


Redigerat av Zoiler, 23 juli 2020 - 21:22.


#868

Postad 23 juli 2020 - 21:17

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

  • 368 inlägg
  • 0

I wouldn't read into this too heavily.

It's not an actual 2004 style MMO


Från en insider. Kanske kan andas ut trots allt.


Fable 76

#869

Postad 23 juli 2020 - 21:25

Marcus187
  • Marcus187
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Om Fable är en MMO så NEJ tack!



#870

Postad 23 juli 2020 - 21:37

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

öh vad betyder MMO?

Nån som kan länka eventet?


Redigerat av merry, 23 juli 2020 - 21:37.


#871

Postad 23 juli 2020 - 21:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

öh vad betyder MMO?

Nån som kan länka eventet?

https://en.wikipedia...yer_online_game

 

https://www.youtube....h?v=F7nkg_5ZfrM


Redigerat av Svante Skoog, 23 juli 2020 - 21:45.


#872

Postad 23 juli 2020 - 22:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 1
Rätt så solid show, 100 spel vid launch är ju tex rätt fett, men riktiga wow-moment saknades. Kanske främst för det nästan helt saknades gameplay, vilket var urtråkigt.

I ett större perspektiv så saknar de även nya argument för att få folk att "byta sida". Jag menar, gamepass och starkast hårdvara har de redan haft i flera år nu. Det har inte räckt. De behöver minst ett argument till för att ändra trenden från nuvarande generation.

Redigerat av pacman, 23 juli 2020 - 22:35.


#873

Postad 24 juli 2020 - 00:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Kanske främst för det nästan helt saknades gameplay, vilket var urtråkigt.

Undrar vem som tyckte att det var en bra idé efter förra ID@Xbox-debaclet att inte heller visa gameplay i 90 % av titlarna på sin stora show.

 

Det går inte att bli hajpad över CGI-trailers eller logotyper som är 2-3 år bort. Sony fattade, gameplay från kända spelserier som folk vet vad de kan förvänta sig av.

 

Frågan är om MS helt enkelt är så långt efter i spelutvecklingen eller om de sparar det bästa och mest färdiga till senare shower. Sony kan fortsätta vänta nu i alla fall.

 

Jag menar, det var väntat att Sony skulle ha de bästa egna spelen då de alltid legat före med det, men efter att MS köpt studios sen 2-3 år tillbaka och skrytit om att de har så många spel att de måste visa upp nya spel på varje mässa annars kommer de ut innan de ens hinner visa dem, så trodde man kanske att de hade något mer konkret att visa upp. Var var ens Battletoads och Age of Empires? Varför inget nytt av Senuas Sacrifice. De kan släppa hur många Bleeding Edge och Grounded som helst men de behöver fler heavy hitters och uppenbarligen tar de lång tid att färdigställa.

 

Kotor 3, Skies of Arcadia-remake, exklusivt GTA6, Half Life 3... det är inte raketforskning :P



#874

Postad 24 juli 2020 - 01:58

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Microsoft är sådana j*vla sopor. HUR fan tror de att detta ska imponera???

 

Halo såg kass ut rent grafiskt. Eller är det bara jag?

 

Sedan en kavalkad av trailers med dassig grafik. Wow. 

 

PS5 kommer vinna på Walkover. 



#875

Postad 24 juli 2020 - 02:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Halo såg kass ut rent grafiskt. Eller är det bara jag?

Tja, har du läst tråden? ;)

 

Dassig grafik? På CGI:n? De visade ingen annan grafik typ.

 

Det här var snyggt, men man kan inte lita på att det är gameplaygrafik.

 

WholeWarlikeCopepod-size_restricted.gif

 

Blir säkert bra i framtiden, men de verkar inte redo nu, eller så håller de tillbaka rejält.



#876

Postad 24 juli 2020 - 08:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

Edit:

 

 

Jag minns den gamla goda tiden... 10-12 timmars actionpackade kampanjer. Ser fram emot Infinites 50-timmars kampanj fylld med bloat och sidemissions.

Jag hade missat, trots att dom visade kartan i nån sekund, att det är ett open-world spel...

Suck. Hade hoppats på en mäktig linjär kampanj.

Såg även det där om att dom ska uppdatera spelet i 10 år. Så detta blir deras Destiny helt enkelt?

Oh well, kommer iaf testa spelet, när det kommer på Game Pass.

 

 

 

Btw, tänkte på Rare. Tänk om dom hade visat upp ett nytt Perfect Dark, eller ett Banjo-Kazooie istället.

Nåt deras fans har väntat på i evigheter nu.

