Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
#851
Postad 23 November 2011 - 14:35
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor så jag kör dem igen:
Jag har tre frågor (Sagem boxen) 1. Varför är det inte 5.1 ljud på t.ex. Doobidoo när det har varit det tidigare säsonger? 2. I infofältet finns det "HD" och "5.1" som kan tändas eller släckas beroende på utsändningen. Mitt förslag är att dessa tas bort efterom de aldrig stämmer ändå! 3. Det händer allt som oftast att bilden pixlar sig och ljudet kommer i osynk, detta händer alltid vid inspelat materila (Ett känt problem) men även när man gör Time-Shift. När ska detta fixas? 4. Eftersom ADB boxen känns så pass mer avancerad så undrar jag om inte C.D. hade vunnit på att föröska få Spotify eller liknande implementerat. Eller?
Hej Melmacs! Här kommer svar på dina frågor: 1) När det gäller 5.1 ljud på Doobidoo samt andra program är det själva programbolaget som bestämmer vad som ska sändas i 5.1 och inte Canal Digital. För att få ett svar på din fråga rekomenderar vi att du vänder dig till programbolaget, i detta fall SVT. 2) Vad det gäller "HD" och "5.1" som kan tändas eller släckas beroende på utsändningen kan vi inte ge ett svar i dagsläget. Det här är något som våra tekniker får undersöka. 3) Det här är som du säger, ett känt problem. Vi har lyft frågan till Sagem och inväntar en lösning. 4) Produktutveckling av boxen kommer att fortgå, vi har stora möjligheter och boxen är inte färdigutvecklad än. Vilka funtioner som tillkommer är ännu inte klart, men vi är alltid tacksamma för förslag eller önskemål. Med vänliga hälsningar Jenny
#852
Postad 23 November 2011 - 14:46
Unregisteredb71577f7
-
Unregisteredb71577f7
-
Användare
-
-
164 inlägg
Vilka funtioner som tillkommer är ännu inte klart, men vi är alltid tacksamma för förslag eller önskemål.
Med vänliga hälsningar Jenny
Skit i nya funktioner för närvarande, koncentrera er på att fixa buggarna i stället, det vore klädsamt efter dessa problemfyllda år...
#853
Postad 23 November 2011 - 15:38
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Du får nog skilja på CanalDigital och Canal+, tror inte CanalDigital kan bestämma hur Canal+ paketerar sitt innehåll. Frågan är nog så befogad, men ställd till fel företag.
Nja. CD är min leverantör av program så jag anser nog att det är till CD frågorna bör ställas,och jag anser också att ev.problem med deras levarantörer får dom ta och inte hänvisa till oss abbonenter att kontakta dessa.
#854
Postad 23 November 2011 - 16:19
Unregistered4eff8a47
-
Unregistered4eff8a47
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Nja. CD är min leverantör av program så jag anser nog att det är till CD frågorna bör ställas,och jag anser också att ev.problem med deras levarantörer får dom ta och inte hänvisa till oss abbonenter att kontakta dessa.
Så här är det väl? 8. ÄNDRINGAR CD kan ändra utbudet, avgifter eller andra villkor i Avtalet genom skriftligt meddelande till Kunden senast 30 dagar innan ändringen träder i kraft. Om ändringen är till nackdel för Kunden får Kunden säga upp Avtalet med verkan från det att ändringen ska gälla, utan att det medför någon kostnad eller avgift och utan att behöva betala slutavgift. Ändring i utbudet får ske om avtal med programbolag upphör eller blir väsentligt dyrare för CD. Ändring av avgifter får ske om CD:s kostnader för att visa utbudet ökar på grund av nya eller ändrade skatter eller allmänna avgifter, myndighetsbeslut, ändring av lag eller annan författning, satellit- eller transponderfel eller ändrade villkor i förhållande till programbolag eller annan underleverantör. Ändring av andra villkor i Avtalet får ske om ändringen vid en objektiv bedömning inte kan anses vara till nackdel för Kunden. --- 20. TVIST Parterna ska i första hand försöka lösa tvist i anledning av Avtalet genom överens-kommelse. Om Parterna inte kan komma överens ska tvisten behandlas i allmän domstol. Kunden kan dessutom alltid vända sig till den kommunala konsumentvägledningen för rådgivning eller hänskjuta tvisten till Allmänna Reklamationsnämnden i den mån nämnden är behörig.
Så frågan är vad ändring av utbudet innebär. Rimligtvis att kanaler försvinner, men t ex förlusten av PL måste väl rimligtvis vara en förändring till nackdel av utbudet. Om faktumet att Canal+ slutar sända serier i HD är det, är väl en öppen tolkning. Har du fått något besked från CD om huruvida de anser att det är en ändring till Nackdel för Kunden? När jag tänker på saken är det väl ingen som fått något skriftligt meddelande från dem om att Canal+ slutar med serier i HD, eller? I så fall talar det väl för att de inte tycker det. Och då finns nog inget annat att göra än att driva frågan enligt punkt 20. Fast allt det handlar ju bara om att lämna Canal+ och/eller CD. Att tvinga Canal+ att fortsätta sända serier i HD kan vi ju knappast göra, och de verkar inte ha ändrat sig trots att många här gett sin feedback till dem (mig inkluderat). /NOP
#855
Postad 24 November 2011 - 03:10
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
1) När det gäller 5.1 ljud på Doobidoo samt andra program är det själva programbolaget som bestämmer vad som ska sändas i 5.1 och inte Canal Digital. För att få ett svar på din fråga rekomenderar vi att du vänder dig till programbolaget, i detta fall SVT.
