Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG RD-JT92 *

1220 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2005 - 11:21

Haggee
  • Haggee
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det bästa man kan göra för att se på TV genom sin RD-JT92:a är helt klart så här:

Digitalbox ----> Cypress omvandlare ( gör om RGB till Komponent signal ) ----> Projektorn.

Det som behövs är en CYP omvandlare ca 1000:-, samt en komponent-->VGA kabel ca 600:- beroende på längd.

Detta är demat och testat och är helt klart det alternativet som ger bäst TV-bild!

<{POST_SNAPBACK}>

Har du provat digital-tv-kort i datorn med DVI ut? ;-)

<{POST_SNAPBACK}>

Köpte en Cypress igår och har kopplat den exakt som ovan. Men det blev helkass bild! Jag har en Nokia 9802S Satellitmottagare och en LG RD-JT92 projektor. Har något ett tips till mig?

Det här är mitt första inlägg så jag måste passa på att tacka för all ovärderlig hjälp jag haft hittills i mitt hemmabiobygge.

Postad 23 December 2005 - 16:38

Unregistered113669d9
  • Unregistered113669d9
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag har beställt en LG JT92 och har funderingar på placeringen.

Den ska stå i det som frugan kallar för "mediarummet" där vi kan mörklägga helt (även dagtid). Vi sitter ca 3,5 meter från duken (som ännu så länge är en vägg) och har beställt en IKEA-bokhylla (Expedit) som jag skulle vilja ställa projen på (den hamnar då ca 185 cm upp från golvet). Från vägg till vägg är det ca 4,2 meter.

Är detta dumt? Jag vill inte skruva i betongtaket (gjutna valv i hela huset) om jag får för mig att flytta/ändra på något.

Jag kommer att mata projen med en DVI-signal från en HP Multimedia-PC med Media Center - där jag tänkt ta in TV-signalen. Vilka sladdar behöver jag införskaffa? Datorn kan stå runt en och en halv meter från projen i nödfall, men helst runt 2,5-3 m.

Andra råd och tips emottages tacksamt. Duk ska jag köpa efter helgerna - råkar ha Euroscreen runt hörnet.

Redigerat av Unregistered113669d9, 28 December 2005 - 15:26.

Postad 23 December 2005 - 19:25

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Jag har beställt en LG JT92 (6000 plus moms kändes OK) och har funderingar på placeringen.

Den ska stå i det som frugan kallar för "mediarummet" där vi kan mörklägga helt (även dagtid). Vi sitter ca 3,5 meter från duken (som ännu så länge är en vägg) och har beställt en IKEA-bokhylla (Expedit) som jag skulle vilja ställa projen på (den hamnar då ca 185 cm upp från golvet). Från vägg till vägg är det ca 4,2 meter.

Är detta dumt? Jag vill inte skruva i betongtaket (gjutna valv i hela huset) om jag får för mig att flytta/ändra på något.

Jag kommer att mata projen med en DVI-signal från en HP Multimedia-PC med Media Center - där jag tänkt ta in TV-signalen. Vilka sladdar behöver jag införskaffa? Datorn kan stå runt en och en halv meter från projen i nödfall, men helst runt 2,5-3 m.

Andra råd och tips emottages tacksamt. Duk ska jag köpa efter helgerna - råkar ha Euroscreen runt hörnet.

<{POST_SNAPBACK}>

Medföljer en hyggligt lång DVI-D kabel med projektorn. Så det verkar (i min mening) som du har allt du behöver. Förutom kablage för att koppla ljud från multimediapc till reciever (om du kör det den vägen) ...

//Gis

Postad 24 December 2005 - 19:08

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
I mellandagarna kommer min JT92:a, får se hur man bygger rummet för bästa utformning.

ByggBilder utlovas och många egna konstruktioner kommer att det bli.

// Joppe

Postad 25 December 2005 - 15:34

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Haggee:

Mitt råd är att du går in på bigscreen och läser lite om deras utvärdering om just denna pryl.
De tar upp just det här med komponent delen som man bör justera på ett mer korrekt sätt.
Risken är annars att du inte får bilden rätt eftersom det krävs lite justeringar med vitbalans o d.