Och tänk om Microsoft hade haft en exklusiv reboot på Ninja Gaiden.

Det är så mycket som jag saknar sen original Xboxen och 360 eran, som jag vill ha en reboot/uppföljare på.

 

Jag vill att dom ska få en comeback, i stil med 360:n. Dom hade så brutalt många bra spel på den tiden.

Kanske smäller det ordentligt, om ett par år, när dom riktiga exklusiva next gen titlarna kommer.

Fram tills dess, så väntar jag med att skaffa Series X.



#877

Postad 24 juli 2020 - 09:02

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Det är coolt med nya spel men det är ju Gameplay som är det enda egentliga intressanta. Allt annat är ju bara reklamtugg.

Även om jag själv inte lär köpa xbox (nöjer mig med sony) så är det kul att se gameplay på kommande konsol generationer oavsett format. Så kom igen, visa Gameplay, bara 4 månader kvar typ ju!

#878

Postad 24 juli 2020 - 09:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0

Rätt så solid show, 100 spel vid launch är ju tex rätt fett, men riktiga wow-moment saknades. Kanske främst för det nästan helt saknades gameplay, vilket var urtråkigt.

I ett större perspektiv så saknar de även nya argument för att få folk att "byta sida". Jag menar, gamepass och starkast hårdvara har de redan haft i flera år nu. Det har inte räckt. De behöver minst ett argument till för att ändra trenden från nuvarande generation.

Därför jag säger att dom måste slå till med nånting oväntat, f.eks använd office-appar på xboxen (slippa köpa PC til lillgrabben) - eller få boxen med subscription (series s då). Det är bara exempel, kan vara vad som helst, men nånting som inte Sony kan göra slår ju hårdast och MS storslägga är ju Windows/Azure.



#879

Postad 24 juli 2020 - 09:29

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Hade Sony så mycket gameplay? Minns bara ett utöver timed exclusives spel, som de var noga med att inte uppge som det så man skulle tro att det var exklusiva spel. Men det kan vara att jag inte tittade så engagerat.

Halo såg kul ut, och det är det viktigaste för mig. Grafiskt kändes det lite blandat men i farten tänkte jag inte mycket på det.

Sen är jag nyfiken på Avowed och Fable. Everwild såg ju spännande ut men där har man ingen aning om vad för slags spel det kommer bli.

Forza Motorsport går ju alltid hem också.

Grounded får man ju pröva med sonen. Får hoppas det blir cross play så kan jag spela på PC och sonen på Xbox. Som vi gör idag med Sea of Thieves. Game pass och play anywhere gör kombinationen Xbox och PC väldigt attraktiv för mig.

Skadar ju inte att xCloud kommer ingå också. Funkar väldigt bra för spel som går att spela på mindre skärmar när man är ute och reser.

#880

Postad 24 juli 2020 - 09:30

STiFLR
  • STiFLR
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Det är coolt med nya spel men det är ju Gameplay som är det enda egentliga intressanta. Allt annat är ju bara reklamtugg.

Även om jag själv inte lär köpa xbox (nöjer mig med sony) så är det kul att se gameplay på kommande konsol generationer oavsett format. Så kom igen, visa Gameplay, bara 4 månader kvar typ ju!

Är också ps-"fanboy" ;) men följer även allt som har med xsx att göra för att få uppfattning hur grafik/gameplay kommer bli next-gen, fast denna gång blev man återigen besviken.



#881

Postad 24 juli 2020 - 09:47

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Tyckte Microsoft verkligen visade varför gamepass är så sjukt bra, allt de visade kommer ju att gå att spela via gamepass. Så en Xbox Series X och gamepass blir det för mig, kommer även köpa en Playstation 5 för de exklusiva titlarna som jag vill spela där. 

 

Förstår inte riktigt varför alla var så besvikna på Halo, direkt när man fick höra att det skulle även släppas till gamla xbox one maskinerna så förstod man ju att det inte skulle vara något grafiskt monster. Tycker det såg bra ut och ska bli kul att få röja runt med Master Chief igen.

 

En bra show och många lir som jag vill se mera av, nu vill vi veta priset och release datum för båda konsolerna...



#882

Postad 24 juli 2020 - 10:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

 


Förstår inte riktigt varför alla var så besvikna på Halo, direkt när man fick höra att det skulle även släppas till gamla xbox one maskinerna så förstod man ju att det inte skulle vara något grafiskt monster. Tycker det såg bra ut och ska bli kul att få röja runt med Master Chief igen.

Saken är den, att även för att vara current gen, så såg det inte speciellt snyggt ut.