Nu vet jag inte om det gäller i just detta fallet Men det är Canal Digital som själva gör kodningen när det gäller ljudet för de kanaler man sänder från SVT Detta beroende på att det skall passa er plattform Så det är ganska meningslöst att vända sig till SVT om det är er kodning som inte fungerar ( IGEN ) Förra gången varade det i 6 månader har jag läst tidigare på detta forum och frågan är ju om ni vet vad ni gör ? Tv3 bilden tog ju 4 månader för er att fatta att felet låg hos er. Det kanske måste till lite Internutbildning i CD Huset
#856
Postad 24 November 2011 - 09:01
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Nja. CD är min leverantör av program så jag anser nog att det är till CD frågorna bör ställas,och jag anser också att ev.problem med deras levarantörer får dom ta och inte hänvisa till oss abbonenter att kontakta dessa.
Hej Askungen, Canal+ bestämmer hur de vill utforma sina tablåer och vad som ska sändas men självklart framför vi dina synpunkter till dem. Med vänliga hälsningar, Miriam
#857
Postad 24 November 2011 - 19:46
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hej Askungen,
Canal+ bestämmer hur de vill utforma sina tablåer och vad som ska sändas men självklart framför vi dina synpunkter till dem.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Så skall det låta  Redit: Vad skönt att comhems köp av CD kabeltv inte gick igenom
Redigerat av MalcomX, 24 November 2011 - 19:47.
#858
Postad 24 November 2011 - 19:56
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Redit: Vad skönt att comhems köp av CD kabeltv inte gick igenom
Vad är det för skönt med det? Som det är nu utvecklar inte CD sin kabeltv-tjänst för 5 öre. Har inte kommit en uppdatering på hur länge som helst. Alla tjänster och nyheter de presenterar är riktade mot parabolkunder. Är ingen fan av comhem men de utvecklar ju iaf sina tjänster.
#859
Postad 24 November 2011 - 22:10
Unregistered8f84b172
-
Unregistered8f84b172
-
Användare
-
-
173 inlägg
Vad är det för skönt med det? Som det är nu utvecklar inte CD sin kabeltv-tjänst för 5 öre. Har inte kommit en uppdatering på hur länge som helst. Alla tjänster och nyheter de presenterar är riktade mot parabolkunder.
Är ingen fan av comhem men de utvecklar ju iaf sina tjänster.
Exakt! Boxen (HD PVR 102-CT) har inte uppdaterats sedan i mars 2010. Inga nya tjänster, inget nytt gränssnitt....NADA! Jag har (peppar, peppar) aldrig haft problem med min box, så jag är glad. Men det är nästan så att jag såg fram emot Comhems övertagande då CD redan verkar ha lagt ner kabeltv-tjänsten.
#860
Postad 24 November 2011 - 23:14
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Man får se det på lite längre sikt
Ett övertagande hade inneburit näst intill monopol för comhem
Ni tror väl ändå inte att CD kommer att köra sig själv i graven ?
Antingen så gör de en nysatsning, eller så kommer det en annan köpare
Läs Konkurrensverkets stämningsansökan, så kommer ni nog förstå hur illa ställt det är på denna marknaden.
#861
Postad 25 November 2011 - 08:49
Darkie
-
Darkie
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Jo är medveten om situationen men att ha en leverantör som inte lägger ned någon tid alls på sin tjänst utveckling är i min värld sämre än en med monopol som iaf går framåt.
Men oavsett om det blir nysattsning eller ny köpare så kommer det dra ut på tiden vilket medför att tjänsten/boxen vi kunder kör på blir än mer antik.
#862
Postad 25 November 2011 - 10:07
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Ett övertagande hade inneburit näst intill monopol för comhem
Mja, att marknadsandelen för ComHem skulle gått från 60% till 68% hade väl inte i sig inneburit att man fått mer eller mindre monopol än man redan har, men visst vore det ett steg i fel riktning och konkurrenterna hade fått det ännu lite svårare. Monopolrisken är ju litegrann inbyggd i kabelmarknaden då slutkund inte har någon egen valfrihet och inget eller ganska lite att säga till om i de fall valet berör stora fastighetsbestånd som det ofta gör och det kan vara en omfattande procedur för fastighetsägare att byta leverantör. I praktiken har leverantörerna tack vare detta ofta monopol inom ganska stora geografiska områden. Nu tror jag inte affären nödvändigtvis är död i och med detta, misstänker att ComHem redan förberett olika förhandlingsbud för att blidka myndigheterna.