Hoppas det hjälper dig på vägen...

//Batti :blink:

Redigerat av batti, 25 December 2005 - 15:36.

Postad 27 December 2005 - 17:54

Unregisteredd4f87b02
  • Unregisteredd4f87b02
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Kan mycket väl vara så att man har ändrat värdena. Men om det inte är så, så skall du i vilket fall inte ställa in exakt de värden som anges i artikeln. Varje exemplar av projektorn är individuella så när de kallibreras på fabrik kommer de att ha olika värden för WP, RGB etc. Istället ska du ta differensen mellan ursprungligt och nytt värde i Bigscreens artikel, och ställa in motsvararande differenser på din projektor. Sedan får du som sagt se om det blir till det bättre :D

Själv har jag inte gjort motsvarande inställningar ännu så jag kan inte uttala mig om resultatet.

<{POST_SNAPBACK}>

Stämmer detta med olika värden från fabrik på varje projektor?

Redigerat av Unregisteredd4f87b02, 27 December 2005 - 18:13.

Postad 27 December 2005 - 20:00

carpe
  • carpe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag behöver en längre (10m) RCA D-SUB kabel än den som följde med JT92an....Någon som vet vart man kan inskaffa sig billigt?

Och förresten, är det genom detta sätt man får bästa bild?

Har en dvd spelare med progressiv scan, och inget HDMI lr dylikt.

Redigerat av carpe, 27 December 2005 - 21:34.

Postad 28 December 2005 - 00:26

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Bästa bild= DVI

Postad 28 December 2005 - 00:39

carpe
  • carpe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jo men utöver DVI och HDMI, då jag har en spelare som bara klarar av progressiv

Postad 28 December 2005 - 00:40

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Då vet jag inte, sorry

Postad 28 December 2005 - 09:45

carpe
  • carpe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Någon annan kanske kan svara på min fråga ? :D

Postad 28 December 2005 - 12:49

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Den enda VGA -> 3 RCA jag känner till är Supra. Ca 1000:- för 10 m.

Ett billigare allternativ om man inte vill löda en själv är att köpa en billig komponentkabel från t.ex. Kjell o co eller Clas Ohlson samt 3 st RCA-adaptrar ho-ho och använda sig av den medföljande VGA -> 3 RCA.

Står en hel del om detta i denna tråd om du söker :D

Postad 28 December 2005 - 13:12

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Hej! Detta är min första post på det här forumet och jag hoppas det finns någon vänlig själ som kan hjälpa mig. Har själv en LG-92:a och innan jag skaffade den luslästa jag varenda sida i denna tråd.

Jag kör min med komponet kablar, matad progresivt från DVD'n. Problemet är att när jag tänkte ställa in min proj efter BigScreens instruktioner så vill det sig inte riktigt. Mina värden i service menyn skilljer sig helt från hans uppgifter. Min White peak på RGB är tex redan fabriksinstäld på 10. Det är också stört omöjligt att ändra något i White peak menyn. Mina RGB-offset värden är också helt anorlunda än vad som anges på Bigscreens test. Om jag ställer om det till hans rekomendationer ser allt helt galet ut. Är det någon som vet om LG ställt om värderna på senare utgåvor?

Tack på förhand,

Henrik.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

koppla komposit till tv'n(från dvd'n) samtidigt som du kalibrerar projektorn
så kan du se hur den opåverkade bilden ser ut och försöka nå samma gul/blå-mängd på filmduken

ganska lätt faktiskt att få-till tyckte jag.

tips! kör på sports när du kalibrerar så får du grymmare svärta (och 7 i white gain passar till sports)
:D

/Niclas

Postad 28 December 2005 - 13:21

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0
hej!

vad tror ni om följande:

Tv tunerkort på på en pci-plats, och sen skicka med dvi ut på grafikkortet till projjen?
en ganska billig lösning om endast tv-kortet saknas för inköp?
(har ej digital-tv i denna fastighet och ingen dvd-recorder)

/Niclas

Postad 28 December 2005 - 13:23

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

hej!

vad tror ni om följande:

Tv tunerkort på på en pci-plats, och sen skicka med dvi ut på grafikkortet till projjen?

/Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

Förvänta dig inga under om du kör med analogt tv-kort.

Postad 28 December 2005 - 13:30

carpe
  • carpe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Den enda VGA -> 3 RCA jag känner till är Supra. Ca 1000:- för 10 m.

Ett billigare allternativ om man inte vill löda en själv är att köpa en billig komponentkabel från t.ex. Kjell o co eller Clas Ohlson samt 3 st RCA-adaptrar ho-ho och använda sig av den medföljande VGA -> 3 RCA.

Står en hel del om detta i denna tråd om du söker :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte samma lösning som denna då?

http://www.kjell.com...tem=39289&path=

Köpte den, men inte funkade den inte, kan bero på kabeln? Eller är detta på tok FEL kabel?

Postad 28 December 2005 - 15:09

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Vilken skulle ni välja av denna LG eller Benq PE5120. Motivera=)

Postad 28 December 2005 - 17:47

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Det är rätt kabel Carpe, den ska fungera har den själv,kolla dina inställningar. MVH palle :angry:

Postad 28 December 2005 - 17:53

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

Köpte den, men inte funkade den inte, kan bero på kabeln? Eller är detta på tok FEL kabel?

<{POST_SNAPBACK}>

Hm...borde funka. Är lite skeptisk till kavalitén på den kabeln, men det borde ju funka någorlunda iaf. Får du ingen bild alls eller?

Hur funkar det med medföljande VGA -> RCA? Funkar det med den så måste det ju vara kabeln du länkar till som är problemet. Och isf skulle jag köpa en ren komponentkabel och skarva med medföljande VGA -> RCA om du vill komma undan prismässigt.

Postad 28 December 2005 - 20:01

carpe
  • carpe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Det är rätt kabel Carpe, den ska fungera har den själv,kolla dina inställningar. MVH palle :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hm...borde funka. Är lite skeptisk till kavalitén på den kabeln, men det borde ju funka någorlunda iaf. Får du ingen bild alls eller?

Hur funkar det med medföljande VGA -> RCA? Funkar det med den så måste det ju vara kabeln du länkar till som är problemet. Och isf skulle jag köpa en ren komponentkabel och skarva med medföljande VGA -> RCA om du vill komma undan prismässigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Kabeln funkade inte Palle007, för att den sänder i "fel riktning" sa dom på kjell....dom vet inte själva varför en sådanhär kabel har tillverkats. Wierd?

LewisX, jag körde med den medföljande RCA kabeln, köpte en componentkabel, och 3 rca adp. honor...funkade fint...dock så måste jag "tappa" en hel del kvalle genom skarvningen.

Postad 28 December 2005 - 21:17

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Det var märkligt för den funkar hos mej, måste va något fel på kabelen ja har kört den både med Momitsu v880 dx o Lg 9000h köpte den i November. Men det var ingen höjdarsladd direkt kör dvi istället, blir bättre bild. MVH Palle

Postad 29 December 2005 - 16:30

carpe
  • carpe
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Brukar ni dra ur strömsladden vid ej användning? Eller finns den en strömbrytare som jag har missat? :angry:

Postad 29 December 2005 - 17:57

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Brukar ni dra ur strömsladden vid ej användning? Eller finns den en strömbrytare som jag har missat? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte sett någon stömbrytare, men jag kör med en fjärrstyd sådan nu. Projektorn stänger jag av med hjälp av denna när den kylt klart.

Postad 29 December 2005 - 19:48

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

hej!

vad tror ni om följande:

/Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

Förvänta dig inga under om du kör med analogt tv-kort.

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det digitala tv-kort?

Postad 29 December 2005 - 23:41

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Ja, det finns digitala tv-kort.

Ska ta en närmare titt på dessa själv nu när tv-nätet släcks till våren.