Jämför t.ex. med Gears 5, och även Halo 5, som ser bättre ut.

 

Men sen vet vi inte hur gammal demo versionen är. Kanske blir det mycket snyggare vid releasen, iaf om dom ger oss ett higher texture pack, på Series X.

 

 

EdpxLOmWsAITT6p.jpg


Redigerat av Svante Skoog, 24 juli 2020 - 10:10.


#883

Postad 24 juli 2020 - 10:29

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0
Är inte problemet att fiender saknar ljussättning/skuggor? Detaljerna är det inget fel på tycker jag utan att ha detaljstuderat stillbilder.

#884

Postad 24 juli 2020 - 10:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

Är inte problemet att fiender saknar ljussättning/skuggor?

Ja det ser väldigt platt ut. Det ser ut som när man stängt av skuggor och andra effekter på ett PC spel.

Finns skuggor på vissa ställen, men på andra saknas dom helt. Vissa verkar poppa in, precis som andra detaljer.

 

Ett annat problem, är ju att spelet inte är färdigt, och t.ex. Ray Tracing m.m. kommer vid senare tillfälle.

Så det känns lite som Early Access/Beta. Spelet kanske är skitsnyggt om ett par år, när dom släppt en massa uppdateringar.



#885

Postad 24 juli 2020 - 14:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Den där bilden såg otroligt tråkig ut, ja. Som ett halvdant 360/PS3-spel.

#886

Postad 24 juli 2020 - 15:03

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0
Stackarna, den där bilden kommer bli årets meme. :D

Arvinge till den klassiska 360-bilden...
https://images.app.g...iMxGHXgwKiqVQZ6

Tror de kommer kunna fila till det tekniska rätt bra till release dock. Tveksam "art-direction" dock och det är inget som fixas bara sådär.

Redigerat av pacman, 24 juli 2020 - 15:07.


#887

Postad 24 juli 2020 - 15:24

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0

Att kalla Halo för lovande är ju fullständigt absurt. Helt otroligt att MS väljer att visa upp den skiten. Ni som är positiva här inne måste få era ögon undersökta. 



#888

Postad 24 juli 2020 - 15:35

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0
Forza såg ju väldigt lovande ut iaf. Förutsatt att det inte tappar för mkt vid gameplay.

#889

Postad 24 juli 2020 - 17:07

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Halo blir GAAS-spel? och Fable MMO-liknande(också GAAS?), om jag tillåter mig själv att vara lite cynisk börjar jag nästan misstänka att game pass kommer innehålla väldigt många just GAAS spel med mikrotransaktioner. Det är kanske så de vill få ekonomi i det?

 

 

 

EDIT, Eurogamer tankar om nya Halo:

https://www.eurogame...-infinite-looks


Redigerat av Unregistered6fb5a100, 24 juli 2020 - 17:19.


#890

Postad 24 juli 2020 - 18:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Halo blir GAAS-spel? och Fable MMO-liknande(också GAAS?), om jag tillåter mig själv att vara lite cynisk börjar jag nästan misstänka att game pass kommer innehålla väldigt många just GAAS spel med mikrotransaktioner. Det är kanske så de vill få ekonomi i det?

Det tror jag inte, de tjänar ju på det redan idag. Sen finns det förstås de som köper till DLC och mikrotransaktioner redan idag, men spelen är inte handplockade för det. Antagligen är det många som bara betalar månadsutgiften och låter den löpa.

 

Hade Sony så mycket gameplay? Minns bara ett utöver timed exclusives spel

 

 

Ratchet, Playroom, Godfall, Sackboy, Gran Turismo, Destruction All Stars. Horizon hade ju "gameplay" även om det inte var ur rätt kameravinkel, man förstår hur det kommer se ut och vi vet redan hur gameplay är. Samma med Miles Morales. Demons Souls såg vi bilder på från spelet efteråt och trailern var gjord i motorn.

 

Jag tror alla deras egna spel hade gameplay, eller i alla fall att man kunde se grafiken.

 

Xbox hade Halo. Psychonauts 2 och Grounded som vi redan sett. Forza, tja vi såg några bilar. Crossfire, fast det är inte deras egna.

 

Det stora problemet är att hälften av de egna spelen de visade inte hade någon substans, som Avowed, Senuas, Fable, State of Decay. Och att det gameplay de visade var mycket mindre imponerande grafiskt än Sonys. Tittar man på Demons Souls eller Horizon t.ex., det är sån grafik man bör förvänta sig minst av nextgen och MS är ju inte dummare än att de kan göra sån grafik också. Men spelgrafiken de visade med  Halo och Psychonauts behöver de inte Series X för, det klarar One X.