#863
Postad 27 November 2011 - 20:48
Fraden
-
Fraden
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
text... Miriam
Hej hej. Jag och min fru har varit kunder hos er i flera år. Vår inspelningsbara box (250gb) har lagt av, och har blivit utdömd utav eran support. Jag försökte förhandla med er och få åtminstone eran nya 500gb box för samma pris som för era nya kunder. Jag erbjöd mig även att förlänga mitt abonnemang hos er. Men icke! Ni sa att det fanns ett erbjudande på mina sidor, men när jag har loggat in så hittar jag inget erbjudande (kollade i dag). Minns dock att det fanns ett erbjudande för 2995:- för oss trogna kunder, men nu är detta borta ifrån mina sidor. Hursomhelst så tycker jag att det är konstigt hur ni kan ha dom mest nöjdaste kunderna, då jag bara haft strul med våran 250gb box. Den har inte spelat in efter ordning, vägrar att starta ibland samt att den har hängt sig titt som tätt. Jag har ringt in till eran support ett par ggr, och fått "order" om att trycka si och så på kontrollen för att göra en manuell uppdatering m.m. Då jag inte gillar att sitta i telefonkö, eller få samma tips stup i ett, så har jag istället för att ringa och gnälla gjort det som ni har sagt tidigare. Alltså gjort manuella uppdateringar, samt stått ut med att boxen hänger sig, samt att man inte har fått se det man ville se när man kommit hem efter jobbet (alltså det som boxen var tänkt att spela in). Nåja, jag ringde som sagt var in till er, och sa som det var att jag har haft strul med eran box sedan start. Och era uppdateringar har bara gjort boxen sämre och sämre. jag frågade även då om jag inte kunde få kompensation på nya boxen som flera utav era andra kunder med problem har haft (han jag pratade med nämnde att dom fått köpa den för 2000:-). Det gick ni inte med på. Inte heller fick jag köpa boxen för 2495:- som era nya kunder. Jag ifrågasatte då varför några utav era kunder fick ett reducerat pris och inte vi. Då fick jag tillsvars att det berodde på att jag inte hade ringt in till supporten tillräckligt mycket! Ska det verkligen vara så här? Man får ju bara samma "tips" varje gång man ringer in: -Gör en manuell uppdatering. -Formatera hdd osv osv.... Kan tilläggas att jag även har fått boxen utbytt en gång, samt strömadaptern. Jag är förbaskat nöjd med era kanaler förövrigt. Dock så tycker jag det är förjävligt att era gamla trogna kunder ska få ett totalt värdelöst erbjudande (betala 500:- mer än för nya kunder). Har flera olika tjänster från olika leverantörer här hemma. Tv, mobil, bredband m.m. Och INGEN utav dessa beter sig på detta vis. Jag hoppas verkligen att jag får svar ifrån er, då jag inte har fått detta dom gångerna som jag har ringt in till er och ställt dessa frågor. Mvh En trogen kund som har tröttnat något så fruktansvärt!
#864
Postad 27 November 2011 - 22:06
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Det finns vissa som fått den för 1495
#865
Postad 28 November 2011 - 01:21
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Har vid ett flertal tillfällen frågat CD om när redigeringsfunktionen återkommer i Sagem HD PVR101-ST men får inget svar via CD:s hemsida. Avser CD att begå avtalsbrott eller när återkommer funktionen? Samma sak med ADB HD PVR-5720SX, CD vägrar att svara på om funktionen finns i denna box eller om CD har valt bort redigeringen. Vad kommer att gälla? Avser CD att bryta mot villkoren eller hur tänker CD? Finns det inte någon med juridisk kompetens på CD som kan svara på frågorna? Svara nu!
#866
Postad 28 November 2011 - 02:58
Fraden
-
Fraden
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Det finns vissa som fått den för 1495
Nej nu jäklar! Vill ha svar på hur det kan vara på detta viset! Vill även ha svar på mina andra frågor ovan. Ska bli kul och se om dom svarar nu i dag (måndag).
#867
Postad 28 November 2011 - 06:49
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Det finns vissa som fått den för 1495
En kompis fick den gratis, så han kunde byta ut sin Nokia 9802 till något nyare och han har enbart Familypaketet. Själv har man lagt ned nästan 6.000 på två värdelösa boxar och för det får man ingenting tillbaka än magsår på hur dessa fungerar.
#868
Postad 28 November 2011 - 08:59
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Vad kommer att gälla? Avser CD att bryta mot villkoren eller hur tänker CD?
Bara en fundering, på vilket sätt innebär frånvaron av denna funktion att CD gör ett avtalsbrott? Nu har jag inte lusläst avtalet och jag vet att frågan varit uppe förut. När jag frågat CD om Sagem-boxen, och som de själva sagt på forumet (i denna tråd?), kommer de att fortsätta utveckla mjukvaran. Exakt vad det innebär, bara buggfixar eller nya funktioner, har de inte förtäljt. imho - även om de inte kan fixa en "klipp-i-mitten" funktion så kan de ta in en "klipp-i-slutet" och gärna "klipp-ihop" funktion. Torde vara ganska enkelt och och resurssnålt. Gäller även ADB-boxen för den delen.
Redigerat av Monshi, 28 November 2011 - 09:09.
#869
Postad 28 November 2011 - 09:08
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej hej. Jag och min fru har varit kunder hos er i flera år. Vår inspelningsbara box (250gb) har lagt av, och har blivit utdömd utav eran support.
Jag försökte förhandla med er och få åtminstone eran nya 500gb box för samma pris som för era nya kunder. Jag erbjöd mig även att förlänga mitt abonnemang hos er. Men icke!
Ni sa att det fanns ett erbjudande på mina sidor, men när jag har loggat in så hittar jag inget erbjudande (kollade i dag). Minns dock att det fanns ett erbjudande för 2995:- för oss trogna kunder, men nu är detta borta ifrån mina sidor.
Hursomhelst så tycker jag att det är konstigt hur ni kan ha dom mest nöjdaste kunderna, då jag bara haft strul med våran 250gb box. Den har inte spelat in efter ordning, vägrar att starta ibland samt att den har hängt sig titt som tätt. Jag har ringt in till eran support ett par ggr, och fått "order" om att trycka si och så på kontrollen för att göra en manuell uppdatering m.m. Då jag inte gillar att sitta i telefonkö, eller få samma tips stup i ett, så har jag istället för att ringa och gnälla gjort det som ni har sagt tidigare. Alltså gjort manuella uppdateringar, samt stått ut med att boxen hänger sig, samt att man inte har fått se det man ville se när man kommit hem efter jobbet (alltså det som boxen var tänkt att spela in).