Fire DTV verkar ju vara ett trevligt alternativ.

Postad 30 December 2005 - 04:00

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mycket ;)

Postad 30 December 2005 - 11:54

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

Brukar ni dra ur strömsladden vid ej användning? Eller finns den en strömbrytare som jag har missat? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte sett någon stömbrytare, men jag kör med en fjärrstyd sådan nu. Projektorn stänger jag av med hjälp av denna när den kylt klart.

<{POST_SNAPBACK}>

Har min kopplad till ett lamputtag i taket och stänger av med strömbrytaren på väggen.

Postad 30 December 2005 - 16:19

meridian
  • meridian
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det bara för

ComHem:
http://www.datorbuti...rtId=FIRDTVCH-C

eller Boxer?
http://www.datorbuti...tId=FIRDTVVIA-T

Förstår inte riktigt kopplingen till leverantörerna. Har själv UPC. Sen vore det ju inte dumt att ha det internt. Ju mindre "lådor" desto bättre...

Postad 30 December 2005 - 18:27

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Har inhandlat en HTPC med HDTVutgång via Sapphire Radeon X1600PRO (Svideo->3xRCA (röd blå grön) ... Kopplar till projektorn och den identifierar... Men den skrämmer ändå bara upp bilden i 480i ... Vad gör jag för fel?

Bör jag köra DVI istället?

Edit: Löste problemet och skrämde upp projektorn i 1080i ;) ... Kom upp en ny spännande meny i grafikkortsinställningarna.... Undrar fortfarande dock om jag bör köra DVI istället för Komponent.....

Redigerat av Gis, 30 December 2005 - 19:18.

Postad 30 December 2005 - 23:30

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Snälla försök att hälp mig. Jag kanske har blivit stendum eller så är jag bara trött.

Jag har en Lg och en denon 1720 som har komponent (PS) ut. Jag har en fet komponentsladd som jag har lånat. Hur ska jag koppla? Jag kan uppenbarligen inte sätta in komponentkabeln i min projektor då det inte finns nåt uttag för det på LGn. I tråden har jag läst om att det fionns en adatper med men vad är det för någon. Det finns ju en kabel som heter RCA -> D-sub. Om jag stoppar in de tre RCA-hanarna i komponentutgångarna på min spelare och D-subänden i RGB-porten så står det bara "no signal".

Jag har verkligen läst runt och sökt i tråden men min hjärna vill inte riktigt koppla i den här sena timman. "Explain it to me like I'm a four year old"

Redigerat av Andreas266, 30 December 2005 - 23:52.

Postad 31 December 2005 - 00:55

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Snälla försök att hälp mig. Jag kanske har blivit stendum eller så är jag bara trött.

Jag har en Lg och en denon 1720 som har komponent (PS) ut. Jag har en fet komponentsladd som jag har lånat. Hur ska jag koppla? Jag kan uppenbarligen inte sätta in komponentkabeln i min projektor då det inte finns nåt uttag för det på LGn. I tråden har jag läst om att det fionns en adatper med men vad är det för någon. Det finns ju en kabel som heter RCA -> D-sub. Om jag stoppar in de tre RCA-hanarna i komponentutgångarna på min spelare och D-subänden i RGB-porten så står det bara "no signal".

Jag har verkligen läst runt och sökt i tråden men min hjärna vill inte riktigt koppla i den här sena timman. "Explain it to me like I'm a four year old"

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla så du har signalkällan satt till Auto. Komponentkabeln som följer med projektorn är den du pratar om (RCA->D-sub). Utgångarna på DVDn ska vara färgmärkta i samma färg som kablarna. Sen är de bara till o tuta o köra :)

Postad 31 December 2005 - 10:40

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Kolla så du har signalkällan satt till Auto. Komponentkabeln som följer med projektorn är den du pratar om (RCA->D-sub). Utgångarna på DVDn ska vara färgmärkta i samma färg som kablarna. Sen är de bara till o tuta o köra :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm så gjorde jag igår kväll men när jag testade nu på morgonen så fick jag bild. Tack för hjälpen :) Det blev inte så bra bild som jag väntat mig. Helt ok men ganska dassig och inget tryck alls i färgerna. Men jag har iofs vita väggar så ljuset reflekteras ganska bra:(

Postad 01 January 2006 - 11:46

Unregistered569494e8
  • Unregistered569494e8
  • Forumräv

• 690 inlägg
  • 0
Hörru, Chucken!!! Du ska köra DVI, då blir det kanonbild!!! Skaffa ny dvd-spelare, typ BBK 971H....