 

Everwild är det som står ut, men där vet jag inte hur gameplay kommer funka eller om det ens var spelgrafik.

 

Nästa år lär bli bra, men det gäller att vara redo till launchen.

 

 

Btw, tänkte på Rare. Tänk om dom hade visat upp ett nytt Perfect Dark, eller ett Banjo-Kazooie istället.

Nåt deras fans har väntat på i evigheter nu.

Och tänk om Microsoft hade haft en exklusiv reboot på Ninja Gaiden.

 

 

NG hade jag verkligen velat ha, men det kanske är svårt nu då det var ett tag sen och Itagaki inte jobbar där längre. Men det hade jag försökt få till.

 

Perfect Dark kommer från The Initiative. Rare kan göra Kameo 2 istället ;). Hade vart ett bra grafiskt showcase iaf.

 

Lt1dR8x.png


Redigerat av Zoiler, 24 juli 2020 - 18:36.


#891

Postad 24 juli 2020 - 18:59

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Det tror jag inte, de tjänar ju på det redan idag. Sen finns det förstås de som köper till DLC och mikrotransaktioner redan idag, men spelen är inte handplockade för det. Antagligen är det många som bara betalar månadsutgiften och låter den löpa.

 

 

Ratchet, Playroom, Godfall, Sackboy, Gran Turismo, Destruction All Stars. Horizon hade ju "gameplay" även om det inte var ur rätt kameravinkel, man förstår hur det kommer se ut och vi vet redan hur gameplay är. Samma med Miles Morales. Demons Souls såg vi bilder på från spelet efteråt och trailern var gjord i motorn.

 

Jag tror alla deras egna spel hade gameplay, eller i alla fall att man kunde se grafiken.

 

Xbox hade Halo. Psychonauts 2 och Grounded som vi redan sett. Forza, tja vi såg några bilar. Crossfire, fast det är inte deras egna.

 

Det stora problemet är att hälften av de egna spelen de visade inte hade någon substans, som Avowed, Senuas, Fable, State of Decay. Och att det gameplay de visade var mycket mindre imponerande grafiskt än Sonys. Tittar man på Demons Souls eller Horizon t.ex., det är sån grafik man bör förvänta sig minst av nextgen och MS är ju inte dummare än att de kan göra sån grafik också. Men spelgrafiken de visade med  Halo och Psychonauts behöver de inte Series X för, det klarar One X.

 

Everwild är det som står ut, men där vet jag inte hur gameplay kommer funka eller om det ens var spelgrafik.

 

Nästa år lär bli bra, men det gäller att vara redo till launchen.

 

 

 

NG hade jag verkligen velat ha, men det kanske är svårt nu då det var ett tag sen och Itagaki inte jobbar där längre. Men det hade jag försökt få till.

 

Perfect Dark kommer från The Initiative. Rare kan göra Kameo 2 istället ;). Hade vart ett bra grafiskt showcase iaf.

 

Lt1dR8x.png

 

 

Du har säkert rätt om game pass. Jag kommer vara deras kund oavsett, om inte på Series X så på Windows. Detta är på många sätt en bra strategi för dem och en bra lösning för mig som kund också.

 

Everwild har tydligen inte gameplay än: 

 

https://www.gamereac... gameplayideer/

 

Release ligger nog långt borta



#892

Postad 24 juli 2020 - 21:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

"GM of Xbox Games Marketing Aaron Greenberg was questioned about this in a livestream with Inside Gaming yesterday, and gave his thoughts surrounding some of the negative feedback for the game's graphics:

 

"I mean, listen, we're in the middle of a global pandemic, it's July, we're far from holiday. You're seeing a work-in-progress game. With that said, you probably watched the stream in 1080p (maybe), so we have put up a 4K/60fps on-demand stream, so I'd say go back and look at the game in 4K/60... it's very hard to show the full power and graphic fidelity of what Xbox Series X will be able to deliver for you over a stream."

 

https://www.purexbox...finites_visuals

 

Hmm...

