Har en kiss dp600 sedan nästan ett år, och har plitat ned mina upplevelser i ett dokument som jag ska köra ned i halsen på första bästa ansvariga medarbetare på cisco/kiss-technologies. Snart skiter jag i att den kostade mig nästan 3000 spänn i inköp, skiten ska BRINNA!!!!!!! Aldrig mer kiss. Måste hitta en stabil och robust spelare som klarar "alla" format, har trådlöst nätverk, usb/firewire, dvd, snygg, gärna tuner....något förslag?
Första månaderna funkade allt mer eller mindre smärtfritt, mindre buggar uppträdde ganska ofta, men spelaren funkade mer eller mindre i alla fall. Efter ca 6 månader (ca okt. 07) och framåt:
Med gamla firmware:
• Tappade ofta kontakten med trådlöst nätverk, trots 95-100 % signal.
• Frös filmer som streamades från datorn med pc-link
• Filer som skulle kunna spelas enligt spec. gick inte att spela via pc-link
• Kopplade bort usb-disk utan anledning, stängde helt enkelt ned den under uppspelning av filer från den.
• Frös under uppspelning av filer från usb-disk
• HDMI fungerade enbart under 576dp, alla andra upplösningar gav enbart snö eller krympt skärm i ett hörn av tv:n. (Ja, jag har HD-tv 1280x1024).
• Spolning av komprimerat material fungerade ej, slutade oftast med att spelaren frös.
• Fick ofta enbart bild utan ljud från streamat material.
• Ville inte starta eller stänga ned med fjärrkontroll, kunde stå och tugga i fem minuter innan spelaren startat vid ”kallstart”.
• Undertexter har aldrig kunnat visas.
Efter firmware-uppgrad. och ny pc-link app. Installerad 080328:
• Spelaren fryser efter fem-tio sekunders uppspelning av dvd-skiva (oftast).
• Spelaren fryser efter fem-tio sekunders uppspelning av fil från usb-disk (oftast).
• Spelaren stänger av tillkopplad usb-disk.
• Inget material går att spola.
• Spelaren återger enbart bild, inget ljud från streamat material.
• Spelaren fryser när man bläddrar via fjärren i installations- och konfigurations-menyerna.
• HDMI fungerar enbart på 576ed, men startar alltid i läge automatisk, vilket bara ger snö i bilden och/eller fryser spelaren.
• Trådlöst nätverk fungerar ytterst darrigt, oftast inte alls.
• Undertexter fungerar ej.
• Inga av de problem som fanns och upplevdes innan uppgradering av firmware och pc-link app. är avhjälpta. Spelaren går helt enkelt inte att använda.