Nåja, jag ringde som sagt var in till er, och sa som det var att jag har haft strul med eran box sedan start. Och era uppdateringar har bara gjort boxen sämre och sämre.
jag frågade även då om jag inte kunde få kompensation på nya boxen som flera utav era andra kunder med problem har haft (han jag pratade med nämnde att dom fått köpa den för 2000:-). Det gick ni inte med på. Inte heller fick jag köpa boxen för 2495:- som era nya kunder.
Jag ifrågasatte då varför några utav era kunder fick ett reducerat pris och inte vi. Då fick jag tillsvars att det berodde på att jag inte hade ringt in till supporten tillräckligt mycket!
Ska det verkligen vara så här? Man får ju bara samma "tips" varje gång man ringer in: -Gör en manuell uppdatering. -Formatera hdd osv osv....
Kan tilläggas att jag även har fått boxen utbytt en gång, samt strömadaptern.
Jag är förbaskat nöjd med era kanaler förövrigt. Dock så tycker jag det är förjävligt att era gamla trogna kunder ska få ett totalt värdelöst erbjudande (betala 500:- mer än för nya kunder).
Har flera olika tjänster från olika leverantörer här hemma. Tv, mobil, bredband m.m. Och INGEN utav dessa beter sig på detta vis.
Jag hoppas verkligen att jag får svar ifrån er, då jag inte har fått detta dom gångerna som jag har ringt in till er och ställt dessa frågor.
Mvh En trogen kund som har tröttnat något så fruktansvärt!
Hej! När det gäller kompensationspriserna på den nya inspelningsbara boxen har varje ärende bedömts individuellt. Om du skickar dina kunduppgifter till oss i ett PM så kan reklamationsavdelningen se över ditt ärende och kontakta dig. Med vänliga hälsningar Pauline
#870
Postad 28 November 2011 - 09:08
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1649 inlägg
Bara en fundering, på vilket sätt innebär frånvaron av denna funktion att CD gör ett avtalsbrott? Nu har jag inte lusläst avtalet och jag vet att frågan varit uppe förut. När jag frågat CD om denna box, och som de själva sagt på forumet (i denna tråd?), kommer de att fortsätta utveckla mjukvaran. Exakt vad det innebär, bara buggfixar eller nya funktioner har de inte förtäljt.
imho - även om de inte kan fixa en "klipp-i-mitten" funktion så kan de ta in en "klipp-i-slutet" och gärna "klipp-ihop" funktion. Torde vara ganska enkelt och och resurssnålt.
Han torde nog åsyfta: 19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet. Varan ska vidare anses felaktig, om den inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som någon annan än säljaren, i tidigare säljled eller för säljarens räkning, har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet. <a href=" http://www.notisum.s...0932.HTM#P19S1" title="19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper..">Första och andra styckena gäller inte, om säljaren visar att uppgifterna har rättats i tid på ett tydligt sätt eller att uppgifterna inte har inverkat på köpet. Andra stycket gäller inte heller, om säljaren visar att han varken kände till eller borde ha känt till uppgifterna.
#871
Postad 28 November 2011 - 12:56
Fraden
-
Fraden
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
När det gäller kompensationspriserna på den nya inspelningsbara boxen har varje ärende bedömts individuellt. Om du skickar dina kunduppgifter till oss i ett PM så kan reklamationsavdelningen se över ditt ärende och kontakta dig.
Med vänliga hälsningar Pauline
hejsan. Jag har fortfarande inte fått svar på mina andra frågor jag ställde till er. Men visst. Jag skickar ett PM till er. Dock känns det lite lite bättre att ni försöker att lösa detta (nåja, det har jag ju ej sett ännu). Edit: PM-skickat!
Redigerat av Fraden, 28 November 2011 - 13:53.
#872
Postad 28 November 2011 - 13:04
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Han torde nog åsyfta: 19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper eller användning som säljaren har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet. Varan ska vidare anses felaktig, om den inte överensstämmer med sådana uppgifter om dess egenskaper eller användning som någon annan än säljaren, i tidigare säljled eller för säljarens räkning, har lämnat vid marknadsföringen av varan eller annars före köpet. <a href="http://www.notisum.s...0932.HTM#P19S1" title="19 § Fel föreligger även om varan inte överensstämmer med sådana uppgifter om varans egenskaper..">Första och andra styckena gäller inte, om säljaren visar att uppgifterna har rättats i tid på ett tydligt sätt eller att uppgifterna inte har inverkat på köpet. Andra stycket gäller inte heller, om säljaren visar att han varken kände till eller borde ha känt till uppgifterna.
Helt korrekt antagande från Forsyth. Förutom Konsumentköplagen 19§ så står det i CD:s allmänna villkor under 4. UPPDATERING AV BOX OCH KORT. "CD kan ladda ner ny programvara till Boxen för att komplettera eller förbättra Boxens funktion." Observera att CD bara får komplettera eller förbättra boxen, inte försämra den.
#873
Postad 30 November 2011 - 01:40
Fraden
-
Fraden
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Hej!
Jag fick ett telefonsamtal utav er igår tisdags. Och jag måste säga att ni löste det på ett snyggt sätt! Min syn på er har förändrats till det bättre på många punkter! Tusen tack ska ni ha!  . Känns skönt att få lite respons ifrån er. Snyggt jobbat!
#874
Postad 30 November 2011 - 08:46
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag fick ett telefonsamtal utav er igår tisdags. Och jag måste säga att ni löste det på ett snyggt sätt! Min syn på er har förändrats till det bättre på många punkter!
Tusen tack ska ni ha! . Känns skönt att få lite respons ifrån er. Snyggt jobbat!
