Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Kiss DP-600 *

862 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
KiSS DP-600 (DVD-spelare) 1 6,71 (23) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 11 november 2007 - 09:02

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag kan bekräfta :) Undertexter i separata filer fungerar utmärkt på min DP-600.
Se över så att du textfilerna ligger i samma mapp som filmfilen, och att namnet (förutom filändelsen) är exakt samma, så bör det funka utan problem.

När jag ändå är här: Någon som har hört ifall det är en ny version av KNAS-firmware på G? Jag är riktigt nöjd med min Kiss nu, förutom att det inte går att spola i filmer? Förstår inte att dom plockade bort den funktionen när det gick innan?

Postad 11 november 2007 - 09:55

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Jag har ett skumt fel, den slutar spela .avi-filer över nätverket (trådanslutet) efter typ 10 minuter in i filmen. Sen går den vidare till nästa fil där samma fel inträffar. Har nyaste firmwaren, jag har testat reset och att låta den stå utan ström över natten.

Postad 11 november 2007 - 21:24

maerklund
  • maerklund
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Undertexter ja, vad säger man....

Efter att spelaren hängde sig, den gör ju det ibland, var jag tvungen att slå av kraften och då passade jag på att dra ur sladden en stund också och sen funkade undertexterna igen minsann.

Min gamla DP-1500 hängde sig också och det var ganska irriterande att man var tvungen att lirka in fingrarna på baksidan och dra ur sladden och sen pilla i den igen. Utvecklarna satsar ju sina ansträngningar där det behövs, istället för att rätta buggarna så spelarna inte hänger i tid och otid så sätter man en strömbrytare på baksidan så man enklare kan starta om ... Nästa uppgradering kanske till och med får strömbrytaren på fronten!!!???

Och varför går det inte att snabbspola i hårt komprimerade filer?

Postad 11 november 2007 - 23:49

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0

Nästa uppgradering kanske till och med får strömbrytaren på fronten!!!???

Du kan nog glömma en ny firmware. Tog dom över 1 år att fixa dts problemet. Tror inte dom ens tillverkar spelaren längre. Jag ska slå sönder min med en yxa såfort jag fått Popcorn Hour-spelaren. Den lirar allt, x264, mkv osv ;)

Nej, aldrig mer Kiss och deras Dp-maskiner. Sämre skräp finns faan inte.

Postad 12 november 2007 - 08:04

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Löste mitt problem genom att stänga av Upnp i routern... Märkligt...

Postad 21 november 2007 - 06:58

HUSSES
  • HUSSES
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har ett underligt fel på min dp-600 uppgraderat till senaste firmwaren
men får ingen signal ut på hdmi`n. Vet ej om det fungerade tidigare eftersom
jag bytte till en ny tv en Philips 42pfl7862 som annars fungerra perfekt ;)
är det ngn. som har el. haft ngt. liknande problem :D

Postad 08 januari 2008 - 14:28

MPower
  • MPower
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med min dp-600:a skulle gärna villja ha hjälp med detta.

Själv kör jag med en Panasonic 42PV45.

Postad 08 januari 2008 - 18:56

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hmm, jag har också samma problem med att HDMI-signalen inte fungerar längre. Det kom bara helt plötsligt utan att jag har ändrat eller uppdaterat något på länge. Trodde att det var TV'n som strulade först, men nu när fler verkar ha problem så...

Postad 24 januari 2008 - 20:14

HUSSES
  • HUSSES
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

jag bytte till en ny tv en Philips 42pfl7862 som annars fungerra perfekt :)
är det ngn. som har el. haft ngt. liknande problem ;)

Vart på rep, Kisse`n altså
Finns ingen som reparerar enl. butiken
betalade tillbaka 3990:- efter ca 21 månader
fick behålla cykeln fjärren o div kablage
Kommer väl bättre grejor senare med bättre
mindre buggiga programvaror, men ej från
KISS

Postad 30 januari 2008 - 03:26

Unregisteredc5111acc
  • Unregisteredc5111acc
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tja!
Har inhandlat mig en KiSS Dp-600. Uppdaterat till senaste firmwaren.

Min fråga är, vad är det optimala att tanka hem för att kolla på? Testa att stream Transformers 1080i mkv-fil.
Ljudet laggade lite granna dock utan bild. Sen drog ja hem Eastern.Promises.720p.HDDVD.x264-SEPTiC, dock utan success...

Kör med EZLink NG för att dela ut material till spelaren. Nån som sitter inne med info? Pls, help me...
En annan sak, ska verkligen DVD'n låta så in i **** när den spelar skivor??