Clint

Postad 01 January 2006 - 14:27

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag köpte min dvd-spelare i tordags.... :) hade läst så mycket gott här om prog komponent så jag trodde inte att jag skulle behöva DVI.

Postad 01 January 2006 - 15:19

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1095 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det bara för

ComHem:
http://www.datorbuti...rtId=FIRDTVCH-C

eller Boxer?
http://www.datorbuti...tId=FIRDTVVIA-T

Förstår inte riktigt kopplingen till leverantörerna. Har själv UPC. Sen vore det ju inte dumt att ha det internt. Ju mindre "lådor" desto bättre...

<{POST_SNAPBACK}>

DVB-C ska väl funka för UPC också. C:et står för kabel-tv och ingen speciell operatör. Men du kanske får köra med annan CAM, jag vet inte vad UPC har för kryptering?
Vill du ha internt så köper du FloppyDTV istället.

Redigerat av Sardaukar, 01 January 2006 - 15:21.

Postad 01 January 2006 - 20:38

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Måste uppgradera mig & köpa ny DVD-spelare till min LG-projektor. Är ganska novis på området så jag behöver lite vägledning. Min gamla DVD ansluts nu via VGA & jag är inte nöjd med bilden. Ska jag söka upp en spelare med DVI-alt. HDMI-utgång?

I första hand söker jag en DVD med hårddisk. Men det verkar omöjligt att hitta en sådan spelare med DVI.

Vad har ni för rekommendationer?

/tack

Redigerat av Unregisteredee312c77, 01 January 2006 - 20:58.

Postad 01 January 2006 - 21:40

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag kör med Samsung dvd-r125, funkar skitbra.

Postad 01 January 2006 - 22:31

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Ser nu att LG har två modeller med HDMI-utgång.

LG RH7800H & 7900MH

Hoppas jag har förstått rätt i att LGs projektor med DVI-ingång är kompatibel med HDMI från DVDspelare...

Postad 02 January 2006 - 00:05

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0

Jag köpte min dvd-spelare i tordags.... ;) hade läst så mycket gott här om prog komponent så jag trodde inte att jag skulle behöva DVI.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör med progressiv komponent från en DV-575A och det funkar hur bra som helst. Är du säker på att du kör progressiv signal?

Postad 02 January 2006 - 10:31

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag är helt säker. Jag har testat att köra utan också och det var inte någon jätteskillnad. Det är främst vid mörka sekvenser som bilden är dålig. När det är ljust så går det att leva med den då jag inte hunnit bli kräsen utan bara tycler att det är ballt med en stor bild:) Jag antar att mina vita väggar och tak spelar roll också då ljuset reflekteras ganska bra även om det är mörkt när projjen är avstängd

Postad 04 January 2006 - 23:30

mikaelse
  • mikaelse
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

hej!

vad tror ni om följande:

/Niclas

<{POST_SNAPBACK}>

Det funkar riktigt bra
Kör så för kanal5 eftersom COMHEM inte sänder kanal5 digitalt. OM du köper ett bra TV-kort
exempelvis Winfast TV2000 XP expert (500:-) med kamfilter och i övrigt bra tuner OCH kör ett bra program typ DSCALER för hanteringen av TV-kortet OCH petar lite med brusfiltren i DSCALER etc. Då blir bilden riktigt bra.
Faktiskt så bra som antennsignalen tillåter tycker jag. CSI på kanal 5 såg riktigt bra ut. Jag blev förvånad.....
Fuskar du med något av ovanstående blir du missnöjd.....