Hej Fraden, Det är kul att höra att vi tillsammans med dig hittade en passande lösning som du är nöjd med. vänligen Mikael
#875
Postad 01 December 2011 - 06:42
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Jag fick ett telefonsamtal utav er igår tisdags. Och jag måste säga att ni löste det på ett snyggt sätt! Min syn på er har förändrats till det bättre på många punkter!
Tusen tack ska ni ha! . Känns skönt att få lite respons ifrån er. Snyggt jobbat!
Hej Fraden,
Det är kul att höra att vi tillsammans med dig hittade en passande lösning som du är nöjd med.
vänligen Mikael
Hm, varför inte skriva detta i ett PM till varandra istället för i denna tråden? Ni på Canal Digital hänvisar ju hela tiden till att ett PM ska skickas så att varje ärende skall kunna bedömmas individuellt. Om ni nu vill visa alla här att ni lyckats komma överens kan ni väl båda skriva här vad lösningen blev? /Fredrik
#876
Postad 01 December 2011 - 08:21
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
En mycket bra och befogad kommentar porch123! Jag vill också veta vad lösningen...
#877
Postad 02 December 2011 - 14:40
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Har vid ett flertal tillfällen frågat CD om när redigeringsfunktionen återkommer i Sagem HD PVR101-ST men får inget svar via CD:s hemsida. Avser CD att begå avtalsbrott eller när återkommer funktionen?
Samma sak med ADB HD PVR-5720SX, CD vägrar att svara på om funktionen finns i denna box eller om CD har valt bort redigeringen. Vad kommer att gälla? Avser CD att bryta mot villkoren eller hur tänker CD? Finns det inte någon med juridisk kompetens på CD som kan svara på frågorna? Svara nu! Hej grusom, Nu har vi fått besked om att redigeringsfunktionen tyvärr inte kommer att återkomma i den inspelningsbara HD-boxen 250 GB (Sagem HD PVR101-ST). En av anledningarna till att funktionen togs bort var att det inte fungerade som vi ville, t ex kunde det inträffa att man blev av med hela eller delar av inspelningar då man redigerade. Som vanligt är ni alltid välkomna att kontakta kundservice om ni har åsikter om våra boxar eller om något annat. Med vänliga hälsningar, Miriam
#878
Postad 02 December 2011 - 17:51
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej grusom,
Nu har vi fått besked om att redigeringsfunktionen tyvärr inte kommer att återkomma i den inspelningsbara HD-boxen 250 GB (Sagem HD PVR101-ST). En av anledningarna till att funktionen togs bort var att det inte fungerade som vi ville, t ex kunde det inträffa att man blev av med hela eller delar av inspelningar då man redigerade. Som vanligt är ni alltid välkomna att kontakta kundservice om ni har åsikter om våra boxar eller om något annat.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Tack Miriam för ett svar angående redigering i Sagemboxen. Det innebär att CD erkänner ett brott mot villkoren vilket kommer att beivras. Låt oss avvakta ett besked från ARN innan ärendet går vidare till domstol. Frågan om vad som gäller för ADB boxen fick jag inget svar på. Vad gäller? Att kontakta kundservice är meningslöst då svaret blir ett jaså eller också inget svar alls. Att få ett vettigt svar från kundservice går inte och om någon försöker så blir svaret olika beroende på vem som försöker svara. Om det nu beror på bristande kompetens eller om det är en medveten strategi från företagsledningen vet jag inte men det är inte ett ovanligt beteende hos oseriösa företag.
#879
Postad 02 December 2011 - 18:06
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Hej grusom,
Nu har vi fått besked om att redigeringsfunktionen tyvärr inte kommer att återkomma i den inspelningsbara HD-boxen 250 GB (Sagem HD PVR101-ST). En av anledningarna till att funktionen togs bort var att det inte fungerade som vi ville, t ex kunde det inträffa att man blev av med hela eller delar av inspelningar då man redigerade. Som vanligt är ni alltid välkomna att kontakta kundservice om ni har åsikter om våra boxar eller om något annat.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Fast det var ju under ett annat operativsystem, en helt annan box om än samma hårdvara? En helt ny implementation borde väl vara möjlig? Det var ju den gamla, under gamla operativet, som var paj?
#880
Postad 02 December 2011 - 19:40
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Hej grusom,
Nu har vi fått besked om att redigeringsfunktionen tyvärr inte kommer att återkomma i den inspelningsbara HD-boxen 250 GB (Sagem HD PVR101-ST). En av anledningarna till att funktionen togs bort var att det inte fungerade som vi ville, t ex kunde det inträffa att man blev av med hela eller delar av inspelningar då man redigerade. Som vanligt är ni alltid välkomna att kontakta kundservice om ni har åsikter om våra boxar eller om något annat.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Det hjälper inte att kontakta kundservice angående fel på denna box. Att byta ut tre boxar, två nätverk samt göra fabriksåterställninga samt har inte fungerat. Fortfarande missar den serieinspelningar via EPG, inspelningar slutar 5 minuter innan sluttid, pixliga pga svaga signaler, svart bild under pågående inspelning eller signaler helt borta (som kommer tillbaka efter att man startat om boxen). Till detta kan man tillägga att boxen låser sig och måste startas om. Så, vad skall CD:s kundtjänst göra åt dessa boxar? Det är ju bara skräp och bordes bytas ut för oss som betalt dyra pengar och blivit lurade.
Redigerat av Huddingebo, 02 December 2011 - 19:41.
#881
Postad 02 December 2011 - 22:26
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
4) Produktutveckling av boxen kommer att fortgå, vi har stora möjligheter och boxen är inte färdigutvecklad än. Vilka funtioner som tillkommer är ännu inte klart, men vi är alltid tacksamma för förslag eller önskemål.