Postad 26 mars 2008 - 14:13

OJP
  • OJP
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

jag bytte till en ny tv en Philips 42pfl7862 som annars fungerra perfekt :)
är det ngn. som har el. haft ngt. liknande problem <_<

Vart på rep, Kisse`n altså
Finns ingen som reparerar enl. butiken
betalade tillbaka 3990:- efter ca 21 månader
fick behålla cykeln fjärren o div kablage
Kommer väl bättre grejor senare med bättre
mindre buggiga programvaror, men ej från
KISS

Ja, jag misstänker att det är exakt samma fel som jag råkat ut för, nämligen att HDMI kontakt (hona) helt eller delvis lossnat från moderkortet. Jag köpte min Kiss dec 2006 och den slutade reagera på fjärr och alla möjliga varianter av "wake up" kombinationer någonstans i februari 2007. Efter en mycket omständig procedur som inkluderade frakt med UPS till Tjekien fick jag en helt ny enhet returnerad i slutet av April samma år.

Allting var frid och fröjd tills den en dag i September, när jag kopplade in och ur nätverkskabeln slutade min Kiss att ge signal via HDMI. Det gick helt enkelt inte att välja denna utgång i setupen (gråad). Med plågsamma minnen från senaste RMA erfarenheten och alla samtal och efterlysningar, struntade jag i att garantisigillen bröts och öppnade locket. Efter en snabb felsökning kunde jag konstatera att de tunna ytmonterade benen på HDMI kontakten lossnat från moderkortet (trots att jag absolut inte brukat våld och att plåten runt kontakten dessutom är fäst i moderkortet som extra stöd). Jag har inte hittat någon som har möljghet att löda så små detaljer (om nu inte banorna följt med). ÄR DET NÅGON SOM KAN TIPSA OM EN ELEKTRONIKVERKSTAD SOM SKULLE KUNNA "LAGA" DETTA FEL?

Annars säljer jag den mer eller mindre oanvända Kiss-600 (not featuring HDMI) till någon som avser köra komponent eller vill ha den som reservdelar, till högstbjudande. Hör av er med tips eller bud om ni vill ta över enheten.

Postad 26 mars 2008 - 20:17

mape78
  • mape78
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag har oxå råkat ut för samma grej, avbruten HDMI-kontakt... Jag trodde att jag själv hade varit våldsam, typ böjt av kontakten när jag lyft upp KiSSen, men nu när fler verkar ha samma problem så tycker man ju att det borde vara en garantisak? Jag har iofsig öppnat upp höljet..

Postad 30 mars 2008 - 11:04

Zodach
  • Zodach
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har en kiss dp600 sedan nästan ett år, och har plitat ned mina upplevelser i ett dokument som jag ska köra ned i halsen på första bästa ansvariga medarbetare på cisco/kiss-technologies. Snart skiter jag i att den kostade mig nästan 3000 spänn i inköp, skiten ska BRINNA!!!!!!! Aldrig mer kiss. Måste hitta en stabil och robust spelare som klarar "alla" format, har trådlöst nätverk, usb/firewire, dvd, snygg, gärna tuner....något förslag?

Första månaderna funkade allt mer eller mindre smärtfritt, mindre buggar uppträdde ganska ofta, men spelaren funkade mer eller mindre i alla fall. Efter ca 6 månader (ca okt. 07) och framåt:

Med gamla firmware:

• Tappade ofta kontakten med trådlöst nätverk, trots 95-100 % signal.
• Frös filmer som streamades från datorn med pc-link
• Filer som skulle kunna spelas enligt spec. gick inte att spela via pc-link
• Kopplade bort usb-disk utan anledning, stängde helt enkelt ned den under uppspelning av filer från den.
• Frös under uppspelning av filer från usb-disk
• HDMI fungerade enbart under 576dp, alla andra upplösningar gav enbart snö eller krympt skärm i ett hörn av tv:n. (Ja, jag har HD-tv 1280x1024).
• Spolning av komprimerat material fungerade ej, slutade oftast med att spelaren frös.
• Fick ofta enbart bild utan ljud från streamat material.
• Ville inte starta eller stänga ned med fjärrkontroll, kunde stå och tugga i fem minuter innan spelaren startat vid ”kallstart”.
• Undertexter har aldrig kunnat visas.

Efter firmware-uppgrad. och ny pc-link app. Installerad 080328:

• Spelaren fryser efter fem-tio sekunders uppspelning av dvd-skiva (oftast).
• Spelaren fryser efter fem-tio sekunders uppspelning av fil från usb-disk (oftast).
• Spelaren stänger av tillkopplad usb-disk.
• Inget material går att spola.
• Spelaren återger enbart bild, inget ljud från streamat material.
• Spelaren fryser när man bläddrar via fjärren i installations- och konfigurations-menyerna.
• HDMI fungerar enbart på 576ed, men startar alltid i läge automatisk, vilket bara ger snö i bilden och/eller fryser spelaren.
• Trådlöst nätverk fungerar ytterst darrigt, oftast inte alls.
• Undertexter fungerar ej.
• Inga av de problem som fanns och upplevdes innan uppgradering av firmware och pc-link app. är avhjälpta. Spelaren går helt enkelt inte att använda.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.