191003093.jpg



#893

Postad 24 juli 2020 - 22:15

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Digital Foundry går igenom konfen i 4k60 kvalitet.

https://www.youtube....h?v=H9yYrn8DYmA



#894

Postad 24 juli 2020 - 22:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 855 inlägg
  • 0
"it's very hard to show the full power and graphic fidelity of what Xbox Series X will be able to deliver for you over a stream"

Rätt roligt citat med tanke på att demot kördes på en pc...
https://www.neogaf.c...ries-x.1557752/

#895

Postad 24 juli 2020 - 23:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 715 inlägg
  • 0

Rykten:

 

Series S
* Kan vara dom använder 22cus (2 fler) och klockar den högre
* Den ska vara väldigt liten! (typ boxe-box)
* Pris - $250-300

Strategi:
Xbox as a service - betala varje månad och få en ny box när det behövs..lite som Windows nu att det inte går i generationer utan bara flyter på (så länge du betalar). Tvärt emot Sony som tror stenhårt på generationer.



#896

Postad 25 juli 2020 - 13:32

merry
  • merry
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0

Att kalla Halo för lovande är ju fullständigt absurt. Helt otroligt att MS väljer att visa upp den skiten. Ni som är positiva här inne måste få era ögon undersökta. 

Håller med, detta är ju riktigt illa. Bra för plånboken dock, dåligt för hypen!



#897

Postad 25 juli 2020 - 16:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 604 inlägg
  • 0

Något säger mig att PS5 kommer vinna stort i detta krig. 

Äger samtliga konsoler samt en PC. 

Xbox idag, när man kan spela samtliga spel på PC, blir i stort sett meningslöst för oss som har råd med dyra grafikkort. 

Så inför next-gen, så tror jag att en PS5 + en grym PC är r'tt väg att gå. 

Finns det ens spel till Xbox idag som inte kommer till PC samtidigt? 

Det här är tyvärr sant, varför ska jag köpa en Series X när man kan spela alla exklusiva Xbox spel på PC, har redan ett grafikkort som matchar Series X och nästa kort blir väl ett 3080Ti eller vad dom kommer heta med 20 Tflops.

 

MS imponerar bara på kraften ännu men inte om man jämför med en PC.

 

MS har inte lyckats övertyga mig om att jag måste ha en SX konsol, Sony har än så länge fler och bättre på spel. Det känns som MS spel inte kommer bli färdiga till releasen, eller så kommer man släppa spel som borde vara i Beta stadiet som sedan kommer få massor av uppdateringar.

 

Kraft och konsol går till MS men på mjukvarufronten leder Sony så här långt.



#898

Postad 25 juli 2020 - 17:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 1

DF analyserade Halo och showen. Utöver att de hatade att så mycket CG visades tyckte de att det var uppenbart att Halo är ett Xbox One-spel som putsats på Series X (och är ofärdigt).

 

Det kommer säkert se klart bättre ut sen när de har korrekt belysning (raytracing) och har gjort färdigt spelet, men de får skylla sig själva när de visar ett Xbox One-spel på en nextgenkonferens. Nån rådgivare tyckte förmodligen att de hade så lite gameplay på allt annat, så de var tvungna att visa gameplay av Halo även i det stadiet. Trodde antagligen att folket skulle respektera att de visar gameplay och ha förståelse för grafiken. Men är det nåt folk gillar mer än gameplay är det grafik så där gjorde han ett misstag.



#899

Postad 25 juli 2020 - 17:40

appel_
  • appel_
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Det här är tyvärr sant, varför ska jag köpa en Series X när man kan spela alla exklusiva Xbox spel på PC, har redan ett grafikkort som matchar Series X och nästa kort blir väl ett 3080Ti eller vad dom kommer heta med 20 Tflops.

 

MS imponerar bara på kraften ännu men inte om man jämför med en PC.

 

MS har inte lyckats övertyga mig om att jag måste ha en SX konsol, Sony har än så länge fler och bättre på spel. Det känns som MS spel inte kommer bli färdiga till releasen, eller så kommer man släppa spel som borde vara i Beta stadiet som sedan kommer få massor av uppdateringar.

 

Kraft och konsol går till MS men på mjukvarufronten leder Sony så här långt.

 

Jämför man med en PC för $500 så tycker jag det imponerar iaf eller vad nu Series X kommer kosta. Jag tycker en Xbox till 65" 4k tvn är perfekt för mig och familjen, och sen en ok PC ifall man vill spela tillsammans på spel som inte är splitscreen. Har inget behov av att lägga > 8000kr bara på ett grafikkort. 



#900

Postad 25 juli 2020 - 17:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 462 inlägg
  • 0

Skrattade gott åt denna videon från GamingBolt, där han tycker grafiken i Halo Infinite är jämförbar med Last of Us 2 :D

https://youtu.be/q_RU3TqsABA

 

Ca 6 minuter in, så börjar han analysera grafiken i Fable och State of Decay 3. Problemet är ju att det är CGI trailers, och inte in-engine :D





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.