Nu har vi fått besked om att redigeringsfunktionen tyvärr inte kommer att återkomma i den inspelningsbara HD-boxen 250 GB (Sagem HD PVR101-ST). En av anledningarna till att funktionen togs bort var att det inte fungerade som vi ville, t ex kunde det inträffa att man blev av med hela eller delar av inspelningar då man redigerade.
Hmm, jag får inte ihop det här. Vi ombeds komma med förslag, men sen blir svaret att det klarar Sagem inte av att implementera så det blir inget. Om de inte kan lösa det problemet, vad talar då för att de klarar att lösa övriga problem med boxen, det finns ju en del att ta av om man säger så. Går det att få något klargörande här? Vilka fel arbetar man med och vad händer om man inte klarar att lösa dem heller? Kommer fler funktioner att plockas bort efter hand om utvecklarna återigen tvingas medge att de saknar kompetensen för att få ordning på dem?
#882
Postad 03 December 2011 - 09:48
Unregistered76030ce5
-
Unregistered76030ce5
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hmm, jag får inte ihop det här. Vi ombeds komma med förslag, men sen blir svaret att det klarar Sagem inte av att implementera så det blir inget. Om de inte kan lösa det problemet, vad talar då för att de klarar att lösa övriga problem med boxen, det finns ju en del att ta av om man säger så.
Detta med produktutveckling som CD svarade på gäller för ADB boxen, då den är mer avancerad så kan de utveckla och lägga till nya tjänster. Ex kommer Norge få Wimp implementerat!
#883
Postad 03 December 2011 - 18:44
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Detta med produktutveckling som CD svarade på gäller för ADB boxen, då den är mer avancerad så kan de utveckla och lägga till nya tjänster. Ex kommer Norge få Wimp implementerat!
Du har rätt, slarvigt klippt av mig, för att sona detta hämtar jag ett citat ur tråden för Sagem-boxen som säger i stort sett samma sak. Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra mjukvaran i denna boxen och har inga avsikter att sluta med det bara för att vi släppt en ny produkt.
#884
Postad 05 December 2011 - 13:39
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hmm, jag får inte ihop det här. Vi ombeds komma med förslag, men sen blir svaret att det klarar Sagem inte av att implementera så det blir inget. Om de inte kan lösa det problemet, vad talar då för att de klarar att lösa övriga problem med boxen, det finns ju en del att ta av om man säger så.
Går det att få något klargörande här? Vilka fel arbetar man med och vad händer om man inte klarar att lösa dem heller? Kommer fler funktioner att plockas bort efter hand om utvecklarna återigen tvingas medge att de saknar kompetensen för att få ordning på dem?
Hej alfista , Vi kommer fortsätta utveckla boxen och jobba för att rätta till de problem som finns. Mer information kommer när vi fått in en mjukvara att testa, då vet vi vilka buggfixar den innehåller. Med vänliga hälsningar, Miriam
#885
Postad 05 December 2011 - 15:33
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Det finns bara två saker jag vill se i det nuvarande utbudet från Canal Digital.
1. Spanska ligan i HD på ett par av C+ kanaler.
2. UFC (sänds tyvärr inte i HD vilket är uselt, men det är ändå sevärt).
Tidigare såg jag gärna serier i HD men det är ju borttaget så nu är serier meningslöst på C+.
Fråga: Varför måste jag betala svindyra pengar för att se intressanta sändningar ett par timmar i veckan? Kan ni inte införa a la carte så att man kan välja varje kanal individuellt?
Det irriterar mig något fantatstiskt att jag betalar för kanaler med kristen propaganda, porrfilmer och all möjlig smörja.
Redigerat av hassesolo, 05 December 2011 - 15:33.
#886
Postad 05 December 2011 - 16:12
Kurvis
-
Kurvis
-
Användare
-
-
112 inlägg
Hej alfista ,
Vi kommer fortsätta utveckla boxen och jobba för att rätta till de problem som finns. Mer information kommer när vi fått in en mjukvara att testa, då vet vi vilka buggfixar den innehåller.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Då kommer en fråga till er gällande mjukvaran....Har ni beställt en mjukvaruuppdatering från SAGEM som ni kommer att testa? Vad har varit era specifikationer till förändring i så fall?
#887
Postad 06 December 2011 - 01:04
Unregisteredc37bf591
-
Unregisteredc37bf591
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Hej alfista ,
Vi kommer fortsätta utveckla boxen och jobba för att rätta till de problem som finns. Mer information kommer när vi fått in en mjukvara att testa, då vet vi vilka buggfixar den innehåller.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Miriam, som du skriver så är det bara buggfixar som ni har beställt eller räknar ni medvetet borttagna funktioner som buggar? Vad har ni beställt som skall rättas till?
#888
Postad 06 December 2011 - 09:12
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Det finns bara två saker jag vill se i det nuvarande utbudet från Canal Digital. 1. Spanska ligan i HD på ett par av C+ kanaler. 2. UFC (sänds tyvärr inte i HD vilket är uselt, men det är ändå sevärt). Tidigare såg jag gärna serier i HD men det är ju borttaget så nu är serier meningslöst på C+. Fråga: Varför måste jag betala svindyra pengar för att se intressanta sändningar ett par timmar i veckan? Kan ni inte införa a la carte så att man kan välja varje kanal individuellt? Det irriterar mig något fantatstiskt att jag betalar för kanaler med kristen propaganda, porrfilmer och all möjlig smörja. 