Postad 06 January 2006 - 17:22

Gis
  • Gis
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0
Skulle behöva ett express-svar av er!

Kör idag min RD-JT92a från HTPC via HDTVutgång i 1080i (komponent). Tjänar jag något på att byta till DVI istället?

Behöver veta ganska snabbt då jag åker bort imorgon och köper isf med en 10m DVI. Annars skiter jag i det... Så... Kommer jag se en bättre bild?

Postad 06 January 2006 - 23:15

Andreas266
  • Andreas266
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Kanske en dum fråga men.... Kan man själv reglera om man skickar ut 480, 576, 720 eller 1080p?

Postad 07 January 2006 - 16:14

adp-303
  • adp-303
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Skulle behöva alla siffror från servicemenyn, dvs trycka menu på projektorn och samtidigt trycka menu på fjärren. skulle du vilja vara snäll och skriva in alla siffror som går att ändra på i servicemenyn?
Mvh Kalle

Postad 08 January 2006 - 02:35

Amrod
  • Amrod
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej. Jag har en LG RD-JT91p så jag ställer denna fråga i denna tråd då projektorerna är nästan identiska.

Nu är det så att jag har en sunkig DVD spelare som inte pallar S-video. BIlden blir svart och vit. Likaså när jag använder min billiga boxer (en sagem). Så just nu kör jag med en kompositkabel vilket inte är en höjdare. Hur ska jag göra för att få bättre kvalité på både TV tittandet och Film tittandet? Har det någon betydelse om jag kopplar boxern till DVDn sedan till Projektorn?

Jag har läst att bilden ska vara väldigt bra med DVI så jag tänkte då köpa en ny DVD spelare med DVI. Blir bilden från boxern också i DVI (eller hur man nu ska säga..) om man kopplar den genom DVDn som är kopplad till projektorn med DVI?

Jag har hittat ett par st DVI DVD spelare som verkar lite intressanta. Ni ska veta att jag inte tänker betala över 3000kr. Absolut inte. Så billigt som möjligt men ändå OK kvalité.

Samsung DVD-HD745 (http://se.pricerunne.../221715/details)

Samsung DVD-R125 (http://se.pricerunne...s/357296/prices)

Det är en ganska stor prisskillnad mellan dessa två men samtidigt om man jämför med pricerunners dåliga jämförssystem ser det inte ut som någon större skillnad. Vet ni om det är en stor skillnad? :)

Postad 08 January 2006 - 11:06

Aceman67
  • Aceman67
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag kör med samsung r125, bara att köra boxern in i recorden o skicka bilden vidare till projektorn via HDMI - DVI.....Supernöjd med min bild

Postad 08 January 2006 - 11:19

Amrod
  • Amrod
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Aceman67, tack. =D

Då är det alltså inte så svårt att koppla samman allt.. Så om jag har förstått det hela rätt räcker det att koppla boxern (ska man ha ngn speciell?) till exempelvis samsung r125 som själv skickar bilden vidare till projektorn via DVI, HDMI. :)

Postad 08 January 2006 - 23:24

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
BBK/Oppo DV971H är det många som är nöjd med. DVI (ej HDCP-kompatibel) för under 2000:-.

Postad 09 January 2006 - 07:36

tobias80
  • tobias80
  • Användare

• 181 inlägg
  • 0
Någon som har Bigscreens iställningar för Lgn? Hade dom utskrivna på papper innan men har varit lite slarvig.
Hade varit super om nån kunde skriva ner dom här.
Tack på förhand/Tobias

Postad 09 January 2006 - 14:26

Snarko
  • Snarko
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ja, jag skulle också vara intresserad av vilka inställningar folk har på sin LG JT92-projektor. Det verkar vara många som undrar över detta, så skicka gärna in era inställningar här i forumet och skriv hur pass ni har optimerat bilden med ex.vis någon kalibreringsskiva.

Kom igen nu allesammans. Alla vill vi ha bästa möjliga bild, eller hur??!?!! :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.