Hej hassesolo, Tack för dina synpunkter och önskemål, vi vidarebefodrar dem till Canal+ som bestämmer vad som ska sändas på deras kanaler. La liga sänds ibland på Canal+ HD, exempelvis på lördag då El classico mellan Real Madrid och Barcelona sänds direktsänt klockan 21.55. Vill du ha en översikt hur tablån ser ut kan du kolla in vår hemsida http://tvguide.canaldigital.se/ eller http://www.canalplus.se/schedule. Att köpa tv-kanaler enskilt innebär oftast man får betala ett betydligt högre pris för dem. Vi har därför har vi valt att paketera kanalerna i olika paket som vi hoppas att de flesta kunder upplever ger mer värde för pengarna. Jag kommer självklart vidarebefordrar ditt önskemål om att kunna beställa enskilda kanaler till vår programavdelning. Med vänliga hälsningar, Miriam
#889
Postad 06 December 2011 - 09:21
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Hej hassesolo, La liga sänds ibland på Canal+ HD, Med vänliga hälsningar, Miriam
Men herregud , visserligen jobbar NI på Canal Digital och inte på Canal + men tycker ändå att ni borde att bättre koll på vad de kanaler som ni har visar. La Liga sänds ALLTID i Canal+ HD Vet inte vad hassesolo menar med det han skriver, kanske att Canal+ oftare ska använda den andra HD kanalen för sport så att man har fler valmöjligheter att se La Liga i HD. /Fredrik
#890
Postad 06 December 2011 - 09:41
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Jag vill se Serie-A i HD kanalen
Förstår inte varför man inte visar Zlatans matcher i HD
Intresset kring hans matcher bör väl vara störst
Tror inte jag har fel, om jag påstår att >80% väljer att se Zlatans match i Tv4 sport
före en samtida match från La Liga i Canal + HD
( ni som inte gillar Zlatan kan låta bli att skriva det då ni är i minoritet enligt alla omröstningar )
Och som alla vet, så suger bildkvaliten hos Tv4 sport duktigt
Frågade Tv4 varför de har så dålig kvalte på sina kanaler och de svarade att de inte får ihop
det ekonomiskt att betala för en bättre kvalite hos CD
Rådet till Tv4 vore då att de halverar antalet kanaler och skippar sina skitkanaler som komedi, guld
sjuan, Tv11, fakta och istället satsar på Tv4 HD och Tv4 HD sport och sedan återgår till en sidokanal
som Tv4+ med bra kvalite både vad gäller program och bild
Det är mycket sällan som man lyckas med kvantitet i långa loppet
Kan Canal Digital framföra denna önskan också ?
Tror det är många här som kan skriva under på det
Vill man sedan prata mer om just Tv4 så går det bra i denna tråden
https://www.minhembi...howtopic=291326
Redigerat av MalcomX, 06 December 2011 - 09:45.
#891
Postad 06 December 2011 - 09:48
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Tror det är många här som kan skriva under på det
Visst är det så. Tycker det är lite konstigt att inte fler människor inser vilken enorm skillnad det är att se program(sport, serier, filmer) i HD mot att se de i SD. Sverige har aldrig varit med i matchen när det gäller HD. Sverige står nästan stilla i den frågan. Märkligt, är 2012 snart. /Fredrik
#892
Postad 06 December 2011 - 12:14
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Men herregud , visserligen jobbar NI på Canal Digital och inte på Canal + men tycker ändå att ni borde att bättre koll på vad de kanaler som ni har visar.
La Liga sänds ALLTID i Canal+ HD
Vet inte vad hassesolo menar med det han skriver, kanske att Canal+ oftare ska använda den andra HD kanalen för sport så att man har fler valmöjligheter att se La Liga i HD.
/Fredrik
Det är väl ganska tydligt vad jag skriver? Dvs att det bara är tre kanaler jag kollar på i Canal Digitals utbud; C+Sport HD (La Liga) C+Sport Extra HD (La Liga) C+Sport 2 (UFC) ... och att jag inte vill betala för de andra 100-200 skitkanalerna som följer med i kanalpaketen... Hej hassesolo,
Tack för dina synpunkter och önskemål, vi vidarebefodrar dem till Canal+ som bestämmer vad som ska sändas på deras kanaler. La liga sänds ibland på Canal+ HD, exempelvis på lördag då El classico mellan Real Madrid och Barcelona sänds direktsänt klockan 21.55. Vill du ha en översikt hur tablån ser ut kan du kolla in vår hemsida http://tvguide.canaldigital.se/ eller http://www.canalplus.se/schedule.
Att köpa tv-kanaler enskilt innebär oftast man får betala ett betydligt högre pris för dem. Vi har därför har vi valt att paketera kanalerna i olika paket som vi hoppas att de flesta kunder upplever ger mer värde för pengarna. Jag kommer självklart vidarebefordrar ditt önskemål om att kunna beställa enskilda kanaler till vår programavdelning.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Jag vet vart La Liga sänds. Jag kollar på det varje vecka.  Även om varje enskild kanal blev dyrare om man betalade för dem separat så skulle det rimligtvis bli billigare för mig eftersom jag bara kollar på tre av era kanaler...
#893
Postad 06 December 2011 - 12:15
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Det är väl ganska tydligt vad jag skriver? Dvs att det bara är tre kanaler jag kollar på i Canal Digitals utbud;
C+Sport HD (La Liga) C+Sport Extra HD (La Liga) C+Sport 2 (UFC)
... och att jag inte vill betala för de andra 100-200 skitkanalerna som följer med i kanalpaketen...
Läste lite fort förut, förstår vad du menar. Inlägget var mest till CD som påpekade att La Liga visst IBLAND sänds i HD. /Fredrik
Redigerat av porch123, 06 December 2011 - 12:17.
#894
Postad 06 December 2011 - 12:51
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
NP
#895
Postad 06 December 2011 - 14:26
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Jag vill se Serie-A i HD kanalen
Förstår inte varför man inte visar Zlatans matcher i HD
Intresset kring hans matcher bör väl vara störst
Tror inte jag har fel, om jag påstår att >80% väljer att se Zlatans match i Tv4 sport före en samtida match från La Liga i Canal + HD ( ni som inte gillar Zlatan kan låta bli att skriva det då ni är i minoritet enligt alla omröstningar )
Och som alla vet, så suger bildkvaliten hos Tv4 sport duktigt
Frågade Tv4 varför de har så dålig kvalte på sina kanaler och de svarade att de inte får ihop det ekonomiskt att betala för en bättre kvalite hos CD Rådet till Tv4 vore då att de halverar antalet kanaler och skippar sina skitkanaler som komedi, guld sjuan, Tv11, fakta och istället satsar på Tv4 HD och Tv4 HD sport och sedan återgår till en sidokanal som Tv4+ med bra kvalite både vad gäller program och bild
Det är mycket sällan som man lyckas med kvantitet i långa loppet
Kan Canal Digital framföra denna önskan också ?
Tror det är många här som kan skriva under på det
Vill man sedan prata mer om just Tv4 så går det bra i denna tråden https://www.minhembi...howtopic=291326
Hej Malcom X, Självklart kan vi vidarbefodra dina önskemål till Tv4. Vi kan samtidigt tipsa om deras publikombudsman där du kan ställa frågor direkt till Tv4. Här är en länk till dem; http://po.tv4.se/. Med vänliga hälsningar, Miriam
#896
Postad 06 December 2011 - 17:39
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Hej hassesolo,
Att köpa tv-kanaler enskilt innebär oftast man får betala ett betydligt högre pris för dem. Vi har därför har vi valt att paketera kanalerna i olika paket som vi hoppas att de flesta kunder upplever ger mer värde för pengarna. Jag kommer självklart vidarebefordrar ditt önskemål om att kunna beställa enskilda kanaler till vår programavdelning.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Varför ska det bli dyrare? Familjepaketet ingår det 67 kanaler för 229 kr/månad 229/67= 3.42 /kanal Vill ja då ha 10 kanaler så skulle det kosta 34.20 kr/månad  Svårare än så behöver det inte vara  Sen är det sjukt att behöva betala för reklamkanaler
#897
Postad 06 December 2011 - 18:41
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Vad är det som säger att alla kanaler kostar lika mycket...
Så är det garanterat inte.
#898
Postad 07 December 2011 - 13:25
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Miriam, som du skriver så är det bara buggfixar som ni har beställt eller räknar ni medvetet borttagna funktioner som buggar? Vad har ni beställt som skall rättas till?
Då kommer en fråga till er gällande mjukvaran....Har ni beställt en mjukvaruuppdatering från SAGEM som ni kommer att testa? Vad har varit era specifikationer till förändring i så fall?
Det hjälper inte att kontakta kundservice angående fel på denna box. Att byta ut tre boxar, två nätverk samt göra fabriksåterställninga samt har inte fungerat. Fortfarande missar den serieinspelningar via EPG, inspelningar slutar 5 minuter innan sluttid, pixliga pga svaga signaler, svart bild under pågående inspelning eller signaler helt borta (som kommer tillbaka efter att man startat om boxen). Till detta kan man tillägga att boxen låser sig och måste startas om.
Så, vad skall CD:s kundtjänst göra åt dessa boxar? Det är ju bara skräp och bordes bytas ut för oss som betalt dyra pengar och blivit lurade.
Hej på er, Främst jobbar vi med att lösa de buggar ni kunder har rapporterat in till oss. Sen kollar vi även på era önskemål, exempelvis kommer vi att förbättra spolningsfunktionen. Vi kommer fortsätta jobba med mjukvaran till denna box tillsammans med Sagem, men kan inte i dagsläget säga vilka funktioner eller buggar som kommer bli rättade.Just nu väntar vi på en mjukvara från sagem. När vi har fått in den och testat den så kommer vi gå ut med mer information. Med vänliga hälsningar, Jenny
#899
Postad 08 December 2011 - 14:28
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Tack Miriam för ett svar angående redigering i Sagemboxen. Det innebär att CD erkänner ett brott mot villkoren vilket kommer att beivras. Låt oss avvakta ett besked från ARN innan ärendet går vidare till domstol.
Frågan om vad som gäller för ADB boxen fick jag inget svar på. Vad gäller?
Att kontakta kundservice är meningslöst då svaret blir ett jaså eller också inget svar alls. Att få ett vettigt svar från kundservice går inte och om någon försöker så blir svaret olika beroende på vem som försöker svara. Om det nu beror på bristande kompetens eller om det är en medveten strategi från företagsledningen vet jag inte men det är inte ett ovanligt beteende hos oseriösa företag.
Hej grusom, Just nu har vi ingen information om att redigeringsfunktionen kommer att tillkomma i ADB boxen. Med vänliga hälsningar, Miriam
#900
Postad 08 December 2011 - 15:31
echotuva
-
echotuva
-
Lärjunge
-
-
287 inlägg
Hej grusom,
Just nu har vi ingen information om att redigeringsfunktionen kommer att tillkomma i ADB boxen.
Med vänliga hälsningar, Miriam
Miriam! Är det inte ni själva som bestämmer funktioner och tillämpningar på era boxar? Det låter på dina svar som att det är något annat företag/aktör som råder över detta. Stämmer verkligen det?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|